МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Статуту Національного інституту раку (нова редакція)
Відповідно до підпункту 12 пункту 4
Положення про Міністерство охорони здоров'я України , затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 467, та з метою приведення установчих документів Національного інституту раку до вимог законодавства України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Статут Національного інституту раку (нова редакція), що додається.
2. Директору Національного інституту раку І. Щепотіну:
1) у триденний строк з дня реєстрації цього наказу вжити заходів щодо державної реєстрації Статуту Національного інституту раку (нова редакція);
2) отримати у державного реєстратора оригінал Статуту Національного інституту раку (нова редакція) з відміткою державного реєстратора та виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
3) надати до Департаменту кадрового менеджменту, освіти та науки у триденний строк з дня державної реєстрації оригінал Статуту Національного інституту раку (нова редакція) з відміткою про здійснення його державної реєстрації.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра - керівника апарату А. Терещенко.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров'я України
17.12.2014 № 961
Міністр охорони
здоров'я України
_________О. КВІТАШВІЛІ
СТАТУТ
НАЦІОНАЛЬНИЙ ІНСТИТУТ РАКУ
(нова редакція)
ІДЕНТИФІКАЦІЙНИЙ КОД: 02011976
м. Київ - 2014
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Національний інститут раку (далі - Інститут) є головною державною науково-дослідною установою у сфері боротьби з онкологічними захворюваннями, а також з питань променевої діагностики, променевої терапії та ядерної медицини в галузі онкології, що належить до сфери управління Міністерства охорони здоров'я України. До структури Інституту входить клініка, яка є клінічною базою для здійснення науково-дослідної роботи та основними функціями якої є профілактика, діагностика та лікування онкологічних захворювань.
1.2. Інститут засновано на державній власності відповідно до наказу Губернського відділу охорони здоров'я (Губвідздраву) від 7 липня 1920 року № 48 і створено шляхом реорганізації центральної станції рентгенології.
Наказом МОЗ УРСР від 16.11.1988 № 229 Київський науково-дослідний рентгенорадіологічний та онкологічний інститут МОЗ УРСР реорганізовано в Київський науково-дослідний інститут онкології МОЗ УРСР.
Наказом МОЗ України від 07.08.1992 № 122 Київський науково-дослідний інститут онкології МОЗ УРСР перейменовано в Український науково-дослідний інститут онкології та радіології.
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України (далі - КМУ) від 07.08.2000
№ 1232 та відповідно до наказу МОЗ України і Академії медичних наук України (далі - АМН України) від 10.08.2000
№ 195а/39, наказу АМН України від 29.09.2000 № 51, Український науково-дослідний інститут онкології та радіології прийнято до складу АМН України та перейменовано на Інститут онкології АМН України.
Постановою Президії АМН України від 28.12.2006 № 16/2 Інститут онкології АМН України перейменовано на Державну установу "Інститут онкології АМН України".
Згідно з розпорядженням КМУ від 24.12.2007
№ 1186-р та відповідно до наказу МОЗ України від 09.02.2008 № 24-0 Державну установу "Інститут онкології АМН України" перейменовано в Державну установу "Національний інститут раку" та передано до сфери управління МОЗ України.
Згідно з Указом Президента України від 3 лютого 2009
№ 67/2009 та наказу МОЗ України від 23.02.2009 № 48-о Державна установа "Національний інститут раку" перейменована в Національний інститут раку.
1.3. Уповноваженим органом управління Інститутом є Міністерство охорони здоров'я України (далі - МОЗ України/Уповноважений орган управління).
1.4. Інститут у своїй діяльності керується
Конституцією України, Законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, а також наказами Уповноваженого органу управління і цим Статутом, що затверджується Міністерством охорони здоров'я України.
1.5. Інституту здійснює науково-методичне керівництво онкологічними закладами та відділеннями променевої діагностики, променевої терапії та ядерної медицини (радіонуклідна діагностики і терапія).
2. НАЙМЕНУВАННЯ ТА МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ ІНСТИТУТУ
2.1. Найменування:
2.1.1. Державною мовою:
повне найменування - НАЦІОНАЛЬНИЙ ІНСТИТУТ РАКУ
скорочене найменування - НІР
2.1.2. Іноземними мовами:
Російською мовою:
Повне найменування - НАЦИОНАЛЬНЫЙ ИНСТИТУТ РАКА
Скорочене найменування - НИР
англійською мовою:
Повне найменування - NATIONAL CANCER INSTITUTE
Скорочене найменування - NCI
2.2. Місцезнаходження Інституту: Україна, 03022, м. Київ, вул. Ломоносова 33/43
3. МЕТА, ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ЗАВДАННЯ ІНСТИТУТУ
3.1. Інститут утворений з метою:
реалізації державної політики у сфері охорони здоров' я, що передбачає діяльність Інституту як головної державної науково-дослідної та лікувально-профілактичної установи у сфері боротьби з онкологічними захворюваннями шляхом розробки та впровадження сучасних методів організації онкологічної допомоги, діагностики та лікування онкологічних хворих;
організації онкологічної допомоги населенню України, діагностики та лікування, моніторингу ураження населення злоякісними новоутвореннями та розробка заходів на його зниження;
участі у координації роботи лікувально-профілактичних закладів онкологічної служби, незалежно від їх рівня та відомчого підпорядкування з метою підвищення якості й доступності надання онкологічної допомоги населенню.
3.2. Предметом діяльності Інституту є:
розробка та координація заходів загальнодержавної програми боротьби з онкологічними захворюваннями у межах повноважень, а також реалізація завдань інших державних програм з питань онкології;
надання високоспеціалізованої лікувально-діагностичної та консультативної допомоги населенню із застосуванням та впровадженням нових наукових розробок;
координація з організаційно-методичних питань роботи лікувально-профілактичних установ та закладів онкологічного профілю, незалежно від їх рівня та відомчого підпорядкування, відповідно до законодавства;
проведення науково-дослідних робіт у галузі епідеміології раку, організації онкологічної допомоги лікування та діагностики в галузі онкології;
лікувально-профілактичної та організаційно-методичної роботи в галузі онкології;
участь у розробці заходів загальнодержавної програми боротьби з онкологічними захворюваннями у межах повноважень, променевої діагностики, променевої терапії та ядерної медицини, а також реалізація завдань інших державних програм з питань онкології;
отримання інформації від закладів онкологічної служби незалежно від їх рівня, відомчого підпорядкування та форми власності з питань організації протиракової боротьби відповідно до чинного законодавства;
обмін інформацією та спеціалістами з лікувально-профілактичними закладами України та інших країн за профілем діяльності Інституту, відповідно до законодавства;
здійснення придбання, перевезення, відпуску та знищення наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів в Інституті відповідно до законодавства України;
здійснення експлуатації, зберігання з метою використання, отримання (придбання) джерел іонізуючого випромінювання відповідно до законодавства України;
розробка та внесення пропозицій до органів державної влади та місцевого самоврядування з питань організації надання онкологічної допомоги;
планування та координація наукових досліджень з проблем онкології в Україні, у тому числі багатоцентрових рандомізованих досліджень (на підставі результатів проведених наукових досліджень) для вдосконалення стандартних технологій лікування на принципах доказової медицини з урахуванням медико-економічних показників та матеріально-технічного забезпечення онкологічної служби;
вивчення та узагальнення вітчизняних та світових досягнень з проблем онкології щодо можливості їх упровадження в практику закладів охорони здоров'я, які надають допомогу онкологічним хворим;
участь у формуванні рекомендацій щодо тематики наукових досліджень з проблем онкології, що проводяться в установах, закладах та організаціях держави, відповідно до законодавства;
участь у відборі, експертній оцінці тематики наукових досліджень з онкології, запланованих до виконання за бюджетні кошти на замовлення Уповноваженого органу управління, відповідно до законодавства;
подання пропозицій Уповноваженому органу управління щодо потреб проведення державних закупівель протипухлинних лікарських засобів, виробів медичного призначення, препаратів супроводу й обладнання для онкологічної служби України за рахунок коштів загальнодержавної програми боротьби з онкологічними захворюваннями; оптимізації використання бюджетних коштів для покращення матеріально-технічного забезпечення онкологічної служби;
організація постійного вдосконалення національних стандартів діагностики та лікування онкологічних хворих на основі аналізу наукових розробок вітчизняних та закордонних фахівців з урахуванням рівня матеріально-технічного забезпечення онкологічної служби;
підвищення рівня інформованості населення з питань ранньої діагностики та лікування злоякісних новоутворень;
здійснення фундаментальних та прикладних наукових досліджень в галузі онкології;
проведення підготовки та підвищення кваліфікації наукових кадрів за профілем діяльності Інституту.
Усі види діяльності, які згідно із законодавством потребують спеціальних дозволів чи ліцензій, здійснюються Інститутом лише після їх отримання.
3.3. Інститут відповідно до основних завдань:
сприяє інтеграції онкологічної служби України у світове та Європейське онкологічне товариство, шляхом підтримки міжнародних принципів протиракової боротьби, задекларованих у Паризькій хартії по боротьбі з раком 2000 року;
бере участь у розробці програм ранньої діагностики онкологічних захворювань;
забезпечує організацію на рівні міжнародних стандартів морфологічної та молекулярно-генетичної діагностики новоутворень;
може брати участь у плануванні фінансового забезпечення онкологічної служби, обґрунтуванні економічної складової національних стандартів діагностики, техніко-економічному обґрунтуванні закупівель протипухлинних препаратів та обладнання для онкологічної служби за кошти державного бюджету в межах повноважень;
може брати участь у розробці проектів державних і національних програм наукових розробок у галузі діагностики, профілактики, лікування онкологічних захворювань нових видів лікарських засобів, медичної техніки, апаратури, інструментів та інших виробів медичного призначення;
сприяє впровадженню результатів вітчизняних наукових розробок, обладнання та хіміопрепаратів вітчизняного виробництва;
здійснює науково-методичний супровід державних та національних цільових програми у галузі онкології. Бере участь у відповідних міжнародних проектах і програмах;
бере участь у здійсненні моніторингу виконання затверджених стандартів діагностики та лікування онкологічних хворих;
планує та подає на конкурсний відбір проекти наукових досліджень Інституту з онкології, променевої діагностики, променевої терапії та ядерної медицини, які будуть проводитись за бюджетні кошти;
співпрацює, у межах діючого законодавства, з кафедрами вищих медичних навчальних закладів, закладів післядипломної освіти та науково-дослідними установами МОЗ України, АМН України та НАН України щодо вивчення проблем онкології та радіології;
здійснює керівництво науковою роботою докторантів, аспірантів, здобувачів, у тому числі прикріплених до Інституту, попередню експертизу дисертаційних робіт, поданих до спеціалізованої Вченої ради;
здійснює підвищення кваліфікації лікарів шляхом навчання у клінічній ординатурі, аспірантурі, докторантурі а також на курсах інформації і стажування за спеціальностями згідно ліцензії;
бере участь у розробці методів реабілітації онкологічних хворих в Україні;
подає до МОЗ України пропозиції щодо створення хоспісів для онкологічних хворих в Україні;
надає організаційно-методичну та консультативну допомогу лікувально-профілактичним закладам та установам онкологічної служби;
бере участь у створенні та опрацюванні проектів нормативно-правових актів з питань онкології. Готує пропозиції до проектів управлінських рішень для керівництва МОЗ України з питань, що відносяться до його компетенції;
планує проведення конференцій, конгресів, симпозіумів, з'їздів та забезпечує обмін перспективним досвідом у практичній та науково-дослідницькій роботі вітчизняних та закордонних фахівців у галузі онкології;
надає пропозиції щодо стажування онкологів у провідних вітчизняних та зарубіжних онкологічних установах для підвищення рівня кваліфікації;
проводить експертні оцінки і надає висновки з питань онкології;
здійснює моніторинг якості надання медичної допомоги онкологічним хворим у лікувально-профілактичних закладах та установах України, включаючи клініки науково-дослідних установ і вищих медичних навчальних закладів, незалежно від їх підпорядкування та форми власності, відповідно до законодавства;
у межах компетенції, бере участь у підготовці статистико-аналітичних довідників щодо стану здоров'я населення та якості надання медичної допомоги;
здійснює інформування населення з питань профілактики, раннього виявлення та ефективності лікування онкологічних захворювань шляхом залучення засобів масової інформації, навчальних медичних закладів та громадських організацій;
здійснює моніторинг стану ураження населення України злоякісними новоутвореннями та якості надання онкологічної допомоги в країні через мережу Національного канцер-реєстру України;
здійснює аналіз стану протиракової боротьби в Україні та щорічно видає відповідні інформаційно-аналітичні матеріали у Бюлетені Національного канцер-реєстру України для оперативного керівництва галуззю, використання у наукових дослідженнях та педагогічному процесі;
забезпечує функціонування Національного канцер-реєстру України та здійснення організаційно-методичне керівництво мережею канцер-реєстрів країни за єдиним програмним забезпеченням, створеним в Інституті;
співпрацює з міжнародними медичними організаціями;
може здійснювати інші види діяльності, які не заборонені законодавством України.
Інститут здійснює обробку персональних даних для конкретних і законних цілей з метою забезпечення реалізації трудових, адміністративно-правових відносин, та відносин у сфері управління персоналом, бухгалтерського обліку, охорони здоров'я, а також у сфері податкових відносин, визначених за угодою суб'єкта персональних даних, або у випадках та в порядку встановлених законодавством. Персональні дані обробляються у формі, що допускає ідентифікацію фізичної особи, якої вони стосуються, у строк не більший ніж це необхідно відповідно до їх законного призначення.
4. ПРАВОВИЙ СТАТУС ІНСТИТУТУ
4.1. Інститут є юридичною особою публічного права. Інститут набуває статусу юридичної особи з дати включення його до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
4.2. Інститут є бюджетною неприбутковою установою.
4.3. Інститут користується закріпленим за ним державним майном на праві оперативного управління.
4.4. Інститут здійснює науково-дослідницьку, лікувально-профілактичну, організаційно-методичну та адміністративно-господарську діяльність.
4.5. Збитки, завдані Інституту внаслідок виконання рішень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, які було визнано судом неконституційними або недійсними, підлягають відшкодуванню зазначеними органами добровільно або за рішенням суду.
4.6. Для здійснення діяльності Інститут залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено законодавством.
4.7. Інститут має самостійний баланс, реєстраційні (розрахунковий, валютний та інші) рахунки в органах Державної казначейської служби України, установах банків, печатку зі своїм найменуванням, штампи, а також фірмові бланки зі своїм найменуванням та реквізитами.
4.8. Держава та Уповноважений орган управління не несуть відповідальності за зобов'язаннями Інституту, крім випадків передбачених законодавством.
4.9. Інститут не несе відповідальності за зобов'язаннями держави та Уповноваженого органу управління.
4.10. Інститут має право укладати угоди, набувати майнових та особистих немайнових прав, нести відповідальність, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах України, міжнародних та третейських судах.
4.11. Інститут здійснює свою діяльність відповідно до кошторису, затвердженого Уповноваженим органом управління.
5. МАЙНО ТА ФІНАНСУВАННЯ ІНСТИТУТУ
5.1. Майно Інституту становлять основні фонди і обігові кошти, а також інші цінності, вартість яких відображається у самостійному балансі.
5.2. Майно Інституту є державною власністю і закріплене за ним на правах оперативного управління. Інститут володіє, користується закріпленим за ним майном та відведеними йому земельними ділянками, відповідно до законодавства.
Усі питання, які стосуються відмови від права на земельну ділянку, що знаходиться на балансі Інституту або її відчуження вирішується відповідно до законодавства України виключно за погодженням з Уповноваженим органом управління.
5.3. Контроль за ефективністю використання, збереженням та обліком закріпленого за Інститутом майна здійснює Уповноважений орган управління.
5.4. Інститут за погодженням з Уповноваженим органом управління має право:
здавати в оренду іншим підприємствам, установам та громадянам закріплені будинки, споруди, устаткування, транспортні засоби, а також списувати їх з балансу в установленому законодавством порядку за погодженням з Уповноваженим органом управління;
реалізувати застаріле обладнання, прилади, апаратуру та використовувати кошти від реалізації вказаного майна на оновлення матеріально-технічної бази Закладу в порядку встановленому законодавством України.
Інститут не має права безоплатно передавати належне йому майно іншим юридичним та фізичним особам, крім випадків, передбачених законодавством.
5.5. Джерелами формування майна Інституту, у тому числі його коштів, є майно, передане йому в управління та кошти Державного бюджету України.
Власні надходження Інституту:
від плати за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю;
від додаткової (господарської) діяльності;
за оренду майна;
від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна);
інші джерела власних надходжень Інституту;
благодійні внески, гранти та дарунки;
кошти, від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів.
Надходження коштів на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів.
Інші джерела не заборонені законодавством України
5.6. Фінансування Інституту:
фінансування діяльності Інституту здійснюється за рахунок Державного бюджету України, а також інших джерел не заборонених законодавством України. Обсяги бюджетних асигнувань встановлюються відповідно до затверджених кошторисів доходів і видатків;
державне фінансування Інституту здійснюється на підставі структури, штатного розпису і кошторису Інституту;
5.7. Інститут веде бухгалтерську, медичну та статистичну звітність згідно з законодавством України.
5.8. Відносини Інституту з іншими установами, організаціями і громадянами в усіх сферах діяльності, здійснюється на основі договорів.
5.9. Соціальні та трудові гарантії працівників визначаються законодавством України. Інститут здійснює всі види внесків у порядку і розмірах, передбачених законодавством України.
5.10. Контрольні заходи та аудити щодо діяльності Інституту, у тому числі, використання майна, господарської і фінансової діяльності здійснюються відповідними державними контролюючими органами та Уповноваженим органом управління у встановленому законодавством порядку.
5.11. Інститут самостійно здійснює оперативний, бухгалтерський облік, веде статистичну, бухгалтерську і медичну звітність та подає її державним органам, уповноваженим здійснювати контроль за відповідними напрямами діяльності Інституту у встановленому законодавством порядку.
5.12. Керівництво Інституту несе відповідальність перед Уповноваженим органом управління, іншими державними органами за достовірність і своєчасність подання фінансової, статистичної та іншої звітності.
5.13. Структура, штатний розпис та кошторис Інституту затверджується Уповноваженим органом управління за поданням керівника Інституту.
6. ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ ІНСТИТУТУ
6.1. Інститут має право:
звертатися у порядку, передбаченому законодавством, до центральних та місцевих органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Інститут завдань;
здійснювати співробітництво з іноземними організаціями відповідно до законодавства;
здійснювати власне будівництво, реконструкцію, капітальний та поточний ремонт основних фондів у встановленому законодавством порядку;
залучати підприємства, установи та організації для реалізації своїх статутних завдань у порядку визначеному законодавством;
співпрацювати з іншими закладами та установами для виконання завдань, визначених цим Статутом (науково-дослідними інститутами, закладами освіти тощо);
за погодженням з Уповноваженим органом управління створювати структурні підрозділи, діяльність яких забезпечує виконання визначених завдань Інституту;
обирати предмет договору, визначати зобов'язання, будь-які інші умови господарських взаємовідносин, що не суперечать законодавству;
укладати угоди, набувати майнових та особистих немайнових прав, бути позивачем і відповідачем, третьою особою в суді, господарському суді, інших судових установах, визначених або визнаних відповідно до законодавства України;
здійснювати самостійно оперативний і бухгалтерський облік, вести статистичну звітність, нести відповідальність за зобов'язаннями, що виникли при здійсненні ним своїх повноважень, у межах належних йому коштів відповідно до законодавства України;
здійснювати інші права, що не суперечать законодавству України.
6.2. Інститут зобов'язаний:
здійснювати заходи з матеріально-технічного забезпечення своєї діяльності;
придбавати матеріальні ресурси у підприємств, організацій та установ незалежно від форм власності, а також у фізичних осіб-підприємців;
забезпечувати для всіх працівників Інституту належні і безпечні умови праці, забезпечувати додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, пожежної безпеки, соціального страхування та інших соціальних гарантій;
здійснювати соціальну діяльність відповідно до законодавства;
здійснювати бухгалтерський облік, вести фінансову та статистичну звітність згідно із законодавством;
проводити інвентаризацію належного йому майна для забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку та звітності, надавати фінансову звітність відповідно до вимог законодавства та цього Статуту;
здійснювати виплату заробітної плати працівникам у порядку визначеному законодавством, зокрема не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує шістнадцяти календарних днів, та не пізніше семи днів після закінчення періоду, за який здійснюється виплата;
додержуватися вимог законодавства про державну таємницю;
виконувати норми і вимоги законодавства щодо охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання і відтворення природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки;
надавати Уповноваженому органу управління інформацію щодо діяльності Інституту.
6.3. У разі порушення Інститутом законодавства про охорону навколишнього природного середовища Інститут несе відповідальність відповідно до норм законодавства.
7. УПРАВЛІННЯ ІНСТИТУТОМ
7.1. Управління Інститутом здійснюється відповідно до цього Статуту на основі поєднання прав Уповноваженого органу управління щодо господарського використання державного майна і участі в управлінні трудового колективу.
7.2. Керівництво діяльністю Інституту здійснює директор (далі -Керівник), який призначається на посаду Уповноваженим органом управління на конкурсних засадах.
Для проведення конкурсного відбору кандидатів для призначення на посаду Керівника (далі - конкурс) Уповноважений орган управління не пізніше ніж за чотирнадцять календарних днів до утворення вакантної посади Керівника утворює конкурсну комісію з питань відбору кандидатів для призначення на посаду Керівника (далі - комісія), до складу якої включаються представники Уповноваженого органу управління, Інституту, а також за згодою представники Національної академії медичних наук України, головні позаштатні спеціалісти МОЗ України за напрямком діяльності Інституту, наукових та громадських організацій.
Конкурс проводиться у два етапи.
1) розміщення не пізніше ніж за місяць до проведення конкурсу оголошення про його проведення на офіційному веб-сайті Уповноваженого органу управління, та у разі потреби, поширення інформації про конкурс у інших засобах масової інформації.
Текст оголошення визначається комісією і має містити, зокрема: основні вимоги до кандидатів (повна вища освіта за напрямом підготовки "Медицина", наявність вченого ступеня доктора наук за профілем діяльності інституту, стаж роботи за профілем діяльності інституту не менше 10 років, післядипломна спеціалізація за фахом "Організація і управління охороною здоров'я").
перелік документів, що подаються для участі в конкурсі, та строк їх подання; умови проведення конкурсу;
2) прийом документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсі та їх попередній розгляд комісією;
3) проведення співбесіди кандидатів з комісією;
4) обрання кандидатів шляхом відкритого голосування за результатами розгляду поданих документів та співбесіди комісія здійснює.
Рішення Комісії приймається простою більшістю голосів присутніх на засіданні, оформлюється протоколом, який підписується всіма членами Комісії, присутніми на засіданні.
З урахуванням рішення комісії, Керівник призначається на посаду наказом Уповноваженого органу на умовах контракту. Строк найму і відповідальність Керівника, умови його матеріального забезпечення, звільнення з посади, інші умови найму визначаються контрактом.
7.3. Керівника Інституту може бути звільнено достроково на підставах, передбачених контрактом відповідно до законодавства.
7.4. Керівник Інституту самостійно вирішує питання діяльності Інституту, за винятком тих, що віднесені Статутом до компетенції Уповноваженого органу управління.
7.5. Керівник Інституту та головний бухгалтер несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірність обліку та статистичної звітності у встановленому законодавством порядку.
7.6. Керівник Інституту:
безпосередньо підпорядковується Уповноваженому органу управління та несе персональну відповідальність за виконання покладених на нього завдань, що визначені Статутом і здійснення ним своїх функцій;
діє без довіреності від імені Інституту, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та фізичними особами, формує адміністрацію Інституту і вирішує питання діяльності Інституту в межах та порядку встановленому Статутом та законодавством;
організовує науково-дослідницьку, лікувально-профілактичну, організаційно-методичну та адміністративно-господарську та іншу діяльність Інституту відповідно до мети та основних напрямів його діяльності;
розпоряджається коштами та майном Інституту відповідно до законодавства та цього Статуту;
забезпечує ефективне використання та збереження майна, переданого Інституту;
виконує умови укладеного з Уповноваженим органом управління контракту;
укладає договори, видає довіреності, відкриває рахунки в Державній казначейській службі України, в установах банків в установленому порядку;
у межах своєї компетенції видає накази та інші розпорядчі акти, дає вказівки, обов'язкові для всіх підрозділів та працівників Інституту;
забезпечує опрацювання та подання на затвердження до Уповноваженого органу управління проекти Статуту та змін до Статуту;
визначає організаційну структуру Інституту, граничну чисельність працівників, штатний розпис та подає їх на затвердження до Уповноваженого органу управління;
призначає частину членів Вченої ради;
подає на погодження до Уповноваженого органу управління та затверджує положення про Наглядову раду Інституту;
встановлює розміри премій, винагород надбавок і доплат на умовах, передбачених колективним договором та законодавством;
призначає та звільняє за погодженням з Уповноваженим органом управління, головного лікаря клініки, юрисконсульта, головного бухгалтера, заступників Керівника Інституту та розподіляє обов'язки між ними відповідно до вимог законодавства;
призначає керівників структурних підрозділів на конкурсних засадах відповідно до затвердженого Керівником Інституту порядку, погодженого Вченою радою Інституту та Уповноваженим органом управління;
подає на погодження до Уповноваженого органу управління проект порядку про проведення конкурсу на заміщення вакантних посад керівників структурних підрозділів Інституту;
затверджує положення про структурні підрозділи Інституту за поданням керівників цих підрозділів;
визначає функціональні обов'язки працівників і затверджує їх посадові інструкції;
у встановленому порядку призначає на посади та звільняє з посад працівників Інституту відповідно до вимог законодавства України;
застосовує заходи заохочення та дисциплінарного стягнення до працівників Інституту;
укладає за згодою Уповноваженого органу управління договори оренди та інвестиційні договори лише у порядку, визначеному законодавством;
забезпечує проведення колективних переговорів, укладення колективного договору Інституту та виконання його вимог;
забезпечує дотримання працівниками Інституту правил внутрішнього трудового розпорядку;
погоджує з Уповноваженим органом управління свої відпустки, закордонні відрядження та відрядження в Україні, а також забезпечує інформування Уповноваженого органу управління про свою тимчасову втрату працездатності;
залучається до виконання окремих доручень, які містять секретну інформацію, що надходять Керівнику з Кабінету Міністрів України, Адміністрації Президента України, міністерств та відомств;
вирішує інші питання діяльності Інституту у встановленому законодавством порядку.
7.7. Керівник Інституту несе відповідальність за додержання трудової, фінансової дисципліни і вимог законодавства.
7.8. Керівник Інституту несе відповідальність за функціонування системи внутрішнього контролю з метою забезпечення дотримання законності та ефективності використання бюджетних коштів, досягнення результатів відповідно до встановленої мети, завдань, планів і вимог щодо діяльності Інституту.
7.9. Керівник Інституту, а також, за дорученням Керівника, головний лікар клініки його заступники та керівники структурних підрозділів є офіційними представниками Інституту, діють у межах своїх повноважень та представляють інтереси Інституту в органах державної влади, установах та організаціях, а також у взаємовідносинах з організаціями та фізичними особами, в тому числі іноземними відповідно до наданих їм повноважень.
7.10. Керівник Інституту, його заступники, головний лікар клініки та керівники структурних підрозділів у межах своїх повноважень здійснюють оперативне керівництво Інститутом та його підрозділами.
7.11. Керівництво клінікою здійснює головний лікар, який призначається наказом Керівника Інституту за погодженням з Уповноваженим органом управління з числа фахівців, що відповідають кваліфікаційним вимогам.
8. ВЧЕНА РАДА
8.1. Вчена рада є колегіальним дорадчим органом управління науковою і науково-технічною діяльністю Інституту.
8.2. Кількісний склад членів вченої ради Інституту становить 29 осіб. Не менш як три чверті складу вченої ради обирається таємним голосуванням колективу наукових працівників, а решта її членів призначається наказом Керівника Інституту.
8.3. Керівник Інституту, його заступники і вчений секретар Інституту є членами вченої ради за посадою.
8.4. З метою представництва інтересів трудового колективу до складу вченої ради Інституту може входити керівник первинної профспілкової організації (профспілковий представник) наукової установи (за згодою).
8.5. Вчена рада Інституту:
визначає перспективні напрями наукової і науково-технічної діяльності;
здійснює наукову і науково-технічну оцінку тематики та результатів науково-дослідних робіт;
розглядає та затверджує поточні плани наукових досліджень;
затверджує теми дисертацій здобувачів та аспірантів, їх наукових керівників (консультантів);
затверджує результати атестації наукових працівників;
обирає за конкурсом на вакантні посади наукових працівників;
в межах своєї компетенції розглядає питання про присвоєння вчених звань;
вирішує інші питання діяльності Інституту, визначені її статутом (положенням).
8.6. При Інституті можуть створюватися спеціалізовані вчені ради для захисту дисертацій за відповідними спеціальностями у порядку, передбаченому законодавством України.
9. НАГЛЯДОВА РАДА
9.1. Для забезпечення функціонування Інституту та здійснення контролю за його діяльністю створена наглядова рада. Наглядова рада здійснює нагляд за управлінням майном Інституту, додержанням мети Інституту та за її іншою діяльністю відповідно до установчого акта.
Персональний склад наглядової ради затверджує Кабінет Міністрів України.
9.2. До складу наглядової ради можуть входити: представники Кабінету Міністрів України, Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров'я, Уповноваженого органу управління, Національної академії медичних наук України, а також представники громадськості та галузевої профспілки.
10. УПОВНОВАЖЕНИЙ ОРГАН УПРАВЛІННЯ
10.1. Уповноважений орган управління відповідно до покладених на нього завдань, здійснює повноваження щодо реалізації прав власника майна, переданого Інституту, пов'язаних з володінням, користуванням і розпорядженням ним у межах, визначених законодавством України, з метою задоволення державних та суспільних потреб.
10.2. Уповноважений орган управління:
визначає і затверджує мету, напрямки діяльності та завдання Інституту, плани діяльності та форми звітів про їх виконання;
затверджує організаційну структуру Інституту, граничну чисельність працівників і штатний розпис;
приймає рішення про утворення, реорганізацію і ліквідацію Інституту, призначає ліквідаційну комісію, затверджує ліквідаційний баланс;
затверджує Статут та зміни до Статуту Інституту, здійснює контроль за його дотриманням;
призначає на посаду та звільняє з посади Керівника Інституту в порядку, визначеному законодавством та цим Статутом; укладає і розриває контракт з Керівником Інституту, а також здійснює контроль за виконанням Керівником Інституту умов контракту;
погоджує призначення та звільнення головного лікаря клініки, головного бухгалтера, заступників Керівника та розподіл обов'язків між ними, відповідно до вимог законодавства за поданням Керівника та забезпечує погодження призначення та звільнення юрисконсульта;
має право на вирішення питання щодо покладення виконання обов'язків Керівника Інституту у разі його тимчасової відсутності та в інших випадках передбачених законодавством;
контролює виконання та забезпечення Керівником Інституту заходів щодо створення умов праці відповідно до законодавства про охорону праці;
здійснює контроль за ефективним використанням та збереженням майна і коштів Інституту, виявляє державне майно, яке тимчасово не використовується, та вносить пропозиції щодо умов його подальшого використання;
розробляє та затверджує стратегічні плани розвитку Інституту, здійснює контроль за їх виконанням;
погоджує Інституту договори про спільну діяльність та інші договори за якими використовується нерухоме майно, що перебуває в оперативному управлінні Інституту;
забезпечує приведення у відповідність із законодавством Статуту Інституту;
надає згоду на відчуження, оренду, передачу та списання майна Інституту і пропозиції щодо умов договору відчуження, оренди, передачі та списання з метою забезпечення ефективного використання майна;
контролює виконання орендарями інвестиційних і технічних програм, якщо такі передбачені договором оренди чи іншими договорами;
організовує контроль за використанням орендованого державного майна;
погоджує Керівнику відпустку, закордонні відрядження та відрядження по Україні;
здійснює контрольні функції щодо дотримання вимог стандартів надання високоспеціалізованої медичної допомоги;
погоджує проект порядку про проведення конкурсу на заміщення вакантних посад керівників структурних підрозділів Інституту;
здійснює інші повноваження, передбачені законодавством України.
11. ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ
11.1. Інститут самостійно здійснює зовнішньоекономічну діяльність у порядку встановленому законодавством.
11.2. Інститут має право:
проводити спільні дослідження з науковими установами фірмами зарубіжних країн на основі прямих договорів та контрактів;
проводити підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації спеціалістів Інституту в зарубіжних країнах, а також іноземних спеціалістів на базі Інституту з різних напрямів науково-практичної діяльності Інституту;
надавати платну консультативну та медичну допомогу іноземцям та особам без громадянства;
брати участь у роботі міжнародних організацій, центрів, діяльність яких відповідає основним напрямам та завданням Інституту.
12. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ІНСТИТУТУ
12.1. Керівник Інституту несе відповідальність за належне виконання своїх обов'язків у відповідності з законодавством та цим Статутом.
12.2. Інститут відповідає за своїми зобов'язаннями, що є в його розпорядженні, згідно законодавства України.
13. ТРУДОВИЙ КОЛЕКТИВ ТА СОЦІАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ ІНСТИТУТУ
13.1. Працівники мають право брати участь в управлінні Інститутом відповідно до законодавства через загальні збори (конференції), ради трудових колективів, професійні спілки, що діють у трудовому колективі, інші органи, уповноважені трудовим колективом на представництво, вносити пропозиції щодо поліпшення роботи Інституту, а також з питань соціально-культурного і побутового обслуговування.
Представники профспілкової організації, а у разі їх відсутності - вільно обрані працівниками представники, представляють інтереси працівників в органах управління Інституту відповідно до законодавства.
Інститут зобов'язаний створювати умови, які б забезпечували участь працівників Інституту в його управлінні.
13.2. Трудовий колектив Інституту складається з усіх працівників, які своєю працею беруть участь у його діяльності на основі трудового договору (контракту, угоди) або інших форм, що регулюють трудові відносини працівника з Інститутом.
13.3. До складу органів, через які трудовий колектив реалізує своє право на участь в управлінні Інститутом, не може обиратися Керівник Інституту. Повноваження цих органів визначаються відповідно до законодавства.
13.4. Виробничі, трудові та соціальні відносини трудового колективу з адміністрацією Інституту регулюються колективним договором.
13.5. Право укладання колективного договору від імені Уповноваженого органу управління надається Керівнику Інституту, а від імені трудового колективу - уповноваженому ним органу.
Сторони колективного договору звітують на загальних зборах трудовому колективу не менш ніж один раз на рік.
13.6. Питання щодо поліпшення умов праці, життя і здоров'я, гарантії обов'язкового медичного страхування працівників Інституту та їх сімей, а також інші питання соціального розвитку вирішуються трудовим колективом за участю Керівника Інституту відповідно до законодавства, цього Статуту та колективного договору.
13.7. Форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, Генеральною та Галузевою угодами.
13.8. Мінімальна заробітна плата працівників не може бути нижчою від встановленого законодавством мінімального розміру заробітної плати.
13.9. Умови оплати праці та матеріального забезпечення Керівника визначаються контрактом, укладеним із Уповноваженим органом управління.
13.10. Оплата праці працівників Інституту здійснюється в першочерговому порядку. Всі інші платежі здійснюються Інститутом після виконання зобов'язань щодо оплати праці.
13.11. Трудові та соціальні відносини трудового колективу з адміністрацією Інституту регулюються колективним договором.
13.12. Працівники Інституту здійснюють свою діяльність відповідно до Статуту, колективного договору, положень про структурні підрозділи та посадових інструкцій згідно з законодавством.
14. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ
14.1. Припинення діяльності Інституту здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням Уповноваженого органу управління, а у випадках, передбачених законами, - за рішенням суду.
14.2. У разі реорганізації Інституту усі його майнові права і обов'язки переходять до його правонаступників у встановленому законодавством порядку.
14.3. Ліквідація Інституту здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється Уповноваженим органом управління, а у разі припинення його діяльності за рішенням суду - комісією, утвореною відповідно до рішення суду.
14.4. Порядок і строки проведення ліквідації, а також строк для заяви претензій кредиторами, що не може бути меншим, ніж два місяці з дня оголошення про ліквідацію, визначаються органом, який прийняв рішення про ліквідацію Інституту.
14.5. Ліквідаційна комісія розміщує в друкованих виданнях відповідно до законодавства повідомлення про його ліквідацію та про порядок і строки заяви кредиторами претензій, а явних (відомих) кредиторів повідомляє персонально у письмовій формі у встановлені законодавством строки.
14.6. Одночасно ліквідаційна комісія вживає необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості Інституту та виявлення вимог кредиторів, з письмовим повідомленням кожного з них про ліквідацію Інституту.
14.7. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно Інституту і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його до Уповноваженого органу управління або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені в установленому законодавством порядку, з обов'язковою перевіркою органом державної податкової служби, у якому перебуває на обліку Інститут.
14.8. Ліквідаційна комісія виступає в суді від імені Інституту, що ліквідується.
14.9. Черговість та порядок задоволення вимог кредиторів визначаються відповідно до законодавства.
14.10. Працівникам Інституту, які звільняються у зв'язку з його реорганізацією чи ліквідацією, гарантується дотримання їх прав та інтересів відповідно до законодавства про працю.
14.11. Інститут вважається таким, що припинив свою діяльність, з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про державну реєстрацію припинення Інституту.
Директор Національного інститут раку | І. Щепотін |