• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України | Лист, Висновок від 03.06.2013 № 3304-05/19030-08
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
  • Тип: Лист, Висновок
  • Дата: 03.06.2013
  • Номер: 3304-05/19030-08
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
  • Тип: Лист, Висновок
  • Дата: 03.06.2013
  • Номер: 3304-05/19030-08
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ
УКРАЇНИ
ЛИСТ
03.06.2013 № 3304-05/19030-08
Виконавчому комітету
Бродівської міської ради Львівської області
пл. Ринок, 20, м. Броди,
Львівська обл., 80600
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, м. Київ, 03680
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі сиру сичужного та кисломолочного сиру (сир кисломолочний, жирність 5 % - 4000 кг, сир твердий - 2000 кг) (оголошення № 074831 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 04.03.2013 № 18(761)), проведеної виконавчим комітетом Бродівської міської ради Львівської області (далі - Замовник) за процедурою "запит цінових пропозицій".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 07.05.2013 (лист-повідомлення щодо здійснення Уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 30.04.2013 № 3304-05/15734-08).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацами четвертим та п'ятим пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про вибір процедури закупівлі "запит цінових пропозицій" та про затвердження запиту цінових пропозицій на закупівлю сиру сичужного та кисломолочного сиру (сир кисломолочний, жирність 5 % - 4000 кг, сир твердий - 2000 кг) оформлено протоколами засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 25.01.2013 № 1рп та від 04.03.2013 № 1 відповідно.
Пунктом 8 Інструкції щодо підготовки учасниками цінових пропозицій до запиту цінових пропозицій передбачено, що Замовник повідомляє всіх осіб, які планують брати участь у конкурсних торгах, про укладання між Замовником та експертом торгів договору про надання юридично-консультаційних послуг. Зазначений договір укладено керуючись статтями 528 та 627 Цивільного кодексу України та для отримання юридичної допомоги комітету з конкурсних торгів Замовника при проведенні конкурсних торгів.
Участь у конкурсних торгах - добровільна. Замовник не вправі та не зобов'язує жодну фізичну чи юридичну особу брати участь у конкурсних торгах. Але у випадку участі у торгах та подання пропозиції будь-якою фізичною чи юридичною особою резюмується, що такий учасник добровільно погоджується на всі умови запиту (в тому числі і щодо залучення експертів).
Оплата юридично-консультаційних послуг на рахунок експерта торгів ПП "Аспекти законності", залученої для допомоги комітету з конкурсних торгів Замовника у даних конкурсних торгах, здійснюється у розмірі 2000,00 грн. протягом п'яти банківських днів з дня акцепту пропозиції конкурсних торгів, на підставі виставленого рахунку-фактури та акта наданих послуг.
Слід зазначити, що згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Так, встановлення в запиті цінових пропозицій обов'язку щодо оплати юридично-консультаційних послуг учасником - переможцем торгів ставить учасників в нерівні умови в рамках однієї і тієї ж процедури закупівлі та може вплинути на ціну пропозицій конкурсних торгів, поданих учасниками під час здійснення Замовником відповідної процедури закупівлі, що не відповідає меті Закону та принципам здійснення державних закупівель, закріплених у статті 3 Закону.
Крім того, частиною другою статті 36 Закону визначений перелік складових, які повинен містити запит цінових пропозицій, відповідно до якого встановлення вищезазначеної вимоги у запиті цінових пропозицій не передбачено.
Відповідно до реєстру цінових пропозицій та протоколу розкриття цінових пропозицій Замовника від 21.03.2013 № 2 до участі у процедурі закупівлі запропоновано цінові пропозиції наступних учасників:
№ п/пНазва учасникаЦіна пропозиції, грн.
1ФОП Андріюк В. В.215040,00
2ТОВ "Радивилівмолоко"197920,00
Підпунктом 1 "Вимоги встановлені замовником" пункту 5 "Учасники торгів у складі своєї цінової пропозиції зобов'язані подати" (далі - підпункт 1 пункту 5) Інструкції щодо підготовки учасниками цінових пропозицій, що додається до запиту цінових пропозицій, Замовником встановлено, що в складі цінової пропозиції подається довідка про досвід виконання аналогічних договорів, складена за встановленою формою.
При цьому цінова пропозиція ФОП Андріюк В. В. не містить довідки про досвід виконання аналогічних договорів.
Підпунктом 2 "Вимоги встановлені статтею 17 Закону" пункту 5 "Учасники торгів у складі своєї цінової пропозиції зобов'язані подати" (далі - підпункт 2 пункту 5) Інструкції щодо підготовки учасниками цінових пропозицій, що додається до запиту цінових пропозицій, Замовником встановлено, що в складі цінової пропозиції подається оригінал або копія витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та довідка, складена у довільній формі, яка містить відомості про учасника.
У складі цінової пропозиції ФОП Андріюк В. В. надані копія витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та довідка, яка містить відомості про фізичну особу - підприємця, але слід зазначити, що види діяльності, зазначені у довідці про фізичну особу - підприємця, відрізняються від видів діяльності, зазначених у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Отже, при оцінці цінових пропозицій ФОП Андріюк В. В. Замовником не дотримані вимоги частини шостої статті 36 та абзацу восьмого частини першої статті 30 Закону.
Згідно з частиною шостою статті 36 Закону замовник відхиляє цінові пропозиції у разі, якщо вони не відповідають вимогам замовника, зазначеним у запиті.
Відповідно до частини сьомої статті 36 Закону Замовник, зокрема відміняє процедуру запиту цінових пропозицій та має право визнати її такою, що не відбулася, у випадках, визначених статтею 30 цього Закону.
Разом з цим, відповідно до абзацу восьмого частини першої статті 30 Закону замовник відміняє торги у разі, якщо до оцінки допущено пропозицій менше ніж двох учасників.
Слід звернути увагу, що відхилення цінової пропозиції у зв'язку із тим, що цінова пропозиція не відповідає вимогам Замовника, зазначеним у запиті, є обов'язком Замовника.
Проте згідно з протоколом оцінки цінових пропозицій Замовника від 25.03.2013 до оцінки допущено цінові пропозиції ФОП Андріюк В. В. та ТОВ "Радивилівмолоко". Переможцем конкурсних торгів на основі критерію (ціна) визначено ТОВ "Радивилівмолоко", з яким укладено договір про закупівлю на закупівлю сиру сичужного та кисломолочного сиру (сир кисломолочний, жирність 5 % - 4000 кг, сир твердий - 2000 кг) від 05.04.2013.
V. Висновок за результатами здійснення моніторингу
За результатами розгляду матеріалів, наданих Замовником за процедурою закупівлі "запит цінових пропозицій" сиру сичужного та кисломолочного сиру (сир кисломолочний, жирність 5 % - 4000 кг, сир твердий - 2000 кг), Мінекономрозвитку виявлено:
1. Щодо відповідності документів замовника вимогам законодавства у сфері державних закупівель:
- при підготовці Інструкції щодо підготовки учасниками цінових пропозицій Замовником не враховані вимоги частини другої статті 36 Закону.
2. Щодо відповідності порядку проведення процедур закупівель вимогам законодавства у сфері державних закупівель:
- цінова пропозиція ФОП Андріюк В. В. не відповідає вимозі підпункту 1 пункту 5 Інструкції щодо підготовки учасниками цінових пропозицій.
Ураховуючи зазначене, виконання зобов'язань за договором на закупівлю сиру сичужного та кисломолочного сиру (сир кисломолочний, жирність 5 % - 4000 кг, сир твердий - 2000 кг), укладеного за результатами процедури закупівлі, проведеної з порушенням законодавства у сфері державних закупівель, може призвести до нераціонального та неефективного використання державних коштів, що не відповідатиме меті Закону та принципам, за якими мають здійснюватися державні закупівлі, закріпленим в статті 3 Закону.
VI. Рекомендації за результатами здійснення моніторингу:
За результатами здійсненого моніторингу Мінекономрозвитку рекомендує усунути вказані порушення, а у разі неможливості їх усунення провести нову процедуру.
VII. Додаткова інформація
Частиною третьою статті 12 та статтею 43 Закону встановлено, що відповідальність за вибір та застосування процедур закупівлі несуть виключно службові (посадові) особи замовника - члени комітету з конкурсних торгів персонально та за порушення вимог, установлених Законом та нормативно-правовими актами, розробленими відповідно до цього Закону, зокрема члени комітету з конкурсних торгів замовника несуть відповідальність згідно із законами України відповідно.
Пунктом 3.14 Порядку визначено, що копію висновку Мінекономрозвитку протягом двох робочих днів з дня його підписання надсилає Державній казначейській службі (обслуговуючому банку), а в разі необхідності разом з іншими матеріалами про виявлені порушення (у разі їх наявності) - до інших контролюючих та правоохоронних органів, органу оскарження.
Директор департаменту
державних закупівель
та державного замовлення
Мінекономрозвитку

А.Є. Рубан
( Текст взято з сайту Мінекономрозвитку України http://www.me.gov.ua )