МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
N 189 від 03.08.2000 м.Київ |
Про затвердження Регламенту подання інформації в функціональній підсистемі Міністерства охорони здоров'я України в межах Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства охорони здоров'я N 285 від 07.06.2004 N 560 від 30.07.2009 N 190 від 05.04.2011 )
На виконання Директиви Начальника Цивільної оборони України - Прем'єр Міністра України від 20.10.99 р. N 28-дск "Про Регламент взаємодії центральних та місцевих органів виконавчої влади в межах Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій", відповідно до Програми створення Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.99 N 2303, з метою забезпечення інформаційної взаємодії в функціональній підсистемі Міністерства охорони здоров'я України, отримання своєчасної і повної інформації про виникнення (загрозу виникнення) надзвичайних ситуацій, їх медико-санітарні наслідки та для оперативної організації відповідних заходів
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Регламент подання інформації в функціональній підсистемі Міністерства охорони здоров'я України в межах Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій, що додається.
2. Міністру охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь охорони здоров'я обласних, Київської і Севастопольської міських держадміністрацій забезпечити:
- функціонування вузлів інформаційно-аналітичної обробки інформації про виникнення (загрозу виникнення) надзвичайних ситуацій на базі територіальних центрів екстреної медичної допомоги;
- порядок подачі інформації про організацію медичної допомоги постраждалим при виникненні надзвичайних ситуацій та оперативно-чергову діяльність підпорядкованих закладів (установ) охорони здоров'я відповідно до затвердженого Регламенту.
3. Головному лікарю Центральної санітарно-епідеміологічної станції МОЗ України, головним державним санітарним лікарям Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, водного, залізничного, повітряного транспорту, об'єктів з особливим режимом роботи, Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, Державного комітету у справах охорони державного кордону України, Служби безпеки України, Державного департаменту з питань виконання покарань, Державного управління справами забезпечити подання інформації про виникнення надзвичайної ситуації з урахуванням вимог затвердженого Регламенту. (Наказ доповнено пунктом 3 згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я N 285 від 07.06.2004 )
4. Директору Українського науково-практичного центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф (Рощін Г.Г.):
- організувати та забезпечити роботу вузлу інформаційно-аналітичної обробки інформації МОЗ України в УІАС НС на базі диспетчерської служби центру;
- забезпечити збір, обробку і подачу інформації про виникнення (загрозу виникнення) надзвичайних ситуацій та організацію медичної допомоги постраждалим відповідно до затвердженого Регламенту.
5. Вважати такими, що втратили чинність: наказ МОЗ України від 31.01.94 N 16 "Про своєчасне інформування Уряду про надзвичайні ситуації"; вказівка МОЗ України від 03.10.95 N 342 "Про оперативне інформування МОЗ України у випадках травмування та загибелі людей внаслідок стихійного лиха, аварій та катастроф"; наказ МОЗ України від 02.08.96 N 240 "Про введення "Тимчасового регламенту подання інформації органам державної виконавчої влади в рамках Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій".
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Картиша А.П.
Перший заступник Міністра | О.О.Бобильова |
Затверджено
наказом Міністерства охорони
здоров'я України
03.08.2000 N 189
Регламент
подання інформації в функціональній підсистемі Міністерства охорони здоров'я України в межах Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій
Загальна частина
1. Регламент подання інформації в функціональній підсистемі Міністерства охорони здоров'я України в межах Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій (далі - Регламент) встановлює порядок інформаційної взаємодії Міністерства охорони здоров'я України (далі - МОЗ України), Міністерства охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, управлінь охорони здоров'я обласних, Київської і Севастопольської міських держадміністрацій (далі - територіальні органи управління охорони здоров'я - ТОУОЗ) та установ і закладів охорони здоров'я при виникненні або загрозі виникнення надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру (далі - НС), ліквідації медико-санітарних наслідків НС. Регламент визначає організацію структури функціональної підсистеми МОЗ України в межах Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій (далі - УІАС НС).
2. Дія Регламенту поширюється на всі установи і заклади охорони здоров'я системи МОЗ України (далі - заклади охорони здоров'я), в т.ч. ті, які відносяться до державної служби медицини катастроф України (далі - ДСМК).
3. Основним завданням інформаційної взаємодії є:
- інформаційне забезпечення центрального вузла інформаційно-аналітичної обробки інформації УІАС НС у Кабінеті Міністрів України (далі - центральний вузол УІАС НС), резервного вузла інформаційно-аналітичної обробки інформації УІАС НС у МНС України (далі - резервний вузол УІАС НС) через вузол інформаційно-аналітичної обробки інформації УІАС НС у МОЗ України (далі - вузол МОЗ України);
- збирання, накопичення та аналітична обробка інформації про медико-санітарні наслідки НС з вузлів інформаційно-аналітичної обробки інформації УІАС НС в ТОУОЗ (далі - вузли ТОУОЗ) та закладів охорони здоров'я;
- забезпечення постійного зв'язку та обміну інформацією між центральним вузлом УІАС НС, резервним вузлом УІАС НС, вузлом МОЗ України, вузлами ТОУОЗ та закладами охорони здоров'я.
Організація і структура функціональної підсистеми МОЗ України в УІАС НС
4. Структура функціональної підсистеми МОЗ України в УІАС НС включає:
- Українську станцію виїзної екстреної консультативної медичної допомоги;
( Пункт 4 доповнено абзацом згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я N 285 від 07.06.2004 )
- вузол МОЗ України, розгорнутий на базі Українського науково-практичного центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф (УНПЦ ЕМД та МК), адреса якого: 02660, НСП КИЇВ - 166, вул. Братиславська, 3, телефон-факс 518-57-08, електронна пошта disastermed@ukrpost.ua;
( Абзац третій пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я N 560 від 30.07.2009 )
- вузли ТОУОЗ, розгорнуті на базі територіальних центрів екстреної медичної допомоги;
- центральні районні лікарні (далі - ЦРЛ), центральні міські (міст обласного та районного підпорядкування) лікарні (далі - ЦМЛ);
- заклади охорони здоров'я адміністративних територій.
5. Функції підсистеми МОЗ України в УІАС НС.
5.1. Функції вузла МОЗ України:
- забезпечення оперативно-чергової діяльності функціональної підсистеми МОЗ України в УІАС НС;
- прийом, реєстрація, накопичення, обробка та аналіз інформації, що надходить до вузла МОЗ України для підготовки управлінських рішень на державному рівні;
- забезпечення постійного зв'язку та обміну інформацією з центральним і резервним вузлами УІАС НС, з керівництвом МОЗ України та з вузлами ТОУОЗ;
- постійне оновлення бази даних функціональної підсистеми МОЗ України, забезпечення можливості оперативного доступу та збереження інформаційного фонду;
- подання оперативної інформації до центрального та резервного вузлів УІАС НС, керівництву МОЗ України, підготовка та подання керівництву МОЗ України аналітичних довідок щодо медико-санітарних наслідків НС та їх ліквідації чи (або) мінімізації їх шкідливого впливу, загроз їх виникнення;
- обмін інформацією з відповідними органами функціональних підсистем УІАС НС інших відомств та територіальних підсистем УІАС НС щодо НС, загроз їх виникнення, медико-санітарних наслідків НС та їх ліквідації.
5.2. Функції вузлів ТОУОЗ:
- забезпечення оперативно-чергової діяльності ТОУОЗ в УІАС НС;
- збирання, реєстрація, накопичення та аналітична обробка інформації, що надходить до ТОУОЗ;
- передача інформації за встановленою формою та у визначені терміни до вузла МОЗ України та керівництва ТОУОЗ;
- збирання і накопичення інформації, створення баз даних, постійне їх оновлення та збереження;
- підтримка постійного зв'язку та обмін інформацією з вузлом МОЗ України, черговими ЦРЛ та ЦМЛ в УІАС НС, керівництвом ТОУОЗ, оперативними службами управлінь з надзвичайних ситуацій і цивільного захисту відповідної адміністративної території;
- подання оперативної та аналітичної інформації щодо медико-санітарних наслідків НС, загроз їх виникнення та ліквідації медико-санітарних наслідків НС до вузла МОЗ України, керівництва ТОУОЗ.
5.3. Функції ЦРЛ та ЦМЛ:
- забезпечення оперативно-чергової діяльності ЦРЛ і ЦМЛ в УІАС НС;
- збирання, реєстрація і передача інформації за встановленою формою та у визначений термін щодо НС, їх медико-санітарних наслідків та їх ліквідацію до вузлів ТОУОЗ та місцевих органів виконавчої влади;
- підтримка постійного зв'язку та обмін інформацією з вузлом ТОУОЗ, місцевими органами виконавчої влади, закладами охорони здоров'я (в т.ч. відомчими закладами ДСМК) та медико-санітарними частинами об'єктів на території району (міста).
5.4. Функції закладів охорони здоров'я :
- збирання, реєстрація і передача інформації за встановленою формою та у визначений термін щодо НС, їх медико-санітарних наслідків та їх ліквідацію черговому ЦРЛ або ЦМЛ та місцевого органу виконавчої влади;
- підтримка постійного зв'язку та обмін інформацією з черговим ЦРЛ або ЦМЛ (відповідно підпорядкуванню), місцевими органами виконавчої влади, іншими закладами охорони здоров'я району (міста).
6. Бази даних вузлів МОЗ України та ТОУОЗ включають:
- нормативно-правову і довідкову інформацію щодо потенційно-небезпечних об'єктів та процесів (класифікатори, реєстри, паспорти тощо);
- прогноз величини і структури санітарних втрат при виникненні НС на відповідній адміністративній території;
- інформацію про поточний стан потенційно небезпечних об'єктів;
- картографічну інформацію;
- оперативну і поточну інформацію про медико-санітарні наслідки при виникненні НС, їх динаміку та хід ліквідації;
- оброблену та узагальнену аналітичну інформацію щодо НС та хід ліквідації її медико-санітарних наслідків;
- додаткову довідкову інформацію щодо прецедентів виникнення НС та досвіду ліквідації медико-санітарних наслідків;
- інформацію щодо відповідних методик прогнозування медико-санітарних наслідків НС тощо;
- інформацію про сили і засоби ДСМК.
Інформаційна взаємодія
7. Інформаційна взаємодія включає збирання інформації, її первинну підготовку, аналітичну обробку та обмін інформацією, внесення інформації до відповідних баз даних.
8. Встановити максимальний термін подання інформації щодо надзвичайної ситуації за її рівнем:
------------------------------------------------------------------
| Рівень | Черговому | Вузол | Вузол МОЗ |Центральний|
| надзвичайних | ЦРЛ чи ЦМЛ | ТОУОЗ | України |і резервний|
| ситуацій | | | |вузол УІАС |
| | | | | НС |
|-----------------+------------+---------+-----------+-----------|
|Загальнодержавний| 15 хвилин |25 хвилин| 45 хвилин | 55 хвилин |
|-----------------+------------+---------+-----------+-----------|
|Регіональний | 15 хвилин |25 хвилин| 45 хвилин | 55 хвилин |
|-----------------+------------+---------+-----------+-----------|
|Місцевий | 15 хвилин |30 хвилин| 45 хвилин | 55 хвилин |
|-----------------+------------+---------+-----------+-----------|
|Об'єктовий | 15 хвилин |30 хвилин| 45 хвилин | 55 хвилин |
------------------------------------------------------------------
( Пункт 8 в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я N 560 від 30.07.2009 )
9. Порядок надання інформації:
9.1. Первинна інформація про виникнення або загрозу виникнення НС та їх медико-санітарні наслідки подається до закладів охорони здоров'я відповідальними посадовими особами, а також окремими громадянами, що опинились на місці НС, чи стали його свідками, в тому числі від представників засобів масової інформації.
9.2. Отримавши інформацію щодо НС, керівник, черговий, чи працівник закладу охорони здоров'я, що знаходиться на робочому місці, негайно передає її відповідальному черговому ЦРЛ (ЦМЛ), оперативній службі органів місцевої влади і в межах своїх повноважень і обов'язків на випадок НС здійснює заходи з ліквідації медико-санітарних наслідків НС (направляє бригаду швидкої медичної допомоги, організує збір і роботу санітарних дружин, безпосередньо надає медичну допомогу постраждалим тощо).
9.3. Отримавши інформацію про НС оперативний черговий ЦРЛ (ЦМЛ), доводить її до вузла ТОУОЗ, керівництва ЦРЛ (ЦМЛ), оперативної служби органів місцевої влади, надсилає на місце НС оперативну групу для уточнення обставин та наслідків НС і в межах своїх повноважень та обов'язків на випадок НС здійснює заходи з ліквідації медико-санітарних наслідків НС (направляє необхідні формування, бригади швидкої медичної допомоги, готує лікарняну базу для прийому постраждалих тощо).
Оперативний черговий ЦРЛ (ЦМЛ) доводить до вузла ТОУОЗ про отриману інформацію щодо медико-санітарних наслідків НС і свої дії в такому порядку:
- до вузла ТО УОЗ надсилає Термінове повідомлення про надзвичайну ситуацію (НС) (додаток 1);
- після уточнення інформації про наслідки НС надсилає Термінове повідомлення про надзвичайну ситуацію (НС) наступне уточнене або заключне (додаток 2).
9.4. Вузли ТОУОЗ, отримавши інформацію про виникнення НС та її медико-санітарні наслідки, негайно подають її до інформаційного порталу оперативних повідомлень МОЗ України відповідно до Положення про інформаційний портал оперативних повідомлень МОЗ України, передають інформацію про НС до керівництва органів управління охорони здоров'я та управління з надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення відповідної адміністративної території і далі діють відповідно до планів медико-санітарного забезпечення населення при НС.
( Пункт 9.4 в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я N 190 від 05.04.2011 )
9.5. Вузол МОЗ України, отримавши інформацію про НС та її медико-санітарні наслідки від вузла ТОУОЗ, уточнює ситуацію та доводить інформацію до центрального вузла УІАС НС, резервного вузла УІАС НС і керівництва МОЗ України.
10. Не пізніше, ніж на четверту добу після завершення ліквідації медико-санітарних наслідків НС вузол ТОУОЗ подає інформацію до вузла МОЗ України та до органу управління охорони здоров'я відповідної адміністративної території в формі Звіту про надання медичної допомоги при надзвичайних ситуаціях (НС) (додаток 3).
Про всі НС відповідно до Переліку надзвичайних ситуацій, щодо яких подається інформація до вузла УІАС НС МОЗ України (додаток 6), що відбулися на адміністративній території протягом місяця вузол ТОУОЗ подає інформацію до вузла МОЗ України у формі Звіту про надзвичайні ситуації, що стались на території за місяць (додаток 4).
11. Оперативний черговий кожного вузла УІАС НС, кожний лікувальний заклад, що бере участь в наданні медичної допомоги постраждалим при НС, реєструє повідомлення про НС в своєму Журналі обліку надзвичайних ситуацій (додаток 5). Реєстраційний номер повідомляється відправнику.
12. Обмін інформацією між центральним і резервним вузлами УІАС НС, вузлами МОЗ України, ТОУОЗ, ЦРЛ (ЦМЛ) та закладами охорони здоров'я залежно від масштабів і особливостей НС, що прогнозуються або виникли, може відбуватися в режимі повсякденної діяльності, режимі підвищеної готовності, режимі діяльності за умов НС та в режимі діяльності в разі введення надзвичайного стану.
13. Режим повсякденної діяльності діє в разі відсутності НС загальнодержавного і регіонального рівнів і загрози їх виникнення. У режимі повсякденної діяльності вузли ТОУОЗ кожної доби на 5.30 подають до вузла МОЗ України узагальнену інформацію про НС, що стались за минулу добу на адміністративній території. Вузол МОЗ України в свою чергу подає щодоби узагальнену інформацію в масштабах держави на 6.00 центральному і резервному вузлам УІАС НС та доповідає її керівництву МОЗ України.
14. Режим підвищеної готовності запроваджується компетентним органом державної влади на певній адміністративній території чи на території всієї держави в разі істотного погіршення стану довкілля та ймовірній загрозі виникнення НС загальнодержавного або регіонального рівнів техногенного та природного характеру.
У режимі підвищеної готовності вузли ТОУОЗ кожної доби на 5.30, 11.30, 17.30 подають до вузла МОЗ України інформацію про:
- формування оперативних груп для вивчення обставин в районі можливого виникнення НС та проведення підготовчих робіт по ліквідації медико-санітарних наслідків НС; запровадження цілодобового чергування членів координаційних комісій ДСМК та штабу управління охорони здоров'я;
- приведення у стан підвищеної готовності наявних сил та засобів ДСМК відповідно до Плану медико-санітарного забезпечення населення при НС, залучення (у разі потреби) додаткових сил, уточнення планів їх дії та переміщення в район можливого виникнення НС;
- розробку і реалізацію комплексу заходів щодо захисту населення від медико-санітарних наслідків НС та надання медичної допомоги в разі її виникнення;
- підготовку рекомендацій для населення та його інформування щодо дій, що мають проводитись для ліквідації медико-санітарних наслідків НС.
Вузол МОЗ України в свою чергу подає щодоби узагальнену інформацію в масштабах держави на 6.00, 12.00, 18.00 до центрального і резервного вузлів УІАС НС та доповідає її керівництву МОЗ України.
15. Режим діяльності за умов НС запроваджується компетентним органом державної влади на певній адміністративній території чи на території всієї держави в разі виникнення або реальної загрози виникнення НС загальнодержавного та регіонального рівнів. При цьому режимі вузли ТОУОЗ кожної доби на 5.30, 11.30, 15.30, 17.30, 19,30 подають до вузла МОЗ України інформацію про:
- визначення медико-санітарних наслідків НС та меж території, на яких вони виникли;
- заходи, що проводять органи управління охорони здоров'я по ліквідації медико-санітарних наслідків НС;
- організацію і проведення робіт, пов'язаних з ліквідацією медико-санітарних наслідків НС, із залученням відповідних сил і засобів, переміщення оперативних груп у район виникнення НС;
- заходи щодо забезпечення стабільної роботи закладів охорони здоров'я для медичного забезпечення постраждалого населення;
- підготовку і доведення до населення інформації щодо вжитих заходів з медичного забезпечення і ліквідації медико-санітарних наслідків НС;
- аналітичну інформацію про проведення робіт на окремих етапах і за весь період ліквідації медико-санітарних наслідків надзвичайної ситуації.
Вузол МОЗ України в свою чергу подає щодоби узагальнену інформацію в масштабах держави на 6.00, 8.00, 12.00, 16,00, 20.00 до центрального і резервного вузлів УІАС НС та доповідає її керівництву МОЗ України.
16. Режим діяльності в разі введення надзвичайного стану запроваджується на окремих територіях у порядку, визначеному Конституцією України та Законом України "Про надзвичайний стан".
Вхідна і вихідна інформація
17. Інформація, що подається до вузла МОЗ України, повинна забезпечувати:
- визначення та ідентифікацію НС;
- класифікацію джерел виникнення НС та узагальнення досвіду їх ліквідації;
- можливість постійного контролю за станом, фінансовим та матеріально-технічним забезпеченням сил і засобів Державної служби медицини катастроф;
- моделювання процесів з метою прогнозування медико-санітарних наслідків НС;
- підтримку процесу формування оптимальних рішень, які можуть бути прийняті для ліквідації медико-санітарних наслідків НС.
18. Інформація поділяється на:
- службову, яка забезпечує функціонування підсистеми;
- спеціальну (ретроспективні дані щодо виникнення або загрози виникнення НС на відповідній адміністративній території, їх медико-санітарні наслідки, заходи з їх ліквідації та ефективність впроваджених заходів);
- поточну (інформацію про зміни базових даних, фіксування поточних подій).
19. Інформація про НС (або загрозу виникнення НС) та її медико-санітарні наслідки подаються у термін, що зазначено п. 8 даного Регламенту:
вузлами ТОУОЗ до вузла МОЗ України за затвердженими формами (додатки 1-4);
черговими ЦРЛ, ЦМЛ, міських органів охорони здоров'я, до вузлів ТОУОЗ за затвердженими формами (додатки 1-3);
закладами охорони здоров'я до чергових ЦРЛ, ЦМЛ, міських органів охорони здоров'я, за затвердженими формами (додатки 1-2).
Додатково до зазначених форм подання інформації вузли МОЗ та ТОУОЗ, чергові ЦРЛ, ЦМЛ, міських органів охорони здоров'я можуть запросити інформацію щодо характеристики НС (або загрози виникнення НС), діяльності Державної служби медицини катастроф, швидкої медичної допомоги або інших компонентів надання екстреної медичної допомоги.
( Пункт 19 в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я N 560 від 30.07.2009 )
20. Інформація, що має конфіденційний характер, подається виключно за допомогою захищених засобів зв'язку або у формі письмових повідомлень у встановленому порядку.
Звітність
21. Щомісяця до 5-го числа наступного за звітним місяцем вузли ТОУОЗ подають до вузла МОЗ України Звіт про надання медичної допомоги при надзвичайних ситуаціях, що стались на території за місяць за затвердженою формою (додаток 4). Крім цього, звіти повинні містити текстову інформацію (у довільній формі), що відображає діяльність територіальних ланок ДСМК, та більш детальну інформацію щодо медико-санітарних наслідків НС загальнодержавного і регіонального рівня, які мали місце у звітний період.
22. Вузол МОЗ України подає до центрального і резервного вузлів УІАС НС повідомлення про виникнення або загрозу виникнення надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків та місячний, квартальний і річний звіти про виникнення або загрозу виникнення надзвичайних ситуації та ліквідації їх наслідків за встановленими формами (додатки 2,3) до Регламенту взаємодії центральних та місцевих органів виконавчої влади в межах Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій, затвердженого Директивою Начальника Цивільної оборони України - Прем'єр Міністра України від 20.10.99 р. N 28-дск.
Відповідальність
23. Керівники управлінь охорони здоров'я адміністративних територій та територіальних центрів екстреної медичної допомоги відповідної адміністративної території несуть відповідальність за належне створення і забезпечення функціонування територіальної підсистеми УІАС НС МОЗ України, за організацію робіт по обробці інформації, аналізу її медико-санітарних наслідків та передачі повідомлень і звітів про НС до вузла МОЗ України, за повноту інформації про НС, що сталась, загрози виникнення НС та ліквідації її медико-санітарних наслідків.
24. Керівник вузла МОЗ України несе відповідальність за достовірність і повноту переданої інформації, якість та терміни підготовки і подання повідомлень та звітів.
25. Керівник Української станції виїзної екстреної консультативної медичної допомоги несе відповідальність за своєчасність і повноту передачі керівництву МОЗ України отриманої інформації про надзвичайні ситуації.
( Регламент доповнено пунктом 25 згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я N 285 від 07.06.2004 )
Додаток 1
до Регламенту
---------------------------------
|Код форми за ЗКУД |
|-------------------------------|
|Код закладу ЗКПО |
---------------------------------
------------------------------------------------------------------
| Міністерство охорони ||МЕДИЧНА ДОКУМЕНТАЦІЯ |
| здоров'я України ||ФОРМА N 155/о |
| Найменування закладу ||Затверджена наказом МОЗ України|
|_______________________________||Від "____" ___________ р. N ___|
| || |
------------------------------------------------------------------
Термінове повідомлення
про надання медичної допомоги при надзвичайній ситуації (НС)(*)
1. Найменування надзвичайної ситуації (НС) __________________
__________________________________________________________________
2. Місце виникнення НС: _____________________________________
(найменування: об'єкту,
__________________________________________________________________
населеного пункту, району, області)
3. Початок НС: ______________________________________________
(дата, год., хвилини)
4. Закінчення НС: ___________________________________________
(дата, год., хвилини)
5. Характеристика та масштаби НС: ___________________________
__________________________________________________________________
(вид НС, рівень згідно класифікації НС)
6. Кількість постраждалих : всього (в т.ч. дітей) ___________
із них:
6.1 з механічною травмою (S00-T19) __________________________
6.2 з термічними та хімічними опіками (T20-T32) _____________
6.3 з відмороженнями (Т33-Т35) ______________________________
6.4 з отруєнням токсичними речовинами (Т36-Т65) _____________
6.5 з інфекційними захворюваннями (А00-В34) _________________
6.6 з іншими травмами та захворюваннями _____________________
(якщо кількість згідно п. 6.6. більше 10% всієї кількості
постраждалих вказується діагноз)
7. Стан постраждалих:
7.1 в легкому стані _________________________________________
7.2 в стані середньої важкості ______________________________
7.3 в важкому стані _________________________________________
8. Загинуло (в т.ч. дітей) __________________________________
9. Сили, що приймають участь у ліквідації НС: всього ________
9.1 Бригад першої черги (ШМД): всього _____ бригад _____ чол.
в т.ч.:
9.2 загальнопрофільні лікарські: _______ бригади _______ чол.
9.3 фельдшерські: ______ бригади ______ чол.
9.4 спеціалізовані: ______ бригади _______ чол.
(розшифрувати, вказавши кількість брига кожного профілю); ___
__________________________________________________________________
10. Стислий опис робіт, що проводяться по рятуванню людей в
вогнищі враження: ________________________________________________
__________________________________________________________________
11. Потреба у додаткових силах і засобах: ___________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
12. Госпіталізовано: всього: ________, в т.ч. дітей: ________
13. На амбулаторному лікуванні: всього: ______ в т.ч.
дітей: ________
(Перелік постраждалих та закладів охорони здоров'я
стаціонарного і амбулаторного лікування постраждалих додається)
14. Інформацію передав_______________________________________
(П.І.Б., посада, рік, дата, час)
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
(*) Примітка. за відсутністю певної інформації на час передачі окремі показники можуть не заповнюватись.
ІНСТРУКЦІЯ
щодо заповнення "Термінового повідомлення про надання медичної допомоги при надзвичайній ситуації (форма N 155/о )"
"Екстрене повідомлення про надання медичної допомоги при надзвичайній ситуації (НС)" (форма N 155/0) є медичним обліковим документом, що призначається для попередньої інформації всіх суб'єктів функціональної підсистеми охорони здоров'я Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій про надзвичайну ситуацію (далі НС), кількість, стан постраждалих та кількість загиблих при НС, про медичні формування (заклади), які приймають участь в ліквідації наслідків НС.
Визначення надзвичайної ситуації, її виду та рівня здійснюється згідно з Положенням про класифікацію НС, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15 липня 1998 року N 1099 та "Класифікатором надзвичайних ситуацій в Україні, затвердженим МНС України 24.12.1998 р.
Термінове повідомлення про надання медичної допомоги при надзвичайній ситуації (НАС) заповнюється в лікувальному закладі, який бере участь у наданні медичної допомоги постраждалим при НС (у ФАП-і, поліклініці, амбулаторії, медико-санітарній частині, лікарні тощо, до яких звернулись постраждалі, станції ШМД, що направила бригади до місця НС тощо), реєструється і передається негайно будь-яким доступним видом зв'язку в ЦРЛ (ЦМЛ).
В ЦРЛ (ЦМЛ) черговий, відповідальний за функціонування підсистеми охорони здоров'я Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій на цьому рівні, реєструє отриманий документ, підшиває його в справу і на підставі інформації документу та додаткової інформації про НС (якщо він її має) заповнює в свою чергу бланк "Екстреного повідомлення про надання медичної допомоги при надзвичайній ситуації", відправляє його в вузол територіального органу управління охороною здоров'я (ТО УОЗ) і інформує про НС керівництво ЦРЛ (ЦМЛ). Аналогічно він діє отримавши інформацію про НС від інших джерел (від свідків НС, постраждалих, що звернулись в ЦРЛ за допомогою тощо).
Оперативний черговий ТОУОЗ, отримавши повідомлення з ЦРЛ (іншого медичного закладу), реєструє отриманий документ, підшиває його в справу і на підставі інформації документу та додаткової інформації про НС (якщо він її має) заповнює в свою чергу бланк "Екстреного повідомлення про надання медичної допомоги при надзвичайній ситуації", відправляє його в вузол МОЗ України і інформує про НС керівництво ТО УОЗ. Аналогічно він діє отримавши інформацію про НС від інших джерел (від свідків НС, постраждалих, що звернулись в ЦРЛ за допомогою тощо).
Диспетчер вузла МОЗ України, отримавши документ діє в відповідності з пп. 9.5 та 22 Регламенту.
Порядок заповнення
В лівому верхньому куті "Екстреного повідомлення про надзвичайну ситуацію" вписується найменування формування (закладу), яке заповнює "Екстрене повідомлення про надзвичайну ситуацію".
В рядку 1 - "Найменування НС" - вказується: НС у відповідності з вищезгаданим Переліком надзвичайних ситуацій.
В рядку 2 - "Місце виникнення НС" - вказується: об'єкт, населений пункт (село, с.м.т., місто), район (район у місті), область.
В рядку 3 - "Початок НС" - дату, час, хвилини виникнення НС.
В рядку 4 - "Закінчення НСФ - дату, час, хвилини закінчення НС.
В рядку 5 - "Характеристика та масштаби НС" - стисло описується, що скоїлось, наприклад, якщо відбулась аварія на залізничному транспорті, що саме відбулось: "зійшли з рельсів (перекинулось) стільки то вагонів, вагони горять".
В рядку 6 - "Кількість постраждалих, всього" - проставляється число постраждалих, а в дужках - в тому числі дітей.
В рядку 6.1 - "з механічною травмою (S00-T19)" - проставляється число постраждалих з механічною травмою відповідно кодів (S00-T19) Міжнародної статистичної класифікації хвороб МКБ-10.
В рядку 6.2 - "з термічними та хімічними опіками (T20-T32)" проставляється число постраждалих з термічними та хімічними опіками відповідно кодів (T20-T32)
В рядку 6.3 - "з відмороженнями (Т33-Т35)" проставляється число постраждалих з відмороженнями відповідно кодів (Т33-Т35)
В рядку 6.4 - "з отруєнням токсичними речовинами (Т36-Т65)" проставляється число постраждалих з отруєнням токсичними речовинами відповідно кодів (Т36-Т65)
В рядку 6.5 - "з інфекційними захворюваннями (А00-В34)" проставляється число постраждалих з інфекційними захворюваннями відповідно кодів (А00-В34)
В рядку 6.6 - "з іншими травмами та захворюваннями" проставляється число постраждалих з іншими травмами та захворюваннями, причому, якщо таких постраждалих відносно значна кількість (якщо кількість постраждалих згідно п. 6.6. більше 10% всієї кількості постраждалих) вказується назва і код захворювання.
В рядку 7.1 "в легкому стані" проставляється число постраждалих в легкому стані.
В рядку 7.2 "в стані середньої важкості" проставляється число постраждалих в стані середньої важкості.
В рядку 7.3 "в важкому стані" проставляється число постраждалих в важкому стані.
В рядку 8. "Загинуло (в т.ч. дітей)" проставляється число загиблих на місці НС, в дужках вказується число загиблих на місці НС дітей.
В рядках з 9 по 9.4 - "Сили, що приймають участь в ліквідації НС всього" - вказується число формувань, які приймають участь в поданні медичної допомоги: бригад першої черги швидкої медичної допомоги і кількості в них людей; лікарських бригад загального профілю і кількості людей в них; фельдшерських бригад і кількості людей в них; спеціалізованих бригад, вказати найменування бригад, їх кількість і кількість в них людей.
В рядку 10 - "Стислий опис робіт, що проводяться в вогнищі враження" - стисло описується, що проводиться в вогнищі враження (надається медична допомога, постраждалі збираються на тимчасовому пункті збору, готуються до евакуації, тощо).
В рядку 11 - "Потреба в додаткових силах і засобах" - вказується, які сили необхідно направити на місце НС.
В рядку 12 - вказується кількість госпіталізованих постраждалих, всього: ____ в т.ч. дітей: ____.
В рядку 13 - вказується кількість постраждалих, яким надається амбулаторна допомога: усього ______ в т.ч. дітей: ________.
(В переліку постраждалих вказується: прізвище, ім'я, по-батькові, день, місяць і рік народження, стать, місце проживання, дата і термін госпіталізації, діагноз, стан здоров'я на час госпіталізації (ступень важкості), назва стаціонару (поліклініки), його адреса, контактний телефон.
В рядку 14 - "Інформацію передав" - вказується прізвище, ім'я та по батькові, посада особи, яка передала інформацію (керівник першої прибулої на місце НС бригади, керівник робіт по ліквідації медико-санітарних наслідків, черговий лікувального закладу, вузла ТО УОЗ, (дату, час, хвилини передачі інформації)).
Примітка. "Екстрене повідомлення про надзвичайну ситуацію" відправляється в вузол вищого рівня негайно, тому в бланк включається наявна на час передачі інформація. В рядках, що мають містити відсутні у кореспондента дані записується: "дані відсутні".
( Додаток 1 в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я N 560 від 30.07.2009 )
Додаток 2
до Регламенту
----------------------------------
|Код форми за ЗКУД __ __ __ __ __|
|Код закладу ЗКПО __ __ __ __ __|
----------------------------------
----------------------------- ----------------------------------
| Міністерство охорони | |МЕДИЧНА ДОКУМЕНТАЦІЯ |
| здоров'я України | |ФОРМА N 155-1/о |
|---------------------------| |Затверджена наказом МОЗ України |
| Найменування закладу | |від "___"________ р. N _______ |
|__________________________ | |--------------------------------|
|__________________________ | | |
----------------------------- ----------------------------------
Термінове повідомлення
про надання медичної допомоги при надзвичайній ситуації (НС) (уточнене, або заключне)
1. Код НС згідно з Класифікатором НС: ____________________________
(П.І.Б., посада, рік, год., хвилини)
2. Місце виникнення НС:___________________________________________
_______________________________________________________________
(найменування: об'єкту, населеного пункту, району, області)
3. Початок НС:____________________________________________________
(дата, год., хвилини)
4. Закінчення НС: ________________________________________________
(дата, год., хвилини)
5. Характеристика та масштаби НС__________________________________
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
(вид НС, рівень згідно класифікації НС)
6. Кількість постраждалих: всього (в т.ч. дітей) _________________
із них:
6.1 з механічною травмою (S00-T19) _______________________________
6.2 з термічними та хімічними опіками (T20-T32) __________________
6.3 з відмороженнями (T33-T35) ___________________________________
6.4 з отруєнням токсичними речовинами (T36-T65) __________________
6.5 з інфекційними захворюваннями (A00-B34) ______________________
6.6 з іншими травмами та захворюваннями __________________________
(якщо кількість згідно п.6.6. більше 10% всієї кількості
постраждалих вказується діагноз)
7. Кількість загиблих (в т.ч. дітей) _____________________________
8. Евакуйовано: всього чол., ______ в т.ч. дітей _________________
8.1 Померло під час евакуації: всього чол., ____ в т.ч.дітей _____
9. Госпіталізовано: всього чол., ______ в т.ч. дітей _____________
з них:
9.1 У важкому стані: всього чол., ______ в т.ч. дітей ____________
9.2 Середньої важкості: всього чол., ______ в т.ч. дітей _________
9.3 Померло в лікувальних закладах: (в т.ч. дітей) _______________
10. Місце госпіталізації постраждалих ____________________________
__________________________________________________________________
(населений пункт, лікувальний заклад, відділення)
11. Сили, що залучались для ліквідації надзвичайної ситуації:
11.1 Бригади постійної готовності першої черги (бригади швидкої
медичної допомоги): всього ______ чол., ______
11.2 Загально-профільні лікарські бригади: всього _____ чол. ___
1.3 Спеціалізовані бригади: всього ______ чол. _____
11.3.1 Профіль бригад: всього ______ чол. ______(вказати, які та
кількість з кожного профілю)
___________________________________________________________
___________________________________________________________
___________________________________________________________
11.4 Фельдшерські бригади: всього _____ чол. _____
12. Спеціалізовані бригади другої черги: всього _____ чол. _____
12.1 Профіль бригад: всього ___ чол. __ (вказати які та кількість
по кожному профілю) ________________________________________
____________________________________________________________
____________________________________________________________
13. Роботи з ліквідації медико-санітарних наслідків продовжуються:
13.1 Стислий опис того, що робиться:
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________
14. Потреба у додаткових силах та засобах: _______________________
(яких, скільки)
______________________________________________________________
______________________________________________________________
15. Керівник _____________________________________________________
(П.І.Б., підпис)
16. Інформація передана __________________________________________
(П.І.Б., посада, рік, год., хвилини)
______________________________________________________________
______________________________________________________________
Інструкція
щодо заповнення "Термінового повідомлення про надання медичної допомоги при надзвичайній ситуації (НС) (уточнене або заключне)" (форма N 155-1/о)
"Термінове повідомлення про надання медичної допомоги при надзвичайній ситуації (НС) (уточнене або заключне)" форма N 155-1/о є медичним обліковим документом, що призначається для наступної уточненої або заключної інформації всіх суб'єктів функціональної підсистеми Міністерства охорони здоров'я України в межах Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій (далі - підсистема МОЗ УІАС НС) про надзвичайну ситуацію (далі НС), кількість постраждалих, кількість і стан госпіталізованих та кількість загиблих при НС, про медичні формування (заклади), які беруть участь в ліквідації наслідків НС, та обсяг проведеної роботи з надання медичної допомоги постраждалим. Якщо медико-санітарні наслідки не ліквідовані, то інформується, що робиться по їх ліквідації, які сили і засоби потрібні додатково для ліквідації медико-санітарних наслідків.
Інформація при режимі діяльності у НС передається засобами комп'ютерної пошти або (тимчасово до її створення) по факсу згідно з Регламентом щоденно на 5.30, 7.30, 11.30, 15.30, 19.30. При заповненні форми в найменуванні форми підкреслюються слова "уточнене або заключне".
"Термінове повідомлення про надання медичної допомоги при надзвичайній ситуації (НС) (уточнене або заключне)" заповнюється в лікувальному закладі, який бере участь у наданні медичної допомоги постраждалим при НС (у ФАП-і, поліклініці, амбулаторії, лікарні, до яких звертаються постраждалі, станції ШМД, що направила бригади до місця НС тощо), реєструється і передається у вказаний час в ЦРЛ (ЦМЛ).
В ЦРЛ (ЦМЛ) черговий, відповідальний за функціонування підсистеми МОЗ УІАС НС на цьому рівні, реєструє отриманий документ, підшиває його в справу і на підставі інформації документу та додаткової інформації про НС на час доповіді заповнює бланк "Термінового повідомлення про надання медичної допомоги при надзвичайній ситуації (НС) (уточнене або заключне)", направляє його до вузлу ТОУОЗ та інформує про стан надання медичної допомоги при НС керівництво ЦРЛ (ЦМЛ).
Оперативний черговий ТОУОЗ, після отримання повідомлення з ЦРЛ (іншого закладу охорони здоров'я), реєструє отриманий документ, підшиває його в справу і на підставі інформації документу та додаткової інформації про НС на час доповіді, яку він активно збирає, заповнює бланк "Термінового повідомлення про надання медичної допомоги при надзвичайній ситуації (НС) (уточнене або заключне)", направляє його до вузлу МОЗ України та інформує про стан ліквідації медико-санітарних наслідків НС керівництво ТОУОЗ.
Диспетчер вузла МОЗ України, після отримання документу діє відповідно до п.п. 9.5 та 22 Регламенту.
Порядок заповнення
У лівому верхньому кутку вписується найменування закладу охорони здоров'я, який надсилає "Термінове повідомлення про надзвичайну ситуацію (НС) ( уточнене або заключне)".
У рядку 1 "НС згідно з Класифікатором НС" вказується код НС відповідно до "Класифікатора надзвичайних ситуацій в Україні" і Переліку надзвичайних ситуацій, щодо яких подається інформація до вузла МОЗ України.
У рядку 2 "Місце НС" вказується найменування об'єкту (відрізок дороги, територія поблизу населеного пункту), населений пункт, район, область (АРК), де відбулась НС.
У рядку 3 "Початок НС" вказується дата, години та хвилини, коли відбулась НС.
У рядку 4 "Закінчення НС" вказується дата, години та хвилини, коли закінчились роботи по ліквідації наслідків НС, якщо ліквідація наслідків продовжується, про це повідомляється.
У рядку 5 "Характеристика та масштаби НС" стисло описується, яка НС відбулась (дорожньо-транспортна пригода, при якій вказується кількість постраждалих осіб; технологічна аварія, природне явище, при яких були постраждалі; рівень НС (об'єктовий, місцевий, регіональний, державний)).
У рядку 6 - "Кількість постраждалих, всього" - проставляється число постраждалих, а в лапках - в тому числі дітей.
У рядку 6.1 - "з механічною травмою (S00-T19)" - проставляється число постраждалих з механічною травмою відповідно до кодів з S00 по T19 Міжнародної статистичної класифікації хвороб (МКХ10).