МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
ЛИСТ
12.08.2022 № 05210-15/Л-1337/1497 |
Про розгляд звернення
Міністерство фінансів України розглянуло звернення [...] про надання роз'яснення окремих положень Порядку та умов надання компенсації центральним органам виконавчої влади та місцевим бюджетам на оплату комунальних послуг, що надаються під час розміщення в умовах воєнного стану тимчасово переміщених осіб (далі - компенсація), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2022 № 261 (далі - Порядок та умови), та
повідомляє.
Відповідно до пунктів 4 та 7 Порядку та умов, наказів Мінфіну від 14.01.2011 № 11 "Про бюджетну класифікацію" та від 20.09.2017 № 793 "Про затвердження складових Програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету":
з резервного фонду державного бюджету додаткова дотація з державного бюджету місцевим бюджетам для надання компенсації закладам комунальної форми власності, закладам освіти державної форми власності, що передані на фінансування з місцевих бюджетів, закладам спільної власності територіальних громад області, що перебувають в управлінні обласних рад (далі - додаткова дотація), надходить до обласних бюджетів за кодом класифікації доходів 41021300 та спрямовується до бюджетів територіальних громад за кодом Типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету 9150 "Інші дотації з місцевого бюджету";
з обласного бюджету додаткова дотація надходить до бюджетів територіальних громад за кодом класифікації доходів 41040400 "Інші дотації з місцевого бюджету" та спрямовується за відповідним кодом Програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів в залежності від напряму її використання.
Відповідно до пункту 32 частини першої статті 2 та статті 96 Бюджетного кодексу України (далі - Кодекс) додаткова дотація є міжбюджетним трансфертом - коштами, які безоплатно і безповоротно передаються з одного бюджету до іншого.
Додаткові кошти обумовлюють збільшення дохідної та видаткової частин місцевого бюджету та внесення змін до показників бюджету, розпису місцевого бюджету та кошторисів бюджетних установ.
Нормативним підґрунтям внесення змін до показників місцевого бюджету в частині їх збільшення є Кодекс, постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2022 № 252 "Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану" та від 28.02.2002 № 228 "Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ", порядок складання і виконання розпису місцевого бюджету, розроблений та затверджений місцевим фінансовим органом відповідно до наказу Мінфіну від 28.01.2002 № 57 "Про затвердження документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету" тощо.
Відповідно до пункту 2 Порядку та умов компенсація надається за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету на покриття витрат центральних органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, сплачених закладами за комунальні послуги, спожиті у будівлях (приміщеннях), що перебувають на їх балансі і в яких в умовах воєнного стану на безоплатній основі розміщені тимчасово переміщені особи, а саме за:
послуги з постачання теплової енергії (або теплової енергії як товарної продукції); послуги з постачання гарячої води, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення;
послуги з поводження з побутовими відходами або вивезення побутових відходів; послуги з постачання та розподілу природного газу;
послуги з постачання та розподілу електричної енергії;
інші види енергоносіїв (дрова, пелети, вугілля тощо).
Згідно із статтею 12 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" (далі - Закон) надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах.
Істотними умовами договору про надання житлово-комунальної послуги є перелік послуг, вимоги до якості послуг, права і обов'язки сторін, відповідальність сторін за порушення договору, ціна послуги, порядок оплати послуги, порядок і умови внесення змін до договору, в тому числі щодо ціни послуги, строк дії договору, порядок і умови продовження його дії та розірвання.
Порядок та особливості укладання, зміни і припинення договорів про надання житлово-комунальних послуг визначаються статтями 13 - 15 Закону.
Окремо повідомляємо, що листи міністерств, інших центральних органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами, вони мають лише роз'яснювальний, інформаційний характер і не встановлюють правових норм.
З повагою
Директор Департаменту політики міжбюджетних відносин та місцевих бюджетів | Олександр КОРЕНЬ |