• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Порядку організації проведення моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги

Координаційний центр з надання правової допомоги | Наказ, Звіт, Форма типового документа, Порядок від 09.04.2021 № 49
Реквізити
  • Видавник: Координаційний центр з надання правової допомоги
  • Тип: Наказ, Звіт, Форма типового документа, Порядок
  • Дата: 09.04.2021
  • Номер: 49
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Координаційний центр з надання правової допомоги
  • Тип: Наказ, Звіт, Форма типового документа, Порядок
  • Дата: 09.04.2021
  • Номер: 49
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
КООРДИНАЦІЙНИЙ ЦЕНТР З НАДАННЯ ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ
НАКАЗ
09.04.2021 № 49
Про затвердження Порядку організації проведення моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги
Відповідно підпункту 15 пункту 13 Положення про Координаційний центр з надання правової допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 червня 2012 року № 504 "Про утворення Координаційного центру з надання правової допомоги та ліквідацію Центру правової реформи і законопроектних робіт при Міністерстві юстиції", пункту 4 стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному процесі , затверджених наказом Міністерства юстиції України від 25 лютого 2014 року № 386/5, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 26 лютого 2014 року за № 337/25114 (із змінами), та пункту 4 Стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у цивільному, адміністративному процесах та представництва у кримінальному процесі , затверджених наказом Міністерства юстиції України від 21 грудня 2017 року № 4125/5, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 22 грудня 2017 року за № 1554/31422, з метою забезпечення належного, своєчасного та якісного надання в необхідному обсязі безоплатної вторинної правової допомоги
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок організації проведення моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність:
наказ Координаційного центру з надання правової допомоги від 06 грудня 2018 року № 130 "Питання організації моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному, цивільному, адміністративному процесах та представництва у кримінальному процесі";
наказ Координаційного центру з надання правової допомоги від 13 червня 2019 року № 48 "Про внесення змін до наказу Координаційного центру з надання правової допомоги від 06 грудня 2018 року № 130";
наказ Координаційного центру з надання правової допомоги від 16 липня 2019 року № 58 "Про внесення змін до наказу Координаційного центру з надання правової допомоги від 06 грудня 2018 року № 130".
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
В. о. директораО. Баранов
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Координаційного центру
з надання правової допомоги
09.4.2021 № 49
ПОРЯДОК
організації проведення моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги
1. Цей Порядок визначає механізм:
проведення моніторингу дотримання адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу (далі - адвокати), стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному, цивільному, адміністративному процесах та представництва у кримінальному процесі;
збору та узагальнення успішної практики у кримінальному, адміністративному та цивільному процесах та анонімного анкетування адвокатів.
2. Моніторинг, збір/узагальнення успішної практики, анонімне анкетування адвокатів, підготовка та подання пропозицій щодо покращення якості безоплатної вторинної правової допомоги здійснюється начальником відділу забезпечення якості правової допомоги та підвищення кваліфікації її надавачів регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги або особою, яка виконує його обов'язки та має свідоцтво про право на зайняття адвокатською діяльністю і стаж активної адвокатської діяльності не менше трьох років.
3. Моніторинг проводиться шляхом:
спостереження за роботою адвоката в суді під час провадження у судах першої та апеляційної інстанцій (далі - спостереження);
інтерв'ювання суб'єкта права на безоплатну вторинну правову допомогу;
перевірки актів надання безоплатної вторинної правової допомоги в частині дотримання вимог стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному процесі.
4. Спостереження проводиться в суді:
у кримінальному процесі, результати якого фіксуються у відповідних формах моніторингу (додатки 1, 2);
у цивільному та адміністративному процесах та представництві у кримінальному процесі, результати якого фіксуються у відповідних формах моніторингу (додатки 3, 4).
Кількість проведених спостережень у кримінальному процесі протягом звітного періоду не може бути менше 18, а у цивільному та адміністративному процесах та представництві у кримінальному процесі - не менше 6.
5. Інтерв'ювання суб'єкта права на безоплатну вторинну правову допомогу проводиться:
у кримінальному процесі, результати якого фіксуються у відповідних формах моніторингу (додаток 5) та анкетах (додатки 6, 8);
у цивільному та адміністративному процесах та представництві у кримінальному процесі, результати якого фіксуються у відповідних анкетах (додатки 7, 8).
Інтерв'ювання суб'єкта права на безоплатну вторинну правову допомогу проводиться за його згодою, про що зазначається у відповідній графі форми моніторингу. Про проведення такого інтерв'ювання повідомляється адвокат особи.
Загальна кількість інтерв'ю з суб'єктами права на безоплатну вторинну правову допомогу у кримінальному процесі протягом звітного періоду не може бути менше 3, а у цивільному та адміністративному процесах та представництві у кримінальному процесі - не менше 2.
Погоджена з директором регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги (далі - регіональний центр) інформація щодо проведеного моніторингу, зазначеного у пунктах 4 і 5 цього Порядку, подається в електронному вигляді до управління забезпечення якості правової допомоги Координаційного центру з надання правової допомоги (далі - управління забезпечення якості) щокварталу, до 10 числа місяця, наступного за звітним періодом, а за IV квартал - до 30 грудня звітного року.
Інформація подається з зазначенням загальної кількості:
проведених спостережень у розрізі стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному процесі, стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у цивільному, адміністративному процесах та представництва у кримінальному процесі під час провадження у суді першої та апеляційної інстанції;
відповідної кількості спостережень, в яких було зафіксовано порушення зазначених стандартів якості.
6. Достовірність наданої адвокатами інформації в актах надання безоплатної вторинної правової допомоги в частині дотримання вимог стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному процесі аналізується шляхом проведення перевірки наданих адвокатом відомостей у разі, коли безоплатна вторинна правова допомога надавалася:
особам, які підозрюються або обвинувачуються у вчиненні злочину, у віці до 18 років;
особам, які через свої фізичні або психічні вади не можуть самі реалізувати своє право на захист;
особам, які не володіють мовою, якою ведеться кримінальне провадження;
суб'єктам права на таку допомогу одним адвокатом в межах однієї адміністративно-територіальної одиниці - міста, селища, села протягом бюджетного періоду.
Погоджена з директором регіонального центру інформація за результатами проведеної перевірки актів надання безоплатної вторинної правової допомоги подається в електронному вигляді до управління забезпечення якості щороку - до 30 грудня.
7. Своєчасність та повнота наданої адвокатами безоплатної вторинної правової допомоги в частині дотримання вимог стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у цивільному та адміністративному процесах та представництва у кримінальному процесі аналізується шляхом проведення перевірки не менше 30-ти актів надання безоплатної вторинної правової допомоги з відповідними додатками, щоквартально.
Погоджена з директором регіонального центру інформація за результатами проведеної перевірки подається в електронному вигляді до управління забезпечення якості щокварталу, до 10 числа місяця, наступного за звітним періодом, а за IV квартал - до 30 грудня звітного року.
8. З метою організації проведення моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному, цивільному, адміністративному процесах та представництва у кримінальному процесі регіональним центром затверджується річний план моніторингу, копія якого надсилається до управління забезпечення якості в електронному вигляді до 10 січня поточного року.
У зв'язку із специфікою роботи судових органів та у разі виникнення інших непередбачуваних обставин, допускається внесення змін до річних планів моніторингу впродовж року, про що повідомляється управління забезпечення якості.
Річний план моніторингу містить:
прізвище, ім'я та по батькові адвоката;
квартал, в якому планується проведення моніторингу та підставу його проведення.
У річному плані моніторингу зазначається кількість адвокатів, які підлягають моніторингу, що не може бути меншою від 70 % загальної кількості адвокатів, з якими укладено контракти/договори у поточному бюджетному році.
До річного плану моніторингу обов'язково включаються адвокати, які:
вперше уклали контракт/договір з регіональним центром / місцевим центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги;
надають безоплатну вторинну правову допомогу особам, які підозрюються або обвинувачуються у вчиненні злочину, у віці до 18 років, особам, які через свої фізичні або психічні вади не можуть самі реалізувати своє право на захист або не володіють мовою, якою ведеться кримінальне провадження;
одноособово надають безоплатну вторинну правову допомогу (є єдиним адвокатом) в межах адміністративно-територіальної одиниці - міста, селища, села, району;
мають скарги клієнтів на якість надання безоплатної вторинної правової допомоги.
9. З метою збору та узагальнення успішної практики виявляються та описуються приклади позитивних справ у кримінальному, адміністративному та цивільному процесах.
Опис позитивної практики має містити:
номер і дату видачі доручення адвокату для здійснення захисту/представництва;
номер кримінального провадження / цивільної/адміністративної справи, у якому/якій адвокатом надавалася безоплатна вторинна правова допомога;
посилання на ухвалу/рішення в Єдиному державному реєстрі судових рішень, що відображає позитивну практику;
ім'я та прізвище адвоката, який надавав безоплатну вторинну правову допомогу особі;
стислий виклад (не більше 400 слів) позитивної практики, що може бути поширено.
Один опис позитивної практики, погоджений директором регіонального центру, подається в електронному вигляді до управління забезпечення якості щомісячно до 10 числа місяця, наступного за звітним періодом, а за останній місяць року - до 30 грудня звітного року.
10. З метою визначення рівня задоволеності та потреб адвокатів проводиться їх анонімне анкетування (додаток 9), за результатами якого подається інформація (додаток 10) в електронному вигляді до управління забезпечення якості щокварталу до 10 числа місяця, наступного за звітним періодом, а за IV квартал - до 30 грудня звітного року.
11. Для покращення якості та спрощення доступу до безоплатної вторинної правової допомоги подаються пропозиції щодо:
покращення комунікації між регіональним та місцевими центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги з суб'єктами права на таку допомогу та адвокатами;
заходів з підвищення кваліфікації адвокатів та працівників регіонального та місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги.
Пропозиції, узгоджені з директором регіонального центру, подаються в електронному вигляді до управління забезпечення якості щокварталу, до 10 числа місяця, наступного за звітним періодом, а за IV квартал - до 30 грудня звітного року.
12. Заповнені письмові форми моніторингу та анкети, а також друковані варіанти звітів, що подані до управління забезпечення якості, зберігаються в регіональному центрі протягом 2 (двох) років після закінчення звітного періоду і надаються Координаційному центру з надання правової допомоги на його вимогу.
Додаток 1
до Порядку організації проведення
моніторингу дотримання адвокатами
стандартів якості надання безоплатної
вторинної правової допомоги
ФОРМА
моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному процесі під час провадження у суді першої інстанції
Додаток 2
до Порядку організації проведення
моніторингу дотримання адвокатами
стандартів якості надання безоплатної
вторинної правової допомоги
ФОРМА
моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному процесі під час провадження у суді апеляційної інстанції
Додаток 3
до Порядку організації проведення
моніторингу дотримання адвокатами
стандартів якості надання безоплатної
вторинної правової допомоги
ФОРМА
моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у цивільному, адміністративному процесах та представництва у кримінальному процесі під час провадження у суді першої інстанції
Додаток 4
до Порядку організації проведення
моніторингу дотримання адвокатами
стандартів якості надання безоплатної
вторинної правової допомоги
ФОРМА
моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у цивільному, адміністративному процесах та представництва у кримінальному процесі під час провадження у суді апеляційної інстанції
Додаток 5
до Порядку організації проведення
моніторингу дотримання адвокатами
стандартів якості надання безоплатної
вторинної правової допомоги
ФОРМА
моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному процесі (комунікація адвоката з підзахисним)
Додаток 6
до Порядку організації проведення
моніторингу дотримання адвокатами
стандартів якості надання безоплатної
вторинної правової допомоги
АНКЕТА
визначення рівня задоволеності особи, якій надається безоплатна вторинна правова допомога адвокатом у кримінальному провадженні
Додаток 7
до Порядку організації проведення
моніторингу дотримання адвокатами
стандартів якості надання безоплатної
вторинної правової допомоги
АНКЕТА
визначення рівня задоволеності особи, якій надається безоплатна вторинна правова допомога адвокатом у цивільному, адміністративному процесах та представництва у кримінальному процесі
Додаток 8
до Порядку організації проведення
моніторингу дотримання адвокатами
стандартів якості надання безоплатної
вторинної правової допомоги
АНКЕТА
визначення причин відмови від адвоката особою, якій надається безоплатна вторинна правова допомога
Додаток 9
до Порядку організації проведення
моніторингу дотримання адвокатами
стандартів якості надання безоплатної
вторинної правової допомоги
АНКЕТА
визначення рівня задоволеності та потреб адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу
Додаток 10
до Порядку організації проведення
моніторингу дотримання адвокатами
стандартів якості надання безоплатної
вторинної правової допомоги
ФОРМА
звіту щодо визначення рівня задоволеності та потреб адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу
( Текст взято з сайту Координаційного центру з надання правової допомоги http://legalaid.gov.ua )