ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
09.01.2024 № 140/ІПК/02-32-07-05-14 |
Щодо застосування програмного реєстратора розрахункових операцій і POS-термінала
Головне управління ДПС у Вінницькій області за результатами розгляду звернення фізичної особи - підприємця (далі - Підприємець) '...' про надання індивідуальної податкової консультації щодо застосування програмного реєстратора розрахункових операцій і POS-термінала, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
Відповідно до звернення Підприємець перебуває на спрощеній системі оподаткування (платник єдиного податку 2 групи) та планує здійснювати діяльність з продажу одягу, згідно з КВЕД 47.71 Роздрібна торгівля одягом у спеціалізованих магазинах. Зареєстрована каса ПРРО, яка не з'єднана і не поєднана з РOS-терміналом, всі обов'язкові реквізити у фіскальному чеку присутні, крім реквізитів РOS-термінала рядки 11 - 18 (банк-еквайр, платіжна система, код авторизації та ідентифікатор термінала). Підприємець просить надати відповідь, чи будуть штрафи за відсутність даних реквізитів POS-термінала рядків 11 - 18 у фіскальному чеку? Яка відповідальність за відсутність реквізитів POS-термінала у фіскальному чеку у разі проведення розрахунків через РOS-термінал, не з'єднаний і не поєднаний з РРО/ПРРО?
Правові засади застосування РРО/ПРРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені Законом України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон №265).
Порядок проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлено ст. 3 Закону №265.
Форму та зміст розрахункового документа визначено Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 №13 із змінами та доповненнями (далі - Положення №13).
Пунктом 2 розд. ІІ Положення №13 встановлено обов'язкові реквізити, які має містити фіскальний касовий чек на товари (послуги) (далі - фіскальний чек). При цьому Положення №13 однаково розповсюджує свою дію як на розрахункові документи, що створюються РРО, так і ПРРО.
Законодавством не встановлено обов'язку з'єднувати або поєднувати платіжний термінал (POS-термінал) з РРО/ПРРО під час його застосування, при проведені розрахунків з використанням електронних платіжних засобів (платіжних карток). Таким чином, дозволяється проводити розрахунки через РРО/ПРРО та платіжний термінал (POS-термінал), які між собою не поєднані або не з'єднані.
У такому випадку те, що розрахунковий документ не буде містити інформацію про використання електронного платіжного засобу, а така інформація буде міститись у надрукованому сліпі (квитанції) безпосередньо друкованим пристроєм POS-термінала, не буде призводити до порушення вимог щодо форми та змісту розрахункового документа.
Однак у випадку з'єднання або поєднання платіжного POS-термінала з РРО/ПРРО рядки 11-18 фіскального чека мають бути заповнені, відповідно до п. 4 розд. ІІ Положення №13.
У зв'язку з тим, що законодавством не встановлено обов'язок в обов'язковому порядку з'єднувати та/або поєднувати РРО/ПРРО з платіжними POS-терміналами, відсутня і відповідальність за використання РРО/ПРРО, не з'єднаного або поєднаного з POS-терміналом.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).