• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Ухвала Конституційного Суду України про припинення конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень частин девятої, десятої, вісімнадцятої статті 102-3 Закону України "Про вибори народних депутатів України"

Конституційний Суд України  | Ухвала від 16.10.2007 № 39-уп/2007
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 16.10.2007
  • Номер: 39-уп/2007
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 16.10.2007
  • Номер: 39-уп/2007
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про припинення конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень частин дев'ятої, десятої, вісімнадцятої статті 102-3 Закону України "Про вибори народних депутатів України"
м. Київ
16 жовтня 2007 року
N 39-уп/2007
Справа N 1-41/2007

Конституційний Суд України у складі суддів:
Стрижака Андрія Андрійовича - головуючого,
Бринцева Василя Дмитровича,
Джуня В'ячеслава Васильовича,
Дідківського Анатолія Олександровича - доповідача,
Домбровського Івана Петровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Колоса Михайла Івановича,
Лилака Дмитра Дмитровича,
Мачужак Ярослави Василівни,
Стецюка Петра Богдановича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Шишкіна Віктора Івановича,
за участю представника суб'єкта права на конституційне подання Ставнійчук Марини Іванівни; залучених до участі у розгляді справи: постійного представника Верховної Ради України у Конституційному Суді України Селіванова Анатолія Олександровича, представника Верховної Ради України Мірошниченка Юрія Романовича, представників Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини Малинникової Людмили Федорівни, Яценка Володимира Михайловича,
розглянув на пленарному засіданні справу за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень частин дев'ятої, десятої, вісімнадцятої статті 102-3 Закону України "Про вибори народних депутатів України" від 25 березня 2004 року N 1665-IV (Відомості Верховної Ради України, 2004 р., N 27 - 28, ст. 366; 2005 р., N 38 - 39, ст. 449; 2007 р., N 28, ст. 383).
Приводом для розгляду справи відповідно до статей 39, 40 Закону України "Про Конституційний Суд України" стало конституційне подання Президента України.
Підставою для розгляду справи згідно зі статтею 82 Закону України "Про Конституційний Суд України" є наявність спірних питань щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень частин дев'ятої, десятої, вісімнадцятої статті 102-3 Закону України "Про вибори народних депутатів України".
Заслухавши суддю-доповідача Дідківського А.О., пояснення Ставнійчук М.І., Селіванова А.О., Мірошниченка Ю.Р., Малинникової Л.Ф., Яценка В.М. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - Президент України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням про визнання такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), положень частин дев'ятої, десятої, вісімнадцятої статті 102-3 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) у частині виключення зі списку виборців звичайної виборчої дільниці відповідною дільничною виборчою комісією осіб, які за відомостями, що подаються органами державної прикордонної служби за три дні до дня виборів до окружних виборчих комісій, фактично перетнули державний кордон України і на момент подання відомостей відсутні дані про їх повернення на територію України.
У конституційному поданні стверджується, що механізм виключення громадян України зі списків виборців на звичайних виборчих дільницях, запроваджений Законом, використовується згідно з чинним правовим регулюванням лише на позачергових виборах народних депутатів України. Разом з тим Законом при проведенні чергових парламентських виборів такий механізм не передбачений.
Не передбачена Законом і можливість внесення дільничною виборчою комісією змін і уточнень до списку виборців в день виборів.
У клопотанні також наголошується, що жоден з інших законодавчих актів про вибори в Україні, які є чинними на сьогодні, не передбачає підстав та механізму обов'язкового виключення зі списків виборців на звичайних виборчих дільницях зазначеної категорії громадян України.
Отже, як вважає суб'єкт права на конституційне подання, зазначеними положеннями Закону запроваджено додаткову підставу виключення виборців зі списку виборців на звичайній виборчій дільниці при проведенні позачергових виборів народних депутатів України. Це позбавляє громадян України можливості взяти участь у голосуванні і є безпосереднім обмеженням конституційного права громадян України обирати органи державної влади. Тому вказані положення Закону не відповідають статтям 22, 33, 38, 64, 69, 70, 71 Конституції України.
2. Конституційний Суд України Ухвалою від 11 вересня 2007 року N 32-уп/2007 визнав невідкладним конституційне провадження у справі за конституційним поданням Президента України та постановив провести розгляд цієї справи на пленарному засіданні Конституційного Суду України у формі усного слухання.
3. У процесі розгляду справи на пленарному засіданні Конституційного Суду України представник суб'єкта права на конституційне подання підтримав конституційне подання Президента України.
Позиція представників Верховної Ради України зводилася до того, що Закон є конституційним, а конституційне провадження у справі слід припинити.
Представники Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини стверджували, що оспорюванні положення не відповідають Конституції України.
4. Під час розгляду цієї справи Конституційним Судом України з 1 жовтня 2007 року набрав чинності Закон України "Про Державний реєстр виборців" від 22 лютого 2007 року N 698-V, пунктом 3 розділу VII "Прикінцеві положення" якого передбачено, що закони України, зокрема Закон України "Про вибори народних депутатів України", стосовно складання та уточнення списків виборців діють у частині, що не суперечить цьому Закону. Таким чином, після набрання чинності Законом України "Про Державний реєстр виборців" підстав для спору між суб'єктом конституційного подання і Верховною Радою України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень частин дев'ятої, десятої, вісімнадцятої статті 102-3 Закону немає.
За таких обставин конституційне провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) зазначених положень Закону підлягає припиненню.
Враховуючи викладене та керуючись статтями 147, 150 Конституції України, пунктом 3 статті 45, статтею 51 Закону України "Про Конституційний Суд України", параграфом 51 Регламенту Конституційного Суду України, Конституційний Суд України
у х в а л и в:
1. Припинити конституційне провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень частин дев'ятої, десятої, вісімнадцятої статті 102-3 Закону України "Про вибори народних депутатів України" від 25 березня 2004 року N 1665-IV на підставі пункту 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною.
КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ