• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про внесення змін до Положення про Раду Аудиторської палати України

Аудиторська палата України  | Рішення від 21.06.2024 № 4/5
Реквізити
  • Видавник: Аудиторська палата України
  • Тип: Рішення
  • Дата: 21.06.2024
  • Номер: 4/5
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Аудиторська палата України
  • Тип: Рішення
  • Дата: 21.06.2024
  • Номер: 4/5
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
АУДИТОРСЬКА ПАЛАТА УКРАЇНИ
З'ЇЗД АУДИТОРІВ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
21.06.2024 № 4/5
Про внесення змін до Положення про Раду Аудиторської палати України
Керуючись статтею 48 Закону України "Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність", Статутом Аудиторської палати України (нова редакція), затвердженим рішенням чергового з'їзду аудиторів України від 24 червня 2023 року № 3/7 (технічний протокол № 1), відповідно до Порядку скликання та проведення з'їзду аудиторів України та Порядку скликання та проведення з'їзду аудиторів України дистанційно за допомогою дистанційної електронної системи голосування, з'їзд аудиторів України ВИРІШИВ:
1. Внести зміни та доповнення до Положення про Раду Аудиторської палати України (нова редакція), затвердженого рішенням чергового з'їзду аудиторів України від 24.06.2023 № 3/8, а саме:
1) підпункт 2.1.1 пункту 2.1 розділу 2 "Повноваження Ради АПУ" після абзацу другого доповнити новими трьома абзацами такого змісту:
"У разі виникнення у члена Ради АПУ конфлікту інтересів при розгляді окремих питань порядку денного засідання Ради АПУ, останній не має права брати участь у прийнятті рішень з таких питань та зобов'язаний під час засідання повідомити про це членам Ради АПУ та утриматися від голосування.
Про конфлікт інтересів у члена Ради АПУ може заявити будь-який інший член Ради АПУ або учасник засідання, якого безпосередньо стосується питання, що розглядається. Заява про конфлікт інтересів члена Ради АПУ заноситься в протокол засідання Ради АПУ.
Якщо неучасть члена Ради АПУ у прийнятті рішень Радою АПУ може призвести до втрати правомочності Ради АПУ, участь такого члена Ради АПУ у прийнятті рішень здійснюється під зовнішнім контролем, що здійснюють інші члени Ради АПУ. Рішення про здійснення зовнішнього контролю приймається Радою АПУ.";
2) підпункт 2.1.3 пункту 2.1 розділу 2 "Повноваження Ради АПУ" після абзацу третього доповнити новим абзацом такого змісту:
"Прийняття, набрання чинності, оскарження, виконання та припинення дії рішень Ради АПУ з питань дисциплінарних проваджень здійснюються з урахуванням вимог Закону України "Про адміністративну процедуру" та Закону.";
3) підпункт 2.1.11 пункту 2.1 розділу 2 "Повноваження Ради АПУ" доповнити другим реченням такого змісту:
"погоджує призначення та звільнення заступників Виконавчого директора;";
4) пункт 4.2 розділу 4 "Голова АПУ" викласти у такій редакції:
"4.2. Голова АПУ також виконує інші повноваження, передбачені Законом.";
5) пункт 8.11 розділу 8 "Оформлення прийнятих на засіданнях Ради АПУ рішень Ради АПУ для оприлюднення та порядок набрання ними чинності" після абзацу першого доповнити новим абзацом такого змісту:
"Прийняття, набрання чинності, оскарження, виконання та припинення дії рішень Ради АПУ в межах виконання делегованих повноважень здійснюються з урахуванням вимог Закону України "Про адміністративну процедуру" та Закону.".
2. Секретаріату Аудиторської палати України забезпечити оприлюднення цього рішення на офіційному вебсайті Аудиторської палати України.

Голова АПУ

Тетяна КАМЕНСЬКА
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення чергового з'їзду
аудиторів України
24 червня 2023 року № 3/8,
(із змінами, внесеними
рішенням чергового з'їзду
аудиторів України
від 21 червня 2024 року № 4/5)
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО РАДУ АУДИТОРСЬКОЇ ПАЛАТИ УКРАЇНИ
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Це Положення визначає порядок діяльності Ради Аудиторської палати України (далі - Рада АПУ) у відповідності до Закону України "Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність" (далі - Закон), від 21.12.2017 № 2258-VIII, із змінами та доповненнями, та Статуту Аудиторської палати України.
1.2. Рада АПУ є постійно діючим колегіальним органом управління Аудиторської палати України (далі - АПУ), який представляє інтереси членів АПУ у період між з'їздами аудиторів України.
2. ПОВНОВАЖЕННЯ РАДИ АПУ
2.1. Рада АПУ має наступні повноваження:
2.1.1. приймає рішення від імені АПУ.
Рішення Ради АПУ приймаються на її засіданнях простою більшістю голосів членів Ради АПУ, які беруть участь у її засіданні, за наявності більш як половини її членів, крім випадків, передбачених Законом та Статутом АПУ.
У разі виникнення у члена Ради АПУ конфлікту інтересів при розгляді окремих питань порядку денного засідання Ради АПУ, останній не має права брати участь у прийнятті рішень з таких питань та зобов'язаний під час засідання повідомити про це членам Ради АПУ та утриматися від голосування.
Про конфлікт інтересів у члена Ради АПУ може заявити будь-який інший член Ради АПУ або учасник засідання, якого безпосередньо стосується питання, що розглядається. Заява про конфлікт інтересів члена Ради АПУ заноситься в протокол засідання Ради АПУ.
Якщо неучасть члена Ради АПУ у прийнятті рішень Радою АПУ може призвести до втрати правомочності Ради АПУ, участь такого члена Ради АПУ у прийнятті рішень здійснюється під зовнішнім контролем, що здійснюють інші члени Ради АПУ. Рішення про здійснення зовнішнього контролю приймається Радою АПУ.
2.1.2. регулює взаємовідносини між членами АПУ у процесі провадження аудиторської діяльності;
2.1.3. приймає рішення з питань дисциплінарних проваджень стосовно аудиторів та суб'єктів аудиторської діяльності (крім суб'єктів аудиторської діяльності, які мають право здійснювати обов'язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес, та аудиторів, при провадженні аудиторської діяльності у складі таких суб'єктів аудиторської діяльності, а також аудиторів, у інших випадках, передбачених Законом).
Рішення про притягнення аудитора та/або суб'єкта аудиторської діяльності до професійної відповідальності за вчинення професійного проступку і застосування стягнення та/або про подання інформації правоохоронним органам, або про закриття дисциплінарної справи приймається більшістю голосів її загального складу.
Рішення щодо видалення реєстрової інформації про аудитора або суб'єкта аудиторської діяльності з Реєстру та скасування його реєстрації приймається двома третинами голосів загального складу.
Прийняття, набрання чинності, оскарження, виконання та припинення дії рішень Ради АПУ з питань дисциплінарних проваджень здійснюються з урахуванням вимог Закону України "Про адміністративну процедуру" та Закону.
2.1.4. надає доручення комітету з контролю якості аудиторських послуг АПУ про проведення перевірки відомостей, зазначених у заявах (скаргах), що надходять до АПУ, щодо дій аудиторів та/або суб'єктів аудиторської діяльності, які можуть бути підставою для професійної відповідальності;
2.1.5. приймає рішення з питань проведення заходів у процесі безперервного професійного навчання аудиторів;
2.1.6. бере участь у проведенні експертизи законопроектів і нормативно-правових актів з питань аудиторської діяльності, формує пропозиції з питань нормативно-правового забезпечення аудиторської діяльності до Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю, органів державної влади, суб'єктів законодавчої ініціативи;
2.1.7. узагальнює інформацію про практику застосування міжнародних стандартів аудиту та надає рекомендації на запити щодо спірних та складних питань;
2.1.8. представляє аудиторів України у відносинах з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності, громадськими об'єднаннями та міжнародними організаціями;
2.1.9. забезпечує захист професійних прав аудиторів;
2.1.10. налагоджує ефективну взаємодію з професійними організаціями аудиторів та бухгалтерів;
2.1.11. приймає рішення про призначення та звільнення Виконавчого директора в порядку, передбаченому Статутом; погоджує призначення та звільнення заступників Виконавчого директора;
2.1.12. приймає рішення про призначення тимчасово виконуючого обов'язки Виконавчого директора в порядку, передбаченому Статутом;
2.1.13. приймає рішення про призначення тимчасово виконуючого обов'язки голови Комітету з контролю якості аудиторських послуг у випадках та в порядку, передбаченому Законом та Положенням про Комітет з контролю якості аудиторських послуг;
2.1.14. приймає рішення, у разі дострокового припинення повноважень голови АПУ, про призначення тимчасово виконуючого обов'язки голови АПУ з числа членів Ради АПУ до обрання з'їздом аудиторів України нового голови АПУ у порядку, передбаченому Законом та Статутом;
2.1.15. приймає рішення з питань списання безнадійної заборгованості зі сплати членських внесків.
3. ЧЛЕНИ РАДИ АПУ
3.1. Загальна кількість членів Ради АПУ становить 11 осіб. Голова Аудиторської палати України входить до Ради Аудиторської палати України за посадою.
3.2. Строк повноважень членів Ради АПУ становить п'ять років.
3.3. Рада АПУ обирається членами АПУ на з'їзді аудиторів України таємним голосуванням з числа висококваліфікованих аудиторів і стажем аудиторської діяльності не менше п'яти років.
3.4. Члени Ради АПУ виконують свої обов'язки на громадських засадах.
У межах кошторису АПУ членам Ради АПУ можуть бути оплачені витрати часу для виконання доручень (крім участі у засіданнях Ради АПУ), відшкодовані транспортні витрати та витрати на проживання, пов'язані з участю у роботі Ради АПУ та виконанням її завдань.
3.5. На членів Ради АПУ поширюється законодавство у сфері запобігання корупції.
3.6. Члени Ради АПУ повинні дотримуватися режиму конфіденційності щодо інформації, яка їм може стати відомою під час виконання обов'язків, передбачених Законом.
3.7. Повноваження члена Ради АПУ достроково припиняються у разі:
1) особистої письмової заяви про складення повноважень члена Ради АПУ;
2) скасування реєстрації у Реєстрі;
3) систематичної необґрунтованої відсутності на засіданнях Ради АПУ протягом шести місяців поспіль;
4) за рішенням з'їзду аудиторів України. Рішення з'їзду аудиторів України з питань дострокового припинення повноважень членів Ради АПУ приймаються таємним голосуванням двома третинами голосів аудиторів, які беруть участь у роботі з'їзду аудиторів України;
5) смерті.
3.8. Повноваження члена Ради АПУ не можуть передаватися іншим особам.
3.9. Члени Ради АПУ мають право:
3.9.1. вносити питання на порядок денний засідань Ради АПУ, пропозиції та проекти рішень для розгляду на засіданнях Ради АПУ;
3.9.2. брати участь в обговоренні питань, що розглядаються на засіданнях Ради АПУ;
3.9.3. брати участь у прийнятті рішень Ради АПУ шляхом голосування;
3.9.4. одержувати від Голови АПУ та працівників Секретаріату АПУ інформацію про діяльність АПУ, в тому числі про витрачання коштів за кошторисом;
3.9.5. користуватися матеріально-технічною базою АПУ для виконання своїх функціональних обов'язків члена Ради АПУ;
3.9.6. звертатися за рішенням Ради АПУ до суб'єктів аудиторської діяльності із запитами та за роз'ясненнями щодо їх професійної діяльності;
3.9.7. інші права на підставі відповідних рішень з'їзду аудиторів України в межах Закону.
3.10. Члени Ради АПУ зобов'язані:
3.10.1. додержуватися Конституції України, кодексів України, Закону, інших законів України, а також інших законодавчих та нормативно-правових актів, виданих відповідно до чинного законодавства України, положень Статуту, цього Положення, рішень з'їзду аудиторів України, рішень Ради АПУ, прийнятих в межах її повноважень;
3.10.2. бути чесними, об'єктивними та неупередженими при здійсненні повноважень, не допускати виникнення конфлікту інтересів, прилюдно захищати імідж професійного аудитора та пропагувати його перед суспільством;
3.10.3. бути присутніми на засіданнях Ради АПУ та брати активну участь у роботі Ради АПУ;
3.10.4. звітувати перед з'їздом аудиторів України про виконання своїх повноважень.
Члени Ради АПУ мають інші обов'язки на підставі відповідних рішень з'їзду аудиторів України та рішень Ради АПУ, прийнятих в межах її повноважень.
3.11. Рада АПУ на своїх засіданнях у разі необхідності може заслуховувати члена Ради АПУ про виконання ним своїх повноважень та окремих доручень Ради АПУ.
4. ГОЛОВА АПУ
4.1. Голова АПУ виконує представницькі функції від імені АПУ та виконує такі повноваження:
4.1.1. приймає рішення про перенесення дати та/або часу, та/або місця чергового засідання Ради АПУ;
4.1.2. у разі нагальної потреби приймає рішення про скликання позачергового засідання Ради АПУ;
4.1.3. визначає проєкти порядків денних засідань Ради АПУ;
4.1.4. визначає форму проведення засідань Ради АПУ;
4.1.5. бере участь у засіданнях Ради АПУ та головує на них;
4.1.6. контролює виконання рішень Ради АПУ;
4.1.7. може брати участь у засіданнях Ради нагляду за аудиторською діяльністю Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю (далі - Рада нагляду) під час розгляду питань виконання АПУ делегованих їй повноважень.
4.2. Голова АПУ також виконує інші повноваження, передбачені Законом.
4.3. Голова АПУ зобов'язаний:
4.3.1. додержуватися Конституції України, кодексів України, Закону, інших законів України, а також інших законодавчих та нормативно-правових актів, виданих відповідно до чинного законодавства України, положень Статуту, цього Положення, рішень з'їзду аудиторів України, рішень Ради АПУ, прийнятих в межах її повноважень;
4.3.2. бути чесним, об'єктивним та неупередженим при здійсненні повноважень, не допускати виникнення конфлікту інтересів, прилюдно захищати імідж професійного аудитора та пропагувати його перед суспільством;
4.3.3. бути присутнім на засіданнях Ради АПУ та брати активну участь у роботі Ради АПУ;
4.3.4. звітувати перед з'їздом аудиторів України про виконання своїх повноважень.
Голова АПУ може мати інші обов'язки на підставі відповідних рішень Ради АПУ.
4.4. Голова АПУ має право:
4.4.1. брати участь в обговоренні питань, що розглядаються на засіданнях Ради АПУ;
4.4.2. брати участь у прийнятті рішень Ради АПУ шляхом голосування;
4.4.3. користуватися матеріально-технічною базою АПУ для виконання своїх функціональних обов'язків.
Голова АПУ може мати інші права на підставі відповідних рішень Ради АПУ в межах Закону.
4.5. За рішенням з'їзду аудиторів України, Голова АПУ в межах затвердженого кошторису АПУ, може отримувати винагороду за виконання повноважень.
4.6. Повноваження Голови АПУ достроково припиняються у разі:
1) подання Головою АПУ особистої письмової заяви про складення повноважень як Голови АПУ;
2) скасування реєстрації в Реєстрі;
3) систематичної необґрунтованої відсутності на засіданнях Ради АПУ протягом шести місяців поспіль;
4) за рішенням з'їзду аудиторів України. Рішення з'їзду аудиторів України з питань дострокового припинення повноважень голови АПУ приймаються таємним голосуванням двома третинами голосів аудиторів, які беруть участь у роботі з'їзду аудиторів України;
5) смерті.
4.7. З моменту дострокового припинення повноважень голови АПУ і до обрання з'їздом аудиторів України нового голови АПУ, Рада АПУ може призначити тимчасово виконуючого обов'язки голови АПУ з числа членів Ради АПУ.
5. ОРГАНІЗАЦІЯ ЗАСІДАНЬ ТА ПОРЯДОК ПІДГОТОВКИ МАТЕРІАЛІВ ДО РОЗГЛЯДУ НА ЗАСІДАННЯХ.
5.1. Основною формою роботи Ради АПУ є засідання.
5.1.1. Засідання можуть бути:
1) за черговістю проведення:
- чергові
- позачергові;
2) за формою проведення:
- засідання, що проводяться в режимі реального часу із одночасною фізичною присутністю членів Ради АПУ в одному приміщенні;
- засідання, що проводяться в режимі реального часу, але без одночасної фізичної присутності членів Ради АПУ в одному приміщенні (за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема, але не виключно, шляхом проведення відео-конференцій (Skype-конференція, Zoom-конференція тощо);
- засідання, що проводяться не в режимі реального часу (шляхом проведення письмового (електронного) опитування з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, що дозволяють зафіксувати волевиявлення членів Ради АПУ).
5.1.2. Основною формою проведення засідань є засідання, що проводяться в режимі реального часу із одночасною фізичною присутністю членів Ради АПУ в одному приміщенні.
5.1.3. У виключних випадках, зокрема за умови, коли є потреба у терміновому прийнятті рішення з того чи іншого питання або у випадках, коли проведення засідання Ради АПУ в режимі реального часу із одночасною фізичною присутністю членів Ради АПУ в одному приміщенні є неможливим чи суттєво утрудненим у зв'язку з надзвичайними та невідворотними обставинами (воєнні дії, карантинні обмеження, зупинка транспорту тощо), які об'єктивно унеможливлюють фізичну присутність членів Ради АПУ в одному приміщенні, засідання можуть бути проведені в інших формах, визначених пунктом 5.1.1.
5.1.4. Проведення засідань у формі, відмінній від основної форми засідання, визначеної п. п. 5.1.2, допускається за умови, що більшість членів Ради АПУ мають можливість узяти участь у такому засіданні.
5.2. Чергові засідання Ради АПУ:
5.2.1. проводяться 1 раз на місяць, як правило, в останній четвер місяця. У серпні місяці чергові засідання Ради АПУ не проводяться;
5.2.2. проєкт порядку денного чергового засідання Ради АПУ визначається в робочому порядку Головою АПУ виходячи із прийнятих рішень Ради АПУ, пропозицій членів Ради АПУ, Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю, Виконавчого директора АПУ, голови Комітету з контролю якості аудиторських послуг, голів комісій АПУ тощо;
5.2.3. доповідачі з питань порядку денного чергового засідання Ради АПУ не пізніше ніж за 10 календарних днів до дати чергового засідання Ради АПУ передають до Секретаріату АПУ в письмовому та/або електронному вигляді проєкти рішень з відповідних питань, проєкти документів, підготовлених для затвердження Радою АПУ, інші матеріали, які є достатніми для розгляду членами Ради АПУ питання по суті;
5.2.4. Секретаріат АПУ не пізніше ніж за сім календарних днів до чергового засідання Ради АПУ направляє проєкт порядку денного засідання, проєкти рішень з кожного питання порядку денного та інші наявні матеріали;
5.2.5. члени Ради АПУ, які мають зауваження та/або пропозиції до будь-якої частини матеріалів будь-якого питання порядку денного чергового засідання Ради АПУ, не пізніше ніж за 3 календарні дні до дати чергового засідання Ради АПУ подають свої зауваження та/або пропозиції до Секретаріату АПУ будь-яким зручним для члена Ради АПУ способом. Секретаріат АПУ зобов'язаний у день отримання від члена Ради АПУ таких зауважень та/або пропозицій надіслати всім іншим членам Ради АПУ такі зауваження та/або пропозиції;
5.2.6. у разі необхідності Секретаріатом АПУ здійснюється правова експертиза проєктів рішень Ради АПУ, яка додається до матеріалів з питань, що розглядається та надається членам Ради АПУ;
5.2.7. у разі виникнення обставин, що унеможливлюють або суттєво ускладнюють можливість взяти участь у черговому засіданні Ради АПУ понад половини членів Ради АПУ від загальної кількості членів Ради АПУ, Головою АПУ, не пізніше 2 календарних днів до дати його проведення, може бути прийняте рішення (видане відповідне розпорядження) про перенесення дати та/або часу та/або місця та/або зміну форми проведення чергового засідання Ради АПУ із зазначенням причин та за умови дотримання вимог п. п. 5.1.4 Положення. Секретаріат АПУ інформує членів Ради АПУ про таке перенесення.
5.3. Позачергові засідання Ради АПУ:
5.3.1. можуть бути скликані:
- за поданням не менше як 5 членів Ради АПУ або
- за ініціативою Голови АПУ.
5.3.2. У разі надходження відповідного подання або прийняття Головою АПУ рішення про скликання позачергового засідання Ради АПУ, Голова АПУ не пізніше ніж за 5 календарних днів видає розпорядження про скликання позачергового засідання Ради АПУ із зазначенням його дати, часу, місця та форми проведення;
5.3.3. проєкт порядку денного позачергового засідання Ради АПУ визначається в робочому порядку Головою АПУ, виходячи із прийнятих рішень Ради АПУ, пропозицій членів Ради АПУ, Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю, Виконавчого директора АПУ, голови Комітету з контролю якості аудиторських послуг, голів комісій АПУ тощо;
5.3.4. доповідачі з питань порядку денного позачергового засідання Ради АПУ не пізніше ніж за 5 календарних днів до дати позачергового засідання Ради АПУ передають до Секретаріату АПУ в письмовому та/або електронному вигляді проєкти рішень з відповідних питань, проєкти документів, підготовлених для затвердження Радою АПУ, інші матеріали, які є достатніми для розгляду членами Ради АПУ питання по суті;
5.3.5. Секретаріат, не пізніше 3 календарних днів до зазначеної у розпорядженні Голови АПУ дати проведення позачергового засідання Ради АПУ, письмово інформує членів Ради АПУ про таке засідання та направляє проєкт порядку денного засідання, проєкти рішень з кожного питання порядку денного та інші наявні матеріали;
5.3.6. члени Ради АПУ, які мають зауваження та/або пропозиції до будь-якої частини матеріалів будь-якого питання порядку денного позачергового засідання Ради АПУ, не пізніше ніж за 1 календарний день до дати позачергового засідання Ради АПУ подають свої зауваження та/або пропозиції до Секретаріату АПУ будь-яким зручним для члена Ради АПУ способом. Секретаріат АПУ зобов'язаний у день отримання від члена Ради АПУ таких зауважень та/або пропозицій надіслати всім іншим членам Ради АПУ такі зауваження та/або пропозиції;
5.3.7. у разі необхідності Секретаріатом АПУ здійснюється правова експертиза проєктів рішень Ради АПУ, яка додається до матеріалів з питань, що розглядається та надається членам Ради АПУ;
5.3.8. у разі виникнення обставин, що унеможливлюють або суттєво ускладнюють можливість взяти участь у позачерговому засіданні Ради АПУ понад половини членів Ради АПУ від загальної кількості членів Ради АПУ, Головою АПУ, не пізніше 2 календарних днів до дати його проведення, може бути прийняте рішення (видане відповідне розпорядження) про перенесення дати та/або часу та/або місця та/або зміну форми проведення позачергового засідання Ради АПУ із зазначенням причин та за умови дотримання вимог пп. 5.1.4 Положення. Секретаріат АПУ інформує членів Ради АПУ про таке перенесення.
5.4. Позачергове засідання Ради АПУ, у разі виникнення необхідності у терміновому прийнятті рішення Радою АПУ, може проводитися за спрощеною процедурою.
Таке засідання скликається за рішенням Голови АПУ та проводиться шляхом проведення письмового (електронного) опитування з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, що дозволяють зафіксувати волевиявлення членів Ради АПУ (не в режимі реального часу). Одночасно з прийняттям рішення про скликання позачергового засідання, яке проводиться за спрощеною процедурою, Голова АПУ визначає проєкт порядку денного цього засідання та дату його проведення.
На позачерговому засіданні Ради АПУ, яке проводиться за спрощеною процедурою, не можуть прийматися рішення, пов'язані з виконанням АПУ делегованих повноважень.
Секретаріат, у день прийняття Головою АПУ рішення про скликання засідання Ради АПУ, яке проводиться за спрощеною процедурою, письмово інформує членів Ради АПУ про таке засідання та направляє проєкт порядку денного засідання, проєкти рішень з кожного питання порядку денного та інші наявні матеріали.
В обумовлений у розпорядженні Голови АПУ період, члени Ради АПУ надсилають інформаційні повідомлення про результат голосування за відповідне рішення з питань, що включені до порядку денного у порядку визначеному розділом 6 цього Положення.
6. УЧАСНИКИ ТА ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ЗАСІДАНЬ
6.1. Учасники засідання.
6.1.1. У засіданнях Ради АПУ беруть участь Голова АПУ, члени Ради АПУ, члени Ради нагляду (як спостерігачі з правом дорадчого голосу), Виконавчий директор АПУ та голова Комітету з контролю якості аудиторських послуг (з правом дорадчого голосу) та інші особи, які можуть бути запрошені (без права голосу) для розгляду окремих питань порядку денного засідання Ради АПУ, уповноважений представник від Секретаріату АПУ (без права голосу) для ведення аудіо-, відео - фіксації та ведення протоколу.
6.1.2. Головує на засіданнях Ради АПУ Голова АПУ. У разі відсутності на засіданні Голови АПУ засідання Ради АПУ проводить головуючий, обраний членами Ради АПУ з числа її членів.
6.1.2.1. Голова АПУ на засіданні Ради АПУ (або обраний головуючий):
- відкриває та веде засідання Ради АПУ за наявності кворуму;
- оголошує голосування членів Ради АПУ щодо включення питань до порядку денного засідання Ради АПУ;
- проводить засідання Ради АПУ, спрямовуючи роботу членів Ради АПУ та інших учасників засідання Ради АПУ на забезпечення повного, всебічного й об'єктивного розгляду всіх питань порядку денного засідання Ради АПУ та прийняття виважених і змістовних рішень Ради АПУ з усіх питань, включених до порядку денного засідання Ради АПУ;
- інформує членів Ради АПУ про осіб, присутніх на засіданні Ради АПУ, а у випадку проведення засідання в режимі реального часу, але без одночасної фізичної присутності членів Ради АПУ в одному приміщенні (за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема але не виключно, шляхом проведення відео-конференцій (Skype-конференція, Zoom-конференція тощо) до відкриття засідання озвучує прізвища усіх учасників засідання Ради АПУ;
- надає слово для доповіді (співдоповіді), виступу, довідки;
- забезпечує присутнім членам Ради АПУ рівні можливості для участі в обговоренні питань порядку денного на засіданні Ради АПУ;
- ставить питання на голосування;
- оголошує результати голосування з кожного питання порядку денного щодо кожного внесеного на голосування проєкту рішення безпосередньо після закінчення голосування щодо такого проєкту рішення;
- оголошує про прийняте Радою АПУ рішення з кожного питання порядку денного безпосередньо після оголошення результатів голосування з такого питання порядку денного;
- забезпечує дотримання вимог цього Положення всіма присутніми на засіданні Ради АПУ;
- закриває засідання Ради АПУ за умов вичерпання порядку денного засідання Ради АПУ або встановленої цим Положенням загальної тривалості засідання Ради АПУ (з урахуванням можливих рішень про продовження засідання Ради АПУ, прийнятих безпосередньо на самому засіданні Ради АПУ), або встановлення факту відсутності кворуму безпосередньо під час засідання Ради АПУ та інших випадках, передбачених цим Положенням;
- виконує інші повноваження відповідно до цього Положення.
6.1.3. Члени Ради АПУ особисто беруть участь у засіданнях Ради АПУ та голосують на них. Участь у засіданні та/або голосування на підставі довіреності не допускається.
6.1.4. Члени Ради нагляду особисто беруть участь у засіданнях Ради АПУ та мають право отримувати інформацію про дату, час, місце, форму проведення засідань Ради АПУ та проєкт порядку денного засідання.
6.1.5. Уповноважений представник від Секретаріату АПУ здійснює повний аудіо та відео запис (від моменту оголошення засідання Ради АПУ відкритим до моменту оголошення засідання Ради АПУ закритим) кожного засідання Ради АПУ (крім тих, що проводяться шляхом письмового опитування), забезпечує належний рівень якості такого запису та веде протокол засідання Ради АПУ. Секретаріат АПУ забезпечує належне зберігання матеріальних носіїв з аудіо-, відеозаписами кожного засідання Ради АПУ протягом 1095 днів з дати проведення відповідного засідання Ради АПУ.
6.2. Кворум та тривалість засідання, що проводиться в режимі реального часу.
6.2.1. Засідання Ради АПУ є правомочним (кворум є наявним), якщо у ньому беруть участь більше як половина загальної кількості членів Ради АПУ, а саме - 6 або більше членів Ради АПУ.
6.2.2. У разі відсутності кворуму після закінчення 20 хвилин від визначеного часу початку засідання Голова АПУ оголошує про те, що засідання не відбулося у зв'язку із відсутністю кворуму.
6.2.3. У разі відсутності кворуму, присутні члени АПУ, але в кількості не менше 5 осіб, можуть ініціювати скликання засідання, шляхом проведення письмового опитування з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, що дозволяють зафіксувати волевиявлення членів Ради АПУ, з метою прийняття рішень з окремих питань порядку денного, які не потребують обговорення.
6.2.4. Загальна тривалість проведення засідання Ради АПУ (з урахуванням часу можливих перерв) становить, як правило, 4 години.
6.2.5. У випадку, якщо є обґрунтована підстава вважати, що тривалість засідання перевищить 4 години, рішення про необхідність продовження часу тривалості проведення засідання Ради АПУ приймається голосуванням.
6.3. Розгляд питань включених до порядку денного.
6.3.1. Порядок денний засідання Ради АПУ затверджується рішенням Ради АПУ після оголошення Головою АПУ (або головуючим) засідання Ради АПУ відкритим.
6.3.2. До порядку денного засідання Ради АПУ, що проводиться в режимі реального часу, але без одночасної фізичної присутності членів Ради АПУ в одному приміщенні (за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема, але не виключно, шляхом проведення відео-конференцій (Skype-конференція, Zoom-конференція тощо) можуть бути внесені питання, пов'язані з виконанням АПУ делегованих повноважень, за умови дотримання вимог Закону щодо конфіденційності та згоди на участь у такому засіданні Ради АПУ членів Ради нагляду.
6.4. Під час встановлення результатів голосування з кожного окремого питання порядку денного, внесеного на засідання Ради АПУ, головуючий на засіданні бере до уваги результати волевиявлення членів Ради АПУ, які особисто брали участь у голосуванні.
6.4.1. На засіданні, що проводяться в режимі реального часу із одночасною фізичною присутністю членів Ради АПУ в одному приміщенні, голосування здійснюється шляхом підняття членами Ради АПУ рук після оголошення Головою АПУ (або головуючим) відповідного проєкту рішення.
Голова АПУ (або головуючий) веде підрахунок голосів та оголошує результати голосування.
Результати голосування, із зазначенням прізвищ, фіксуються у протоколі засідання.
6.4.2. На засіданні, що проводиться в режимі реального часу, але без одночасної фізичної присутності членів Ради АПУ в одному приміщенні голосування здійснюється шляхом оголошення кожним членом Ради АПУ свого прізвища та обраного варіанту відповіді (за / проти / утримався) після оголошення Головою АПУ (або головуючим) відповідного проєкту рішення.
Голова АПУ (або головуючий) веде підрахунок голосів та оголошує результати голосування безпосередньо після закінчення голосування щодо такого проєкту рішення.
6.5. У разі виникнення обставин, за яких виважене та обґрунтоване рішення з питання, включеного до порядку денного засідання Ради АПУ, не може бути прийняте на поточному засіданні, таке питання може бути зняте з порядку денного та перенесене на інше засідання відповідним рішенням Ради АПУ.
Обставинами, які зумовлюють можливість зняття з розгляду окремого питання, включеного до порядку денного засідання Ради АПУ, можуть бути:
- відсутність доповідача на момент початку розгляду відповідного питання порядку денного;
- недостатність наявних у членів Ради АПУ матеріалів або часу для опрацювання таких матеріалів для прийняття виваженого та обґрунтованого рішення;
- необхідність залучення експертів для дослідження та оцінки наявних матеріалів;
- необхідність залучення до участі в розгляді питання третіх осіб;
- інші обставини, що перешкоджають повному, всебічному та об'єктивному розгляду питання і суттєво ускладнюють прийняття виваженого та обґрунтованого рішення.
6.6. Особливості організації та проведення засідань, що проводяться не в режимі реального часу (шляхом проведення письмового опитування з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, що дозволяють зафіксувати волевиявлення членів Ради АПУ).
6.6.1. Скликання таких засідань здійснюється Головою АПУ (шляхом видання відповідного розпорядження) за ініціативою не менш як 3 членів Ради АПУ (за винятком випадків, визначених п. 5.4 та пп. 6.2.3 Положення ), яке скликається не пізніше ніж за 2 календарні дні до дати такого засідання (за винятком скликання позачергового засідання, яке проводиться за спрощеною процедурою шляхом проведення письмового (електронного) опитування з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, що дозволяють зафіксувати волевиявлення членів Ради АПУ (не в режимі реального часу).
6.6.2. Проєкт порядку денного такого засідання визначається в робочому порядку Головою АПУ виходячи із прийнятих рішень Ради АПУ, пропозицій членів Ради АПУ, Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю, Виконавчого директора АПУ, голови Комітету з контролю якості аудиторських послуг, голів комісій АПУ тощо та наданих матеріалів та обмежений переліком питань, не пов'язаних з виконанням АПУ делегованих повноважень.
6.6.3. Зауваження та/або пропозиції з питань, що включені до проєкту порядку денного, приймаються від членів Ради АПУ на електронну адресу Секретаріату АПУ (info@apu.com.ua) не пізніше ніж за 1 день, що передує дню проведення такого засідання.
6.6.4. Отримані від членів Ради АПУ зауваження та/або пропозиції з питань, що включені до проєкту порядку денного, Секретаріат АПУ у день їх отримання надсилає іншим членам Ради АПУ.
6.6.5. В обумовлений у розпорядженні Голови АПУ період, члени Ради АПУ надсилають інформаційні повідомлення про результат голосування за відповідне рішення з питань, що включені до порядку денного на електронну адресу Секретаріату АПУ (info@apu.com.ua).
6.6.6. Кожний член Ради АПУ, який бере участь у засіданні Ради АПУ у режимі використання інформаційно-комунікаційних технологій голосує "ЗА", "ПРОТИ", "УТРИМАВСЯ" по кожному питанню порядку денного.
6.6.7. Відповіді, отримані після закінчення встановленого у розпорядженні Голови АПУ періоду, або такі, зміст яких не дає змоги встановити волевиявлення члена Ради АПУ щодо окремого питання порядку денного, не враховуються під час підрахунку результатів голосування з такого питання.
6.6.8. Письмові зауваження та/або пропозиції та відповіді надсилаються членами Ради АПУ на електронну адресу Секретаріату АПУ (info@apu.com.ua), друкуються уповноваженим представником від Секретаріату АПУ, зберігаються разом з протоколом засідання Ради АПУ.
6.6.9. Рішення Ради АПУ є легітимним, якщо в режимі використання інформаційно-комунікаційних технологій шляхом надсилання відповідного повідомлення на електронну адресу Секретаріату АПУ (info@apu.com.ua) за нього проголосувала більше як половина загальної кількості членів Ради АПУ, а саме не менше 6 осіб (крім випадків, визначених Законом або Статутом АПУ).
6.6.10. Датою прийняття рішення Радою АПУ з окремих питань у режимі використання інформаційно-комунікаційних технологій шляхом письмового (електронного) опитування є дата проведення цього засідання Ради АПУ, визначена в розпорядженні Голови АПУ.
7. ПРОТОКОЛ ЗАСІДАННЯ РАДИ АПУ
7.1. Засідання Ради АПУ протоколюється. Протокол засідання Ради АПУ веде уповноважений представник Секретаріату АПУ, до посадових обов'язків якого віднесено ведення протоколу засідання Ради АПУ.
7.2. У протоколі засідання Ради АПУ в обов'язковому порядку зазначаються:
- дата, час і місце проведення засідання;
- склад присутніх і відсутніх членів Ради АПУ;
- прізвища та посади осіб, запрошених на засідання Ради АПУ, в тому числі для участі в розгляді окремих питань;
- затверджений порядок денний засідання Ради АПУ;
- короткий зміст доповідей та виступів учасників засідання;
- посилання на факти та/або обставини, які учасники засідання просили зафіксувати у протоколі;
- поіменні результати голосування з кожного питання порядку денного;
- прийняті рішення з кожного питання порядку денного.
7.3. Протокол засідання Ради АПУ має бути складений з урахуванням вимог пункту 7.2 цього Положення, повністю оформлений уповноваженим представником Секретаріату АПУ та підписаний Головою АПУ (або головуючим на засіданні, на якому були прийняті рішення), не пізніше 7 календарних днів з дати відповідного засідання Ради АПУ.
7.4. Не пізніше восьми календарних днів після дати засідання Ради АПУ Секретаріат АПУ направляє членам Ради АПУ (за їх вимогою) копію протоколу засідання Ради АПУ із засвідченням такої копії із зазначенням дати.
7.5. У разі, якщо член Ради АПУ вважає, що між текстом отриманої ним копії протоколу засідання Ради АПУ, з одного боку, та текстами рішень, прийнятих на засіданні Ради АПУ, результатами голосування, обставинами та порядком проведення самого засідання Ради АПУ, з іншого боку, існують невідповідності, такий член Ради АПУ негайно письмово інформує Голову АПУ про виявлені ним невідповідності.
7.6. Голова АПУ зобов'язаний забезпечити впродовж п'яти календарних днів з'ясування фактів та обставин, пов'язаних із можливим існуванням невідповідностей, та доповісти членам Ради АПУ про результати проведеної перевірки і вжиті ним відповідні заходи на найближчому засіданні Ради АПУ.
7.7. Контроль за виконанням рішень, прийнятих на засіданнях Ради АПУ, здійснює Голова АПУ.
7.8. Голова АПУ або Виконавчий директор на початку кожного засідання Ради АПУ зобов'язаний інформувати її членів про поточний стан виконання рішень Ради АПУ, прийнятих на попередніх засіданнях.
8. ОФОРМЛЕННЯ ПРИЙНЯТИХ НА ЗАСІДАННЯХ РАДИ АПУ РІШЕНЬ РАДИ АПУ ДЛЯ ОПРИЛЮДНЕННЯ ТА ПОРЯДОК НАБРАННЯ НИМИ ЧИННОСТІ
8.1. Рішення Ради АПУ підлягають оприлюдненню шляхом розміщення на офіційному веб-сайті АПУ в мережі Інтернет.
8.2. Порядок набрання чинності рішенням Ради АПУ, яке не підлягає оприлюдненню, визначається в тексті такого рішення Ради АПУ.
8.3. Рішення Ради АПУ оформлюються та підписуються Головою АПУ (або головуючим на засіданні, на якому були прийняті рішення) не пізніше 10 календарних днів з дати відповідного засідання Ради АПУ.
8.4. Рішення Ради АПУ складається з таких структурних елементів: назва, вступна частина, зміст, додатки (у разі наявності), інформація про наявність викладеної письмово окремої думки члена/членів Ради АПУ, підпис Голови АПУ (або головуючого на засіданні, на якому були прийняті рішення). Рішення Ради АПУ має такі реквізити: порядковий реєстраційний номер, місце і дату прийняття.
8.5. Назва рішення повинна бути лаконічною та має відображати його основний зміст. Вступна частина рішення Ради АПУ складається зі слів "Рада Аудиторської палати України вирішила:". У разі потреби перед цими словами може зазначатися мета прийняття рішення Радою АПУ або посилання на акт законодавства, на виконання якого вона спрямована, тощо.
8.6. Зміст рішень Ради АПУ має бути викладений офіційно-діловим стилем із дотриманням норм державної мови. Вживані у тексті рішення Ради АПУ терміни мають застосовуватися в одному значенні та не допускати різного тлумачення. Речення повинні бути стислими, простими і доступними за змістом.
8.7. За формою викладу рішення Ради АПУ складається з пунктів. Пункт містить завершене положення і може мати підпункти, а підпункти - абзаци. Пункти, а в разі потреби абзаци, нумеруються. У разі потреби весь текст рішення АПУ може бути поділений на розділи та підрозділи. Розділи мають заголовки і нумеруються.
8.8. Прийняті на засіданні Ради АПУ рішення, які підлягають оприлюдненню, після їх підписання Головою Ради АПУ оприлюднюються шляхом розміщення на офіційному веб-сайті АПУ в мережі Інтернет.
8.9. Прийняті на засіданні Ради АПУ рішення Ради АПУ набирають чинності з моменту їх оприлюднення, якщо в рішенні Ради АПУ не встановлено більш пізній термін набрання ним чинності.
8.10. Рішення Ради АПУ, які обмежують чи порушують права суб'єктів аудиторської діяльності, можуть бути оскаржені до Ради нагляду або до суду.
8.11. Рішення Ради АПУ, прийняті нею в межах виконання делегованих повноважень, може бути переглянуто Радою нагляду та у разі обґрунтування доцільності скасовано.
Прийняття, набрання чинності, оскарження, виконання та припинення дії рішень Ради АПУ в межах виконання делегованих повноважень здійснюються з урахуванням вимог Закону України "Про адміністративну процедуру" та Закону.
9. ПОРЯДОК ПРИЙНЯТТЯ ПОЛОЖЕННЯ, ВНЕСЕННЯ ДО НЬОГО ЗМІН І ДОПОВНЕНЬ
9.1. Положення Про Раду Аудиторської палати України та будь-які зміни до нього затверджуються рішенням з'їзду аудиторів України.
( Джерело: http://www.apu.com.ua )