• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Стосовно проведення відділом освіти Дубровицької райдержадміністрації процедури відкритих торгів із закупівлі вугілля

Тендерна палата України | Висновок від 16.01.2007 № в-12/01
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 16.01.2007
  • Номер: в-12/01
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 16.01.2007
  • Номер: в-12/01
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
16.01.2007 N в-12/01
Стосовно проведення відділом освіти Дубровицької райдержадміністрації процедури відкритих торгів із закупівлі вугілля
Підстава: в порядку громадського контролю Тендерна палата України проводить дослідження щодо дотримання процедур державних закупівель відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Загальна інформація:
Інформація про Замовника:
назва: Відділ освіти Дубровицької райдержадміністрації
адреса: 34100, Рівненська обл., м. Дубровиця, вул. Поштова, 11, тел. (8036258) 2-10-97, 2-13-89
голова тендерного комітету: Кухаревич К.М.
Предмет закупівлі: вугілля - 10.11.100.
Процедура закупівлі: відкриті торги.
Джерело фінансування закупівель: кошти місцевого бюджету.
Період здійснення процедури закупівлі: початок орієнтовно - 11.12.2005, закінчення - 26.01.2006.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
Звіт про виконання загального фонду кошторису установи (форма N 2д, N 2м) за I півріччя 2006 р - 2 арк.
Річний план державних закупівель, який підлягає оприлюдненню Відділом освіти Дубровицької РДА на 2006 рік б/н, б/д - 1 арк.
Кошторис на 2006 рік від 24.01.2006 - 1 арк.
Наказ від 04.01.2006 N 1 "Про створення тендерного Комітету" - 1 арк.
Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 20.03.2006 СПК N 320283, видане Кухаревич К.М., - 1 арк.
Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 18.04.2005 СПК N 257600, видане Кот О.В., - 1 арк.
Протокол засідання тендерного комітету щодо організації проведення процедур закупівлі на закупівлю вугілля від 05.12.2005 N 21 - 1 арк.
Протокол засідання тендерного комітету про перенесення строків проведення торгів від 09.01.2006 б/н - 1 арк.
Протокол розкриття тендерних пропозицій від 12.01.2006 N 1 - 1 арк.
Протокол оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця від 16.01.2006 N 2 - 1 арк.
Тендерна документація на закупівлю товарів: паливо, вугілля, торф, торфобрикет 2006 року - 9 арк.
Договір на поставку вугілля від 24.01.2006 N 2 - 1 арк.
Договір на поставку вугілля від 24.01.2006 N 3 - 1 арк.
Договір на поставку вугілля від 24.01.2006 N 4 - 1 арк.
Договір від 24.01.2006 N 5 - 1 арк.
Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 26.01.2006 N 3 - 1 арк.
Завдання сформульоване у зверненні таким чином: "надати висновок про законність та обгрунтованість проведення процедури відкритих торгів щодо закупівлі Відділом освіти Дубровицької районної державної адміністрації вугілля".
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
Розгляд та дослідження зазначених матеріалів засвідчив наступне.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Розпорядчого акта про створення та затвердження тендерного комітету відділу освіти Дубровицької районної державної адміністрації (далі - Замовник) та положення про нього на виконання ст. 12 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти" (далі - Закону) на дослідження надано не було.
Замовником для дослідження надані свідоцтва про проходження навчання на курсах підвищення кваліфікації з питань державних закупівель головою тендерного комітету Кухаревич К.М. (свідоцтво від 20.03.2006 СПК N 320283), секретарем тендерного комітету Кот О.В. (свідоцтво від 18.04.2005 СПК N 257600).
Сертифікати чи свідоцтва про підвищення кваліфікації інших 3-х осіб тендерного комітету (Стасюк Н.І, Головіної Г.М., Яковець Л.П.) на дослідження надано не було.
2. Фінансування закупівель.
Кошторисом на 2006 рік Замовнику затверджено видатки за рахунок загального фонду місцевого бюджету за КПКВ 070000 "Освіта" по КЕКВ 1166 "Оплата інших енергоносіїв" в загальній сумі 1043,00 тис. гривень.
Відповідно до річного плану державних закупівель Замовника на 2006 рік б/н, б/д для здійснення закупівлі вугілля заплановано видатків у розмірі 905,10 тис. грн.
Слід відзначити, що згідно з вимогами ч. 2 ст. 22 Закону річний план закупівель оприлюднюється шляхом розміщення принаймні в одній інформаційній системі в мережі Інтернет протягом 15 календарних днів з дати його затвердження.
В порушення вимог ч. 2 ст. 22, ч. 1 ст. 4-1 Закону тендерним комітетом Замовника не розміщено річний план закупівель у інформаційний системі у мережі Інтернет, що відповідає вимогам, визначеним цим Законом.
3. Вибір процедури закупівлі.
Згідно інформації, викладеної в протоколі від 05.12.2005 N 21, тендерним комітетом Замовника для закупівлі вугілля для опалення шкіл району вирішено проводити із застосуванням процедури відкритих торгів.
4. Визначення предмета закупівлі.
Предмет закупівлі визначено Замовником відповідно до вимог ст. 1 Закону як товар, а саме "вугілля сортове".
На виконання вимог Порядку визначення предмета закупівлі за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 27.06.2003 N 165, тендерним комітетом сформований предмет закупівлі за показником п'ятого знака (класифікаційне угруповання "категорія") Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97 затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 N 822, а саме 10.10.11.100 "вугілля сортове".
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Відповідно до вимог абз. 1 ч. 2 ст. 8 Закону процедура закупівлі не може здійснюватися до публікації оголошення про неї у "Віснику державних закупівель" або в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, та в інформаційних системах у мережі Інтернет.
Згідно інформації, викладеної у звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 26.01.2006 N 3, а саме:
п. 4.1 "...оголошення на проведення процедури відкритих торгів опубліковане в Інтернеті на сайті e-mail: ubr@rvadmin.het 11.12.2005";
п. 4.2 "... оголошення про проведення торгів буде опубліковане в Інформаційному віснику "Тендери України" в березні місяці 2006 року".
Даним дослідженням встановлено, що процедура закупівлі тендерним комітетом Замовника була здійснена протягом січня 2006 року.
Отже, в порушення вимог абз. 1 ч. 2 ст. 8 Закону тендерним комітетом Замовника проведено процедуру закупівлі до публікації оголошення про неї у "Віснику державних закупівель" або в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, та в інформаційних системах у мережі Інтернет.
В порушення вимог ч. 2, 7 ст. 4-1 Закону тендерним комітетом Замовника оприлюднено оголошення на проведення процедури відкритих торгів на сайті (e-mail: ubr@rvadmin.het 11.12.2005), який не відповідає обов'язковим вимогам, встановленим цим Законом до інформаційних систем в мережі Інтернет.
6. Тендерна документація.
Згідно інформації, викладеної в протоколі від 05.12.2005 N 21, тендерним комітетом Замовника після опрацювання даних матеріалів було узгоджено та вирішено затвердити тендерну документацію на закупівлю вугілля на 2006 рік.
Тендерна документація із закупівлі вугілля затверджена головою тендерного комітету Кухаревич К.М. б/н, б/д у 2006 році.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону тендерною документацією Замовника не визначено:
строки поставки товарів;
перелік критеріїв та методику їх оцінки для визначення найкращої тендерної пропозиції;
додаткові послуги, які мають бути надані;
зазначення основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю;
спосіб оцінки і порівняння альтернативних тендерних пропозицій;
інформацію про додаткові умови, необхідні для акцепту тендерної пропозиції.
Реєстру надання тендерної документації учасникам та реєстру отримання тендерних пропозицій на участь у торгах щодо закупівлі вугілля тендерним комітетом Замовника на дослідження надано не було.
Замовником встановлено вимогу щодо здійснення оплати за тендерну документацію в розмірі 150 гривень.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 20 Закону, тендерна документація надається (надсилається) учаснику торгів протягом трьох робочих днів з моменту її оплати. Документ для оплати тендерної документації надсилається або надається учаснику в триденний термін з дня отримання від нього відповідного запиту.
Проте підтверджуючої інформації щодо оплати наданої учасникам тендерної документації на дослідження надано не було.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 26 Закону під час розкриття тендерних пропозицій перевіряється наявність всіх необхідних документів, передбачених інструкцією щодо їх підготовки, правильність їх оформлення, а також мають бути оголошені замовником присутнім представникам учасника найменування та адреса кожного учасника, ціна кожної тендерної пропозиції. Під час розкриття тендерних пропозицій складається протокол згідно з установленою уповноваженим органом формою, копія якого надається всім учасникам на їх запит. Ці відомості зазначаються у звіті про результати здійснення процедури закупівлі.
Згідно з протоколом розкриття тендерних пропозицій від 12.01.2006 N 1 на участь у торгах із закупівлі вугілля надійшли пропозиції від 6 учасників, а саме:
ОДКП "Рівнепаливо" від 10.01.2006, ціна тендерної пропозиції складає 285,00 грн./т.;
ПП "Русал" від 12.01.2006, ціна тендерної пропозиції складає 245,87 грн./т.;
ПП Жашко О.П. від 12.01.2006, ціна тендерної пропозиції складає 235,00 грн./т.;
ПП "Леона-2" від 12.01.2006, ціна тендерної пропозиції складає 280,00 грн./т.;
ПП Швець В.В. від 10.01.2006, ціна тендерної пропозиції складає 250,00 грн./т.;
ПП Сойки О.М. від 10.01.2006, ціна тендерної пропозиції складає 240,00 грн./т.
Як зазначено вище, Замовником встановлено розмір вартості тендерної документації у сумі 150,00 грн. У протоколі засідання тендерного комітету Замовника щодо оцінки тендерних пропозицій від 16.01.2006 N 2 зазначено, що учасник торгів ОДКП "Рівнепаливо" не проплатив за тендерну документацію і вибуває з подальших торгів.
Отже, в порушення вимог ч. 1 ст. 20 Закону тендерним комітетом Замовника було надано тендерну документацію ОДКП "Рівнепаливо" без сплати за неї, як це було передбачено тендерною документацією.
В порушення вимог ч. 3 ст. 26 та ч. 1 ст. 4-1 Закону Замовником не оприлюднено протягом 5 робочих днів з дати розкриття тендерних пропозицій протокол розкриття тендерних пропозицій від 12.01.2006 N 1 в інформаційній системі у мережі Інтернет.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 4-2 Закону неоприлюднення замовником інформації щодо здійснення державних закупівель, передбаченої цим Законом, в інформаційній системі у мережі Інтернет, яка відповідає вимогам, визначеним цим Законом, може оскаржуватися в порядку, передбаченому статтею 37 цього Закону, або в судовому порядку та є підставою для відміни торгів.
8. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
Відповідно до інформації, викладеної у протоколі оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця від 16.01.2006 N 2, оцінка тендерних пропозицій учасників здійснювалась за 5-бальною системою за наступними критеріями: ціна, строки виконання, зольність, вологість, оплата.
При цьому, тендерною документацією Замовника взагалі не було визначено критеріїв та методики проведення оцінки тендерних пропозицій.
Згідно з інформацією, викладеною у протоколі оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця від 16.01.2006 N 2, тендерним комітетом Замовника прийнято рішення про визначення переможців торгів, а саме:
ПП Русал - 106,50 тис. грн.;
ПП Жашко О.П. - 139,30 тис. грн.;
ПП "Леона-2" - 90,70 тис. грн.;
ПП Сойки О.М. - 139,30 тис. грн.;
ПП Швець В.В. - 114,20 тис. грн.
Слід відзначити, що відповідно до вимог ч. 7 ст. 26 Закону у разі, коли замовником не передбачалася можливість подання тендерних пропозицій на частини предмета закупівлі (лоти), замовник може визначити лише одного переможця процедури закупівлі.
Дослідженням наданих матеріалів встановлено, що предметом закупівлі Замовником визначено - вугілля сортове, без поділу цього предмета на частини.
Згідно з інформацією, викладеною у протоколі оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця від 16.01.2006 N 2, найбільшу та однакову кількість балів отримано 2-ма учасниками процедури закупівлі: ПП Жашко О.П. - 17 балів та ПП Сойка О.М. - 17 балів.
Відповідно до положень ч. 5 ст. 12 Закону рішення з питань, що розглядаються на засіданнях тендерного комітету, приймаються простою більшістю голосів у присутності не менше двох третин членів тендерного комітету. У разі рівного розподілу голосів голос голови комітету є ухвальним.
Слід звернути увагу, що двоє з учасників у ході проведення оцінки набрали однакову кількість балів, питання щодо визначення переможця процедури закупівлі слід було винести на подальший розгляд та голосування, так як цінові пропозиції кожного з учасника відрізняються та складають: ПП Жашко О.П. - 235,00 грн./т. та ПП Сойки О.М. - 240,00 грн./тонну.
Отже, переможцем процедури закупівлі вугілля слід було обрати за найменшою ціновою пропозицією, а саме ПП Жашко О.П. - 235,00 грн./т.
В порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону Замовником переможцями визначено всіх п'ятьох учасників процедури закупівлі.
Отже, без наявності в тендерній документації Замовника методики оцінки, визначення переможців торгів здійснювалось Замовником на власний розсуд, що порушує основну мету Закону.
9. Інформування про акцепт тендерної пропозиції переможця та про результати торгів.
Відповідно до положень ч. 2 ст. 29 Закону протягом п'яти календарних днів з дня акцепту замовник надсилає переможцю торгів повідомлення про акцепт тендерної пропозиції, строк дії якої не закінчений, а також надсилає всім учасникам процедур відкритих торгів письмове повідомлення про результати торгів (у тому числі через інформаційні системи в мережі Інтернет) із зазначенням назви та місцезнаходження учасника-переможця, тендерна пропозиція якого визнана найкращою за результатами оцінки.
Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції переможця та про результати торгів на дослідження надано не було.
Згідно інформації, викладеної у звіті про результати здійснення процедур відкритих щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 26.01.2006 N 3, учасникам було відправлено повідомлення про результати проведеної процедури 17.01.2006.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 29-1 Закону оголошення про результати проведення торгів оприлюднюється і публікується в інформаційних системах в мережі Інтернет та у "Віснику державних закупівель" або в інформаційному бюлетені, який видає Тендерна палата України, протягом 10 календарних днів після укладення договору про закупівлю або після прийняття рішення про відміну торгів або визнання їх такими, що не відбулися.
Підтверджуючої інформації щодо оприлюднення і опублікування в інформаційних системах в мережі Інтернет та у "Віснику державних закупівель" або в інформаційному бюлетені, який видає Тендерна палата України, протягом 10 календарних днів після укладення договору про закупівлю, на дослідження надано не було.
10. Укладення договору.
Згідно інформації, викладеної у звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 26.01.2006 N 3, з переможцями відкритих торгів укладено п'ять договорів на постачання вугілля загальною вартістю 590,00 тис. гривень.
На дослідження надані слідуючі укладені договори, а саме:
договір N 5 від 24.01.2006 з ПП Швець В.В. на суму 114,20 тис. грн.;
договір N 4 від 24.01.2006 з ПП Сойки О.М. на суму 139,30 тис. грн.;
договір N 3 від 24.01.2006 з ПП "Леона-2" на суму 90,70 тис. грн.;
договір N 2 від 24.01.2006 з ПП Жашко О.П. на суму 139,30 тис. грн.
Договору, який було укладено між Замовником та ПП "Русал", на загальну суму 106,50 тис. грн. на дослідження надано не було.
11. Складання звітності.
Замовником оформлено звіт про результати проведення відкритих торгів від 26.01.2006 N 3.
В порушення вимог ч. 1 ст. 17 Закону у звіті від 26.01.2006 N 3 тендерним комітетом Замовника не зазначено необхідної інформації щодо:
стислого викладу критеріїв порівняння та оцінки тендерних пропозицій і визначення переможця процедури закупівлі;
дати опублікування оголошення про заплановану закупівлю та оголошення про результат здійсненої закупівлі у "Віснику державних закупівель" або в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, чи дати відправлення запрошення до участі в процедурах торгів з обмеженою участю, запиту цінових пропозицій (котирувань), закупівлі в одного постачальника та дата повідомлення учасникам про результат проведеної процедури;
у разі відхилення тендерної пропозиції відповідно до положень цього Закону - виклад підстав для відхилення;
адреси обраних замовником інформаційних систем у мережі Інтернет та коди, присвоєні інформаційними системами у мережі Інтернет.
Також, в порушення вимог ч. 2 ст. 17 та ч. 1 ст. 4-1 Закону тендерним комітетом Замовника не розміщено звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів товарів, робіт та послуг за державні кошти від 26.01.2006 N 3 у інформаційний системі у мережі Інтернет, що відповідає вимогам, визначеним цим Законом.
Висновок:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення відділом освіти Дубровицької райдержадміністрації процедури відкритих торгів із закупівлі вугілля встановлено, що закупівлі були здійснені з грубим порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
ч. 2 ст. 22, ч. 1 ст. 4-1 Закону - тендерним комітетом Замовника не розміщено річний план закупівель у інформаційний системі у мережі Інтернет, що відповідає вимогам, визначеним цим Законом;
абз. 1 ч. 2 ст. 8 Закону - тендерним комітетом Замовника проведено процедуру закупівлі до публікації оголошення про неї у "Віснику державних закупівель" або в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, та в інформаційних системах у мережі Інтернет;
ч. 2, 7 ст. 4-1 Закону - тендерним комітетом Замовника оприлюднено оголошення на проведення процедури відкритих торгів на сайті (e-mail: ubr@rvadmin.het 11.12.2005), який не відповідає обов'язковим вимогам, встановленим цим Законом до інформаційних систем в мережі Інтернет;
ч. 1 ст. 21 Закону - тендерна документація не містила необхідної інформації;
ч. 1 ст. 20 Закону - тендерним комітетом Замовника було надано тендерну документацію одному з учасників - ОДКП "Рівнепаливо", без отримання від нього плати за неї;
ч. 3 ст. 26 та ч. 1 ст. 4-1 Закону - Замовником протягом 5 робочих днів з дати розкриття тендерних пропозицій не оприлюднено протокол розкриття тендерних пропозицій від 12.01.2006 N 1 в інформаційній системі у мережі Інтернет;
ч. 7 ст. 26 Закону - Замовником переможцями визначено всіх п'ятьох учасників процедури закупівлі;
ч. 1 ст. 17 Закону - у звіті від 26.01.2006 N 3 тендерним комітетом Замовника не зазначено необхідної інформації;
ч. 2 ст. 17 та ч. 1 ст. 4-1 Закону - тендерним комітетом Замовника не розміщено звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів товарів, робіт та послуг за державні кошти від 26.01.2006 N 3 у інформаційний системі у мережі Інтернет, що відповідає вимогам, визначеним цим Законом.
Слід відзначити, що неоприлюднення Замовником інформації щодо здійснення державних закупівель є підставою для відміни торгів згідно з вимогами ч. 1 ст. 28 Закону.
Враховуючи вищевикладені порушення, державні кошти використано відділом освіти Дубровицької РДА за договорами: від 24.01.2006 N 5 з ПП Швець В.В. на суму 114,20 тис. грн.; від 24.01.2006 N 4 з ПП Сойки О.М. на суму 139,30 тис. грн.; від 24.01.2006 N 3 з ПП "Леона-2" на суму 90,70 тис. грн.; від 24.01.2006 N 2 з ПП Жашко О.П. на суму 139,30 тис. грн. та договір з ПП "Русал" на суму 106,50 тис. грн., що укладені на загальну суму 590,00 тис. грн., з грубим порушенням вимог чинного законодавства, в чому вбачається можливе нанесення державі збитків на суму закупівель.
Дії тендерного комітету відділу освіти Дубровицької РДА можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених статтею 364 Кримінального кодексу України.