• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Стосовно дотримання процедур державних закупівель

Тендерна палата України | Висновок від 14.09.2007 № в-160/09
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 14.09.2007
  • Номер: в-160/09
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 14.09.2007
  • Номер: в-160/09
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
14.09.2007 N в-160/09
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Управління комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради;
Адреса: 21100, м. Вінниця, вул. Соборна, 59.
2. Відповідальний за проведення торгів: Костроміна Валентина Тимофіївна, тел.: (0432) 67-09-54.
3. Предмет закупівлі: послуги по утриманню зливної каналізації.
4. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
5. Джерело фінансування: місцевий бюджет.
6. Очікувана вартість закупівлі: 92,84 тис. гривень.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 09.07.2007.
Для розгляду та дослідження використано копії наступних матеріалів:
1. Копія оголошення про заплановану закупівлю N 28093107 з інформаційного бюлетеня Тендерної палати України від 09.07.2007 N 28(99) - на 1 арк.;
2. Копія оголошення про заплановану закупівлю N 5560165 із спеціалізованого друкованого засобу масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 09.07.2007 N 28(65) - на 1 арк.;
3. Оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти - на 2 арк.;
4. Тендерна документація на закупівлю послуг по утриманню зливної каналізації від 25.06.2007 (б/н) - на 22 арк.;
5. Протокол розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедури закупівлі послуг за державні кошти по утриманню зливної каналізації N 62 від 24.07.2007 - 2 арк.;
6. Протокол засідання тендерного комітету управління комунального господарства та благоустрою міської ради щодо порівняння, оцінки тендерних пропозицій та вибору переможця на закупівлю послуг по утриманню зливної каналізації N 63 від 24.07.2007 - на 2 арк.;
7. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції ПБМП "Надія" - на 1 арк.;
8. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції ТОВ "УМШБ" - на 1 арк.;
9. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції Вінницькому міському комунальному підприємству - управління по ремонту і утриманню автомобільних шляхів та споруд на них - на 1 арк.;
10. Копія оголошення про результати проведеної процедури закупівлі N 34173407Р з інформаційного бюлетеня Тендерної палати України від 20.08.2007 N 34(105) - на 1 арк.;
11. Копія оголошення про результати проведеної процедури закупівлі N 7153079 з спеціалізованого друкованого засобу масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 20.08.2007 N 34(71) - на 1 аркуші.
Завдання сформульоване таким чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення Управлінням комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради закупівлі послуг по утриманню зливної каналізації".
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні встановлено.
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Управлінням комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради (далі - Замовник) оголошення про заплановані відкриті торги із зменшенням ціни опубліковано:
- оголошення про заплановану закупівлю в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 09.07.2007 N 28(99), оголошення N 28093107;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 09.07.2007 N 28(65) оголошення N 5560165.
Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднене на сайті www.zakupivli.com за кодом N TLS/OP 0252.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 19 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон) в оголошенні про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни обов'язково зазначається кваліфікаційні вимоги, якими повинні відповідати учасники.
В порушення вимог ч. 1 ст. 19 Закону в оголошені про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни не зазначено кваліфікаційних вимог, яким повинні відповідати учасники.
2. Тендерна документація.
Тендерна документація із закупівлі послуг по утриманню зливної каналізації, що надана на дослідження, не відповідає вимогам ч. 1 ст. 21, ч. 1 ст. 26-1, ч. 7 ст. 26, ч. 2 ст. 34 Закону.
Отже, в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону тендерна документація не містить обов'язкової інформації щодо зазначення прізвища, посади та адреси однієї чи кількох осіб або інших працівників замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону інформація щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій не надається до укладання договору про закупівлю особам, які офіційно не брали участь у процедурі закупівлі, за винятком випадків, коли така інформація надається виключно Антимонопольному комітету України, Комісії, Тендерній палаті України, суду або для розгляду скарги.
Проте, в порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону в п. 23.1 тендерної документації до переліку органів, яким надається інформація щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій Замовником не включено Антимонопольний комітет України.
Замовником під час оцінки тендерних пропозицій у Додатку 4 тендерної документації не включено таку критерію оцінки, як строк виконання послуг, що є порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону.
Також, в порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону в додатку тендерної документації "Основні умови договору" до основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не включено істотних умов договору, а саме: можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків; умови договору про закупівлю після його підписання не повинні змінюватися.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
За даними протоколу розкриття від 24.07.2007 N 62, розкриття тендерних пропозицій відбулось у визначений Замовником тендерній документації день та час.
Зокрема, тендерні пропозиції було подано трьома учасниками: -
ТОВ "УМШБ" - з ціновою пропозицією 126,77 грн. за очищення 1-го зливово-приймального колодязя;
- ПБМП "Надія" - з ціновою пропозицією 577,13 грн. за очищення 1-го зливово-приймального колодязя;
- Шляхове управління - з ціновою пропозицією 120,68 гривень за очищення 1-го зливово-приймального колодязя.
За даними протоколу розкриття тендерних пропозицій встановлено, що запропоновані ціни не зменшувалися внаслідок відсутності на торгах представників Учасників.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 18 Закону під час проведення відкритих торгів із зменшенням ціни тендерні пропозиції мають право надавати всі заінтересовані учасники інформацію про яких, включена до тематичного каталогу учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України.
Дослідженням встановлено, що до каталогу учасників процедур закупівель включено лише Шляхове управління.
Отже, в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону Замовником до участі у торгах допущено учасників - ТОВ "УМШБ" та ПБМП "Надія", інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України.
Таким чином, в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону тендерним комітетом Замовника тендерні пропозиції подані учасниками ТОВ "УМШБ" та ПБМП "Надія" на участь у торгах, інформація про яких відсутня в каталозі, не були відхилені.
Як наслідок, Замовником порушено вимоги ч. 1 ст. 28 Закону, якою передбачено відміну торгів.
4. Оцінка тендерних пропозицій.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 27 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо інформація про учасника, який подав тендерну пропозицію, відсутня в каталозі.
В порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону до оцінки Замовником допущено тендерні пропозиції ТОВ "УМШБ" та ПБМП "Надія", які не були відхилені згідно з Законом.
Відповідно до ч. 7 ст. 26 Закону загальний строк здійснення оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця торгів не повинен перевищувати 15 робочих днів після дня розкриття тендерних пропозицій.
Замовником дотримано термін щодо здійснення оцінки тендерних пропозицій, яка відбулась 24.07.2007.
Дослідженням встановлено, що оцінку наданих тендерних пропозицій Замовником проведена відповідно методики оцінки зазначеної в тендерній документації.
За даними протоколу оцінки від 24.07.2007 N 63 переможцем закупівлі із зменшенням ціни було визнано Шляхове управління м. Вінниці з ціновою пропозицією 120,68 гривень за очищення 1-го зливово-приймального колодязя.
5. Інформування учасників про проведення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни.
Відповідно до ч. 2 ст. 29 Закону протягом п'яти календарних днів з дня акцепту Замовник надсилає переможцю торгів повідомлення про акцепт тендерної пропозиції, строк дії якої не закінчений, а також надсилає всім учасникам процедур відкритих торгів письмове повідомлення про результати торгів із зазначенням назви та місцезнаходження учасника-переможця, тендерна пропозиція якого визначена найкращою за результатами оцінки.
На дослідження надано повідомлення про результати торгів:
- на адресу ПБМП "Надія" від 24.07.2007 N 04/393;
- на адресу ТОВ "УМШБ" від 24.07.2007 N 04/393;
- на адресу Вінницького міського комунального підприємства - управління по ремонту і утриманню автомобільних шляхів та споруд на них від 24.07.2007 N 04/393.
Замовником дотримано термін щодо повідомлення про акцепт тендерних пропозицій, але в письмових повідомленнях про результати торгів не зазначено місцезнаходження учасника-переможця, тендерна пропозиція якого визначена найкращою за результатами оцінки, чим порушено вимоги ч. 2 ст. 29 Закону.
6. Укладання договору.
Відповідно до вимог ч. 6 ст. 34 Замовник зобов'язаний надіслати Комісії та Тендерній палаті України інформацію щодо укладеного договору та про виконання договору протягом п'яти робочих днів з моменту його укладення та виконання відповідно.
Відповідно до оголошення про результати проведеної процедури закупівлі N 34173407Р від 20.08.2007 N 34(105) договір з переможцем торгів укладено 31.07.2007.
Замовником вищезазначена інформація щодо укладеного договору Тендерній палаті України не надіслана, що призвело до порушення вимог ч. 6 ст. 34 Закону.
Відповідно до ч. 3 ст. 34 Закону укладений договір вважається недійсним (нікчемним), якщо Замовник не дотримався вимог ч. 2 ст. 29 Закону.
7. Публікація оголошення та оприлюднення інформації про результати проведення торгів.
Оголошення про результати проведення процедур відкритих торгів із зменшенням ціни оприлюднюється та публікується у спеціалізованих друкованих засобах масової інформації та в інформаційному бюлетені, який видає Тендерна палата України.
Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі N 34173407Р з інформаційного бюлетеня Тендерної палати України від 20.08.2007 N 34(105).
Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі N 7153079 з спеціалізованого друкованого засобу масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 20.08.2007 N 34(71).
8. Складання звітності.
Частиною п'ятою статті 17-3 Закону встановлено: з метою забезпечення здійснення громадського контролю у сфері державних закупівель замовник надсилає Тендерній палаті України в паперовому або електронному вигляді, зокрема, звіт про результати здійснення процедури закупівлі протягом трьох робочих днів з дати їх затвердження.
Таким чином, Замовником не надіслано Тендерній палаті України в паперовому або електронному вигляді звіт про результати здійснення процедури закупівлі, що є порушенням вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону.
ВИСНОВОК
В результаті дослідження матеріалів Управління комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради стосовно проведення процедури із закупівлі послуг по утриманню зливної каналізації встановлено, що закупівля проведена з порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- ч. 1 ст. 19 Закону - в частині відсутності в оголошенні обов'язкової інформації щодо кваліфікаційних вимог, якими повинні відповідати учасники;
- ч. 1 ст. 21 Закону - в частині ненадання інформації в тендерній документації щодо особи, уповноваженої здійснювати зв'язок із учасниками;
- ч. 1 ст. 26-1 Закону - в частині не зазначення Замовником інформації, яка надається для розгляду та оцінки тендерних пропозицій також і Антимонопольному комітету України;
- ч. 7 ст. 26 Закону - в частині не зазначення Замовником усіх критерій оцінки;
- ч. 2 ст. 34 Закону - в частині не зазначення Замовником істотної умови договору про закупівлю;
- ч. 1 ст. 18 Закону - до участі у торгах допущено учасників, інформація про яких відсутня в тематичному каталозі учасників процедур закупівель;
- ч. 1 ст. 27 Закону - тендерним комітетом Замовника до оцінки допущено тендерні пропозиції, які не були відхилені;
- ч. 2 ст. 29 Закону - Замовником в письмових повідомленнях про результати торгів не зазначено місцезнаходження учасника-переможця, тендерна пропозиція якого визначена найкращою за результатами оцінки;
- ч. 6 ст. 34 Закону - Замовником не надіслано Тендерній палаті України інформацію щодо укладеного договору з учасником-переможцем;
- ч. 2 ст. 29 Закону - укладений договір вважається недійсним (нікчемним);
- ч. 5 ст. 17-3 Закону - в частині не направлення Тендерній палаті України в паперовому або електронному вигляді звіт про результати здійснення процедури закупівлі в паперовому або електронному вигляді;
- ч. 1 ст. 28 Закону - торги не відмінено.
Вищезазначені порушення свідчать про формальний підхід Замовника до проведення процедури закупівлі та про його наміри послабити конкуренцію між учасниками.
Дії тендерного комітету Управління комунального господарства та благоустрою Вінницької міської ради можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених статтею 364 Кримінального кодексу України.
Голова правління В.С.Лаба