• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо практичного застосування окремих норм законодавства в частині справляння плати за ліцензію на право роздробної торгівлі алкогольними напоями

Державна податкова служба України | Індивідуальна податкова консультація від 28.01.2022 № 248/ІПК/99-00-09-03-02-06
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 28.01.2022
  • Номер: 248/ІПК/99-00-09-03-02-06
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 28.01.2022
  • Номер: 248/ІПК/99-00-09-03-02-06
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
28.01.2022 N 248/ІПК/99-00-09-03-02-06
Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення Товариства стосовно надання індивідуальної податкової консультації щодо практичного застосування окремих норм законодавства в частині справляння плати за ліцензію на право роздробної торгівлі алкогольними напоями, та в межах компетенції повідомляє.
У зверненні Товариство зазначає, що Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень" від 30.11.2021 р. N 1914-IX (далі - Закон N 1914), частину тридцять четверту статті 15 Закону України " Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" (далі - Закон N 481) було викладено в наступній редакції: "Ліцензія видається за поданою нарочно, поштою або в електронному вигляді заявою суб'єкта господарювання (у тому числі іноземного суб'єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію (крім ліцензії на оптову торгівлю пальним за наявності місць оптової торгівлі пальним, роздрібну торгівлю пальним, зберігання пального з метою подальшої його реалізації іншим споживачам)".
Окремі територіальні органи державної податкової служби України, які уповноважені видавати суб'єктам господарювання ліцензії на право роздробної торгівлі алкогольними напоями, трактують вищевказані положення (частину тридцять четверту статті 15 Закону N 481) таким чином, що суб'єкт господарювання зобов'язаний при зверненні до податкового органу із заявою про отримання ліцензії на право роздробної торгівлі алкогольними напоями здійснити річний платіж за ліцензію i надати підтверджуючі документи.
Разом з цим, Товариство не погоджується з такими твердженнями окремих територіальних органів Державної податкової служби України, оскільки положеннями частини двадцять дев'ятої статті 15 Закону N 481 чітко унормовано, що плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, справляється щоквартально рівними частками зараховується до місцевих бюджетів згідно з чинним законодавством
Для врегулювання спірних питань стосовно застосування окремих положень законодавства щодо порядку отримання ліцензії на право роздробної торгівлі алкогольними напоями Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:
1. Чи вірно розуміє Товариство, що в силу положень статті 15 Закону N 481 плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, родинами, що використовуються в електронних сигаретах, справляється щоквартально рівними частками і зараховується до місцевих бюджетів згідно з чинним законодавством?
2. Чи вірно розуміє Товариство, що в силу положень статті 15 Закону N 481, суб'єкт господарювання до заяви про видачу ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями має подати документ, що підтверджує сплату квартального платежу за ліцензію?
3. Чи вірно розуміє Товариство, що в силу положень статті 15 Закону N 481, суб'єкт господарювання не зобов'язаний подавати до заяви про видачу ліцензії на право роздробної торгівлі алкогольними напоями документ, шо підтверджує внесення річної плати за ліцензію?
Щодо питань 1 - 3
Законом N 481 встановлений порядок ліцензування оптової торгівлі спиртом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним; роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним; зберігання пального.
Частиною тридцять четвертою статті 15 Закону N 481, у редакції Закону N 1914, передбачено, що ліцензія видається за поданою нарочно, поштою або в електронному вигляді заявою суб'єкта господарювання (у тому числі іноземного суб'єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію (крім ліцензії на оптову торгівлю пальним за наявності місць оптової торгівлі пальним, роздрібну торгівлю пальним, зберігання пального з метою подальшої його реалізації іншим споживачам).
Водночас, частиною двадцять дев'ятою статті 15 Закону N 481 передбачено особливі умови внесення річної плати за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, а саме: плата за такі ліцензії, справляється щоквартально рівними частками і зараховується до місцевих бюджетів згідно з чинним законодавством.
Враховуючи викладене, для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями суб'єкт господарювання до заяви про видачу ліцензії на такий вид господарської діяльності має подати документ, що підтверджує внесення частини річної плати (квартального платежу) за ліцензію.
Пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).