• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо застосування положень Кодексу професійної етики працівника державної податкової служби України

Головне управління державної служби України  | Лист від 31.12.2008 № 10730/71-08
Реквізити
  • Видавник: Головне управління державної служби України
  • Тип: Лист
  • Дата: 31.12.2008
  • Номер: 10730/71-08
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Головне управління державної служби України
  • Тип: Лист
  • Дата: 31.12.2008
  • Номер: 10730/71-08
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
Л И С Т
31.12.2008 N 10730/71-08
Голові Полтавського
обласного Осередку ВМО
"Молодь проти корупції"
Квітці Ю.В.
Шановний Юрію Володимировичу!
Головним управлінням державної служби України в межах повноважень опрацьовано Ваше звернення, адресоване народному депутату України <...>, щодо застосування положень Кодексу професійної етики працівника державної податкової служби України.
Питання 1. Згідно із статтею 3 зазначеного Кодексу працівник державної податкової служби України зобов'язаний служити "демонструючи етичну поведінку".
Який саме зміст (прохання навести визначення) має розумітись у зазначеному терміні Кодексу, тобто що саме слід розуміти під терміном "етична поведінка" під час застосування зазначеного Кодексу?
Відповідно до абзацу 2 пункту 1 Положення про Головне управління державної служби України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2007 N 1180 (далі - Положення про Головне управління державної служби України), "Головдержслужба забезпечує проведення єдиної державної політики у сфері державної служби та функціональне управління державною службою".
Згідно із пунктом 1 статті 1 Кодексу професійної етики працівника державної податкової служби України, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 07.02.2006 N 59, "норми Кодексу є загальними та застосовуються працівниками органів державної податкової служби, які займають посади, віднесені до категорій посад державних службовців відповідно до Закону України "Про державну службу".
Таким чином, зазначений Кодекс є внутрішнім документом для Державної податкової адміністрації України і тлумачення його норм до повноважень Головдержслужби України не належить.
Питання 2. Статтею 20 зазначеного Кодексу передбачено, що "органи державної податкової служби узагальнюють та аналізують звернення про порушення працівниками етичних норм поведінки та періодично інформують громадськість про результати їх розгляду".
Необхідно надати повну та докладну інформацію стосовно узагальнення та аналізу звернень про порушення працівниками державної податкової служби етичних норм поведінки (за період з моменту набрання чинності зазначеним Кодексом) .
Відповідно до підпункту 20 пункту 4 Положення про Головне управління державної служби України Головдержслужба відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, узагальнює аналітичну інформацію, що надійшла від державних органів, про виконання Закону України "Про боротьбу з корупцією".
Інформація щодо звернень про порушення працівниками Державної податкової адміністрації України етичних норм поведінки у Головдержслужби України, на жаль, відсутня.
Питання 3. Відповідно до статті 9 зазначеного Кодексу "працівник не повинен приховувати від громадян інформацію, яка згідно з нормативно-правовими актами може або повинна бути розповсюджена належним чином, умисно затримувати її, надавати недостовірну чи неповну інформацію".
Чи може бути (з Вашої точки зору) відмова, умисне затримування надання недостовірної чи неповної інформації працівником державної податкової служби України стосовно порядку застосування актів ДПА України порушенням, передбаченим статтею 5 Закону України "Про боротьбу з корупцією"?
Відповідно до пункту "г" статті 5 Закону України "Про боротьбу з корупцією" державний службовець або інша особа, уповноважена на виконання функцій держави, не має права: "відмовляти фізичним та юридичним особам в інформації, надання якої передбачено правовими актами, умисно затримувати її, надавати недостовірну чи неповну інформацію".
У статті 19 Конституції України, зокрема, зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України.
Відповідно до статті 28 Закону України "Про інформацію" за режимом доступу інформація поділяється на відкриту інформацію та інформацію з обмеженим доступом.
Згідно із статтею 29 зазначеного Закону доступ до відкритої інформації забезпечується шляхом, зокрема, безпосереднього її надання заінтересованим громадянам, державним органам та юридичним особам.
Надання інформації з обмеженим доступом здійснюється відповідно до законів України "Про інформацію", "Про державну таємницю" та внутрішніх нормативних документів державного органу.
Визначення питання чи підпадають дії посадової особи, яка відмовила, умисно затримала, надала недостовірну чи неповну інформацію, під корупційні діяння, передбачені статтею 5 Закону України "Про боротьбу з корупцією", здійснюються у кожному конкретному випадку судом при розгляді адміністративної справи в залежності від характеру такої інформації та обставин вчинення діяння.
З повагою,
Перший заступник
Начальника
Головдержслужби



В.Ткач