• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Положення про схвалення оцінки охорони і плану охорони портового засобу та порядок видачі актів про відповідність

Міністерство транспорту та звязку України , Державний департамент морського і річкового транспорту  | Наказ, Форма типового документа, Лист, Положення від 09.11.2005 № 231 | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Міністерство транспорту та звязку України , Державний департамент морського і річкового транспорту
  • Тип: Наказ, Форма типового документа, Лист, Положення
  • Дата: 09.11.2005
  • Номер: 231
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство транспорту та звязку України , Державний департамент морського і річкового транспорту
  • Тип: Наказ, Форма типового документа, Лист, Положення
  • Дата: 09.11.2005
  • Номер: 231
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНИЙ ДЕПАРТАМЕНТ МОРСЬКОГО І РІЧКОВОГО ТРАНСПОРТУ
Н А К А З
09.11.2005 N 231
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державного департаменту морського і річкового транспорту N 4 від 16.01.2008 )
Про затвердження Положення про схвалення оцінки охорони і плану охорони портового засобу та порядок видачі актів про відповідність
З метою виконання вимог розділів 4.3.2, 4.3.4, 15.2.1, 16.2 частини A, розділу 16.62 частини B Міжнародного кодексу з охорони суден і портових засобів (Кодекс ISPS), циркуляра Комітету з безпеки на морі IMO MSC/Circ.1131 від 14.12.2004 р. "Тимчасове керівництво з добровільної самооцінки Урядів учасників Конвенції СОЛАС-74 щодо впровадження і дотримання вимог Глави XI-2 Конвенції СОЛАС-74 і Кодексу ОСПЗ
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про схвалення оцінки охорони і плану охорони портового засобу та порядок видачі актів про відповідність (додається).
2. Адміністративно-господарському відділу (Косков М.О.) у 3-денний термін забезпечити доведення цього наказу до керівництва морських торговельних портів, річних портів та портових засобів.
3. ДП "Агентство морської безпеки" (Скворцов Г.П.) проведення оцінки охорони і плану охорони портового засобу та видачу актів про відповідність привести у відповідність до Положення.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника директора Георга-Копулоса О.В.
Директор І.Горобець
Додаток
до наказу Укрморрічфлоту
09.11.2005 N 231
ПОЛОЖЕННЯ
про схвалення оцінки охорони і плану охорони портового засобу та порядок видачі актів про відповідність
1. Загальні положення
1.1. Положення про схвалення оцінок і планів охорони портових засобів та про порядок видачі актів про відповідність (далі - Положення) розроблено на підставі A/15.2.1, A/16.2 і B/15.2.1, B/16.5, B/16.62 Міжнародного кодексу з охорони суден і портових засобів (Кодекс ISPS), циркуляра MSC/Circ. 1131 від 14.12.2004 р. і є документом, що регламентує умови, правила, процедури і порядок схвалення оцінок охорони та планів охорони портових засобів та отримання портовим засобом Акту про відповідність положенням гл.XI-2 Конвенції SOLAS-74 і Кодексу ISPS.
1.2. Дія цього Положення поширюється на всі портові засоби, які підпадають під дії положень глави XI-2 Конвенції SOLAS-74 і частини A Кодексу ISPS, незалежно від форм власності.
2. Терміни та визначення
Терміни та їх визначення, що вживаються в Положенні, трактуються таким чином.
Міжнародний кодекс з охорони суден і портових засобів - нормативний документ, що складається з частини A (положення цієї частини повинні розглядатися як обов'язкові) і частини B (положення цієї частини повинні розглядатися як рекомендаційні), прийнятий 12 грудня 2002 року Резолюцією 2 Конференції держав - учасниць Міжнародної конвенції про охорону людського життя на морі 1974 року з поправками.
Призначений орган - організація в системі Уряду, на яку покладена відповідальність за впровадження глави XI-2 Конвенції SOLAS-74 та Кодексу ISPS на морському і річковому транспорті України.
Відповідно до п. 1 наказу Міністерства транспорту та зв'язку України від 02.02.2005 р. N 25 "Про організаційні заходи з посилення охорони на морі" функції Призначеного органу покладено на Державний департамент морського і річкового транспорту Міністерства транспорту та зв'язку України.
Визнана організація в сфері охорони на морі - організація, яка має відповідних експертів з питань морської безпеки і з відповідними знаннями експлуатації судна і порту, уповноважена виконувати діяльність з оцінки, перевірки, погодження, сертифікації, що регламентується главою XI-2 Конвенції SOLAS-74 та частиною A Кодексу ISPS.
Відповідно до п. 2 наказу Міністерства транспорту та зв'язку України від 02.02.2005 р. N 25 "Про організаційні заходи з посилення охорони на морі" визнаними організаціями в області охорони на морі призначені: Державне підприємство "Агентство морської безпеки" (далі - ДП "АМБ") та Регістр судноплавства України.
Портовий засіб - місце, визначене Призначеним органом, де відбувається взаємодія судно/порт. Воно включає території, а саме: якірні стоянки, причали для очікування і відповідні підходи з моря.
План охорони портового засобу (далі - ПОПЗ) документ, регламентуючий порядок та процедури виконання заходів, що призначені для захисту інфраструктури портового засобу (далі - ПЗ), суден, вантажів, вантажних транспортних одиниць, людей і суднових запасів від ризиків порушення охорони.
Рівень охорони - оцінка ступеня ризику, якщо інцидент безпеки наступить або відбудеться.
Рівень охорони 1 - рівень, на якому постійно повинні підтримуватися певні мінімальні заходи щодо забезпечення охорони.
Рівень охорони 2 - рівень, на якому через підвищений ризик настання інциденту безпеки повинні підтримуватися відповідні додаткові заходи щодо забезпечення охорони.
Рівень охорони 3 - рівень, на якому протягом обмеженого часу, коли ймовірним або неминучим є настання інциденту безпеки, повинні підтримуватися особливі специфічні заходи для забезпечення охорони, включаючи випадки, якщо неможливо визначити конкретну мету нападу.
Офіцер охорони портового засобу - посадова особа портового засобу, що призначена відповідальною за розробку, запровадження, перегляд і виконання ПОПЗ ПЗ, а також за зв'язок з офіцерами охорони суден та компаній.
3. Організація проведення Оцінки охорони портового засобу та її періодичність
3.1. Проведення оцінки охорони ПЗ (далі - ООПЗ) є важливою і невід'ємною складовою розробки ПОПЗ і проводиться з метою виявлення небезпек та відпрацювання відповідних контрзаходів для запобігання або зведення до мінімуму наслідків будь-якого можливого інциденту, якщо такий матиме місце.
3.2. Підставою для проведення ООПЗ є звернення начальника порту (власника ПЗ) до Призначеного органу про внесення ПЗ до реєстру конвенційних ПЗ.
Метою проведення ООПЗ є виявлення у ПЗ слабких місць в інфраструктурі, інструкціях, ПОПЗ та процедурах з захисту і охорони, включаючи людський фактор шляхом проведення постійного моніторингу стану морської безпеки ПЗ або перевірки ПЗ на відповідність вимогам Кодексу ISPS.
3.3. ООПЗ проводить ДП "АМБ" - визнана організація в сфері охорони на морі (далі - ВОСОМ), відповідно до п. 5 додатка 2 наказу Міністерства транспорту та зв'язку України від 02.02.2005 р. N 25 "Про організаційні заходи з посилення охорони на морі" на договірних засадах та за калькуляцією кошторисної вартості проведення оцінки охорони ПЗ, затвердженої Призначеним органом.
3.4. До проведення оцінки охорони ПЗ ВОСОМ може залучати відповідних експертів з питань:
- існуючих загроз для охорони ПЗ;
- розпізнавання та виявлення різних видів зброї, небезпечних речовин і пристроїв;
- розпізнавання (на недискримінаційній підставі) характерних і поведінкових шаблонів людей, що можуть створювати потенційну загрозу охороні;
- технологій, що використовуються для обману охоронних заходів;
- методів провокування інцидентів безпеки;
- наслідків вибухів для конструкцій і служб портових засобів;
- охорони портових засобів;
- практики роботи в порту;
- заходів на випадок надзвичайних обставин, забезпечення готовності і реагування на них;
- заходів фізичної охорони (наприклад, встановлення огорожі);
- систем радіотелекомунікацій, включаючи комп'ютерні системи та мережі;
- транспорту і цивільного будівництва;
- суднових і портових операцій;
- офіцерів охорони ПЗ, представників навчальних закладів морського транспорту.
3.5. ООПЗ повинна включати такі елементи:
- визначення і оцінку основного майна та інфраструктури, захист яких має першочергове значення;
- визначення можливої загрози майну та інфраструктурі для забезпечення заходів з захисту та охорони і встановлення пріоритетності їх виконання;
- виявлення, вибір і встановлення черговості контрзаходів та процедурних змін, а також визначення рівня їх ефективності для зниження вразливості;
- виявлення слабких місць в інфраструктурі, інструкціях, ПОПЗах та процедурах з захисту та охорони, включаючи людський фактор, а також в таких аспектах охорони, як:
- фізична охорона;
- конструкційна цілісність;
- системи захисту персоналу;
- методика виконання процедур;
- системи радіотелекомунікацій, включаючи комп'ютерні системи і мережі;
- транспортна інфраструктура;
- комунальні служби;
- інші об'єкти, що, будучи ушкодженими або використаними для незаконного спостереження, впливатимуть в межах ПЗ на безпеку людей, майна тощо;
- визначення периметра зон обмеженого доступу ПЗ (заборонених зон ПЗ) та заходів контролю щодо доступу у них;
- визначення границь ПЗ по периметру, та заходів контролю доступу в ПЗ відповідно до кожного рівня охорони;
- визначення маршрутів переміщення по напрямку в ПЗ і з ПЗ (пасажирів, членів екіпажів, прибуття суден, доставки вантажів).
3.6. Призначений орган може надати ВОСОМ дозвіл на те, щоб ООПЗ охоплювала більше одного ПЗ, якщо оператор, місце розташування, експлуатація, устаткування і будова цих ПЗ є подібними.
3.7. Результати оцінки охорони ПЗ повинні переглядатися і поновлюватись у випадку зміни таких обставин (але не рідше, ніж раз у два роки):
- зовнішньополітичної ситуації;
- видів загроз;
- параметрів ПЗ;
- модернізації системи охорони або охоронного обладнання.
Якщо за результатами проведення постійного моніторингу стану морської безпеки ПЗ або перевірки ПЗ на відповідність будуть виявленні слабкі місця в інфраструктурі, інструкціях, ПОПЗ та процедурах з захисту та охорони, включаючи людський фактор проводиться переогляд ООПЗ.
3.8. На всіх етапах проведення ООПЗ слід вживати заходів, які спрямовані на забезпечення конфіденційності інформації та документів.
4. Схвалення Оцінки охорони портового засобу
4.1. По завершенні проведення ООПЗ ВОСОМ складає звіт, що включає:
- опис ПЗ, особливості її конструкції і функціонування з точки зору забезпечення охорони;
- стислий опис способу проведення оцінки;
- опис кожного виявленого вразливого місця;
- опис контрзаходів, що дозволяють виправити ситуацію щодо кожного уразливого місця;
- відомості про ВОСОМ, що проводила ООПЗ.
4.2. Розгляд та схвалення ООПЗ здійснюється Призначеним органом відповідно до вимог A/15.2.1. Кодексу ISPS.
Для цього Призначеним органом видається наказ про організацію схвалення оцінок та ПОПЗ і видачу актів про відповідність, в якому оговорюється склад спеціальної постійно діючої комісії, до складу якої залучають працівників Визнаних в області охорони організацій тощо.
При цьому передбачається наступна процедура схвалення ООПЗ:
- подання ВОСОМ Призначеному органу звіту про проведення ООПЗ;
- розгляд Призначеним органом звіту про проведення ООПЗ;
- схвалення Призначеним органом ООПЗ із внесенням до нього змін, якщо це потрібно;
- розгляд змін, поданих після схвалення ООПЗ.
Комплект документів подається до Призначеного органу ВОСОМ, що проводила ООПЗ.
До комплекту входять:
- пояснювальна записка ВОСОМ з проханням розглянути та схвалити звіт про проведення ООПЗ;
- інформація про портовий засіб;
- звіт про проведення ООПЗ;
- інформація про відповідність ООПЗ основним вимогам Кодексу ISPS.
Після одержання комплекту документів секретар комісії узгоджує із головою комісії час засідання комісії.
Рішення щодо схвалення Звіту про ООПЗ приймається на відкритому засіданні комісії шляхом голосування її членів на підставі перевірки інформації про відповідність ООПЗ основним вимогам Кодексу ISPS та відповідно до чек-листа схвалення оцінки охорони ПЗ (Додаток 1).
Рішення комісії оформлюється протоколом.
У випадку відмови в схваленні Звіту про ООПЗ, в протоколі повинні бути вказані конкретні причини такої відмови і перелік зауважень, які слід доопрацювати перед повторним поданням документів на схвалення.
Протокол складається у 3 примірниках, один з яких залишається в комісії, другий передається ВОСОМ, що проводила ООПЗ, а третій надається офіцеру охорони ПЗ.
4.3. Звіт про оцінку охорони ПЗ повинен бути захищений від несанкціонованого доступу або розголошення.
5. Розробка Плану охорони портового засобу
5.1. ПОПЗ для кожного ПЗ повинен бути розроблений на підставі схваленої Призначеним органом ООПЗ для цього ПЗ.
ПОПЗ повинен передбачати положення для трьох рівнів охорони.
5.2. ПОПЗ для конкретного ПЗ розробляється ВОСОМ відповідно до п. 5 додатка 2 наказу Міністерства транспорту та зв'язку України від 02.02.2005 р. N 25 "Про організаційні заходи з посилення охорони на морі" на договірних засадах та за калькуляцією кошторисної вартості розробки ПОПЗ, затвердженої Призначеним органом.
ПОПЗ повинен включати:
- заходи, які спрямовані на запобігання доставки до ПЗ, або на судно зброї чи будь-яких інших небезпечних речовин та пристроїв, які призначені для використання проти людей, суден або портів, і на перевезення яких немає дозволу;
- заходи, які спрямовані на запобігання несанкціонованого доступу на портову споруду, на пришвартоване у ньому судно та до його районів обмеженого доступу;
- процедури реагування на загрозу щодо охорони або порушення заходів з охорони, включаючи положення з підтримки найважливіших операцій ПЗ або взаємодії судно/ порт;
- процедури реагування на будь-які вказівки з питань охорони, які може дати Призначений орган при рівні охорони 3;
- процедури евакуації на випадок загрози щодо охорони або порушення заходів охорони;
- обов'язки персоналу ПЗ, який призначений відповідальним за охорону, а також іншого персоналу ПЗ з питань охорони;
- процедури взаємодії щодо охорони суден, які обробляються в ПЗ;
- процедури щодо періодичного перегляду та поновлення ПОПЗ;
- процедури щодо передачі повідомлень про події, які пов'язані з охороною;
- відомості про офіцера охорони ПЗ, включаючи інформацію про зв'язок з ним у будь-який час на протязі доби;
- заходи щодо забезпечення захисту інформації, яка міститься у ПОПЗ;
- заходи щодо забезпечення ефективної охорони вантажів і навантажувально-розвантажувального устаткування на ПЗ;
- процедури перевірки ПОПЗ;
- процедури реагування на випадок, якщо суднова система подачі сигналу тривоги з охорони приведена до дії, коли судно знаходиться на ПЗ;
- процедури спрощення сходу на берег суднового персоналу або змін серед персоналу, а також доступу на судно відвідувачів, включаючи представників організацій побутового обслуговування і профспілок моряків.
ПОПЗ повинен бути схвалений Призначеним органом влади.
ПОПЗ може зберігатися в електронному форматі. У такому разі він повинен бути захищеним від несанкціонованого доступу, знищення, зміни даних або розголошення.
Призначений орган влади може дати дозвіл на те, щоб ПОПЗ охоплював більше ніж одну портові споруди, якщо оператор, місце розташування, експлуатація, устаткування і будова цих портових споруд є подібними.
ПОПЗ повинний містити:
- докладні відомості про службу охорони ПЗ;
- докладні відомості про зв'язки цієї служби з відповідними органами і про необхідні системи зв'язку, що передбачені для забезпечення постійного і ефективного функціонування служби і її зв'язків з іншими суб'єктами охорони, включаючи судна, що знаходяться в порту;
- докладний опис як оперативних, так і фізичних заходів, що передбачені для виконання на рівні охорони 1;
- докладний опис додаткових заходів охорони, що дозволять ПЗ без зволікання перейти на рівень охорони 2, а при необхідності і на рівень охорони 3;
- передбачати регулярні перевірки або перегляди ПОПЗ, а також внесення до нього змін на підставі здобутого досвіду і зміни обставин;
- докладні відомості про процедури передачі повідомлень в пункти зв'язку відповідних країн - учасниць Конвенції SOLAS-74.
ПОПЗ повинен передбачати зберігання записів про інциденти безпеки, загрози, перевірки, перегляди, підготовку, навчання, заняття.
В ПОПЗ повинні бути вказані терміни введення кожного із заходів охорони.
ПОПЗ, крім інформації, наведеної вище, повинен містити такі положення, що стосуються всіх рівнів охорони ПЗ:
- роль і структура служби охорони ПЗ;
- обов'язки, відповідальність і вимоги щодо підготовки всього персоналу ПЗ, який виконує функції, пов'язані з охороною, а також показники, необхідні для оцінки ефективності роботи кожного співробітника;
- зв'язок служби охорони ПЗ з іншими національними або місцевими органами, що відповідають за охорону;
- системи, що дають змогу підтримувати ефективний і безперервний зв'язок між персоналом, що здійснює охорону ПЗ, і суднами, що знаходяться в порту, а при необхідності, і національними або місцевими органами, що відповідають за охорону;
- процедури або захисні заходи, необхідні для забезпечення означеного безперервного зв'язку у будь-який час;
- процедури і практика щодо захисту конфіденційної інформації на папері або в електронному форматі;
- процедури оцінки безперервної ефективності охоронних заходів, процедур і устаткування охорони, включаючи розпізнавання та реагування на вихід з ладу і неполадки устаткування;
- процедури подання й оцінки звітів про можливі порушення охорони та інші питання, пов'язані з охороною;
- процедури з обробки вантажів;
- процедури, що стосуються доставки суднових запасів;
- процедури ведення і поновлення записів про небезпечні вантажі і шкідливі речовини, а також їх місцезнаходження в межах ПЗ;
- засоби оповіщення й використання послуг морських патрулів і спеціалізованих пошукових команд, у тому числі з пошуку вибухових пристроїв під водою;
- процедури допомоги офіцеру охорони судна (при необхідності) щодо встановлення автентичності особи, що звернулась з проханням піднятися на борт судна.
На кожному окремому рівні охорони у ПОПЗ повинні бути такі розділи:
- доступ до ПЗ;
- зони обмеженого доступу в межах ПЗ;
- обробка вантажів;
- доставка суднових запасів;
- обробка багажу без супроводу;
- контроль охорони ПЗ.
Відповідно до вимог циркуляра IMO MSC/Circ. 1111 від 07.06.2004 р. у ПОПЗ повинні бути наведені докладні відомості про процедури і заходи з охорони, які потрібно бути вжито на ПЗ, якщо:
- рівень охорони ПЗ є нижчим, ніж рівень охорони на судні;
- портовий засіб взаємодіє із судном, що заходило до порту держави, яка не є державою - учасницею Конвенції SOLAS-74 ;
- портовий засіб взаємодіє із судном, до якого Кодекс ISPS не застосовується;
- портовий засіб взаємодіє зі стаціонарними або плавучими платформами або плавучими буровими установками.
У ПОПЗ повинні бути встановлені процедури, які виконуються у випадку, коли за вказівкою Призначеного органу офіцер охорони ПЗ вимагає укладання Декларації з охорони судна, або якщо вимога про її укладання надійшла з судна.
У ПОПЗ необхідно зазначити порядок, згідно з яким будуть проводитись перевірки ефективності цього ПОПЗ, а також процедури перегляду, поновлення або внесення змін до нього.
6. Періодичний перегляд Плану охорони портового засобу
6.1. ПОПЗ повинний переглядатися, проходити узгодження та схвалення:
- якщо результати проведення нової оцінки охорони відрізняються від попередніх;
- якщо незалежною аудиторською перевіркою ПОПЗ або за результатами проведення постійного моніторингу стану морської безпеки ПЗ, або перевірки ПЗ на відповідність виявлені недоліки служби охорони, або виникає питання щодо актуальності важливих елементів схваленого раніше ПОПЗ;
- при виникненні інцидентів порушення морської безпеки або виникненні загрози їх настання;
- при зміні складу власників або складу керівництва ПЗ;
- за рекомендацією офіцера охорони ПЗ (ООПЗ).
6.2. Поправки, що змінюють прийнятий підхід до забезпечення охорони ПЗ (наприклад: зняття або заміна постійних огорож, устаткування і систем охорони спостереження тощо) повинні бути подані на розгляд та схвалення Призначеного органу.
6.3. Опрацювання поправок і доповнень та внесення змін до ПОПЗ, що виявлені під час переогляду ПОПЗ, або постійного моніторингу стану морської безпеки ПЗ, або перевірки ПЗ на відповідність, здійснюється ВОСОМ відповідно до п. 5 додатка 2 наказ Міністерства транспорту та зв'язку України від 02.02.2005 р. N 25 "Про організаційні заходи з посилення охорони на морі" на договірних засадах та за калькуляцією кошторисної вартості розробки поправок і доповнень та внесення змін до ПОПЗ, затвердженої Призначеним органом.
6.4. Надання на розгляд та схвалення Призначеному органу поправок і доповнень та внесення змін до ПОПЗ здійснює ВОСОМ.
6.5. Наступні зміни до ПОПЗ можуть набирати сили тільки після затвердження Призначеним органом:
- зміна границь території (акваторії) ПЗ;
- зміна порядку огляду (відсоток огляду) людей, багажу, вантажів;
- скорочення чисельності служби охорони (підрозділів охорони) і персоналу обслуговуючих інженерно-технічних засобів охорони.
Часткові зміни до ПОПЗ можуть вноситися на термін не більш 3-х місяців.
При необхідності внесення на більш тривалий термін складається новий акт.
6.6. ПОПЗ підлягає новому розгляду і схваленню в наступних випадках:
- якщо передбачувані заходи можуть докорінно змінити прийнятий підхід до охорони ПЗ;
- якщо вони стосуються зняття, зміни або заміни постійного огородження, устаткування, систем охорони, виявлення тощо, раніше полічених необхідними для охорони ПЗ;
- якщо відбулася зміна власника ПЗ.
7. Схвалення Плану охорони портового засобу
7.1. Розгляд та схвалення ПОПЗ, здійснює Призначений орган відповідно до вимог A/16.2 Кодексу ISPS спеціально призначеною постійно діючою комісією, до складу якої залучаються працівники Визнаних в області охорони організацій тощо.
7.2. При цьому передбачається наступна процедура схвалення ПОПЗ Призначеним органом:
- подання ПОПЗ до Призначеного органу;
- розгляд ПОПЗ Призначеним органом;
- схвалення ПОПЗ Призначеним органом із внесенням поправок, якщо це потрібно;
- розгляд поправок, поданих після схвалення ПОПЗ;
- розгляд змін, поданих після схвалення ПОПЗ.
7.3. Для здійснення процедури схвалення до Призначеного органу ВОСОМ подається наступний комплект документів:
- пояснювальна записка ВОСОМ з висновками щодо здійснення процедури розгляду та схвалення ПОПЗ;
- інформація про ПЗ;
- розроблений ПОПЗ;
- інформація про відповідність ПОПЗ основним вимогам Кодексу ISPS.
Рішення щодо схвалення ПОПЗ приймається на відкритому засіданні комісії шляхом голосування її членів на підставі перевірки інформації про відповідність ПОПЗ основним вимогам Кодексу ISPS та відповідно до чек-листа схвалення ПОПЗу охорони ПЗ (Додаток 2).
Рішення комісії оформлюється протоколом.
7.4. У випадку відмови в схваленні ПОПЗ, в протоколі повинні бути вказані конкретні причини такої відмови і перелік зауважень, які слід доопрацювати перед повторним поданням документів на схвалення.
7.5. Протокол складається у 3 примірниках, один з яких залишається в комісії, другий передається ВОСОМ, що розробляла ПОПЗ, а третій надається ООПЗ.
ПОПЗ повинен бути захищений від несанкціонованого доступу або розголошення.
8. Видача Акта про відповідність ПЗ вимогам гл. XI-2 Конвенції SOLAS-74 ( 995_251 ) та частині A Кодексу ISPS
8.1. Акт про відповідність ПЗ (далі - Акт) є документом, яким Призначений орган підтверджує відповідність системи охорони, що застосовується у ПЗ, вимогам і нормам національного та міжнародного права і що ПЗ експлуатується згідно схваленого ПОПЗ (Додаток 3).
8.2. Термін дії Акта встановлюється Призначеним органом.
8.3. Акт виконується англійською та українською мовами.
8.4. Акт видається Призначеним органом відповідно до вимог B/16.62 Кодексу ISPS.
8.5. При цьому передбачається наступна процедура видачі Акта:
- у випадку схвалення ПОПЗ Призначений орган надає керівництву ПЗ час (до двох місяців) на приведення стану морської безпеки ПЗ у відповідність до схваленого ПОПЗ;
- після доповіді керівництва ПЗ про впровадження ПОПЗ на ПЗ Призначений орган здійснює інспектування або перевірку відповідності схваленого ПОПЗ;
- якщо результати інспектування або перевірки підтверджують відповідність схваленого ПОПЗ, на ПЗ видається Акт за встановленою формою (додається).
8.6. Порядок видачі Акта про відповідність поширюється на всі портові засоби, які підпадають під дії положень гл. XI-2 Конвенції SOLAS-74 і Кодексу ISPS, незалежно від форм власності.
8.7. Система морської безпеки ПЗ, що підлягає конвенційним вимогам гл. XI-2 Конвенції SOLAS-74 та частині A Кодексу ISPS контролюється ВОСОМ шляхом проведення постійного моніторингу стану морської безпеки.
9. Термін дії і дійсність Акта про відповідність
9.1. Акт про відповідність ПЗ видається на термін, встановлений Призначеним органом для кожного ПЗ.
9.2. Акт про відповідність ПЗ представляє собою аркуш формату A4 з двох сторінок.
На титульній сторінці розміщується малий герб України та наступні реквізити:
- порядковий номер Акта про відповідність, який надається Призначеним органом;
- назва та реєстраційний номер ПЗ, під яким він зареєстрований у реєстрі Призначеного органу;
- назва МТП, в зоні відповідальності якого розташовано ПЗ;
- реквізити власника ПЗ;
- перелік типів операцій, суден, видів діяльності, по відношенню до яких схвалено ПОПЗ охорони;
- термін дії Акта про відповідність;
- назва та реквізити Призначеного органу, яким видано Акт;
- дата видачі Акта;
- підпис уповноваженої особи, що видала Акт;
- печатка Призначеного органу.
На оборотній стороні аркуша розміщуються наступні реквізити:
- відомості про встановлені Урядом (Призначеним органом) строки наступних перевірок в рамках постійного моніторингу стану морської безпеки ПЗ і записи, що підтверджують їх проведення до закінчення терміну дії Акта.
9.3. Відповідно до п. 12 додатку 2 наказу Міністерства транспорту та зв'язку України від 02.02.2005 р. N 25 "Про організаційні заходи з посилення охорони на морі" проведення постійного моніторингу стану морської безпеки ПЗ покладено на Визнану організацію в сфері охорони на морі - ДП "АМБ", яка здійснює свою діяльність на договірних засадах та за калькуляцією кошторисної вартості проведення моніторингу стану морської безпеки ПЗ, затвердженої Призначеним органом.
9.4. Видача Акта про відповідність здійснюється по закінченню терміну дії попереднього Акта за умовами проведення всієї кількості встановлених перевірок в рамках постійного моніторингу стану морської безпеки ПЗ і позитивного висновку у Акті перевірки наданого Визнаною організацією в сфері охорони на морі.
9.5. Якщо в ході перевірки в рамках постійного моніторингу стану морської безпеки ПЗ буде встановлено грубі порушення вимог гл. XI-2 Конвенції SOLAS-74 та частини A Кодексу ISPS щодо конвенційності ПЗ, Акт про відповідність може бути вилучений ВОСОМ за дорученням Призначеного органу.
Про вилучення Акта робиться запис на оборотній стороні аркуша Акта у розділі відповідної перевірки та про вилучення Акта повідомляється ІМО.
9.6. Відновлення конвенційності ПЗ (отримання нового або відновлення Акта про відповідність) здійснюється після усунення власником ПЗ порушень, виявлених ВОСОМ під час перевірки, приведення стану морської безпеки у відповідність із ПОПЗ та підтвердження цього в ході позачергової перевірки ВОСОМ.
Про відновлення Акта ВОСОМ робить запис на оборотній стороні аркуша Акта у розділі наступної перевірки та про це повідомляється ІМО.
Якщо до закінчення терміну дії Акта залишилося менш 3-х місяців, може бути виданий новий Акт при умові виконання вищезазначених заходів.
Додаток 1
ЧЕК-ЛИСТ схвалення оцінки охорони портового засобу
N
п/п
Питання щодо схвалення ООПЗ, які
повинні бути відображені в звіті про
проведення ООПЗ
ТакНіПримітка
I Визначення і оцінка найбільш важливого майна та інфраструктури
ПС, що вимагають першочергового захисту (A/15.5, B/15.7 ISPS)
1.1місця доступу, входи, під'їзди до ПЗ,
райони причалів та маневрування, місця
якірної стоянки;
1.2термінали, вантажні пристрої, райони
зберігання вантажів (склади, сховища),
устаткування з обробки вантажів;
1.3системи та мережі електропостачання,
радіотелекомунікаційні системи,
комп'ютерні системи і мережі;
1.4портові системи управління рухом суден
у портах і ПЗ, засоби навігаційного
устаткування;
1.5джерела електропостачання,
трубопроводи для перекачування палива,
вантажу, водопостачання ПЗ;
1.6мости, залізничні та автомобільні
дороги на ПЗ;
1.7судна портового флоту, включаючи
лоцманські катери, буксири, ліхтери
тощо;
1.8устаткування і системи охорони та
спостереження ПЗ;
1.9акваторія, що примикає до ПЗ.
II Визначення можливих видів загроз майну та інфраструктурі ПЗ,
ймовірності того, що вони реальні, з метою прийняття відповідних
заходів охорони та встановлення їх послідовності
(A/15.5, B/15.10, B/15.11 ISPS
2.1визначення будь-яких характерних
особливостей ПЗ, в тому числі типів
суден, що роблять ПЗ мішенню для
атаки;
2.2можливості та наміри осіб, які можуть
вчинити напади;
Можливі типи нападу на ПЗ
2.3ушкодження або руйнування портового
засобу або судна:
- за допомогою вибухових пристроїв;
- підпалювання;
- саботаж або вандалізм;
2.4викрадення або захоплення судна або
людей на його борту;
2.5незаконні дії з вантажем, судновими
системами або устаткуванням, судновими
запасами;
2.6несанкціонований доступ в ПЗ або на
судно, включаючи наявність
безквиткових пасажирів або
використання будь-чого для
несанкціонованого доступу;
2.7контрабанда зброї або пристроїв
військового призначення, включаючи
зброю масового знищення;
2.8використання судна для перевезення
осіб, що мають намір створити інцидент
безпеки на ПЗ або на його обладнанні;
2.9використання самого судна як зброї або
засобу для заподіяння ушкоджень або
руйнування ПЗ;
2.10блокування вхідних шляхів до порту
(ПЗ), шлюзів, підходів тощо.
2.11Ядерний, біологічний або хімічний
напад.
2.12Можливі наслідки нападу на ПЗ або його
об'єкти (загибель людей, збитки
власності, економічної дезорганізації
діяльності ПЗ, включаючи порушення
систем транспортування).
III Виявлення уразливих місць в інфраструктурі портового засобу,
інструкціях та процедурах захисту, включаючи людський фактор
(A/15.5, B/15.16 ISPS
3.1доступ по воді або берегом до ПЗ, а
також до суден, які обробляються в ПЗ;
3.2конструктивна цілісність пірсів,
споруд і пов'язаних з ними конструкцій
та будівель;
3.3діючі заходи і процедури охорони, її
структурні та організаційні елементи,
включаючи пропускну систему, портові
послуги, об'єкти суспільного
користування;
3.4заходи з охорони, які необхідні для
захисту радіотелекомунікаційного
устаткування, комп'ютерних систем і
мереж, устаткування зв'язку, портових
послуг, комунальних служб, об'єктів
суспільного користування;
3.5прилеглі території, які можуть бути
використані для нападу або під час
нападу;
3.6діючі угоди надання послуг з охорони
на воді та на березі, що укладені із
державними (приватними) охоронними
організаціями;
3.7будь-які протиріччя між заходами і
організацією забезпечення морської
безпеки та заходами і організацією
охорони;
3.8будь-які протиріччя між покладеними на
ПЗ обов'язками з забезпечення морської
безпеки та завданнями охорони;
3.9будь-якого тиску і примушування
персоналу ПЗ;
3.10будь-яких недоліків, виявлених у
процесі навчань та підготовки
персоналу;
3.11будь-яких недоліків, виявлених у
процесі щоденної роботи, внаслідок
подій або дій по тривогам, звітів щодо
проблем з охорони, виконання заходів
контролю, перевірок тощо.
IV Виявлення, вибір і встановлення черговості контрзаходів та
процедурних змін, а також визначення рівня їх ефективності для
зниження вразливості (A/15.5, B/15.13 ISPS
4.1відомості, які отримані в результаті
оглядів, інспекцій і перевірок охорони
ПЗ;
4.2відомості, які отримані при
консультаціях з власниками й
операторами ПЗ, а також із
власниками/операторами, прилеглих до
ПЗ структур і будівель;
4.3відомості про інциденти з охорони, що
відбулися або загрожували охороні в
минулому;
4.4відомості про портові операції, що
здійснюються в межах ПЗ.
Додаток 2
ЧЕК-ЛИСТ схвалення плану охорони ПЗ
N
п/п
Питання щодо схвалення ПОПЗ, які
повинні бути відображені в ПОПЗ
ТакНіПримітка
1.Наявність плану охорони ПЗ Дата
складання ПОПЗ ____________________
Дата останнього перегляду
____________________
2.Наказ про призначення посадових осіб,
відповідальних за охорону,
затвердження їх обов'язків та
відповідальності, організацію
цілодобового зв'язку з ними.
3.Наказ про створення служби охорони ПЗ
або СМБ та затвердження її структури.
4.Наказ про визначення місць зберігання
небезпечних вантажів та матеріалів.
5.Наказ про визначення на території ПЗ
безпечних та охоронюваних місць
зберігання знайдених вибухових
речовин, інших підозрілих предметів та
шляхів підходу до них.
6.Наказ про створення Центру управління
охороною (ЦУО).
7.Наказ про створення Комітету з безпеки
порту, узгоджений із керівниками
регіональних представництв органів
центральної виконавчої влади та
місцевими органами, що задіяні в
системі морської безпеки порту.
8.Наказ про встановлення зон обмеженого
доступу та заборонених зон.
9.Інструкція з організації допуску до
зон обмеженого доступу та заборонених
зон (схеми).
10.Інструкція про порядок дій служби
охорони та персоналу ПЗ при виникненні
небезпечних ситуацій.
11.Інструкція з проведення оглядів та
перевірок ПЗ службою охорони.
12.Інструкція про порядок дій служби
охорони та персоналу ПЗ при виявленні
вибухових речовин, інших підозрілих
предметів.
13.Інструкція про порядок зберігання
конфіденційної інформації щодо ООПЗ та
ПОПЗ.
14.Інструкція про порядок і маршрути
проходу по території ПЗ пасажирів, що
відправляються або прибувають, членів
екіпажів суден, що обробляються в ПЗ.
15.Інструкція з організації запобігання
крадіжкам майна, матеріалів,
постачання і вантажів і устаткування
ПЗ.
16.Інструкція з організації доступу і
переміщення по території ПЗ та на
судна, що обробляються в ПЗ,
плавскладу, представників спеціальних
та соціальних служб, громадських
організацій, портових робітників.
17.Інструкція про порядок взаємодії з
регіональними представництвами органів
центральної виконавчої влади та
місцевими органами при встановленні на
ПЗ рівня охорони 3 та проведення
антитерористичної операції.
18.Інструкція про порядок зв'язку ООПЗ із
ООС, капітаном судна, ООСК, судновими
агентами, Комітетом безпеки порту,
регіональними представництвами органів
центральної виконавчої влади та
місцевими органами, Визнаними
організаціями в сфері охорони на морі
та Призначеним органом.
19.Інструкція про Систему кодових слів та
порядок дій з їх отриманням.
20.Спільні інструкції щодо взаємодії
персоналу СМБ (служби охорони) з
кожною із цих служб на випадок
кризового стану в ПЗ.
21.Положення (керівництво, інструкція)
про порядок користування вогнепальною
зброєю в ПЗ, список осіб, яким
дозволено мати її при собі та
відомості про проходження навчання та
спеціального інструктажу щодо
користування нею.
22.Інструкція про порядок охорони всіх
дверей і воріт у випадках, коли вони
не використовуються. Схема їх
розташування.
23.Інструкція про порядок охорони
підстанцій з електропостачання та
електромереж.
24.Інструкція про порядок охорони
устаткування зв'язку.
25.Інструкція про порядок охорони тієї
частини території ПЗ, що знаходиться
на воді (акваторії).
26.Інструкція про порядок охорони ПЗ у
випадках виходу з ладу освітлення,
засобів виявлення чи вторгнення до ПЗ
невідомих осіб, зв'язку тощо.
27.Інструкція про порядок охорони ПЗ в
неробочий час та у вихідні дні.