МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 11.08.2022 р. № 05120-02/Л-1320/1492 |
Про розгляд інформаційного запиту
Шановна пані
Міністерство фінансів України розглянуло Ваш інформаційний запит від [] щодо оплати суспільно корисних робіт і повідомляє наступне.
Правові та організаційні засади залучення працездатних осіб до суспільно корисних робіт в умовах воєнного стану, що виконуються під час запровадження трудової повинності (суспільно корисні роботи), а також питання соціального захисту працездатних осіб, що залучаються до їх виконання, регулюється Порядком залучення працездатних осіб до суспільно корисних робіт в умовах воєнного стану, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2011 р. № 753 (далі - Порядок).
Згідно із пунктом 4 Порядку, рішення про запровадження трудової повинності та залучення працездатних осіб до виконання суспільно корисних робіт (далі - Рішення), яке доводиться до відома населення через засоби масової інформації, приймає військове командування самостійно або із залученням місцевих держадміністрацій та органів місцевого самоврядування або військових адміністрацій (у разі їх утворення).
Слід зазначити, що даним Рішенням визначаються межі території, транспортні маршрути (або організація доставки до місця проведення суспільно корисних робіт) та найменування об'єктів, де планується виконання зазначених робіт.
У пункті 10 Порядку визначено, що фінансування суспільно корисних робіт може здійснюватися, зокрема, і за рахунок коштів місцевих держадміністрацій та коштів місцевих бюджетів.
Водночас статтею 91 Бюджетного кодексу України (далі - Кодекс) передбачено, що до видатків місцевих бюджетів, що можуть здійснюватися з усіх місцевих бюджетів, належать видатки, зокрема, й на заходи та роботи з територіальної оборони місцевого значення.
Замовником суспільно корисних робіт відповідно до Рішення військового командування є підприємство, установа, організація, де працюватимуть такі особи.
Для відображення видатків місцевих бюджетів на виконання бюджетних програм головного розпорядника коштів, що будуть ним виконуватися у бюджетному періоді відповідно до наданих йому повноважень, використовується Типова програмна класифікація видатків та кредитування місцевого бюджету (далі - ТПКВК МБ), затверджена наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2017 № 793.
ТПКВК МБ є складовою частиною формування бюджетної програми місцевого бюджету та уніфікує можливі напрями спрямування коштів місцевих бюджетів.
При цьому у разі відсутності відповідного коду ТПКВК МБ для відображення запланованих видатків рекомендуємо застосовувати коди ТПКВК МБ, спрямовані на фінансування інших програм / заходів / діяльності в залежності від галузевої ознаки напрямку видатків.
Також зазначаємо, що відповідно до частини першої статті 7 Кодексу бюджетна система України ґрунтується на принципах. Зокрема, принцип цільового використання бюджетних коштів визначає, що бюджетні кошти використовуються тільки на цілі, визначені бюджетними призначеннями та бюджетними асигнуваннями.
Разом з цим, відповідно до принципу самостійності місцеві бюджети є самостійними. Самостійність бюджетів забезпечується закріпленням за ними відповідних джерел доходів бюджету, правом відповідних органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування визначати напрями використання бюджетних коштів відповідно до законодавства України.
З повагою
Перший заступник Міністра | Денис УЛЮТІН |