• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Порядку підготовки матеріалів, на підставі яких надається експертний висновок щодо рівня надзвичайної ситуації

Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи  | Наказ, Схема, Порядок від 23.11.2005 № 352 | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи
  • Тип: Наказ, Схема, Порядок
  • Дата: 23.11.2005
  • Номер: 352
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи
  • Тип: Наказ, Схема, Порядок
  • Дата: 23.11.2005
  • Номер: 352
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
ТА У СПРАВАХ ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ВІД НАСЛІДКІВ
ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
Н А К А З
23.11.2005 N 352
( Наказ скасовано на підставі Наказу Міністерства надзвичайних ситуацій N 1325 від 19.11.2012 )
Про затвердження Порядку підготовки матеріалів, на підставі яких надається експертний висновок щодо рівня надзвичайної ситуації
З метою виконання протоколу N 2 засідання Колегії Міністерства від 21.10.2005 щодо розробки методичних матеріалів стосовно порядку підготовки документів до Кабінету Міністрів України та Урядових комітетів, зокрема, для виділення коштів з резервного фонду державного бюджету,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок підготовки матеріалів, на підставі яких надається експертний висновок щодо рівня надзвичайної ситуації (далі - Порядок), що додається.
2. Начальникам головних управлінь (управлінь) МНС України в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі, начальникам структурних підрозділів з питань цивільного захисту Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій забезпечити використання Порядку при підготовці обґрунтовуючих матеріалів для виділення коштів з резервного фонду бюджету стосовно визначення рівня надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру.
3. Департаменту організації управління, стратегічного планування та моніторингу забезпечити доведення Порядку до головних управлінь (управлінь) МНС України в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі, структурних підрозділів з питань цивільного захисту Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій для використання їх у подальшій роботі.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Антонця В.М.
Міністр В.І.Балога
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МНС України
23.11.2005 N 352
ПОРЯДОК
підготовки матеріалів, на підставі яких надається експертний висновок щодо рівня надзвичайної ситуації
I. Загальні положення
1. Експертний висновок про рівень надзвичайної ситуації вважається підставою для здійснення відповідних заходів щодо реагування на надзвичайні події. Він є сукупністю процедур аналізу надзвичайної події, ідентифікації причин її виникнення, визначення масштабів її наслідків та економічних збитків. Експертний висновок є обґрунтовуючим матеріалом (документом), який готує МНС України (територіальні органи з питань цивільного захисту) і подає Мінекономіки (уповноваженому місцевому органу) для підготовки розпорядження Кабінету Міністрів України (голови державної адміністрації) про виділення коштів з резервного фонду державного (місцевого) бюджету для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.
Схема опрацювання звернень щодо виділення коштів резервного фонду державного бюджету для проведення невідкладних аварійно-відновлювальних робіт наведена у додатку 1.
Експертний висновок щодо оцінки збитків, завданих сільськогосподарським товаровиробникам, та необхідних для їх відшкодування коштів здійснюється Мінагрополітики (пункт 18 Порядку використання коштів резервного фонду бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2002 р. N 415) .
2. Рекомендований Порядок підготовки матеріалів, на підставі яких надається експертний висновок щодо рівня надзвичайної ситуації (далі - Порядок), визначає процедуру підготовки центральними і місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування обґрунтувань щодо обсягів економічних збитків від надзвичайних ситуацій для підготовки експертного висновку про рівень надзвичайної ситуації, яка сталася.
3. Порядок розроблений на підставі вимог постанов Кабінету Міністрів України від 4 лютого 1999 р. N 140 "Про порядок фінансування робіт із запобігання і ліквідації надзвичайних ситуацій та їх наслідків", від 15 лютого 2002 р. N 175 "Про затвердження Методики оцінки збитків від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру", від 29 березня 2002 р. N 415 "Про затвердження Порядку використання коштів резервного фонду бюджету" від 25 жовтня 2002 року N 1591 "Про внесення зміни до Порядку створення і використання матеріальних резервів для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків", від 24 березня 2004 р. N 368 "Про затвердження Порядку класифікації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру за їх рівнями", від 27 липня 2005 р. N 647 "Про внесення змін до Порядку використання коштів резервного фонду бюджету", інших нормативно-правових актів.
4. У Порядку вживаються такі поняття:
аварія - небезпечна подія техногенного характеру, що спричинила загибель людей або створила на об'єкті, території або акваторії загрозу для життя і здоров'я людей і призвела до руйнування будівель, споруд, обладнання і транспортних засобів, порушення виробничого або транспортного процесу чи завдала шкоди довкіллю;
надзвичайна ситуація (НС) - порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об'єкті або території, спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом чи іншою небезпечною подією, яка призвела (може призвести) до загибелі людей та/або значних матеріальних втрат у мирний час і в особливий період;
економічні збитки від НС - оцінені відповідним чином втрати, спричинені надзвичайною ситуацією;
підтоплення територій - комплексний процес, що виявляється під дією техногенних і, частково, природних факторів, при якому в результаті порушення водного режиму і балансу територій за розрахунковий період часу відбувається підвищення рівня підземних вод, що досягає критичних значень;
вихід підґрунтових вод - вихід ґрунтових вод на поверхню землі, викликаний надмірним зволоженням (перезволоженням) ґрунту, який може бути раптовим, періодичним і постійним. Раптовий вихід відбувається у результаті повені чи паводка, що пройшли поблизу, періодичний - внаслідок регулярних повеней або паводків, постійний - зазвичай у зоні зрошувальних каналів, штучного водоймища;
паводок - порівняно короткочасне і нетривале підняття рівня води, що виникає внаслідок швидкого танення снігу льодовиків, рясних дощів;
повінь - значне затоплення водою місцевості в результаті підйому рівня води в річці, озері або морі, що викликається потужним припливом води в період сніготанення або злив, вітрових нагонів води, при заторах;
зсуви - рух мас порід на схилі під впливом власної ваги та навантаження що відбувається в результаті зрушення ґрунту; виникають внаслідок підмиву схилу, сейсмічних поштовхів, перезволоження, особливо за наявності чергування водотривких і водоносних порід, на берегах рік та передгір'ях. З негативних техногенних причин найпомітніше даються взнаки втрати води з інженерних мереж у містах та іригаційних систем за їх межами, що посилює обводнювання ґрунтів;
осідання ґрунтів - ущільнення ґрунту під впливом зовнішнього тиску чи навантаження власної ваги. Осідання ґрунту супроводжується утворенням тріщин у фундаментах і стінах, руйнуванням конструкцій та інженерних мереж. Осідання ґрунту найчастіше є результатом неправильної оцінки проектувальником несучої здатності ґрунту основи. Техногенне замочування нижніх шарів лесової товщі на значну висоту та зміна кліматичних умов призводять до підняття ґрунтових вод, внаслідок чого лесовий ґрунт втрачає структуру і перетворюється на щільну суцільну пливунну ґрунтову масу, що не віддає воду при дренажі, маючи властивості плавуна.
II. Основні вимоги до обґрунтовуючих документів
Кожен документ (звернення, пояснення, довідка, акт) повинен містити повні дані про юридичну особу, що їх підготувала; встановлені чинним законодавством реєстраційні та засвідчуючі підписи і печатки; копії мають бути належним чином засвідчені. Якщо чинним законодавством або нормативними актами вимагається дотримання відповідної форми документа, то він має відповідати цій формі.
Пакет обґрунтувань, який подається до МНС України повинен містити наступні матеріали:
1. Звернення за підписом керівника Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій з коротким описом надзвичайної ситуації, в якому простежено її причинно-наслідковий зв'язок; зазначено чисельність загиблого та постраждалого населення і термін порушення нормальних умов життєдіяльності (вказується для якої кількості осіб); повідомляється розмір фінансування (з місцевих бюджетів, цільових регіональних і бюджетних програм, субвенцій) заходів, направлених на запобігання виникненню надзвичайної ситуації на об'єкті господарювання, а також обсяг асигнувань, спрямованих на ліквідацію наслідків надзвичайної ситуації за рахунок коштів підприємств, установ та організацій, на території яких вона виникла, і додатково - за рахунок районних і обласних резервних фондів, у тому числі матеріальних резервів, які створюються згідно з Бюджетним кодексом України та постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2001 р. N 308 "Про Порядок створення і використання матеріальних ресурсів для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків".
2. Повідомлення про виникнення надзвичайної ситуації та ліквідацію її наслідків - подається Головним управлінням з питань НС та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи облдержадміністрації за формою (НС-1), у взаємодії і взаємоінформуванні управлінь (відділів) планування і моніторингу територіальних головних управлінь (управлінь) МНС України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, через оперативні служби, що встановлено Методичними рекомендаціями (лист МНС України до Ради міністрів АР Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій від 14.01.2004 N 03-281/231).
3. Протокол засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій відповідного рівня (регіонального, місцевого), в якому відображено узагальнену інформацію про наслідки НС, виділення коштів з відповідних резервних фондів (область, район, місто) тощо.
4. Матеріали про результати профілактичних обстежень і оцінка технічного стану об'єкта(згідно з відомостями його технічного паспорта)до виникнення НС.Слід описати стан об'єкта до НС із зазначенням порушень правил технічної експлуатації, якщо вони мали місце (наприклад, недотримання термінів планового ремонту або застосування невідповідних матеріалів), а також кількість профілактичних ремонтів. Виконання вимог статті 3 постанови Кабінету Міністрів України від 5 травня 1997 р. N 409 "Про забезпечення надійності й безпечної експлуатації будівель, споруд та інженерних мереж".
У разі виникнення НС внаслідок вогневої події (пожежі, удару блискавки, вибуху газу, що використовувався для побутових цілей) - дані про ступінь вогнестійкості будівлі, стан електроустановок і електромереж, протипожежний стан будівлі, категорія виробничого процесу за ступенем пожежної небезпеки.
У випадках підтоплення територій населених пунктів внаслідок стихії чи підняття рівня ґрунтових вод - відомості про стан реалізації природоохоронних заходів, передбачених містобудівною документацією, та наявність споруд з інженерного захисту, їх технічний стан на момент виникнення надзвичайних ситуацій.
5. Акти обстеження дефектів і пошкоджень - характеристики категорій стану об'єкта (конструктивних елементів) мають відповідати тим, що встановлені будівельними нормами і правилами із обов'язковим зазначенням ступеня пошкодження (%). Якщо обстеженням визначено, що стан об'єкта чи окремих його конструкцій відповідає III (непридатний для нормальної експлуатації) або IV (аварійний) категорії технічного стану - акт готується спеціалізованою організацією, яка має ліцензію на проведення цього виду робіт.
6. Розрахунки збитків,підготовлені відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 р. N 175. Демонстраційний приклад застосування Методики оцінки збитків наведено у додатку 2.
Зразок розрахунку збитків від НС для будівель, споруд, приміщень, а також приватних та господарських будівель надано у таблиці. При розрахунках слід враховувати, що після кожної повені балансова вартість будинку і доріг падає на 5 - 12%.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
| N | Реквізити | Найменування | Вартість |Балансова| Фактичний |Річний| Коефіцієнт амортизації| Сума |
|з/п|об'єкта(назва,| та кількість | одиниці |вартість | термін | % | 100% - гр. 6 х гр. 7 |збитків|
| | адреса) | пошкоджених |пошкодженої| (грн.) |експлуатації|зносу |_______________________|(грн.) |
| | |конструктивних| площі у | гр. 3 х | (роки) | | 100 |гр. 6 х|
| | | елементів |грн./кв.м | гр. 4 | | | | гр. 9 |
|---+--------------+--------------+-----------+---------+------------+------+-----------------------+-------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7. Документи, що підтверджують отримані суми страхового відшкодування(у разі відсутності договору страхування - пояснення заявника про причини непроведення страхування).
8. Довідку обласного центру з гідрометеорології (у разі надзвичайної ситуації метеорологічного характеру).
III. Вимоги до оцінювання технічного стану об'єкта, що зазнав шкоди від надзвичайної ситуації
Класифікація технічних станів об'єктів та їх конструктивних елементів визначається за нормативними документами з питань обстежень, паспортизації, безпечної та надійної експлуатації виробничих будівель і споруд, затверджених спільним наказом Держбуду та Держнаглядохоронпраці від 27.11.97 N 32/288 та від 30.03.98 N 62/48 (зареєстрований у Мін'юсті 6 липня 1998 р. N 426/2866), Правилами оцінки фізичного зносу житлових будинків ВСН 53-86 (р), Положенням про систему обслуговування, ремонту та реконструкції житлових будівель у містах і селищах України (наказ Держжитлокомунгоспу від 31.12.91 N 135) тощо.
Оскільки, як правило, така оцінка здійснюється візуально, для максимального виключення в ній суб'єктивного фактору та прийняття відповідного рішення, у додатку 3 наводяться основні класифікаційні ознаки технічного стану конструктивних елементів.
Заступник директора
Департаменту цивільного
захисту населення
і територій полковник



В.П.Квашук
Додаток 1
до Порядку підготовки
матеріалів, на підставі
яких надається експертний
висновок щодо рівня
надзвичайної ситуації
СХЕМА N 1
опрацювання звернень щодо виділення коштів резервного фонду державного бюджету для проведення невідкладних аварійно-відновлювальних робіт (до пункту 6а постанови Кабінету Міністрів України від 29 березня 2002 р. N 415) ( 415-2002-п ) ( va352666-05 )
Додаток 2
до Порядку підготовки
матеріалів, на підставі
яких надається експертний
висновок щодо рівня НС
ПРИКЛАД
застосування Методики оцінки збитків від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру ( 175-2002-п )
Приклад застосування Методики оцінки збитків від надзвичайних
ситуацій природного і техногенного характеру ( 175-2002-п )
(далі - Методика) спирається на фактичний приклад надзвичайної
ситуації (НС), що сталася у Яготинському районі Київської області.
Внаслідок стихійного лиха (сильний вітер, град, злива) було
завдано шкоди сільськогосподарським культурам, основним виробничим
фондам сільськогосподарських підприємств, житловим будинкам.
За даними районного відділу МНС України у Яготинському районі
Київської області було знищено 380 га гречки та пошкоджено (на
30%) наступні посіви: кукурудзи - 800 га, жита - 250 га, гороху -
471 га, озимої пшениці - 870 га, ячменю - 450 га, цукрових
буряків - 380 га. Нанесено збитків 5 житловим будинкам комунальної
власності, з яких у всіх пошкоджено покрівлі, у 2 - зафіксовано
обрив електромережі та у 2 - пошкоджено зливові каналізаційні
мережі. Крім того завдано ушкоджень 18 комбайнових причепам (шкода
становила 50 % остаточної балансової вартості).
Послідовність розрахунків заподіяних збитків:
1. Відповідно до розділу 2 Методики ( 175-2002-п ) збитки від
с
втрат не зібраної сільськогосподарської продукції (Пр )
розраховуються на базі показників середньої врожайності основних
видів сільськогосподарських культур для різних регіонів України та
середнього прогнозованого рівня оптових закупівельних цін на
відповідну сільськогосподарську продукцію з урахуванням
нездійснених витрат необхідних для доведення її до товарного виду,
за такою формулою:
i i i i i
с m = (S х k х y х Ц - З )
Пр = E = 1 j j дод ,
i
де E - знак суми;
i
S де - площа пошкодження i-ї сільськогосподарської культури;
i
k - середній коефіцієнт ушкодження посівів i-ї
сільгоспкультури;
i
y - середня очікувана прогностична урожайність i-ї
j
сільськогосподарської культури у j-му регіоні;
i
Ц - прогностична середня оптова ціна i-го виду
j
сільськогосподарської продукції у j-му регіоні на час після збору
врожаю;
i
З - витрати, необхідні для доведення всього обсягу
дод
втраченої i-ї сільськогосподарської продукції до товарної форми;
m - кількість видів втраченої (не зібраної)
сільгосппродукції.
У практичних розрахунках це означатиме, що для кожної з
пошкоджених ділянок (для розрахунків умовно вважаємо, що це
сталося на єдиних ділянках по кожній культурі) існує перелік
необхідних показників, окрім витрат, "необхідних для доведення
всього обсягу втраченої сільськогосподарської продукції до
i
товарної форми" (З ). Але у статистичній звітності (форма
дод
"Обсяги і структура сільськогосподарського ринку")
використовується "ціна виробника" і "ціна попиту". Тобто, фактично
перша відбиває собівартість продукції і її можна вважати за
i i
показник Ц і знехтувати показником З . За умов надання
j дод
місцевими органами влади витрат, що відбивають необхідні для
доведення всього обсягу втраченої сільськогосподарської продукції
до товарної форми, показник цей застосовується разом зі
i
значенням Ц у вигляді "ціна попиту".
j
Для даного прикладу складові розрахунків представимо у
вигляді таблиці 1. Зазначимо, що розрахункова площа пошкодження
для гречки становила 100% (посіви знищено), для інших культур -
30% (коефіцієнт пошкодження, встановлений експертизою місцевих
адміністрацій для даної НС).
Таблиця 1
------------------------------------------------------------------
| Назва |Площа території, що | Фактично |
|сільськогосподарської | потерпіла від НС | розрахункова площа |
| культури | | пошкодження, га |
|----------------------+--------------------+--------------------|
|Гречка | 380 | 380 |
|----------------------+--------------------+--------------------|
|Кукурудза | 800 | 240 |
|----------------------+--------------------+--------------------|
|Жито | 250 | 75 |
|----------------------+--------------------+--------------------|
|Горох | 471 | 141,5 |
|----------------------+--------------------+--------------------|
|Пшениця (озима) | 870 | 261 |
|----------------------+--------------------+--------------------|
|Ячмінь | 450 | 135 |
|----------------------+--------------------+--------------------|
|Цукровий буряк | 380 | 114 |
------------------------------------------------------------------
Для здійснення розрахунку використовуємо середню врожайність
сільськогосподарських культур (за матеріалами статичного збірника
Україна у цифрах Держкомстату України) та дані щодо обсягів і
структури сільськогосподарського ринку для Київської області
(форма Держкомстату).
Отже зниження посівів гречки на ділянці у 380 га при середній
врожайності 0,69 тонн/га становило втрачений врожай у 607,2 тонн.
Середня вартість виробництва гречки у Київській області становила
208,5 грн./тонн. Таким чином, обсяг заподіяного збитку становив
54668,7 грн.
За формулою розрахунок має вигляд:
с i i i i
Пр =S х k х y х Ц = 380 х 1 х 0,69 х 208,5 = 54668,7 (грн.)
j j
Стосовно кукурудзи, розрахунок здійснюється наступним чином:
с i i i i
Пр = S х k х y х Ц = 800 х 0,3 х 2,53 х 196,8 = 119496,96 (грн.)
j j
Розрахунки по всіх пошкоджених культурах проведені в
аналогічний спосіб й наведені у таблиці 2.
Таблиця 2
----------------------------------------------------------------------------------------------
| Назва | Площа | Фактично |Врожайність| Обсяг | Вартість | Обсяг |
|сільськогосподарської|території,|розрахункова| (тонн/га) |втраченого|(грн./тонн)|заподіяного|
| культури | що | площа | | врожаю | | збитку, |
| |потерпіла |пошкодження,| | (тонн) | | грн. |
| |від НС, га| га | | | | |
|---------------------+----------+------------+-----------+----------+-----------+-----------|
|Гречка | 380 | 380 | 0,69 | 262,2 | 208,5 | 54668,7 |
|---------------------+----------+------------+-----------+----------+-----------+-----------|
|Кукурудза | 800 | 240 | 2,53 | 607,2 | 196,8 | 119496,96 |
|---------------------+----------+------------+-----------+----------+-----------+-----------|
|Жито | 250 | 75 | 1,62 | 121,5 | 187,1 | 22732,65 |
|---------------------+----------+------------+-----------+----------+-----------+-----------|
|Горох | 471 | 141,3 | 1,34 | 189,342 | 188,9 | 35766,7 |
|---------------------+----------+------------+-----------+----------+-----------+-----------|
|Пшениця (озима) | 870 | 261 | 2,69 | 702,09 | 114,1 | 80108,47 |
|---------------------+----------+------------+-----------+----------+-----------+-----------|
|Ячмінь | 450 | 135 | 2,21 | 298,35 | 121,4 | 36219,69 |
|---------------------+----------+------------+-----------+----------+-----------+-----------|
|Цукровий буряк | 380 | 114 | 17,4 | 1983,6 | 76 | 148740 |
|--------------------------------------------------------------------------------+-----------|
|РАЗОМ | 497733,17 |
----------------------------------------------------------------------------------------------
2. Пошкодження комбайнових причепів призвело до втрати 50% їх
остаточної балансової вартості. Отже, за формулою 7 Методики
( 175-2002-п ) маємо наступний принцип розрахунку прямих збитків
від пошкодження основних фондів.
n
Прямі збитки від пошкодження основних фондів Ф
B
розраховуються виходячи з мінімально необхідних витрат на ремонт,
відбудову та оновлення функціонування основних фондів виробничого
призначення у повному обсязі.
n n i i
Ф = S = 1((ДЕЛЬТА)P х K ) - Л
B i a B
i
де (ДЕЛЬТА)P - балансова вартість виду основних виробничих
фондів, які повністю або частково були зруйновані, з урахуванням
відповідних коефіцієнтів індексації;
i
K - коефіцієнт амортизації виду основних виробничих фондів;
a
Л - ліквідаційна вартість одержаних матеріалів і
B
устаткування.
Балансова вартість причепів на момент пошкодження складала
650 грн. (за довідкою бухгалтерії АТ "Світанок" з урахуванням
амортизації). Тобто, коефіцієнт амортизації K вже враховано.
Пошкодження знизили вартість на 50%. Таким чином:
i i
n n ((ДЕЛЬТА)P х K ) - Л = (650 х 0,5) - 0 = 325 (грн.)
Ф = S = 1 a B
b i
Для всіх 18 причепів збиток становить 5850 грн.
3. Пошкоджено покрівлі 5 житлових будинків комунальної
власності (вказується адреса), з них у 2 пошкоджено електромережі,
а у 2 - зливові каналізаційні мережі. Розрахунок збитків по
житловому господарству обчислюється формулою 8 Методики
i i
n ((ДЕЛЬТА) P х K ) - Л
Ф = E = 1 a B
Г i
де E - знак суми;
i
(ДЕЛЬТА)P - балансова вартість пошкоджених фондів
невиробничого призначення;
i
K - коефіцієнт амортизації фондів невиробничого призначення;
a
n - кількість видів зазначених фондів невиробничого
призначення;
Л - ліквідаційна вартість одержаних матеріалів і
B
устаткування.
Коефіцієнт амортизації розраховуються за формулою:
T х N
i експ аморт
K = 1 - ________________,
a 100
де T - фактичний термін експлуатації об'єкту (на день
експ
виникнення НС);
N - норма амортизаційних відрахувань (додаток 2 наказу
аморт
N 135 від 31.12.91 Держжитлокомунгоспу).
Розрахунки завданих збитків 5 житловим будинкам комунальної
власності внаслідок пошкодження покрівель надаємо в таблиці 3.
Таблиця 3
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
| N | Адреса | Розмір |Вартість|Балансова| Термін |Річний|Коефіцієнт |Ліквідаційна| Сума |
|з/п| об'єкту |пошкодженої|одиниці |вартість |експлуатації| % |амортизації| вартість |збитків|
| | | покрівлі |покриття| (грн.) | (років) |зносу | | |(грн.) |
| | | (кв.м) |покрівлі| Гр. 3 х | | | | | |
| | | | (грн./ | Гр. 4 | | | | | |
| | | | кв.м) | | | | | | |
|---+-------------+-----------+--------+---------+------------+------+-----------+------------+-------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
|---+-------------+-----------+--------+---------+------------+------+-----------+------------+-------|
| 1.|вул. | 270 | 133,3 | 35991 | 18 | 3,3 | 0,41 | 0 | 14756 |
| |Заводська, 7 | | | | | | | | |
|---+-------------+-----------+--------+---------+------------+------+-----------+------------+-------|
| 2.|вул. | 140 | 59,1 | 8273 | 20 | 2,0 | 0,6 | 0 | 4964 |
| |Демократична,| | | | | | | | |
| |1 | | | | | | | | |
|---+-------------+-----------+--------+---------+------------+------+-----------+------------+-------|
| 3.|вул. | 210 | 66,6 | 13985 | 19 | 2,0 | 0,62 | 0 | 8671 |
| |Демократична,| | | | | | | | |
| |2 | | | | | | | | |
|---+-------------+-----------+--------+---------+------------+------+-----------+------------+-------|
| 4.|вул. Перемоги| 350 | 68,3 | 23888 | 4 | 3,3 | 0,87 | 0 | 20782 |
| |13 | | | | | | | | |
|---+-------------+-----------+--------+---------+------------+------+-----------+------------+-------|
| 5.|вул. Перемоги| 120 | 54,6 | 6553 | 5 | 6,6 | 0,67 | 0 | 4390 |
| |15 | | | | | | | | |
|---------------------------------------------------------------------------------------------+-------|
|РАЗОМ | 53578 |
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Розрахунок завданих збитків електромережам 2 житлових
будинків надано в таблиці 4.
Таблиця 4
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
| N | Адреса | Кількість |Вартість|Балансова| Строк |Річний|Коефіцієнт |Ліквідаційна| Сума |
|з/п| об'єкту |пошкоджених |одиниці |вартість |експлуатації| % |амортизації| вартість |збитків|
| | |електромереж| (грн.) | (грн.) | (років) |зносу | | |(грн.) |
| | | (шт.) | | Гр. 3 х | | | | | |
| | | | | Гр. 4 | | | | | |
|---+-------------+------------+--------+---------+------------+------+-----------+------------+-------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
|---+-------------+------------+--------+---------+------------+------+-----------+------------+-------|
| 1.|вул. | 2 | 6435 | 12870 | 35 | 1,0 | 0,65 | 0 | 8366 |
| |Демократична,| | | | | | | | |
| |1 | | | | | | | | |
|---+-------------+------------+--------+---------+------------+------+-----------+------------+-------|
| 2.|вул. | 4 | 6263 | 25052 | 16 | 1,0 | 0,84 | 0 | 21044 |
| |Демократична,| | | | | | | | |
| |2 | | | | | | | | |
|----------------------------------------------------------------------------------------------+-------|
|РАЗОМ | 29410 |
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Розрахунок завданих збитків зливовим каналізаційним мережам 2
житлових будинків надано у таблиці 5.
Таблиця 5
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
| N | Адреса | Розмір |Вартість|Балансова| Строк |Річний|Коефіцієнт |Ліквідаційна| Сума |
|з/п| об'єкту | пошкодженої |одиниці |вартість |експлуатації| % |амортизації| вартість |збитків|
| | |каналізаційної|(грн./м)| (грн.) | (років) |зносу | | |(грн.) |
| | |мережі (кв.м) | | Гр. 3 х | | | | | |
| | | | | Гр. 4 | | | | | |
|---+-------------+--------------+--------+---------+------------+------+-----------+------------+-------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
|---+-------------+--------------+--------+---------+------------+------+-----------+------------+-------|
| 1.|вул. | 120 | 10 | 1200 | 11 | 1,0 | 0,89 | 0 | 1068 |
| |Заводська, 7 | | | | | | | | |
|---+-------------+--------------+--------+---------+------------+------+-----------+------------+-------|
| 2.|вул. | 105 | 11,2 | 1176 | 39 | 2,0 | 0,22 | 0 | 259 |
| |Демократична,| | | | | | | | |
| |1 | | | | | | | | |
|------------------------------------------------------------------------------------------------+-------|
|РАЗОМ | 1327 |
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Отже загальні збитки по Яготинському району становлять:
З г = 497733,17 + 5850 + 53578 + 29410 + 1327 =587848,17 (грн.)
4. Розрахунок збитків області від НС затверджується
заступником голови облдержадміністрації (головою комісії з питань
техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій) та
підписується головою райдержадміністрації.
Додаток 3
до Порядку підготовки
матеріалів, на підставі
яких надається експертний
висновок щодо рівня
надзвичайної ситуації
ОСНОВНІ НОРМАТИВНІ КЛАСИФІКАЦІЙНІ ОЗНАКИ
технічного стану споруди (будівлі) та її конструктивних елементів
Кожен елемент споруди має характерні ознаки незадовільного стану, які розглянуті нижче. Оцінка технічного стану будівлі надається на основі оцінювання технічного стану окремих її елементів (табл. 1 - 8) і розрахунку величини зносу будівлі в цілому (табл. 9).
основ та фундаментів:
Таблиця 1
Класифікаційні ознаки технічного стану основ та фундаментів
------------------------------------------------------------------
|N з/п | Технічний стан | Ознаки стану | Кількісна оцінка |
|------+-------------------+------------------+------------------|
| I |Нормальний |Дрібні тріщини у |Ширина розкриття |
| | |цоколі. |до 1,5 мм |
| | |Фізико-геологічні | |
| | |процеси і явища, | |
| | |які негативно | |
| | |впливають на умови| |
| | |експлуатації | |
| | |будинку (споруди),| |
| | |відсутні | |
|------+-------------------+------------------+------------------|
| II |Задовільний |Окремі глибокі |Ширина розкриття |
| | |тріщини у цоколях |тріщин до 1,5 мм |
| | |і стінах |Відносне |
| | |Викривлення |нерівномірне |
| | |горизонтальних |осідання з |
| | |ліній цоколя |прогином стін до |
| | |Місцеві вибоїни, |0,01 |
| | |відколи, |Пошкодження на |
| | |порушення |площі 25% |
| | |штукатурного шару | |
| | |цоколя; відсутні | |
| | |деформації, що | |
| | |порушують | |
| | |нормальну | |
| | |експлуатацію | |
| | |будівель (споруд);| |
| | |місцеві деформації| |
| | |поверхні ґрунтів, | |
| | |вимощень, | |
| | |площадок, | |
| | |локальне | |
| | |замочування | |
| | |ґрунтів | |
|------+-------------------+------------------+------------------|
| III |Непридатний до |Наскрізні тріщини |Ширина розкриття |
| |нормальної |у цоколях з |тріщин до 20 - |
| |експлуатації |поширенням на |30 мм |
| | |висоту будівлі |Окремі тріщини до |
| | |(споруди) |70 мм |
| | |Викривлення і |Відносне |
| | |значне осідання |нерівномірне |
| | |окремих ділянок зі|осідання з |
| | |стабілізацією |прогином стін |
| | |деформацій |більше 0,01 |
| | |Деформації, які | |
| | |порушують | |
| | |нормальну | |
| | |експлуатацію | |
| | |будівлі (споруди) | |
| | |Проявлення різкої | |
| | |втрати стійкості | |
| | |ґрунтів | |
|------+-------------------+------------------+------------------|
| IV |Аварійний |Прогресуючі |Ширина розкриття |
| | |наскрізні тріщини |тріщин більше 90 -|
| | |на висоту будинку |100 мм |
| | |(споруди) |Відносна різниця |
| | |Нерівномірні |осідань більше |
| | |осідання |0,02 |
| | |фундаментів, | |
| | |руйнування цоколя | |
| | |перекоси прорізів | |
| | |зсув плит та | |
| | |балок | |
| | |Руйнування | |
| | |конструктивних | |
| | |елементів, що | |
| | |визначають | |
| | |стійкість будівлі | |
| | |(споруди) | |
| | |Деформації | |