• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою громадянина Чабаненка Володимира Тарасовича щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень Бюджетного кодексу України та Постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання виплати у 2016 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України "Про статус ветеранів віини, гаранти їх соціального захисту" і "Про жертви нацистських переслідувань"

Конституційний Суд України  | Ухвала від 18.04.2018 № 110-1(І)/2018
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 18.04.2018
  • Номер: 110-1(І)/2018
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 18.04.2018
  • Номер: 110-1(І)/2018
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
УХВАЛА
ПЕРШОЇ КОЛЕГІЇ СУДДІВ ПЕРШОГО СЕНАТУ КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою громадянина Чабаненка Володимира Тарасовича щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень Бюджетного кодексу України та Постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання виплати у 2016 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України "Про статус ветеранів віини, гаранти їх соціального захисту" і "Про жертви нацистських переслідувань"
м. Київ
18 квітня 2018 року
№ 110-1(І)/2018
Справа № 3-40/2018(2817/17)
Перша колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України у складі:
Гультая Михайла Мирославовича - головуючого, доповідача,
Головатого Сергія Петровича,
Колісника Віктора Павловича,
розглянула питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційною скаргою громадянина Чабаненка Володимира Тарасовича щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень Бюджетного кодексу України та Постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання виплати у 2016 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" і "Про жертви нацистських переслідувань" від 2 березня 2016 року № 141.
Заслухавши суддю-доповідача Гультая М.М. та дослідивши матеріали справи, Перша колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України
установила:
1. Громадянин Чабаненко В.Т. звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням визнати такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними):
- пункт 26 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України (далі - Кодекс), за яким, зокрема, норми і положення статей 12, 13, 14, 15 та 16 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування;
- підпункт 2 пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання виплати у 2016 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" і "Про жертви нацистських переслідувань" від 2 березня 2016 року № 141 (далі - Постанова), згідно з яким у 2016 році виплату разової грошової допомоги до 5 травня, зокрема, учасникам бойових дій встановлено в розмірі 920 гривень.
Автор клопотання вважає, що зазначені положення, які були застосовані в остаточному судовому рішенні в його справі, не відповідають статтям 1, 3, частині другій статті 8, частині другій статті 19, статтям 22, 46, 64, 92, 151-1 Конституції України, оскільки передбачена частиною п'ятою статті 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" щорічна разова грошова допомога для учасників бойових дій, розмір якої, на думку Чабаненка В.Т., має становити п'ять мінімальних пенсій за віком, є формою соціального забезпечення громадян, на яку поширюється дія статті 46 Основного Закону України.
2. Вирішуючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі, Перша колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України виходить з такого.
2.1. У Законі України "Про Конституційний Суд України" передбачено, що конституційна скарга має містити, зокрема, обґрунтування тверджень щодо неконституційності закону України (його окремих положень) із зазначенням того, яке з гарантованих Конституцією України прав людини, на думку суб'єкта права на конституційну скаргу, зазнало порушення внаслідок застосування закону (пункту 6 частини другої статті 55); Конституційний Суд України відмовляє у відкритті конституційного провадження, визнавши конституційну скаргу неприйнятною, якщо зміст і вимоги конституційної скарги є очевидно необгрунтованими (частина четверта статті 77). Отже, особа, яка звертається до Конституційного Суду України, повинна не лише зазначити, а й аргументовано довести, як саме закон (його окремі положення) обмежує чи порушує її конкретне конституційне право, та обґрунтувати, що таке обмеження не відповідає Конституції України (є неконституційним).
Перша колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України вважає, що разова грошова допомога, яка передбачена частиною п'ятою статті 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", є особливим видом допомоги, виплата якої здійснюється раз на рік - до 5 травня. Оскільки така разова грошова допомога не є постійною щомісячною виплатою, то вона не має ознак соціальних виплат (пенсії, інших видів соціальних виплат та допомоги), передбачених у статті 46 Конституції України. Таким чином, дія положень цієї статті Основного Закону України на вказану разову грошову допомогу не поширюється.
Отже, конституційна скарга в частині конституційності пункту 26 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Кодексу не відповідає вимогам пункту 6 частини другої статті 55 Закону України "Про Конституційний Суд України".
Таким чином, Перша колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України дійшла висновку, що конституційна скарга в частині конституційності пункту 26 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Кодексу є неприйнятною, що є підставою для відмови у відкритті конституційного провадження у справі згідно з пунктом 4 статті 62 Закону України "Про Конституційний Суд України" - неприйнятність конституційної скарги.
2.2. Автор клопотання просить визнати неконституційним підпункт 2 пункту 1 Постанови.
Згідно зі статтею 151-1 Конституції України, частиною першою, пунктами 5, 6 частини другої статті 55, частиною першою статті 56 Закону України "Про Конституційний Суд України" особа подає конституційну скаргу лише щодо конституційності закону України, а не іншого акта.
Отже, Чабаненко В.Т. не є належним суб'єктом звернення до Конституційного Суду України щодо конституційності інших актів, крім законів України.
Таким чином, є підстава для відмови у відкритті конституційного провадження у справі згідно з пунктом 1 статті 62 Закону України "Про Конституційний Суд України" - звернення до Конституційного Суду України неналежним суб'єктом.
Враховуючи викладене та керуючись статтями 147, 151-1, 153 Конституції України, статтями 7, 32, 37, 38, 55, 56, 58, 61, 62, 77, 86 Закону України "Про Конституційний Суд України", § 45, § 56 Регламенту Конституційного Суду України, Перша колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України
ухвалила:
1. Відмовити у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою громадянина Чабаненка Володимира Тарасовича на підставі пунктів 1, 4 статті 62 Закону України "Про Конституційний Суд України".
2. Передати конституційну скаргу на розгляд Першого сенату Конституційного Суду України для вирішення питання про відкриття конституційного провадження у справі.
Судді
Конституційного Суду України
Головатий С.П.
Гультай М.М.
Колісник В.П.