МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку в державному секторі
НАКАЗУЮ:
1. ЗатвердитиЗміни додеяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку в державному секторі, що додаються.
3. Департаменту прогнозування доходів бюджету та методології бухгалтерського облікув установленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
В. о. Міністра | О. МАРКАРОВА |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства фінансів України
27 листопада 2018 року № 940
Зміни
до деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку в державному секторі
у пункті 4 розділу І:
абзаци четвертий, п'ятий викласти в такій редакції:
"витрати - зменшення економічних вигод у вигляді зменшення активів або збільшення зобов'язань, що призводить до зменшення власного капіталу (за винятком зменшення капіталу за рахунок його вилучення або розподілення власниками);
власний капітал - різниця між активами і зобов'язаннями суб'єкта державного сектору;";
абзац сьомий викласти в такій редакції:
"доходи - збільшення економічних вигод у вигляді збільшення активів або зменшення зобов'язань, яке призводить до зростання власного капіталу (за винятком зростання капіталу за рахунок внесків власників);";
в абзаці вісімнадцятому слова "державні цільові фонди" замінити словами "фонди загальнообов'язкового державного соціального і пенсійного страхування (далі - державні цільові фонди)";
абзац двадцять другий після слів "суб'єктом державного сектору для" доповнити словами "ведення бухгалтерського обліку,";
абзац тридцять п'ятий викласти в такій редакції:
"фінансова звітність - звітність, що містить інформацію про фінансовий стан та результати діяльності суб'єкта державного сектору.";
у розділі ІІІ:
пункт 1 викласти в такій редакції:
"1. Фінансова звітність формується з дотриманням таких принципів:
повного висвітлення,згідно з яким фінансова звітність має містити всю інформацію про фактичні та потенційні наслідки операцій та подій, здатних вплинути на рішення, що приймаються на її основі;
автономності суб'єкта державного сектору,за яким кожний суб'єкт державного сектору, наділений відповідними повноваженнями щодо використання бюджетних коштів, розглядається відокремленим від суб'єкта державного сектору, який його утворив;
послідовності,який передбачає постійне (з року в рік) застосування суб'єктом державного сектору обраної облікової політики. Зміна облікової політики можлива лише у випадках, передбачених національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку в державному секторі, і має бути обґрунтована та розкрита у фінансовій звітності;
безперервності, який передбачає, що оцінка активів та зобов'язань суб'єкта державного сектору здійснюється виходячи з припущення, що його діяльність триватиме й надалі;
нарахування,за яким доходи і витрати відображаються в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності в момент їх виникнення незалежно від дати надходження або сплати грошових коштів;
превалювання сутності над формою, за яким операції обліковуються відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з юридичної форми;
єдиного грошового вимірника, який передбачає вимірювання та узагальнення всіх операцій суб'єкта державного сектору у фінансовій звітності в єдиній грошовій одиниці.";
абзац другий пункту 7 викласти в такій редакції:
"Проміжна звітність, яка охоплює певний період (I квартал, перше півріччя, дев'ять місяців), складається наростаючим підсумком з початку звітного року.";
у розділі VI:
у пункті 9 слова "попередній звітний період" замінити словами "аналогічний період попереднього року";
абзаци перший, другий пункту 10 викласти в такій редакції:
"10. У розділі III звіту про фінансові результати наводиться інформація про виконання бюджету (кошторису) у розрізі класифікації доходів бюджету та економічної класифікації видатків і кредитування бюджету порівняно із затвердженими показниками плану на звітний рік (за загальним фондом) та плану на звітний рік з урахуванням змін (за спеціальним фондом).
У цьому звіті визначаються різниці між фактичними сумами виконання бюджету (кошторису) (касовими видатками), затвердженими показниками плану на звітний рік (за загальним фондом) та показниками плану на звітний рік з урахуванням змін (за спеціальним фондом).";
додатки 1-3 викласти в новій редакції, що додаються.
у розділі І:
в абзаці четвертому пункту 4 слова ", яка відображає фінансовий стан, результати діяльності та рух грошових коштів" виключити;
перше речення абзацу першого пункту 3розділу ІІ після слів "контролюючого суб'єкта державного сектору" доповнити словами ", а також взаємовиключення окремих показників, що не підлягають консолідації";
пункт 3 розділу ІІІ після слів "державного сектору та бюджетів" доповнити словами ", а також взаємовиключення окремих показників, що не підлягають консолідації";
додатки 1-4 викласти в новій редакції, що додаються.
Директор Департаменту прогнозування доходів бюджету та методології бухгалтерського обліку | Ю. П. Романюк |
(Текст взято з сайту Мінфіну України http://www.minfin.gov.ua)