• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про рішення щодо скарги підприємства "Основа-Промінвест" Всеукраїнської організації "Фонд підтримки непрацездатних інвалідів"

Міністерство економіки України | Наказ, Висновок від 24.11.2008 № 719
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економіки України
  • Тип: Наказ, Висновок
  • Дата: 24.11.2008
  • Номер: 719
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економіки України
  • Тип: Наказ, Висновок
  • Дата: 24.11.2008
  • Номер: 719
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
24.11.2008 N 719
Про рішення щодо скарги підприємства "Основа-Промінвест" Всеукраїнської організації "Фонд підтримки непрацездатних інвалідів"
Відповідно до Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 N 921, наказу Міністерства економіки України від 14.04.2008 N 126 "Про затвердження Порядку розгляду скарг, поданих учасниками до моменту укладення договору про закупівлю" і на підставі рекомендацій Консультативно-методологічної ради з питань державних закупівель (протокол від 14.11.2008 N 29)
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити висновок щодо розгляду скарги підприємства "Основа-Промінвест" Всеукраїнської організації "Фонд підтримки непрацездатних інвалідів" стосовно організації та здійснення Статутним територіально-галузевим об'єднанням "Південна залізниця" процедури закупівлі за державні кошти меблів в асортименті - 35 найменувань (оголошення N 05455(МЕБ) в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" N 7 (305)/05.2008)), що додається.
2. Відмовити підприємству "Основа-Промінвест" Всеукраїнської організації "Фонд підтримки непрацездатних інвалідів" у задоволенні скарги.
3. Статутному територіально-галузевому об'єднанню "Південна залізниця" продовжити процедуру закупівлі за державні кошти меблів в асортименті - 35 найменувань відповідно до вимог законодавства з урахуванням затвердженого висновку.
4. Департаменту державних закупівель довести цей наказ до відома підприємства "Основа-Промінвест" Всеукраїнської організації "Фонд підтримки непрацездатних інвалідів", Статутного територіально-галузевого об'єднання "Південна залізниця" та Державного казначейства протягом п'яти робочих днів з дня його прийняття.
Міністр економіки України Б.М.Данилишин
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
економіки України
24.11.2008 N 719
ВИСНОВОК
щодо розгляду скарги підприємства "Основа-Промінвест" Всеукраїнської організації "Фонд підтримки непрацездатних інвалідів" стосовно організації та здійснення Статутним територіально-галузевим об'єднанням "Південна залізниця" процедури закупівлі за державні кошти меблів в асортименті - 35 найменувань
За результатом розгляду скарги підприємства "Основа-Промінвест" Всеукраїнської організації "Фонд підтримки непрацездатних інвалідів" (далі - Скаржник) стосовно організації та здійснення Статутним територіально-галузевим об'єднанням "Південна залізниця" (далі - Замовник) процедури закупівлі за державні кошти меблів в асортименті - 35 найменувань, на підставі наданих Скаржником та Замовником матеріалів, та з урахуванням пояснень уповноважених представників сторін установлено.
Відповідно до пункту 4 тендерної документації на закупівлю меблів в асортименті, затвердженої від 15.05.2008 (далі - тендерна документація), що визначає зміст тендерної пропозиції, встановлено, що неспроможність подати всю інформацію, що потребує тендерна документація, або подання пропозиції, яка не відповідає вимогам в усіх відношеннях, буде віднесена на ризик Учасника та спричинить за собою відхилення пропозиції на будь-якому етапі її розгляду.
Так, згідно з підпунктом 3 пункту 2 додатку N 2 до тендерної документації встановлено обов'язкову вимогу до учасників: "Надати витяги з нормативних документів, відсутніх в загальнодоступних виданнях (ТУ, ТУ У (титульний лист, технічні характеристики, методи контролю, правила приймання, гарантії виробника))".
Водночас відповідно до статті 15 Господарського кодексу України у сфері господарювання застосовуються: технічні регламенти; стандарти; кодекси усталеної практики; класифікатори; технічні умови, а також визначено суб'єктів, для яких обов'язковим є застосування стандартів чи їх окремих положень. При цьому законодавство України, зокрема Господарський кодекс України, Закон України "Про стандартизацію", Закон України "Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності", Декрет Кабінету Міністрів України "Про стандартизацію і сертифікацію", не передбачають вимог щодо обов'язкового застосування виключно ТУ, ТУ У, витяги з яких вимагається надати відповідно до зазначеного підпункту 3 пункту 2 додатка N 2 до тендерної документації.
Разом з тим, відповідно до пояснень Замовника, наданих Мінекономіки листом від 09.07.2008 N НЗТ-06/212, з урахуванням того, що меблі можуть виготовлятися згідно з різними нормативними документами (ГОСТ, ТУ, ТУ У) для визначення нормативного документа, згідно з яким виготовляється продукція, кожним учасником торгів у числі документів та даних, що підтверджують якісні та технічні характеристики предмета закупівлі, необхідно було надати довідку щодо предмета закупівлі, завірену підписом та печаткою учасника, в якій, зокрема, зазначити: найменування продукції, тип (вид, марка, виконання, інше), відповідність нормативним документам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ, ТУ У) та декларацію про відповідність, що передбачено підпунктом 1 пункту 2 додатка N 2 "Технічні вимоги до предмета закупівлі" (далі - додаток N 2) та додатком N 6 "Декларація про відповідність" до тендерної документації.
Ураховуючи викладене, зазначена вимога підпункту 3 пункту 2 додатка N 2 до тендерної документації щодо обов'язкового надання усіма учасниками витягів з нормативних документів, відсутніх в загальнодоступних виданнях (ТУ, ТУ У (титульний лист, технічні характеристики, методи контролю, правила приймання, гарантії виробника)), суперечить вимогам Замовника, встановленим ним згідно з підпунктом 1 пункту 2 додатка 2 до тендерної документації, де передбачена альтернатива при визначенні нормативного документа, згідно з яким виготовляється продукція, та є дискримінаційною по відношенню до учасників, продукція яких виготовляється без застосування ТУ, ТУ У.
Відповідно до пункту 24 Тимчасового положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2008 N 274, що діяло у період проведення процедури закупівлі, Замовник не повинен встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Крім того, вимога підпункту 3 пункту 2 додатка N 2 до тендерної документації сформульована нечітко та призводить до неоднозначного її тлумачення, оскільки у законодавстві України, зокрема Законі України "Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні", Законі України "Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів", Законі України "Про видавничу справу" не застосовується та не міститься визначення терміна "загальнодоступні видання". До того ж зазначена вимога містить два речення, одне з яких щодо надання витягів з нормативних документів, відсутніх в загальнодоступних виданнях, безпосередньо не пов'язане з іншим реченням, де зазначено перелік документів.
Щодо тендерної пропозиції ТОВ фірми "Явір-2000" (далі - Переможець), то у Декларації про відповідність N 7 та довідці щодо предмета закупівлі від 17.06.2008 N 25 зазначено, що меблі офісні та побутові, зокрема по лотам 1-3, виробляються згідно з ГОСТ 16371-93 "Меблі. Загальні технічні умови" та ГОСТ 19917-93 "Меблі для сидіння та відпочинку". При цьому тендерна пропозиція Переможця, надана Замовником, містить копії вищезазначених нормативних документів.
Водночас необхідно зазначити, що вимогою Скаржника є визнання результатів процедури закупівлі (закупівля меблів в асортименті - 6 лотів) недійсними та зобов'язати замовника провести нову процедуру закупівлі, однак відповідно до протоколу про розкриття тендерних пропозицій від 20.06.2008 N 110/3 (з додатком N 1), Скаржником було подано тендерну пропозицію лише по лоту N 1 "Меблі офісні", лоту N 2 "Офісний набір" та лоту N 3 "Меблі побутові", тендерна пропозиція по лотах N 4-6 Скаржником не подавалась.
Таким чином, Скаржником не доведено наявності з боку Замовника порушень установленого порядку проведення процедури закупівлі, які вплинули на об'єктивність вибору переможця або призвели до дискримінації Скаржника.
Відповідно до пунктів 89 і 90 Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 N 921, пункту 11 Порядку розгляду скарг, поданих учасниками до моменту укладення договору про закупівлю, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 14.04.2008 N 126, та з урахуванням зазначеного скаргу підприємства "Основа-Промінвест" Всеукраїнської організації "Фонд підтримки непрацездатних інвалідів" не задоволено.
Директор департаменту
державних закупівель

В.А.Новик