МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
НАКАЗ
21.03.2014 № 340 |
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі № 1281 від 08.10.2015 )
Про затвердження положень про структурні підрозділи у складі адміністративно-господарського департаменту
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити положення, що додаються, про такі структурні підрозділи у складі адміністративно-господарського департаменту:
відділ контролю фінансово-господарської діяльності підвідомчих підприємств, установ і організацій; відділ моніторингу та аналізу фінансової звітності підвідомчих підприємств, установ і організацій.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.11.2013 № 1346 "Про затвердження положень про структурні підрозділи у складі адміністративно-господарського департаменту".
Заступник Міністра - керівник апарату | О. Кисельов |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
економічного розвитку
і торгівлі України
21.03.2014 № 340
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ контролю фінансово-господарської діяльності підвідомчих підприємств, установ і організацій у складі адміністративно-господарського департаменту
1. Загальні положення
1.1. Відділ контролю фінансово-господарської діяльності підвідомчих підприємств, установ і організацій у складі адміністративно-господарського департаменту (далі - відділ) є структурним підрозділом центрального апарату Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку).
1.2. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства України, наказами Мінекономрозвитку, Положенням про адміністративно-господарський департамент, а також цим Положенням.
1.3. Чисельність відділу визначається відповідно до структури та штатного розпису Мінекономрозвитку.
1.4. Співробітники відділу здійснюють свої функції, керуючись цим Положенням та посадовими інструкціями.
2. Завдання та функції відділу
2.1. Завданнями відділу є:
здійснення відповідно до законодавства функцій із контролю за фінансово-господарською діяльністю державних підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Мінекономрозвитку (далі - підвідомчі підприємства, установи, організації);
здійснення заходів щодо створення, реорганізації і ліквідації підвідомчих підприємств, установ, організацій;
підготування матеріалів та пропозицій для укладення контрактів з керівниками підвідомчих підприємств, установ, організацій, а також здійснення контролю за дотриманням їх вимог;
організаційне і методичне забезпечення ефективної роботи підвідомчих підприємств, установ, організацій;
участь у розгляді скарг, заяв і пропозицій, що надходять від громадян, підприємств, установ і організацій;
надання методичної та консультативної допомоги структурним підрозділам Мінекономрозвитку з питань, що належать до компетенції відділу.
2.2. Відділ відповідно до покладених на нього завдань забезпечує:
формування інформації про фінансово-господарську діяльність підвідомчих підприємств, установ, організацій у межах компетенції відділу;
участь у проведенні реорганізації та ліквідації підвідомчих підприємств, установ, організацій разом з відповідними структурними підрозділами Мінекономрозвитку;
опрацювання установчих документів (статутів, положень) підвідомчих підприємств, установ, організацій та здійснення контролю за їх дотриманням;
опрацювання пропозицій підвідомчих підприємств, установ, організацій щодо утворення їх філій, представництв, відділень та інших відокремлених підрозділів та розроблення проектів положень про них;
опрацювання штатних розписів, структури та чисельності підвідомчих підприємств, установ, організацій та внесення пропозицій щодо їх погодження;
унесення пропозицій до контрактів з керівниками підвідомчих підприємств, установ, організацій у частині терміну їх дії, оплати праці та матеріального стимулювання;
участь у проведенні перевірок (ревізій) фінансово-господарської діяльності підвідомчих підприємств, установ, організацій;
ведення обліку об'єктів державної власності, що належать до сфери управління Мінекономрозвитку, та підвідомчих підприємств, установ, організацій;
здійснення контролю за ефективним використанням та збереженням об'єктів державної власності підвідомчих підприємств, установ, організацій;
надання розпоряднику Єдиного реєстру об'єктів державної власності відомостей про об'єкти державної власності, що належать до сфери управління Мінекономрозвитку, та підвідомчих підприємств, установ, організацій для формування і ведення зазначеного реєстру;
здійснення контролю за проведенням інвентаризації майна підвідомчих підприємств, установ, організацій відповідно до визначеного Кабінетом Міністрів України порядку;
надання підвідомчим підприємствам, установам, організаціям методичної допомоги в оформленні прав на нерухоме майно і земельні ділянки (у разі відсутності необхідних документів) та уточненні їх меж;
опрацювання пропозицій щодо погодження придбання, передавання, списання, відчуження державного майна підвідомчих підприємств, установ, організацій;
виявлення державного майна, яке тимчасово не використовується, та внесення пропозицій щодо умов його подальшого використання;
підготування пропозицій щодо надання орендодавцям об'єктів державної власності згоди на оренду державного майна і пропозицій стосовно умов договорів оренди, які повинні забезпечувати ефективне використання орендованого майна;
здійснення контролю за використанням орендованого державного майна підвідомчих підприємств, установ, організацій;
підготування пропозицій щодо погодження передачі об'єктів державної власності, що перебувають у господарському віданні підвідомчих підприємств, установ, організацій, у комунальну власність, до сфери управління інших органів, уповноважених управляти об'єктами державної власності, господарських структур або в користування Національній академії наук України, галузевих академій наук, а також передачу об'єктів комунальної власності в державну власність у випадках, передбачених законодавством;
підготування пропозицій щодо погодження підвідомчим підприємствам, установам, організаціям договорів про спільну діяльність, договорів комісії, доручення та управління майном, а також унесення змін до них;
розгляд звернень громадян з питань, що належать до компетенції відділу;
підготування пропозицій та відповідних матеріалів керівництву адміністративно-господарського департаменту та Мінекономрозвитку з питань, що належать до компетенції відділу;
розроблення та опрацювання проектів нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції відділу.
3. Права відділу
Відділ для виконання покладених на нього завдань має право в установленому порядку:
отримувати інформацію, документи і матеріали від структурних підрозділів Мінекономрозвитку та підвідомчих підприємств, установ, організацій;
ініціювати скликання нарад, утворення робочих груп з питань, що належать до його компетенції;
за дорученням керівництва департаменту брати участь у нарадах, конференціях та семінарах з питань, що належать до компетенції відділу;
отримувати під час проведення перевірок від посадових осіб підвідомчих підприємств, установ, організацій необхідну інформацію та документи щодо фінансово-господарської діяльності, додержання кошторисної дисципліни, з питань іншої діяльності, а також вимагати матеріали, пов'язані з витратами грошових коштів і матеріальних цінностей;
повертати на доопрацювання підвідомчим підприємствам, установам, організаціям матеріали щодо стану і прогнозу їх фінансово-господарської діяльності, які складені з порушенням вимог законодавства.
4. Керівництво відділом
4.1. Відділ очолює начальник, якого в установленому порядку призначає на посаду та звільняє з посади заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України - керівник апарату.
4.2. Начальник відділу безпосередньо підпорядкований директору адміністративно-господарського департаменту.
4.3. Начальник відділу у своєму безпосередньому підпорядкуванні має заступника начальника відділу.
4.4. Начальник відділу:
здійснює керівництво роботою відділу і несе персональну відповідальність за виконання завдань та функцій, визначених цим Положенням;
організовує, забезпечує та контролює виконання в установлені строки доручень керівництва Мінекономрозвитку та директора адміністративно-господарського департаменту, несе відповідальність за стан виконавської дисципліни у відділі;
за дорученням керівництва Мінекономрозвитку та за зверненнями громадян очолює тематичні перевірки на підвідомчих підприємствах, установах, організаціях разом з відповідними структурними підрозділами Мінекономрозвитку;
забезпечує в межах компетенції реалізацію наявних вимог щодо збереження державної таємниці відповідно до Закону України "Про державну таємницю", уживає необхідних заходів щодо збереження службової інформації у відділі;
визначає ступінь відповідальності та функціональні обов'язки працівників відділу;
затверджує посадові інструкції працівників відділу;
контролює додержання співробітниками відділу правил внутрішнього трудового розпорядку;
організовує разом з департаментом кадрового забезпечення та проходження державної служби роботу у відділі з добору, розстановки кадрів, підвищення їх кваліфікації;
організовує роботу з формування кадрового резерву відділу;
погоджує заяви про призначення, переведення, стажування, звільнення працівників відділу, а також заяви про надання їм відпусток та пропозицій щодо їх відряджень;
готує і подає в установленому порядку на підпис директору адміністративно-господарського департаменту подання про заохочення працівників відділу та накладення дисциплінарних стягнень, а також про присвоєння рангів державних службовців відповідно до законодавства про державну службу;
розробляє і здійснює заходи щодо організації та підвищення ефективності роботи відділу;
організовує розроблення та опрацювання проектів нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції відділу;
за дорученням керівництва Мінекономрозвитку та директора адміністративно-господарського департаменту здійснює представництво в органах виконавчої влади, на підвідомчих підприємствах, в установах і організаціях із питань, що належать до компетенції відділу.
4.5. За відсутності начальника відділу його обов'язки виконує заступник начальника відділу.
4.6. Начальник відділу і його заступник мають право підпису документів з питань, що належать до компетенції відділу, які надсилаються від імені відділу на адресу інших управлінь, відділів та секторів Мінекономрозвитку, утворених у складі самостійних структурних підрозділів.
Начальник відділу контролю фінансово-господарської діяльності підвідомчих підприємств, установ і організацій | В.В. Пилипенко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
економічного розвитку
і торгівлі України
21.03.2014 № 340
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ моніторингу та аналізу фінансової звітності підвідомчих підприємств, установ і організацій у складі адміністративно-господарського департаменту
1. Загальні положення
1.1. Відділ моніторингу та аналізу фінансової звітності підвідомчих підприємств, установ і організацій у складі адміністративно-господарського департаменту (далі - відділ) є структурним підрозділом центрального апарату Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку).
1.2. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства України, наказами Мінекономрозвитку, Положенням про адміністративно-господарський департамент, а також цим Положенням.
1.3. Чисельність відділу визначається відповідно до штатного розпису Мінекономрозвитку.
1.4. Співробітники відділу здійснюють свої функції, керуючись цим Положенням та посадовими інструкціями.
2. Завдання та функції відділу
2.1. Завданнями відділу є:
здійснення відповідно до законодавства моніторингу та аналізу фінансової звітності державних підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Мінекономрозвитку (далі - підвідомчі підприємства, установи, організації);
забезпечення проведення моніторингу фінансової діяльності підвідомчих підприємств, установ, організацій, зокрема виконання показників фінансових планів та здійснення заходів щодо поліпшення їх роботи;
узагальнення та аналіз зведеної фінансової звітності підвідомчих підприємств, установ, організацій;
оброблення інформації про фінансово-господарську діяльність підвідомчих підприємств, установ, організацій у межах компетенції відділу;
опрацювання та узагальнення інформаційно-аналітичних матеріалів щодо ефективності управління об'єктами державної власності, які належать до сфери управління Мінекономрозвитку;
організаційне і методичне забезпечення ефективної роботи підвідомчих підприємств, установ, організацій;
участь у розгляді скарг, заяв і пропозицій, що надходять від громадян, підприємств, установ і організацій;
надання методичної та консультативної допомоги структурним підрозділам Мінекономрозвитку з питань, що належать до компетенції відділу.
2.2. Відділ відповідно до покладених на нього завдань забезпечує:
розгляд і подання на затвердження річних фінансових планів підвідомчих підприємств, установ, організацій та змін до них, а також здійснення контролю за їх виконанням у встановленому порядку;
розгляд і подання на затвердження річних інвестиційних планів підвідомчих підприємств, установ, організацій, а також інвестиційних планів на середньострокову перспективу (3 - 5 років) та здійснення контролю за їх виконанням;
розроблення та затвердження середньо- та довгострокових стратегічних планів розвитку підвідомчих підприємств, установ, організацій та здійснення контролю за їх виконанням;
контроль за своєчасним наданням фінансової звітності посадовими особами підвідомчих підприємств, установ, організацій;
опрацювання та узагальнення інформаційно-аналітичних матеріалів щодо ефективності управління об'єктами державної власності, які належать до сфери управління Мінекономрозвитку;
опрацювання та узагальнення інформації щодо виплати заробітної плати на підвідомчих підприємствах, в установах, організаціях і вжиття заходів з недопущення виникнення заборгованості з виплати заробітної плати;
моніторинг фінансової діяльності шляхом опрацювання фінансових звітів і звітів про виконання показників фінансових планів підвідомчих підприємств, установ і організацій;
проведення аналізу фінансово-господарської діяльності підвідомчих підприємств, установ, організацій;
проведення перевірок (ревізій) фінансово-господарської діяльності підвідомчих підприємств, установ, організацій;
участь у проведенні перевірок разом з відповідними структурними підрозділами Мінекономрозвитку за дорученням керівництва Міністерства та за зверненнями громадян;
опрацювання та погодження проектів наказів про облікову політику підвідомчих підприємств, установ, організацій;
опрацювання та надання пропозицій щодо погодження щорічної матеріальної винагороди за ефективне управління майном, винагороди за підсумками роботи за рік, за вислугу років, а також преміювання керівників підвідомчих підприємств, установ, організацій;
здійснення контролю за відрахуванням до Державного бюджету України частини прибутку (доходу) підвідомчими підприємствами, установами, організаціями;
опрацювання бюджетних запитів та контроль за використанням коштів за бюджетною програмою КПКВК 1201120 "Фінансова підтримка видань з економічних питань і забезпечення функціонування веб-порталу з питань державних закупівель", закріпленою за департаментом;
підготування щомісячної оновленої інформації щодо мережі підвідомчих підприємств, установ, організацій для надання її відділу внутрішнього аудиту Мінекономрозвитку;
підготування аналітичних документів з питань діяльності підвідомчих підприємств, установ, організацій;
підготування пропозицій та відповідних матеріалів керівництву Мінекономрозвитку з питань, що належать до компетенції відділу;
розроблення та опрацювання проектів нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції відділу.
3. Права відділу
Відділ для виконання покладених на нього завдань має право в установленому порядку:
отримувати інформацію, документи і матеріали від структурних підрозділів Мінекономрозвитку та підвідомчих підприємств, установ, організацій;
ініціювати скликання нарад, утворення робочих груп з питань, що належать до компетенції відділу;
за дорученням директора департаменту брати участь у нарадах, конференціях та семінарах із питань, що належать до компетенції відділу;
отримувати під час проведення перевірок від посадових осіб підвідомчих підприємств, установ, організацій необхідну інформацію та документи щодо фінансово-господарської діяльності, додержання кошторисної дисципліни, з питань іншої діяльності, а також вимагати матеріали, пов'язані з витратами грошових коштів і матеріальних цінностей;
повертати для доопрацювання підвідомчим підприємствам, установам і організаціям матеріали, які складені з порушенням вимог законодавства, щодо стану і прогнозу фінансово-господарської діяльності, звітності підвідомчих підприємств, установ, організацій.
4. Керівництво відділом
4.1. Відділ очолює начальник, якого в установленому порядку призначає на посаду та звільняє з посади заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України, - керівник апарату.
4.2. Начальник відділу безпосередньо підпорядкований директору адміністративно-господарського департаменту.
4.3. Начальник відділу у своєму безпосередньому підпорядкуванні має заступника начальника відділу.
4.4. Начальник відділу:
здійснює керівництво роботою відділу і несе персональну відповідальність за виконання завдань та функцій, визначених цим Положенням;
організовує, забезпечує та контролює виконання в установлені строки доручень керівництва Мінекономрозвитку і директора адміністративно-господарського департаменту, несе відповідальність за стан виконавської дисципліни у відділі;
за дорученням керівництва Мінекономрозвитку очолює перевірки (ревізії) фінансово-господарської діяльності підвідомчих підприємств, установ, організацій;
забезпечує в межах компетенції реалізацію наявних вимог щодо збереження державної таємниці відповідно до Закону України "Про державну таємницю", уживає необхідних заходів із збереження службової інформації у відділі;
визначає ступінь відповідальності та функціональні обов'язки працівників відділу;
затверджує посадові інструкції працівників відділу;
контролює додержання співробітниками відділу правил внутрішнього трудового розпорядку;
організовує разом з департаментом кадрового забезпечення та проходження державної служби роботу у відділі з добору, розстановки кадрів, підвищення їх кваліфікації;
координує роботу з формування кадрового резерву відділу;
погоджує заяви про призначення, переведення, стажування, звільнення працівників відділу, а також заяви про надання їм відпусток та пропозиції щодо їх відряджень;
готує і подає в установленому порядку на підпис директору адміністративно-господарського департаменту подання про заохочення працівників відділу та накладення дисциплінарних стягнень, а також про присвоєння рангів державних службовців відповідно до законодавства про державну службу;
розробляє і здійснює заходи щодо організації та підвищення ефективності роботи відділу;
організовує розроблення та опрацювання проектів нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції відділу;
за дорученням керівництва Мінекономрозвитку і директора адміністративно-господарського департаменту здійснює представництво в інших органах виконавчої влади, на підвідомчих підприємствах, в установах, організаціях із питань, що належать до компетенції відділу.
4.5. За відсутності начальника відділу його обов'язки виконує заступник начальника відділу.
4.6. Начальник відділу і його заступник мають право підпису документів, що надсилаються від імені відділу, з питань, що належать до компетенції відділу, на адресу інших управлінь, відділів та секторів Мінекономрозвитку, утворених у складі самостійних структурних підрозділів.
Начальник відділу моніторингу та аналізу фінансової звітності підвідомчих підприємств, установ і організацій | Р.В. Кропивницький |