• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про внесення змін до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 67 "Водний транспорт"

Міністерство транспорту та звязку України  | Наказ від 06.08.2007 № 671
Реквізити
  • Видавник: Міністерство транспорту та звязку України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 06.08.2007
  • Номер: 671
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство транспорту та звязку України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 06.08.2007
  • Номер: 671
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
Н А К А З
06.08.2007 N 671
Про внесення змін до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 67 "Водний транспорт"
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18.03.2003 N 356 "Про затвердження Програми створення та постійного оновлення національної нормативної базі з праці та професійної класифікації на 2004-2007 роки", з метою підвищення якості підготовки та дипломування плавскладу та інших працівників морського транспорту відповідно до вимог щодо сертифікації підприємств з систем управління якістю та кваліфікації фахівців
НАКАЗУЮ:
1. Унести зміни до розділу "Морський транспорт" Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (далі - Зміни). Випуск 67 "Водний транспорт", затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 10.12.2001 N 863, що додаються.
2. Державному департаменту морського і річкового транспорту (Кушніренко А.В.) забезпечити доведення цього наказу та Змін до відома всіх заінтересованих підприємств, організацій та установ сфери управління Міністерства транспорту та зв'язку України та встановити контроль за впровадженням кваліфікаційних характеристик керівників, професіоналів і робітників.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Касапчука В.А.
Міністр М.Рудьковський
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказ Міністерства
транспорту та зв'язку
України
06.08.2007 N 671
ЗМІНИ
розділу "Морський транспорт" до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 67 "Водний транспорт") ( v0863361-01 )
Внести до розділу "Морський транспорт" наступні зміни:
Примітка. 1. Кваліфікаційні вимоги у розділі "Фахівці" викласти у такій редакції:
"Лоцман морський
Кваліфікаційні вимоги
Лоцман морський 1 класу: повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст або бакалавр). Стаж роботи за професією лоцмана морського 2 класу: для спеціаліста - не менше 1 року, бакалавра - не менше 2 років. Екзаменаційні випробування за вимогами до компетентності лоцмана морського на право одержання свідоцтва про посадову кваліфікацію. Періодичне підвищення й підтвердження кваліфікації. Позитивні висновки з усіх встановлених показників професійного добору.
Лоцман морський 2 класу: базова або неповна вища освіта відповідного напряму підготовки (бакалавр або молодший спеціаліст). Диплом капітана малого плавання (чи штурмана далекого плавання). Екзаменаційні випробування за вимогами до компетентності лоцмана морського на право одержання свідоцтва про посадову кваліфікацію. Періодичне підвищення й підтвердження кваліфікації. Позитивні висновки з усіх встановлених показників професійного добору.
Лоцман-оператор
Кваліфікаційні вимоги
Лоцман-оператор 1 класу: повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст або бакалавр). Обмежене свідоцтво оператора Глобальної морської системи зв'язку під час лиха й для забезпечення безпеки (ГМЗЛБ). Стаж роботи за професією лоцмана-оператора 2 класу: для спеціаліста - не менше 1 року, бакалавра - не менше 2 років. Екзаменаційні випробування за вимогами до компетентності лоцмана-оператора на право одержання посвідчення про посадову кваліфікацію. Періодичне підвищення й підтвердження кваліфікації. Позитивні висновки з усіх встановлених показників професійного добору.
Лоцман-оператор 2 класу: базова або неповна вища освіта відповідного напряму підготовки (бакалавр або молодший спеціаліст). Диплом капітана малого плавання (чи штурмана далекого плавання). Обмежене свідоцтво оператора Глобальної морської системи зв'язку під час лиха й для забезпечення безпеки (ГМЗЛБ). Екзаменаційні випробування за вимогами до компетентності лоцмана-оператора на право одержання посвідчення про посадову кваліфікацію. Періодичне підвищення й підтвердження кваліфікації. Позитивні висновки з усіх встановлених показників професійного добору".
1. Розділ "Керівники" "Заступник директора регіонального філіалу Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків" доповнити наступними кваліфікаційними характеристиками:
"Головний диспетчер порту
Завдання та обов'язки. Здійснює керівництво диспетчерською службою порту. Визначає, планує і координує роботу щодо забезпечення ритмічної діяльності підрозділів порту, виконання змінно-добових планів і технологічних процесів оброблення суден на причалах порту, здійснення договірних зобов'язань відповідно до встановлених строків. Організовує оптимальне планування добової роботи суден в порту. Контролює розставлення суден за видами робіт, враховуючи найбільш ефективне їх використання. Здійснює реґулярний контроль за виконанням суднами графіків руху. Вживає необхідних заходів щодо запобігання простоїв суден та порушень графіків руху і планів перевезень. Сприяє створенню умов для своєчасного проведення вантажно-розвантажувальних робіт, раціонального використання складських площ, вантажних причалів, портової перевантажувальної техніки. Забезпечує оброблення та передачу необхідної оперативно-планової та диспетчерської документації, невідкладне доведення диспетчерською службою порту завдань до виконавців. Проводить диспетчерські наради. Забезпечує планування та організацію роботи пасажирських суден, коригування їх роботи згідно зі змінами пасажиропотоку та погодних умов. Контролює своєчасне забезпечення суден паливно-мастильними матеріалами та надання інших видів портових послуг. Здійснює контроль за правильним та своєчасним поданням інформації про штормові попередження. Вживає заходів щодо забезпечення безаварійної роботи суден та запобігання забрудненню моря. Вивчає передовий вітчизняний і світовий досвід організації оперативно-виробничого планування і диспетчеризації роботи портів. Бере участь у розробленні й реалізації заходів щодо удосконалення оперативного планування та управління виробництвом, підвищення його ефективності. Впроваджує нові технічні засоби організації та механізації диспетчерської служби. Керує роботою диспетчерів, змінних диспетчерів та інших працівників диспетчерської служби, контролює ведення ними диспетчерських журналів та іншої встановленої технічної документації. Здійснює контроль за складанням встановленої звітності.
Повинен знати: постанови, розпорядження, правила, положення, інструкції, методичні, нормативні та інші керівні матеріали стосовно організації оперативного управління діяльністю портів, з питань експлуатації флоту; керівні документи, що реґламентують роботу суден в акваторії порту; технологічний процес оброблення та комплексне обслуговування суден у портах; особливості організаційної структури порту, перспективи його розвитку; спеціалізацію і територіальне розташування підрозділів порту, виробничі зв'язки між ними; техніко-експлуатаційні характеристики суден, причалів і перевантажувальної техніки портів; передовий вітчизняний та зарубіжний досвід з організації роботи портів; організацію перевезень вантажів, пасажирів та багажу; технологію та організацію перевантажувальних робіт в портах; порядок укладання договорів; правила оформлення технічної документації; облік і звітність; заходи щодо захисту природного навколишнього середовища; інформатику, технічні засоби оперативного управління виробництвом; економіку; організацію виробництва, праці й управління; трудове законодавство.
Кваліфікаційні вимоги. Повна вища освіта відповідного напряму підготовки (маґістр, спеціаліст). Стаж роботи за професією диспетчера або керівника в галузі управління транспортним процесом: для маґістра - не менше 2 років, спеціаліста - не менше 3 років.
Начальник відділу гідротехнічних та інженерних споруд
Завдання та обов'язки. Здійснює організацію технічної експлуатації портових споруд. Забезпечує технічний нагляд за станом, дотриманням режиму експлуатації, ремонтом гідротехнічних та інженерних споруд. Контролює виконання вимог щодо забезпечення нормальних умов їх технічної експлуатації усіма структурними підрозділами порту і клієнтурою, що використовує портові споруди. Організовує планування і контролює здійснення капітального будівництва в порту, розширення, реконструкцію об'єктів порту, своєчасне введення в дію основних фондів. Забезпечує планування ремонту і розглядає технічну документацію на капітальний ремонт портових споруд, будівництво окремих інженерних споруд і на комплексний розвиток порту. Бере участь в підготовці вихідних даних та складанні технічних завдань на проектування окремих споруд і на розробку комплексних проектів розвитку порту. Організовує ведення та коректуру технічного паспорту порту та портових споруд, складання та коректуру довідника навантажень допустимих на причали і склади. Забезпечує підготовку заяв на проектно-пошукові і ремонтні роботи, оформлення договорів з проектними та підрядними організаціями. Контролює складання заяв на матеріали та обладнання для капітального будівництва і ремонту портових споруд. Бере участь в комісіях з приймання до експлуатації заново побудованих споруд, виконаних робіт з будівництва та ремонту. Узгоджує питання, що пов'язані з необхідністю розбирання покриття території порту, контролює виконання земляних робіт. Бере участь в розгляданні технічних завдань на ремонтне черпання. Організовує перевірки стану підкранових шляхів у встановленні строки. Сприяє прийняттю оперативних мір з ліквідації дефектів та пошкоджень портових споруд, що виявлені під час технічних оглядів. Бере участь в перевірках відповідності стану та режиму експлуатації портових споруд вимогам протипожежних і санітарних норм. Організовує вивчення, узагальнення та впровадження передового досвіду в області технічної експлуатації портових споруд. Впроваджує прогресивні методи інженерного обслуговування, утримання в справному стані та ремонту портових споруд. Вживає заходів щодо охорони навколишнього середовища. Керує підлеглим персоналом.
Повинен знати: постанови, накази, правила, методичні, нормативні та інші керівні документи з питань безпечної експлуатації, ремонту гідротехнічних та інженерних споруд портів і з нагляду за їх технічним станом; Правила технічної експлуатації портових споруд і акваторій; перспективи, вітчизняні і світові тенденції розвитку портів; види технічних оглядів гідротехнічних споруд, процедури визначення та методи оцінки їх технологічного стану; строки проведення технічних оглядів; технології ведення технічного нагляду; основні показники технічного стану елементів споруд; правила складання технічної документації щодо портових споруд; форми та правила складання документів, що видаються за результатами технічних оглядів; технологію ремонту гідротехнічних та інженерних споруд; технічні вимоги до виконання ремонтних робіт; порядок укладання договірної документації; нормативні акти з питань охорони навколишнього середовища; правила і норми охорони праці, виробничої санітарії і протипожежного захисту; основи економіки, організації праці та управління, основи трудового законодавства.
Кваліфікаційні вимоги. Повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст). Післядипломна освіта в галузі управління. Стаж роботи за професією інженера, пов'язаною з технічною експлуатацією портових споруд не менше 5 років.
Начальник відділу маркетинґу порту
Завдання та обов'язки. Здійснює розробку маркетинґової політики порту на основі аналізу кон'юнктури ринку портових послуг. Вживає заходів щодо збереження існуючих вантажопотоків та залучення нових. Планує та контролює усі заходи рекламно-інформаційної діяльності порту. Розробляє стратегію рекламної кампанії та заходів щодо створення позитивного іміджу порту (PR-заходи). Затверджує рекламний бюджет, контролює його використання та здійснює оцінку ефективності рекламної кампанії. Забезпечує підготовку договірної документації щодо виготовлення рекламної продукції. Затверджує фірмовий стиль порту та фірмове оформлення рекламної продукції. Організовує маркетинґові дослідження ринку портових послуг, на основі результатів яких здійснює прогнозування споживчого попиту. Затверджує плани маркетинґових досліджень порту. Бере участь в складанні перспективних планів надання портових послуг. Організовує вивчення поглядів, поведінки і переваг споживачів. Розробляє пропозиції щодо підвищення якості продукції та обслуговування клієнтури порту. Вивчає конкурентну позицію порту на ринку портових послуг та розробляє заходи щодо підвищення його конкурентоспроможності. Вивчає досвід завоювання позицій на регіональних і світових ринках. Визначає шляхи підвищення конкурентоспроможності на зовнішньому ринку. Забезпечує коригування тарифної політики порту з урахуванням кон'юнктури ринку та тарифної політики конкурентів. Координує діяльність всіх функціональних підрозділів порту зі збору й аналізу комерційноекономічної інформації та створення бази даних з маркетинґу. Представляє інтереси порту у сторонніх організаціях з питань маркетинґової політики порту. Здійснює координацію роботи працівників відділу, контролює ведення встановленої документації.
Повинен знати: чинне законодавство; постанови, накази, розпорядження, методичні, нормативні та інші керівні матеріали з питань маркетинґової політики на водному транспорті, з оцінювання фінансово-економічного стану порту та маркетинґових показників, що характеризують стан ринку портових послуг; профіль, спеціалізацію й особливості організаційної структури порту; перспективи, вітчизняні й світові тенденції технологічного, економічного та соціального розвитку портів; організацію маркетинґової діяльності в галузі морського транспорту; систему маркетинґу та менеджмент; методи вивчення ринкової кон'юнктури портових послуг та розроблення заходів з прогнозування вантажопотоків, їх формування та економічного обґрунтування; тарифну політику портів; логістику; організацію рекламної справи; порядок розглядання та підготовки рекламної документації; кошториси витрат щодо маркетинґу та рекламних кампаній; види та умови надання портових послуг; основи транспортного права; порядок укладання договорів; основи економіки й зовнішньоекономічної діяльності; етику ділового спілкування та ведення ділових переговорів; основи організації праці й управління; основи трудового законодавства.
Кваліфікаційні вимоги. Повна вища освіта відповідного напряму підготовки (маґістр, спеціаліст). Стаж роботи за професією, пов'язаною з маркетинґом на морському транспорті: для маґістра - не менше 2 років, спеціаліста - не менше 3 років.
Начальник відділу механізації
Завдання та обов'язки. Забезпечує загальний технічний нагляд за експлуатацією підйомно-транспортних машин та механізмів і технологічного устаткування, що знаходяться в веденні підрозділів порту. Здійснює контроль за введенням в експлуатацію, реєстрацією, веденням обліку та звітності щодо перевантажувальної техніки порту. Організовує її технічне обслуговування та ремонт. Забезпечує безаварійну, безпечну та високоефективну роботу перевантажувальної техніки. Організовує планування та розроблення заходів щодо поповнення парку порту новими підйомно-транспортними машинами і механізмами, технологічним устаткуванням, спеціальними перевантажувальними установками. Бере участь в розробленні та впровадженні нових прогресивних комплексно-механізованих процесів вантажно-розвантажувальних робіт на підставі використання високопродуктивної перевантажувальної техніки. Упроваджує прогресивні методи її технічної експлуатації та ремонту, удосконалює організацію праці працівників, які відповідають за її справний технічний стан. Здійснює контроль за проведенням регулярних оглядів та оперативного технічного нагляду за експлуатацією, проведенням профілактичного обслуговування й ремонту перевантажувальної техніки. Аналізує показники використання підйомно-транспортних машин та механізмів, технологічного устаткування і розробляє заходи з підвищення довговічності та надійності їх роботи. Забезпечує безпечні умови праці у разі проведення монтажу та демонтажу перевантажувальної техніки засобами порту, технічний нагляд за монтажем, що виконується сторонніми організаціями. Бере участь у розслідуванні аварійних та нещасних випадків. Вживає заходів щодо виведення із експлуатації техніки, що не відповідає вимогам безпеки праці. Організовує вивчення, узагальнення та впровадження передового досвіду з технічної експлуатації та ремонту підйомно-транспортних машин та механізмів і технологічного устаткування порту. Забезпечує нагляд за дотриманням їх безпечної експлуатації відповідно до вимог діючих норм і правил з охорони праці, електробезпеки, виробничої санітарії і протипожежного захисту. Бере участь в перевірках знань нормативних документів керівних та інженерно-технічних працівників. Керує роботою підлеглого персоналу, зайнятого технічним наглядом за експлуатацією перевантажувальної техніки порту.
Повинен знати: постанови, накази, розпорядження, інструкції, методичні, нормативні та інші керівні документи стосовно технічної експлуатації, ремонту підйомно-транспортних машин та механізмів і технологічного устаткування в портах; правила технічної експлуатації підйомно-транспортного устаткування морських портів, портових споруд і акваторій; графіки проведення технічних оглядів; порядок проведення оглядів й визначення обсягів і термінів ремонту; будову вантажопідйомних кранів, перевантажувальних машин, механізмів, установок, технологічного устаткування, вантажозахоплювальних пристроїв; правила безпечної експлуатації електроустаткування перевантажувальної техніки; порядок виконання ремонтно-профілактичних робіт; зміст технічної, звітної та облікової документації, правила її оформлення; правила і норми охорони праці, виробничої санітарії і протипожежного захисту; основи економіки, організації праці та управління, основи трудового законодавства.
Кваліфікаційні вимоги. Повна вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст). Післядипломна освіта в галузі управління. Стаж роботи за професією інженера-механіка з підйомно-транспортного устаткування не менше 5 років.
Начальник групи доків
Завдання та обов'язки. Здійснює організацію технічної експлуатації доків. Забезпечує їх безперебійну та безпечну роботу. Організовує та координує діяльність начальників доків, змінних докмейстерів. Здійснює контроль за технічним станом доків та організацією їх ремонту. Забезпечує своєчасне, якісне проведення оглядів і запобіжних ремонтів вузлів та обладнання доків, складання ремонтних відомостей для ремонтів заводських видів. Контролює організацію постійного постачання суден та працюючих в доках всіма видами енергії, пару, їх освітлення. Здійснює перевірки готовності доків і суден до підйому або спуску. Контролює та дає вказівки докмейстеру доку у випадках складного спуску чи підйому або у разі несприятливих метеорологічних умов. Перевіряє особисто підготовку набору під докову постіль судна: правильність установки кільблоків та кліток згідно з кресленнями, міцність їх закріплення на стапель-палубі дока. Контролює несення вахтової служби, ведення документації на доках. Організовує своєчасне пред'явлення доків до огляду Регістра судноплавства України або іншого класифікаційного товариства. Забезпечує максимальне використання площ доків. Сприяє скороченню строків докування суден. Стежить за збереженням обладнання доків, засобів механізації докових робіт, лісів, інвентарю та іншого майна доків. Вживає заходів щодо запобігання аварій, пожеж як на доках, так і на суднах в доках. Забезпечує складання розкладів щодо аварійної та пожежної тривог. Бере участь у розслідуванні нещасних випадків. Планує та організовує роботу із забезпечення безпечних умов праці на доках. Розробляє пропозиції з поліпшення умов праці працівників доків. Здійснює щоденний (щозмінний) контроль з охорони праці на доках згідно з діючими вимогами. Стежить за дотриманням екіпажами доків норм і правил пожежної безпеки, охорони навколишнього природного середовища. Організовує технічне навчання працівників доків і навчання правилам боротьби з пожежами та водою. Стежить за справним станом засобів протипожежного захисту, зв'язку і сигналізації доків. Забезпечує належний санітарний стан всіх приміщень доків, понтонів.
Повинен знати: постанови, накази, розпорядження, інструкції, методичні, нормативні та інші керівні документи з технічної експлуатації та ремонту суднопідйомних споруд, з питань організації робіт на плавдоках; правила докування суден; положення про ремонт суден на заводах морського флоту; нормативні документи, які регламентують організацію суднової служби; Правила технічної експлуатації суднопідйомних споруд; порядок проведення ремонтних робіт плавдоків; складання ремонтних відомостей; обладнання доків, правила його експлуатації; вимоги міжнародних конвенцій Міжнародної морської організації (ІМО) щодо охорони життя людини на морі (СОЛАС), запобігання забруднення з суден (МАРПОЛ), про підготовку й дипломування моряків та несення вахти (ПДМНВ) тощо; нормативні акти стосовно захисту навколишнього природного середовища; правила і норми охорони праці, виробничої санітарії та протипожежного захисту; основи економіки, організації праці та управління, основи трудового законодавства.
Кваліфікаційні вимоги. Повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст або бакалавр). Післядипломна освіта в галузі управління. Стаж роботи за професією докмейстера: для магістра або спеціаліста - не менше 2 років, бакалавра - не менше 3 років.
Начальник групи камеральної обробки
Завдання та обов'язки. Здійснює керівництво діяльністю групи з оброблення всіх видів зйомки рельєфу дна, що координовані з використанням геодезичної опори, радіонавігаційних та супутникових систем. Контролює правильність оброблення даних астрономічних та гідрометеорологічних спостережень, геодезичних робіт. Забезпечує належну та своєчасну камеральну обробку польових матеріалів у встановлені терміни. Контролює якість та повноту виконання усіх робіт, які покладені на групу, відповідно до технічних завдань та вимог. Забезпечує дотримання технологічних процесів під час камеральної обробки матеріалів. Здійснює аналіз та удосконалює діючі технологічні процеси з метою підвищення продуктивності праці в групі. Вживає заходів щодо сучасного технічного оснащення трудомістких і ручних робіт. Розробляє завдання на складання нових та доопрацювання застарілих програм. Впроваджує заходи з використання більш досконалих методик камерального оброблення матеріалів гідрографічного вивчення водних шляхів. Контролює додержання правил обліку і збереження матеріалів, що надходять для оброблення. Бере участь в технічному навчанні працівників групи.
Повинен знати: постанови, накази, розпорядження, інструкції, методичні, нормативні та інші керівні документи, які стосуються питань камеральної обробки матеріалів; сучасні методики обробки всіх видів зйомки рельєфу дна; оброблення даних астрономічних, гідрометеорологічних та гідрологічних спостережень, геодезичних робіт; правила гідрографічної служби; положення про навігаційно-гідрографічне забезпечення плавання суден на морях і внутрішніх водних шляхах України; вимоги Міжнародної гідрографічної організації (МГО) щодо навігаційно-гідрографічного забезпечення мореплавання; вимоги міжнародних конвенцій Міжнародної морської організації (ІМО) щодо охорони життя людини на морі (СОЛАС) тощо; сучасні дані про зону відповідальності в навігаційно-гідрографічному, топографо-геодезичному і геоморфологічному відношенні; передовий вітчизняний та зарубіжний досвід в галузі гідрографії, геодезії, топографії та гідрометеорології; вимоги до складання планів камеральної обробки матеріалів; правила оформлення польових матеріалів; нормативні акти про охорону природного навколишнього середовища; правила та норми охорони праці, виробничої санітарії і протипожежного захисту; економіку, організацію праці та управління; основи трудового законодавства.
Кваліфікаційні вимоги. Повна вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст). Післядипломна освіта в галузі управління. Стаж роботи за професією інженера в гідрографічній службі не менше 5 років.
Начальник доку (докмейстер)
Завдання та обов'язки. Здійснює керівництво виробничо-господарською діяльністю суднопідйомної споруди (плавдоку). Забезпечує безперебійну його роботу для виконання докування суден. Організовує проведення усіх підготовчих робіт з підйому та спуску суден з доку. Контролює безпечний хід робіт по заведенню суден у док, їх центруванню, установленню на кільблоки, кріпленню. Забезпечує належну роботу всіх механізмів та вузлів доку, технічно справний стан та безпечну експлуатацію підйомно-транспортних засобів на доці. Здійснює контроль за підготовчими роботами на доці до його занурення і спуску суден з доку. Перевіряє правильність установки кліток і кільблоків згідно з кресленнями, міцність їх закріплення на стапель-палубі доку, якість матеріалів, з яких зроблені клітки та кільблоки. Забезпечує максимальне використання площі доку. Сприяє скороченню строків докування суден. Стежить за комплектністю запасних частин, вузлів доку. Забезпечує надійне збереження комплектуючих деталей і вузлів, якірних, буксирних та стопорних кранових улаштувань доку. Складає ремонтну відомість доку з корпусної частини у встановлений термін з метою визначення обсягів ремонтних робіт і матеріальних витрат. Готує док до ремонту. Контролює та здійснює нагляд за ходом і якістю ремонтних робіт доку, що виконуються цехами і дільницями заводу. Керує ремонтом доку, який виконується палубною командою. Організовує своєчасне пред'явлення доку до огляду Регістра судноплавства України або іншого класифікаційного товариства. Забезпечує справний стан огороджень, переходів, мостів (апарелей), площадок. Своєчасне вживає заходів для запобігання аварій суден, які стоять у доці. Забезпечує установку щитів з рятувальними засобами на доці, їх справність. Керує аварійно-рятувальними роботами, що проводяться на доці, бере участь у розслідуванні нещасних випадків. Забезпечує комплектність і збереження протипожежного майна, навчання екіпажу доку правилам боротьби з пожежами і складання розкладу з пожежної тривоги. Планує і організовує роботу із забезпечення безпечних умов праці на доці, контролює виконання вимог охорони праці. Розробляє пропозиції з поліпшення умов праці працівників доку. Організовує та координує діяльність змінних докмейстерів з забезпечення безаварійної роботи доку та безпечної стоянки суден у ньому. Вживає заходів щодо охорони навколишнього природного середовища, не допускає його забруднення з вини працівників доку.
Повинен знати: постанови, накази, розпорядження, інструкції, методичні, нормативні та інші керівні документи з технічної експлуатації та ремонту суднопідйомних споруд, з питань організації робіт на плавдоках; правила докування суден; положення про ремонт суден на заводах морського флоту; нормативні документи, які регламентують організацію суднової служби; Правила технічної експлуатації суднопідйомних споруд; порядок проведення ремонтних робіт плавдоку; складання ремонтних відомостей; обладнання доку, правила його експлуатації; матеріальну частину доку; вимоги міжнародних конвенцій Міжнародної морської організації (ІМО) щодо охорони життя людини на морі (СОЛАС), запобігання забруднення з суден (МАРПОЛ) тощо; етику професійних відносин; нормативні акти стосовно захисту навколишнього природного середовища; правила і норми охорони праці, виробничої санітарії та протипожежного захисту; основи економіки, організації праці та управління, основи трудового законодавства.
Кваліфікаційні вимоги. Повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст або бакалавр). Післядипломна освіта в галузі управління. Стаж роботи за професією в області технічної експлуатації суднопідйомних споруд: для спеціаліста - не менше 2 років, бакалавра - не менше 3 років".
2. Розділ "Фахівці" доповнити наступною кваліфікаційною характеристикою:
"Фахівець з маркетинґу порту
Завдання та обов'язки. Забезпечує розробку та впровадження заходів з маркетинґової стратегії порту на основі вивчення існуючих вантажопотоків, їх прогнозування, формування та економічного обґрунтування. Розробляє плани маркетинґових досліджень та рекламних кампаній. Вивчає ринок портових послуг, тенденції його розвитку. Здійснює аналіз діяльності конкурентів. Досліджує тарифну політику в галузі та бере участь в коригуванні тарифної політики порту. Розробляє методи та засоби збору і систематизації інформації. Організовує та здійснює збирання даних згідно з планами маркетинґу порту. Проводить попереднє вивчення реальних та потенційних споживачів. Розробляє кошториси витрат щодо маркетинґу та рекламних кампаній порту. Веде облік витрат на маркетинґ та рекламу за встановленою формою. Здійснює розробку рекламно-інформаційних заходів та матеріалів, у тому числі їх художнє оформлення. Оформляє договірну документацію на виготовлення рекламної продукції. Бере участь у розробленні фірмового стилю порту та фірмового оформлення рекламної продукції. Вивчає, узагальнює та систематизує ефекти від різноманітних видів реклами. Бере участь у просуванні на ринок нових тенденцій у сфері надання портових послуг та визначає можливості порту щодо виходу на перспективні ринки. Організовує та контролює інформаційно-статистичну роботу, пов'язану з накопиченням і обробленням маркетинґової інформації. Підтримує постійні ділові контакти з джерелами маркетинґової інформації. Складає договори зі сторонніми організаціями щодо інформаційного обслуговування. Сприяє обміну маркетинґовою інформацією між підрозділами порту.
Повинен знати: постанови, накази, розпорядження, положення, нормативні та інші керівні матеріали стосовно маркетинґу в сфері водного транспорту; профіль, спеціалізацію й особливості організаційної структури порту, перспективи його розвитку; вітчизняні й світові тенденції технологічного, економічного та соціального розвитку портів; досвід завоювання конкурентних позицій на світових і регіональних ринках; кон'юнктуру внутрішнього та зовнішнього ринку; умови оброблення й обслуговування суден в портах; способи проведення маркетинґових досліджень; методи прогнозування і моделювання попиту, формування конкурентоспроможних заходів у сфері надання портових послуг; ринкові методи господарювання, закономірності й особливості розвитку економіки; логістику; основи менеджменту; порядок ціноутворення та цінову політику; організацію рекламної справи; форми облікових документів та порядок складання звітності; технічні засоби збору та оброблення інформації; етику ділового спілкування; порядок укладання і виконання договорів; основи організації праці й управління; основи трудового законодавства.
Кваліфікаційні вимоги. Повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст або бакалавр): для спеціаліста - без вимог до стажу роботи, бакалавра - стаж роботи за професією, пов'язаною з маркетинґовою діяльністю, - не менше 1 року".
4. Розділ "Робітники" доповнити наступними кваліфікаційними характеристиками:
"Механік малотоннажного судна
Завдання та обов'язки. Забезпечує безаварійну роботу та технічне обслуговування суднових машин, механізмів, всіх технічних засобів судна валовою місткістю менше 500 одиниць та потужністю головної енергетичної установки менше 750 кВт. Несе машинні вахти. Стежить за дотриманням установленого режиму експлуатації головної енергетичної установки й допоміжних механізмів, котлів, суднових систем і систем суднової автоматики, які пов'язані з ними. Забезпечує швидке й точне виконання команд, що подаються з ходового містка. Вживає відповідних заходів у разі виявлення неполадок у роботі суднових машин, механізмів, всього суднового устаткування. Здійснює ревізію окремих вузлів суднових двигунів внутрішнього згоряння. Виконує слюсарно-монтажні роботи з дрібного ремонту суднових двигунів внутрішнього згоряння, допоміжних механізмів і котлів, суднових пристроїв і систем. Контролює виконання ремонтних робіт, що проводяться береговими працівниками. Здійснює прийом паливномастильних матеріалів на судно. Стежить за правильним та економним використанням палива, мастил та інших матеріалів. Перевіряє якість палива та мастильних матеріалів згідно з їх характерними зовнішніми ознаками та основними паспортними даними. Забезпечує своєчасне постачання судна аварійним майном, інвентарем, матеріалами та змінними запасними частинами. Стежить за рівнем води в ллялах. Виконує баластні операції. Вживає заходів щодо видалення забрудненої води та сміття у приймальні берегові або плавучі споруди та запобігання забрудненню із судна навколишнього середовища. Забезпечує постійну готовність до дії засобів забезпечення живучості судна та використовує необхідні технічні засоби у надзвичайних ситуаціях. Веде необхідну технічну документацію. Забезпечує додержання правил охорони праці та протипожежного захисту в машинному відділенні. Контролює виконання заходів щодо забезпечення охорони людського життя на морі та захисту природного навколишнього середовища.
Повинен знати: нормативні та інші керівні матеріали з безпечної експлуатації суднової енергетичної установки, суднових технічних засобів та систем малотоннажних суден; керівні документи, що регламентують організацію суднової служби; санітарні правила для малотоннажних суден; будову й дію головної енергетичної установки й допоміжних механізмів, котлів, суднових пристроїв, систем та засобів автоматизації, інструкції з їх експлуатації й ремонту; процедури несення машинної вахти; основні несправності суднових двигунів внутрішнього згоряння, допоміжних механізмів і систем; способи виявлення та усунення несправностей відповідно до вимог інструкцій; основи теплотехніки та електротехніки; основи електроустаткування суден і елементи суднової автоматики; призначення й будову приладів автоматики двигунів внутрішнього згоряння; основи організації та технології судноремонту; призначення і правила застосування слюсарного й контрольно-вимірювального інструменту; види та класифікацію паливо-мастильних матеріалів; протипожежні заходи щодо приймання, зберігання на судні палива і мастильних матеріалів та їх витрат; методи боротьби за живучість судна та техніку особистого виживання на морі; розташування на судні аварійно-рятувального, протипожежного обладнання, майна, інвентарю та його використання за призначенням; правила ведення технічної документації; надання першої допомоги у разі нещасних випадків; основи організації праці й економіки.
Кваліфікаційні вимоги. Неповна вища освіта (молодший спеціаліст) або професійно-технічна освіта. Стаж плавання на самохідних суднах валовою місткістю більше 80 одиниць та/або з потужністю головної енергетичної установки більше 55 кВт - не менше 6 місяців та стаж роботи, пов'язаний з ремонтом суднових механізмів та обладнання, - не менше 6 місяців. Підтвердження компетентності згідно з вимогами до професії механіка малотоннажного судна. Періодичне підвищення кваліфікації.
Судноводій малотоннажного судна
Завдання та обов'язки. Здійснює самостійне керівництво судном валовою місткістю менше 500 одиниць та потужністю головної енергетичної установки менше 750 кВт. Виконує обов'язки старшого на вахті згідно з керівними документами, що регламентують організацію суднової служби. Визначає місцезнаходження судна навігаційними засобами. Здійснює навігаційну прокладку, визначає поправки навігаційних приладів. Забезпечує правильне використання навігаційних приладів та інструментів, утримання їх в справному стані. Визначає маневрові елементи судна, використовує посібники з судноводіння. Здійснює передачу та прийом суднових звукових та візуальних сигналів. Проводить навантаження та розвантаження судна. Оформлює суднові вантажні документи. Вживає заходів щодо безпечного плавання та збереження вантажу. Забезпечує утримання в належному стані корпусу судна, суднових приміщень, протипожежних, аварійних та рятувальних засобів. Організовує та контролює підготовку екіпажу щодо забезпечення живучості судна, боротьби з пожежею на судні в разі аварійних подій із судном. Вживає заходів щодо рятування людей, які потерпають лихо на воді. Веде необхідну технічну та суднову документацію. Забезпечує додержання членами суднової команди правил охорони праці, пожежної безпеки. Контролює виконання вимог щодо запобігання забрудненню із судна природного навколишнього середовища.
Повинен знати: нормативні та інші керівні документи з питань безпеки плавання, судноводіння, технічної експлуатації малотоннажних суден та організації суднової служби; основні принципи несення суднової вахти; правила запобігання зіткненню суден на морі; санітарні правила для малотоннажних суден; будову та обладнання малотоннажних суден, їх морехідні якості, маневрові та інерційні властивості; принцип будови і правила технічної експлуатації та безпечного обслуговування електрорадіонавігаційних приладів на суднах; правила плавання у морських та портових водах; принцип дії та правила використання основних типів магнітних компасів; основи навігації та лоції; правила радіозв'язку у морських та портових водах; основні знання з електротехніки та суднового електроустаткування; суднові та такелажні роботи; фізико-хімічні характеристики основних видів вантажів, правила їх перевезення; організацію боротьби за живучість судна та техніку особистого виживання на морі; правила експлуатації суднових рятувальних засобів і шлюпок; правила пожежної безпеки на суднах; методи надання першої медичної допомоги; правила ведення технічної документації; основні дії щодо захисту природного навколишнього середовища; основи економіки та організації праці; основи трудового законодавства.
Кваліфікаційні вимоги. Неповна вища освіта (молодший спеціаліст) або професійно-технічна освіта. Стаж плавання на самохідних суднах валовою місткістю більше 80 одиниць у складі суднової команди - не менше 1 року, у тому числі виконуючи обов'язки з несення вахти на містку під наглядом капітана або вахтового помічника капітана протягом не менше 6 місяців. Підтвердження компетентності згідно з вимогами Кодексу про підготовку й дипломування моряків та несення вахти (ПДМНВ). Періодичне підвищення кваліфікації".