• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Ухвала Конституційного Суду України про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 59 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Указу Президента України "Про передачу залізничних військ Збройних Сил України у підпорядкування Міністерству транспорту України" від 27 січня 2003 року N 46/2003

Конституційний Суд України  | Ухвала від 30.06.2004 № 54-у/2004
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 30.06.2004
  • Номер: 54-у/2004
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 30.06.2004
  • Номер: 54-у/2004
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Ухвала Конституційного Суду України про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 59 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Указу Президента України "Про передачу залізничних військ Збройних Сил України у підпорядкування Міністерству транспорту України" від 27 січня 2003 року N 46/2003
м. Київ
30 червня 2004 року
N 54-у/2004
Справа N 2-43/2004

Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Селівона Миколи Федосовича - головуючий,
Вознюка Володимира Денисовича,
Євграфова Павла Борисовича,
Іващенка Володимира Івановича,
Костицького Михайла Васильовича,
Малинникової Людмили Федорівни,
Мироненка Олександра Миколайовича - суддя-доповідач,
Німченка Василя Івановича,
Пшеничного Валерія Григоровича,
Савенка Миколи Дмитровича,
Скоморохи Віктора Єгоровича,
Тихого Володимира Павловича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Чубар Людмили Пантеліївни,
Шаповала Володимира Миколайовича,
розглянув питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 59 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Указу Президента України "Про передачу залізничних військ Збройних Сил України у підпорядкування Міністерству транспорту України" від 27 січня 2003 року N 46/2003 (Офіційний вісник України, 2003 р., N 5, ст. 173).
Заслухавши суддю-доповідача Мироненка О.М. та вивчивши матеріали справи, Конституційний Суд України
установив:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - 59 народних депутатів України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням розглянути питання про відповідність Конституції України Указу Президента України "Про передачу залізничних військ Збройних Сил України у підпорядкування Міністерству транспорту України" (далі - Указ).
Народні депутати України вважають, що передача згідно з Указом залізничних військ Збройних Сил України у підпорядкування цивільному міністерству - Міністерству транспорту України не відповідає вимогам статті 17 Конституції України, зокрема частинам другій та шостій, відповідно до яких оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності покладаються на Збройні Сили України; на території України забороняється створення і функціонування будь-яких збройних формувань, не передбачених законом. Крім того, на думку суб'єкта права на конституційне подання, Указ покладає початок руйнації Збройних Сил України як єдиного воєнно-промислового комплексу, "є суспільно небезпечним" (особливо його стаття 3) та суперечить положенням статті 10 Закону України "Про оборону України", відповідно до яких Міністерство оборони України як центральний орган виконавчої влади забезпечує проведення в життя державної політики у сфері оборони, функціонування, бойову та мобілізаційну готовність, боєздатність і підготовку Збройних Сил України до здійснення покладених на них функцій і завдань.
2. Друга колегія суддів Конституційного Суду України Ухвалою від 16 червня 2004 року відмовила у відкритті конституційного провадження у справі на підставі пункту 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
3. Вирішуючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі, Конституційний Суд України виходить з такого.
5 лютого 2004 року було прийнято Закон України "Про Державну спеціальну службу транспорту" N 1449-IV (далі - Закон), яким передбачається передача залізничних військ Збройних Сил України з підпорядкування Міністерства оборони України до Міністерства транспорту України (пункт 2 розділу VIII "Прикінцеві положення") та перетворення їх на невійськову Державну спеціальну службу транспорту - спеціалізований державний орган транспорту у складі Міністерства транспорту України, призначений для забезпечення стійкого функціонування транспорту в мирний час та в умовах воєнного і надзвичайного стану (частина перша статті 1). Відповідно до пункту 1 розділу VIII "Прикінцеві положення" Закону останній набрав чинності з дня його опублікування, а саме з 10 березня 2004 року (Урядовий кур'єр, 2004 р., 10 березня).
У зв'язку з врегулюванням на законодавчому рівні перетворення залізничних військ Збройних Сил України на Державну спеціальну службу транспорту в складі Міністерства транспорту України, а також статусу, правових основ організації, основних завдань і функцій останньої, змінилися за змістом підстави, на яких обгрунтовувалися твердження щодо неконституційності Указу. Тому конституційне подання народних депутатів України після набрання чинності Законом не відповідає вимогам статті 39 Закону України "Про Конституційний Суд України".
Враховуючи наведене та керуючись частиною другою статті 147, статтею 150 Конституції України, статтями 39, 45, 50, 71 Закону України "Про Конституційний Суд України", Конституційний Суд України
ухвалив:
1. Відмовити у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 59 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Указу Президента України "Про передачу залізничних військ Збройних Сил України у підпорядкування Міністерству транспорту України" від 27 січня 2003 року N 46/2003 на підставі пункту 2 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - невідповідність конституційного подання вимогам, передбаченим Законом України "Про Конституційний Суд України".
2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною і не може бути оскаржена.
КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ