НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ РИНКІВ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
Про погодження із зауваженнями проекту розпорядження Кабінету Міністрів України "Про затвердження плану заходів щодо розвитку відкритих даних в Україні на 2018 - 2020 роки"
Розглянувши проект розпорядження Кабінету Міністрів України "Про затвердження плану заходів щодо розвитку відкритих даних в Україні на 2018 - 2020 роки", надісланий листом Державного агентства з питань електронного урядування України від 25 травня 2018 року № 1/04-1-883, відповідно до § 37 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950, та пункту 13 Положення про Національну комісію, що здійснює державне- Jрегулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого
Указом Президента України від 23 листопада 2011 року № 1070, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг,
постановила:
1. Погодити проект розпорядження Кабінету Міністрів України "Про затвердження плану заходів щодо розвитку відкритих даних в Україні на 2018 - 2020 роки" із зауваженнями, що додаються.
2. Сектору консолідованого нагляду забезпечити повідомлення Державному агентству з питань електронного урядування України про прийняте рішення.
3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на керівника апарату Нацкомфінпослуг Галабудську Т.М.
Згідно з чинним законодавством відповідно до колегіального рішення Комісії | Протокол № 53 засідання Комісії від 26.06.2018 |
ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від _____ 2018 р. №___ -р
ПЛАН ЗАХОДІВ
щодо розвитку відкритих даних в Україні на 2018 - 2020 роки
І. Відкритість за замовчанням
1.Організаційне забезпечення:
1.2. За результатами публічних консультацій з представниками бізнес-спільнот, громадського сектору та органів влади визначити перелік пріоритетних наборів даних для першочергового оприлюднення.
Державне агентство з питань електронного урядування
України, інші центральні та місцеві органи виконавчої
влади, органи місцевого самоврядування (за згодою)
2018 - 2020 роки
2. Методологічне забезпечення
2.3. Розробка індикаторів оцінювання розвитку відкритих даних в Україні відповідно до міжнародних методик (Open Data Barometer, Open Data Index тощо) та організація проведення оцінювання й рейтингування розпорядників інформації;
2.4. Проведення громадського оцінювання розвитку відкритих даних та нагородження кращих практик в номінаціі Open Data Govennent Award та Open Data City Award на заході Open Data Awards,
Державне агентство з питань електронного урядування
України, інші центральні та місцеві органи виконавчої
влади, органи місцевого самоврядуваннями згодою)
2018 - 2020 роки
II. Оперативність та чіткість
3. Визначення суспільного інтересу та контроль якості даних:
3.1. Використовувати інтерактивний Інструмент для ведення переліку наборів даних, що становлять суспільний інтерес, із зазначенням стану їх відкриття, якості наборів даних та можливістю визначення пріоритетності.
Державне агентство з питань електронного урядування
2018 - 2020 роки
4. Аудит та реєстри даних:
4.1. Поширити методичні матеріали щодо проведення аудиту і формування реєстрів наборів даних, що знаходяться у володінні розпорядників інформації;
Державне агентство з питань електронного урядування
України, інші центральні та місцеві органи виконавчої
влади, органи місцевого самоврядування(за згодою)
2018 - 2020 роки
III. Доступність і використання
5. Розвиток Єдиного державного веб-порталу відкритих даних data.gov.ua (далі - Єдиний портал):
5.1. Розробити та впровадити аналітичні модулі Єдиного порталу з урахуванням міжнародного досвіду;
5.2. Забезпечити доопрацювання та розвиток Єдиного порталу;
5.3 Розробити прикладний програмний інтерфейс для відкритих даних, що оновлюються відразу після внесення змін в залежності від періодичності оновлення;
5.4 Забезпечити підключення та інтеграцію місцевих порталів відкритих даних до Єдиного порталу;
5.5. Ініціювати оприлюднення пріоритетних наборів даних на Європейському порталі відкритих даних.
Державне агентство з питань електронного урядування
України, інші центральні та місцеві органи виконавчої
влади, органи місцевого самоврядування(за згодою)
2018 -2020 роки
6. Популяризація відкритих даних:
6.1. Розробити комунікаційну стратегію для популяризації відкритих даних;
6.2. Організувати проведення регулярних публічних заходів з питань розвитку відкритих даних для різних цільових аудиторій (громадськість, бізнес, ЗМІ тощо);
6.3. Організувати підготовку та поширення інформаційно-аналітичних та відео матеріалів щодо популяризації відкритих даних;
6.4. Сприяти залученню ЗМІ до популяризації теми відкритих даних;
6.5. Ініціювати співпрацю з Міністерством освіти і науки України та освітніми установами щодо включення питань відкритих даних, аналізу даних, журналістики даних до програм навчання.
Державне агентство з питань електронного урядування
України, Міністерство освіти і науки України, інші
центральні та місцеві органи виконавчої влади,
органи місцевого самоврядування(за згодою)
2018 - 2020 роки
IV. Порівнянність та інтероперабельність
7. Встановлення стандартів якості;
7.1, Розробити вимоги до структури типових наборів даних для органів влади;
7.2. Розробити рекомендації до опису структури, метаданих та використання державних класифікаторів при роботі з пріоритетними наборами даних та їх оприлюднені у формі відкритих даних, враховуючи рекомендації Open Data Barometer і Global Open Data Index.
Державне агентство з питань електронного урядування
України, Центральні та місцеві органи виконавчої
влади, органи місцевого самоврядування (за згодою)
III квартал 2018 року
V. Покращене урядування та залучення громадян
8. Розвиток культури управління даними:
8.1. Сприяти реалізації пілотних проектів з покращення управління даними в органах влади (аналіз, візуалізація тощо);
8.2 Співпраця з громадськими організаціями щодо створення та популяризації візуалізацій, інструментів та аналітичних матеріалів на основі відкритих даних;
8.3 Сприяння розвитку навичок використання відкритих даних серед громадських організацій;
8.4. Організація проведення інформаційно-просвітницьких заходи для керівництва органів виконавчої влади та місцевого самоврядування щодо можливих перспектив та переваг розвитку відкритих даних;
8.5. Підготувати рекомендації та сприяти організації навчання щодо управління даними в органах влади (аналіз, візуалізація тощо), використання даних для формування державної політики.
Державне агентство з питань електронного урядування
України Центральні та місцеві органи виконавчої
влади, органи місцевого самоврядування (за згодою)
III квартал 2018 року
9. Розвиток відкритих даних на місцевому рівні:
9.1. Сприяти створенню місцевих програм розвитку відкритих даних або включення до існуючих бюджетних програм відповідних завдань та їх фінансуванню;
9.2. Сприяти виявленню та підготовці місцевих лідерів з розвитку відкритих даних (Open Data Leaders Network);
9.3. Ініціювати приєднання місцевих рад до міжнародної Хартії відкритих даних.
Місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого
самоврядування (за згодою)
ІІІ-ІV квартал 2018 року
10. Навчання відкритим даним:
10.1. Провести комплексне навчання відповідальних осіб/підрозділів з питань відкритих даних;
10.2. Розробити пропозиції та ініціювати включення питань розвитку відкритих даних до навчальної програми з підготовки та перепідготовки державних службовців та працівників органів місцевого самоврядування.
Державне агентство з питань електронного урядування
України Центральні та місцеві органи виконавчої
влади, органи місцевого самоврядування (за згодою)
2018 -2020 роки
VI. Розвиток та інновації
11. Стимулювання інновацій та проектів на базі відкритих даних:
11.1. Оприлюднювати сервіси (додаткі), які створені на базі відкритих даних, на Єдиному порталі;
11.2. Провести конкурс проектів на основі відкритих даних Open Data Challenge для стимуляції інновацій, створенню та підтримки не менше 10 проектів на основі відкритих даних.
11.3. Відзначити найбільш інноваційні проекти на основі відкритих даних на події Open Data Awards.
Державне агентство з питань електронного урядування
України Центральні та місцеві органи виконавчої
влади, органи місцевого самоврядування (за згодою)
2018-2020 роки
12. Міжнародна співпраця:
12.1. Сприяти просуванню України у міжнародних рейтингах з відкритих даних (Open Data Barometer, Open Data Index) з урахуванням відповідних методології та індикаторів;
12.2. Сприяти розвитку партнерства в рамках міжнародної Хартії відкритих даних та з іншими міжнародними ініціативами;
12.3. Організація обміну досвідом з країнами ЄС для працівників Державного агентства з питань електронного урядування України.
Державне агентство з питань електронного урядування
України
2018-2020 роки
Додаток
до розпорядження Національної комісії,
що здійснює державне регулювання
у сфері ринків фінансових послуг
26.06.2018 № 1055
Зауваження
до проекту розпорядження Кабінету Міністрів України "Про затвердження плану заходів щодо розвитку відкритих даних в Україні на 2018 - 2020 роки"
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, розглянула проект розпорядження Кабінету Міністрів України "Про затвердження плану заходів щодо розвитку відкритих даних в Україні на 2018 - 2020 роки" (далі - розпорядження), надісланий листом Державного агентства з питань електронного урядування України від 25 травня 2018 року № 1/04-1-883, та в межах своєї компетенції надає зауваження та пропозиції до проекту.
1. Проектом розпорядження передбачається затвердити план заходів щодо розвитку відкритих даних в Україні на 2018-2020 роки, який передбачає заходи щодо організаційного, методологічного забезпечення розвитку відкритих даних в Україні, встановлення стандартів якості відкритих даних, популяризацію відкритих даних тощо.
Головним виконавцем цих заходів визначено Державне агентство з питань електронного урядування в Україні
Відповідно до пункту 3 Положення про Державне агентство з питань електронного урядування України, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 року № 492 (далі - Положення), до основних завдань Державного агентства з питань електронного урядування України віднесено реалізацію державної політики у сфері інформатизації, електронного урядування, формування і використання національних електронних інформаційних ресурсів, розвиток інформаційного суспільства та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у зазначеній сфері.
Також відповідно до пункту 4
Положення, Державне агентство з питань електронного урядування України відповідно до покладених на нього завдань, зокрема розробляє пропозиції щодо: визначення цілей і завдань державної інформаційної політики, шляхів її реалізації; здійснює забезпечення загальної координації діяльності державних органів з питань розвитку інформаційного суспільства; встановлення стандартів, норм, правил, порядків, класифікаторів у сфері інформатизації, електронного урядування та розвитку інформаційного суспільства; визначення порядку інформаційного наповнення та технічного забезпечення Єдиного веб-порталу органів виконавчої влади; порядку функціонування офіційних веб-сайтів органів виконавчої влади.
Слід зауважити, що більшість заходів, затвердження яких передбачено проектом розпорядження, стосуються виключно компетенції Державного агентство з питань електронного урядування України і залучення співвиконавцями інших центральних органів та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та звітування Державному агентству з питань електронного урядування України такими органами щокварталу до 10 числа наступного місяця є недоцільним.
Враховуючи викладене вище, заходи, затвердження яких передбачено проектом розпорядження, необхідно переглянути та доопрацювати, в частині розмежування заходів, що стосуються безпосередньо компетенції Державного агентство з питань електронного урядування України та заходів, до яких можуть бути залучені інші центральні органи та місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування.
Нацкомфінпослуг, як державний колегіальний орган та розпорядник інформації відповідно до
Закону України "Про доступ до публічної інформації", може бути залучений до виконання пункту 1 плану заходів щодо розвитку відкритих даних в Україні на 2018-2020 роки.
Враховуючи зазначене, пропонуємо доповнити перелік співвиконавців пункту 1 розділу І Плану заходів щодо розвитку відкритих даних в Україні на 2018 - 2020 роки словами: "Нацкомфінпослуг (за згодою)".
3. Пропонуємо визначити 2018 - 2020 роки як термін виконання заходів для пункту 8 розділу V "Розвиток культури управління даними".
Завідувач сектору консолідованого нагляду | В. Логвіновський |
ПРОЕКТ
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від_______2018 р. №____-р Київ |
Про затвердження плану заходів щодо розвитку відкритих даних в Україні на 2018 - 2020 роки
1. Затвердити план заходів щодо розвитку відкритих даних в Україні на 2018 -2020 роки (далі - план заходів), що додається.
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям;
забезпечити виконання затвердженого цим розпорядженням плану заходів;
подавати щокварталу до 10 числа наступного місяця Державному агентству з питань електронного урядування інформацію про стан виконання плану заходів для її узагальнення та подання у двотижневий строк Кабінетові Міністрів України.
Прем'єр-міністр України | В. ГРОЙСМАН |
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту розпорядження Кабінету Міністрів України "Про затвердження плану заходів щодо розвитку відкритих даних в Україні на 2018 - 2020 роки"
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
2. Мета і шляхи її досягнення
Основною метою проекту акта є затвердження плану дій з реалізації принципів Міжнародної хартії відкритих даних та розвитку відкритих даних в Україні на 2018 - 2020 роки, забезпечення ефективного розвитку відкритих даних, реалізація права на доступ до інформації, підвищення відкритості і прозорості діяльності органів державної влади та стимулювання інновацій.
3. Правові аспекти
4. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація проекту акта не потребує додаткових матеріальних чи інших витрат.
5. Позиція заінтересованих органів
Проект акта потребує погодження із Міністерством аграрної політики та продовольства України, Міністерством внутрішніх справ України, Міністерством екології та природних ресурсів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством енергетики та вугільної промисловості України, Міністерством закордонних справ України, Міністерством інформаційної політики України, Міністерством інфраструктури України, Міністерством культури України, Міністерством молоді та спорту України, Міністерством з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України, Міністерством оборони України, Міністерством освіти і науки України, Міністерством охорони здоров'я України, Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Міністерством соціальної політики України, Міністерством фінансів України, Міністерством юстиції України, Державною авіаційною службою, Державною архівною службою, Державною аудиторською службою України, Державною казначейською службою України, Державною міграційною службою України, Державною прикордонною службою України, Державною службою України з безпеки на транспорті, Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру, Державною службою геології та надр України, Державною службою України з питань праці, Державною службою України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції, Державною службою статистики України, Державною службою України з лікарських засобів та контролю за наркотиками, Державною службою України з надзвичайних ситуацій, Державною службою фінансового моніторингу України, Державною службою експортного контролю України, Державною регуляторною службою України, Державною фіскальною службою України, Державною службою якості освіти України, Державним агентством автомобільних доріг, Державним агентством водних ресурсів України, Державним агентством з енергоефективності та енергозбереження України, Державним агентством лісових ресурсів України, Державним агентством резерву України, Державним агентством рибного господарства України, Державним агентством України з питань кіно, Державним агентством України з управління зоною відчуження, Державним космічним агентством України, Державним агентством інфраструктурних проектів України, Національним агентством України з питань державної служби, Національним агентством з питань запобігання корупції, Державною архітектурно-будівельною інспекцією України, Державною екологічною інспекцією України, Державною інспекцією енергетичного нагляду України, Державною інспекцією ядерного регулювання України, Національною поліцією України, Українським інститутом національної пам'яті УІНП, Пенсійним фондом України, Антимонопольним комітетом України, Державним комітетом телебачення і радіомовлення України, Фондом державного майна України, Адміністрацією Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, Національним агентством України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, Державним бюро розслідувань, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, Вінницькою обласною державною адміністрацією, Волинською обласною державною адміністрацією, Дніпропетровською обласною державною адміністрацією, Донецькою обласною державною адміністрацією, Житомирською обласною державною адміністрацією, Закарпатською обласною державною адміністрацією, Запорізькою обласною державною адміністрацією, Івано-Франківською обласною державною адміністрацією, Київською обласною державною адміністрацією, Кіровоградською обласною державною адміністрацією, Луганською обласною державною адміністрацією, Львівською обласною державною адміністрацією, Миколаївською обласною державною адміністрацією, Одеською обласною державною адміністрацією, Полтавською обласною державною адміністрацією, Рівненською обласною державною адміністрацією, Сумською обласною державною адміністрацією, Тернопільською обласною державною адміністрацією, Харківською обласною державною адміністрацією, Херсонською обласною державною адміністрацією, Хмельницькою обласною державною адміністрацією, Черкаською обласною державною адміністрацією, Чернівецькою обласною державною адміністрацією, Чернігівською обласною державною адміністрацією, Київською міською державною адміністрацією, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, Севастопольською міською державною адміністрацією.
6. Регіональний аспект
Проект акта не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.
6-1. Запобігання дискримінації
Проект акта не містить положень, які містять ознаки дискримінації.
Громадська антидискримінаційна експертиза не проводилась.
7. Запобігання корупції
У Проекті акта відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.
Громадська антикорупційна експертиза не проводилась.
8. Громадське обговорення
Громадське обговорення здійснюється шляхом оприлюднення проекту акта на офіційному веб-сайті Державного агентства з питань електронного урядування України.
8-1. Розгляд Науковим комітетом Національної ради України з питань розвитку науки і технологій
Проект акта не стосується сфери наукової та науково-технічної діяльності тому на розгляд Наукового комітету Національної ради України з питань розвитку науки і технологій не надсилався,
9. Позиція соціальних партнерів
Проект акта не стосується соціально-трудової сфери та прав інвалідів.
10. Оцінка регуляторного впливу
Проект акта не є регуляторним актом.
10-1. Вплив реалізації акта на ринок праці
Проект акта не впливає на ринок праці.
11. Прогноз результатів
Прийняття проекту акта сприятиме забезпеченню ефективності повторного використання інформації органів виконавчої влади та підвищення ефективності, відкритості і прозорості їх діяльності, налагодження ефективної взаємодії з громадськістю, боротьбі з корупцією. Покращить інвестиційну привабливість, діловий клімат та конкурентоспроможність держави; стимулюватиме розвиток Інформаційного суспільства в Україні.
Голова Державного агентства з питань електронного урядування України | О.В. Риженко |
Джерело інформаціі: http://nfp.gov.ua