• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про розгляд звернення

Міністерство фінансів України  | Лист від 12.08.2022 № 05210-15/Л-1337/1497
Реквізити
  • Видавник: Міністерство фінансів України
  • Тип: Лист
  • Дата: 12.08.2022
  • Номер: 05210-15/Л-1337/1497
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство фінансів України
  • Тип: Лист
  • Дата: 12.08.2022
  • Номер: 05210-15/Л-1337/1497
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
ЛИСТ
12.08.2022 № 05210-15/Л-1337/1497
Про розгляд звернення
Міністерство фінансів України розглянуло звернення [...] про надання роз'яснення окремих положень Порядку та умов надання компенсації центральним органам виконавчої влади та місцевим бюджетам на оплату комунальних послуг, що надаються під час розміщення в умовах воєнного стану тимчасово переміщених осіб (далі - компенсація), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2022 № 261 (далі - Порядок та умови), та
повідомляє.
Відповідно до пунктів 4 та 7 Порядку та умов, наказів Мінфіну від 14.01.2011 № 11 "Про бюджетну класифікацію" та від 20.09.2017 № 793 "Про затвердження складових Програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету":
з резервного фонду державного бюджету додаткова дотація з державного бюджету місцевим бюджетам для надання компенсації закладам комунальної форми власності, закладам освіти державної форми власності, що передані на фінансування з місцевих бюджетів, закладам спільної власності територіальних громад області, що перебувають в управлінні обласних рад (далі - додаткова дотація), надходить до обласних бюджетів за кодом класифікації доходів 41021300 та спрямовується до бюджетів територіальних громад за кодом Типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету 9150 "Інші дотації з місцевого бюджету";
з обласного бюджету додаткова дотація надходить до бюджетів територіальних громад за кодом класифікації доходів 41040400 "Інші дотації з місцевого бюджету" та спрямовується за відповідним кодом Програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів в залежності від напряму її використання.
Відповідно до пункту 32 частини першої статті 2 та статті 96 Бюджетного кодексу України (далі - Кодекс) додаткова дотація є міжбюджетним трансфертом - коштами, які безоплатно і безповоротно передаються з одного бюджету до іншого.
Додаткові кошти обумовлюють збільшення дохідної та видаткової частин місцевого бюджету та внесення змін до показників бюджету, розпису місцевого бюджету та кошторисів бюджетних установ.
Відповідно до пункту 2 Порядку та умов компенсація надається за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету на покриття витрат центральних органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, сплачених закладами за комунальні послуги, спожиті у будівлях (приміщеннях), що перебувають на їх балансі і в яких в умовах воєнного стану на безоплатній основі розміщені тимчасово переміщені особи, а саме за:
послуги з постачання теплової енергії (або теплової енергії як товарної продукції); послуги з постачання гарячої води, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення;
послуги з поводження з побутовими відходами або вивезення побутових відходів; послуги з постачання та розподілу природного газу;
послуги з постачання та розподілу електричної енергії;
інші види енергоносіїв (дрова, пелети, вугілля тощо).
Згідно із статтею 12 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" (далі - Закон) надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах.
Істотними умовами договору про надання житлово-комунальної послуги є перелік послуг, вимоги до якості послуг, права і обов'язки сторін, відповідальність сторін за порушення договору, ціна послуги, порядок оплати послуги, порядок і умови внесення змін до договору, в тому числі щодо ціни послуги, строк дії договору, порядок і умови продовження його дії та розірвання.
Порядок та особливості укладання, зміни і припинення договорів про надання житлово-комунальних послуг визначаються статтями 13 - 15 Закону.
Окремо повідомляємо, що листи міністерств, інших центральних органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами, вони мають лише роз'яснювальний, інформаційний характер і не встановлюють правових норм.
З повагою
Директор Департаменту політики міжбюджетних відносин та місцевих бюджетівОлександр КОРЕНЬ