• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження методичних рекомендацій щодо внутрішньої процедури Державіаслужби України з сертифікації та нагляду за організаціями з технічного обслуговування до Правил з підтримання льотної придатності (Part-M)

Державна авіаційна служба України | Наказ, Інструкція, План, Журнал, Форма типового документа, Лист, Рекомендації від 14.09.2012 № 636
Реквізити
  • Видавник: Державна авіаційна служба України
  • Тип: Наказ, Інструкція, План, Журнал, Форма типового документа, Лист, Рекомендації
  • Дата: 14.09.2012
  • Номер: 636
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна авіаційна служба України
  • Тип: Наказ, Інструкція, План, Журнал, Форма типового документа, Лист, Рекомендації
  • Дата: 14.09.2012
  • Номер: 636
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА АВІАЦІЙНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
14.09.2012 № 636
Про затвердження методичних рекомендацій щодо внутрішньої процедури Державіаслужби України з сертифікації та нагляду за організаціями з технічного обслуговування до Правил з підтримання льотної придатності (Part-M)
Відповідно до статті 5 Повітряного кодексу України , з метою удосконалення та приведення нормативно-правової бази, що регулює діяльність цивільної авіації України, на виконання вимог статей M.B.101 та M.B.102 Правил з підтримання льотної придатності (Part-M) , затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 10 лютого 2012 року за № 85, зареєстрованих в Міністерстві юстиції 28 лютого 2012 року за № 333/20646,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити методичні рекомендації щодо внутрішньої процедури Державіаслужби України з сертифікації та нагляду за організаціями з технічного обслуговування до Правил з підтримання льотної придатності (Part-M) , що додаються.
2. Департаменту льотної придатності забезпечити оприлюднення наказу на офіційному сайті Державіаслужби України.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Державіаслужби України Дьоміна Е.В.
Т.в.о. ГоловиО.В. Гречко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державіаслужби
14.09.2012 № 636
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо внутрішньої процедури Державіаслужби України з сертифікації та нагляду за організаціями з технічного обслуговування до Правил з підтримання льотної придатності (Part-M) ( z0333-12 )
1. Загальні положення
1.1 Цей документ розроблено на виконання вимог статтей M.B.101 ( z0333-12 ), M.B.102 Правил з підтримання льотної придатності (Part-M), затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 10 лютого 2012 року № 85, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 28 лютого 2012 року за № 333/20646 (далі - Правила).
1.2 Ці процедури застосовні до організацій, які подають на отримання чи зміну схвалення, або які схвалені на виконання технічного обслуговування повітряних суден і компонентів, що не зазначені у параграфі (g) статті M.A.201.
1.3 У тексті даних Методичних рекомендацій щодо процедури сертифікації та нагляду за організаціями з ТО до Правил з підтримання льотної придатності (Part-M) (далі - Методичні рекомендації) посилання на M.A.XXX та M.B.XXX вважати посиланнями на відповідні статті Правил, а посилання на AMC M.A.XXX та AMC M.B.XXX вважати посиланнями на відповідні статті Методичних рекомендацій щодо прийнятних методів встановлення відповідності та керівного матеріалу (AMC&GM) до Правил з підтримання льотної придатності (Part-M) (далі - AMC).
1.4 У тексті даних Методичних рекомендацій посилання на EASA Form 6F, EASA Form 2 та EASA Form 4 вважати посиланнями на додатки 6, 9 та 10 до AMC, відповідно EASA Form 2 та EASA Form 4 є прикладом форм заявок, які можуть подаватися до Державіаслужби. EASA Form 6F є прикладом форми звіту для співробітників Державіаслужби.
2. Схвалення організації
Схвалення організацій з ТО складається з наступних фаз:
а) лист про наміри (у разі первинного отримання схвалення);
б) попередня зустріч (у разі первинного отримання схвалення);
в) подача заявки;
г) оцінка документації;
д) проведення аудиту(ів);
е) видача сертифіката.
Державіаслужба дотримується цих фаз. Для того щоб продовжити схвалення попередня фаза повинна бути завершена. Тобто схвалення може бути припинено на будь-якій фазі в разі, якщо при попередній фазі залишилися нерозглянуті документи чи не усунені невідповідності. В разі припинення процесу Державіаслужба письмово повідомляє про це заявника.
Припинення схвалення наступає за умови:
а) відмови заявника від подальших робіт по схваленню;
б) порушення плану-графіка процесу схвалення.
2.1 Фаза подачі листа про наміри
2.1.1 Суб'єкт, який має намір розпочати діяльність у сфері технічного обслуговування, може направити до Державіаслужби складений у довільній формі та підписаний уповноваженими особами лист (далі - лист про наміри), у якому зазначає:
а) найменування, місцезнаходження, поштову та юридичну адресу, банківські реквізити заявника;
б) підтвердження фінансової спроможності;
в) документи, які підтверджують повноваження керівника;
г) відомості про державну реєстрацію юридичної або фізичної особи - підприємця;
ґ) відомості про керівний склад заявника;
д) плани, що стосуються обсягу запланованих робіт з технічного обслуговування;
е) іншу інформацію, яку заявник вважає за необхідне надати.
2.1.2 Після отримання листа про наміри наказом Державіаслужби призначається інспектор управління підтримання льотної придатності (далі - відповідальний інспектор), який організовує та забезпечує роботу з заявником, подальший процес схвалення та нагляду за діяльністю організації з ТО.
2.1.3 Державіаслужба протягом 10 робочих днів розглядає лист про наміри та приймає рішення, про яке письмово інформує заявника.
2.2 Фаза попередньої зустрічі
2.2.1 У разі отримання позитивного рішення та детального ознайомлення заявника з відповідними правилами та допоміжними матеріалами, які описують вимоги, що стосуються обсягу робіт, персоналу та документації, необхідних для виконання робіт з технічного обслуговування і визначення відповідності вимогам Правил призначається попередня зустріч.
2.2.2 Зустріч організує відповідальний інспектор. Зустріч відбувається в приміщеннях Державіаслужби. На попередній зустрічі організацію представляє Відповідальний Керівник за участю керівника(ків) за напрямами діяльності та керівника з якості.
2.2.3 Метою зустрічі є:
а) представлення організації відповідального інспектора;
б) отримання підтвердження, що посадовці організації ознайомлені з вимогами Правил (в необхідному обсязі), та в змозі практично їх реалізувати при розробці необхідних процедур, щоб забезпечити діяльність організації відповідно до вимог Правил;
в) отримання підтвердження, що організація має можливості виконувати вимоги Правил у повному обсязі.
2.2.4. За результатами зустрічі відповідальний інспектор складає протокол, який підписується обома уповноваженими сторонами та в якому зазначаються рекомендації щодо подачі заявки. Відповідальний інспектор направляє протокол зустрічі листом на відповідального керівника організації протягом 10 днів після проведення зустрічі.
2.3 Фаза подачі заявки
2.3.1 На підставі позитивних висновків попередньої зустрічі організація може подати до Державіаслужби наступні документи:
а) EASA Form 2 - заявка;
б) Керівництво з технічного обслуговування (далі - MOM);
в) договір з експлуатантом/власником, яким планується виконувати роботи;
г) EASA Form 4 форма для погодження персоналу, відповідно до параграфів (a), (c) та (d) статті M.A.706.
д) Лист самооцінки (Додаток 1 до Методичних рекомендацій)
2.3.2 Заявка може подаватися на ім'я Голови Державіаслужби або першого заступника Голови.
2.3.3 Заявка та всі документи, що додаються до неї, що зазначені у пункті 2.3.1 Методичних рекомендацій, рекомендується оформляти і подавати в оригіналі або нотаріально завірених копіях. Посилання на назви документів рекомендовано наводити мовою оригіналу документа.
2.3.4 У разі прийняття заявки до розгляду відповідальний інспектор оформлює довідку для сплати організацією державного збору за офіційні дії з сертифікації відповідно до встановленої процедури та надає її до відділу бюджетного фінансування Державіаслужби.
Відділ бюджетного фінансування розраховує розмір державного збору та надсилає її до організації відповідно до реквізитів, зазначених у EASA Form 2.
2.3.5 У випадку суттєвого непорозуміння при проведенні зустрічі з подачі заявки або суттєвих невідповідностей в документах, поданих заявником в пакеті заявки відповідальний інспектор повідомляє про це начальника відділу регулювання підтримання льотної придатності та начальника управління підтримання льотної придатності і готує лист про відмову. В листі про відмову обов'язково вказуються причини, з яких заяву відхилено.
2.3.7 Заявник може повторно подати заявку на загальних підставах.
2.4 Фаза оцінки документації
2.4.1 Заявка розглядається з моменту присвоєння реєстраційного номера.
Підставою для реєстрації заявки є:
а) повне та правильне заповнення заявки EASA Form 2;
б) наявність всіх матеріалів визначених у пункті 2.3.1 Методичних рекомендацій;
в) підтвердження про сплату державного збору за офіційні дії з сертифікації.
2.4.2 Відповідальний інспектор вносить заявку до комп'ютерної системи Державіаслужби, оформлює частину 1 "Загальні відомості EASA Form 6F "Звіту схвалення організації", створює справу даної організації (далі - Справа організації) та присвоює номер справі (до видачі сертифіката справа організації має номер ідентичний номеру заявки).
__________
ПРИМІТКА.
Реєстраційний номер заявки присвоюється за формою та в послідовності, як передбачено в Додатку 2 до Методичних рекомендацій.
2.4.3 Справа організації є постійно поповнюваним комплектом документів, що визначають стан схвалення організації з ТО. Вона заводиться в момент отримання заявки і ведеться протягом всього періоду підтримання чинності схвалення організації з ТО.
2.4.4 Відповідальний інспектор складає План-графік схвалення відповідно до Додатка 3 до Методичних рекомендацій, який направляється заявнику на погодження. План-графік процесу схвалення визначає терміни виконання фаз процесу схвалення, а також вказує спосіб виконання аудитів (хто, коли і що підлягатиме аудиту). Тобто чи то буде один аудит, який виконуватиме група інспекторів, чи кілька тематичних аудитів, які проводитиме один інспектор. Встановлює також дати виконання кожної з фаз.
2.4.5 Фаза оцінки документації включає детальний розгляд наступних документів для обсягу робіт, який вказаний в заявці:
а) EASA Form 2 - заявка;
б) MOM;
в) договір з експлуатантом/власником, яким планується виконувати роботи;
г) EASA Form 4 форма для погодження персоналу, відповідно до параграфів (a), (c) та (d) статті M.A.706;
При розгляді - MOM необхідно звертати увагу на наступне:
а) MOM відповідає вимогам статей M.A.604, параграфу (b) M.B.602, AMC M.A.604, параграфу (а)(2) AMC M.B.602, параграфу (b) AMC M.B.602 та Доповнення IV до статті AMC M.A.604;
б) Розгляд MOM проводиться з використанням чек-листа схвалення MOM, що зазначений у Додатку 4 до Методичних рекомендацій, та результат оформляється шляхом заповнення Частини 3 EASA Form 6F.
Під час фази оцінки документації організації відповідальний інспектор визначає відповідність кандидатур керівного складу організації кваліфікаційним вимогам та відсутності у цих працівників порушень, які мають (мали) вплив на безпеку польотів. Оцінка та погодження кандидатур виконується у відповідності з чек-листом схвалення керівного персоналу організації, що наведений у Додатку 5 до Методичних рекомендацій.
Для кожної особи, призначеної на посаду, що зазначена в параграфах (a), (c) та (d) статті M.A.606, заповнюється EASA Form 4. Оскільки заповнений бланк EASA Form 4 містить персональну інформацію, то він має статус конфіденційного.
2.5 Фаза аудиту(ів)
2.5.1 Принципи проведення аудитів
Після успішного проходження заявником фази оцінки документації відповідальний інспектор приступає до наступної фази - фази аудитів. Продовж цієї фази встановлюється можливість організації реалізувати відповідність з процедурами, описаними в MOM.
В залежності від розмірів організації, обсягу схвалення та наявності субконтрактних організацій з ТО відповідальний інспектор/керівник сертифікаційної групи планує проведення та формат аудитів. При наявності субконтрактних організацій з ТО це скоріше за все буде декілька коротких аудитів організації та всіх її субконтрактних організацій.
Відповідальний інспектор Державіаслужби повинен завжди бути впевненим, що він/вона супроводжуються під час аудиту представником організації. Зазвичай це може бути керівник з якості. Причини супроводження полягають в тому, щоб гарантувати, що організація повністю знає про всі недоліки, виявлені під час перевірки.
Відповідальний інспектор Державіаслужби повинен повідомити керівного технічного представника організації в кінці аудиту про всі недоліки, виявлені під час аудиту. Зазвичай це робиться продовж заключного брифінгу.
Також відповідальному інспектору рекомендовано під час заключного брифінгу провести зустріч з відповідальним керівником з метою перевірки розуміння ним/нею важливості схвалення і причин для підписання заяви про зобов'язання організації щодо забезпечення відповідності процедурам, визначеним в MOM.
При проведені аудитів відповідальним інспектором повинні використовуватися чек-лист схвалення організації з ТО, який зазначений в Додатку 6 до Методичних рекомендацій та Рапорт з аудиту, який зазначений в Додатку 7 до Методичних рекомендацій, для запису знайдених недоліків;
Для цілей зберігання записів та ведення обліку в Рапорті з аудиту повинна використовуватися наступна нумерація UA.MF.XXXX/2012/01; в якій перша частина - це номер файла/схвалення, друга частина - це рік та третя частина - номер аудиту за рік. Та ж сама система повинна використовуватися також для змін та постійного нагляду щодо схвалення.
2.5.2 Недоліки
Недолік рівня 1 - це будь-яка істотна невідповідність з вимогами Правил, що знижує стандарт безпеки та істотно загрожує безпеці польотів.
Недолік рівня 2 - це будь-яка невідповідність з вимогами Правил, що може знизити стандарт безпеки та загрожувати безпеці польотів.
Відповідальний інспектор повинен вести записи щодо всіх недоліків, заходів з усунення недоліків (дій, що вимагаються щоб закрити недолік).
Для первинного схвалення всі недоліки мають бути усунуті та прийняті Державіаслужбою до видачі схвалення.
Недоліки повинні бути записані відповідальним інспектором в Рапорт з аудиту з попередньою класифікацією рівнів 1 або 2. Під час наступного візиту після аудиту, який визначив певні недоліки, Державіаслужба повинна переглянути категорії попередніх недоліків, модифікуючи їх, якщо необхідно і змінюючи класифікацію з "попередньої" до "підтвердженої".
Можуть бути випадки, коли Державіаслужба знаходить ситуації в організації заявника, в яких вона не впевнена щодо відповідності вимогам Правил. У такому випадку відповідальний інспектор інформує організацію про можливу невідповідність в той час та факт, що ситуація буде переглянута спеціалістами Державіаслужби до прийняття рішення.
Усі недоліки повинні бути підтверджені у письмовій формі у Рапорті з аудиту протягом 2 тижнів після аудиту та передані до організації заявника для ознайомлення.
Звіт щодо усунення недоліків заявника протягом 2 тижнів розглядає відповідальний інспектор та подає його на затвердження начальнику відділу регулювання підтримання льотної придатності.
Для підтвердження усунення недоліків організації може виникнути необхідність проведення додаткового аудиту щодо заходів по усуненню недоліків.
Рішення щодо необхідності проведення аудиту щодо заходів з усунення недоліків приймає начальник відділу регулювання підтримання льотної придатності.
Заходи з усунення та підтвердження їх виконання мають бути зазначені відповідальним інспектором в частині 4 EASA Form 6F.
2.5.3 Оформлення звіту (EASA Form 6F) та технічний перегляд
Форма звіту, яка використовується після проведення аудиту та усунення всіх недоліків аудиту EASA Form 6F, повинна бути повністю заповнена відповідальним інспектором.
EASA Form 6F повинна бути заповнена відповідальним інспектором із зазначенням всіх недоліків, що містяться у Рапорті з аудиту з фази оцінки документації та фази аудиту, де також має бути зазначено усунення недоліків організацією (посилання на лист щодо усунення недоліків).
Технічний перегляд EASA Form 6F повинен бути виконаний начальником відділу регулювання підтримання льотної придатності. У разі участі начальника відділу регулювання підтримання льотної придатності в аудиті технічний перегляд виконує заступник начальника відділу регулювання підтримання льотної придатності.
Перегляд повинен враховувати відповідні параграфи Розділу A Підчастини F Правил, а саме категорії недоліків та впроваджені заходи щодо усунення недоліків. Задовільний перегляд форми аудиту повинен бути зазначений підписом EASA Form 6F.
Технічний перегляд містить розгляд наступної документації:
а) Заповненої EASA Form 6F (усіх 5 частин). Якщо можливо номер телефону/факсу та e-mail адреса організації мають бути зазначені (Форма має бути повністю заповнена та підписана відповідальним інспектором, відповідальним керівником та усіма членами групи);
б) Схваленого MOM;
в) EASA Form 4, яка має бути погоджена та підписана відповідальним інспектором/керівником групи;
г) Узгодженість EASA Form 2 з EASA Form 6F та MOM;
д) Правильність складання програми постійного нагляду, що зазначена у Додатку 8 до Методичних рекомендацій (починаючи з дати дії сертифіката).
__________
ПРИМІТКА.
Принаймні один раз продовж процесу оцінки щодо схвалення проводиться зустріч з відповідальним керівником з метою перевірки повного розуміння ним/нею важливості схвалення і причин для підписання заяви про зобов'язання організації щодо забезпечення відповідності процедурам, визначеним в MOM.
2.6 Фаза видачі схвалення
2.6.1 Зміст та формат сертифіката організації
Після виконання всіх дій, пов'язаних з попередніми фазами процесу схвалення, починається фаза формальної видачі схвалення.
Державіаслужба видає заявнику сертифікат схвалення - EASA Form 3, який зазначений у Додатку 5 до Правил, у якому зазначається обсяг схвалення, коли організація з ТО забезпечила відповідність вимогам Розділу A Підчастини F Правил.
У сертифікаті схвалення EASA Form 3 Державіаслужба визначає умови чинності схвалення.
На сертифікаті схвалення EASA Form 3 зазначається реєстраційний номер.
2.6.2 Схвалення організації, розташованої в декількох Державах-членах
Схвалення, видача яких стосуються більше ніж одного компетентного органу, потрібно видавати спільно з компетентними органами Держав-членів, на територіях яких інші площі та приміщення організацій з ТО розташовані. З практичних причин, початкове схвалення має бути видане на основі спільного аудиту компетентного органу, що схвалює, і компетентних органів Держав-членів, на територіях яких розташовані інші площі та приміщення організацій з ТО. Аудити, пов'язані з поновленням схвалення, повинні бути передані компетентним органам Держав-членів, на територіях яких розташовані інші площі та приміщення організацій з ТО. Фінальна форма звіту після аудиту і рекомендація повинні бути представлені компетентному органу, що схвалює.
Сертифікат схвалення організації з ТО повинен бути підписаний Головою Державіаслужби або першим заступником Голови.
Начальник відділу регулювання підтримання льотної придатності подає проект EASA Form 3, належним чином підписану EASA Form 6F та погоджений план постійного нагляду організації начальнику управління підтримання льотної придатності. Після розгляду цього пакету документів на предмет узгодженості EASA Form 6F та проекту EASA Form 3 та при відсутності зауважень начальник управління підтримання льотної придатності подає Сертифікат схвалення - EASA Form 3 на підпис Голові Державіаслужби або першому заступнику Голови.
Після підписання схвалення начальник управління підтримання льотної придатності направляє оригінал заявнику, а копію начальнику відділу регулювання підтримання льотної придатності.
Начальник відділу регулювання підтримання льотної придатності повинен встановити систему зберігання документів, створених та отриманих продовж процесу схвалення та подальшого процесу постійного нагляду.
EASA Form 6F, копія EASA Form 3 та план постійного нагляду організації повинні зберігатися під призначеним Державіаслужбою номером схвалення організації.
Особлива відмітка повинна бути зроблена стосовно дати закінчення терміну рекомендації EASA Form 6F.
Начальник відділу регулювання підтримання льотної придатності повинен поновити базу даних.
Таблиця 1 Схема процесу схвалення організації з технічного обслуговування
3. Нагляд за діяльністю організацій, застосування санкцій до організацій
3.1 Нагляд за діяльністю організацій з ТО
3.1.1 Державіаслужба здійснює нагляд за діяльністю схваленої організації з метою забезпечення впевненості в повноті та якості ТО ПС. Державіаслужба забезпечує нагляд шляхом проведення аудитів за період, що не перевищує 24 місяці.
3.1.2 В процесі нагляду за діяльністю організацій передбачаються такі види аудитів:
а) планові аудити, що визначені планом-графіком нагляду . План-графік нагляду оформлюється відповідальним інспектором Державіаслужби.
б) позапланові аудити, що проводяться в установленому порядку, для контрольної оцінки відповідності організації вимогам Правил, щодо виконання умов та обмежень, які встановлені при видачі сертифіката;
в) експертна оцінка інформації, що подається до Державіаслужби, на підставі якої можливе прийняття рішення щодо відповідності фактичної діяльності організації з ТО без проведення аудиту.
3.1.3 Планові аудити організації здійснюються у відповідності з планом-графіком, що розроблюється з урахуванням вимог:
а) аудиту підлягають усі напрямки діяльності організації під час фактичного виконання організацією з ТО кожного типу і виду робіт, визначених схваленням (сертифікатом);
б) усі напрямки діяльності організації підлягають аудиту з періодичністю, що не перевищує 24 місяці.
3.1.4 Процедура виконання планового аудиту повинна відповідати розділу 2.5 Методичних рекомендацій. Матеріали перевірки зберігаються разом з доказовою документацією організації.
3.2 Застосування санкцій до організацій
Якщо в процесі аудиту з'ясується, що схвалена організація порушила або не в змозі підтримувати відповідність вимогам Правил та умовам дії сертифіката організації, то відповідальний інспектор повинен зафіксувати даний факт за виявленими недоліками в Рапорті з аудиту й доповісти начальнику відділу регулювання підтримання льотної придатності.
Якщо організація не усуне недоліки в установлений термін, то відповідальний інспектор доповідає начальнику відділу регулювання підтримання льотної придатності по суті недоліків і рекомендує вжиття необхідних заходів.
Після ґрунтовного аналізу причин та можливих наслідків, виявлених недоліків Рівня 1 відповідно до статті M.B.605 Правил начальник відділу регулювання підтримання льотної придатності приймає рішення про припинення виконання робіт до усунення невідповідностей, про що інформує відповідального інспектора та доповідає начальнику управління підтримання льотної придатності.
Начальник відділу регулювання підтримання льотної придатності у разі неусунення виявлених недоліків в установлені строки, готує службову записку на ім'я Голови Державіаслужби про включення до розгляду на постійно діючій комісії з питань сертифікації питання про обмеження, припинення або анулювання сертифіката схвалення організації з ТО .
За рішенням постійно діючій комісії з питань сертифікації відділ регулювання підтримання льотної придатності готує наказ про обмеження, припинення або анулювання сертифіката схвалення організації з ТО .
Відповідальний інспектор передає копію наказу про обмеження, припинення або анулювання сертифіката схвалення організації з ТО представнику організації з ТО, оригінал вносить до файла організації з ТО та розміщує наказ на офіційному сайті Державіаслужби.
4. Схвалення та нагляд за діяльністю організацій, які зареєстровані за межами України та мають діючий сертифікат організації з технічного обслуговування
Для організацій з ТО, зареєстрованих поза межами України, які мають діючий сертифікат організації з ТО, виданий за національними правилами країни реєстрації організації з ТО, відповідальний інспектор з метою видачі сертифіката схвалення організації з ТО за національними правилами України має керуватися вимогами, які викладені в Частинах 2 - 3 Методичних рекомендацій за винятком проведення фази вступної зустрічі, яка відбувається на місці розташування основної бази заявника під час проведення аудиту.
5. Схвалення та нагляд за діяльністю організацій, що мають діючий сертифікат EASA Part-M Subpart F, виданий Державою - членом ЄС
Беручи до уваги Закон України "Про Загальнодержавну програму адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу" та враховуючи, що в Україні введені в дію Правила , відповідальний інспектор розглядає подану заявку на отримання сертифіката України для організацій з управління підтриманням льотної придатності, які мають діючий Сертифікат EASA Part-M Subpart F, для виконання технічного обслуговування ПС, зареєстрованих в Україні, застосовуючи положення, викладені в цьому розділі Методичних рекомендацій.
5.1 Подання заявки на отримання первинного схвалення відповідно до вимог Підчастини F Розділу A Правил.
Після подання організацією до Державіаслужби переліку документів, зазначених в пункті 2.3.1 Методичних рекомендацій, відповідальний інспектор для спрощення процесу схвалення має додатково запросити наступні документи:
а) копії EASA Form 4 керівного персоналу, що схвалені компетентним органом країни реєстрації організації з ТО;
в) копію діючого Сертифіката EASA Form 3;
г) MOM на магнітному (електронному) та/або паперовому носії;
ґ) у разі наявності додаткових процедур для ПС, що знаходяться в Державному реєстрі ПС України, надсилається окремий додаток до MOM (Suppleme№t);
е) лист, що підтверджує готовність організації до аудиту в будь-який зручний для Державіаслужби період, при умові попереднього повідомлення Державіаслужби в строк не менш ніж один місяць.
5.2 Розгляд заявки та її реєстрація.
5.2.1 При надходженні до відділу регулювання підтримання льотної придатності документації згідно з пунктом 5.1 Методичних рекомендацій, начальник відділу призначає інспектора, який перевіряє документацію на правильність заповнення EASA Form 2 та EASA Form 4 та їх відповідність даним, наведеним в MOM заявка та всі документи до неї, повинні відповідати вимогам пункту 2.3 Методичних рекомендацій) та виконує аналіз документації на відповідність вимогам пункту 2.4 Методичних рекомендацій.
5.2.2 Після позитивних результатів аналізу документів, відповідальний інспектор вносить заявку до комп'ютерної системи Державіаслужби (реєстраційний номер заявки присвоюється за формою та в послідовності, як передбачено Додатком 2 до Методичних рекомендацій), оформлює частину 1 EASA Form 6F "Звіту з аудиту", створює файл даної організації (далі - "Папка Організації") та надає номер справі (до видачі Сертифіката справа має номер, ідентичний номеру заявки).
5.2.3 У разі виявлення невідповідностей в будь-якому із поданих на розгляд документів, відповідальний інспектор надає письмову відповідь заявнику у термін не пізніше 15 робочих днів про відхилення заявки із зазначенням причин (зауваження оформляються у частині 4 EASA Form 6F "Звіту з аудиту").
5.2.4 Відповідальний інспектор забезпечує схвалення MOM та погодження керівного персоналу організації (персонал, який зазначений у EASA Form 4).
5.2.5 Організації надається повідомлення електронною поштою про погодження керівного персоналу та схвалення MOM з наданням узгодженних копій EASA Form 4 та відповідних аркушів MOM (схвалення та/або затвердження здійснюється шляхом підпису EASA Form 4 та відповідного аркушу MOM).
5.2.6 Відповідальний інспектор оформлює довідку для сплати організацією державного збору за офіційні дії з сертифікації відповідно до встановленої процедури та надає її до відділу бюджетного фінансування Державіаслужби.
Відділ бюджетного фінансування розраховує розмір державного збору та надсилає її до організації відповідно до реквізитів, зазначених у EASA Form 2.
5.3 Постійний нагляд за діяльністю організацій
Після отримання організацією сертифіката схвалення, відповідальний інспектор включає організацію відповідно до пункту 2.5 Методичних рекомендацій "Фаза аудитів" для поточного нагляду. Державіаслужба повинна впевнитися у відповідності організації до вимог шляхом проведення аудитів усіх напрямків діяльності організації з періодичністю не меншою ніж 24 місяці.
6. Зміни та доповнення
Даний документ в цілому чи окремі його розділи можуть бути скореговані в залежності від набрання чинності нових нормативно-правових актів, або внесення змін в нині діючі, шляхом внесення в установленому порядку відповідних змін до даних Методичних рекомендацій.
Директор департаменту
льотної придатності

О.В. Більчук
Додаток 1
до Методичних рекомендацій
щодо процедури сертифікації
та нагляду за організаціями
з технічного обслуговування
до Правил з підтримання
льотної придатності (Part-M)
Лист самооцінки
Пункт вимог ПравилОпис пункту вимог ПравилПосилання на Керівництво організаціїМетод встановлення відповідності пункту правил (посилання на AMC та GM)Примітка
M.A.601Сфера застосування
M.A.602Заявка
M.A.603Обсяг схвалення
M.A.604Керівництво організації з технічного обслуговування
M.A.605Виробничі приміщення та площі
M.A.606Вимоги до персоналу
M.A.607Персонал, який засвідчує технічне обслуговування
M.A.608Компоненти, обладнання та інструменти
M.A.609Дані для технічного обслуговування
M.A.610Замовлення на проведення робіт з технічного обслуговування
M.A.611Стандарти технічного обслуговування
M.A.612Сертифікат передачі до експлуатації повітряного судна
M.A.613Сертифікат передачі до експлуатації компонента
M.A.614Записи з технічного обслуговування
M.A.615Привілеї організації
M.A.616Внутрішні перевірки організації
M.A.617Зміни у схваленій організації з технічного обслуговування
M.A.618Підтримання схвалення
M.A.619Недоліки
M.A.202Повідомлення про дефекти
M.A.401Дані для технічного обслуговування
M.A.801Сертифікат передачі до експлуатації повітряного судна
M.A.802Сертифікат передачі до експлуатації компонента
M.A.202 (c)Повідомлення про дефекти
M.A.402Виконання технічного обслуговування
M.A.403Дефекти повітряного судна
M.A.501Встановлення
M.A.502Технічне обслуговування компонентів
M.A.503Компоненти, що мають обмежений ресурс
M.A.504Контроль за компонентами, непридатними до експлуатації
Додаток 2
до Методичних рекомендацій
щодо процедури сертифікації
та нагляду за організаціями
з технічного обслуговування
до Правил з підтримання
льотної придатності (Part-M)
Форма журналу реєстрації заявок
№ п/пДата реєстрації№ заявки-*Назва організаціїПримітка
12345
Шифр реєстрації заявок - XXXX.MF.CX.2012
- "XXXX" - порядковий № заявки (для заявки під № 1 - 0001, для № 2 - 0002 і т.д.);
- "MF" - Підчастина F Правил;
- "CX" - схвалення; "ЗМ" - внесення змін;
- "2012" рік реєстрації заявки.
Додаток 3
до Методичних рекомендацій
щодо процедури сертифікації
та нагляду за організаціями
з технічного обслуговування
до Правил з підтримання
льотної придатності (Part-M)
УЗГОДЖУЮ ЗАТВЕРДЖУЮ
Представник організації Начальник відділу
_______________________ регулювання підтримання
"__" __________ 20__ р. льотної придатності
_______________________
"__" __________ 20__ р.
ПЛАН-ГРАФІК
проведення схвалення за заявкою № XXXX.MF.XX.2012
організації: ______________________
№ п/пВИД СЕРТИФІКАЦІЙНИХ ДІЙТермін проведенняМісце проведенняПримітки
12345
1.Попередня зустріч (фаза № 1). Державіаслужба
1.1Прийняття письмового звернення організації про намір отримати сертифікат організації. Державіаслужба
1.2Зустріч з керівним персоналом організації.доДержавіаслужба
2.Офіційна подача заявки (фаза № 2).
2.1Прийняття заявки з комплектом документів. Державіаслужба
2.2Сплата державного збору за офіційні дії при подачі заявки
2.3Реєстрація заявки та розробка плану-графіка сертифікації (у випадку відсутності зауважень по п. 2.1 Плану-графіка) Державіаслужба
2.4Повідомлення Заявника про прийняття (відхилення) заявки.доДержавіаслужба
3.Оцінка поданої документації (фаза № 3).
3.1Проведення попередньої оцінки заявки організації на сертифікаціюдоДержавіаслужба
3.2Оформлення результатів попередньої оцінки заявки та надання повідомлення Заявнику.доДержавіаслужба
3.3Усунення Заявником невідповідностей за результатами попередньої оцінки заявки.до
3.4Визначення обсягу сертифікаційних робіт, розробка план-графіка проведення схвалення/поточного нагляду.доДержавіаслужба
4Сертифікаційна перевірка (аудит) (фаза № 4)
4.1Проведення сертифікаційної(их) перевірки"Графік"-*
4.2Оформлення документації за результатами сертифікаційної перевірки"Графік + 14 днівДержавіаслужба
4.3Усунення Заявником невідповідностей за результатами сертифікаційної перевіркип. 2.5 + 3 міс.
4.4Аналіз доказової документації Заявника з усунення невідповідностей за результатами сертифікаційної перевірки та прийняття рішення про видачу (невидачу) Сертифікатап 2.5 + 5 днівДержавіаслужба
Повторна перевірка ЗаявникаЗа необхідності
Сплата державного збору Заявником за видачу документа (Сертифіката та/або Додатка до нього)Після виставлення рахунку + 5 днівДержавіаслужба
Видача Сертифіката (фаза № 5)до (При умові своєчасного виконання вищезазначених пунктів)Державіаслужба
__________
-* у відповідності з графіком, затвердженим Державіаслужбою ("Графік")
Відповідальний інспектор: ________ ____________________
(підпис) (прізвище, ініціали)
Додаток 4
до Методичних рекомендацій
щодо процедури сертифікації
та нагляду за організаціями
з технічного обслуговування
до Правил з підтримання
льотної придатності (Part-M)
ЧЕК-ЛИСТ
схвалення керівництва організації з технічного обслуговування
Назва організації:
Номер сертифіката:Номер аудиту:
Тема: Схвалення Керівництва організації з ТО(MOM)
№ пп.Зміст питанняВідповідьПосилання на застосовні вимоги ПравилПримітки
ТакНі
123456
Мета
Керівництво організації з технічного обслуговування містить посилання на всі роботи, що виконуються схваленою організацією з ТО. Доповнення IV до AMC M.A.604
Керівництво організації з технічного обслуговування містить всі засоби, встановлені організацією для дотримання положень Правил
відповідно до обсягу схвалення та привілеїв, наданих організації.
Доповнення IV до AMC M.A.604
Керівництво організації з технічного обслуговування чітко визначити роботу, яку схвалена організація з ТО має право виконувати, а також субконтрактні роботи. Доповнення IV до AMC M.A.604
Вона повинна докладно вказати ресурси, які використовує організація, свою структуру та процедури. Доповнення IV до AMC M.A.604
Зміст
Керівництво організації з ТО для невеликої організації (менше ніж 10 працівників) має бути розроблено таким чином, щоб ним можна було користуватися безпосередньо на щоденній основі. Робочі документи та переліки необхідно безпосередньо включити до керівництва. Доповнення IV до AMC М. 604
Частина A - Загальна організація
Зміст Доповнення IV до AMC M.A. 604
Перелік діючих сторінок Доповнення IV до AMC M.A. 604
Внесення змін Доповнення IV до AMC M.A.604
Процедура внесення змін a) Підготовка проекту змін b) Зміни, що вимагають безпосереднього схвалення компетентним органом c) Схвалення Доповнення IV до AMC M.A.604
Розподіл a) Прізвище або посада кожної особи, яка має копію керівництва Доповнення IV до AMC M.A.604
Заява відповідального керівника a) Схвалення керівництва b) Заява про те, що керівництво організації з ТО та будь-який пов'язаний документ, визначений в керівництві, відображує відповідність організації вимогам Правил
c) Зобов'язання працювати відповідно до керівництва d) Зобов'язання вносити зміни до керівництва у разі необхідності
Доповнення IV до AMC M.A.604
Частина B - Опис організації
Обсяг схвалення організації a) Опис роботи, яку виконує організація (тип продукції, тип робіт), та субконтрактної роботи. b) Визначення обсягу робіт, що можуть бути виконані у кожному виробничому приміщенні Доповнення IV до AMC M.A.604
Загальна інформація про організацію a) Юридична назва та соціальний статус Доповнення IV до AMC M.A.604
Прізвища та посади керівного персоналу a) Відповідальний керівник b) Заступники відповідального керівника c) Обов'язки та відповідальність Доповнення IV до AMC M.A.604
Структура організації Доповнення IV до AMC M.A.604
Персонал, який засвідчує ТО a) Мінімальна кваліфікація та досвід b) Перелік уповноваженого персоналу, який засвідчує ТО, обсяг їх кваліфікації та посилання на персональні повноваження Доповнення IV до AMC M.A.604
Персонал a) Технічний персонал (кількість, кваліфікація та досвід) b) Адміністративний персонал (кількість) Доповнення IV до AMC M.A.604
Загальний опис виробничих площ a) Географічне розташування (мапа) b) План ангарів c) Спеціалізовані ремонтні майстерні d) Офіси e) Склади f) Наявність усіх орендованих виробничих приміщень та площ Доповнення IV до AMC M.A.604
Інструменти, обладнання та матеріали a) Перелік інструментів, обладнання та матеріалів, які використовуються (включаючи доступ до інструментів, які використовуються час від часу) b) Тестові прилади c) Частота (графік) проведення калібрування Доповнення IV до AMC M.A.604
Дані для ТО Перелік даних для ТО, що використовуються відповідно до M.A.402, та відповідна інформація про внесення змін (включаючи доступ до даних, які використовуються час від часу) Доповнення IV до AMC M.A.604
Частина C - Загальні процедури
Перевірки організації a) Мета (забезпечення того, що схвалена організація з ТО продовжуватиме відповідати вимогам Правил
) b) Відповідальність c) Організація, частота, обсяг та зміст перевірок (включаючи обробку невідповідностей, виявлених компетентним органом) d) Планування та проведення перевірок e) Чек-листи та форми для перевірок організації f) Обробка та корегуючі дії щодо невідповідностей g) Звітність h) Перевірки субконтрактних робіт
Доповнення IV до AMC M.A.604
Підготовка a) Опис методів, використаних для забезпечення дотримання вимог щодо кваліфікації та навчання персоналу (навчання персоналу, який засвідчує ТО, спеціальні види навчання) b) Опис зберігання записів персоналу Доповнення IV до AMC M.A.604
Передача за субконтрактом спеціалізованих видів робіт a) Критерії відбору та контроль b) Характер субконтрактних робіт c) Перелік субконтракторів d) Характер домовленостей e) Передача обов'язків для засвідчення виконаної роботи Доповнення IV до AMC M.A.604
Одноразові уповноваження a) Форми ТО b) Персонал, який засвідчує ТО Доповнення IV до AMC M.A.604
Частина D - Робочі процедури
Прийняття замовлення на виконання робіт Доповнення IV до AMC M.A.604
Підготовка та видача пакету робіт a) Контроль замовлення на виконання робіт b) Підготовка планових робіт c) Зміст пакету робіт (копія форм, робочих карток, процедура щодо їх використання, поширення) d) Відповідальність та підписи, необхідні для уповноваження виконання робіт Доповнення IV до AMC M.A.604
Логістика a) Задіяні особи/функції b) Критерії вибору постачальників c) Процедури, використані для вхідної перевірки та зберігання деталей, інструментів та матеріалів d) Копії форм та процедура їх використання і поширення Доповнення IV до AMC M.A.604
Виконання a) Залучені особи/функції та відповідні ролі b) Документація (пакет робіт та робочі картки) c) Копії форм та процедур для їх використання і поширення d) Використання робочих карток або документації виробника e) Процедури прийняття компонентів зі складів, включаючи перевірку їх придатності f) Процедури повернення непридатних до експлуатації компонентів на склад Доповнення IV до AMC M.A.604
Сертифікат передачі до експлуатації - персонал, який засвідчує ТО a) Функції та відповідальність персоналу, який засвідчує ТО Доповнення IV до AMC M.A.604
Передача до експлуатації - нагляд Докладний опис системи, що використовується для забезпечення належного виконання всіх завдань з ТО, застосовних до робіт, що вимагаються від схваленої організації з ТО. a) Зміст нагляду b) Копії форм та процедура їх використання і поширення c) Контроль пакету робіт Доповнення IV до AMC M.A.604
Передача до експлуатації - Сертифікат передачі до експлуатації (CRS) a) Процедура підписання CRS (включаючи попередні дії) a) Робоча та стандартна форма сертифіката передачі до експлуатації b) Введення даних системи записів з підтримання льотної придатності c) Заповнення EASA Form 1 d) Незавершене ТО e) Дозвіл на виконання контрольного обльоту f) Копія CRS та EASA Form 1 Доповнення IV до AMC M.A.604
Записи Доповнення IV до AMC M.A.604
Спеціальні процедури Такі як спеціалізовані завдання, розміщення невідновлювальних компонентів, повторна сертифікація деталей, які не мають EASA Form 1, тощо. Доповнення IV до AMC M.A.604
Звіти про дефекти a) Дефекти, про які необхідно повідомляти b) Строки подачі звіту c) Інформація, яка має входити до звіту d) Кому необхідно направляти Доповнення IV до AMC M.A.604
Управління непрямим схваленням керівництва a) Зміст змін та доповнень, які підлягають непрямому схваленню b) Відповідальність c) Відстеження d) Інформування компетентного органу e) Остаточне введення Доповнення IV до AMC M.A.604
Частина E - Додатки
Зразки всіх документів, що використовуються Доповнення IV до AMC M.A.604
Перелік баз ТО Доповнення IV до AMC M.A.604
Перелік організацій, схвалених відповідно до Part-145
та Підчастини F Розділу A Правил
.
Доповнення IV до AMC M.A.604
Перелік субконтрактних спеціальних видів робіт Доповнення IV до AMC M.A.604
Схвалення
Компетентний орган має схвалити керівництво у письмовій формі. Це зазвичай виконується шляхом схвалення переліку діючих сторінок. Доповнення IV до AMC M.A.604
Незначні зміни або зміни до великого переліку робіт можуть бути схвалені за процедурою непрямого схвалення, схваленої ДАСУ. Доповнення IV до AMC M.A.604
Підтримання відповідності вимогам Правил
Якщо керівництво організації з ТО вже не відповідає вимогам Правил
, незалежно від того, чи відбулися зміни у Правилах, зміни в організації або її діяльності чи через невідповідності, виявлені в ході інспекцій, проведених для перевірки організації, чи з будь-якої іншої причини, яка впливає на відповідність керівництва вимогам, схвалена організація з ТО відповідає за підготовку та схвалення змін до свого керівництва.
Доповнення IV до AMC M.A.604
Розповсюдження
Керівництво містить опис того, як працює організація, отже, керівництво або його важливі частини мають бути розповсюджені серед усіх працівників організації та договірних організацій. Доповнення IV до AMC M.A.604
Примітки:
Відповідальний інспектор
Підпис
Дата перевірки