• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі загальноосвітньої школи I - III ступенів N 2 Євпаторійської міської ради Автономної Республіки Крим

Міністерство освіти і науки України | Наказ, Програма від 26.10.2010 № 1006
Реквізити
  • Видавник: Міністерство освіти і науки України
  • Тип: Наказ, Програма
  • Дата: 26.10.2010
  • Номер: 1006
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство освіти і науки України
  • Тип: Наказ, Програма
  • Дата: 26.10.2010
  • Номер: 1006
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
26.10.2010 N 1006
Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі загальноосвітньої школи I - III ступенів N 2 Євпаторійської міської ради Автономної Республіки Крим
На виконання Державної програми "Вчитель", затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2002 р. N 379, та враховуючи лист Міністерства освіти і науки Автономної Республіки Крим від 17.08.2010 N 01-15/1832, висновки комісії з інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи загальноосвітніх навчальних закладів науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки, з метою створення інноваційної моделі системи виховної роботи навчального закладу на основі традицій та історичної спадщини народів Криму
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Заявку на проведення дослідно-експериментальної роботи за темою "Школа як центр виховання толерантної особистості на основі традицій та історичної спадщини народів Криму" на базі загальноосвітньої школи I - III ступенів N 2 Євпаторійської міської ради Автономної Республіки Крим, Програму дослідно-експериментальної роботи на 2010 - 2015 роки та Програму I (підготовчого) етапу дослідно-експериментальної роботи на 2010 - 2011 роки, що додаються.
2. Надати статус експериментального загальноосвітнього навчального закладу всеукраїнського рівня загальноосвітній школі I - III ступенів N 2 Євпаторійської міської ради Автономної Республіки Крим (далі - загальноосвітня школа).
3. Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (Удод О.А.):
надавати науково-методичну допомогу педагогічному колективу загальноосвітньої школи;
заслухати звіт про завершення I (підготовчого) етапу дослідно-експериментальної роботи у червні 2011 року.
4. Міністерству освіти і науки Автономної Республіки Крим (Дзоз В.А.) надавати допомогу загальноосвітній школі у забезпеченні необхідних умов в організації та проведенні дослідно-експериментальної роботи.
5. Розмістити наказ на офіційному веб-сайті Міністерства освіти і науки www.mon.gov.ua.
6. Контроль за виконанням даного наказу покласти на першого заступника Міністра Жебровського Б.М.
Міністр Д.В.Табачник
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки
26.10.2010 N 1006
ЗАЯВКА
на проведення дослідно-експериментальної роботи за темою: "Школа як центр виховання толерантної особистості на основі традицій та історичної спадщини народів Криму" на базі загальноосвітньої школи I - III ступенів N 2 Євпаторійської міської ради Автономної Республіки Крим на 2010 - 2015 роки
Актуальність дослідження. Сьогодення вимагає від педагогів здійснювати роботу, спрямовану не тільки на прищеплення учням компетенцій з різноманітних навчальних дисциплін, але й на формування особистісних якостей, що дозволяють швидше й краще адаптуватися до життєвих умов.
Прагнучи до самовдосконалення, успішної професійної кар'єри, досягнення певного соціального статусу, сучасний підліток зобов'язаний уміти продуктивно спілкуватися, результативно діяти в команді, вільно володіти технічними інноваціями, займатися самоосвітою й самовихованням, усвідомлено й самостійно приймати рішення, знати історію та культуру свого народу, розуміти й поважати особливості людей інших національностей і культур, інших релігійних конфесій для успішної співпраці з ними. Тому сучасний навчальний заклад зобов'язаний виховувати в учнях ці якості.
З метою створення умов для реалізації потенціалу особистості кожної дитини, виховання в молоді цілісної системи цінностей й духовних пріоритетів, підтримки творчого, інтелектуального, духовного потенціалу необхідно здійснювати пошук, вивчення й впровадження новітніх форм, методів і прийомів виховання та навчання.
Саме такі завдання ставлять Національна доктрина розвитку освіти, Закон України "Про загальну середню освіту", інші нормативно-правові акти забезпечення ефективного функціонування загальноосвітніх навчальних закладів у нових соціокультурних умовах, формування особистості учня на засадах загальнолюдських і національних цінностей тощо.
У Декларації принципів толерантності, затвердженій резолюцією 5.61 Генеральної конференції ЮНЕСКО 16 листопада 1995 року, зазначено:
"Освіта повинна сприяти покращенню взаєморозуміння, зміцненню солідарності й терпимості в стосунках як між окремими людьми, так і між етнічними, соціальними, культурними, релігійними та мовними групами, а також націями". Тому вивчення історії і традицій рідного краю, формування особистості з глибоким почуттям любові й гордості за свою Батьківщину, робота з формування культури спілкування, толерантного ставлення до представників різних національностей, упередження фашизму і ксенофобії серед юнацтва є актуальними для полікультурного, поліетнічного соціуму, у якому живуть й виховуються діти й підлітки Криму.
Об'єкт дослідження. Учасники навчально-виховного процесу загальноосвітньої школи I - III ступенів N 2 Євпаторійської міської ради Автономної Республіки Крим.
Предмет дослідження. Зміст, технології та психолого-педагогічні умови процесу виховання толерантної особистості на основі традицій та історичної спадщини народів Криму.
Мета дослідження полягає у створенні інноваційної моделі системи виховної роботи навчального закладу на основі традицій та історичної спадщини народів Криму в діалозі та інтеграції культур.
На основі визначеної мети обґрунтовані наступні завдання експерименту:
- розробити та здійснити експериментальну перевірку ефективності функціонально-змістової моделі виховання толерантної особистості на основі традицій та історичної спадщини народів Криму;
- розробити зміст процесу виховання міжетнічної толерантності;
- створити науково-методичне забезпечення діяльності педагогічних працівників щодо виховання толерантної особистості на основі традицій та історичної спадщини народів Криму;
- апробувати інноваційні педагогічні технології виховання толерантної особистості на основі традицій та історичної спадщини народів Криму під час навчального процесу та в позаурочний час;
- розробити основні напрями виховної роботи, заснованої на вивченні традицій та історичної спадщини народів Криму, "діалозі культур", у контексті Концепції пріоритетних напрямів виховної роботи навчальних закладів Автономної Республіки Крим;
- розробити авторські навчальні програми, програми спецкурсів, факультативів, курсів за вибором з вивчення історії, культури, звичаїв і традицій народів Криму. Для вирішення завдань експерименту використовуються загальнонаукові методи: дослідження теоретичних даних; спостереження;
моніторинг (діагностичний, діяльнісний, узгодженості управління);
статистична обробка даних, отриманих у процесі дослідно-експериментальної роботи.
База експерименту - загальноосвітня школа I - III ступенів N 2 Євпаторійської міської ради Автономної Республіки Крим.
Достовірність результатів забезпечуватиметься теоретичним і методичним обґрунтуванням його вихідних позицій, застосуванням комплексу засобів, форм і методів, адекватних об'єкту, предмету, меті й завданням дослідження, якісною обробкою експериментальних даних;
систематичним моніторингом експерименту, а також підтверджуватиметься їхньою широкою апробацією на всеукраїнських й обласних конференціях і науково-практичних семінарах, а також впровадженням у практику роботи педагогічних колективів навчальних закладів Автономної Республіки Крим та інших областей України.
Основний метод дослідження - комплексний експеримент
Теоретико-методологічною основою дослідно-експериментальної роботи є положення Конституції України, Конституції Автономної Республіки Крим; Законів України: "Про освіту", "Про загальну середню освіту", "Про інноваційну діяльність", "Про охорону культурної спадщини"; Національної доктрини розвитку освіти; національні програми: виховання дітей та учнівської молоді, "Діти України", "Діти Криму"; Державна програма "Вчитель"; концепції: національного виховання, національно-патріотичного виховання молоді; Декларація принципів толерантності.
Науково-педагогічні принципи, на основі яких буде здійснюватися дослідно-експериментальна робота на базі загальноосвітнього навчального закладу:
- когнітивний - забезпечення певних наукових знань про природу людину, історію, культуру як основи духовно-морального розвитку особистості кожного учня;
- аксіологічний - формування загальнолюдських цінностей;
- діяльнісно-творчий - формування в учнів творчих здібностей, навичок різноманітних видів діяльності;
- особистісний - формування активної життєвої позиції, здібності до самопізнання, саморегуляції, самовизначення, самовдосконалення;
- національної спрямованості - формування самосвідомості, виховання любові до рідної землі, свого народу, шанобливе ставлення до його культури, толерантність у ставленні до культури всіх народів, що мешкають в Україні;
- культуровідповідальності - вихованець і педагог загальними зусиллями перетворюють зміст морально-етичного досвіду людства в систему відкритих проблем; проблематика моральної культури - джерело особистісного розвитку індивіда, умова отримання ним загальнокультурних знань і навичок, власне виховання - культурологічний процес, спрямований на формування базису культури особистості;
- гуманізації виховного процесу - вихователь концентрує свою увагу особистості як найвищої цінності, враховує її вікові й індивідуальні особливості й можливості, формулює оптимістичну гіпотезу її розвитку, стимулює розвиток в особистості свідомого ставлення до власної поведінки, діяльності, життєвого вибору;
- цілісності - виховання організується як цілісний педагогічний процес, який спрямовано на гармонійний і різнобічний розвиток особистості;
- акмеологічний - виховний процес спрямовано на найвищі морально-духовні досягнення вихованця, створюються умови для оптимальної самореалізації особистості, розвиток можливостей і здібностей; напрями виховної роботи базуються на засвоєнні загальнолюдських і національних цінностей.
Термін проведення експерименту: жовтень 2010 р. - квітень 2015 р.
Етапи дослідно-експериментальної роботи:
I. Підготовчий етап
(жовтень 2010 р. - травень 2011 р.):
- визначення та наукове обґрунтування теми, мети та завдань дослідно-експериментальної роботи;
- налагодження спільної діяльності з науковими установами, які здійснюють супроводження дослідно-експериментальною роботою;
- налагодження співробітництва з місцевими культурними національними громадами;
- вивчення кращого педагогічного досвіду загальноосвітніх навчальних закладів України з теми дослідження;
- створення науково-методичної ради навчального закладу;
- проведення вхідного моніторингу "Рівень готовності учасників навчально-виховного процесу до участі в експерименті";
- розробка програми дослідно-експериментальної роботи;
- програмно-методичного забезпечення для організації роботи етнографічних, культурознавчих гуртків навчального закладу;
- формування творчих груп з проблеми дослідження для проведення експериментальної роботи;
- створення науково-дослідних лабораторій на базі навчального закладу (моніторингу толерантності етносів Євпаторії; традицій і культурної спадщини полікультурного соціуму; історичного і духовно-морального значення громадських діячів Криму; комунікативно-інформаційного забезпечення; інтеграції традицій і культурної спадщини в полі культурному соціумі);
- підведення підсумків I (підготовчого) етапу дослідно-експериментальної роботи.
II. Діагностично-концептуальний етап
(червень 2011 р. - квітень 2012 р.):
- розробка Концепції навчального закладу;
- розробка теоретико-концептуальних засад дослідно-експериментальної роботи з теми дослідження;
- розробка функціонально-змістової моделі виховання толерантної особистості на основі традицій та історичної спадщини народів Криму;
- визначення критеріїв та методів оцінювання експериментальної моделі навчального закладу;
- проведення діагностики рівня сформованості толерантної особистості на основі традицій та історичної спадщини народів Криму;
- моніторинг соціально-педагогічних потреб батьків, учнів, педагогів, соціальних партнерів, громадськості з метою формування толерантної особистості;
- здійснення діагностики педагогічної компетентності вчителів навчального закладу з проблеми дослідження;
- експериментальна діяльність науково-дослідних лабораторій за темою дослідження;
- підведення підсумків II (діагностично-концептуального) етапу дослідно-експериментальної роботи.
III. Формувальний етап
(травень 2012 р. - квітень 2013 р.):
- експериментальне впровадження, внесення коректив та доповнень у розроблену функціонально-змістову модель виховання толерантної особистості на основі традицій та історичної спадщини народів Криму;
- розробка авторських програм, науково-методичних посібників з виховання толерантної особистості на основі традицій та історичної спадщини народів Криму;
- розробка системи факультативів, спецкурсів, програм роботи гуртків та клубів як змісту діяльності загальноосвітнього навчального закладу;
- розробка та практичне відпрацювання методики узгодження взаємодії всіх суб'єктів процесу виховання толерантної особистості;
- практична апробація, корекція комплексу методів та технологій виховання толерантної особистості на основі традицій та історичної спадщини народів Криму;
- реалізація комплексу заходів, спрямованих на формування міжетнічної толерантності;
- робота науково-дослідних лабораторій з поглиблення знань учнів про культуру свого народу та інших етнокультур;
- здійснення поточного моніторингу рівня вихованості міжетнічної толерантності;
- накопичення набутого педагогічного досвіду з питань виховання толерантної особистості на основі традицій та історичної спадщини народів Криму;
- підведення підсумків III (формувального) етапу експериментального дослідження.
IV. Контрольно-узагальнювальний етап
(травень 2013 р. - квітень 2014 р.):
- порівняння результатів дослідно-експериментальної роботи з поставленою метою та завданнями;
- кількісний та якісний аналізи, системне оцінювання ефективності впровадження моделі вихованості толерантної особистості на основі традицій та історичної спадщини народів Криму;
- впровадження у роботу навчального закладу, розроблених авторських програм, науково-методичних посібників;
- створення банку даних перспективного педагогічного досвіду роботи науково-дослідних лабораторій;
- підготовка методичних рекомендацій з виховання в учнів міжетнічної толерантності;
- видання друкованої продукції з теми дослідно-експериментальної роботи;
- поширення досвіду дослідно-експериментальної роботи із зазначеної проблеми шляхом публікацій у пресі;
- підведення підсумків IV (контрольно-узагальнювального) етапу експериментального дослідження.
V. Коригувальний етап
(травень 2014 р. - квітень 2015 р.):
- у разі необхідності - внесення коректив до створеної та апробованої моделі виховання толерантної особистості на основі традицій та історичної спадщини народів Криму, а також до прогнозованих результатів дослідно-експериментальної роботи;
- поширення перспективного педагогічного досвіду у навчальних закладах Автономної Республіки Крим та України;
- проведення всеукраїнської науково-практичної конференції за темою дослідження;
- підготовка наукового звіту про підсумки проведення дослідно-експериментальної роботи за темою дослідження.
Очікувані результати:
- розроблена та апробована функціонально-змістова модель виховання толерантної особистості на основі традицій та історичної спадщини народів Криму;
- створення методики діагностування проявів міжетнічної толерантності учнів;
- розроблений комплекс методик та технологій виховання толерантної особистості на основі традицій та історичної спадщини народів Криму;
- створене навчально-методичне забезпечення загальноосвітнього навчального закладу, а саме: методичні посібники, рекомендації, матеріали для педагогів і батьків з проблеми дослідження;
- підвищення професійної компетентності вчителів з виховання міжетнічної толерантності.
Організаційне й кадрове забезпечення дослідно-експериментальної роботи:
Наукові керівники:
Рудяков О.М., ректор Кримського республіканського інституту післядипломної педагогічної освіти, доктор філологічних наук, професор;
Бех І.Д., директор Інституту проблем виховання НАПН України, дійсний член НАПН України, доктор психологічних наук.
Наукові консультанти:
Кириленко С.В., начальник відділу педагогічних інновацій та виховної роботи Інституту інноваційних технологій і змісту освіти, кандидат педагогічних наук;
Якубов А.С, методист Кримського республіканського інституту післядипломної педагогічної освіти;
Ведмецька М.А., секретар Євпаторійського міського виконавчого комітету.
Наукові керівники
І.Д.Бех
Директор
Координатор
О.М.Рудяков

С.О.Головко
О.П.Номеровська
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки
26.10.2010 N 1006
ПРОГРАМА
дослідно-експериментальної роботи на 2010 - 2015 роки
NЗміст роботиТермін
виконання
Очікувані результати
I. Підготовчий етап
(жовтень 2010 р. - травень 2011 р.):
1.Визначення та наукове
обґрунтування теми, мети
та завдань
дослідно-експериментальної
роботи.
ЖовтеньГотовність до роботи в
умовах експерименту.
2.Налагодження спільної
діяльності з науковими
установами, які здійснюють
супроводження
дослідно-експериментальної
роботи.
ЖовтеньСкладання угод про
співробітництво, залучення
зацікавлених осіб, установ
до
дослідно-експериментальної
роботи.
3.Налагодження
співробітництва з
місцевими культурними
національними громадами.
ЖовтеньЗалучення зацікавлених
осіб місцевих культурних
національних громад до
дослідно-експериментальної
роботи.
4.Створення
науково-методичної ради
навчального закладу.
Жовтень -
листопад
Внесення змін у
науково-методичну роботу
навчально-виховного
закладу.
5.Вивчення кращого
педагогічного досвіду
загальноосвітніх
навчальних закладів
України з теми
дослідження.
Вересень -
грудень
База даних за темою
дослідження.
6.Проведення вхідного
моніторингу "Рівень
готовності учасників
навчально-виховного
процесу до участі в
експерименті".
КвітеньСтатистичні дані для
аналітичної роботи.
7.Формування творчих груп з
проблеми дослідження для
проведення
дослідно-експериментальної
роботи.
Січень -
березень
Системність в організації
дослідно-експериментальної
роботи, програми роботи
творчих груп.
8.Програмно-методичне
забезпечення для
організації роботи
етнографічних,
культурознавчих гуртків
навчального закладу.
Протягом
етапу
Перспективні плани
дослідно-експериментальної
діяльності суб'єктів
експерименту.
9.Розробка програми
дослідно-експериментальної
роботи.
Протягом
етапу
Навчальні плани та
програми.
10.Створення
науково-дослідних
лабораторій на базі
навчального закладу.
Січень -
квітень
Програми роботи
науково-дослідних
лабораторій.
II. Діагностично-концептуальний етап
(червень 2011 р. - квітень 2012 р.):
1.Розробка
теоретико-концептуальних
засад
дослідно-експериментальної
роботи за темою
дослідження, відбір
методик та технологій
дослідження, змісту
моніторингу експерименту.
Протягом
етапу
Науково-методичне
забезпечення експерименту,
методична база для
комплексного моніторингу
дослідження.
2.Розробка Концепції
навчального закладу.
Протягом
етапу
Концепція навчального
закладу.
3.Визначення критеріїв та
методів оцінювання
експериментальної моделі
навчально-виховного
закладу.
Вересень -
грудень
Розробка
психодіагностичного
інструментарію
дослідження.
4.Діагностика педагогічної
компетентності вчителів
навчального закладу з
проблеми дослідження.
Березень -
квітень
Внесення змін до
планування методичної
роботи у підвищенні
фахового рівня
педагогічного колективу.
5.Проведення діагностики
рівня сформованості
толерантної особистості на
основі традицій та
історичної спадщини
народів Криму.
Протягом
етапу
Отримання порівняльних
аналітичних даних для
внесення відповідних змін
у хід експерименту.
6.Розробка
функціонально-змістової
моделі виховання
толерантної особистості на
основі традицій та
історичної спадщини
народів Криму.
Протягом
етапу
Модель навчального
закладу.
7.Моніторинг
соціально-педагогічних
потреб батьків, учнів,
педагогів, соціальних
партнерів, громадськості
формування толерантної
особистості.
Березень -
квітень
Поширення педагогічного
досвіду за темою
дослідження, методичні
матеріали.
8.Експериментальна
діяльність
науково-дослідних
лабораторій за темою
дослідження.
Протягом
етапу
Виховання толерантної
особистості на основі
традицій та історичної
спадщини народів Криму.
III. Формувальний етап
(травень 2012 р. - квітень 2013 р.):
1.Впровадження у практику
роботи навчального закладу
розроблених авторських
програм,
науково-методичних
посібників.
Протягом
етапу
Удосконалення
навчально-виховного
процесу з виховання
толерантної особистості на
основі традицій та
історичної спадщини
народів Криму.
2.Експериментальне
впровадження, внесення
коректив та доповнень у
розроблену
функціонально-змістову
модель виховання
толерантної особистості на
основі традицій та
історичної спадщини
народів Криму.
Протягом
етапу
Науково обґрунтована,
експериментальне
перевірена модель
виховання толерантної
особистості на основі
традицій та історичної
спадщини народів Криму.
3.Розробка та практичне
відпрацювання методики
узгодження взаємодії всіх
суб'єктів процесу
виховання толерантної
особистості.
Протягом
етапу
Розробка схеми, алгоритму
та змісту взаємодії всіх
суб'єктів процесу
формування національної
свідомості й
самосвідомості учнів
засобами класичного та
національного мистецтва.
4.Розробка авторських
програм,
науково-методичних
посібників з виховання
толерантної особистості на
основі традицій та
історичної спадщини
народів Криму.
Протягом
етапу
Авторські програми,
науково-методичні
посібники з теми
дослідження.
5.Розробка системи
факультативів, спецкурсів,
програм роботи гуртків та
клубів як змісту
діяльності
загальноосвітнього
навчального закладу.
Протягом
етапу
Програми факультативів,
спецкурсів, гуртків та
клубів.
6.Практична апробація,
корекція комплексу
методів та технологій
виховання толерантної
особистості на основі
традицій та історичної
спадщини народів Криму.
Протягом
етапу
Розробка та видання
навчально-методичних
посібників і методичних
рекомендацій з формування
готовності вихованців
дитячого будинку до
особистої та соціальної
самореалізації у
подальшому дорослому
житті.
7.Накопичення набутого
педагогічного досвіду з
питань виховання
толерантної особистості на
основі традицій та
історичної спадщини
народів Криму.
Протягом
етапу
Поширення педагогічного
досвіду з теми дослідження
на сторінках фахової
преси.
8.Реалізація комплексу
заходів, спрямованих на
формування міжетнічної
толерантності.
Протягом
етапу
Формування міжетнічної
толерантності учнів.
9.Робота науково-дослідних
лабораторій з поглиблення
знань учнів про культуру
свого народу та інших
етнокультур.
Протягом
етапу
Поглиблення знань учнів
про культуру свого народу
та інших етнокультур.
10.Здійснення поточного
моніторингу рівня
вихованості міжетнічної
толерантності.
Лютий -
квітень
Методика та інструментарій
моніторингу.
IV. Контрольно-узагальнювальний етап:
(травень 2013 р. - квітень 2014 р.):
1.Кількісний та якісний
аналізи, системне
оцінювання ефективності
впровадження моделі
вихованості толерантної
особистості на основі
традицій та історичної
спадщини народів Криму.
Протягом
етапу
Аналітичні висновки про
ефективність
запропонованої моделі,
розроблених методів і
технологій.
2.Порівняння результатів
дослідно-експериментальної
роботи з поставленою метою
та завданнями.
Вересень -
листопад
Аналітичні висновки про
результативність
діяльності суб'єктів
експерименту.
3.Створення банку даних
перспективного
педагогічного досвіду
роботи науково-дослідних
лабораторій.
Протягом
етапу
Змістовий опис та
картотека передового
педагогічного досвіду з
теми
дослідно-експериментальної
роботи.
4.Підготовка методичних
рекомендацій з виховання в
учнів міжетнічної
толерантності.
Протягом
етапу
Методичні рекомендації з
теми дослідження.
5.Поширення досвіду
дослідно-експериментальної
роботи із зазначеної
проблеми шляхом публікацій
у пресі.
Протягом
етапу
Друк статей у
науково-педагогічних
виданнях.
V. Коригувальний етап
(травень 2014 р. - квітень 2015 р.):
1.Внесення коректив доПротягом
етапу
Науково
створеної та апробованої
моделі виховання
толерантної особистості на
основі традицій та
історичної спадщини
народів Криму, а також до
прогнозованих результатів
дослідно-експериментальної
роботи.
обґрунтована,
експериментальне
перевірена модель
формування готовності
вихованців дитячого
будинку до особистої та
соціальної самореалізації
у подальшому дорослому
житті.
2.Поширення перспективного
педагогічного досвіду у
навчальних закладах
Автономної Республіки Крим
та України.
Протягом
етапу
Статті у
науково-педагогічних
виданнях.
3.Проведення всеукраїнської
науково-практичної
конференції за темою
дослідження.
КвітеньМатеріали та рекомендації
конференції, збірки статей
за результатами
експерименту.
4.Підготовка наукового звіту
про підсумки проведення
дослідно-експериментальної
роботи за темою
дослідження.
ТравеньНауковий звіт, додатки до
наукового звіту
(науково-методичне та
програмне забезпечення
Наукові керівники
І.Д.Бех
Директор
Координатор
О.М.Рудяков

С.О.Головко
О.П.Номеровська
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки
26.10.2010 N 1006
ПРОГРАМА
I (підготовчого) етапу дослідно-експериментальної роботи на 2010 - 2011 роки
N
з/п
Зміст роботиДата
виконання
Кінцевий
результат
Відповідальні
виконавці
1.Визначення та наукове
обґрунтування теми, мети
та завдань
дослідно-експериментальної
роботи.
ЖовтеньНаукове обґрунтування,
визначення проблем та
основних напрямів
дослідно-експериментальної
роботи.
Наукові
керівники, і
консультанти,
директор,
заступник
директора.
2.Налагодження спільної
діяльності з науковими
установами, які здійснюють
супроводження
дослідно-експериментальної
роботи.
ЖовтеньПідписання договорів про
співпрацю.
Наукові
керівники,
директор.
3.Налагодження
співробітництва з
місцевими культурними
національними громадами.
ЖовтеньПідписання договорів про
співпрацю.
Директор,
заступники
директора.
4.Створення
науково-методичної ради
навчального закладу.
Жовтень -
листопад
План роботи
науково-методичної ради.
Заступник
директора,
наукові
керівники,
консультанти
практичний
психолог.
5.Вивчення кращого
педагогічного досвіду
загальноосвітніх
навчальних закладів
України з теми
дослідження.
Вересень -
грудень
Банк даних з теми
дослідження.
Наукові
керівники,
консультанти
директор,
заступник
директора,
вчителі.
6.Формування творчих груп з
проблеми дослідження для
проведення
дослідно-експериментальної
роботи, анкетування учнів
та вчителів.
Січень -
березень
Підвищення професійної
компетентності вчителів,
методичні матеріали,
статистичні дані для
аналітичної роботи.
Директор,
заступники
директора,
вчителі.
7.Програмно-методичне
забезпечення для
організації роботи
етнографічних,
культурознавчих гуртків
навчального закладу.
Протягом
етапу
План роботи етнографічних,
культурознавчих гуртків
навчального закладу.
Директор,
заступник
директора.
8.Розробка програми
дослідно-експериментальної
роботи.
Протягом
етапу
Програма
дослідно-експериментальної
роботи.
Директор,
заступник
директора,
наукові
керівники,

консультанти.
9.Створення
науково-дослідних
лабораторій на базі
навчального закладу.
Січень -
квітень
План роботи
науково-дослідних
лабораторій.
Директор,
заступник
директора,
наукові
керівники,
вчителі.
10.Проведення вхідного
моніторингу "Рівень
готовності учасників
навчально-виховного
процесу до участі в
експерименті".
КвітеньАналітична довідка за
результатами
діагностування.
Заступники
директора,
наукові
керівники,
консультанти
практичний
психолог,
вчителі.
11.Підведення підсумків I
(підготовчого) етапу
дослідно-експериментальної
роботи.
ТравеньНауковий звіт.Директор,
заступник
директора.
Наукові керівники
І.Д.Бех
Директор
Координатор
О.М.Рудяков

С.О.Головко
О.П.Номеровська