• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про організацію роботи органів прокуратури з особистого прийому, розгляду звернень і запитів та забезпечення доступу до публічної інформації

Офіс Генерального прокурора України | Наказ, Форма типового документа, Запит, Інструкція від 06.08.2020 № 363
Реквізити
  • Видавник: Офіс Генерального прокурора України
  • Тип: Наказ, Форма типового документа, Запит, Інструкція
  • Дата: 06.08.2020
  • Номер: 363
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Офіс Генерального прокурора України
  • Тип: Наказ, Форма типового документа, Запит, Інструкція
  • Дата: 06.08.2020
  • Номер: 363
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ОФІС ГЕНЕРАЛЬНОГО ПРОКУРОРА
НАКАЗ
06.08.2020 № 363
Про організацію роботи органів прокуратури з особистого прийому, розгляду звернень і запитів та забезпечення доступу до публічної інформації
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Офісу Генерального прокурора № 117 від 27.04.2023 № 296 від 01.11.2023 № 153 від 25.06.2024 № 171 від 17.07.2024 )( У тексті Наказу: слова "регіональні (обласні) прокуратури" у всіх відмінках замінено словами "обласні прокуратури" у відповідному відмінку; слова "місцеві (окружні) прокуратури" у всіх відмінках замінено словами "окружні прокуратури" у відповідному відмінку згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 117 від 27.04.2023 )
З метою належної організації діяльності органів прокуратури з особистого прийому, розгляду звернень і запитів та забезпечення доступу до публічної інформації, керуючисьстаттями 8, 9 Закону України "Про прокуратуру", НАКАЗУЮ:
1. Першому заступнику та заступникам Генерального прокурора, заступнику Генерального прокурора - керівнику Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, керівникам обласних, окружних, спеціалізованих на правах обласних і окружних прокуратур (далі - обласні, окружні прокуратури), структурних підрозділів прокуратур усіх рівнів забезпечити здійснення особистого прийому громадян, розгляд звернень і запитів, доступ до публічної інформації, що перебуває у володінні органів прокуратури, відповідно до вимог законодавства та нормативних актів Генерального прокурора.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 117 від 27.04.2023 )
1.2. Організацію роботи з особистого прийому громадян, розгляду звернень і запитів, доступу до публічної інформації в органах прокуратури покласти:
в Офісі Генерального прокурора та обласних прокуратурах - на підрозділи з питань організації прийому громадян, розгляду звернень і запитів та інші самостійні структурні підрозділи у межах їхніх повноважень;
у окружних прокуратурах - на керівників прокуратур, їхніх перших заступників та заступників у межах повноважень, а з питань доступу до публічної інформації - безпосередньо на керівників окружних прокуратур.
1.3. Основними завданнями діяльності на цьому напрямі визначити забезпечення:
- організації та здійснення особистого прийому громадян;
- об'єктивного, всебічного і своєчасного розгляду звернень і запитів, перевірки викладених у них фактів, вжиття заходів для поновлення порушених прав громадян, прийняття рішень відповідно до вимог законодавства;
- оприлюднення публічної інформації, що перебуває у володінні органів прокуратури, розгляд запитів на інформацію у строки та порядку, що встановлені законодавством.
1.4. Систематично вивчати стан роботи з прийому громадян, розгляду звернень і запитів, забезпечення доступу до публічної інформації, вживати заходів щодо підвищення ефективності діяльності органів прокуратури з цих питань.
1.5. Здійснювати контроль за результатами розгляду звернень і запитів, надавати оцінку кожному факту неповного та необ'єктивного їх вирішення, необґрунтованого зволікання з їх розглядом, порушення законодавства про доступ до публічної інформації, забезпечувати вжиття заходів для усунення встановлених недоліків і притягнення до відповідальності винних осіб.
1.6. Під час виїздів до прокуратур нижчого рівня для перевірки чи надання практичної допомоги їхнім керівникам перевіряти повноту, об'єктивність і своєчасність розгляду та вирішення звернень і запитів відповідно до компетенції, вивчати причини повторного їх надходження.
2. Підрозділам з питань організації прийому громадян, розгляду звернень та запитів Офісу Генерального прокурора, обласних прокуратур:
2.1. Вживати заходів щодо організаційного та методичного забезпечення діяльності прокуратур нижчого рівня з особистого прийому громадян, розгляду звернень та запитів, доступу до публічної інформації, надавати практичну допомогу та проводити перевірки з цих питань.
2.2. Організовувати особистий прийом громадян керівниками прокуратур та здійснювати їх прийом, у тому числі із залученням працівників інших структурних підрозділів та органів прокуратури.
2.3. Здійснювати попередній розгляд та безпосередньо розглядати звернення і запити, у встановленому порядку надсилати їх за належністю до відповідного органу чи посадовій особі, до прокуратур нижчого рівня. За наявності підстав, визначених Законом України "Про звернення громадян", повертати звернення заявнику з відповідним роз'ясненням або залишати його без розгляду.
2.4. Здійснювати загальний контроль за дотриманням порядку і строків вирішення у структурних підрозділах Офісу Генерального прокурора, обласних прокуратур депутатських звернень та запитів, звернень комітетів, тимчасових слідчих і тимчасових спеціальних комісій Верховної Ради України, адвокатських запитів, звернень осіб, щодо яких законом встановлено особливий порядок розгляду, звернень громадян з особистого прийому Генерального прокурора, його першого заступника та заступників, керівника обласної прокуратури, його першого заступника та заступників.
( Пункт 2.4 в редакції Наказу Офісу Генерального прокурора № 117 від 27.04.2023 )
2.5. Оприлюднювати публічну інформацію відповідно до вимог законодавства та нормативних актів Генерального прокурора, здійснювати загальний контроль за дотриманням установленого порядку та своєчасністю її оприлюднення, наданням інформації з обмеженим доступом.
2.6. Здійснювати прийом запитувачів, надавати роз'яснення та іншу допомогу в оформленні запитів на інформацію, їх приймання, реєстрацію та облік. У встановленому порядку розглядати запити на інформацію, за наявності підстав надсилати їх належним розпорядникам інформації.
2.7. Щорічно із залученням самостійних структурних підрозділів, прокуратур нижчого рівня комплексно вивчати стан організації роботи з особистого прийому громадян, розгляду звернень та забезпечення доступу до публічної інформації, активно впливати на її удосконалення.
3. Основними критеріями оцінки ефективності діяльності на цьому напрямі вважати забезпечення об'єктивного, всебічного і своєчасного розгляду звернень і запитів, оприлюднення у встановлені законом строки публічної інформації, що перебуває у володінні органів прокуратури, надання за запитами достовірної, точної та повної інформації, реальне поновлення порушених прав громадян.
4. ЗатвердитиІнструкцію про порядок розгляду звернень і запитів та особистого прийому громадян в органах прокуратури України, а також Інструкцію про порядок забезпечення доступу до публічної інформації в органах прокуратури України, що додаються.
( Пункт 4 втратив чинність в частині затвердження Інструкції про порядок розгляду звернень і запитів та особистого прийому громадян в органах прокуратури України на підставі Наказу Офісу Генерального прокурора № 153 від 25.06.2024 )
5. Визнати такими, що втратили чинність, накази Генеральної прокуратури України від 30 грудня 2015 року № 430 "Про організацію діяльності органів прокуратури України з особистого прийому, розгляду звернень та доступу до публічної інформації", від 20 грудня 2017 року № 357 "Про затвердження Інструкції про порядок розгляду звернень і запитів та особистого прийому громадян в органах прокуратури України", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 16 січня 2018 року за № 65/31517, від 18 квітня 2018 року № 75 "Про затвердження Інструкції про порядок забезпечення доступу до публічної інформації в органах прокуратури України", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 10 травня 2018 року за № 580/32032.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника та заступників Генерального прокурора, заступника Генерального прокурора - керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, керівників обласних, окружних, спеціалізованих на правах обласних і окружних прокуратур.
( Пункт 6 із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 117 від 27.04.2023 )

Генеральний прокурор

І. Венедіктова
( Інструкція про порядок розгляду звернень і запитів та особистого прийому громадян в органах прокуратури України втратила чинність на підставі Наказу Офісу Генерального прокурора № 153 від 25.06.2024 )
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Генерального прокурора
06.08.2020 № 363
ІНСТРУКЦІЯ
про порядок забезпечення доступу до публічної інформації в органах прокуратури України
( У тексті Інструкції: слова "регіональні (обласні) прокуратури" у всіх відмінках замінено словами "обласні прокуратури" у відповідному відмінку; слова "місцеві (окружні) прокуратури" у всіх відмінках замінено словами "окружні прокуратури" у відповідному відмінку згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 117 від 27.04.2023 )
I. Загальні положення
1. Ця Інструкція визначає процедуру оприлюднення публічної інформації та розгляду запитів на інформацію, а також відшкодування запитувачами витрат на копіювання або друк копій документів відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації" (далі - Закон).
Дія цієї Інструкції не поширюється на відносини щодо отримання інформації суб'єктами владних повноважень під час здійснення ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом, про що запитувачу надається відповідне роз'яснення не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
Запит на інформацію, який подано згідно із Законом та який за своїм змістом поєднує предмет регулювання Закону України "Про звернення громадян" і Закону, розглядається у відповідних частинах у строки та порядку, передбачені відповідними Законами.
2. У цій Інструкції терміни вживаються в таких значеннях:
спеціальні структурні підрозділи органів прокуратури - підрозділи Офісу Генерального прокурора, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, обласних, спеціалізованих на правах обласних прокуратур (далі - обласні прокуратури), які організовують та забезпечують доступ до публічної інформації;
відповідальні особи - працівники обласних прокуратур (в яких спеціальні структурні підрозділи не створено), визначені окремими наказами керівників цих прокуратур відповідальними за забезпечення доступу до публічної інформації.
Інші терміни у цій Інструкції вживаються у значеннях, визначених у Законі.
( Пункт 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 117 від 27.04.2023; в редакції Наказу Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
II. Забезпечення порядку доступу до публічної інформації
1. Доступ до публічної інформації в органах прокуратури України забезпечується шляхом:
1) систематичного та оперативного оприлюднення інформації:
в офіційних друкованих виданнях;
на офіційних вебсайтах Офісу Генерального прокурора, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, обласних прокуратур;
( Абзац третій підпункту 1 пункту 1 розділу II в редакції Наказу Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних;
на інформаційних стендах;
будь-яким іншим способом;
2) надання інформації за запитами на інформацію.
2. Обов'язковому оприлюдненню на офіційних вебсайтах Офісу Генерального прокурора, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, обласних прокуратур підлягає інформація, передбачена частиною першою статті 15 Закону.
( Абзац перший пункту 2 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
Така інформація оприлюднюється невідкладно, але не пізніше п'яти робочих днів з дня затвердження документа із зазначенням дати його оприлюднення і дати оновлення інформації.
Невідкладному оприлюдненню підлягає будь-яка інформація про факти, що загрожують життю, здоров'ю та/або майну осіб, та про заходи, які застосовуються у зв'язку з цим.
3. Інформація, що містить персональні дані фізичної особи, оприлюднюється та надається на запит, у тому числі у формі відкритих даних, у разі додержання однієї з таких умов:
персональні дані знеособлені та захищені відповідно до Закону України "Про захист персональних даних";
фізичні особи (суб'єкти даних), персональні дані яких містяться в інформації у формі відкритих даних, надали свою згоду на поширення таких даних відповідно до Закону України "Про захист персональних даних";
надання чи оприлюднення такої інформації передбачено законом;
обмеження доступу до такої інформації (віднесення її до інформації з обмеженим доступом) заборонено законом.
4. Обов'язок оприлюднення інформації покладається на керівників самостійних структурних підрозділів Офісу Генерального прокурора, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, обласних прокуратур та керівників окружних, спеціалізованих на правах окружних прокуратур (далі - окружні прокуратури), у яких створено документ, що її містить.
( Абзац перший пункту 4 розділу II в редакції Наказу Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
Якщо документ створено за участі кількох самостійних структурних підрозділів, обов'язок оприлюднення інформації покладається на першого виконавця.
( Пункт 4 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 117 від 27.04.2023 )
III. Організація оприлюднення публічної інформації
1. Розміщення публічної інформації, у тому числі у формі відкритих даних, здійснюється на офіційних вебсайтах Офісу Генерального прокурора, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури і обласних прокуратур, на Єдиному державному порталі відкритих даних підрозділами з питань інформаційних технологій.
( Пункт 1 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
2. Відповідальними за надання публічної інформації до підрозділів з питань інформаційних технологій є керівники самостійних структурних підрозділів Офісу Генерального прокурора, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, обласних прокуратур та керівники окружних прокуратур, до сфери діяльності яких безпосередньо належить така інформація.
( Абзац перший пункту 2 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
Документи, що містять публічну інформацію, надаються до підрозділів з питань інформаційних технологій у електронному вигляді невідкладно, але не пізніше трьох робочих днів з дня затвердження документа із зазначенням дати його оприлюднення і дати оновлення інформації.
( Абзац другий пункту 2 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
3. Підрозділи з питань організації комунікації з громадськістю (прийому громадян), розгляду звернень та запитів Офісу Генерального прокурора, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури і обласних прокуратур, керівники окружних прокуратур вживають заходів до оприлюднення інформації, у тому числі у формі відкритих даних, щодо:
( Абзац перший пункту 3 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
графіка прийому громадян в Офісі Генерального прокурора, Спеціалізованій антикорупційній прокуратурі, обласних та у окружних прокуратурах;
( Абзац другий пункту 3 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
переліку наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних;
системи обліку, видів інформації, якою володіють органи прокуратури;
порядку складання, подання запитів на інформацію;
розташування місць, де надаються запитувачам відповідні бланки;
звітів про задоволення запитів на інформацію;
Переліку відомостей, що становлять службову інформацію та можуть міститися в документах органів прокуратури, затвердженого наказом Генерального прокурора;
( Пункт 3 розділу III доповнено абзацом восьмим згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
порядку оскарження рішень службових осіб органів прокуратури України, їх дій чи бездіяльності з цих питань.
4. Підрозділ організаційно-контрольної діяльності Офісу Генерального прокурора вживає заходів до оприлюднення інформації, у тому числі у формі відкритих даних, щодо функцій та повноважень органів прокуратури нормативно-правових засад діяльності, наказів Генерального прокурора з основних питань діяльності прокуратури з додержанням вимог режиму таємності.
( Пункт 4 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
5. Підрозділи з питань організаційного та правового забезпечення Спеціалізованої антикорупційної прокуратури обласних прокуратур вживають заходів до оприлюднення інформації, у тому числі у формі відкритих даних, щодо:
( Абзац перший пункту 5 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
наказів заступника Генерального прокурора - керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури керівників обласних прокуратур з основних питань діяльності прокуратури;
( Абзац другий пункту 5 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
функцій та повноважень органів прокуратури.
6. Самостійні структурні підрозділи Офісу Генерального прокурора, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури та обласних прокуратур згідно з компетенцією вживають заходів до оприлюднення інформації, у тому числі у формі відкритих даних, щодо проєктів рішень та нормативно-правових актів, які підлягають обговоренню.
( Абзац перший пункту 6 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
Проєкти таких рішень оприлюднюються не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду.
7. Кадрові підрозділи Офісу Генерального прокурора, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури та обласних прокуратур вживають заходів до оприлюднення інформації, у тому числі у формі відкритих даних, щодо:
( Абзац перший пункту 7 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
організаційної структури відповідного органу прокуратури;
( Абзац другий пункту 7 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
правил внутрішнього службового (трудового) розпорядку;
прізвищ, імен та по батькові керівників відповідних прокуратур, їх структурних підрозділів (крім випадків, коли ці відомості належать до інформації з обмеженим доступом);
порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби;
вакантних посад державної служби, рішення про оголошення конкурсу та його умов;
результатів конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби;
початку проходження перевірки відповідно до Закону України "Про очищення влади" та її результатів стосовно посадових та службових осіб органів прокуратури.
8. Підрозділи з питань інформаційних технологій Офісу Генерального прокурора, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури та обласних прокуратур вживають заходів до оприлюднення інформації, у тому числі у формі відкритих даних, щодо:
( Абзац перший пункту 8 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
адрес офіційних вебсайтів органів прокуратури;
адрес електронної пошти.
9. Бухгалтерські служби Офісу Генерального прокурора, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури і обласних прокуратур вживають заходів до оприлюднення інформації, у тому числі у формі відкритих даних, щодо фінансових ресурсів (структури та обсягу бюджетних коштів, порядку та механізму їх витрачання, структури, принципів формування та розміру оплати праці Генерального прокурора, його першого заступника та заступників, заступника Генерального прокурора - керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, його першого заступника та заступника, керівників обласних, окружних прокуратур, їх перших заступників та заступників).
( Пункт 9 розділу III в редакції Наказу Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
10. Підрозділи з питань матеріально-технічного забезпечення Офісу Генерального прокурора, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури і обласних прокуратур вживають заходів до оприлюднення інформації, у тому числі у формі відкритих даних, щодо:
( Абзац перший пункту 10 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
місцезнаходження (поштових адрес) Офісу Генерального прокурора, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, обласних, окружних прокуратур;
( Абзац другий пункту 10 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
службових номерів засобів зв'язку відповідного органу прокуратури та їх керівників (крім випадків, коли такі відомості належать до інформації з обмеженим доступом);
( Абзац третій пункту 10 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
майна (обладнання, програмного забезпечення), отриманого у рамках міжнародної технічної допомоги.
( Пункт 10 розділу III доповнено абзацом четвертим згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
11. Уповноважені особи (уповноважена особа) на проведення закупівель Офісу Генерального прокурора, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, обласних прокуратур вживають заходів до оприлюднення відомостей щодо публічних закупівель.
( Пункт 11 розділу III в редакції Наказу Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
12. Підрозділ з питань організаційного забезпечення Єдиного реєстру досудових розслідувань та інформаційно-аналітичної роботи Офісу Генерального прокурора і відповідні підрозділи Спеціалізованої антикорупційної прокуратури обласних прокуратур вживають заходів до оприлюднення, у тому числі у формі відкритих даних, статистичної інформації про стан кримінальної протиправності та результати прокурорської діяльності (з урахуванням вимог щодо порядку обліку документів, які містять службову інформацію).
( Пункт 12 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
13. Керівники окружних прокуратур вживають заходів до оприлюднення публічної інформації, у тому числі у формі відкритих даних, розпорядниками якої вони є.
14. Контроль за своєчасністю оприлюднення достовірної, точної та повної інформації, її оновлення здійснюють керівники самостійних структурних підрозділів Офісу Генерального прокурора, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, обласних прокуратур та керівники окружних прокуратур.
( Пункт 14 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
15. Загальний контроль за оприлюдненням інформації у порядку, визначеному цим розділом, здійснюють спеціальні структурні підрозділи (відповідальні особи) органів прокуратури.
( Пункт 15 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
IV. Порядок прийому, реєстрації, розгляду запитів на інформацію та надання відповідей
1. Організація забезпечення доступу до інформації за запитами та функціонування спеціальних місць для роботи запитувачів із документами чи їх копіями покладається на спеціальні структурні підрозділи (відповідальних осіб) органів прокуратури та керівників окружних прокуратур.
( Пункт 1 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
2. В Офісі Генерального прокурора, Спеціалізованій антикорупційній прокуратурі та обласних прокуратурах приймання запитів на інформацію здійснюється спеціальними структурними підрозділами (відповідальними особами) органів прокуратури.
( Абзац перший пункту 2 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
У окружних прокуратурах приймання запитів на інформацію здійснюється їх працівниками, згідно з розподілом обов'язків.
( Абзац другий пункту 2 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
3. Письмові запити на інформацію до органів прокуратури подаються у довільній формі поштою, факсом, телефоном, електронною поштою, на особистому прийомі (на вибір запитувача).
З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів запитувачами може використовуватися визначена форма для подання запиту на отримання публічної інформації (додаток 1).
4. Прийом запитувачів інформації здійснюється у спеціально визначених приміщеннях органів прокуратури, в яких створюються умови для подання запитів особами з обмеженими фізичними можливостями.
У разі якщо з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості тощо) особа не може подати письмовий запит, його оформлення здійснюється працівниками спеціальних структурних підрозділів (відповідальними особами) органів прокуратури та працівниками окружних прокуратур згідно з розподілом обов'язків із зазначенням в запиті свого прізвища, імені, по батькові, контактного телефону та наданням копії запиту особі, яка його подала.
( Абзац другий пункту 4 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
5. У запиті на інформацію зазначаються:
прізвище, ім'я, по батькові (найменування) запитувача, поштова адреса або адреса електронної пошти, а також контактний номер засобу зв'язку, якщо такий є;
загальний опис інформації або вид, назва, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит (якщо запитувачу це відомо);
підпис і дата за умови подання запиту в письмовій формі.
6. Запити на інформацію реєструються в інформаційній системі "Система електронного документообігу органів прокуратури України".
В Офісі Генерального прокурора, Спеціалізованій антикорупційній прокуратурі, обласних прокуратурах реєстрацію запитів на інформацію здійснюють спеціальні структурні підрозділи (відповідальні особи) органів прокуратури, після чого невідкладно подають їх заступнику керівника органу прокуратури, відповідальному за організацію роботи цього підрозділу, заступнику Генерального прокурора - керівнику Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, які шляхом вчинення резолюції визначають самостійні структурні підрозділи, до компетенції яких належить надання запитуваної інформації.
( Абзац другий пункту 6 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
У окружних прокуратурах реєстрацію запитів здійснюють працівники, відповідальні за ведення діловодства, після чого невідкладно подають їх керівнику, який шляхом вчинення резолюції визначає виконавця.
7. Запити, які за своїм змістом є зверненнями, реєструються у порядку, визначеному Законом України "Про звернення громадян".
8. Після вчинення резолюції запити невідкладно, але не пізніше наступного робочого дня надаються для організації виконання керівникам самостійних структурних підрозділів Офісу Генерального прокурора, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, обласних прокуратур, а в окружних прокуратурах - виконавцю.
( Пункт 8 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
9. Строки підготовки запитуваної інформації у самостійних структурних підрозділах Офісу Генерального прокурора, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури чи обласних прокуратурах та надання її до спеціальних структурних підрозділів (відповідальним особам) органів прокуратури не можуть перевищувати трьох робочих днів з дня отримання запитів (крім випадків, передбачених частиною другою статті 20 Закону).
( Абзац перший пункту 9 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
У зазначений строк запитувана інформація, у тому числі електронна версія, з копіями необхідних документів до спеціальних структурних підрозділів (відповідальним особам) органів прокуратури надається за підписом керівника самостійного структурного підрозділу за погодженням із заступником Генерального прокурора чи заступником керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури обласної прокуратури.
( Абзац другий пункту 9 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
У разі підпорядкування самостійного структурного підрозділу відповідно до розподілу обов'язків між керівництвом безпосередньо Генеральному прокурору заступнику Генерального прокурора - керівнику Спеціалізованої антикорупційної прокуратури або керівнику обласної прокуратури запитувана інформація у такому самому порядку надається за підписом керівника самостійного структурного підрозділу.
( Абзац третій пункту 9 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
Достовірність та повнота інформації забезпечується відповідним самостійним структурним підрозділом, яким її надано до спеціального структурного підрозділу (відповідальній особі) органу прокуратури.
( Абзац четвертий пункту 9 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
10. Організація опрацювання запитів на публічну інформацію та надання відомостей за запитами на публічну інформацію здійснюється керівниками спеціальних структурних підрозділів (відповідальними особами) органів прокуратури, керівниками окружних прокуратур.
( Пункт 10 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
11. Відповіді надаються запитувачам з копіями відповідних документів (за потреби) у строк не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
12. У випадках, передбачених частиною другою статті 20 Закону, заступником Генерального прокурора, заступниками керівників обласних прокуратур, відповідальними за організацію роботи спеціальних структурних підрозділів (відповідальних осіб) органів прокуратури, заступником Генерального прокурора - керівником Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, керівниками окружних прокуратур термін надання відповіді скорочується до 48 годин з дня отримання запиту, про що зазначається у резолюції.
( Пункт 12 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
13. У разі надання відповіді на запит на інформацію електронною поштою спеціальні структурні підрозділі (відповідальні особи) органів прокуратури, працівники окружних прокуратур згідно з розподілом обов'язків, у день реєстрації передають відповідь засобами електронного зв'язку у форматі PDF.
( Абзац перший пункту 13 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
Підтвердженням відправлення відповіді на запит на інформацію є звіт про відправку, в якому зазначається інформація про відправника відповіді (електронна пошта), дату і час відправки, адресата і зміст документа.
( Абзац другий пункту 13 розділу IV в редакції Наказу Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
14. За наявності підстав, передбачених частиною четвертою статті 20 Закону, заступником Генерального прокурора чи заступником керівника обласної прокуратури, які згідно з розподілом обов'язків між керівництвом відповідають за організацію роботи спеціальних структурних підрозділів (відповідальних осіб) органів прокуратури, заступником Генерального прокурора - керівником Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, строк надання інформації на запит продовжується до 20 робочих днів за обґрунтованим рапортом (службовою запискою) керівника самостійного структурного підрозділу, у якому розглядається запит.
( Абзац перший пункту 14 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
Копія рапорту (службової записки) невідкладно передається до спеціального структурного підрозділу (відповідальній особі), який не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту повідомляє запитувача про продовження строку його розгляду.
( Абзац другий пункту 14 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
У окружних прокуратурах продовження строку розгляду запиту з цих підстав здійснюється їх керівниками за обґрунтованим рапортом виконавця запиту.
15. У разі надходження до органів прокуратури запитів на інформацію, якою вони не володіють, такі запити надсилаються належним розпорядникам у строки, визначені частинами першою та другою статті 20 Закону, з одночасним повідомленням про це запитувача.
V. Відстрочка та відмова у наданні публічної інформації
1. Відстрочка в задоволенні запитів на інформацію допускається в разі, якщо запитувану інформацію не може бути надано для ознайомлення в передбачені Законом строки через настання обставин непереборної сили.
Про відстрочку запитувач повідомляється у письмовій формі з додержанням вимог частин шосто ї, сьомої статті 22 Закону з роз'ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.
2. У наданні інформації на запит може бути відмовлено у разі, якщо:
органи прокуратури не володіють і не зобов'язані володіти відповідно до компетенції запитуваною інформацією;
інформація належить до категорії з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 Закону;
запитувач не відшкодував фактичних витрат на копіювання або друк згідно зі статтею 21 Закону;
не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п'ятою статті 19 Закону.
3. Не підлягає оприлюдненню та наданню на запити інформація з обмеженим доступом, до якої відповідно до статей 7 - 9 Закону належить конфіденційна, таємна і службова інформація.
4. Перелік відомостей, що становлять службову інформацію та можуть міститися в документах органів прокуратури, оприлюднюється на офіційному вебсайті Офісу Генерального прокурора Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, обласних прокуратур.
( Пункт 4 розділу V із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
5. Таємна інформація надається у порядку, визначеному законодавством.
6. Інформація, що містить відомості досудового розслідування, надається лише з письмового дозволу прокурора у визначеному ним обсязі та у порядку, передбаченому Кримінальним процесуальним кодексом України.
7. Інформація про особу надається та використовується з обов'язковим додержанням вимог статті 10 Закону.
Не підлягає оприлюдненню та наданню на запити інформація, якщо при цьому будуть порушені вимоги Закону України "Про захист персональних даних".
8. Ім'я фізичної особи, яка затримана, підозрюється чи обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення, або особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, відповідно до вимог частини четвертої статті 296 Цивільного кодексу України може бути використане (обнародуване) лише в разі набрання законної сили обвинувальним вироком суду щодо неї або винесення постанови у справі про адміністративне правопорушення та в інших випадках, передбачених законом. Ім'я потерпілого від правопорушення може бути обнародуване лише за його згодою.
9. Керівниками самостійних структурних підрозділів Офісу Генерального прокурора, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, обласних прокуратур та керівниками окружних прокуратур при отриманні запитів на інформацію, віднесену до категорії з обмеженим доступом, вживаються заходи щодо перевірки наявності законних підстав для обмеження доступу до такої інформації на час отримання запиту.
( Пункт 9 розділу V із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
10. Відповідь запитувачу про відмову у задоволенні запиту на інформацію надається в письмовій формі з додержанням вимог частини четвертої статті 22 Закону.
VI. Порядок відшкодування фактичних витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитами на публічну інформацію
1. Відповіді на запити на публічну інформацію надаються безкоштовно.
2. Відшкодування запитувачами фактичних витрат на копіювання або друк копій документів здійснюється у разі виготовлення більш як 10 сторінок запитуваних документів. Розмір відшкодування витрат на копіювання або друк копій запитуваних документів визначається відповідно до розрахунку фактичних витрат, який здійснюють бухгалтерські служби Офісу Генерального прокурора, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури і обласних прокуратур на підставі заявки, поданої спеціальними структурними підрозділами (відповідальними особами) органів прокуратури, керівниками окружних прокуратур.
( Пункт 2 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
3. У разі необхідності здійснення копіювання або друку копій документів за запитом на інформацію обсягом більш як 10 сторінок структурний підрозділ, працівник окружної прокуратури, який надає інформацію на запит, упродовж двох робочих днів з дня отримання запиту повідомляє спеціальний структурний підрозділ (відповідальну особу) органу прокуратури, керівника окружної прокуратури про кількість сторінок, що підлягають оплаті запитувачем, та їх формат.
( Пункт 3 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
4. У разі необхідності здійснення копіювання або друку копій документів за запитом на інформацію обсягом більш як 10 сторінок, якщо строк розгляду такого запиту продовжено відповідно до пункту 14 розділу IV цієї Інструкції, такі дані надаються до спеціального структурного підрозділу (відповідальній особі) органу прокуратури не пізніше п'яти робочих днів з дня продовження строку.
( Пункт 4 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
5. Спеціальними структурними підрозділами (відповідальними особами) органів прокуратури, керівниками окружних прокуратур не пізніше 24 годин з часу отримання даних про обсяг інформації подається до бухгалтерських служб Офісу Генерального прокурора, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, обласних прокуратур заявка на виписку рахунка для здійснення оплати фактичних витрат на копіювання або друк копій документів, що надаються за запитом на публічну інформацію (далі - заявка) (додаток 2).
( Пункт 5 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
6. Копіювання та друк копій документів здійснюються у спосіб:
виготовлення копій документів з паперових носіїв за допомогою відповідної копіювально-розмножувальної техніки;
виготовлення цифрових копій документів шляхом сканування з паперових носіїв, їх наступна комп'ютерної обробки та переведення в електронну форму;
друку електронних копій документів тощо.
7. Бухгалтерськими службами Офісу Генерального прокурора, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури та обласних прокуратур на підставі отриманої заявки здійснюється розрахунок фактичних витрат на копіювання або друк копій документів, що надаються за запитом на публічну інформацію, відповідно до встановленого цим наказом розміру фактичних витрат на копіювання або друк копій документів, що надаються за запитом на публічну інформацію (додаток 3), оформлюється рахунок на відшкодування фактичних витрат на копіювання або друк копій документів, що надаються за запитом на публічну інформацію (далі - рахунок) (додаток 4), та упродовж одного робочого дня, а в разі продовження строку на надання інформації - протягом двох робочих днів він передається до відповідного спеціального структурного підрозділу (відповідальній особі) органу прокуратури, керівнику окружної прокуратури для надання його запитувачу інформації.
( Пункт 7 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
8. Сума відшкодування фактичних витрат визначається в межах граничних норм витрат на копіювання або друк копій документів, що надаються за запитом на інформацію, затверджених постановою Кабінету Міністрів України.
Оплата рахунка запитувачем інформації здійснюється у будь-якій фінансовій установі або через електронні платіжні системи.
9. Кошти, що сплачуються як відшкодування витрат на копіювання або друк копій документів, зараховуються на реєстраційні рахунки загального фонду державного бюджету органів прокуратури України, відкриті в органах Державної казначейської служби України, та спрямовуються на відновлення касових видатків для придбання паперу.
10. Після надходження від запитувача інформації коштів на реєстраційні рахунки органів прокуратури бухгалтерськими службами Офісу Генерального прокурора, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, обласних прокуратур надаються до спеціальних структурних підрозділів (відповідальним особам) органів прокуратури, керівникам окружних прокуратур копії раніше виписаних рахунків, підписаних відповідальною особою бухгалтерської служби, з відміткою "Оплачено" та датою надходження коштів на реєстраційні рахунки прокуратури.
( Пункт 10 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
11. Спеціальними структурними підрозділами (відповідальними особами) органів прокуратури впродовж 24 годин з часу отримання копії рахунка повідомляється підрозділ, що надає запитувану інформацію, про оплату запитувачем витрат.
( Абзац перший пункту 11 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
Не пізніше трьох робочих днів з дня отримання повідомлення зазначеним підрозділом копії документів надаються до спеціальних структурних підрозділів (відповідальним особам) органів прокуратури.
( Абзац другий пункту 11 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
12. У разі не визначення органом прокуратури розміру плати за копіювання або друк копій документів, інформація надається безкоштовно.
13. У разі надання особі інформації про неї та інформації, що становить суспільний інтерес, плата за копіювання та друк копій документів не справляється.
VII. Оскарження рішень, дій чи бездіяльності та прийняття рішень за результатами оскарження
1. Рішення, дії чи бездіяльність працівників Офісу Генерального прокурора з питань забезпечення доступу до публічної інформації можуть бути оскаржені Генеральному прокурору або до суду.
Рішення, дії чи бездіяльність працівників Спеціалізованої антикорупційної прокуратури з питань забезпечення доступу до публічної інформації можуть бути оскаржені заступнику Генерального прокурора - керівнику Спеціалізованої антикорупційної прокуратури або до суду.
( Пункт 1 розділу VII доповнено абзацом другим згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
2. Рішення, дії чи бездіяльність працівників обласних і окружних прокуратур з питань забезпечення доступу до публічної інформації можуть бути оскаржені керівникам цих прокуратур, керівництву Офісу Генерального прокурора або до суду.
3. Скарги на ім'я Генерального прокурора заступника Генерального прокурора - керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, керівників обласних та окружних прокуратур розглядаються у порядку та строки, визначені Законом України "Про звернення громадян", з урахуванням положень цієї Інструкції.
( Пункт 3 розділу VII із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
4. У разі подання скарг на рішення, дії чи бездіяльність працівників Офісу Генерального прокурора, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, обласних прокуратур з питань забезпечення доступу до публічної інформації до суду участь у розгляді справ за письмовим дорученням відповідного заступника Генерального прокурора, заступника керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, заступника прокурора обласної прокуратури беруть працівники підрозділів з питань представництва інтересів держави в судах із залученням за необхідності працівників спеціальних структурних підрозділів (відповідальних осіб) органів прокуратури, керівників окружних прокуратур та інших працівників органів прокуратури, якими створювалася і надавалася така інформація.
( Пункт 4 розділу VII із змінами, внесеними згідно з Наказом Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )

Заступник Генерального
прокурора


А. Любович
Додаток 1
до Інструкції про порядок
забезпечення доступу
до публічної інформації
в органах прокуратури України
(пункт 3 розділу IV)
(в редакції наказу Генерального прокурора
від 17 липня 2024 року № 171
)
ЗАПИТ
на отримання публічної інформації
( Див. текст )( Додаток 1 в редакції Наказу Офісу Генерального прокурора № 171 від 17.07.2024 )
Додаток 2
до Інструкції про порядок
забезпечення доступу
до публічної інформації
в органах прокуратури України
(пункт 5 розділу VI)
ЗАЯВКА
на виписку рахунка для здійснення оплати витрат на копіювання або друк копій документів, що надаються за запитом на публічну інформацію
Додаток 3
до Інструкції про порядок
забезпечення доступу
до публічної інформації
в органах прокуратури України
(пункт 7 розділу VI)
РОЗМІР
витрат на копіювання або друк копій документів, що надаються за запитом на публічну інформацію
Послуга, що надається Розмір витрат
Копіювання або друк копій документів формату А4 та меншого розміру (в тому числі двосторонній друк) 0,199 відсотка розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб за виготовлення однієї сторінки
Копіювання або друк копій документів формату А3 та більшого розміру (в тому числі двосторонній друк) 0,299 відсотка розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб за виготовлення однієї сторінки
Копіювання або друк копій документів будь-якого формату, якщо в документах поряд з відкритою інформацією міститься інформація з обмеженим доступом, що потребує її відокремлення, приховування тощо (в тому числі двосторонній друк) 0,399 відсотка розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб за виготовлення однієї сторінки
Виготовлення цифрових копій документів шляхом сканування 0,099 відсотка розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб за виготовлення однієї сторінки
__________
Примітка.
Розмір витрат за виготовлення однієї сторінки встановлюється з урахуванням розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб на дату копіювання, або друку копій документів.
Додаток 4
до Інструкції про порядок
забезпечення доступу
до публічної інформації
в органах прокуратури України
(пункт 7 розділу VI)
РАХУНОК
на відшкодування витрат на копіювання або друк копій документів, що надаються за запитом на публічну інформацію