МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження нової редакції Статуту Харківської медичної академії післядипломної освіти
1. Затвердити нову редакцію Статуту Харківської медичної академії післядипломної освіти, що додається.
2. Уповноважити ректора Харківської медичної академії післядипломної освіти О. Хвисюка підписати нову редакцію Статуту Харківської медичної академії післядипломної освіти.
3. Ректору Харківської медичної академії післядипломної освіти О. Хвисюку:
1) у триденний строк з дня державної реєстрації нової редакції Статуту Харківської медичної академії післядипломної освіти отримати у державного реєстратора оригінал нової редакції Статуту Харківської медичної академії післядипломної освіти з відміткою державного реєстратора та виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
2) подати до Департаменту персоналу, освіти та науки, у тижневий строк з дня державної реєстрації:
оригінал нової редакції Статуту Харківської медичної академії післядипломної освіти, зареєстрованого в установленому порядку з відміткою державного реєстратора;
належним чином завірену копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Заступник Міністра - керівник апарату | В. Лазоришинець |
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
Міністерство освіти і науки України Наказ Міністерства
"____" ____________________ 2014 р. охорони здоров'я України
Перший заступник Міністра 03.10.2014 № 701
________________________ І. Совсун Заступник Міністра -
керівник апарату
__________________ В. Лазоришинець
СТАТУТ
ХАРКІВСЬКОЇ МЕДИЧНОЇ АКАДЕМІЇ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ
(нова редакція)
Погоджено за поданням Вченої ради
Конференцією трудового колективу
Харківської медичної академії
післядипломної освіти
" 26 " вересня 2014 р., протокол № 15
1. Загальна частина
1.1. Даний Статут вищого навчального закладу розроблений відповідно до законодавства України і є документом, який регламентує діяльність Харківської медичної академії післядипломної освіти (далі - Академія).
1.2. Харківська медична академія післядипломної освіти створена відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15.03.1999
№ 379 "Про створення Харківської медичної академії післядипломної освіти", наказом Міністерства охорони здоров'я України від 13.04.1999
№ 82 "Про створення Харківської медичної академії післядипломної освіти" на базі Харківського інституту удосконалення лікарів, що був заснований за наказом секретаріату колегії Народного Комісаріату охорони здоров'я УРСР № 226 від 10.11.1923 як Український інститут удосконалення лікарів.
Відповідно до рішення Державної акредитаційної комісії від 30.07.1994 № 12, наказом Міністерства освіти України від 13.07.1994 № 229 Харківську медичну академію післядипломної освіти віднесено до вищих навчальних закладів IV рівня акредитації.
1.3. Повне найменування:
українською мовою
Харківська медична академія
післядипломної освіти,
російською мовою
Харьковская медицинская академия
последипломного образования,
англійською мовою
KHARKIV MEDICAL ACADEMY
OF POSTGRADUATE EDUCATION.
Скорочене найменування:
Українською мовою - ХМАПО
Російською мовою - ХМАПО
Англійською мовою - KhMAPE
1.4. Місце знаходження Академії:
61176, м. Харків, вул. Корчагінців, 58.
телефон: (057) 711-35-56, факс: (057) 711-80-25,
електронна пошта ( E-mail): office@med.edu.ua
1.5. Харківська медична академія післядипломної освіти заснована на державній формі власності, підпорядкована Міністерству охорони здоров'я України і є неприбутковою установою. Майно Академії є державною власністю.
1.6. Основними напрямами діяльності Академії є: підготовка згідно з державним замовленням і договірними зобов'язаннями високо кваліфікованих фахівців для сфери охорони здоров'я.
1.7. Головними завданнями Академії є:
- здійснення освітньої діяльності в сфері охорони здоров'я, яка забезпечує підготовку фахівців, професіоналів і яка відповідає стандартам вищої освіти, ліцензованим напрямам та обсягам, за відповідними ступенями вищої освіти;
- здійснення наукової і науково-технічної, культурно-виховної, оздоровчої та творчої діяльності в сфері охорони здоров'я;
- забезпечення виконання державного замовлення та угод на підготовку та перепідготовку фахівців та професіоналів з вищою освітою, у т.ч. іноземних громадян;
- здійснення підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів у магістратурі, аспірантурі, докторантурі та їх атестація;
- вивчення попиту на окремі спеціальності на ринку праці та сприяння працевлаштуванню випускників;
- надання діагностично-лікувальної допомоги населенню та здійснення медичної практики;
- забезпечення культурного та духовного розвитку особистості, виховання осіб, які навчаються в Академії в дусі українського патріотизму та поваги до
Конституції України;
- підвищення освітньо-культурного рівня громадян;
1.8. Академія має право готувати фахівців за такими освітньо-кваліфікаційними рівнями: молодший бакалавр (молодший спеціаліст), бакалавр, спеціаліст, магістр, доктор філософії, доктор наук, здійснення підвищення кваліфікації і перепідготовка лікарів і провізорів (у т.ч. іноземних громадян).
Навчання в Академії здійснюється за такими формами: денна (очна), заочна, дистанційна. Форми навчання можуть бути поєднаними.
1.9. В Академії надаються освітні послуги у таких формах: інтернатура, лікарська резидентура, магістратура, клінічна ординатура, аспірантура, докторантура, перепідготовка лікарів і провізорів, підвищення кваліфікації лікарів і провізорів, підготовка (навчання) та підвищення кваліфікації молодших спеціалістів (молодших бакалаврів) і бакалаврів та інших працівників сфери охорони здоров'я та соціальних служб.
1.10. Академія є юридичною особою, має відокремлене майно, може від свого імені набувати майнових і особистих немайнових прав і мати обов'язки, бути позивачем і відповідачем у суді.
Академія веде самостійний баланс, для ведення бухгалтерського обліку операцій щодо надходжень із Державного бюджету та місцевих бюджетів України, відкриває рахунки в органах Державного казначейства України, має рахунки в установах банків України, у т.ч. валютні, печатку із зображенням Державного Герба України і своєю повною назвою, прапор, гімн, логотип, штампи, бланки тощо. Може мати зареєстрований у встановленому порядку товарний знак та інші необхідні реквізити та атрибути юридичної особи.
1.11. Академія здійснює свою діяльність відповідно до законодавства України та цього Статуту.
1.12. Структурні підрозділи Академії створюються відповідно до законодавства та головних завдань діяльності Академії і функціонують згідно з окремими положеннями, що затверджуються Академією.
Структурними підрозділами Академії є:
- кафедри;
- факультети:
· хірургічний;
· педіатричний;
· терапевтичний;
· загальної практики-сімейної медицини;
· медико-профілактичний;
- інститути;
- філії;
- коледж;
- бібліотека;
- навчально-практичні та навчально-тренінгові центри;
- клініки;
- відділ кадрів;
- планово-фінансовий відділ;
- бухгалтерія;
- навчально-методичний відділ;
- сектор моніторингу якості освіти;
- служба дистанційного навчання;
- служба психологічної допомоги;
- відділ науки;
- відділ міжнародних зв'язків;
- відділ інтернатури;
- інформаційно-обчислювальний центр;
- відділ з патентно-ліцензійної роботи;
- юридичний відділ;
- канцелярія та архів;
- редакційно-видавничий відділ;
- штаб цивільної оборони;
- адміністративно-господарська частина:
- експлуатаційно-технічний відділ;
- гараж;
- господарський відділ;
- склад;
- віварій;
- гуртожитки № 1 та № 2;
- патолого-анатомічний комплекс.
2. Права та обов'язки МОЗ України
2.1. Міністерство охорони здоров'я України (далі - МОЗ України) є органом управління, якому підпорядкована Академія. МОЗ України відповідно до законодавства:
- затверджує Статут Академії та за поданням вищого колегіального органу громадського самоврядування Академії вносить до нього зміни та затверджує нову редакцію;
- укладає контракт із Ректором Академії, обраним за конкурсом у порядку, встановленому Законом України
"Про вищу освіту" та Статутом Академії;
- за поданням вищого колегіального органу громадського самоврядування Академії достроково розриває контракт із Ректором з підстав, визначених законодавством, за порушення Статуту Академії та умов контракту;
- здійснює контрольні функції за дотриманням вимог стандартів вищої медичної освіти;
- формує державне замовлення на підготовку, підвищення кваліфікації та перепідготовку фахівців із вищою медичною освітою в Академії;
- здійснює фінансове забезпечення Академії;
- затверджує структуру, штатний розпис та кошторис Академії;
здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Академії;
- здійснює контроль за дотриманням Статуту Академії;
- делегує повноваження Ректору згідно з законодавством для безпосереднього управління діяльністю Академії;
- здійснює інші повноваження, передбачені законодавством України.
3. Обсяг цивільної правоздатності
3.1. Цивільна правоздатність Академії виникає з моменту реєстрації цього Статуту та складається з його прав та обов'язків.
3.2. Академія має право:
- проводити підвищення кваліфікації медичних і фармацевтичних кадрів, підготовку наукових і науково-педагогічних кадрів та здійснювати фундаментальні та прикладні наукові дослідження й розробки у сфері охорони здоров'я шляхом виконання навчальної, методичної, наукової роботи та медичної практики, а також розробляти та запроваджувати власні програми;
- приймати необхідні рішення і проводити діяльність відповідно до статутних завдань, які віднесені до компетенції Академії і не суперечать законодавству України;
- визначати зміст освітніх програм з урахуванням державних стандартів та освітньо-професійних програм, установлених для вищих навчальних закладів відповідних рівнів акредитації (навчальні плани, програми тощо), і організаційні форми навчального процесу відповідно до ліцензованої освітньої діяльності;
- готувати фахівців за державним замовленням і замовленням галузевих міністерств, відомств, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, місцевих органів виконавчої влади, громадських організацій та за договорами з громадянами;
- розробляти та запроваджувати власні програми наукової діяльності;
- присвоювати вчені звання професора, доцента, старшого дослідника в установленому законодавством порядку;
- забезпечувати видання підручників, навчальних і навчально-методичних посібників, монографій, збірників наукових праць, фахових, наукових і науково-методичних журналів, інформаційно-аналітичних збірників тощо та здійснювати інші види видавничої діяльності;
- розробляти свою організаційну структуру;
- визначати форми організації і стимулювання праці, які здатні забезпечити максимальне використання інтелектуального потенціалу професорсько-викладацького, наукового та інженерного складу, магістрів, клінічних ординаторів, інтернів, резидентів, аспірантів, докторантів; установлювати власні форми морального та матеріального заохочення працівників академії;
- створювати у встановленому законодавством порядку структурні підрозділи, клінічні бази, клініки, здійснювати медичну практику;
- виступати орендодавцем нерухомого майна, що належить Академії, за погодженням з МОЗ України;
- укладати угоди про спільну діяльність із підприємствами, установами, організаціями в Україні та за її межами для виконання статутних завдань відповідно до законодавства України;
- укладати з профспілковим комітетом колективний договір після схвалення його на конференції трудового колективу;
- установлювати надбавки до заробітної плати й вирішувати питання матеріального заохочення працівників усіх структурних підрозділів (за наявності відповідних фондів);
- визначати форми та систему заробітної плати працівникам згідно з законодавством України;
- реалізовувати обладнання, прилади, устаткування, матеріали та книги власного виробництва в порядку, визначеному законодавством України;
- списувати з балансів основні засоби, що стали непридатними для використання або застаріли (без обмеження вартості), в установленому законом порядку;
- закуповувати, орендувати, замовляти за рахунок виділених Академії коштів або власних фондів обладнання чи інші матеріальні ресурси;
- здійснювати різні форми підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів;
- обирати почесних членів Академії, у тому числі й закордонних фахівців;
- здійснювати міжнародну та зовнішньоекономічну діяльність у сфері освіти, наукової діяльності та охорони здоров'я згідно з законодавством України;
- розвивати власну соціальну базу.
3.3. Академія зобов'язана:
- брати участь у виконанні державних, цільових, галузевих, регіональних, науково-технічних програм;
- організовувати та проводити фундаментальні, пошукові і прикладні наукові дослідження;
- готувати науково-педагогічні кадри вищої кваліфікації в магістратурі, аспірантурі та докторантурі;
- забезпечувати інтеграцію освіти, науки й лікувально-профілактичної діяльності у вирішенні актуальних проблем підвищення кваліфікації та перепідготовки лікарів і провізорів;
- організовувати та забезпечувати спільну роботу з органами охорони здоров'я та лікувальними закладами в наданні висококваліфікованої допомоги населенню;
- проводити атестацію та підвищення кваліфікації професорсько-викладацького складу Академії;
- реалізовувати комплексний план соціально-економічного розвитку Академії;
- забезпечувати своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно з чинним законодавством;
- здійснювати будівництво, реконструкцію, а також капітальний ремонт основних фондів;
- здійснювати оперативну діяльність щодо матеріально-технічного забезпечення основних напрямів роботи;
- забезпечувати дотримання екологічних вимог відповідно до чинного законодавства;
- забезпечувати здійснення бухгалтерського обліку та ведення статистичної звітності згідно з чинним законодавством.
3.4. Права та обов'язки науково-педагогічних, наукових, педагогічних працівників та осіб, що навчаються в Академії, визначаються відповідно до законодавчих та нормативних актів з питань вищої освіти.
3.5. За рішенням конференції трудового колективу Академії науково-педагогічних, наукових, педагогічних працівників та осіб, що навчаються в Академії, можуть бути надані додаткові права та обов'язки.
4. Управління Академією
4.1. Управління Академією здійснюється на основі принципів:
- автономії та самоврядування;
- розмежування прав, повноважень та відповідальності МОЗ України, органів управління вищою освітою, керівництва Академії та її структурних підрозділів;
- поєднання колегіальних та єдиноначальних засад;
- незалежності від політичних партій, громадських та релігійних організацій.
4.2. Автономія та самоврядування Академії реалізується відповідно до законодавства і передбачає право:
- самостійно визначати форми навчання, форми та види організації навчального процесу;
- приймати на роботу педагогічних, науково-педагогічних та інших працівників;
- надавати додаткові освітні послуги;
- самостійно розробляти та запроваджувати власні програми наукової і науково-виробничої діяльності;
- створювати в порядку, встановленому чинним законодавством, інститути, коледжі, факультети, відділення, філії, навчальні, методичні, наукові, науково-дослідні центри та лабораторії, конструкторські та конструкторсько-технологічні бюро, територіально відокремлені та інші структурні підрозділи;
- здійснювати видавничу діяльність, розвивати власну поліграфічну базу;
- на підставі відповідних угод провадити спільну діяльність з іншими вищими навчальними закладами, підприємствами, установами та організаціями;
- брати участь у роботі міжнародних організацій;
- запроваджувати власну символіку та атрибутику;
- звертатися з ініціативою до органу управління вищою освітою щодо внесення змін до чинних або розроблення нових нормативно-правових актів у галузі вищої освіти;
- користуватися земельними ділянками в порядку, встановленому законодавством України.
4.3. Безпосереднє управління діяльності Академією здійснює її керівник - Ректор. Його права, обов'язки та відповідальність визначаються законодавством, статутом Академії та контрактом, укладеним між керівником МОЗ України та ректором.
4.3.1. Ректор є представником Академії у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених чинним законодавством і цим статутом.
4.3.2. Ректор Академії в межах наданих йому повноважень:
1) організовує діяльність академії;
2) вирішує питання фінансово-господарської діяльності Академії, подає до МОЗ України на затвердження структуру та штатний розпис Академії;
3) видає накази і розпорядження, дає обов'язкові для виконання всіма учасниками освітнього процесу і структурними підрозділами Академії доручення;
4) має право першого підпису фінансових документів Академії, представляє Академію без довіреності в державних та інших органах, відповідає за результати його діяльності перед МОЗ України, у підпорядкуванні якого перебуває Академія;
5) є розпорядником майна і коштів;
6) забезпечує виконання фінансового плану (кошторису), укладає договори;
7) призначає на посаду та звільняє з посади працівників;
8) забезпечує охорону праці, дотримання законності та порядку;
9) визначає функціональні обов'язки працівників;
10) формує контингент осіб, які навчаються у вищому навчальному закладі;
11) відраховує з Академії та поновлює на навчання в ній здобувачів вищої освіти за погодженням з органами студентського самоврядування та первинними профспілковими організаціями осіб, які навчаються (якщо дана особа є членом профспілки), із підстав, установлених чинним законодавством;
12) забезпечує організацію та здійснення контролю за виконанням навчальних планів і програм навчальних дисциплін;
13) контролює дотримання всіма підрозділами штатно-фінансової дисципліни;
14) здійснює контроль за якістю роботи педагогічних, науково-педагогічних, наукових та інших працівників;
15) забезпечує створення умов для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю Академії;
16) сприяє та створює умови для діяльності органів студентського самоврядування, організацій профспілок працівників і студентів, громадських організацій, які діють в Академії;
17) сприяє формуванню здорового способу життя в осіб, що навчаються в Академії, зміцненню спортивно-оздоровчої бази Академії, створює належні умови для занять масовим спортом;
18) спільно з виборними органами первинних організацій профспілок працівників і студентів подає для затвердження вищому колегіальному органу громадського самоврядування Академії правила внутрішнього розпорядку та колективний договір і після затвердження підписує їх;
19) здійснює інші передбачені законодавством та статутом повноваження:
20) забезпечує своєчасне подання до МОЗ України змін та доповнень до Статуту;
22) для вирішення основних питань діяльності відповідно до Статуту створює робочі органи та визначає їх повноваження.
4.3.3. Ректор відповідає за провадження освітньої, наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності в Академії, за результати фінансовогосподарської діяльності, стан і збереження нерухомого та іншого майна цього закладу.
Ректор Академії щороку звітує про свою діяльність перед МОЗ України та вищим колегіальним органом громадського самоврядування Академії.
Ректор зобов'язаний оприлюднювати щорічний звіт про свою діяльність на офіційному веб-сайті Академії.
4.3.4. Ректор Академії може делегувати частину своїх повноважень проректорам (за напрямком діяльності), заступникам і керівникам структурних підрозділів.
4.3.5. Ректор Академії обирається шляхом таємного голосування строком на п' ять років у порядку, передбаченому Законом України
"Про вищу освіту" і Статутом Академії.
Брати участь у виборах Ректора Академії мають право:
- кожен науковий, науково-педагогічний та педагогічний штатний працівник Академії;
- представники з числа інших штатних працівників, які обираються відповідними працівниками шляхом прямих таємних виборів;
- виборні представники з числа осіб, що навчаються в Академії, які обираються шляхом прямих таємних виборів.
При цьому загальна кількість (повний склад) наукових, науково-педагогічних і педагогічних працівників Академії повинна становити не менше 75 відсотків загальної кількості осіб, які мають право брати участь у виборах; кількість виборних представників з числа інших працівників Академії - до 10 відсотків, а кількість виборних представників із числа осіб, які навчаються в Академії - не менше 15 відсотків осіб, які мають право брати участь у виборах.
Вибори вважаються такими, що відбулися, якщо участь у них взяли більше 50 відсотків загальної кількості осіб, які мають право брати участь у виборах, кожен з яких має один голос і голосує особисто.
З особою (кандидатурою), яка набрала більше 50 відсотків голосів осіб, які мають право брати участь у виборах, Міністерство охорони здоров' я укладає контракт строком на п' ять років не пізніше одного місяця з дня її обрання.
4.3.6. Ректор Академії може бути звільнений з посади засновником (засновниками) або уповноваженим (ними) органом (особою), а також у зв' язку з прийняттям рішення про його відкликання вищим колегіальним органом громадського самоврядування, який його обрав на посаду з підстав, визначених законодавством про працю, за порушення статуту Академії та умов контракту. Подання про відкликання керівника може бути внесено до вищого колегіального органу громадського самоврядування вищого навчального закладу не менш як половиною статутного складу наглядової або Вченої ради Академії. Рішення про відкликання ректора приймається більшістю голосів за умови присутності не менш як двох третин статутного складу вищого колегіального органу громадського самоврядування вищого навчального закладу.
Після виходу на пенсію з посади ректора Академії особа, яка працювала на цій посаді не менш як 10 років підряд, може бути призначена радником ректора Академії на громадських засадах або за рахунок власних надходжень Академії.
4.4. Вчена рада є колегіальним органом управління Академією, який утворюється строком на п'ять років, склад якого затверджується наказом ректора протягом п'яти робочих днів з дня закінчення повноважень попереднього складу Вченої ради.
4.4.1. Вчена рада Академії:
1) визначає стратегію і перспективні напрями розвитку освітньої, наукової та інноваційної діяльності академії;
2) розробляє і подає вищому колегіальному органу громадського самоврядування проект статуту Академії, а також рішення про внесення змін і доповнень до нього;
3) ухвалює фінансовий план і річний фінансовий звіт Академії;
4) визначає систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості вищої освіти;
5) ухвалює рішення про розміщення власних надходжень у територіальних органах центрального органу виконавчої влади у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, або в банківських установах;
6) ухвалює за поданням ректора рішення про утворення, реорганізацію та ліквідацію структурних підрозділів;
7) обирає за конкурсом таємним голосуванням на посади деканів, завідувачів (начальників) кафедр, професорів і доцентів, директора бібліотеки, керівників філій;
8) затверджує освітні програми та навчальні плани для кожного рівня вищої освіти та спеціальності;
9) ухвалює рішення з питань організації освітнього процесу, визначає строки навчання на відповідних рівнях;
10) затверджує зразок та порядок виготовлення власного документа про вищу освіту, положення про процедуру та підстави для його видачі випускникам, а також зразки, порядок виготовлення, процедуру та підстави для видачі випускникам спільних і подвійних дипломів;
11) ухвалює основні напрями проведення наукових досліджень та інноваційної діяльності;
12) оцінює науково-педагогічну діяльність структурних підрозділів;
13) присвоює вчені звання професора, доцента та старшого дослідника та подає відповідні рішення на затвердження до атестаційної колегії центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки;
14) приймає остаточні рішення про визнання іноземних документів про вищу освіту, наукові ступені та вчені звання під час прийняття на роботу педагогічних, наукових, науково-педагогічних та інших працівників, а також під час зарахування вступників на навчання;
15) має право вносити подання про відкликання ректора академії з підстав, передбачених законодавством, цим статутом, контрактом, яке розглядається вищим колегіальним органом громадського самоврядування Академії;
16) прийняття рішення щодо клопотання про присвоєння почесних звань, висунення кандидатур претендентів на одержання державних премій України, обрання до складу Національної та галузевих академій наук України;
17) висунення кандидатів на призначення академічних та іменних стипендій.
18) розглядає інші питання діяльності Академії відповідно до цього статуту.
Вчена рада Академії може делегувати частину своїх повноважень вченим радам факультетів.
4.4.2. Вчену раду Академії очолює її голова, який обирається таємним голосуванням з числа членів Вченої ради Академії, які мають науковий ступінь та/або вчене (почесне) звання, на строк діяльності Вченої ради.
4.4.3. До складу Вченої ради Академії входять за посадами ректор, заступники ректора, керівники факультетів, учений секретар, завідувач бібліотеки, головний бухгалтер, керівники органів самоврядування та виборних органів первинних профспілкових організацій працівників академії, а також виборні представники, які представляють наукових, науково-педагогічних працівників і обираються з числа завідувачів (начальників) кафедр, професорів, докторів філософії, докторів наук, виборні представники, які представляють інших працівників Академії і які працюють на постійній основі, виборні представники аспірантів, докторантів, слухачів, асистентів-стажистів, інтернів, лікарів-резидентів, клінічних ординаторів, керівники виборних органів первинних профспілкових організацій студентів та аспірантів, керівники органів студентського самоврядування Академії.
Вибори до складу Вченої ради починаються за 30 календарних днів до закінчення повноважень попереднього складу Вченої ради.
За рішенням Вченої ради до її складу можуть входити також представники організацій роботодавців.
При цьому не менш як 75 відсотків складу Вченої ради повинні становити наукові, науково-педагогічні та педагогічні працівники Академії і не менш як 10 відсотків - виборні представники з числа осіб, які навчаються в Академії.
Виборні представники з числа працівників Академії обираються вищим колегіальним органом громадського самоврядування за поданням структурних підрозділів, у яких вони працюють, а виборні представники з числа осіб, що навчаються в Академії, шляхом прямих таємних виборів.
4.4.4. Засідання Вченої ради вважається правомочним, якщо на ньому були присутні дві третини від загальної кількості членів Вченої ради.
Рішення приймаються, якщо за них проголосувало більше половини присутніх членів Вченої ради Академії.
Рішення Вченої ради Академії вводяться в дію рішеннями (наказом) ректора.
4.5. В Академії діють вчені ради факультетів (структурних підрозділів), повноваження яких визначаються вченою радою Академії відповідно до статуту Академії.
Вчена рада факультету є колегіальним органом управління факультету Академії.
Вчену раду факультету очолює її голова.
До компетенції Вченої ради факультету належать:
- визначення загальних напрямів наукової діяльності факультету;
- обрання на посаду таємним голосуванням декана, доцентів, старших викладачів, викладачів, асистентів;
- ухвалення навчальних програм та навчальних планів;
- вирішення питань організації навчально-виховного процесу на факультеті;
- вирішення інших питань діяльності факультету.
Кількісний склад Вченої ради факультету визначається по кожному факультету окремо, залежно від кількості працюючих на факультеті на постійній основі. При цьому не менше 75% з них мають бути науково-педагогічними працівниками факультету.
До складу Вченої ради факультету входять за посадами заступники декана, завідувачі кафедр, керівники органів самоврядування факультету, а також виборні представники з числа науково-педагогічних працівників і обираються з професорів, докторів наук, та виборні представники з інших працівників факультету, працюючих на постійній основі.
Виборні представники обираються на зборах трудового колективу факультету за поданням структурних підрозділів, в яких вони працюють.
Рішення Вченої ради факультету вводяться в дію розпорядженням декана факультету.
Рішення Вченої ради факультету може бути скасовано рішенням Вченої ради Академії.
Під час заміщення вакантних посад науково-педагогічних працівників -завідувачів кафедр, професорів, доцентів, старших викладачів, викладачів укладенню трудового договору (контракту) передує конкурсний відбір, порядок проведення якого затверджується Вченою радою Академії.
4.7. Наглядова рада Академії.
Наглядова рада в Академії створюється відповідно до вимог законодавства України.
4.8. У Академії діють робочі та дорадчі органи, постійно діючі комісії.
Для вирішення поточних питань діяльності Академії створюються робочі органи:
- ректорат;
- деканати;
- приймальна комісія;
- комісія по трудовим спорам тощо.
Положення про робочі органи Академії затверджуються наказом Ректора.
5. Органи громадського самоврядування
5.1. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Академії є загальні збори (конференція) трудового колективу, включаючи виборних представників з числа осіб, які навчаються в Академії.
5.2. Порядок скликання і прийняття рішень вищого колегіального органу громадського самоврядування визначається цим Статутом.
5.3. У вищому колегіальному органі громадського самоврядування повинні бути представлені всі категорії учасників освітнього процесу Академії. При цьому не менш як 75 відсотків складу делегатів (членів) виборного органу повинні становити наукові, науково-педагогічні та педагогічні працівники вищого навчального закладу, які працюють у цьому закладі на постійній основі, і не менш як 15 відсотків - виборні представники з числа осіб, які навчаються в Академії, які обираються шляхом прямих таємних виборів.
Загальна кількість делегатів загальних зборів (конференції) трудового колективу визначається таким чином:
- від факультетів - по 20 представників;
- від наукових та науково-дослідних підрозділів - по 5 представників;
- від бібліотеки, коледжу, адміністративно-господарського персоналу - по 3 представника;
- від інших структурних підрозділів по 1 представнику.
Делегати на конференцію трудового колективу Академії обираються на загальних зборах трудових колективів факультетів, інших структурних підрозділів.
5.4. Вищий колегіальний орган громадського самоврядування скликається не рідше одного разу на рік.
5.5. Вищий колегіальний орган громадського самоврядування:
1) погоджує за поданням Вченої ради Академії статут чи зміни (доповнення) до нього;
2) заслуховує щороку звіт ректора Академії та оцінює його діяльність;
3) обирає комісію з трудових спорів відповідно до законодавства про працю;
4) розглядає за обґрунтованим поданням наглядової або Вченої ради Академії питання про дострокове припинення повноважень ректора;
5) затверджує правила внутрішнього розпорядку Академії і колективний договір;
6) розглядає інші питання діяльності Академії.
5.6. Органом громадського самоврядування факультету є збори (конференція) трудового колективу факультету, включаючи виборних представників із числа осіб, які навчаються в Академії.
5.7. В органі громадського самоврядування факультету повинні бути представлені всі категорії працівників факультету та виборні представники з числа осіб, які навчаються на факультеті. При цьому не менш як 75 відсотків складу делегатів (членів) виборного органу повинні становити наукові та науково-педагогічні працівники факультету й не менш як 15 відсотків - виборні представники з числа осіб, що навчаються на факультеті, які обираються шляхом прямих таємних виборів.
5.8. Збори (конференція) учасників освітнього процесу факультету скликаються не рідше одного разу на рік.
5.9. Орган громадського самоврядування факультету:
1) оцінює діяльність декана факультету;
2) затверджує річний звіт про діяльність факультету;
3) подає ректору Академії пропозиції щодо відкликання з посади керівника факультету з підстав, передбачених законодавством України, цим статутом, укладеним із ним контрактом;
4) обирає виборних представників до вченої ради факультету;
5) обирає делегатів до вищого колегіального органу громадського самоврядування Академії.
Конференція трудового колективу Академії скликається не рідше ніж один раз на рік. Позачергові засідання можуть бути скликані за спільним рішенням ректорату та профкому працівників Академії або за ініціативою не менше третини членів трудового колективу.
6. Студентське самоврядування
6.1. В Академії діє студентське самоврядування, яке є невід'ємною частиною громадського самоврядування. Студентське самоврядування - це право і можливість студентів вирішувати питання навчання та побуту, захисту прав та інтересів студентів, а також брати участь в управлінні вищим навчальним закладом.
Студентське самоврядування об'єднує всіх студентів відповідного вищого навчального закладу. Усі студенти, які навчаються у вищому навчальному закладі, мають рівні права та можуть обиратися та бути обраними в робочі, дорадчі, виборні та інші органи студентського самоврядування.
Студентське самоврядування забезпечує захист прав та інтересів студентів та їх участь в управлінні Академією. Студентське самоврядування здійснюється студентами безпосередньо і через органи студентського самоврядування, які обираються шляхом прямого таємного голосування студентів.
6.2. У своїй діяльності органи студентського самоврядування керуються законодавством, цим статутом Академії та положенням про студентське самоврядування Академії.
6.3. Органи студентського самоврядування діють на принципах:
1) добровільності, колегіальності, відкритості;
2) виборності та звітності органів студентського самоврядування;
3) рівності права студентів на участь у студентському самоврядуванні;
4) незалежності від впливу політичних партій та релігійних організацій (крім вищих духовних навчальних закладів).
6.4. Органом студентського самоврядування Академії є студентська рада.
Представницькі, виконавчі та контрольно-ревізійні органи студентського самоврядування обираються строком на один рік.
Керівник студентського самоврядування та його заступники можуть перебувати на посаді не більш як два строки.
З припиненням особою навчання у вищому навчальному закладі припиняється її участь в органі студентського самоврядування в порядку, передбаченому положенням про студентське самоврядування вищого навчального закладу.
6.5. Органи студентського самоврядування:
1) беруть участь в управлінні вищим навчальним закладом у порядку, встановленому Законом України
"Про вищу освіту" та статутом вищого навчального закладу;
2) беруть участь в обговоренні та вирішенні питань удосконалення освітнього процесу, науково-дослідної роботи, призначення стипендій, організації дозвілля, оздоровлення, побуту та харчування;
3) проводять організаційні, просвітницькі, наукові, спортивні, оздоровчі та інші заходи;
4) беруть участь у заходах (процесах) щодо забезпечення якості вищої освіти;
5) захищають права та інтереси студентів, які навчаються у вищому навчальному закладі;
6) делегують своїх представників до робочих, консультативно-дорадчих органів;
7) приймають акти, що регламентують їх організацію та діяльність;
8) беруть участь у вирішенні питань забезпечення належних побутових умов проживання студентів у гуртожитках та організації харчування студентів;
9) розпоряджаються коштами та іншим майном, що перебувають на балансі та банківських рахунках органів студентського самоврядування;
10) вносять пропозиції щодо змісту навчальних планів і програм;
11) вносять пропозиції щодо розвитку матеріальної бази вищого навчального закладу, у тому числі з питань, що стосуються побуту та відпочинку студентів;
12) мають право оголошувати акції протесту;
13) виконують інші функції, передбачені Законом України
"Про вищу освіту" та положенням про студентське самоврядування вищого навчального закладу.
6.6. За погодженням з органом студентського самоврядування вищого навчального закладу приймаються рішення про:
1) відрахування студентів (курсантів) з вищого навчального закладу та їх поновлення на навчання;
2) переведення осіб, які навчаються у вищому навчальному закладі за державним замовленням, на навчання за контрактом за рахунок коштів фізичних (юридичних) осіб;
3) переведення осіб, які навчаються у вищому навчальному закладі за рахунок коштів фізичних (юридичних) осіб, на навчання за державним замовленням;
4) призначення заступника декана факультету, заступника директора інституту, заступника керівника вищого навчального закладу;
5) поселення осіб, які навчаються у вищому навчальному закладі, у гуртожиток і виселення їх із гуртожитку;
6) затвердження правил внутрішнього розпорядку вищого навчального закладу в частині, що стосується осіб, які навчаються;
7) діяльність студентських містечок та гуртожитків для проживання осіб, які навчаються у вищому навчальному закладі.
6.7. Вищим органом студентського самоврядування є загальні збори (конференція) студентів, які:
1) ухвалюють положення про студентське самоврядування вищого навчального закладу, визначають структуру, повноваження та порядок проведення прямих таємних виборів представницьких та виконавчих органів студентського самоврядування;
2) заслуховують звіти представницьких, виконавчих і контрольно-ревізійних органів студентського самоврядування, дають їм відповідну оцінку;
3) затверджують процедуру використання майна та коштів органів студентського самоврядування, підтримки студентських ініціатив на конкурсних засадах;
4) затверджують річний кошторис витрат (бюджет) органів студентського самоврядування, вносять до нього зміни та доповнення, заслуховують звіт про його виконання;
5) обирають контрольно-ревізійну комісію з числа студентів (курсантів) для здійснення поточного контролю за станом використання майна та виконання бюджету органів студентського самоврядування.
6.8. Адміністрація вищого навчального закладу не має права втручатися в діяльність органів студентського самоврядування.
6.9. Ректор Академії забезпечує належні умови для діяльності органів студентського самоврядування (надає приміщення, меблі, оргтехніку, забезпечує телефонним зв'язком, постійним доступом до Інтернету, відводить місця для встановлення інформаційних стендів тощо), про що укладається відповідна угода.
6.10. Фінансовою основою студентського самоврядування є:
1) кошти, визначені Вченою радою вищого навчального закладу в розмірі не менш як 0,5 відсотка власних надходжень, отриманих вищим навчальним закладом від основної діяльності;
2) членські внески студентів (курсантів), розмір яких встановлюється вищим органом студентського самоврядування вищого навчального закладу. Розмір місячного членського внеску однієї особи не може перевищувати 1 відсотка прожиткового мінімуму, встановленого законом.
6.11. Кошти органів студентського самоврядування спрямовуються на виконання їхніх завдань і здійснення повноважень відповідно до затверджених ними кошторисів.
Органи студентського самоврядування публічно звітують про використання коштів та виконання кошторисів не рідше одного разу на рік.
7. Рада молодих вчених
7.1. В Академії діє Рада молодих вчених, яка є частиною системи громадського самоврядування Академії та представляє інтереси та права осіб, які навчаються в Академії, а саме: лікарі-інтерни, резиденти, слухачі, аспіранти, докторанти. У роботі Ради молодих вчених беруть участь особи віком до 35 років (для докторантів - 40 років), які навчаються або працюють в Академії.
7.2. Рада молодих вчених забезпечує захист прав та інтересів осіб, які навчаються або працюють в Академії і, зокрема щодо питань наукової діяльності, підтримки наукоємних ідей, інновацій та обміну знаннями.
У своїй діяльності Рада молодих вчених керується законодавством, цим статутом та положенням про Раду молодих вчених. Положення про Раду молодих вчених затверджується загальними зборами (конференцією) трудового колективу Академії відповідно до чинного законодавства та цього статуту.
7.3. Рада молодих вчених діє на принципах:
1) свободи наукової творчості;
2) добровільності, колегіальності, відкритості;
3) рівності права осіб, які навчаються, на участь у діяльності наукових товариствах аспірантів, докторантів і молодих вчених.
7.4. Рада молодих вчених:
1) приймає акти, що регламентують їх організацію та діяльність;
2) проводить організаційні, наукові та освітні заходи;
3) популяризує наукову діяльність серед студентської молоді, сприяють залученню осіб, які навчаються, до наукової роботи та інноваційної діяльності;
4) представляє інтереси студентів (курсантів, слухачів), аспірантів, докторантів і молодих вчених перед адміністрацією Академії та іншими організаціями з питань наукової роботи та розвитку академічної кар'єри;
5) сприяє підвищенню якості наукових досліджень;
6) сприяє обміну інформацією між молодими вченими та дослідниками;
7) сприяє розвитку міжвузівського та міжнародного співробітництва;
8) взаємодіє з Національною медичною академією наук України, національними галузевими академіями наук, науковими та науково-дослідними установами;
9) виконує інші функції, передбачені положенням про Раду молодих вчених та законами України.
7.5. За погодженням з Радою молодих вчених керівництво Академії приймає рішення про відрахування осіб, які здобувають ступінь доктора філософії, з Академії та їх поновлення на навчання.
7.6. Рада молодих вчених формується на демократичних засадах шляхом виборів. Рада молодих вчених та організаційний механізм її діяльності визначаються положенням, яке затверджується вищим колегіальним органом громадського самоврядування Академії.
7.7. Адміністрація Академії не має права втручатися в діяльність Ради молодих вчених, крім випадків, коли така діяльність суперечить законодавству, статуту чи завдає шкоди інтересам Академії.
7.8. Ректор Академії всебічно сприяє створенню належних умов для діяльності Ради молодих вчених (надає приміщення, меблі, оргтехніку, забезпечує телефонним зв'язком, постійним доступом до Інтернету, відводить місця для встановлення інформаційних стендів тощо).
7.9. Фінансовою основою діяльності наукового товариства студентів (курсантів, слухачів), аспірантів, докторантів і молодих вчених є кошти, визначені Вченою радою вищого навчального закладу.