• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження змін до методичних рекомендацій щодо прийнятних методів встановлення відповідності та керівного матеріалу (AMC&GM) до Правил з підтримання льотної придатності (Part-M)

Державна авіаційна служба України | Наказ від 28.08.2014 № 573
Реквізити
  • Видавник: Державна авіаційна служба України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 28.08.2014
  • Номер: 573
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна авіаційна служба України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 28.08.2014
  • Номер: 573
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА АВІАЦІЙНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
28.08.2014 № 573
Про затвердження змін до методичних рекомендацій щодо прийнятних методів встановлення відповідності та керівного матеріалу (AMC&GM) до Правил з підтримання льотної придатності (Part-M)
Відповідно до статті 5 Повітряного кодексу України, Закону України "Про Загальнодержавну програму адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу" та з метою виконання вимог пункту M.B.303 Правил з підтримання льотної придатності (Part-M) , затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 10 лютого 2012 № 85, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 28 лютого 2012 року за № 333/20646 (далі - Правила), у відповідності з стандартами та рекомендованою практикою Європейського Агентства з безпеки польотів (далі - Агентство), враховуючи зміни, внесені рішенням Агентства 2013-005-R від 21.03.2013,
НАКАЗУЮ:
2. Департаменту льотної придатності до 01.01.2015 забезпечити виконання вимог пункту M.B.303 Правил .
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника голови Державіаслужби України Е.В. Дьоміна.
ГоловаД.Ю. Антонюк
Додаток
ЗМІНИ
до Методичних рекомендацій щодо прийнятних методів встановлення відповідності та керівного матеріалу (AMC&GM) до Правил з підтримання льотної придатності (Part-M) ( v0880763-12 )
1. Главу II Прийнятних методів встановлення відповідності та керівного матеріалу (AMC&GM) до Правил з підтримання льотної придатності (Part-M) , затверджених наказом Державної служби України від 29.12.2012 № 880 (далі - AMC&GM), доповнити новим підпунктом такого змісту:
"1.10. Рішення Decision 2013-005-R від 21.03.2013".
2. ПунктAMC M.B.303 (b) замінити пунктом AMC1 M.B.303 (b) такого змісту:
"AMC1 M.B.303 (b) Моніторинг підтримання льотної придатності ПС (*)
ОБСЯГ ІНСПЕКЦІЇ
1. Компетентний орган має проводити вибіркові інспекції екземплярів ПС в своєму реєстрі для визначення наступного:
(a) стан ПС, що перевіряється, залишається у відповідності до прийнятного стандарту, що не впливає на дію Сертифіката льотної придатності / Сертифіката перегляду льотної придатності,
(b) ефективність управління льотною придатністю ПС експлуатантом/власником,
(c) сертифікати та ліцензії, видані організаціям та фізичним особам, є застосовними на постійній основі для підтримання відповідного стандарту.
Фізична інспекція ПС має проводитись під час кожної інспекції АСАМ (інспекція на пероні або детальна інспекція).
2. Вибіркові інспекції екземпляру ПС включають:
(a) детальна інспекція проводиться під час базового ТО, що в повному обсязі охоплює вибрані аспекти льотної придатності ПС,
(b) інспекція на пероні проводиться під час експлуатації ПС для моніторингу наявного стану льотної придатності ПС.
3. При проведенні інспекції на пероні інспектор має зробити все можливе, щоб запобігти необґрунтованій затримці ПС, що інспектується.".
3. Новий пункт AMC2 додається до пунктуM.B.303 (b) Правил та замінює пункт AMC M.B.303 (d), який необхідно видалити.
"AMC2 M.B.303 (b) Моніторинг підтримання льотної придатності ПС
ДЕТАЛЬНА ІНСПЕКЦІЯ
1. Детальна інспекція АСАМ - це вибіркова інспекція ключових елементів ризику (KRE), яка має проводитися під час планового/базового ТО. Доповнення III до GM1 до M.B.303 (b) надає роз'яснення щодо KRE, які можуть бути використані для планування та аналізу інспекцій.
2. Інспекція має бути детальною перевіркою вибраних елементів чи систем.
3. Записи щодо виконаної інспекції АСАМ мають зазначати перевірені KRE.".
4. Новий AMC додається до пунктуM.B.303 (b):
"AMC3 M.B.303 (b) Моніторинг підтримання льотної придатності ПС*
КЛЮЧОВІ ЕЛЕМЕНТИ РИЗИКУ
1. Наступні KRE мають використовуватися для моніторингу підтримання льотної придатності ПС:
(a) Типова конструкція та зміни до типової конструкції
(b) Обмеження льотної придатності
(c) Директиви льотної придатності
(d) Документація ПС
(e) Керівництво з льотної експлуатації
(f) Зважування та центрування
(g) Надписи та таблички
(h) Експлуатаційні вимоги
(i) Управління дефектами
(j) Програма ТО ПС
(k) Контроль компонентів
(l) Ремонти
(m) Записи.
2. Ці KRE та їх детальні компоненти мають бути адаптовані до складності типу ПС, що інспектується, використовуючи тільки ті пункти, що застосовні та відповідні до конкретного типу ПС.".
5. Новий GM додається до пункту M.B.303 (b):
"GM1 M.B.303 (b) Моніторинг підтримання льотної придатності ПС*
КЛЮЧОВІ ЕЛЕМЕНТИ РИЗИКУ
KRE визначають обсяг підтримання льотної придатності. Перелік KRE має надавати основу для планування та контролю програми інспекцій АСАМ. Це забезпечить охоплення програмою всіх аспектів підтримання льотної придатності. Хоча не вимагається охоплювати всі KRE протягом однієї інспекції, але програма інспекцій АСАМ має забезпечувати перевірку всіх елементів, тобто не допускати, щоб певний KRE ніколи не інспектувався.
__________
* Дивитися Додатки до Part-M - Додаток III до GM1 M.B. 303 (b)".
6. Додаток III до AMCM.B.303 (d) змінюється на Додаток III до GM1 M.B.303 (b) та замінюється наступним документом:
Додаток III
до GM1 M.B.303 (b)
ДОДАТОК III
до GM1 M.B.303 (b) "КЛЮЧОВІ ЕЛЕМЕНТИ РИЗИКУ"
НазваОпис
A. КОНФІГУРАЦІЯ ПС
A.1Типова конструкція та зміни до типової конструкціїТипова конструкція - це частина погодженої конфігурації виробу, як це зазначено в переліку даних сертифіката типу, єдиного для всіх виробів цього типу. Всі зміни до типової конструкції мають бути схвалені, а для виконаних мають бути відповідні записи з посиланнями на схвалення, за виключенням змін, що містяться в сертифікаційних специфікаціях, зазначених в статтях 21A.90B або 21A.431B Part-21.
A.2Обмеження льотної придатностіОбмеження льотної придатності - це межа, за якою ПС або його компонент не повинні експлуатуватися, доки не будуть виконані відповідні інструкції щодо обмеження льотної придатності.
A.3Директиви льотної придатностіДиректива льотної придатності - це документ, виданий або прийнятий Агентством, який передбачає виконання дій на ПС для відновлення прийнятного рівня безпеки, коли є підтвердження того, що рівень безпеки цього ПС може бути досягнутий таким чином (Part 21A.3B).
B. ЕКСПЛУАТАЦІЯ ПС
B.1Документи ПССертифікати та документи ПС, необхідні для експлуатації.
B.2Керівництво з льотної експлуатаціїКерівництво, пов'язане з сертифікатом льотної придатності, що включає експлуатаційні обмеження, з якими ПС вважається льотнопридатним та містить інструкції та інформацію, необхідну для членів льотного екіпажу для безпечної експлуатації ПС.
B.3Зважування та центруванняДані щодо зважування та центрування необхідні для засвідчення того, що ПС придатне до експлуатації в межах погодженої конфігурації.
B.4Надписи та табличкиНадписи та таблички визначаються у типовій конструкції екземпляру ПС. Деяка інформація може міститися в Переліку даних сертифіката типу, додатковому сертифікаті типу, керівництві виконання польотів, керівництві з технічного обслуговування, ілюстрованому каталозі частин та інше.
B.5Експлуатаційні вимогиВимоги щодо встановленого обладнання для виконання спеціальних видів експлуатації.
B.6Управління дефектамиУправління дефектами вимагає систему, за допомогою якої інформація про відмови, неспрацювання, дефекти та інші події, що призвели або можуть призвести до шкідливого впливу на льотну придатність повітряного судна, фіксуються. Система має бути належним чином задокументована.
C. ТЕХНІЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ПОВІТРЯНОГО СУДНА
C.1Програма технічного обслуговування ПСДокумент, що описує або включає посилання на спеціальні планові завдання з технічного обслуговування та частоту їх виконання, пов'язані процедури з технічного обслуговування та стандартні практики технічного обслуговування, необхідні для безпечної експлуатації того повітряного судна, якого вони стосуються.
C.2Контроль компонентівКонтроль компонентів має враховувати два підходи відносно ТО компонентів:
- технічне обслуговування, для якого відповідність є обов'язковою;
- технічне обслуговування, для якого відповідність є рекомендованою.
C.3РемонтиВсі ремонти та невідремонтовані пошкодження / старіючі конструкції повинні відповідати інструкціям відповідних керівництв з технічного обслуговування (наприклад, SRM, AMM, CMM). За виключенням ремонтів, що містяться в сертифікаційних специфікаціях, зазначених в статтях 21.A.90B або 21A.431B Part 21, всі ремонти, не зазначені у відповідних керівництвах з технічного обслуговування, мають бути належним чином схвалені та записані з відповідним зазначенням схвалення.
Це включає будь-яке пошкодження або ремонт на повітряному судні / двигуні(ах) / пропелері(ах) та їх компонентах.
C.4ЗаписиЗаписи з підтримання льотної придатності визначені у статтях M.A.305 та M.A.306
та відповідних AMC.
A.1Типова конструкція та зміни до типової конструкціїТипова конструкція - це частина погодженої конфігурації виробу, як це зазначено в переліку даних сертифіката типу, єдиного для всіх виробів цього типу. Всі зміни до типової конструкції мають бути схвалені, а для виконаних мають бути відповідні записи з посиланнями на схвалення, за виключенням змін, що містяться в сертифікаційних специфікаціях, зазначених в статтях 21A.90B або 21A.431B Part-21.
Допоміжна інформаціяТипові пункти для інспектування
Типова конструкція складається з:
1. креслень та специфікацій, переліку таких креслень та специфікацій, необхідних для визначення конфігурації та проектних зображень виробу (тобто повітряне судно, його компоненти і таке інше), що демонструють відповідність з застосовним сертифікаційним базисом та вимогами щодо захисту навколишнього середовища;
2. інформації про матеріали та процеси та методи виготовлення та збирання виробів, необхідні для засвідчення відповідності виробу;
3. схваленого розділу щодо обмежень льотної придатності (ALS) інструкцій з підтримання льотної придатності (ICA); та
4. будь-яких інших даних, необхідних для визначення шляхом порівняння льотної придатності, характеристик шуму, витрат палива та викидів вихлопних газів (якщо застосовно) більш нових виробів того самого типу.
Індивідуальна конструкція повітряного судна розроблена на підставі типової конструкції, доповненої змінами до типової конструкції (тобто модифікаціями), здійсненими на зазначеному повітряному судні.
Залежно від держави розробника виробу існують і повинні враховуватися двосторонні угоди та/або рішення Агентства про прийняття недоліків сертифікації.
1. Використайте крайній перелік даних сертифіката типу (фюзеляж, двигун, гвинт, якщо застосовно) та перевірте, що ПС відповідає типовій конструкції (правильність встановлення двигунів, конфігурація крісел і т. ін.).
2. Перевірте, що зміни були схвалені належним чином (використовуються схвалені дані та прямий доступ до схвалених даних).
3. Перевірте ненавмисні відхилення від схваленої типової конструкції, що час від часу з'являються як відхилення, розбіжність або невідповідність, Технічна адаптація, Технічні відхилення і т. ін.
4. Перевірте конфігурацію кабіни (LOPA).
5. Перевірте виконання STC, і якщо будь-які обмеження льотної придатності (ALS) / FM / MEL / WBM та необхідність, схвалення та відповідність ревізіям до них.
a. Відповідність екземпляру ПС (за серійним номером)
b. Відповідність двигунів
c. Відповідність ДСУ
d. Максимальна сертифікована вага
e. Конфігурація крісел
f. Виходи.
6. Перевірте, що індивідуальна конструкція / конфігурація ПС належним чином задокументована та має відповідати документації.
Посилання на документацію: EASA- EASA Part 21.A.31
- EASA Part 21.A.41
- EASA Part 21.A.61
- EASA Part 21.A.90A
- EASA Part 21 A.90B
- EASA Part M.A.304
- EASA Part M.A.305
- EASA Part M.A.401
A.2Обмеження льотної придатностіОбмеження льотної придатності - це межа, за якою ПС або його компонент не повинні експлуатуватися, доки не будуть виконані відповідні інструкції щодо обмеження льотної придатності.
Допоміжна інформаціяТипові пункти інспекції
Обмеження льотної придатності пов'язані виключно з інструкціями, виконання яких є обов'язковим як частина типової конструкції. Вони застосовуються до деяких планових чи позапланових інструкцій, які були розроблені для запобігання та/або встановлення найбільш серйозних відмов.
Вони переважно застосовуються до технічного обслуговування (обов'язкових модифікацій, замін, інспекцій, перевірок, т. ін.), але також можуть застосовуватись до контролю конфігурації критично важливої конструкції (наприклад, Обмеження контролю конфігурації критично важливої конструкції (CDCCL) для безпеки паливних баків).
1. Перевірте, що Програма ТО ПС відображує обмеження льотної придатності та пов'язані інструкції (стандартні або альтернативні), видані відповідними утримувачами сертифікатів типу та схвалені компетентними органами.
2. Перевірте, що ПС та його компоненти відповідають схваленій програмі ТО.
3. Перевірити поточний статус компонентів з обмеженим ресурсом. Поточний статус компонентів з обмеженим ресурсом має підтримуватися протягом часу експлуатації компонентів.
Типові пункти обмеженої льотної придатності:
- безпечне напрацювання компонентів з обмеженим ресурсом;
- зносостійкість компонентів з обмеженим ресурсом / структура, включаючи старіючі структурні елементи ПС;
- сертифікаційні вимоги до технічного обслуговування (CMR);
- технічне обслуговування старіючих систем (ASM), включаючи обмеження з льотної придатності системи з'єднання електричними проводами (EWIS);
- попередження запалювання у паливних баках (FTIP) / заходи зі зменшення займистості (FRM);
- CDCCL, перевірка дротів; якщо будь-яке ТО здійснюється у тій самі зоні - відокремлення дротів;
- інспекції старіючого парку ПС, передбачені Розділом обмежень з льотної придатності (ALS) або директивами льотної придатності, включеними до програми ТО.
Посилання на документацію: EASA- EASA Part 21A.31
- EASA Part 21A.61
- EASA CS 22.1529
- EASA CS 23.1529, Додаток G, абз. G25.4
- EASA CS 25.1529, Додаток H, абз. H25.4
- EASA CS 27.1529, Додаток A, абз. A27.4
- EASA CS 29.1529, Додаток A, абз. A29.4
- EASA CS 31HB.82
- EASA CS-APU 30
- EASA CS-E 25
- EASA CS-P 40
- EASA CS VLR.1529, Додаток A, абз. A.VLR.4
- EASA Part M.A.302
- EASA Part M.A.305
- EASA Part M.A.710 (a) (7)
A.3Директиви льотної придатностіДиректива льотної придатності - це документ, виданий або прийнятий Агентством, який передбачає виконання дій на ПС для відновлення прийнятного рівня безпеки, коли є підтвердження того, що рівень безпеки цього ПС може бути досягнутий таким чином (Part 21A.3B).
Допоміжна інформаціяТипові пункти інспекції
Будь-яка директива льотної придатності, видана державою розробника, для ПС, що імпортуються з третьої країни, або для двигуна, гвинта, компонента або приладу, що імпортуються з третьої країни та встановлені на ПС, що зареєстроване в державі-члені, має застосовуватися до тих пір, доки Агентство не видасть інше рішення до дати вступу в силу директиви льотної придатності.1. Перевірити, чи всі директиви льотної придатності, застосовні до планера, двигуна(ів), гвинта(ів) та обладнання, були враховані у статусі директив, включаючи їх ревізії.
2. Перевірити записи щодо застосовності директив льотної придатності (включаючи AD, що неправильно внесені як такі, що не застосовуються).
3. Вибірково перевірити в поточному статусі директив льотної придатності, що застосовні директиви льотної придатності виконувалися чи заплановані до виконання відповідно до вимог цих директив з льотної придатності, доки інше не визначено Агентством (Альтернативний метод виконання - AMOC).
4. Перевірити, що застосовні директиви льотної придатності, що мають відношення до планового ТО, внесені до програми ТО ПС.
5. Перевірити, що карти-наряди відповідно відображують вимоги директив льотної придатності або посилаються на процедури та стандартні практики, на які є посилання в директивах льотної придатності.
6. Вибірково перевірити під час фізичного огляду деякі директиви льотної придатності, виконання яких може бути фізично перевірено.
Посилання на документацію: EASA- EASA Part 21.A.3B
- EASA Part 21.B.60
- EASA Part 21.B.326
- EASA Part 21.B.327
- EASA Part M.A.201 & AMC M.A.201 (h) & 4
- EASA Part M.A.303
- EASA Part M.A. 305 § (d) & (h)
- EASA Part M.A.401 § (a) & (b)
- EASA Part M.A. 501 § (b)
- EASA Part M.A. 503 § (a)
- EASA Part M.A. 504 § (a) 2
- EASA Part M.A. 504 & AMC M.A.504 (c) & 1 (f)
- EASA Part M.A. 613 & AMC M.A.613 (a) § 2.4.3, 2.5.2, 2.6.1 (h) & 2.8 (b)
- EASA Part M.A. 708 § (b) 8
- EASA Part M.A. 709 (a)
- EASA Part M.A. 710 § (a) 5
- EASA Part M.A. 801 & AMC M.A.801 (h)
B.1Документи повітряного суднаСертифікати та документи ПС, необхідні для експлуатації.
Допоміжна інформаціяТипові пункти інспекції
Сертифікати ПС та документи, необхідні для експлуатації, можуть включати, але не обмежуються наступними:
- Сертифікат реєстрації;
- Сертифікат льотної придатності;
- Сертифікат по шумах;
- Сертифікат передачі повітряного судна до експлуатації;
- Технічний бортовий журнал, за необхідності;
- Сертифікат перегляду льотної придатності;
- та інше.
1. Перевірити наявність на борту всіх сертифікатів та документів, застосовних до ПС та необхідних для експлуатації (або копії, якщо застосовно).
2. Перевірити зміни сертифіката льотної придатності / розпізнавальні знаки ПС.
3. Перевірити, що сертифікат по шумах відповідає конфігурації ПС.
4. Перевірити Дозвіл на виконання польотів та умови польоту, коли необхідно.
5. Перевірити наявність відповідного сертифіката передачі до експлуатації.
Посилання на документацію: EASA- EASA Part 21 Subpart H
- 21.A.175
- 21.A.177
- 21.A.182
- Part 21 Subpart I
- Part 21 Subpart P
- EASA Part 21 Subpart Q
- 21.A.801
- 21.A.807
- EASA Part M.A.201 (a) (2)
- EASA Part M.A.801
B.2Керівництво з льотної експлуатаціїКерівництво, пов'язане з сертифікатом льотної придатності, що включає експлуатаційні обмеження, з якими ПС вважається льотнопридатним, та містить інструкції та інформацію, необхідну для членів льотного екіпажу для безпечної експлуатації ПС.
Допоміжна інформаціяТипові пункти інспекції
Керівництво з льотної експлуатації має відображати поточний статус / конфігурацію ПС. Коли воно не відповідає, воно може надати членам льотного екіпажу недостовірну інформацію.
Це може призвести до помилок та/або відхилень від обмежень, які разом створять серйозні помилки.
1. Перевірити відповідність останнього видання Керівництва з льотної експлуатації (AFM) конфігурації ПС, включаючи статус модифікацій (AD, SB, STC і т. ін.).
2. Перевірити:
- схвалення AFM, контроль ревізій, Додатки до AFM;
- вплив модифікацій на шуми та вагу і центрування;
- додаткові керівництва, що вимагаються (QRH/FCOM/OM-B і таке інше);
- обмеження AFM.
Посилання на документацію: EASA- EASA Part 21.A.174 (b), 2 (iii), (b), 3 (ii)
- EASA Part 21.A.204 (b) 1 (ii), (b) 2 (i)
- EASA Part M.A.305, AMC M.A.305 (d)
- EASA Part M.A.710 (a), 2
- EASA Part M.A.710 (c), 2
- EASA AMC M.A.710 (a), 1
- EASA AMC M.A.901 (b), (g)
- EASA AMC M.A.902 (b), 3
- EASA AMC M.A.904 (a), 2 (c) та (k)
- EASA AMC M.A.904 (b), (c)
B.3Зважування та центруванняДані щодо зважування та центрування необхідні для засвідчення того, що ПС придатне до експлуатації в межах погодженої конфігурації.
Допоміжна інформаціяТипові пункти інспекції
Звіт про зважування та центрування повинен відображати фактичну конфігурацію ПС. Коли це не так, ПС буде експлуатуватися, виходячи за межі сертифікованого експлуатаційного діапазону.1. Перевірити, чи є дійсним звіт про зважування та центрування, враховуючи поточну конфігурацію.
2. Переконатися, що модифікації та ремонти враховані у звіті.
3. Перевірити, що статус обладнання записаний у звіті про зважування та центрування.
4. Порівняти поточний звіт про зважування та центрування з попереднім звітом на відповідність.
Посилання на документацію: EASA- EASA Part M.A.305 (d) 5
- EASA Part M.A.708 (b) (10)
- EASA Part M.A.710 (a) (9), AMC M.A.710 (1)
- EASA Part-CAT: CAT.POL.MAB.100 та пов'язані AMC/GM
B.4Надписи та табличкиНадписи та таблички визначаються у типовій конструкції екземпляру ПС. Деяка інформація може міститися в Переліку даних сертифіката типу, додатковому сертифікаті типу, керівництві виконання польотів, керівництві з технічного обслуговування, ілюстрованому каталозі частин та інше.
Допоміжна інформаціяТипові пункти інспекції
Надписи та таблички на приладах, обладнанні, елементах управління і т. ін. мають включати такі обмеження або інформацію, необхідні для звернення безпосередньої уваги екіпажем протягом польоту.
Надписи та таблички або інструкції мають використовуватися для передачі значної інформації організації з наземного обслуговування для запобігання можливих помилок під час наземного обслуговування (наприклад, буксировки, заправки), яка може залишитися непоміченою та загрожувати безпеці ПС під час наступних польотів.
Надписи та таблички або інструкції мають використовуватися для передачі будь-якої значної інформації для запобігання тілесним ушкодженням пасажирів.
Національні реєстраційні знаки мають бути встановлені. Вони включають реєстрацію, можливий прапор, вогнетривку реєстраційну табличку.
Мають бути встановлені таблички з даними про виріб.
Коли надписи та таблички відсутні або є такими, що не читаються, або встановлені неналежним чином, можуть трапитися помилки або пошкодження ПС та призвести до серйозних відмов.
1. Перевірити, що потрібні надписи та таблички встановлені на ПС, особливо надписи-інструкції на аварійних виходах та інформаційні знаки та таблички для пасажирів.
2. Перевірити, що всі встановлені таблички читаються.
3. Перевірити відповідність Керівництва з виконання польотів інструментам (зазвичай застосовно до авіації загального призначення).
4. Перевірити реєстраційні надписи, включаючи вогнестійку табличку з назвою країни реєстрації.
5. Перевірити таблички з даними виробу.
Приклади надписів та табличок:
- засоби відкривання дверей,
- вага кожного відділення / обмеження завантаження / таблички із зазначенням обмежень,
- знаки з інформацією для пасажирів, включаючи знаки про заборону паління,
- надписи про аварійні виходи,
- сигналізація розгерметизації кабіни,
- калібрувальні таблички,
- таблички кабіни пілотів та надписи на приладах,
- дані інформації про кисневу систему,
- доступ до паливних баків із засобами зменшення займистості (CDCCL),
- паливні надписи (паливні горловини, надписи паливних щупів),
- ідентифікація EWIS,
- надписи про обмеження при буксуванні,
- позначення проти незаконного проникнення,
- накачування пневматиків азотом,
- RVSM + статичні позначення.
Посилання на документацію: EASA- EASA Part 21A.175
- EASA Part 21A.715
- EASA Part 21A.801
- EASA Part 21A.803
- EASA Part 21A.804
- EASA Part 21A.805
- EASA Part 21A.807
- відповідні CS для типу повітряного судна, що перевіряється
- EASA Part M.A.501
- EASA Part M.A.710 (c)
- EASA AMC M.A.504 (e)
- EASA AMC M.A.603 (c)
- EASA AMC M.A.904 (a) (2), абз. 2.f. та 2.k.
B.5Експлуатаційні вимогиВимоги до виду експлуатації мають виконуватися (наприклад, обладнання, документи, схвалення).
Допоміжна інформаціяТипові пункти інспекції
Це включає все обладнання, що вимагається застосовними експлуатаційними правилами, включаючи національні вимоги.
У випадку відмов це може призвести до небезпечної ситуації.
Особливу увагу під час цієї інспекції необхідно звернути на аварійне обладнання.
1. Перевірити дозволи та схвалення, необхідні для виду експлуатації.
2. Перевірити наявність та справність обладнання, необхідного відповідно до експлуатаційних специфікацій.
3. Перевірити, що аварійне обладнання та засоби захисту доступні для застосування.
Посилання на документацію: EASA- EASA Part M.A.201 (a) (2)
- EASA Part 21, Підчастина I
- EASA Part-CAT, Підчастина D "Інструменти, Дані та Обладнання"
B.6Управління дефектамиУправління дефектами вимагає систему, за допомогою якої інформація про відмови, неспрацювання, дефекти та інші події, що призвели або можуть призвести до шкідливого впливу на льотну придатність повітряного судна, фіксуються. Система має бути належним чином задокументована.
Допоміжна інформаціяТипові пункти інспекції
Ці KRE спрямовані на перевірку ефективності управління дефектами, вони також повинні враховувати дефекти, виявлені під час фізичного огляду.1. Перевірити, що відкладені дефекти були ідентифіковані, записані та виправлені відповідно до погоджених процедур та в межах погоджених часових обмежень.
2. Перевірити, що експлуатація поза межами опублікованих погоджених даних виконувалася лише на підставі Дозволу на виконання польотів або на підставі гнучких умов (стаття 14 Базового регламенту).
Наприклад:
a. технічний бортовий журнал та перелік відкладених дефектів,
b. карти-наряди з ТО,
c. звіт про ремонт двигуна,
d. звіт про ремонт значних компонентів,
e. робочі файли з ТО / ремонту / модифікацій після здійснення модифікацій або ремонтів,
f. дані звітів про події,
g. зв'язок між користувачем даних про ТО та автором даних про ТО у випадку неточних, неповних, сумнівних процедур та практики.
3. Перевірити, щоб наслідки відкладання були погоджені з експлуатаційними службами / екіпажем.
4. Перевірити, щоб дефекти були відкладені відповідно до погоджених даних (поточна ревізія MEL, CDL, програма з ТО ПС).
5. Перевірити фізичне місцезнаходження частин / серійних номерів із записами про місцезнаходження для встановлення незадокументованих замін частин для усунення несправностей.
Посилання на документацію: EASA/EU- EASA Part M.A.301 (2)
- AMC M.A.301-2
- EASA Part M.A.403
- AMC M.A.710 (a) Перегляд льотної придатності
- EASA Part 145.A.60
- EASA Part 145.A.45 (c)
- EASA Part 21 AMC 20-8
- Директива ЄС 2003/42/EC про звітність щодо подій
C.1Програма технічного обслуговування ПСДокумент, що описує або включає посилання на спеціальні планові завдання з технічного обслуговування та частоту їх виконання, пов'язані процедури з технічного обслуговування та стандартні практики технічного обслуговування, необхідні для безпечної експлуатації того повітряного судна, якого вони стосуються.
Допоміжна інформаціяТипові пункти інспекції
Програма ТО ПС повинна включати заплановані завдання з ТО, пов'язані процедури та стандартну практику ТО. Вона також включає програму надійності, коли вимагається.
Завдання, включені до програми ТО, випливають з:
- завдань, виконання яких є обов'язковим: інструкції, зазначені в повторних директивах льотної придатності (AD), або розділі обмежень льотної придатності (ALS), які можуть включати сертифікаційні вимоги до ТО (CMR). ALS включені до інструкцій з підтримання льотної придатності (ICA) утримувача сертифіката типу;
- завдань, виконання яких рекомендоване: додаткові інструкції, визначені в MRBR, документ з планування технічного обслуговування (MPD), сервісні бюлетені (SB) або будь-яка інша необов'язкова інформація з підтримання льотної придатності, видана утримувачем сертифіката типу;
- додаткових чи альтернативних інструкцій, запропонованих власником або організацією з підтримання льотної придатності, схвалених відповідно до вимог статті M.A.302 (d) (iii).
Програма ТО ПС повинна містити деталі, включаючи частоту всього ТО, яке має виконуватися, включаючи будь-які специфічні завдання, пов'язані з типом та специфікою експлуатації.
Перевірка змісту Програми ТО ПС:
1. Перевірити відображення в Програмі ТО ПС обов'язкових інструкцій з підтримання льотної придатності (ALI, CMR (останні ревізії)). Вибіркова перевірка, що завдання впроваджені протягом погодженого часового інтервалу і що жодне з завдань не було пропущене.
2. Перевірити, як рекомендовані планові завдання з ТО (такі як інтервали TBO (міжремонтний ресурс), рекомендовані в сервісних бюлетенях, сервісні листи і т. ін., останні ревізії) враховуються при оновленні Програми ТО ПС. Якщо застосовно, перевірити політику втілення модифікацій, як вимагається статтею M.A.301 пункт 7.
3. Перевірити належне відображення в Програмі ТО ПС завдань з ТО, визначених в повторюваних директивах льотної придатності.
4. Перевірити, що Програма ТО ПС належним чином відображає додаткові інструкції з підтримання льотної придатності, які з'являються у зв'язку із встановленим специфічним обладнанням або виконаними модифікаціями.
5. Перевірити, що Програма ТО ПС належним чином відображає додаткові інструкції з підтримання льотної придатності, які з'являються у зв'язку з проведеними ремонтами.
6. Якщо застосовно, перевірити, що Програма ТО ПС належним чином відображає додаткові завдання з ТО, які вимагаються спеціальними схваленнями (наприклад, RVSM, ETOPS, MNPS, B-RNAV).
7. Перевірити будь-які додаткові заплановані заходи з ТО, які вимагаються у зв'язку з використанням ПС та середовищем експлуатації.
8. Якщо застосовно, перевірити належне визначення завдань з ТО, що може виконувати пілот-власник, та визначення пілота-власника(ів) або альтернативної процедури, передбаченої в статті AMC M.A.803 пункт 3.
9. Перевірити стан схвалень додаткових або альтернативних інструкцій (M.A.302 (d) (iii)).
10. Перевірити наявність програми надійності та її застосовність за необхідності.
Перевірка відповідності ПС Програмі ТО ПС:
1. Перевірити, чи застосовна AMP, що є дійсною для повітряного судна, правильно схвалена та змінена.
2. Перевірити, чи виконуються завдання в межах вказаних в AMP значень, та джерела документації.
3. Перевірка на прикладах, що ніяке завдання не було пропущене без виправдання, прийнятого компетентним органом (на час прийняття рішення).
4. Перевірити звітування про проведене заплановане технічне обслуговування в систему записів.
5. Проаналізувати ефективність AMP та надійність шляхом перевірки незапланованих завдань.
Документи, на які є посилання: EASA- EASA Part M.A.302 та його AMC
- EASA Part M.A.708 (b) (1), (2), (4)
- EASA Part M.A.803 та його AMC
C.2Контроль компонентівКонтроль компонентів має враховувати два підходи відносно ТО компонентів:
- технічне обслуговування, для якого відповідність є обов'язковою;
- технічне обслуговування, для якого відповідність є рекомендованою.
Допоміжна інформаціяТипові пункти інспекції
В залежності від кожного завдання технічного обслуговування виконання є запланованим або позаплановим. Слід звертатися до KRE C.1 "Програма технічного обслуговування повітряного судна".
Компоненти, які підлягають запланованому технічному обслуговуванню:
компоненти з обмеженим ресурсом існують двох типів:
- компоненти, що мають сертифікований обмежений ресурс;
- компоненти, що мають сервісний (експлуатаційний) обмежений ресурс.
Компоненти з сертифікованим обмеженим ресурсом повинні бути зняті з обслуговування, коли ресурс досягнуто, або перед тим, як їх експлуатаційні обмеження перевищені. Обмеження ресурсу на рівні компонентів (на відміну від рівня повітряного судна).
Компоненти, що мають сервісний обмежений ресурс ("компоненти з контрольованим часом") включають наступне:
- компоненти, зняття та відновлення яких заплановане незалежно від рівня їх відмовостійкості. Це стосується компонентів з обмеженим ресурсом (hard time comp): вони підлягають періодичному технічному обслуговуванню, що стосується погіршень, які вважаються передбачуваними (вірогідність незмінності ремонтів знижується з часом): помилки трапляються частіше перед проведенням необхідного відновлення;
- компоненти, у яких відмовостійкість може зменшуватися та опускатися нижче визначеного рівня: для встановлення потенційних відмов призначаються інспекції. Це стосується компонентів "за-станом": вони мають таку назву через те, що компоненти, які перевіряються, використовуються в роботі (технічне обслуговування не здійснюється) за умови, що вони продовжують відповідати визначеним стандартам виконання.
Примітки:
1. Завдання з відновлення для компонентів з обмеженим ресурсом не такі самі, як для компонентів "в технічному стані", адже вони не відстежують поступові погіршення, а в першу чергу здійснюються для забезпечення того, що предмет може продовжувати працювати до наступного запланованого відновлення.
2. Компонентам, які підлягають "відстеженню стану", дозволено працювати без попереджувального технічного обслуговування до виникнення функціональної відмови. Це стосується "літати до відмови". На таких компонентах виконуються незаплановані завдання.
1. Перевірити, що обов'язкові завдання з технічного обслуговування визначені та виконуються окремо від рекомендацій.
2. Вибірково перевірити встановлені компоненти (PN та SN) у порівнянні із записами повітряного судна:
a. Встановлення правильного номера партії та номера серії.
b. Наявність правильних авторизованих документів про випуск.
3. Перевірити поточний стан компонентів з контрольованим ресурсом з належним урахуванням відкладених пунктів. Вони повинні визначити:
a. Пошкоджені компоненти (партійні номери та серійні номери).
b. Компоненти, що підлягають повторним завданням: опис та посилання на завдання, межа/інтервал, дані про останнє виконання (дата, загальні напрацювання компонента в годинах, циклах, посадках, календарний час, якщо необхідно) та наступна запланована дата виконання.
c. Для компонентів, що підлягають незапланованим завданням: опис завдання та посилання, дані про виконання (дата, загальні напрацювання компонента в годинах, циклах, посадках, календарний час, якщо необхідно). Звернути увагу на ETOPS та CDCCL компонентів.
4. Перевірити поточний стан компонентів з обмеженим ресурсом. Цей стан може бути витребуваний після кожної передачі протягом часу експлуатації частини:
a. Обмеження ресурсу, загальний напрацьований ресурс компонента та ресурс, що залишився до завершення обмеження ресурсу (із зазначенням годин, циклів, посадок, календарного часу, якщо необхідно).
b. Якщо доречно для визначення ресурсу, який залишився, повна історія встановлення із зазначенням кількості годин, циклів або календарного часу, що стосується кожного встановлення на цих різних типах повітряного судна/двигуна.
5. Перевірити, чи програма з технічного обслуговування повітряного судна та програма надійності відображає вплив контролю компонента.
6. Перевірити, щоб компоненти з обмеженим ресурсом та компоненти з контрольованим ресурсом були правильно позначені під час фізичного огляду.
Документи, на які є посилання: EASA- EASA Part M.21.A.805
- EASA Part M.A.302
- EASA Part M.A.305
- EASA Part M.A.501
- EASA Part M.A.503
- EASA Part M.A.710
C.3РемонтиВсі ремонти та невідремонтовані пошкодження/погіршення повинні відповідати інструкціям відповідних керівництв з технічного обслуговування (наприклад, SRM, AMM, CMM). За виключенням ремонтів, що містяться в сертифікаційних специфікаціях, зазначених в статтях 21.A.90B або 21A.431B Part 21, всі ремонти, не зазначені у відповідних керівництвах з технічного обслуговування, мають бути належним чином схвалені та записані з посиланням на схвалення.
Це включає будь-яке пошкодження або ремонт на повітряному судні / двигуні(ах) / пропелері(ах) та їх компонентах.
Допоміжна інформаціяТипові пункти інспекції
Дані, що обґрунтовують ремонти, мають включати, не обмежуючись, оцінку пошкодження, обґрунтування для класифікації ремонтів, підтвердження того, що ремонт був спроектований відповідно до погоджених даних, тобто з посиланням на відповідне керівництво, процедуру або схвалення проекту ремонту Part-21, креслення/матеріали та інструкції з виконання, так само як і інструкції з технічного обслуговування та експлуатації.
Статус ремонту означає перелік:
- здійснених ремонтів з часу першої поставки (та досі існуючі) повітряного судна / двигуна / пропелера / компонента; та
- невідремонтовані пошкодження/погіршення.
Вони також включають, напряму або через посилання на допоміжну документацію (наприклад, справа по ремонтах), обґрунтовуючі дані, що допомагають виконувати відповідно до застосовних вимог з льотної придатності.
Статус ремонту має визначати посилання на справу по ремонтах, класифікацію ремонтів, предмет ремонту (наприклад, повітряне судно / двигун / пропелер / компонент та приблизне місцезнаходження, якщо це необхідно), дату та загальний ресурс у FH/FC, напрацьований предметом на час ремонту, або виявлення невідремонтованих пошкоджень/погіршень. Перехресне посилання на програму технічного обслуговування повітряного судна також повинне бути включене, за необхідності.
Залежно від держави розробника виробу існують і повинні враховуватися двосторонні угоди та/або рішення Агентства про прийняття недоліків сертифікації для визначення підходящих даних для ремонтів.
1. Вибірково перевірити статус ремонтів для підтвердження того, що він належним чином відображає ремонти та невідремонтовані пошкодження/погіршення.
2. Вибірково перевірити справи (files) по ремонтах (принаймні одну справу кожного типу відремонтованого предмета), щоб перевірити, що відремонтовані та невідремонтовані пошкодження/погіршення були оцінені у порівнянні з останніми опублікованими даними про ремонт.
3. Перевірити, щоб інструкції з ремонту, деталізовані у справі по ремонту, відповідали опублікованим схваленим даним про ремонт.
4. Перевірити, щоб великі ремонти, що виникають з нових або змінених обмеженнь льотної придатності та пов'язаних обов'язкових інструкцій (включаючи програму старіючого парку ПС), були включені в програму з технічного обслуговування повітряного судна.
5. Перевірити, щоб нові або змінені інструкції з технічного обслуговування, що виникають після ремонтів, були враховані для включення в програму технічного обслуговування повітряного судна.
6. Перевірити стан ремонту та фізичний стан відремонтованого повітряного судна / двигуна(ів) / пропелера(ів) та їх відремонтовані компоненти (фізичний огляд) для підтвердження точності стану ремонту. Переглянути здійснені ремонти для перевірки їх відповідності із справою по ремонту (фізичний огляд).
Документи, на які є посилання: EASA- EASA Part 21.A.431A
- EASA Part 21.A.431B
- EASA Part M.A.304
- EASA AMC Part M.A.304
- EASA Part M.A.305
- EASA AMC Part M.A.305
- EASA Part M.A.401
- EASA AMC Part M.A.401
C.4ЗаписиВизначення записів про підтримання льотної придатності наведене у статтях M.A.305 та M.A.306
та пов'язаних AMC.
Допоміжна інформаціяТипові пункти інспекції
Зберігання/передача записів має здійснюватися таким чином, щоб стан повітряного судна та його компонентів міг бути встановлений у будь-який час.
Виконання завдань є плановим (один раз чи періодично) або позаплановим (наприклад, після події). Записи з підтримання льотної придатності повітряного судна (стосується бортових журналів, технічних бортових журналів, карт компонентів або карт нарядів) нададуть відомості про стан відносно:
- запланованих завдань:
- одноразових: стан частин з обмеженим ресурсом, стан модифікацій, стан ремонту;
- повторюваних: стан програми з технічного обслуговування;
- незапланованих завдань.
1. Перевірити систему записів підтримання льотної придатності повітряного судна: M.A.305 та M.A.306
, як застосовно, вимагає утримувати певні записи протягом визначених періодів.
Звернути увагу на тривалість, достовірність та відстежуваність записів:
a. достовірність: перевірити, щоб записані дані були зрозумілими,
b. тривалість: перевірити, щоб записи були доступними протягом терміну їх зберігання,
c. відстежуваність: перевірити зв'язок між експлуатантом / САМО та документацією з технічного обслуговування, відстежуваність підтверджуючих даних, відстежуваність відповідних документів про випуск і т. ін.
2. Якщо застосовно, переконатися, що система технічних журналів використовується правильно, включаючи:
a. виданий сертифікат передачі повітряного судна до експлуатації (включаючи звіт про технічне обслуговування);
b. підписані передпольотні інспекції уповноваженими особами.
3. Перевірити, що будь-яке технічне обслуговування, необхідне після позанормальної експлуатації/події (такої, як перевищення швидкості, експлуатація з перевищенням ваги, жорсткої посадки, надмірної турбулентності та експлуатації поза обмеженнями керівництва з польотів), було виконане, якщо застосовно.
Документи, на які є посилання: EASA- EASA Part M.A.305
- EASA Part M.A.306
- EASA Part M.A.307
- EASA Part M.A.801
- EASA AMC Part M.A.305
- EASA AMC Part M.A.306
- EASA AMC Part M.A.307.
( Текст взято з сайту Державіаслужби України http://www.avia.gov.ua )