• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Ухвала Конституційного Суду України про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 47 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення положень статей 13, 14 Конституції України

Конституційний Суд України  | Ухвала від 06.06.2002 № 34-у/2002
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 06.06.2002
  • Номер: 34-у/2002
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 06.06.2002
  • Номер: 34-у/2002
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Ухвала Конституційного Суду України про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 47 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення положень статей 13, 14 Конституції України
м. Київ, 6 червня 2002 року
N 34-у/2002
Справа N 2-29/2002
Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Селівона Миколи Федосовича - головуючий,
Вознюка Володимира Денисовича,
Іващенка Володимира Івановича,
Козюбри Миколи Івановича,
Корнієнка Миколи Івановича,
Костицького Михайла Васильовича,
Малинникової Людмили Федорівни,
Мироненка Олександра Миколайовича,
Німченка Василя Івановича - суддя-доповідач,
Розенка Віталія Івановича,
Савенка Миколи Дмитровича,
Тимченка Івана Артемовича,
розглянув питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 47 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення положень статей 13, 14 Конституції України.
Заслухавши суддю-доповідача Німченка В.І. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - народні депутати України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням дати офіційне тлумачення положень статей 13, 14 Конституції України.
Автори конституційного подання звертають увагу на те, що положеннями статей 13, 14 Конституції України передбачено нову форму власності, згідно з якою земля, її надра та інші природні ресурси є об'єктами права власності Українського народу, право власності на землю гарантується.
З метою забезпечення додержання конституційних вимог положень статей 13, 14 Конституції України під час розгляду Верховною Радою України проекту закону про суть права власності Українського народу, Земельного кодексу України та інших законодавчих актів народні депутати України порушують клопотання про офіційне тлумачення таких питань:
"1) на кого і на який час поширюється право власності Українського народу на землю та інші природні ресурси;
2) чи залишатиметься власність на землю правом Українського народу, якщо окремі представники народу України володітимуть земельними ділянками, більшими від розмірів, що припадають у середньому на одну людину;
3) чи може власність Українського народу на землю та інші природні ресурси стати власністю іноземців;
4) хто має право від імені Українського народу розпоряджатися землею та іншими природними ресурсами - об'єктами права власності Українського народу;
5) хто може користуватися землею та іншими природними ресурсами - об'єктами права власності Українського народу."
2. Колегія суддів Конституційного Суду України з конституційних подань Ухвалою від 3 квітня 2002 року відмовила у відкритті конституційного провадження у справі з підстав, передбачених пунктом 2 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - невідповідність конституційного подання вимогам, передбаченим Конституцією України, Законом України "Про Конституційний Суд України".
3. Розглянувши конституційне подання, Конституційний Суд України дійшов висновку відмовити у відкритті конституційного провадження у справі.
Згідно зі статтею 93 Закону України "Про Конституційний Суд України" підставою для конституційного подання щодо офіційного тлумачення Конституції України та законів України є практична необхідність у з'ясуванні або роз'ясненні, офіційній інтерпретації положень Конституції України та законів України. Обов'язковою умовою такого письмового клопотання є наявність правового обгрунтування необхідності в офіційному тлумаченні, як того вимагають положення пункту 4 частини другої статті 39 Закону України "Про Конституційний Суд України".
Конституційний Суд України вважає, що суб'єкт права на конституційне подання не навів правового обгрунтування практичної необхідності у тлумаченні положень статей 13, 14 Конституції України, а в порядку офіційного тлумачення цих положень Конституції України фактично просить дати відповіді на сформульовані питання.
Оскільки конституційне подання не відповідає вимогам статей 39, 93 Закону України "Про Конституційний Суд України", згідно з пунктом 2 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" підстав для відкриття конституційного провадження у справі немає.
Враховуючи наведене та керуючись статтею 150 Конституції України, статтями 39, 45, 93 Закону України "Про Конституційний Суд України", Конституційний Суд України
у х в а л и в:
1. Відмовити у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 47 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення положень статей 13, 14 Конституції України на підставі пункту 2 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - невідповідність конституційного подання вимогам, передбаченим Конституцією України, Законом України "Про Конституційний Суд України".
2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною і не може бути оскарженою.
КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ