МІНІСТЕРСТВО КУЛЬТУРИ І ТУРИЗМУ УКРАЇНИ
Н А К А З
19.09.2008 N 991/0/16-08 |
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства культури N 813/0/16-11 від 23.09.2011 )
Про затвердження Порядку відбору літературних сценаріїв та кінопроектів, вибору об'єктів фінансової підтримки та розміщення державного замовлення в галузі кінематографії, що здійснює Державна служба кінематографії України
З метою ефективного використання бюджетних коштів, передбачених бюджетною програмою КПКВК 1806020 "Створення та розповсюдження національних фільмів", та у відповідності до Положення про Міністерство культури і туризму України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 року N 1566, та рішення Вищої експертної Ради з питань кінематографії Міністерства культури і туризму України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок відбору літературних сценаріїв та кінопроектів, вибору об'єктів фінансової підтримки та розміщення державного замовлення в галузі кінематографії, що здійснює Державна служба кінематографії України (далі - Порядок), та ввести його в дію з 1 січня 2009 року.
2. Затвердити форму Довідки про вартість виконаних підрядних робіт, наданих послуг зі створення фільму та ввести її в дію з дати прийняття цього наказу.
3. Державній службі кінематографії України (Чміль Г.П.):
- надавати роз'яснення щодо застосування Порядку;
- довести цей наказ до відома підприємств, що є учасниками процесу кіновиробництва і відносяться до сфери управління Державної служби кінематографії Міністерства культури і туризму України;
- забезпечити розміщення цього наказу в мережі Інтернет на офіційних веб-ресурсах Міністерства культури і туризму України та Державної служби кінематографії України.
4. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства культури і мистецтв України від 17.12.97 р. N 585 "Про затвердження Типового положення про організацію виробництва кіно відеофільмів, які створюються на кіностудіях України за держзамовленням".
5. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Кохана Т.Г.
Міністр | В.В.Вовкун |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства культури
і туризму України
19.09.2008 N 991/0/16-08
СХВАЛЕНО
Рішення Вищої експертної
Ради з питань кінематографії
Міністерства культури
і туризму України
12.09.2008
ПОРЯДОК
відбору літературних сценаріїв та кінопроектів, вибору об'єктів фінансової підтримки та розміщення державного замовлення, що здійснює Державна служба кінематографії
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає механізми відбору літературних сценаріїв та кінопроектів, підготовку, подання та розгляд документів для узгодження процедури державних закупівель, визначення об'єктів фінансової підтримки в галузі кінематографії, укладання і виконання договорів, подання звітності та здачі готової продукції.
1.2. Цей Порядок розроблений відповідно до Бюджетного, Господарського, Цивільного кодексів України, законів України "Про кінематографію", "Про поставки продукції для державних потреб", постанови Кабінету Міністрів України "Про Порядок формування та розміщення державних замовлень на поставку продукції для державних потреб і контролю за їх виконанням" та Тимчасового положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти.
1.3. Державне замовлення на виробництво національних фільмів або Державна фінансова підтримка надається Державною службою кінематографії суб'єктам кінематографії України (продюсерам) на підставі Програми виробництва та розповсюдження фільмів за державним замовленням або за державної фінансової підтримки (далі - Програма), яка складається на конкурсній основі у порядку, визначеному Державною службою кінематографії.
1.4. Питання, не врегульовані у цьому Порядку, регулюються чинним законодавством України.
1.5. Формування Програми може здійснюватися через:
- конкурсний відбір літературних сценаріїв з подальшим конкурсним відбором продюсера (виконавця);
- конкурсний відбір готових і тих, що знаходяться у виробництві, творчих національних кінопроектів;
- приєднання до європейських та міжнародних кінопроектів, які підпадають під визначення національного фільму спільного виробництва.
1.6. Реалізація державного замовлення здійснюється через процедуру закупівель товарів, робіт, послуг для державних потреб з дотриманням відповідного законодавства України та із застосуванням таких процедур:
- відкритих торгів;
- торгів з обмеженою участю;
- двоступеневих торгів;
- запиту цінових пропозицій (котирувань);
- редукціону;
- закупівлі в одного учасника.
1.7. У зв'язку з необхідністю захисту авторських прав та специфікою кіновиробництва, головною процедурою визначення виробника та продюсера на виконання державного замовлення або на отримання державної фінансової підтримки національного фільму є процедура закупівлі в одного учасника.
1.8. Державна служба кінематографії при виборі виконавця державного замовлення має право застосувати іншу процедуру, ніж закупівля в одного учасника. Щодо відбору літературних сценаріїв Державна служба кінематографії має право застосовувати відкриті торги.
2. Процедура закупівлі в одного учасника та визначення об'єкта фінансової підтримки
2.1. Закупівля у одного учасника та визначення об'єкта фінансової підтримки в галузі кінематографії - процедура, відповідно до якої Державна служба кінематографії (замовник) укладає договір про закупівлю, а у випадку виробництва фільму за фінансової підтримки - договір про фінансову участь та фінансову підтримку з учасником (продюсером - суб'єктом підприємницької діяльності кінематографії, який володіє майновими правами на літературний сценарій) після проведення з ним переговорів за умови що кінопроект розглянутий і рекомендований Експертною комісією з питань кінематографії (далі - Експертна комісія) та включений до Програми.
2.2. Предметом закупівлі або об'єктом фінансової підтримки в галузі кінематографії є роботи чи послуги, пов'язані з виробництвом національного фільму та національного фільму спільного виробництва.
2.3. З метою захисту авторських прав та для цілей участі в процедурі закупівлі та участі у відборі об'єктів фінансової підтримки автор літературного сценарію отримує охоронний документ на об'єкт інтелектуальної власності - Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір (далі - Свідоцтво) у відповідності до чинного законодавства України.
2.4. З метою реалізації права власності, яке полягає у володінні, користуванні та розпорядженні, автор літературного сценарію на підставі авторського договору передає майнові права на використання літературного сценарію продюсерові (виконавцю) для виробництва фільму (додаток 1).
Автор, після отримання Свідоцтва, передає нотаріально завірену копію Свідоцтва продюсерові (виконавцю).
В авторському договорі обов'язково вказується номер та дата видачі Свідоцтва.
2.5. У авторському договорі про передачу прав на використання літературного сценарію, який укладається між автором літературного сценарію та продюсером або кіностудією, на підставі ст. 16 Цивільного кодексу України передбачається право звернення особи до суду за захистом особистих немайнових прав автора, як одного із способів захисту цивільних прав та інтересів, до яких належить право інтелектуальної власності.
3. Порядок подання літературних сценаріїв та кінопроектів на конкурсний відбір з метою їх включення до Програми
3.1. Державна служба кінематографії України розміщує в мережі Інтернет на своєму офіційному сайті та на сайті Міністерства культури і туризму України оголошення про конкурс літературних сценаріїв та кінопроектів, в якому зазначаються порядок та умови проведення конкурсу.
3.2. Літературні сценарії та кінопроекти подаються на конкурс та приймаються Державною службою кінематографії протягом одного місяця після оголошення про конкурс. Термін розгляду пропозицій зазначається в оголошенні, але не перевищує 6 місяців.
3.3. Подані літературні сценарії та кінопроекти повинні відповідати таким критеріям:
- значущість для духовного життя країни;
- ствердження громадянських та морально-етичних ідеалів, духовних і культурних цінностей України;
- сприяння творчому пошуку в кіномистецтві;
- сприяння розвитку кіно для дітей та юнацтва, становленню талановитої молоді;
- забезпечення формування репертуару національних фільмів, затребуваних українським суспільством.
3.4. Перевага надається літературним сценаріям та кінопроектам що мають захоплюючий і детально розроблений сюжет; пропонують нове, художньо достовірне осмислення подій у житті; представляють інтерес з погляду екранізації.
3.5. До участі у відборі літературних сценаріїв, а також у відборі кінопроектів допускаються безпосередньо автори сценаріїв або суб'єкти кінематографічної діяльності (продюсери та кіностудії), якщо вони набули майнових прав на літературний сценарій у порядку, встановленому законодавством України.
Іноземні громадяни та особи-нерезиденти допускаються до участі у відборі літературних сценаріїв та кінопроектів, якщо вони набули майнових прав на літературний сценарій у порядку, встановленому законодавством країн, громадянами яких вони є.
Документи, видані на території іноземної держави, які підтверджують права особи на літературний сценарій, повинні бути легалізовані, тобто їм має бути надано юридичної сили. Ці документи мають бути нотаріально засвідчені за місцем їх видачі, перекладені українською або російською мовою та легалізовані в консульській установі України, якщо міжнародними договорами, в яких бере участь Україна, не передбачено інше. Зазначені документи можуть бути також засвідчені в посольстві відповідної держави в Україні та легалізовані в МЗС України.
3.6. Власники майнових авторських прав на літературні сценарії подають до Державної служби кінематографії України Пропозицію на участь у конкурсі літературних сценаріїв та кінопроектів (далі - Пропозиція) за встановленими формою та обсягом (додаток 2.0, додаток 2.1), а також пакет документів, який повинен включати:
- літературний сценарій у 5 примірниках;
- копію Свідоцтва про реєстрацію авторського права на твір, завірену нотаріально, у 2 примірниках;
- документи, які підтверджують можливість залучення позабюджетних коштів (у разі, якщо закупівля частково здійснюється за рахунок державних коштів).
3.7. Продюсери - суб'єкти підприємницької діяльності кінематографії - для участі у відборі кінопроектів подають до Державної служби кінематографії України Пропозицію за встановленою формою разом з пакетом документів, який повинен включати (окрім документів, зазначених у пункті 3.6) два примірники оригіналів авторських договорів (копії, завірені нотаріально) або два примірники оригіналів ліцензійних угод про переуступку прав (чи інших документів, які підтверджують право продюсера на літературний сценарій (кінопроект), починаючи від першого власника майнових авторських прав).
Якщо кінопроект знаходиться у виробництві, то додатково надаються: примірник режисерського сценарію; по одному примірнику (оригінал або копія, засвідчена нотаріально) авторського договору з режисером-постановником, оператором-постановником, художником-постановником, автором музики (якщо фільм музичний, то авторський договір з автором музики надається разом з літературним сценарієм); фрагменти відзнятого матеріалу; акт оцінки незавершеного виробництва, здійснений суб'єктом оціночної діяльності тощо (термін дії акта оцінки незавершеного виробництва становить 6 місяців).
3.8. Літературні сценарії та кінопроекти приймаються до розгляду за наявності повного комплекту оформлених належним чином документів і матеріалів, передбачених пунктами 3.6 та 3.7.
3.9. Якщо автор літературного сценарію подав його на конкурс до Державної служби кінематографії України, він не має права укладати угоди щодо його передачі, продажу або будь-яким іншим чином відчужувати до розгляду Експертною комісією з питань кінематографії і отримання повідомлення від Державної служби кінематографії України про те, що наданий літературний сценарій не рекомендований Експертною комісією з питань кінематографії для включення до Програми.
4. Розгляд літературних сценаріїв і кінопроектів та процедура формування Програми
4.1. Розгляд літературних сценаріїв та кінопроектів здійснюється Експертною комісією з питань кінематографії у відповідності до Регламенту роботи Експертної комісії з питань кінематографії, затвердженого наказом Державної служби кінематографії від 06.02.2007 р. N 7.
4.2. Основними завданнями Експертної комісії з питань кінематографії є:
- всебічна професійна оцінка літературних сценаріїв та кінопроектів, представлених авторами, продюсерами та студіями до Державної служби кінематографії України для отримання державного замовлення або державної фінансової підтримки у виробництві;
- конкурсний відбір сценаріїв;
- конкурсний відбір кінопроектів до Програми;
- оцінка орієнтовного ліміту витрат.
4.3. До складу Експертної комісії з питань кінематографії входять фахові спеціалісти в галузі кінематографії - особи творчих професій, кінознавці, продюсери, розповсюджувачі, демонстратори фільмів та інші.
4.4. Чисельний і персональний склад Експертної комісії з питань кінематографії визначається керівником Державної служби кінематографії України з урахуванням пропозицій громадських кінематографічних організацій.
4.5. Голова та заступник Голови Комісії з питань кінематографії обираються членами Комісії. Голова Комісії входить до складу Ради з питань кінематографії.
4.6. Члени Експертної комісії з питань кінематографії, керуючись в своїй роботі принципом об'єктивності та конкурсного відбору, висловлюють свою думку про доцільність здійснення державного замовлення або надання державної фінансової підтримки за допомогою індивідуальних відгуків на кожний розглянутий літературний сценарій.
4.7. Отримані від претендентів (учасників) пропозиції реєструються Державною службою кінематографії України в спеціальній книзі реєстрації.
4.8. Кожна пропозиція (літературний сценарій та кінопроект) розглядається не менше як трьома, і не більше як сімома членами Експертної комісії з питань кінематографії. Після вивчення пропозицій експерти готують та подають Державній службі кінематографії України індивідуальні відгуки в письмовій формі.
4.9. Пропозиції разом з індивідуальними відгуками фіксуються у спеціальній книзі реєстрації із зазначенням відповідної дати.
4.10. За необхідності, але не рідше одного разу на два місяці, проводиться засідання членів Експертної комісії з питань кінематографії, які розглядають опрацьовані пропозиції.
4.11. Засідання Експертної комісії з питань кінематографії є правомочним, якщо на ньому присутні не менше 60% членів Експертної комісії. Рішення приймається простою більшістю голосів.
4.13. За результатами розгляду літературного сценарію або кінопроекту Експертною комісією з питань кінематографії приймається рекомендація, яка оформлюється підсумковим протоколом.
4.14. На підставі підсумкового протоколу Експертної комісії з питань кінематографії Державна служба кінематографії України формує проект Програми у відповідності до обсягів коштів, передбачених у державному бюджеті на створення та розповсюдження національних фільмів, та подає його на затвердження вищій експертній Раді з питань кінематографії Міністерства культури і туризму України. Рішення вищої експертної Ради з питань кінематографії Міністерства культури і туризму України затверджується наказом Міністерства культури і туризму України.
4.15. Програма (див. п. 1.3) формується на два - три роки. Зміни до Програми вносяться на підставі наказу Міністерства культури і туризму України за процедурою, визначеною п. 4.14 цього Порядку. У зв'язку зі специфікою творчо-виробничого процесу, притаманного галузі кінематографії, Програма повинна передбачати певний резерв кінопроектів та літературних сценаріїв.
4.16. Засідання Експертної комісії скликається позачергово у випадку розгляду кіно проектів, які забезпечують здійснення загальнодержавних заходів згідно з дорученнями вищих урядових органів держави.
4.17. Державна служба кінематографії України має право провести закритий конкурс літературних сценаріїв та кінопроектів, в яких автор літературного сценарію та учасник будуть закодовані і невідомі членам Експертної комісії. Такий конкурс здійснюється за спеціальним оголошенням.
4.18. У випадку, якщо Експертною комісією з питань кінематографії прийняте рішення про включення літературного сценарію до Програми, автор літературного сценарію не має права укладати угоди щодо його передачі, продажу або будь-яким іншим чином відчужувати права на його використання протягом п'яти років з дати підписання підсумкового протоколу (крім випадку укладання такої угоди з особою, яку обере Державна служба кінематографії України). Про таке зобов'язання автор літературного сценарію надає письмову згоду Державній службі кінематографії України.
5. Порядок формування плану державних закупівель та фінансової підтримки на черговий плановий рік
5.1. Відповідно до виділених планів асигнувань коштів державного бюджету на відповідний плановий бюджетний рік, передбачених на фінансування державних закупівель та на фінансову підтримку національних фільмів, Державною службою кінематографії України складається Проект плану державних закупівель робіт, послуг та проект плану фінансової підтримки виробництва, розповсюдження, демонстрування національного фільму та поновлення й збереження національної кіноспадщини.
5.2. Проект плану державних закупівель робіт, послуг та проект плану фінансової підтримки виробництва, розповсюдження, демонстрування національного фільму та поновлення й збереження національної кіноспадщини формується для таких видів кінематографічної продукції:
а) ігрові фільми;
б) анімаційні фільми;
в) неігрові (хронікально-документальні, науково-просвітницькі) фільми.
Обсяг їх виробництва планується в одиницях, хвилинах екранного часу та умовних одиницях хвилин екранного часу готової продукції. Розповсюдження (прокат) фільмів, в т.ч. тиражування фільмокопій, планується за обсягом кількості фільмів та кількості фільмокопій.
5.3. Планові показники державних закупівель робіт, послуг та фінансової підтримки формуються на підставі Програми, сформованої та затвердженої в розрізі кінопроектів (назв фільмів).
5.4. Відповідно до процедури державних закупівель та надання державної фінансової підтримки згідно з Програмою, учасник укладає з Державною службою кінематографії України договір на виробництво та розповсюдження фільму на умовах державного замовлення або на умовах фінансової підтримки. За договором вказаний учасник визначається як виконавець державного замовлення.
6. Документи, що надаються Державній службі кінематографії після розгляду літературних сценаріїв та кінопроектів Експертною комісією з питань кінематографії
6.1. Для отримання державного замовлення або отримання державної фінансової підтримки учасники подають до Державної служби кінематографії України належним чином оформлений запит (додаток 3), до якого додаються такі документи:
- відомості про підприємство;
- належним чином засвідчена копія Статуту - 1 прим.;
- належним чином засвідчена копія свідоцтва про державну реєстрацію підприємства - 1 прим.;
- належним чином засвідчена копія довідки про присвоєння коду ЄДРПОУ - 1 прим.;
- проект договору на виробництво фільму, підписаний керівниками підприємств, які є сторонами контракту, - 1 прим.;
- кошторис витрат та виробничо-економічні показники на виробництво кінофільму, підписаний керівником підприємства та головним бухгалтером, - 3 прим.;
- нотаріально засвідчена копія Свідоцтва про реєстрацію авторського права на твір - 1 прим. та 1 ксерокопія;
- оригінал (або нотаріально засвідчена копія) договору, що підтверджує наявність авторських прав, - 1 прим. та 1 ксерокопія.
6.2. Підприємства, які не належать до сфери управління Державної служби кінематографії України, додатково надають такі документи:
- нотаріально засвідчені копії документів, вказаних у пп. 2-4 Переліку, - по 1 прим.;
- належним чином оформлену фінансову звітність, складену на останню звітну дату та завірену підписом посадових осіб підприємства з відміткою органу, до якого подавалася звітність, - по 1 прим.;
- розрахунок суми чистих активів;
- довідку Державної податкової інспекції за місцем реєстрації про відсутність податкової заборгованості (термін її отримання не повинен перевищувати тридцяти днів);
- аудиторський висновок про фінансовий стан підприємства, достовірність фінансової звітності та розрахунку суми чистих активів на останню дату балансу - 1 прим;
- копію паспорту та ідентифікаційного номеру керівника та головного бухгалтера підприємства;
- копію наказу про призначення керівника та головного бухгалтера підприємства;
- перелік осіб, які мають повноваження підписувати документи, що подаються для отримання державної фінансової підтримки, а також зразки їх підписів, належним чином засвідчені;
- протокол зборів засновників підприємства про надання керівнику підприємства права підписання договорів на суму, більшу від 500 тисяч гривень;
- договори страхування, договори поруки та інші документи, які підтверджують забезпечення виконання договору про виробництво фільму;
- інші документи, які учасник вважає за потрібне надати замовнику (в тому числі, експертні відгуки, нагороди та ін.);
- копію Свідоцтва про внесення суб'єкта кінематографії до Державного реєстру виробників, розповсюджувачів і демонстраторів фільмів.
6.3. Державна служба кінематографії України має право вимагати від продюсера (виконавця), а продюсер (виконавець) зобов'язаний надати на її вимогу експертний висновок незалежних спеціалізованих установ (підприємств) про правильність розрахунків, наведених у кошторисі, а також висновок щодо застосування в кошторисі звичайних цін. Оплата послуг, що надаються вказаними установами (підприємствами), здійснюється за рахунок продюсера.
Перелічені документи подаються в швидкозшивачі.
6.4. Документи, що подаються до Державної служби кінематографії України, підписують особи, які займають передбачені штатним розписом посади, пов'язані з виконанням організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських обов'язків.
У разі, якщо документи потребують затвердження, їх затверджує керівник юридичної особи.
6.5. У разі, якщо документи згідно пп. 6.1 і 6.2, вже надавалися Державній службі кінематографії України для участі в конкурсі літературних сценаріїв та кінопроектів, і незмінність цих документів є незаперечною, їх додаткове надання не потрібно.
6.6. При розгляді запиту та документів учасник процедури закупівлі повинен підтвердити свою правосуб'єктність, а також повноваження осіб, які підписують документи, що подаються до Державної служби кінематографії України.
6.7. З метою отримання достатньої впевненості у фінансовій та виробничій спроможності підприємства - учасника процедури закупівлі - Державна служба кінематографії України має право отримати від учасників та одержувачів державної фінансової підтримки, а останні повинні надати їй інформацію про показники фінансово-господарської діяльності.
6.8. Орієнтовно-позитивні показники, які повинен мати учасник:
- досвід професійної кінематографічної діяльності;
- здійснення підприємницької діяльності відповідно до положень статуту;
- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
- наявність свідоцтва про внесення до Державного реєстру виробників, розповсюджувачів і демонстраторів фільмів;
- відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), передбачених законодавством України;
- значення суми чистих активів (для недержавних підприємств) повинне становити не менше 10 (десяти) відсотків від суми коштів, яку учасник передбачає отримати від Державної служби кінематографії України;
- значення основних статей кошторису на виробництво фільму
а) витрати на заробітну плату - в межах 40 (сорока) відсотків загальної суми кошторису для ігрових фільмів, 65 (шістдесяти п'яти) відсотків для анімаційних та 30 (тридцяти) відсотків для всіх інших;
б) накладні (загальностудійні) витрати - в межах 10 відсотків до прямих витрат.
Орієнтовно-позитивні значення основних статей кошторису на виробництво фільму для державних кіностудій визначаються окремо.
6.9. У випадку, коли показники фінансово-господарської діяльності учасника не відповідають орієнтовно-позитивним значенням, учасник повинен надати додаткові гарантії, визначені пп. 9.1-9.3 цього Порядку та законодавством.
6.10. У запиті на отримання державного замовлення або отримання фінансової підтримки розрахунковий розмір ціни однієї хвилини екранного часу, яку має сплатити замовник, не повинен перевищувати граничних розмірів, встановлених наказом Міністерства культури і туризму України, а розмір внеску продюсера у виробництво фільму за рахунок власних коштів повинен бути не меншим від 30 % від кошторисної вартості фільму. У випадку значимості кінопроекту для держави, Міністерство культури і туризму України може встановлювати інші розміри ціни однієї хвилини екранного часу та розмір внеску продюсера у виробництво фільму за рахунок власних коштів.
6.11. Державна служба кінематографії має право самостійно, у відповідності до законодавства України, обрати (визначити) виконавця державного замовлення, щодо виробництва фільмів за літературними сценаріями, які включені до Програми та надійшли безпосередньо від авторів або уповноважених ними організацій управління правами.
7. Загальні умови здійснення процедури закупівлі в одного учасника у галузі кінематографії
7.1. Для організації та проведення процедур закупівель у галузі кінематографії Державна служба кінематографії України утворює тендерний комітет на засадах колегіальності у прийнятті рішень, відсутності конфлікту інтересів членів тендерного комітету та їх неупередженості.
7.2. Склад тендерного комітету та положення про нього затверджуються Державною службою кінематографії України. До складу тендерного комітету не можуть входити посадові особи та представники учасників, їх близькі родичі, посадові особи об'єднань підприємств, їх представники і близькі родичі.
7.3. Членами тендерного комітету є працівники замовника в кількості, не меншій від п'яти осіб.
7.4. Керівництво роботою тендерного комітету здійснює його голова, який призначається наказом Голови Державної служби кінематографії України, та є особою, що має право на підписання договорів про закупівлю. Голова тендерного комітету організовує його роботу і несе персональну відповідальність за виконання покладених на комітет функцій.
7.5. Голова тендерного комітету призначає свого (своїх) заступника (заступників), відповідального секретаря та визначає функції кожного члена тендерного комітету.
7.6. Рішення з питань, що розглядаються на засіданнях тендерного комітету, приймаються простою більшістю голосів у присутності не менше як двох третин його членів. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови комітету.
7.7. Рішення оформлюється протоколом, який підписують усі члени тендерного комітету, що брали участь у голосуванні.
7.8. Спеціалісти, юристи, економісти, консультанти та інші фізичні чи юридичні особи, які можуть залучатися до роботи тендерного комітету на договірних засадах згідно чинного законодавства, а також нотаріуси, які посвідчують договори про закупівлю (в разі нотаріального посвідчення договору про закупівлю на вимогу замовника), не можуть бути членами тендерного комітету, не несуть відповідальності за рішення, дії або бездіяльність тендерного комітету і службових осіб замовника, учасника чи інших осіб; за виконання (невиконання) договорів про закупівлю, укладених на підставі рішення тендерного комітету замовника, та за наслідки, спричинені такими рішеннями, діями або бездіяльністю.
8. Договір про закупівлю та надання державної фінансової підтримки у галузі кінематографії
8.1. Договір про закупівлю та надання державної фінансової підтримки у галузі кінематографії (далі - Договір) - письмовий правочин між Державною службою кінематографії та учасником - переможцем процедури закупівлі, який передбачає виконання робіт, надання послуг, пов'язаних з виробництвом фільму (додаток 4).
8.2. Договір укладається у письмовій формі відповідно до положень Цивільного, Господарського та Бюджетного кодексів України.
8.3. Зміст Договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджених сторонами, так і тих, що приймаються ними як обов'язкові згідно чинного законодавства.
8.4. При укладанні Договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну, термін виробництва фільму та строк дії Договору, які є істотними умовами Договору.
8.5. Умови про предмет у Договорі повинні визначати:
- найменування продукції (назву фільму та ім'я автора сценарію і режисера-постановника);
- характеристики продукції (робіт, послуг): вид, жанр, хронометраж (кількість хвилин екранного часу, формат кадру, формат запису фонограми), а також вимоги до їх якості.
Вимоги до якості продукції, які є предметом договору, визначаються відповідно до обов'язкових для сторін нормативних документів, зазначених у статті 15 Господарського кодексу України, з додержанням умов, що забезпечують захист інтересів кінцевих споживачів товарів і послуг.
8.6. Ціна у Договорі визначається на підставі кошторису на виробництво фільму, погоджується сторонами до підписання Договору шляхом підписання протоколу погодження ціни, в якому визначається ціна робіт, послуг з розрахунку за одну хвилину екранного часу готового для тиражування фільму та ціни фільму в цілому.
8.7. Строком дії Договору є час, упродовж якого існують господарські зобов'язання сторін, що виникли на основі цього Договору. Закінчення строку дії Договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення, що мало місце під час дії Договору.
8.8. Істотні умови Договору (предмет, ціна та строк дії Договору) не повинні змінюватися після підписання договору, крім випадку зменшення ціни та інших випадків, передбачених чинним законодавством України.
8.9. Крім істотних умов, Договір про закупівлю у галузі кінематографії повинен містити такі положення:
- інформацію щодо включення виробництва фільму до Програми на відповідний період, в якому планується здійснити виробництво фільму;
- гарантії щодо прав авторів, твори яких увійшли складовою частиною до аудіовізуального твору (фільму);
- права і обов'язки сторін;
- порядок і умови фінансування;
- майнові права на фільм і умови використання фільму;
- відповідальність сторін;
- інші положення.
8.10. З метою отримання додаткових гарантій щодо виконання договору замовник має право включити до тексту договору пункти, які містять способи забезпечення виконання договору.
8.11. Договір укладається після підписання сторонами протоколу погодження ціни (додаток 5). Підписання Договору відбувається на території замовника (Державної служби кінематографії України). Особи, уповноважені підписувати Договір від імені виконавця, повинні мати при собі паспорт, що посвідчує особу.
9. Забезпечення виконання договору про закупівлю
9.1. Забезпечення виконання Договору - надання учасником процедури закупівлі Державній службі кінематографії України гарантій щодо виконання ним вимог Договору, включаючи такі способи забезпечення, як банківські гарантії, застава майна, резервні акредитиви, чеки, згідно з якими первинне зобов'язання несе будь-який банк, а також депозити й векселі.
9.2. Крім зазначених способів забезпечення виконання Договору, замовник укладає з посадовими особами та власниками підприємства-виконавця або іншими громадянами і юридичними особами договір поруки (додаток 6).
9.3. З метою забезпечення виконання Договору та компенсації можливих збитків, нанесених державі в особі Державної служби кінематографії України в результаті невиконання або неналежного виконання Договору, виконавець може застрахувати на користь замовника ризики невиконання (неналежного виконання) з вини виконавця державного замовлення за Договором.
9.4. Виконавець повинен надати замовнику одне з наведених у пунктах 9.1-9.3 забезпечень.
9.5. У випадку невиконання виконавцем своїх зобов'язань за Договором, за умови отримання ним авансових платежів від замовника останній має право ініціювати проведення процедури досудової санації. У разі прийняття рішення про проведення такої процедури замовник має право вимагати заміни режисера-постановника та передавати вимоги в зобов'язанні іншій особі (продюсеру) за договором цесії, а також виступати з ініціативою щодо відсторонення керівника боржника (виконавця) від посади та покладення його обов'язків на розпорядника майна, визначеного Державною службою кінематографії України.
10. Виконання договорів та подання звітності
10.1. На підставі режисерського сценарію продюсер (виконавець) зобов'язаний розробити генеральний кошторис витрат на виробництво фільму.
У випадку відхилення показників генерального кошторису від показників кошторису, на підставі якого відбувалося погодження ціни, продюсер (виконавець) зобов'язаний повідомити про це замовника шляхом надання примірника генерального кошторису та підписати угоду про коригування ціни хвилини екранного часу та ціни фільму в цілому, якщо сума витрат за генеральним кошторисом є меншою, ніж за кошторисом, на підставі якого відбувалося погодження ціни.
У випадку, якщо вартість робіт та послуг за генеральним кошторисом більша від вказаної у кошторисі, на підставі якого відбувалося погодження ціни, продюсер (виконавець) повинен укласти з замовником додаткову угоду про фінансування додаткових витрат за рахунок власних коштів.
10.2. По завершенні написання режисерського сценарію продюсер зобов'язаний передати замовнику авторські майнові права на його використання, режисерський сценарій у трьох примірниках та відгук автора літературного сценарію про те, що режисерський сценарій відповідає задуму автора літературного сценарію. Крім того, продюсер зобов'язаний надати замовнику не менше трьох відгуків фахівців у галузі кінематографії (відомих кіномитців, дистриб'юторів, критиків та ін.) про перспективність виробництва фільму за даним режисерським сценарієм.
10.3. Виконавець (продюсер) організовує та забезпечує виконання повного комплексу робіт по виробництву фільму на підставі прийнятого замовником режисерського сценарію, календарно-постановочного плану та кошторису.
10.4. В процесі виробництва фільму виконавець формує знімальну групу, складає кошторис виробництва фільму і календарно-постановочний план та контролює його виконання, організовує виробничо-творчу роботу, проводить підбір і затвердження виконавців головних та основних ролей, підписує відповідні договори зі знімальною групою та виконавцями головних (основних) ролей, здійснює виробничо-творчий і фінансовий контроль за створенням фільму.
10.5. При виборі підприємств-підрядників на виконання послуг по виробництву фільму виконавець за рівних умов надає перевагу державним підприємствам - суб'єктам кінематографічної діяльності. Стимулювання та захист вітчизняного виробника (резидента) товарів, робіт і послуг - виконавця державного замовлення - здійснюються згідно чинного законодавства України. В усіх випадках придбання виконавцем матеріалів, робіт, послуг, пов'язаних з виконанням договорів, здійснюється за цінами, не вищими за звичайні.
10.6. Виконавець несе відповідальність, згідно чинного законодавства України, за виконання договору в цілому та за створення й виробництво фільму відповідно до виділених коштів.
Виконавець несе матеріальну відповідальність за залучення інвестиційних коштів у відповідності до вимог укладеного Договору.
Виконавець несе відповідальність за достовірність розрахунків, наданих в кошторисі на виробництво фільму; достовірність звітів про фактичне використання коштів, отриманих в цілому на виробництво фільму.
10.7. Відповідальність за нецільове використання коштів замовника, передбачених для забезпечення виконання державного замовлення, несуть відповідні посадові особи виконавця згідно чинного законодавства України.
10.8. Виконавець здійснює окремий облік витрат на виробництво фільму, а також облік фінансових вкладень сторін у виробництво фільму.
Виконавець зобов'язаний вести бухгалтерський облік з дотриманням вимог:
- Методичних рекомендацій з обліку формування виробничої собівартості продукції (робіт, послуг) у кіновиробництві, затверджених наказом Міністерства культури і туризму України від 10.10.2007 р. N 1238/0/16-07;
- Методичних рекомендацій з обліку об'єктів сценічно-постановочних засобів на підприємствах кіновиробництва, затверджених наказом Міністерства культури і туризму України від 02.11.2007 р. N 1381/0/16-07;
- Методичних рекомендацій з обліку нематеріальних активів кіновиробництва, затверджених наказом Міністерства культури і туризму України від 02.04.2008 р. N 353/0/16-08.
10.9. Виконавець щомісяця надає замовнику довідку про вартість виконаних підрядних робіт, наданих послуг зі створення фільму за формою встановленого зразку та в терміни, наведені в поясненні щодо її заповнення.
10.10. Після закінчення кожного відповідного технологічного періоду або етапу виробництва фільму, а також у разі одержання авансових платежів і незавершення технологічного періоду або етапу протягом трьох місяців, виконавець додає до довідки про вартість виконаних робіт звіт про фактичне використання коштів замовника та інвестора (додаток 7). Звіт про використання коштів підписується відповідальними особами виконавця та затверджується продюсером (керівником продюсерської компанії). Достовірність звіту підтверджується незалежною аудиторською фірмою. Державні кіностудії мають право не подавати таке підтвердження. З метою економії коштів Державна служба кінематографії України може звільнити продюсера від подачі аудиторського висновку про достовірність проміжних звітів, крім звіту в цілому по фільму.
10.11. Виконавець забезпечує збереження і цільове використання сценічно-постановочних засобів, реквізиту та іншого обладнання - матеріальних цінностей, необхідних для виробництва фільму, створених або придбаних відповідно до кошторису, - і передає особі, визначеній замовником, матеріальні цінності, про що складається відповідний акт.
10.12. Виконавець здає замовнику фільм на одній плівці. Замовник після перегляду й оцінки художнього рівня і характеристик визначених у договорі, приймає рішення про його приймання, про що складається приймально-здавальний акт.
10.13. Виконавець зобов'язаний до початку знімального періоду надати замовнику перелік устаткування, за допомогою якого відбуватиметься зйомка фільму, та зразок матеріалу, відзнятого на цьому устаткуванні.
10.14. Виконавець надає замовнику висновок спеціалізованої установи (підприємства) з технічного контролю щодо технічної якості запису зображення, звуку на носії, а також відповідності знятого матеріалу раніше поданому зразку. Перелік підприємств з технічного контролю якості визначає замовник.
10.15. Виконавець виготовляє комплект вихідних фільмових матеріалів та відео-носіїв згідно з вимогами діючої нормативно-технічної документації та стандартами якості і передає їх на постійне зберігання до Державного підприємства "Національний центр Олександра Довженка", про що складається відповідний акт.
10.16. Якщо замовник оплачує витрати на виробництво уже розпочатого фільму, виконавець зобов'язаний надати замовнику експертний висновок незалежного оцінювача про вартість незавершеного виробництвом фільму та аудиторський висновок щодо правильності формування витрат на виробництво фільму.
Голова Державної служби кінематографії | Г.П.Чміль |
Додаток 2.0
до Порядку відбору
літературних сценаріїв
та кінопроектів, вибору
об'єктів державної
фінансової підтримки
та розміщення державного
замовлення в галузі
кінематографії, що здійснює
Державна служба
кінематографії
ПРОПОЗИЦІЯ РЕКОМЕНДАЦІЇ
Державній службі кінематографії щодо заповнення Пропозиції
на участь у конкурсі літературних сценаріїв на участь літературних сценаріїв
у конкурсі
Ким подається ___________________________________________________
(прізвище, ім'я по батькові
автора або найменування суб'єкта кінематографії)
1. ЛІТЕРАТУРНИЙ СЦЕНАРІЙ
1.1. Назва літературного сценарію _______________________________ Зазначається повна
__________________________________________________________________ назва літературного
__________________________________________________________________ сценарію українською
мовою.
1.2. Оригінальність літературного сценарію (зазначити позначкою +) Вказується: оригінальний
літературний сценарій
------------------------------------------------------------------ чи за мотивами твору,
|Оригінальний літературний сценарій|[ ] | що був опублікований
|----------------------------------+-----------------------------| раніше.
|Літературний сценарій за мотивами |[ ] |
------------------------------------------------------------------
1.3. Тематика та коротка анотація Зазначається тема
_________________________________________________________________ сценарію
_________________________________________________________________ (історично-патріотична,
_________________________________________________________________ соціально-побутова,
_________________________________________________________________ просвітницька) та
_________________________________________________________________ подається коротка
_________________________________________________________________ анотація.
1.3. Вид фільму та жанр Наводяться дані про вид
фільму (ігровий, неігровий,
------------------------------------------------------------------ анімаційний) та жанр
|Ігрові | | літературного сценарію,
|фільм для дітей та юнацтва ___________________________ |[ ] | для чого у відповідному
|фільм-дебют __________________________________________ |[ ] | рядку ставиться позначка [+].
|історичний ___________________________________________ |[ ] |
|драма ________________________________________________ |[ ] | Дозволяється вказувати
|комедія ______________________________________________ |[ ] | кілька напрямків.
|мелодрама ____________________________________________ |[ ] |
|екранізація __________________________________________ |[ ] |
|пригодницький ________________________________________ |[ ] |
|бойовик ______________________________________________ |[ ] |
|воєнний ______________________________________________ |[ ] |
|фантастика ___________________________________________ |[ ] |
|жахи _________________________________________________ |[ ] |
|інші _________________________________________________ |[ ] |
|Анімаційні | |
|фільм для дітей та юнацтва ___________________________ |[ ] |
|фільм-дебют __________________________________________ |[ ] |
|мальований ___________________________________________ |[ ] |
|ляльковий ____________________________________________ |[ ] |
|інше _________________________________________________ |[ ] |
|Неігрові | |
|хронікально-документальний ___________________________ |[ ] |
|науково-просвітницькі ________________________________ |[ ] |
|кінолітопис __________________________________________ |[ ] |
------------------------------------------------------------------
2. ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКОРИСТАННЯ
ЛІТЕРАТУРНОГО СЦЕНАРІЮ
2.1. Автори літературного сценарію У цьому розділі
наводяться дані про
------------------------------------------------------------------ автора (авторів)
|Прізвище, ім'я,|Адреса, | Документ, що засвідчує права автора | літературного сценарію,
| по батькові |телефон,|---------------------------------------| зазначаються відомості
| автора | e-mail |Назва документа| Реєстраційний номер | про наявність документа
| | | | документа, країна | що підтверджує авторське
|---------------+--------+---------------+-----------------------| право на літературний
| | | | | сценарій.
------------------------------------------------------------------
3. ДОСВІД
3.1. Фільми, створені за сценаріями автора Наводяться назви
створених кінофільмів,
------------------------------------------------------------------ нагороди та призи,
| Назва фільму | Участь у фестивалях, відзнака | участь у фестивалях,
|--------------------------------+-------------------------------| конкурсах.
| | |
|--------------------------------+-------------------------------|
| | |
------------------------------------------------------------------
Автор літературного сценарію
_____________________ (_________________________________________)
підпис прізвище, ім'я, по батькові
"___" _____________ 200_ р.
ПРОПОЗИЦІЯ заповнюється українською мовою і подається у
3-хпримірниках на паперових носіях та в електронному вигляді і
надсилається з супроводжувальним листом.