• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 46 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Постанови Верховної Ради України "Про призначення Шкарлета С.М. Міністром освіти і науки України"

Конституційний Суд України  | Ухвала від 31.08.2021 № 109-у/2021
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 31.08.2021
  • Номер: 109-у/2021
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 31.08.2021
  • Номер: 109-у/2021
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
УХВАЛА
ВЕЛИКОЇ ПАЛАТИ
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 46 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Постанови Верховної Ради України "Про призначення Шкарлета С.М. Міністром освіти і науки України"
м. Київ
31 серпня 2021 року
№ 109-у/2021
Справа № 1-3/2021(83/21)
Велика палата Конституційного Суду України у складі суддів:
Головатого Сергія Петровича - головуючого,
Городовенка Віктора Валентиновича,
Завгородньої Ірини Миколаївни,
Кичуна Віктора Івановича,
Колісника Віктора Павловича - доповідача,
Кривенка Віктора Васильовича,
Лемака Василя Васильовича,
Литвинова Олександра Миколайовича,
Мойсика Володимира Романовича,
Первомайського Олега Олексійовича,
Саса Сергія Володимировича,
Сліденка Ігоря Дмитровича,
Філюка Петра Тодосьовича,
Юровської Галини Валентинівни,
розглянула на засіданні питання щодо відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 46 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Постанови Верховної Ради України "Про призначення Шкарлета С.М. Міністром освіти і науки України" від 17 грудня 2020 року № 1119-IX (Голос України, 2020 р., 19 грудня).
Заслухавши суддю-доповідача Колісника В.П. та дослідивши матеріали справи, Велика палата Конституційного Суду України
установила:
Суб’єкт права на конституційне подання - 46 народних депутатів України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням щодо перевірки на відповідність Конституції України (конституційність) Постанови Верховної Ради України "Про призначення Шкарлета С.М. Міністром освіти і науки України" від 17 грудня 2020 року № 1119-IX (далі - Постанова).
У конституційному поданні стверджується, що "Постанову № 1119 слід визнати неконституційною повністю, оскільки в результаті недотримання народними депутатами України вимог частин другої та третьої статті 84 Основного Закону України була порушена встановлена Конституцією України процедура її ухвалення, зокрема конституційний припис про те, що голосування на засіданнях Верховної Ради України здійснюється народним депутатом України особисто".
Автори клопотання також зазначають, що "прийняття Верховною Радою України постанови, за яку не голосувало більшість конституційного складу Верховної Ради України, є порушенням конституційного зобов’язання парламенту діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, який передбачено Конституцією та законами України, що порушує принципи законності та верховенства права".
2. Перша колегія суддів Першого сенату Конституційного Суду України Ухвалою від 24 березня 2021 року відмовила у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 46 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Постанови на підставі пункту 3 статті 62 Закону України "Про Конституційний Суд України" - невідповідність конституційного подання вимогам, передбаченим цим законом.
3. Велика палата Конституційного Суду України, розглядаючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі у зв’язку з відмовою Першої колегії суддів Першого сенату Конституційного Суду України у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 46 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Постанови, виходить із такого.
Згідно з частиною третьою статті 51 Закону України "Про Конституційний Суд України" у конституційному поданні щодо конституційності акта (його окремих положень) зазначаються акт (його конкретні положення), що належить перевірити на відповідність Конституції України та конкретні положення Конституції України, на відповідність яким належить перевірити акт (його окремі положення), а також обґрунтування тверджень щодо неконституційності акта (його окремих положень).
У конституційному поданні стверджується, що Постанова "не відповідає вимозі частини третьої статті 84 Конституції України щодо здійснення голосування народним депутатом України особисто". На підтвердження своєї позиції автори клопотання зазначають, що факт голосування одних народних депутатів України за інших підтверджується відеозаписами від 17 грудня 2020 року з камер, розташованих у залі пленарних засідань Верховної Ради України, посилаються на стенограми пленарних засідань Верховної Ради України від 17 та 18 грудня 2020 року, заяву народних депутатів України (членів депутатської фракції Політичної Партії "ГОЛОС") на ім’я Голови Верховної Ради України про усунення порушень вимог Регламенту Верховної Ради України, затвердженого Законом України "Про Регламент Верховної Ради України", допущених під час прийняття Постанови, проект Постанови Верховної Ради України про скасування рішення Верховної Ради України від 17 грудня 2020 року про прийняття Постанови.
Однак до конституційного подання не долучено копій жодного із матеріалів і документів, зазначених у цьому поданні та у переліку до нього, на які посилаються народні депутати України з метою довести твердження про неособисте голосування народних депутатів України під час ухвалення Постанови.
У конституційному поданні також указано, що суб’єктом права на його подання є 45 народних депутатів України, але у додатку до конституційного подання вказано 46 прізвищ (у одних випадках із зазначенням ініціалів, у інших - із зазначенням імен та по батькові), проте підписи осіб, зазначених у цьому додатку до конституційного подання, не підраховані на кожній сторінці, офіційно не підтверджені і не завірені уповноваженою посадовою особою, що свідчить про недотримання вимог, викладених у статті 51 Закону України "Про Конституційний Суд України".
Отже, конституційне подання не відповідає вимогам пункту 4 частини другої, частини третьої статті 51 Закону України "Про Конституційний Суд України", що є підставою для відмови у відкритті конституційного провадження у справі згідно з пунктом 3 статті 62 цього закону - невідповідність конституційного подання вимогам, передбаченим цим законом.
Враховуючи викладене та керуючись статтями 147, 150, 153 Конституції України, на підставі статей 7, 8, 32, 35, 51, 52, 62, 65, 66, 86 Закону України "Про Конституційний Суд України" та відповідно до § 45, § 52 Регламенту Конституційного Суду України Велика палата Конституційного Суду України
ухвалила:
1. Відмовити у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 46 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Постанови Верховної Ради України "Про призначення Шкарлета С.М. Міністром освіти і науки України" від 17 грудня 2020 року № 1119-IX на підставі пункту 3 статті 62 Закону України "Про Конституційний Суд України" - невідповідність конституційного подання вимогам, передбаченим цим законом.
2. Ухвала Великої палати Конституційного Суду України є остаточною.
ВЕЛИКА ПАЛАТА
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
( Текст взято з сайту Конституційного Суду України )