• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо вивчення та опрацювання проектів Концепції та Тимчасового порядку стосовно митного оформлення товарів з метою підвищення його ефективності

Державна митна служба України  | Лист від 18.04.2001 № 09/09-1933-ЕП | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Державна митна служба України
  • Тип: Лист
  • Дата: 18.04.2001
  • Номер: 09/09-1933-ЕП
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна митна служба України
  • Тип: Лист
  • Дата: 18.04.2001
  • Номер: 09/09-1933-ЕП
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
N 09/09-1933-ЕП від 18.04.2001
Начальникам регіональних
митниць
Начальникам митниць
( Лист не підлягає застосуванню на підставі Листа Державної митної служби N 11/1-10.10/6794-ЕП від 15.07.2009 )
На виконання наказу Держмитслужби від 21.02.2001 N 108 Управлінням організації митного контролю як головним виконавцем за участю ряду управлінь центрального апарату та митниць Служби розроблено проекти "Концепції застосування бланка уніфікованого адміністративного документа під час митного оформлення товарів, що ввозяться на митну територію України фізичними особами, які не є суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності" та "Тимчасового порядку митного оформлення товарів, що ввозяться на митну територію України фізичними особами з використанням уніфікованого адміністративного документу форми МД-2 (МД-3)".
Необхідність розроблення вищевказаних документів зумовлена відсутністю механізму здійснення митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України громадянами, який би давав можливість здійснювати реальний контроль за доставленням, ведення статистичного обліку, визначення митної вартості, кодів товарів за ТН ЗЕД та ін.
З метою підвищення ефективності митного оформлення товарів, що переміщуються громадянами, направляємо на розгляд керівників митних органів вищевказані проекти Концепції та Тимчасового порядку.
Просимо у термін до 16.05.2001:
- організувати вивчення проектів вказаних документів шляхом колегіального опрацювання, можливого спільного обговорення керівниками оперативних підрозділів, підрозділів митної статистики, митних платежів, тарифів та митної вартості;
- під час опрацювання документів звернути увагу на максимальне спрощення оформлення ВМД шляхом скорочення кількості граф, що заповнюються, визначення спрощеного порядку, ведення митної статистики, визначення митної вартості, нарахування та стягнення необхідних платежів тощо;
- за результатами вивчення та опрацювання подати до Управління організації митного контролю узгоджені пропозиції з доданням необхідних пояснювальних записок та відповідних обгрунтувань.
Начальник Управління
організації митного контролю
С.С.Терещенко
Додаток N 1
Концепція застосування бланка уніфікованого адміністративного документа під час митного оформлення товарів, що ввозяться на митну територію України фізичними особами, які не є суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності
1. Проблеми та істотні фактори
На сьогоднішній день вся маса товарів, що ввозяться на територію України та оформлюються у митному відношенні, умовно поділяється на дві сфери: товари, що ввозяться суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності (далі - суб'єкти ЗЕД) та товари, що ввозяться фізичними особами, які не є суб'єктами ЗЕД.
Якщо в першому випадку існуючий механізм та порядок митного контролю та митного оформлення можна вважати як таким, що відповідає міжнародним нормам та стандартам, то стосовно товарів, що ввозяться фізичними особами, які не є суб'єктами ЗЕД, цього сказати неможливо, насамперед, що стосується питання механізму стягнення платежів та ведення митної статистики.
У зв'язку з викладеним вище, вважається за доцільне виділення в окремий порядок механізм митного контролю та митного оформлення особистих речей фізичних осіб і митного контролю та митного оформлення товарів, що ввозяться цими ж фізичними особами для комерційних цілей, тобто перенаправленням цього обсягу товарів для митного оформлення в торговому обігу, іншими словами - перенаправленням в цивілізоване русло.
Для вирішення цього завдання перш за все необхідно встановити вартісні критерії. З точки зору членів робочої групи логічним вбачається наступна система диференціації товарів, що переміщуються фізичними особами в залежності від митної вартості:
1.1. товари, митна підлягають усному декларуванню та не
вартість яких обкладаються митними податками та зборами;
менше 100$
1.2. товари, підлягають обов'язковому письмовому
митна вартість декларуванню із заповненням уніфікованого
яких становить адміністративного документа форми МД-2 (МД-3)
100 $ або більше із стягненням митних зборів та платежів по ВМД
Віддаючи перевагу найнижчому вартісному критерію для товарів, що ввозяться фізичними особами, які не є суб'єктами ЗЕД, слід керуватися перш за все тим, що:
саме ця вартісна величина закладена у ст. 269 Проекту нового Митного Кодексу України, прийнятого в першому читанні Верховною Радою України;
в проекті Закону України "Про порядок митного оформлення й оподаткування особистих речей та товарів, що ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територію України" у ст. 3 закладена вартість у 100$;
аналогічний вартісний критерій (100 $) визначений митним законодавством більшості європейських країн та країн СНД (Польща, Словаччина, Чехія, Угорщина, Росія, Білорусь і т.д.);
на товари вартістю менш 100 $, що ввозяться на митну територію України суб'єктами ЗЕД, вантажна митна декларація не заповнюється.
2. Мета та завдання Концепції
2.1. Досягнення якісно нового рівня митного оформлення (через перехід на МД-2 (МД-3)) по відношенню до тієї частини товарів, що ввозиться в Україну фізичними особами, які не суб'єктами ЗЕД, включаючи нарахування та стягнення митних платежів. Використання відповідного уніфікованого програмного забезпечення для заповнення, контролю правильності заповнення, статистичного обліку вантажних митних декларацій, на підставі яких проведене декларування товарів, що ввозяться на митну територію України фізичними особами, які не є суб'єктами ЗЕД.
2.2. Забезпечення об'єктивної митної статистики, що надасть можливість відслідковувати тенденції та особливості вказаного вище товаропотоку, проводити періодичний обмін інформацією з податковими органами, вчасно застосовувати заходи тарифного та нетарифного регулювання по відношенню до вказаної вище категорії товарів, що мають значний вплив на насиченість внутрішнього споживчого ринку товарами імпортного виробництва.
2.3. Декларування товарів, митна вартість яких становить 100 $ або більше, що ввозяться фізичними особами, які не є суб'єктами ЗЕД, та сплата ввізного мита за повними ставками Єдиного митного тарифу України сприятиме зверненню фізичних осіб до інших цивілізованих форм господарювання (реєстрація як суб'єктів підприємницької діяльності), передбачених законодавством України.
2.4. Розповсюдження мінімального вартісного критерію товарів, що ввозяться фізичними особами, що не є суб'єктами ЗЕД, у 100 $ на всі види транспорту зніме напругу на автомобільних пунктах пропуску та, частково, в морських портах та аеропортах, тобто у випадках, коли згідно діючих на даний момент правил оподаткування товарів, що ввозяться фізичними особами, здійснюється незалежно від митної вартості товарів, що ввозяться.
2.5. На наступних етапах застосування запропонованого порядку декларування та митного оформлення товарів, що ввозяться фізичними особами, які не є суб'єктами ЗЕД, стане можливим зміщення митного оформлення даної категорії осіб з прикордонних пунктів пропуску у внутрішні митниці, вирішуючи питання здійснення контролю за доставкою вантажів із застосуванням ЦБД ІАМУ.
3. Додаткові заходи щодо реалізації Концепції
3.1. При ввезенні фізичними особами, які не є суб'єктами ЗЕД товарів, митна вартість яких становить 100 $ або перевищує цю суму, декларування проводиться із застосуванням вантажної митної декларації (МД-2 (МД-3)) згідно з Інструкцією про порядок заповнення граф вантажної митної декларації, затвердженою та введеною в дію відповідним наказом Держмитслужби.
4. Реалізація завдань Концепції
Після набуття чинності новим Митним Кодексом України та Закону України "Про порядок митного оформлення й оподаткування особистих речей та товарів, що ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територію України" реалізація завдань Концепції забезпечується:
4.1. Розробкою Тимчасового порядку митного оформлення товарів, які переміщуються через митний кордон України фізичними особами, з використанням уніфікованого адміністративного документа форми МД-2 (МД-3).
4.2. Розробкою відповідного уніфікованого програмного забезпечення для заповнення, контролю правильності заповнення, статистичного обліку вантажних митних декларацій, на підставі яких проведене декларування товарів, що ввозяться на митну територію України фізичними особами, які не є суб'єктами ЗЕД.
4.3. Розробкою системи контролю за доставленням вантажів (товарів), що ввозяться на митну територію України фізичними особами, які не є суб'єктами ЗЕД.
Додаток N 2
Тимчасовий порядок митного оформлення товарів, що ввозяться на митну територію України фізичними особами, з використанням уніфікованого адміністративного документа форми МД-2(МД-3)
1. Загальні положення
1.1. Тимчасовий порядок митного оформлення товарів, що ввозяться на митну територію України фізичними особами, з використанням уніфікованого адміністративного документа форми МД2 (надалі - Тимчасовий порядок), розроблено з метою впорядкування митного оформлення таких товарів та уніфікації технології митного контролю фізичних осіб, які не є суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності.
1.2. Митне оформлення товарів, що ввозяться в Україну фізичними особами, здійснюється відповідно до законодавства, чинного на момент перетину митного кордону України.
1.3. При здійснені митного оформлення товарів митною вартістю понад 100 доларів США, що ввозяться на територію України фізичними особами, застосовується вантажна митна декларація форми МД-2 (надалі - ВМД).
1.4. ВМД заповнюється фізичною особою власноручно або на підставі договору підприємством, уповноваженим митним органом на декларування. При цьому електронна копія ВМД формується за допомогою стандартного програмного забезпечення.
1.5. В непристосованих приміщеннях допускається рукописне заповнення фізичною особою самокопіюючих бланків ВМД з обов'язковим наступним створенням її електронної копії, яка формується посадовою особою митного органу з наявного паперового примірника.
2. Митне оформлення товарів митною вартістю понад 100 доларів США, що ввозяться в Україну фізичними особами.
2.1. Для здійснення митного оформлення товарів митною вартістю понад 100 доларів США їх власник повинен подати посадовій особі оперативного підрозділу митниці ВМД разом з комплектом комерційних документів, які дають вартісну, якісну та кількісну характеристику товару.
2.2. Уповноважена посадова особа оперативного підрозділу митниці проставляє на ВМД штамп "Під митним контролем" та присвоює їй порядковий номер, що є підставою для початку здійснення митного огляду. Митний огляд товарів здійснюється з метою перевірки відповідності вартості та кількості цих товарів відомостям, зазначеним у комерційних документах та заявленим у пасажирській декларації, інших даних, необхідних для визначення митної вартості товарів та їх класифікації за ТН ЗЕД.
2.3. Для подальшого митного оформлення товарів власник або особа, уповноважена на декларування на підставі договору, із заповненою ВМД проходить наступні структурні підрозділи митниці:
а ) тарифів та митної вартості для проведення перевірки граф ВМД згідно наказу ДМСУ від 02.12.99 N 782.
б ) митних платежів та доходів для проведення перевірки граф ВМД згідно наказу ДМСУ від 28.12.99 N 864.
2.4. Посадова особа відділу митних платежів роздруковує квитанцію для оплати в банк, а після оплати проставляє штамп "Сплачено".
2.5. Посадова особа оперативного підрозділу проставляє відбиток особистої номерної печатки.
2.6. Після завершення митного оформлення ВМД та її електронна копія передається у відділ статистики для обліку та звітності.
2.7. Після завершення чергової зміни електронна копія ВМД заноситься інспектором до електронної бази даних митниці.
2.8. Перший примірник ВМД разом із товаросупровідними документами залишається у оперативному відділі. Другий - у відділі статистики. Третій - у відділі митних платежів. Четвертий - повертається власнику товару. П'ятий - власнику товарів або працівнику підприємства, уповноваженого митним органом на декларування на підставі договору.
3. Порядок заповнення граф ВМД на товари, що переміщуються через митний кордон України фізичними особами, з використанням уніфікованого адміністративного документа форми МД-2
Відповідно до інструкції про порядок заповнення ВМД, затвердженої наказом ДМСУ від 09.07.97 N 307, заповнюються такі графи: A, B, C, D, 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 14, 21, 22, 23, 25, 29, 31, 33, 37, 38, 41, 44, 46, 47, 54.
Графи C, D та 7 заповнює уповноважена особа митного органу.
Особливості заповнення граф:
Графа 1. В першому підрозділі проставляється "ІМ", другий підрозділ не заповнюється, у третьому - літерний код особливості переміщення товарів "ФО" (фізична особа)
Графа 2. Зазначаються всі реквізити продавця-нерезидента (фірма або фізична особа), зазначені у договорі купівлі-продажу, рахунку-фактурі, тощо.
Графа 3. Вказується кількість додаткових аркушів та їх порядковий номер.
Графа 5. Проставляється загальна кількість найменувань товарів.
Графа 6. Вказується загальна кількість місць.
Графа 7. У графі проставляється реєстраційний номер декларації за такою схемою:
ХХХХХ / Х / ХХХХХХ
Елемент N ------------ ----- ---------------, де
1 2 3
1 - п'ятизначний цифровий код митного органу згідно з Класифікатором митних органів України;
2 - остання цифра поточного року;
3 - шестизначний порядковий номер (у порядку зростання протягом поточного року, починаючи з одиниці) декларації, оформленої зазначеним митним органом.
Графа 8. Заповнюється на основі паспортних даних: ПІБ, номер паспорта, місце проживання та ідентифікаційний код платника податку.
Графа 11. У графі проставляється цифровий код торговельної країни відповідно до загального Класифікатора країн світу.
Графа 12. Зазначається загальна митна вартість товару у валюті України.
Графа 14. У графі наводяться відомості про декларанта:
- обліковий номер платника податків (у правому верхньому кутку);
- назва та адреса юридичної особи;
- для декларанта, що діє на підставі договору - номер та дата видачі ліцензії на здійснення такого виду діяльності.
При самостійному декларуванні митному органу ввезених товарів його власником графа не заповнюється.
Графа 21. Вказується реєстраційний номер транспортного засобу, на якому ввозяться товари.
Графа 22. Правий підрозділ графи не заповнюється.
Графа 23. У графі зазначається курс валюти, встановлений Національним банком України для зовнішньоторговельних операцій на дату прийняття митницею декларації для оформлення.
Графа 25. Зазначається код виду транспортного засобу, на якому ввозяться товари, згідно із Класифікатором видів транспорту.
Графа 29. У графі вказується назва митного органу, в зоні діяльності якого розташований пункт пропуску та його код згідно з Класифікатором митних установ.
Графа 31. Вказується назва товару та його детальний опис, кількість місць.
Графа 33. У першому підрозділі вказується дев'ятизначний код товару згідно ТН ЗЕД.
Графа 37. Є потреба ввести у Класифікатор процедур переміщення товарів через митний кордон України код процедури для фізичних осіб. ( наприклад-999999).
Графа 38. Вказується вага товару (нетто).
Графа 41. Вказується код додаткової одиниці виміру згідно з відповідним Класифікатором.
Графа 44. Зазначаються реквізити та коди документів:
- рахунки-фактури, інвойси, договори купівлі-продажу тощо;
- сертифікат уповноваженого органу;
- інше.
Графа 46. Зазначається статистична вартість товару.
Графа 47. Вказується нарахування митних платежів.
Графа 54. Додатково - підпис власника.
WEB MD Office "НПО Поверхность"