ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ПО ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСАХ
Н А К А З
05.11.2003 N 282 |
( Наказ скасовано на підставі Наказу Державного комітету України по земельних ресурсах N 399 від 08.12.2004 )
Про затвердження Типового положення про Управління організації інспекторської діяльності з контролю за використанням та охороною земель обласного головного управління земельних ресурсів
На виконання пункту 2 статті 14 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" від 19.06.2003 N 963-IV та доручення Кабінету Міністрів України від 28.07.2003 N 42518
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Типове положення про Управління організації інспекторської діяльності з контролю за використанням та охороною земель обласного головного управління земельних ресурсів (додається).
2. Начальникам обласних головних управлінь земельних ресурсів у місячний термін розробити на підставі Типового положення та подати на погодження до Державної інспекції з контролю за використанням і охороною земель Положення про Управління організації інспекторської діяльності з контролю за використанням та охороною земель обласного головного управління земельних ресурсів.
3. Начальнику Державної інспекції з контролю за використанням і охороною земель Нечипоренку О.М. забезпечити розгляд та погодження вищезазначених Положень.
4. Наказ Держкомзему України від 09.07.2003 N 151 "Про затвердження Типового положення про Управління організації інспекторської діяльності з контролю за використанням і охороною земель обласного головного управління земельних ресурсів" вважати таким, що втратив чинність.
5. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Голова Комітету | А.С.Даниленко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного комітету
України по земельних
ресурсах
05.11.2003 N 282
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про Управління організації інспекторської діяльності з контролю за використанням та охороною земель обласного головного управління земельних ресурсів
1. Управління організації інспекторської діяльності з контролю за використанням та охороною земель (далі - Облдержземінспекція) діє у складі обласного головного управління земельних ресурсів і підпорядковується йому.
У частині здійснення державного контролю за використанням та охороною земель Облдержземінспекція підпорядковуються Державній інспекції України з контролю за використанням і охороною земель (далі - Держземінспекція).
2. Облдержземінспекція входить до складу органів, які становлять єдину систему органів державного контролю за використанням та охороною земель.
3. Облдержземінспекція у своїй діяльності керується Конституцією України, Земельним кодексом України та іншими законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами та розпорядженнями Держкомзему України та Держземінспекції, Положенням про обласне головне управління земельних ресурсів, а також цим Положенням.
4. Основними завданнями Облдержземінспекції є:
забезпечення додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами земельного законодавства України;
забезпечення реалізації державної політики у сфері охорони та раціонального використання земель;
запобігання порушенням законодавства України у сфері використання та охорони земель, своєчасне виявлення таких порушень і вжиття відповідних заходів щодо їх усунення;
забезпечення додержання власниками землі та землекористувачами стандартів і нормативів у сфері охорони та використання земель, запобігання забрудненню земель та зниженню родючості ґрунтів.
5. До повноважень Облдержземінспекції належить:
а) здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині:
додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю;
виконання вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням;
додержання вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових угод, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок;
ведення державного обліку і реєстрації земель, достовірності інформації про земельні ділянки та їх використання;
розміщення, проектування, будівництво та введення в дію об'єктів, що негативно впливають або можуть негативно вплинути на стан земель;
виконання комплексу необхідних заходів щодо захисту земель від ерозії, селів, підтоплення, заболочування, вторинного засолення, переосушення, ущільнення, псування, забруднення, засмічення відходами, заростання бур'янами, чагарниками та дрібноліссям;
дотримання строків своєчасного повернення тимчасово зайнятих земельних ділянок та обов'язкового виконання заходів щодо приведення їх у стан, придатний для використання за призначенням;
виконання умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту під час проведення гірничодобувних, геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт, пов'язаних з порушенням ґрунтового покриву, своєчасного проведення рекультивації порушених земель в обсягах, передбачених проектом рекультивації земель;
дотримання правил, установленого режиму експлуатації протиерозійних, гідротехнічних споруд, збереження захисних насаджень і межових знаків;
додержання встановленого законодавством порядку визначення та відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва;
додержання строків розгляду заяв чи клопотань щодо набуття і реалізації прав на землю;
б) внесення до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотань щодо:
приведення у відповідність із законодавством прийнятих ними рішень з питань регулювання земельних відносин, використання та охорони земель;
обмеження або зупинення освоєння земельних ділянок у разі розробки корисних копалин, у тому числі торфу, проведення геологорозвідувальних, пошукових та інших робіт з порушенням вимог земельного законодавства України;
припинення будівництва та експлуатації об'єктів у разі порушення вимог земельного законодавства України до повного усунення виявлених порушень і ліквідації їх наслідків;
припинення права користування земельною ділянкою відповідно до закону;
в) одержання в установленому законодавством порядку від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, власників і користувачів, у тому числі орендарів, земельних ділянок документів, матеріалів та іншої інформації, необхідної для виконання покладених на нього завдань;
г) видачі спеціальних дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок відповідно до затверджених в установленому законом порядку проектів;
ґ) участь у розробці нормативно-правових актів з питань державного контролю за використанням та охороною земель;
д) вжиття відповідно до закону заходів щодо повернення самовільно зайнятих земельних ділянок їх власникам або користувачам;
е) вирішення інших питань відповідно до закону.
6. Облдержземінспекція має право:
безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель;
давати обов'язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель;
складати акти перевірок, протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності;
у разі неможливості встановлення особи правопорушника земельного законодавства на місці вчинення правопорушення доставляти його до органів внутрішніх справ чи місцевих органів державної влади для встановлення особи та складання протоколу про адміністративне правопорушення;
викликати громадян, у тому числі посадових осіб, для одержання від них усних або письмових пояснень з питань, пов'язаних з порушенням земельного законодавства України;
передавати до органів прокуратури, органів дізнання та досудового слідства акти перевірок та інші матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки злочину;
проводити у випадках, встановлених законом, фотографування, звукозапис, кіно- і відеозйомку як допоміжний засіб для запобігання порушенням земельного законодавства України;
звертатися до органів прокуратури з клопотанням про подання позову до суду щодо відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також повернення самовільно чи тимчасово зайнятих земельних ділянок, строк користування якими закінчився.
Державні інспектори з контролю за використанням та охороною земель можуть мати й інші повноваження відповідно до закону.
Державні інспектори під час виконання службових обов'язків мають право на носіння форменого одягу встановленого зразка та використовувати спеціальні транспортні засоби з кольорографічним забарвленням і написом з емблемою в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
7. Начальник Облдержземінспекції призначається на посаду і звільняється з посади Головою Держкомзему України за поданням начальника обласного головного управління земельних ресурсів, погодженого з начальником Держземінспекції.
8. Начальник Облдержземінспекції за посадою є заступником начальника обласного головного управління земельних ресурсів - заступником Головного державного інспектора з контролю за використанням і охороною земель області та членом колегії обласного головного управління земельних ресурсів.
9. Начальник Облдержземінспекції має заступника, який за посадою є одночасно начальником відділу, призначається на посаду і звільняється з посади начальником обласного головного управління земельних ресурсів за поданням начальника Облдержземінспекції. У штатному розписі Облдержземінспекції, в залежності від чисельності, може бути передбачена посада звільненого заступника начальника Облдержземінспекції.
10. Начальник Облдержземінспекції:
1) здійснює керівництво діяльністю Облдержземінспекції, несе персональну відповідальність перед начальником обласного головного управління земельних ресурсів, начальником Держземінспекції за виконання покладених на Облдержземінспекцію завдань з питань здійснення державного контролю за використанням та охороною земель;
2) розробляє та подає на погодження начальнику Держземінспекції Положення про Облдержземінспекцію, а після його погодження - на затвердження начальнику обласного головного управління земельних ресурсів;
3) вносить пропозиції начальнику обласного головного управління земельних ресурсів щодо:
- призначення на посади і звільнення з посад свого заступника, керівників та працівників структурних підрозділів Облдержземінспекції;
- формування структури та штатного розпису обласного головного управління земельних ресурсів з питання чисельності працівників Облдержземінспекції;
- притягнення до дисциплінарної відповідальності свого заступника, керівників та працівників структурних підрозділів Облдержземінспекції;
4) визначає ступінь відповідальності свого заступника, керівників та працівників структурних підрозділів Облдержземінспекції;
5) візує накази обласного головного управління земельних ресурсів з питань здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, організовує і контролює їх виконання;
6) подає на затвердження начальнику обласного головного управління земельних ресурсів положення про структурні підрозділи та посадові інструкції працівників Облдержземінспекції;
7) здійснює інші повноваження, передбачені законодавством України та цим Положенням.
11. Заступник начальника Облдержземінспекції та начальники відділів є одночасно старшими державними інспекторами з контролю за використанням та охороною земель, головні, провідні спеціалісти, спеціалісти I та II категорій - державними інспекторами з контролю за використанням та охороною земель.
12. Граничну чисельність працівників Облдержземінспекції, в межах граничної чисельності працівників обласного головного управління земельних ресурсів, затверджує Голова Держкомзему України за поданням начальника обласного головного управління земельних ресурсів.
13. Структуру Облдержземінспекції як структурного підрозділу обласного головного управління земельних ресурсів затверджує начальник обласного головного управління земельних ресурсів за погодженням з Головою Держкомзему України.
14. Облдержземінспекція як структурний підрозділ обласного головного управління земельних ресурсів утримуються за рахунок Державного бюджету України у межах кошторису та коштів, передбачених на утримання обласного головного управління земельних ресурсів.
Начальник Державної інспекції з контролю за використанням і охороною земель | О.М.Нечипоренко |