• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Нюанси анулювання реєстрації платника ПДВ

Державна податкова служба України | Розяснення від 14.07.2022
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Розяснення
  • Дата: 14.07.2022
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Розяснення
  • Дата: 14.07.2022
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
РОЗ'ЯСНЕННЯ
від 14.07.2022 р.
Нюанси анулювання реєстрації платника ПДВ
Головне управління ДПС у Харківській області роз'яснює таке питання: до якого контролюючого органу в період дії воєнного стану звертатись платнику, який перебуває на обліку в районі, розташованому в зоні проведення бойових дій, з метою анулювання реєстрації платника ПДВ?
Відповідь: Порядок анулювання реєстрації платника ПДВ регулюється ст. 184 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) та регламентується розд. V Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 р. №1130, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.11.2014 р. за №1456/26233 (далі - Положення №1130).
Відповідно до п. 184.3 ст. 184 ПКУ контролюючий орган анулює реєстрацію особи як платника ПДВ, який подав заяву про анулювання реєстрації, якщо встановить, що він відповідає вимогам п. 184.1 ст. 184 ПКУ.
Згідно з п. 5.3 розд. V Положення №1130 для анулювання реєстрації платник ПДВ подає до контролюючого органу за місцем перебування на обліку заяву про анулювання реєстрації платника ПДВ за формою №3 ПДВ (додаток 3 до Положення №1130). Таку заяву платники ПДВ можуть подати засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22/травня 2003/року №851-IV "Про електронні документи та електронний документообіг" та від 05 жовтня 2017 року №2155-VIII "Про електронні довірчі послуги".
В умовах дії правового режиму воєнного стану територіальні органи ДПС, що розташовані в зоні проведення бойових дій, не можуть здійснювати свої повноваження, визначені ПКУ, в тому числі повноваження щодо реєстрації/анулювання реєстрації платників ПДВ.
З метою забезпечення безперебійної роботи територіальних органів ДПС у період воєнного стану в Україні повноваження територіальних органів ДПС, у роботі яких встановлено простій, закріплені за іншими територіальними органами.
Виходячи із зазначеного, суб'єкт господарювання, який перебуває на обліку в районі, розташованому в зоні бойових дій, з метою анулювання своєї реєстрації як платника ПДВ може подати заяву про анулювання реєстрації за формою №3-ПДВ засобами електронного зв'язку в електронній формі.
При цьому платник у розд. 1 заяви за формою №3-ПДВ зазначає найменування контролюючого органу, в якому він перебуває на обліку.
Заяву розглядатиме територіальний орган ДПС, за яким закріплено виконання повноважень щодо реєстрації/анулювання реєстрації платників ПДВ територіального органу ДПС, у роботі якого встановлено простій.