• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Методики визначення максимальної (граничної) плати за послуги з розподілу малими системами розподілу та Змін до деяких постанов НКРЕКП

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг | Постанова від 17.05.2022 № 493
Реквізити
  • Видавник: Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
  • Тип: Постанова
  • Дата: 17.05.2022
  • Номер: 493
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
  • Тип: Постанова
  • Дата: 17.05.2022
  • Номер: 493
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ
У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ПОСТАНОВА
17.05.2022 № 493
Про затвердження Методики визначення максимальної (граничної) плати за послуги з розподілу малими системами розподілу та Змін до деяких постанов НКРЕКП
Відповідно до законів України "Про ринок електричної енергії" та "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг,
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Методику визначення максимальної (граничної) плати за послуги з розподілу малими системами розподілу, що додається.
2. Затвердити Зміни до деяких постанов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, що додаються.
3. Ця постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її оприлюднення на офіційному вебсайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.
Голова НКРЕКПК.Ущаповський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Національної комісії,
що здійснює державне
регулювання у сферах енергетики
та комунальних послуг
17.05.2022 № 493
Методика визначення максимальної (граничної) плати за послуги з розподілу малими системами розподілу
1. Ця Методика визначає алгоритм розрахунку максимальної (граничної) плати за послуги з розподілу малими системами розподілу (далі - МСР) для користувачів, електроустановки яких приєднані до мереж МСР, а також для електропостачальників, які постачають електричну енергію користувачам, електроустановки яких приєднані до мереж МСР, та які відповідно до договору електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії (укладеного відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 312 (далі - Правила роздрібного ринку)) оплачують послуги з розподілу електричної енергії ОМСР через електропостачальника.
2. Терміни та скорочення в цій Методиці вживаються у значеннях, наведених у Законі України "Про ринок електричної енергії", Кодексі систем розподілу, затвердженому постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 310, та Правилах роздрібного ринку.
3. Розподіл електричної енергії користувачу МСР здійснюється на підставі договору про надання послуг з розподілу електричної енергії, укладеного між користувачем МСР та ОМСР, який розробляється останнім на підставі Типового договору споживача про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії, що є додатком 3 до Правил роздрібного ринку.
4. ОМСР має забезпечувати утримання мереж МСР за принципом економічної доцільності та з метою досягнення балансу інтересів користувачів МСР і оператора МСР при визначенні вартості послуг.
5. Плата за послуги з розподілу електричної енергії МСР визначається оператором МСР із розрахунку на одиницю обсягу електричної енергії, спожитої користувачем МСР, у грн/МВт-год.
6. Максимальна (гранична) плата за послуги з розподілу електричної енергії МСР, що приєднана до мереж ОСП, не повинна перевищувати рівень встановленого тарифу на послуги з розподілу електричної енергії ОСР, який є власником найбільшої (за кількістю умовних одиниць енергетичного обладнання) системи розподілу електричної енергії на території області (м. Києва), перелік яких розміщено на вебсайті НКРЕКП, з урахуванням класу напруги на межі балансової належності між користувачем МСР і МСР, зазначеного в укладеному договорі про надання послуг.
7. ОМСР на території провадження своєї діяльності зобов'язаний застосовувати рівні умови для користувачів МСР відповідного класу напруги на межі балансової належності між користувачем МСР і МСР шляхом встановлення і застосування однакової плати за послуги з розподілу електричної енергії МСР таким користувачам МСР незалежно від обраного ним способу оплати.
8. Максимальна (гранична) плата за послуги з розподілу електричної енергії МСР, що приєднана до мереж ОСР, не повинна перевищувати рівень тарифу на послуги з розподілу електричної енергії, встановленого НКРЕКП для ОСР, до мереж якого приєднана МСР, з урахуванням класу напруги на межі балансової належності між користувачем МСР і МСР, зазначеного в укладеному договорі про надання послуг.
9. ОМСР має вести окремий бухгалтерський облік доходів та витрат, пов'язаних з утриманням та експлуатацією електричних мереж МСР.
Кошти, отримані ОМСР як плата за послуги з розподілу електричної енергії МСР, обліковуються окремо та використовуються виключно на утримання електричних мереж МСР у належному технічному стані та їх експлуатацію.
10. ОМСР за запитом користувача МСР має надати йому інформацію про використання ОМСР коштів, отриманих як плата за послуги з розподілу МСР.
Директор Департаменту із регулювання відносин у
сфері енергетики
А.Огньов
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Національної комісії,
що здійснює державне
регулювання у сферах енергетики
та комунальних послуг
17.05.2022 № 493
Зміни
до деяких постанов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
1) у главі 1 розділу І:
пункт 1.4 після абзацу тридцять п'ятого доповнити двома новими абзацами тридцять шостим та тридцять сьомим такого змісту:
"замовник послуги з приєднання індустріального парку - ініціатор створення індустріального парку або керуюча компанія, які мають намір укласти договір про приєднання з ОСР або ОСП;
замовник послуги з приєднання МСР - юридична особа, яка має намір укласти з ОСР або ОСП договір про приєднання та здійснити будівництво електричних мереж, що за критеріями відповідатимуть Кодексу систем розподілу, затвердженому постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 14 березня 2018 року № 310, з подальшим їх внесенням до реєстру малих систем розподілу (далі - реєстр МСР);".
У зв'язку з цим абзаци тридцять шостий - сто сорок третій вважати відповідно абзацами тридцять восьмим - сто сорок п'ятим;
у пункті 1.7:
після абзацу двадцятого доповнити новим абзацом двадцять першим такого змісту:
"МСР - мала система розподілу;".
У зв'язку з цим абзаци двадцять перший - сорок третій вважати відповідно абзацами двадцять другим - сорок четвертим;
після абзацу двадцять другого доповнити новим абзацом двадцять третім такого змісту:
"ОМСР - оператор малої системи розподілу;".
У зв'язку з цим абзаци двадцять другий - сорок четвертий вважати відповідно абзацами двадцять третім - сорок п'ятим;
2) у розділі IІІ:
абзац шостий пункту 1.1 глави 1 після знаків та слів "(об'єкти енергоспоживання)" доповнити знаками та абревіатурою ", у тому числі МСР";
у пункті 7.2 глави 7:
речення перше підпункту 2 підпункту 7.2.2 доповнити словами "із зазначенням кадастрового номера";
після підпункту 7.2.2 доповнити новим підпунктом 7.2.3 такого змісту:
"7.2.3. У разі приєднання індустріального парку до заяви про приєднання додатково додаються:
1) копія документа про право власності чи користування земельною ділянкою, кадастрові номери земельних ділянок, на яких створено індустріальний парк;
2) копія рішення Кабінету Міністрів України про внесення відомостей про індустріальні парки до Реєстру індустріальних (промислових) парків;
3) копія договору про створення та функціонування індустріального парку.".
У зв'язку з цим підпункти 7.2.3 - 7.2.7 вважати відповідно підпунктами 7.2.4 - 7.2.8;
3) у главі 5 розділу ХІ:
у пункті 5.3:
абзаци четвертий та п'ятий викласти в такій редакції:
"споживачем електричної енергії (у т. ч. ОМСР), який має намір купувати електричну енергію для власного споживання за двосторонніми договорами та на організованих сегментах ринку незалежно від точки приєднання;
споживачем електричної енергії (у т. ч. ОМСР), оператором системи якого є ОСП, незалежно від способу купівлі електричної енергії (в електропостачальника за Правилами роздрібного ринку чи за двосторонніми договорами та на організованих сегментах ринку);".
абзац восьмий після слів "Зі споживачами" доповнити словами, знаками та абревіатурою "(у тому числі ОМСР)";
абзаци другий та третій пункту 5.4 викласти в такій редакції:
"У випадку постачання електричної енергії електропостачальником споживачу (у т. ч. ОМСР), оператором системи якого є ОСП, ОСП додатково укладає договір електропостачальника про надання послуг з передачі електричної енергії відповідно до Правил роздрібного ринку.
Зі споживачем електричної енергії (у т. ч. ОМСР), який має намір купувати електричну енергію для власного споживання за двосторонніми договорами та на організованих сегментах ринку, у разі якщо для нього оператором системи є ОСП, ОСП додатково укладає договір споживача про надання послуг з передачі електричної енергії відповідно до Правил роздрібного ринку.";
абзаци п'ятий - восьмий пункту 5.6 викласти в такій редакції:
"для електропостачальників - на підставі даних щодо обсягів експорту електричної енергії та обсягів споживання електричної енергії споживачами (у т. ч. ОМСР) електропостачальника, крім обсягів споживання електричної енергії споживачами, оператором системи яких є ОСП;
для електропостачальників, які постачають електричну енергію споживачам (у т. ч. ОМСР), оператором системи яких є ОСП, та які відповідно до договору електропостачальника про надання послуг з передачі електричної енергії (укладеного відповідно до Правил роздрібного ринку) оплачують послуги з передачі електричної енергії ОСП через електропостачальника, - на підставі даних щодо обсягів споживання електричної енергії цими споживачами електропостачальника (з урахуванням втрат електричної енергії в мережах споживача);
для споживачів електричної енергії (у т. ч. ОМСР), які купують електричну енергію для власного споживання за двосторонніми договорами та на організованих сегментах ринку, незалежно від точки приєднання - на підставі даних щодо обсягів споживання електричної енергії цими споживачами (з урахуванням втрат електричної енергії в мережах споживача);
для споживачів електричної енергії (у т. ч. ОМСР), оператором системи яких є ОСП, які купують електричну енергію в електропостачальника за Правилами роздрібного ринку та відповідно до договору споживача про надання послуг з передачі електричної енергії самостійно (напряму) оплачують послуги з передачі електричної енергії ОСП, - на підставі даних щодо обсягів споживання електричної енергії цими споживачами по точках приєднання, по яких оператором системи є ОСП (з урахуванням втрат електричної енергії в мережах споживача);";
4) у главі 6 розділу ХІ:
абзац другий пункту 6.2 після абревіатури "ОСР" доповнити словами, знаками та абревіатурами "(у т. ч. ОМСР, для яких оператором системи є ОСП)";
пункт 6.5 після абзацу шостого доповнити новим абзацом сьомим такого змісту:
"для ОМСР, оператором системи яких є ОСП, - як обсяг електричної енергії, який надійшов у мережі МСР (витрати електричної енергії в технологічних електричних мережах МСР, власне споживання ОМСР та сумарний обсяг спожитої електричної енергії користувачами МСР);".
У зв'язку з цим абзаци сьомий - десятий вважати відповідно абзацами восьмим - одинадцятим.
2. У Кодексі систем розподілу, затвердженому постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 14 березня 2018 року № 310:
1) у розділі ІІ:
у пункті 2.1:
після абзацу двадцять п'ятого доповнити новим абзацом двадцять шостим такого змісту:
"замовник послуги з приєднання МСР - юридична особа, яка має намір укласти з ОСР або ОСП договір про приєднання та здійснити будівництво електричних мереж, що за критеріями відповідатимуть цьому Кодексу з подальшим їх внесенням до реєстру МСР;".
У зв'язку з цим абзаци двадцять шостий - шістдесят п'ятий вважати відповідно абзацами двадцять сьомим - шістдесят шостим;
абзац двадцять сьомий викласти в такій редакції:
"користувачі малої системи розподілу (далі - Користувачі МСР) - юридичні особи або фізичні особи-підприємці, які відпускають або приймають електричну енергію до/з мереж малої системи розподілу для задоволення своїх потреб;";
2) у розділі ІV:
пункт 4.1.2 глави 4.1 доповнити новим підпунктом такого змісту:
"11) приєднання електроустановок до МСР.";
у пункті 4.4.2 глави 4.4:
абзац двадцять другий викласти в такій редакції:
"У разі приєднання індустріального парку, створеного відповідно до вимог законодавства, або МСР замовником послуги з приєднання індустріального парку, або замовником послуги з приєднання МСР додатково до заяви додаються:";
абзац двадцять четвертий викласти в такій редакції:
"2) копія рішення Кабінету Міністрів України про внесення відомостей про індустріальні парки до Реєстру індустріальних (промислових) парків;";
абзац двадцять п'ятий після слів "з приєднання індустріального парку" доповнити словом та абревіатурою "або МСР";
після глави 4.8 доповнити новою главою 4.9 такого змісту:
"4.9. Особливості приєднання електроустановок користувачів до малих систем розподілу
4.9.1. Замовник послуги з приєднання МСР до мереж ОСП/ОСР або ОМСР надає фізичним особам-підприємцям або юридичним особам, які мають намір стати користувачами МСР, послугу з приєднання на підставі типового договору про нестандартне приєднання до електричних мереж системи розподілу з проєктуванням лінійної частини приєднання замовником, який є публічним договором приєднання та укладається з урахуванням статей 633, 634, 641, 642 Цивільного кодексу України за відповідною типовою формою, наведеною в додатку 2 до цього Кодексу, у порядку, визначеному цим розділом.
4.9.2. Замовник послуги з приєднання МСР має право надавати фізичним особам-підприємцям або юридичним особам, які мають намір стати користувачами МСР, послугу з приєднання в межах величини замовленої потужності до приєднання МСР.
4.9.3. При отриманні неповного комплекту документів або неналежно оформлених документів, направлених поштовим відправленням (або в електронному вигляді), замовник послуги з приєднання МСР або ОМСР приймає всі отримані документи, вносить відповідну інформацію до реєстру заяв та протягом 5 робочих днів, починаючи з наступного робочого дня від дати реєстрації заяви про приєднання, інформує замовника у спосіб, указаний ним у заяві, про наявність зауважень щодо повноти та належного оформлення документів з їх обґрунтуванням.
4.9.4. Технічні умови на приєднання надаються фізичній особі-підприємцю або юридичній особі, що має намір стати користувачем МСР, замовником послуги з приєднання МСР або ОМСР безоплатно протягом 20 робочих днів з наступного робочого дня від дати реєстрації заяви та повного пакета документів, передбачених цим Кодексом, у зазначений у заяві про приєднання спосіб обміну інформацією.
4.9.5. Замовник послуги з приєднання МСР та ОМСР мають забезпечити включення до технічних умов вимог ОСП/ОСР (за їх наявності), до електричних мереж яких приєднана МСР, у частині забезпечення категорії надійності постачання електричної енергії електроустановок, що приєднуються до МСР, величини замовленої до приєднання потужності, влаштування вузла комерційного обліку та систем протиаварійної автоматики.
4.9.6. ОСП/ОСР протягом 10 робочих днів від дати звернення замовника послуги з приєднання МСР або ОМСР мають надати вимоги, які включаються замовником послуги з приєднання до МСР або ОМСР до технічних умов на приєднання.
ОСП/ОСР погоджують технічні умови на приєднання у частині потужності, замовленої до приєднання.
Технічні умови на приєднання є чинними виключно після погодження ОСП/ОСР.
4.9.7. Вартість послуги з приєднання електроустановок фізичних осіб-підприємців або юридичних осіб, які мають намір стати користувачами МСР, визначається сторонами у договорі про приєднання. Максимальна вартість надання замовником послуги з приєднання МСР та ОМСР послуги з приєднання до МСР не може бути вищою для лінійної частини приєднання - за складову плати, яка визначена згідно з узгодженою проєктно-кошторисною документацією, для плати за потужність - вартості, визначеної на підставі ставки плати за нестандартне приєднання потужності, найбільшого ОСР, що веде свою господарську діяльність на адміністративно-територіальній одиниці, де розташована МСР.
4.9.8. Замовник послуги з приєднання МСР має право надати повідомлення про завершення процедури приєднання електроустановок користувача МСР не раніше завершення процедури приєднання майбутньої МСР до електричних мереж ОСП/ОСР.
4.9.9. У разі завершення процедури надання користувачам МСР послуги з приєднання їх електроустановок до мереж МСР та визначення ППКО ОМСР має протягом 10 робочих днів від дати направлення користувачу МСР повідомлення про надання послуги з приєднання повідомити про це ОСП/ОСР, до електричних мереж яких приєднана МСР, та надати копію паспорта точки розподілу (передачі) приєднаних електроустановок, завірену належним чином.".
У зв'язку з цим глави 4.9 та 4.10 вважати відповідно главами 4.10 та 4.11;
3) у розділі ІХ:
у пункті 9.1.2 глави 9.1 слово "Стосунки" замінити словом "Взаємовідносини", а слова "мережами розподільних компаній" замінити абревіатурою "ОСР";
пункт 9.2.2 глави 9.2 викласти в такій редакції:
"9.2.2. Електрична мережа класифікується як МСР, якщо вона відповідає одночасно таким критеріям:
кількість користувачів МСР - не менше двох;
категорія користувачів - учасники індустріальних парків, електроустановки яких приєднуються до МСР та розміщуються на території індустріальних парків;
замовником послуги з приєднання електричної мережі до систем розподілу чи передачі виступав замовник послуги з приєднання МСР;
приєднана потужність МСР до ОСР/ОСП не менше 5000 кВт;
плановий середньомісячний обсяг розподілу електричної енергії МСР більше 5 тис. кВт·год;
розподіл електричної енергії мережами МСР не здійснюється побутовим споживачам;
топологія мережі МСР не створює паралельну роботу та/або перетоки електричної енергії між точками приєднання МСР до мереж ОСП/ОСР і не має будь-яких електричних зв'язків (у тому числі із застосуванням будь-яких комутаційних пристроїв) із мережами інших ОСП/ОСР.";
у главі 9.3:
пункт 9.3.3 викласти в такій редакції:
"9.3.3. Для отримання статусу МСР Регулятору надаються такі документи:
звернення власника електричної мережі, що підпадає під критерії визначення МСР, для реєстрації такої МСР;
документи, які підтверджують право власності на електричну мережу;
схему електричної мережі;
перелік майбутніх користувачів МСР;
копію укладеного з власником мереж МСР договору споживача про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії із додатками та додатковими угодами до нього;
копії укладених договорів про здійснення господарської діяльності у межах індустріального парку;
повідомлення про надання послуги з приєднання МСР (у випадку приєднання до електричних мереж системи розподілу)/акт про надання послуги з приєднання МСР (у випадку приєднання до електричних мереж системи передачі);
документи, які підтверджують відповідність електричної мережі критеріям класифікації МСР.";
у пункті 9.3.4 цифру та слово "3 місяців" замінити цифрами та словами "30 робочих днів";
доповнити новим пунктом такого змісту:
"9.3.6. У разі підтвердження фактів за результатами розгляду звернення ОСП/ОСР, користувачів МСР або інших заінтересованих осіб недотримання ОМСР вимог законодавства, що регулює функціонування ринку електричної енергії, Регулятор надає вимогу ОМСР щодо приведення його дій у відповідність до законодавства та встановлює строк, який має становити не менше 30 календарних днів.
Регулятор у разі неповідомлення МСР протягом 5 робочих днів з дати закінчення встановленого строку для приведення МСР своїх дій у відповідність до законодавства виключає МСР з реєстру МСР згідно з Порядком формування та ведення реєстру малих систем розподілу, затвердженим постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 28 грудня 2018 року № 2089, у випадку:
неповідомлення Регулятора про зміну даних, які надавались МСР для включення до Реєстру, протягом 30 днів з дня настання таких змін;
провадження діяльності МСР поза територією МСР;
відсутності договорів, передбачених вимогами нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії або невиконання їх умов у частині:
здійснення розподілу електричної енергії користувачам МСР із дотриманням показників якості електричної енергії, визначених державними стандартами,
забезпечення доступу представникам ОСР, ППКО та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, які пред'явили свої службові посвідчення, до свого об'єкта для обстеження вузла вимірювання, електроустановок та електропроводки,
оплати за послуги з розподілу (передачі) та інших платежів у терміни та порядку, визначених у договорах, укладених відповідно до нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії;
необґрунтованої відмови користувачам МСР у вільному доступі до мереж МСР, виборі постачальника електричної енергії;
виставлення користувачам МСР плати за надання послуг з розподілу електричної енергії МСР понад граничний рівень, встановлений Регулятором, або інших платежів, пов'язаних із наданням послуг з розподілу електричної енергії на території МСР, не передбачених чинним законодавством, що регулює функціонування ринку електричної енергії.
ОМСР має протягом двох робочих днів з дня, наступного за днем отримання листа про виключення з Реєстру, повідомити ОСР/ОСП, електропостачальника, а також користувачів МСР про дату виключення МСР з Реєстру та про початок дії договорів, передбачених Правилами роздрібного ринку електричної енергії, укладених з МСР як зі споживачем.
У разі виключення МСР з Реєстру ОСР, на території якого знаходяться мережі МСР, не має права відмовити користувачу МСР, що виключена з реєстру МСР, в укладенні договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії, за умови дотримання цим користувачем МСР вимог цього Кодексу.";
у главі 9.4:
абзац третій пункту 9.4.2 викласти в такій редакції:
"оплату послуги з розподілу здійснює Користувач МСР або електропостачальник, який постачає електричну енергію Користувачу МСР, який відповідно до договору електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії (укладеного відповідно до Правил роздрібного ринку) оплачує послуги з розподілу електричної енергії ОМСР через електропостачальника.";
в абзаці четвертому пункту 9.4.3 слова "своїми мережами" замінити словами "своєю територією";
доповнити трьома новими пунктами такого змісту:
"9.4.4. ОМСР зобов'язаний надавати у визначені Регулятором строки, але не менш як протягом 10 робочих днів, завірені в установленому законодавством порядку копій документів, пояснення та іншу інформацію, пов'язану з провадженням діяльності з розподілу електричної енергії малою системою розподілу, необхідних для виконання Регулятором своїх функцій.
9.4.5. Внесення електричної мережі до реєстру МСР є умовою для укладення договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії з оператором МСР.
До внесення МСР до реєстру МСР між ОСР (ОСП) та власником електричних мереж укладається договір споживача про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії.
9.4.6. Приєднання електроустановок фізичних та юридичних осіб до електричних мереж користувачів МСР забороняється.";
4) пункт 11.2.2 глави 11.2 розділу ХІ доповнити новим абзацом такого змісту:
"для ОМСР - на підставі даних щодо обсягів електричної енергії, що надходить у мережі МСР, у тому числі споживання всіх користувачів МСР та ОМСР. Обсяг споживання електричної енергії ОМСР визначається як різниця між обсягом електричної енергії, який надходить у мережі МСР, та сумарним обсягом споживання всіх користувачів МСР за відповідний розрахунковий період. Обсяг споживання електричної енергії ОМСР включає витрати електричної енергії в технологічних електричних мережах МСР та власне споживання ОМСР.".
1) в абзаці першому пункту 1.2.2 та підпункті 1 пункту 1.2.14 глави 1.2 розділу І, підпункті 3 пункту 3.4.2 глави 3.4 розділу ІІІ абревіатуру "НДН" замінити абревіатурою "РДН";
2) главу 10.1 розділу Х викласти в такій редакції:
"10.1. Постачання та розподіл електричної енергії в умовах малої системи розподілу
10.1.1. Класифікація та критерії визначення малої системи розподілу (далі - МСР) установлюються Кодексом систем розподілу.
10.1.2. Оператор малої системи розподілу (далі - ОМСР) виконує функції, має права та обов'язки ОСР щодо користувачів МСР, електроустановки та/або мережі яких приєднані до мереж МСР, їх електропостачальників та ОСП у частині надання послуг з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління з урахуванням особливостей, визначених цими Правилами, без отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії. В інших випадках ОМСР має права та обов'язки споживача електричної енергії.
Особливості застосування стандартів якості електропостачання до ОМСР встановлюються Порядком забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, затвердженому постановою НКРЕКП від 12 червня 2018 року № 375.
10.1.3. Набуття та позбавлення статусу МСР здійснюється з дня внесення до реєстру МСР відповідно до Порядку формування та ведення реєстру малих систем розподілу, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 28 грудня 2018 року № 2089.
10.1.4. Якщо електричні мережі МСР приєднані до електричних мереж ОСР, то для забезпечення транспортування електричної енергії до території МСР між ОМСР та ОСР укладається договір про надання послуг з розподілу електричної енергії, який розробляється ОСР на підставі додатка 3 до цих Правил, на весь обсяг електричної енергії, що надходить у мережі МСР, у тому числі споживання всіх користувачів МСР та ОМСР.
Якщо електричні мережі МСР приєднані до електричних мереж ОСП, то для забезпечення транспортування електричної енергії до території МСР між ОМСР та ОСП укладається договір про надання послуг з передачі електричної енергії, який розробляється ОСП на підставі додатка 3 до цих Правил, на обсяг споживання електричної енергії ОМСР.
Обсяг споживання електричної енергії ОМСР визначається як різниця між обсягом електричної енергії, який надходить у мережі МСР, та сумарним обсягом споживання всіх користувачів МСР за відповідний розрахунковий період. Обсяг споживання електричної енергії ОМСР включає витрати електричної енергії в технологічних електричних мережах МСР та власне споживання ОМСР.
10.1.5. Розподіл електричної енергії користувачу МСР здійснюється відповідно до договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії, укладеного між користувачем МСР та ОМСР, який розробляється ОМСР на підставі додатка 3 до цих Правил.
ОМСР зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати укладення договору надати підписаний уповноваженою особою ОМСР паспорт точки розподілу по кожній точці за об'єктом користувача МСР та на письмову вимогу власника або користувача об'єкта надати паперову форму договору про надання послуг з розподілу електричної енергії.
ОМСР під час укладення зі споживачами договорів про надання послуг з розподілу електричної енергії (оформлення заяв-приєднання та паспортів точок розподілу) присвоює всім точкам розподілу електричної енергії за об'єктами існуючих споживачів ЕІС-коди за точками комерційного обліку (за якими не було присвоєно ЕІС-коду) відповідно до порядку, передбаченого Кодексом комерційного обліку.
10.1.6. Розмір плати за послуги з розподілу електричної енергії ОМСР визначається відповідно до договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії, укладеного між користувачем МСР та ОМСР, і не може перевищувати граничної плати за послуги з розподілу ОМСР, відповідно до методики, затвердженої Регулятором.
10.1.7. ОМСР може на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу постачати електричну енергію користувачам МСР.
10.1.8. ОМСР з метою продажу електричної енергії користувачам МСР забезпечує на території провадження своєї діяльності недискримінаційний безперешкодний доступ інших електропостачальників до власних електричних мереж. ОМСР укладає договір електропостачальника про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії, зміст якого визначається ОМСР на основі Типового договору електропостачальника про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії, що є додатком 4 до цих Правил та укладається з кожним електропостачальником, який звертається до ОМСР.
10.1.9. Якщо ОМСР є орендодавцем та здійснює постачання електричної енергії споживачу, який є орендарем, за договором постачання електричної енергії користувачу МСР, то такий користувач має право на зміну електропостачальника.
10.1.10. Договір про надання послуг з розподілу електричної енергії користувача МСР призупиняється (тимчасово не діє) у частині розрахунків за послуги ОМСР у разі постачання електричної енергії користувачу МСР постачальником універсальних послуг або якщо згідно з обраною споживачем комерційною пропозицією відповідного електропостачальника оплату послуг з розподілу електричної енергії забезпечує електропостачальник.
10.1.11. Оплата послуг з розподілу ОМСР, у разі постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг, є складовою ціни на електричну енергію постачальника універсальних послуг та оплачується (замовляється) відповідним постачальником.
10.1.12. Обсяг споживання електричної енергії закуповується ОМСР як споживачем в обраного електропостачальника відповідно до цих Правил або за двосторонніми договорами та на організованих сегментах ринку згідно з Правилами ринку та Правилами РДН та ВДР.
10.1.13. У разі виключення МСР з Реєстру МСР у встановленому порядку власник мереж, який здійснював функції ОМСР, набуває статусу основного споживача.
ОСР має переукласти договір про надання послуг з розподілу електричної енергії з власником мереж як з основним споживачем та укласти з ним договір про спільне використання технологічних електричних мереж у встановленому цими Правилами порядку.
Споживач (субспоживач), приєднаний до електричних мереж власника мереж, є ініціатором укладення договору споживача про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії з оператором системи розподілу електричної енергії.
Споживач укладає договір споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії шляхом приєднання до публічного договору.
ОСР не має права відмовити споживачу у приєднанні до договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії, у разі надання ним оформленого ОМСР паспорта точки (паспортів точок) розподілу. При укладенні договорів про надання послуг з розподілу електричної енергії сторони мають керуватись істотними умовами договорів (щодо потужності, категорії надійності, якості електроенергії тощо), укладених у статусі МСР.
Сторони можуть за взаємною згодою оформляти в установленому цими Правилами порядку додатки до договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії, у яких узгоджуються організаційні та технічні особливості розподілу електричної енергії.".
Директор Департаменту із регулювання відносин у
сфері енергетики
А.Огньов
(Текст взято з сайту НКРЕКП http://www.nerc.gov.ua)