• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про приведення нормативної бази МОЗ України у відповідність до Конституції України та чинного законодавства

Міністерство охорони здоровя України  | Наказ, Рекомендації, Програма від 24.04.1997 № 133
Реквізити
  • Видавник: Міністерство охорони здоровя України
  • Тип: Наказ, Рекомендації, Програма
  • Дата: 24.04.1997
  • Номер: 133
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство охорони здоровя України
  • Тип: Наказ, Рекомендації, Програма
  • Дата: 24.04.1997
  • Номер: 133
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
N 133 від 24.04.1997
Про приведення нормативної бази МОЗ України у відповідність до Конституції України та чинного законодавства
З метою приведення нормативної бази МОЗ України у відповідність до Конституції України та чинного законодавства, забезпечення функціонування інформаційно-пошукової системи відомчих нормативних актів
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити:
1.1. Програму роботи комісії МОЗ України з удосконалення правового регулювання управління в галузі охорони здоров'я на 1997 рік (додається).
1.2. Рекомендації з організації та технології упорядкування нормативної бази МОЗ України (додається).
2. Начальникам головних управлінь, управлінь, самостійних підрозділів забезпечити:
2.1. Участь у виконанні завдань, передбачених Програмою, позаштатних головних спеціалістів МОЗ України та фахівців профільних базових закладів і організацій, структурних підрозділів, а також використання необхідних технічних ресурсів цих організацій та підрозділів.
2.2. Подання перероблених і доопрацьованих наказів на дискетах і в роздрукованому вигляді (два примірники) в Управління справами МОЗ України та в Український інститут громадського здоров'я.
2.3. Періодичну звітність (інформацію про хід виконання завдань) виконавців Програми перед комісією МОЗ України з удосконалення правового регулювання управління в галузі охорони здоров'я.
3. Начальнику Головного управління економіки Барановій Т.Ф. вирішити питання щодо оплати роботи перекладачів російськомовних наказів, тиражування переліків наказів.
4. Начальнику Управління справами Мотюку М.П. забезпечити функціонування комп'ютерної мережі на базі МОЗ України для виконання завдань Програми.
5. Начальнику юридичного відділу Бєлотєлову М.Г. надавати постійну консультативно-методичну допомогу виконавцям Програми.
6. Директору Українського інституту громадського здоров'я Пономаренку В.М. забезпечити передбачений Програмою відповідний супровід експертної оцінки, інформаційного моделювання та комплексного аналізу нормативного матеріалу.
7. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Сьоміна В.О.
Міністр А.М.Сердюк
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства охорони
здоров'я України
24.04.1997 N 133
ПРОГРАМА
роботи комісії МОЗ України з удосконалення правового регулювання управління в галузі охорони здоров'я на 1997 рік
--------------------------------------------------------------------------------
|NN | Завдання |Відповідальні виконавці | Строки |
|п/п| | | виконання |
| | | | |
|---+--------------------------------+------------------------+----------------|
| 1 | 2 | 3 | 4 |
|---+--------------------------------+------------------------+----------------|
| 1 |Підготувати матеріали щодо |Український інститут | квітень |
| |упорядкування нормативної бази в|громадського здоров'я | |
| |галузі охорони здоров'я за | | |
| |відповідною схемою і передати їх| | |
| |для роботи в структурні | | |
| |підрозділи МОЗ України та | | |
| |підпорядковані йому заклади | | |
| |(організації) | | |
|---+--------------------------------+------------------------+----------------|
| 2 |Розробити версію | - " - | травень |
| |інформаційно-пошукової системи | | |
| |нормативних актів з урахуванням | | |
| |потреби внесення їх змісту до | | |
| |існуючої бази даних | | |
|---+--------------------------------+------------------------+----------------|
| 3 |Здійснити роботу з упорядкування|структурні підрозділи | квітень - |
| |відомчих нормативних актів |МОЗ та підпорядковані | травень |
| |(експертиза та переробка |йому заклади | |
| |нормативних актів) |(організації) | |
|---+--------------------------------+------------------------+----------------|
| 4 |Провести комплексний аналіз |Український інститут | листопад |
| |нормативної бази МОЗ України |громадського здоров'я | |
|---+--------------------------------+------------------------+----------------|
| 5 |Поповнити базу даних змістом | - " - | грудень |
| |наказів, що пройшли державну | | |
| |реєстрацію в Мінюсті, і | | |
| |підготувати їх перелік | | |
--------------------------------------------------------------------------------
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства охорони
здоров'я України
24.04.1997 N 133
РЕКОМЕНДАЦІЇ
з організації та технології упорядкування нормативної бази МОЗ України
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Рекомендації розроблені на основі результатів наукової роботи з визначення потреб організації охорони здоров'я в оновленні застарілих та підготовці відомчих нормативних актів, здійсненої Українським інститутом громадського здоров'я.
1.2. Перегляд та упорядкування нормативної бази МОЗ України покладається на структурні підрозділи Міністерства, підпорядковані йому комітети, інші організації та заклади (далі - організації МОЗ) і має бути виконано у встановлені строки.
1.3. Під упорядкуванням розуміється:
а) визначення нормативних актів, що на момент експертизи втратили чинність;
б) визначення наказів, що підлягають переробці, та їх переробка;
в) визначення виданих до 1993 року наказів, що підлягають реєстрації в Міністерстві юстиції України, та приведення їх у відповідність до встановлених Мін'юстом вимог.
1.4. Підготовчий період складається з трьох етапів. На першому з них Український інститут громадського здоров'я готує і передає структурним підрозділам і організаціям МОЗ переліки діючих на 01.01.96 наказів МОЗ УРСР і МОЗ України, наказів МОЗ СРСР, що застосовуються в Україні, а також перелік наказів за 1996 рік (далі - "накази").
На другому етапі керівники структурних підрозділів і організацій МОЗ проводять організаційно-методичні засідання з метою визначення конкретних завдань для своїх спеціалістів. На ці засідання, крім штатних працівників, запрошуються також відповідні головні позаштатні спеціалісти МОЗ України, досвідчені спеціалісти з профільних НДІ і кафедр вузів України. В результаті буде визначено сферу та обсяг роботи кожного конкретного фахівця-експерта.
На третьому етапі здійснюється безпосередня робота спеціалістів з наказами. На відсутні документи керівники структурних підрозділів і організацій МОЗ подають заявки до архіву МОЗ України. Працівники архіву у встановленому порядку забезпечують спеціалістів потрібними наказами з фонду архіву Міністерства, або сприяють можливості роботи з документами, які знаходяться у фондах Центрального державного архіву.
2. ЕКСПЕРТНА РОБОТА
2.1. Визначення наказів, що втратили чинність на момент проведення експертизи.
Визначення наказів, що втратили чинність, спеціалісти здійснюють у двох аспектах. Перший з них полягає в тому, що експерти вилучають з переліку діючих нормативних актів ті, що застаріли, і з різних причин не увійшли до переліків скасованих наказів. Другий аспект вказаного процесу пов'язаний з пошуком наказів, які уже перероблені, але також не знайшли відображення в оновлених наказах як такі, що втратили чинність.
Результат роботи: підготовка проекту наказу з переліком наказів, які підлягають скасуванню чи визнанню такими, що втратили чинність (у т.ч. об'єднанню).
2.2. Визначення наказів, що підлягають переробці.
При визначенні доцільності повної або часткової переробки наказів слід керуватись чотирма основними критеріями:
перший з них - відповідність нормативних актів Конституції України та законодавству держави з питань охорони здоров'я.
При вирішенні питань щодо відповідності нормативних актів Конституції України керуватись основними її закладами щодо:
незворотності дії в часі нормативних актів, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи;
невідчужуваності та непорушності прав і свобод людини;
недопущення звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод;
доступності медичного обслуговування тощо;
другий - нові методи профілактики, діагностики і лікування захворювань та реабілітації хворих; показники забезпечення населення України медичними кадрами і лікарняними ліжками, стан мережі лікувальних і санітарно-профілактичних закладів країни;
третій - існуючі соціально-економічні умови в країні. При цьому слід звертати увагу на багатоканальність фінансування охорони здоров'я, рівень соціального захисту населення районів, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, тощо;
четвертий - наявність одного й того ж питання в декількох документах.
Результат роботи: підготовка проекту наказу з переліком наказів, які підлягають переробці, у тому числі об'єднанню.
2.3. Визначення наказів, що підлягають державній реєстрації.
При визначенні нормативних актів, що підлягають державній реєстрації в Мін'юсті, слід керуватись Положенням про державну реєстрацію нормативних актів міністерств та інших органів державної виконавчої влади, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.92 N 731.
3. СТРОКИ ПЕРЕРОБКИ НАКАЗІВ ТА ВИМОГИ ДО ЇХ ОФОРМЛЕННЯ
3.1. Спеціалісти, призначені здійснити переробку нормативних актів, повинні обгрунтувати строки, необхідні для підготовки проекту нового нормативного акта, узгодження його з відповідними структурними підрозділами і організаціями МОЗ та юридичною службою.
3.2. Сам процес підготовки наказів повинен здійснюватись відповідно до Рекомендацій з питань підготовки, подання на державну реєстрацію, юридичного обліку та зберігання нормативних актів міністерств, інших органів державної виконавчої влади, органів господарського управління та контролю, схвалених постановою колегії Міністерства юстиції України від 17 червня 1993 року N 13.