• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Стосовно необхідності оформлення правовстановлюючих документів на землю при розміщенні малих архітектурних форм для здійснення підприємницької діяльності

Державний комітет України по земельних ресурсах , Державні інспекції України | Лист від 15.07.2006 № 6-8-1137/705
Реквізити
  • Видавник: Державний комітет України по земельних ресурсах , Державні інспекції України
  • Тип: Лист
  • Дата: 15.07.2006
  • Номер: 6-8-1137/705
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державний комітет України по земельних ресурсах , Державні інспекції України
  • Тип: Лист
  • Дата: 15.07.2006
  • Номер: 6-8-1137/705
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ПО ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСАХ
ДЕРЖАВНА ІНСПЕКЦІЯ З КОНТРОЛЮ ЗА ВИКОРИСТАННЯМ
І ОХОРОНОЮ ЗЕМЕЛЬ
Л И С Т
15.07.2006 N 6-8-1137/705
Начальникам Держземінспекції
Криму, управлінь з контролю
за використанням та охороною
земель в областях, містах
Києві та Севастополі
Щодо надання роз'яснення
До Держземінспекції надійшло звернення Управління з контролю за використанням та охороною земель у Одеській області від 12.07.2006 N 572 щодо надання роз'яснення стосовно необхідності оформлення правовстановлюючих документів на землю при розміщенні малих архітектурних форм для здійснення підприємницької діяльності. За результатами розгляду повідомляємо наступне.
Згідно зі статтею 125 Земельного кодексу України право власності та право постійного користування на земельну ділянку виникає після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації.
Право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди та його державної реєстрації.
Приступати до використання земельної ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право на неї, та державної реєстрації забороняється.
Відповідно до пункту 2 Типових правил розміщення малих архітектурних форм для здійснення підприємницької діяльності, затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 13 жовтня 2000 року N 227 та зареєстрованих у Мін'юсті 27 жовтня 2000 року за N 755/4976 (далі - Правила), мала архітектурна форма для здійснення підприємницької діяльності - невелика споруда, яка виконується із полегшених конструкцій і встановлюється тимчасово без улаштування фундаментів.
Місцем для розміщення малої архітектурної форми визнається земельна ділянка несільськогосподарського призначення, право на яку надається суб'єктами підприємницької діяльності відповідно до земельного законодавства.
Слід зазначити, що мала архітектурна форма встановлюється на земельній ділянці на підставі дозволу (документу, що дає право суб'єкту підприємницької діяльності на розміщення малої архітектурної форми, який видається органом містобудування та архітектури), але за умови виникнення права на земельну ділянку.
Отже, особи, які здійснюють торгівлю з кіосків, палаток, інших споруд, що виконуються із полегшених конструкцій і встановлюються тимчасово без улаштування фундаментів, повинні мати правовстановлюючі документи на відповідну земельну ділянку (державний акт чи договір оренди земельної ділянки).
При зміні функціонального використання малої архітектурної форми з ініціативи суб'єкта підприємницької діяльності він звертається до відповідного органу виконавчої влади з письмовою заявою та пропозиціями стосовно зміни функціонального використання малої архітектурної форми. Зміни до дозволу на розміщення малої архітектурної форми вносяться на підставі висновку місцевого державного органу земельних ресурсів щодо відповідності використання земельної ділянки цільовому призначенню.
Державний інспектор з контролю за використанням та охороною земель у разі виявлення випадків використання земельних ділянок, на яких розміщені малі архітектурні форми, але без правовстановлюючих документів керується Порядком планування та проведення перевірок з питань здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, затвердженим наказом Держкомзему України від 12.12.2003 N 312 та зареєстрованим в Мін'юсті 25 грудня 2003 року за N 1223/8544.
Крім того, повідомляємо, що державний інспектор з контролю за використанням та охороною земель повинен поінформувати вищестоящий орган архітектури щодо наявності у суб'єкта господарювання дозволу на розміщення малої архітектурної форми, але без правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій вона знаходиться. Укладення між органом місцевого самоврядування або органом виконавчої та суб'єктом господарювання договорів оренди, так званого твердого покриття (наприклад асфальт, тротуарна плитка тощо) для розміщення малої архітектурної форми не звільняє зазначених суб'єктів від обов'язку укласти договір оренди земельної ділянки.
Перший заступник
начальника інспекції

О.О.Бредіхін