• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про надання індивідуальної податкової консультації

Державна податкова служба України | Податкова консультація від 14.02.2020 № 586/6/99-00-17-02-01-06/ІПК
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Податкова консультація
  • Дата: 14.02.2020
  • Номер: 586/6/99-00-17-02-01-06/ІПК
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Податкова консультація
  • Дата: 14.02.2020
  • Номер: 586/6/99-00-17-02-01-06/ІПК
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
14.02.2020 N 586/6/99-00-17-02-01-06/ІПК
Державна податкова служба України відповідно до статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) за результатами розгляду запиту на отримання індивідуальної податкової консультації Підприємства у межах компетенції повідомляє таке.
Підприємство планує здійснювати виробництво вишні заспиртованої із застосуванням у якості сировини, зокрема, спирту етилового.
Платник податків звертається з проханням надати інформацію щодо:
порядку придбання, транспортування та зберігання спирту етилового для Підприємства що використовує спирт етиловий виключно при виробництві вишні заспиртованої;
переліку документів, необхідних на придбання, транспортування та зберігання спирту етилового для Підприємства що використовує спирт етиловий виключно при виробництві вишні заспиртованої;
переліку державних органів, уповноважених на видачу документів необхідних на придбання, транспортування та зберігання спирту етилового для Підприємства що використовує спирт етиловий виключно при виробництві вишні заспиртованої;
податків, що підлягають сплаті Підприємством під час реалізації вишні заспиртованої на території України та на експорт;
переліку податкової звітності, яку зобов'язане подати Підприємство під час придбання, транспортування, зберігання спирту етилового та після реалізації вишні заспиртованої;
можливості Підприємства надавати отриманий спирт етиловий для виробництва заспиртованої вишні іншому виробнику такої продукції на умовах давальницької сировини.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України визначено Законом України від 19 грудня 1995 року N 481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" (далі - Закон N 481).
Абзацом другим статті 1 закону N 481 визначено, що спирт етиловий це спирт етиловий-сирець, спирт етиловий ректифікований технічний, спирт етиловий денатурований (спирт технічний), спирт етиловий технічний, спирт етиловий ректифікований, що відповідають кодам 2207 і 2208 згідно з УКТЗЕД та виготовлені з крохмале- і цукровмісної сировини або з нехарчових видів сировини за спеціальними технологіями.
Згідно з пунктом 215.1 статті 215 Кодексу спирт етиловий відноситься до підакцизних товарів, акцизний податок справляється з таких товарів та обчислюється за ставками визначеними підпунктом 215.3.1 пункту 215.1 статті 215 Кодексу.
У разі придбання Підприємством спирту етилового, для використання з метою виробництва вишні заспиртованої, платником акцизного податку, згідно з підпунктом 212.1.15 пункту 212.1 статті 212 Кодексу є особа, яка реалізовує спирт етиловий.
Відповідно до вимог частини першої статті 14 Закону N 481 оптова торгівля на території України спиртом етиловим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим здійснюється за наявності ліцензії лише державними підприємствами (організаціями), спеціально уповноваженими на це Кабінетом Міністрів України.
Частиною сьомою статті 14 Закону N 481 визначено, що відвантаження спирту етилового з акцизного складу здійснюється на підставі дозволу, виданого уповноваженим представником органу доходів і зборів на такому акцизному складі. Дозвіл на відпуск спирту етилового з акцизного складу (крім відпуску спирту етилового на експорт) надається за умови сплати акцизного податку з спирту, що повинен бути переданий, грошовими коштами або забезпечення сплати акцизного податку податковим векселем, авальованим банком (податковою розпискою).
Єдині вимоги до обліку, зберігання, відпуску, приймання і транспортування спирту суб'єктами господарювання, які здійснюють таку діяльність та які використовують спирт у технологічному процесі, встановлено Інструкцією з приймання, зберігання, відпуску, транспортування та обліку спирту етилового, затвердженої наказом Міністерства аграрної політики України від 13.04.2009 р. N 264, дія якої поширюється на всі види, сорти та марки спирту етилового, водно-спиртові розчини та продукти брагоректифікації.
Абзацом двадцять першим статті 1 Закону N 481 визначено, що місце зберігання це місце, яке використовується для зберігання спирту, або приміщення, яке використовується для зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, відомості про місцезнаходження якого внесені до Єдиного державного реєстру місць зберігання.
Згідно з пунктом 2.1 Порядку N 251, Підприємство, яке отримує спирт для забезпечення виробничих та інших потреб, якщо його кількість перевищує 100 декалітрів на квартал, зобов'язане місце зберігання спирту внести до Єдиного державного реєстру місць зберігання.
До суб'єктів господарювання, у разі зберігання спирту у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, застосовуються фінансові санкції у розмірі 100 відсотків вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 17000 гривень (частина друга статті 17 Закону N 481).
Відносини, що виникають у сфері справляння податків зборів, регулюються нормами Кодексу (пункт 1.1 статті 1 Кодексу). Згідно з нормами чинного законодавства платники податку зобов'язані самостійно декларувати свої податкові зобов'язання та визначати сутність і відповідність здійснюваних ними операцій тим, які перераховані Кодексом.
При цьому пунктом 44.1 статті 44 Кодексу визначено, що для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим пункту 44.1 статті 44 Кодексу.
Підприємство є платником податку на прибуток. Правові основи оподаткування податком на прибуток встановлені розділом III та підрозділом 4 розділу XX Кодексу.
Крім того, Підприємство зареєстровано платником податку на додану вартість, а отже має обов'язок подавати декларації з податку на додану вартість. Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX Кодексу.
Згідно з підпунктом 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 Кодексу реалізація підакцизних товарів (продукції) це будь-які операції на митній території України, що передбачають відвантаження підакцизних товарів (продукції) згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами з передачею прав власності або без такої, за плату (компенсацію) або без такої, незалежно від строків її надання, а також безоплатного відвантаження товарів, у тому числі з давальницької сировини, реалізація суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
Таким чином, у разі відвантаження (надання) Підприємством отриманого спирту етилового для виробництва заспиртованої вишні іншому виробнику такої продукції на умовах давальницької сировини, така операція є реалізацією спирту етилового.
До суб'єктів господарювання, у разі оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, без наявності ліцензій застосовуються фінансові санкції у розмірі 200 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 17000 гривень.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.