• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Ухвала Конституційного Суду України про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) постанов Кабінету Міністрів України "Про звільнення Гайдука О.В. з посади Голови Національної комісії з питань регулювання звязку України", "Про призначення Звєрєва В.П. Головою Національної комісії з питань регулювання звязку України", "Про затвердження Положення про Національну комісію з питань регулювання звязку України" та розпоряджень Кабінету Міністрів України "Про звільнення Апасова С.І. з посади члена Національної комісії з питань регулювання звязку України", "Про призначення Костриби Н.П. членом Національної комісії з питань регулювання звязку України"

Конституційний Суд України  | Ухвала від 31.10.2007 № 61-у/2007
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 31.10.2007
  • Номер: 61-у/2007
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 31.10.2007
  • Номер: 61-у/2007
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) постанов Кабінету Міністрів України "Про звільнення Гайдука О.В. з посади Голови Національної комісії з питань регулювання зв'язку України", "Про призначення Звєрєва В.П. Головою Національної комісії з питань регулювання зв'язку України", "Про затвердження Положення про Національну комісію з питань регулювання зв'язку України" та розпоряджень Кабінету Міністрів України "Про звільнення Апасова С.І. з посади члена Національної комісії з питань регулювання зв'язку України", "Про призначення Костриби Н.П. членом Національної комісії з питань регулювання зв'язку України"
м. Київ
31 жовтня 2007 року
N 61-у/2007
Справа N 2-46/2007

Конституційний Суд України у складі суддів:
Стрижака Андрія Андрійовича - головуючого,
Бринцева Василя Дмитровича,
Джуня В'ячеслава Васильовича - доповідача,
Дідківського Анатолія Олександровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Лилака Дмитра Дмитровича,
Маркуш Марії Андріївни,
Мачужак Ярослави Василівни,
Стецюка Петра Богдановича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) постанов Кабінету Міністрів України "Про звільнення Гайдука О.В. з посади Голови Національної комісії з питань регулювання зв'язку України" від 21 березня 2007 року N 482, "Про призначення Звєрєва В.П. Головою Національної комісії з питань регулювання зв'язку України" від 21 березня 2007 року N 483, "Про затвердження Положення про Національну комісію з питань регулювання зв'язку України" від 25 липня 2007 року N 971 та розпоряджень Кабінету Міністрів України "Про звільнення Апасова С.І. з посади члена Національної комісії з питань регулювання зв'язку України" від 12 травня 2007 року N 294, "Про призначення Костриби Н.П. членом Національної комісії з питань регулювання зв'язку України" від 23 травня 2007 року N 331 (далі - акти Кабінету Міністрів України).
Заслухавши суддю-доповідача Джуня В.В. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Президент України звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням розглянути питання щодо відповідності Конституції України (конституційності) актів Кабінету Міністрів України. Неконституційність актів Кабінету Міністрів України суб'єкт права на конституційне подання обгрунтовує їх невідповідністю приписам частини другої статті 6, частини другої статті 8, статті 17, частини другої статті 19, статті 42, пунктів 1, 17 частини першої статті 106 Конституції України та вимогам законів України "Про природні монополії", "Про телекомунікації".
2. Третя колегія суддів Конституційного Суду України Ухвалою від 22 жовтня 2007 року відмовила у відкритті конституційного провадження у справі на підставі пунктів 2, 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - невідповідність конституційного подання вимогам, передбаченим Конституцією України, Законом України "Про Конституційний Суд України", непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
3. Вирішуючи питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України, Конституційний Суд України виходить зі змісту повноважень Конституційного Суду України, визначених у статтях 147, 150, 151, 152 Конституції України, статтях 13, 14, 15 Закону України "Про Конституційний Суд України", та керується практикою конституційного судочинства.
4. Відповідно до пункту 4 частини другої статті 39 Закону України "Про Конституційний Суд України" у конституційному поданні повинне зазначатися правове обгрунтування тверджень щодо неконституційності правового акта або окремих його положень. Згідно з частиною першою статті 71 цього Закону предметом розгляду Конституційного Суду України може бути конституційне подання, в якому викладаються аргументи і стверджується про неконституційність законів, інших правових актів Верховної Ради України, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України, правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим.
За змістом статті 15 вказаного Закону обов'язковою умовою для відкриття конституційного провадження у справі щодо неконституційності правового акта є надання суб'єктом права на конституційне подання аргументів, які б свідчили про невідповідність положень цього акта нормам Конституції України або про порушення встановленої Конституцією України процедури його розгляду, ухвалення або набрання ним чинності чи перевищення конституційних повноважень при його прийнятті.
Автором клопотання не дотримано вимоги пункту 4 частини другої статті 39 Закону України "Про Конституційний Суд України", не наведено правової аргументації невідповідності актів Кабінету Міністрів України приписам частини другої статті 6, частини другої статті 8, статті 17, частини другої статті 19, статті 42, пунктів 1, 17 частини першої статті 106 Конституції України. Зазначене є підставою для відмови у відкритті провадження в Конституційному Суді України у справі щодо вказаної частини конституційного подання згідно з пунктом 2 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" у зв'язку з невідповідністю конституційного подання вимогам, передбаченим Конституцією України, цим Законом.
5. Президент України стверджує про невідповідність актів Кабінету Міністрів України законам України "Про природні монополії", "Про телекомунікації", проте до повноважень Конституційного Суду України не належить вирішення таких питань (статті 147, 150 Конституції України, статті 13, 14 Закону України "Про Конституційний Суд України") . Отже, у цій частині конституційного подання порушені питання непідвідомчі Конституційному Суду України, що є підставою для відмови у відкритті конституційного провадження у справі відповідно до пункту 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України".
Виходячи з викладеного та керуючись статтями 147, 150 Конституції України, статтями 13, 14, 15, 39, 45, 50, 71 Закону України "Про Конституційний Суд України", Конституційний Суд України
у х в а л и в:
1. Відмовити у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) постанов Кабінету Міністрів України "Про звільнення Гайдука О.В. з посади Голови Національної комісії з питань регулювання зв'язку України" від 21 березня 2007 року N 482, "Про призначення Звєрєва В.П. Головою Національної комісії з питань регулювання зв'язку України" від 21 березня 2007 року N 483, "Про затвердження Положення про Національну комісію з питань регулювання зв'язку України" від 25 липня 2007 року N 971 та розпоряджень Кабінету Міністрів України "Про звільнення Апасова С.І. з посади члена Національної комісії з питань регулювання зв'язку України" від 12 травня 2007 року N 294, "Про призначення Костриби Н.П. членом Національної комісії з питань регулювання зв'язку України" від 23 травня 2007 року N 331 на підставі пунктів 2, 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - невідповідність конституційного подання вимогам, передбаченим Конституцією України, Законом України "Про Конституційний Суд України", непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною.
КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ