• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Питання організації моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному, цивільному, адміністративному процесах та представництва у кримінальному процесі

Координаційний центр з надання правової допомоги | Наказ, Форма типового документа від 06.12.2018 № 130 | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Координаційний центр з надання правової допомоги
  • Тип: Наказ, Форма типового документа
  • Дата: 06.12.2018
  • Номер: 130
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Координаційний центр з надання правової допомоги
  • Тип: Наказ, Форма типового документа
  • Дата: 06.12.2018
  • Номер: 130
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
КООРДИНАЦІЙНИЙ ЦЕНТР З НАДАННЯ ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ
НАКАЗ
06.12.2018 № 130
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Координаційного центру з надання правової допомоги № 49 від 09.04.2021 )
Питання організації моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному, цивільному, адміністративному процесах та представництва у кримінальному процесі
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Координаційного центру з надання правової допомоги № 58 від 16.07.2019 )
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону України "Про безоплатну правову допомогу", підпункту 15 пункту 13 Положення про Координаційний центр з надання правової допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 червня 2012 року № 504 "Про утворення Координаційного центру з надання правової допомоги та ліквідацію Центру правової реформи і законопроектних робіт при Міністерстві юстиції", наказу Міністерства юстиції України від 21 грудня 2017 року №4125/5 "Про затвердження Стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у цивільному, адміністративному процесах та представництва у кримінальному процесі", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 грудня 2017 року за № 1554/31422, та наказу Міністерства юстиції України від 25 лютого 2014 року № 386/5 "Про затвердження стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному процесі", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26 лютого 2014 року за № 337/25114 (із змінами), з метою забезпечення належного, своєчасного та якісного надання в необхідному обсязі безоплатної вторинної правової допомоги
НАКАЗУЮ:
1. Забезпечити проведення моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному, цивільному, адміністративному процесах та представництва у кримінальному процесі згідно з додатками 1 - 9 до цього Наказу.
2. Установити, що моніторинг дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному, цивільному, адміністративному процесах та представництва у кримінальному процесі під час провадження у судах першої та апеляційної інстанцій проводиться начальником відділу забезпечення якості правової допомоги з надання безоплатної вторинної правової допомоги або особою, яка виконує його обов'язки та має свідоцтво про право на зайняття адвокатською діяльністю і стаж активної адвокатської діяльності не менше трьох років (далі - менеджер з якості), шляхом:
1) спостереження за роботою адвоката в суді:
у кримінальному процесі, результати якого фіксуються у відповідних формах моніторингу (додатки 1, 2);
у цивільному та адміністративному процесах та представництві у кримінальному процесі, результати якого фіксуються у відповідних формах моніторингу (додатки 3, 4).
Кількість проведених спостережень у кримінальному процесі протягом кварталу у звітному році не може бути менше 18-ти, а у цивільному та адміністративному процесах та представництві у кримінальному процесі - не менше 6-ти;
( Абзац другий підпункту 1 пункту 2 в редакції Наказу Координаційного центру з надання правової допомоги № 58 від 16.07.2019 )
2) проведення бесіди з особою, якій надається безоплатна вторинна правова допомога:
у кримінальному процесі, результати якої фіксуються у відповідних формах моніторингу (додаток 5) та анкетах (додатки 6, 8);
у цивільному та адміністративному процесах та представництві у кримінальному процесі, результати якої фіксуються у відповідних анкетах (додатки 7, 8).
Бесіда з особою, якій надається безоплатна вторинна правова допомога, проводиться за її згодою та фіксується у відповідній графі форми моніторингу. Про проведення такої бесіди повідомляється адвокат особи.
Кількість проведених бесід у кримінальному процесі протягом кварталу у звітному році не може бути менше 3-х, а у цивільному та адміністративному процесах та представництві у кримінальному процесі - не менше 2-х.
( Абзац третій підпункту 2 пункту 2 в редакції Наказу Координаційного центру з надання правової допомоги № 58 від 16.07.2019 )
Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги подає узагальнену інформацію щодо проведеного моніторингу під час провадження у судах першої та апеляційної інстанцій електронною поштою до відділу моніторингу якості правової допомоги управління забезпечення якості правової допомоги Координаційного центру з надання правової допомоги (далі - відділ моніторингу якості правової допомоги) щокварталу, до 10 числа місяця, наступного за звітним періодом, а за IV квартал - не пізніше 30 грудня.
3. З метою перевірки достовірності наданої адвокатами інформації в актах надання безоплатної вторинної правової допомоги в частині дотримання вимог стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному процесі менеджер з якості проводить моніторинг наданих адвокатом відомостей у разі, коли безоплатна вторинна правова допомога надавалася:
особам, які підозрюються або обвинувачуються у вчиненні злочину у віці до 18 років;
особам, які через свої фізичні або психічні вади (німі, глухі, сліпі тощо) не можуть самі реалізувати своє право на захист;
особам, які не володіють мовою, якою ведеться кримінальне провадження;
суб'єктам права на безоплатну вторинну правову допомогу одним адвокатом протягом бюджетного періоду у відповідному районі (місті районного значення).
Менеджер з якості подає узагальнену інформацію за результатами проведеного моніторингу електронною поштою до відділу моніторингу якості правової допомоги щороку до 1 грудня.
4. Менеджер з якості перевіряє своєчасність та повноту наданої адвокатами безоплатної вторинної правової допомоги в частині дотримання вимог стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у цивільному та адміністративному процесах та представництва у кримінальному процесі у кількості не менше 30-ти актів надання безоплатної вторинної правової допомоги з відповідними додатками, щоквартально.
Менеджер з якості подає узагальнену інформацію за результатами проведеної перевірки електронною поштою до відділу моніторингу якості правової допомоги щороку до 20 грудня звітного року.
5. Для систематизації прикладів успішного надання адвокатами правової допомоги менеджер з якості узагальнює:
1) приклади успішного захисту у кримінальному процесі та представництва в ньому:
номер та дату видачі доручення адвокату для здійснення захисту за призначенням / представництва;
номер кримінального провадження у ЄРДР, у якому адвокатом здійснювався захист/представництво;
назву суду (судів), що винесли ухвалу / постановили вирок, а також дати відповідних ухвал та вироків;
ім'я та прізвище адвоката, який надавав безоплатну вторинну правову допомогу особі, його цифрове фото (за згодою), номер телефону та адресу електронної пошти адвоката;
статті та частини статей Кримінального кодексу України, за якими кваліфіковано дії особи / обвинуваченої особи під час представництва, із зазначенням максимальної санкції за вчинення відповідних злочинів;
інформацію щодо оскарження рішень суду, із зазначенням ким та з яких підстав оскаржувалося рішення суду та результати розгляду таких скарг;
коротке формулювання змісту підозри, а також короткий зміст важливих процесуальних документів/рішень, що описуються в контексті успіхів адвокатів, з наведенням підстав та мотивів їх прийняття;
2) кращі практики адвокатської діяльності у цивільному та адміністративному процесі:
номер та дату видачі доручення адвокату для здійснення представництва;
номер цивільної/адміністративної справи, у якій адвокатом здійснювалося представництво;
результат за конкретною адвокатською ініціативою (заявою/скаргою/клопотанням), з акцентуванням уваги, на які саме норми актів законодавства посилався представник в обґрунтуванні відповідного процесуального документа;
копїі/скан-копії процесуальних документів, підготовлених адвокатами, з ретушованими персональними даними клієнтів, ім'я та прізвище адвоката, який надавав безоплатну вторинну правову допомогу особі, цифрове фото адвоката, номер телефону та адресу електронної пошти адвоката.
Менеджер з якості подає електронною поштою узагальнену інформацію щодо прикладів успішного надання адвокатами правової допомоги до відділу моніторингу якості правової допомоги щомісячно до 10 числа місяця, наступного за звітним періодом.
6. З метою підвищення якості надання безоплатної вторинної правової допомоги та налагодження постійного зворотного зв'язку з адвокатами, проводиться їх анонімне анкетування, згідно з додатком 9 до цього наказу.
За результатами проведеного анкетування регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги до 1 грудня, звітного періоду, надсилає до відділу моніторингу якості правової допомоги електронною поштою пропозиції щодо:
удосконалення відносин регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги з суб'єктами права на безоплатну вторинну правову допомогу та адвокатами, для підвищення якості та доступності безоплатної вторинної правової допомоги;
оптимізації штатної чисельності працівників регіонального та відповідних місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги;
підвищення кваліфікації адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу, та працівників регіонального та місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги.
7. Директорам регіональних центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги до 01 січня 2019 року забезпечити затвердження за погодженням з відділом моніторингу якості правової допомоги управління забезпечення якості правової допомоги Координаційного центру з надання правової допомоги планів моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному, цивільному та адміністративному процесах та представництва у кримінальному процесі.
8. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Координаційного центру з надання правової допомоги від 06 квітня 2015 року № 136 "Питання організації моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному процесі".
9. Начальнику організаційного управління Н. Даниленко довести цей наказ до відома керівників регіональних центрів з надання вторинної правової допомоги.
10. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ДиректорО. Бонюк
Додаток 1
до наказу Координаційного центру
з надання правової допомоги
06.12.2018 № 130
ФОРМА
моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному процесі під час провадження у суді першої інстанції
Додаток 2
до наказу Координаційного центру
з надання правової допомоги
06.12.2018 № 130
ФОРМА
моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному процесі під час провадження у суді апеляційної інстанції
Додаток 3
до наказу Координаційного центру
з надання правової допомоги
06.12.2018 № 130
ФОРМА
моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у цивільному, адміністративному процесах та представництва у кримінальному процесі під час провадження у суді першої інстанції
Додаток 4
до наказу Координаційного центру
з надання правової допомоги
06.12.2018 № 130
ФОРМА
моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у цивільному, адміністративному процесах та представництва у кримінальному процесі під час провадження у суді апеляційної інстанції
Додаток 5
до наказу Координаційного центру
з надання правової допомоги
06.12.2018 № 130
ФОРМА
моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному процесі (комунікація адвоката з підзахисним)
Додаток 6
до наказу Координаційного центру
з надання правової допомоги
06.12.2018 № 130
АНКЕТА
визначення рівня задоволеності особи, якій надавалася безоплатна вторинна правова допомога адвокатом у кримінальному провадженні
Додаток 7
до наказу Координаційного центру
з надання правової допомоги
06.12.2018 № 130
АНКЕТА
визначення рівня задоволеності особи, якій надавалася безоплатна вторинна правова допомога адвокатом у цивільному, адміністративному процесах та представництва у кримінальному процесі
Додаток 8
до наказу Координаційного центру
з надання правової допомоги
06.12.2018 № 130
АНКЕТА
визначення причин відмови від адвоката особою, якій надається безоплатна вторинна правова допомога
Додаток 9
до наказу Координаційного центру
з надання правової допомоги
06.12.2018 № 130
АНКЕТА
визначення рівня задоволеності та потреб адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу
( Текст взято з сайту Координаційного центру з надання правової допомоги http://legalaid.gov.ua )