МІНІСТЕРСТВО З ПИТАНЬ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО
ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
Н А К А З
22.04.2009 N 113 |
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства N 146 від 20.06.2018 )
Про затвердження Методичних рекомендацій з розроблення Положення про структурний підрозділ у галузі поховання органу місцевого самоврядування або його виконавчого органу
З метою надання практичної та методичної допомоги органам місцевого самоврядування та їх виконавчим органам щодо реалізації положень Закону України "Про поховання та похоронну справу" в частині їх компетенції
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації з розроблення Положення про структурний підрозділ у галузі поховання органу місцевого самоврядування або його виконавчого органу, що додається.
2. Управлінню благоустрою, комунального обслуговування та підготовки до Євро-2012 (О.П.Ігнатенко) надіслати цей наказ до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій для використання в роботі та подальшого доведення до відома місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Першого заступника Міністра О.Б.Лотоцького.
Міністр | О.Ю.Кучеренко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства з питань
житлово-комунального
господарства України
22.04.2009 N 113
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
з розроблення Положення про структурний підрозділ у галузі поховання органу місцевого самоврядування або його виконавчого органу
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Ці Методичні рекомендації розроблені у відповідності до Закону України "Про поховання та похоронну справу" (далі - Закон) з метою надання практичної та методичної допомоги органам місцевого самоврядування та їх виконавчим органам щодо реалізації положень Закону в частині їх компетенції.
1.2. Структурний підрозділ у галузі поховання органу місцевого самоврядування або його виконавчого органу (далі - структурний підрозділ у галузі поховання) рекомендується утворювати органам місцевого самоврядування та їх виконавчим органам для організації здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування визначених статтею 8 Закону.
1.3. Положення про структурний підрозділ у галузі поховання затверджується згідно із статтею 54 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".
1.4. У Положенні рекомендується зазначати чим керується у своїй діяльності структурний підрозділ у галузі поховання.
1.5. Структура структурного підрозділу у галузі поховання, його чисельність, витрати на утримання встановлюється згідно із статтею 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".
1.6. В Положенні про структурний підрозділ у галузі поховання рекомендується вказувати інформацію стосовно його підпорядкування та координації, механізм призначення та звільнення керівника цього структурного підрозділу, його заступників та інших працівників.
1.7. Структурний підрозділ у галузі поховання є підзвітним і підконтрольним органу місцевого самоврядування згідно із статтею 54 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".
1.8. Керівник структурного підрозділу у галузі поховання призначається на посаду і звільняється з посади згідно із статтею 54 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".
2. Основні завдання структурного підрозділу у галузі поховання органу місцевого самоврядування або його виконавчого органу
2.1. Основними завданнями структурного підрозділу у галузі поховання на відповідній території рекомендується встановити організацію виконання повноважень органів місцевого самоврядування та їх виконавчих органів у цій галузі згідно із статтею 8 Закону, а саме:
- вирішення, відповідно до закону, питання про відведення земельних ділянок для організації місць поховання;
- забезпечення будівництва, утримання в належному стані та охорони місць поховання;
- створення ритуальних служб;
- вирішення питання про надання за рахунок коштів місцевих бюджетів ритуальних послуг у зв'язку з похованням самотніх громадян, ветеранів війни та праці, а також інших категорій малозабезпечених громадян; про надання допомоги на поховання померлих громадян в інших випадках, передбачених Законом;
- здійснення контролю за дотриманням законодавства стосовно захисту прав споживачів у частині надання суб'єктами господарювання ритуальних послуг та реалізацією ними предметів ритуальної належності;
- здійснення інших повноважень, передбачених законодавством.
3. Функції структурного підрозділу у галузі поховання органу місцевого самоврядування або його виконавчого органу
На структурний підрозділ у галузі поховання з метою реалізації передбачених Законом завдань рекомендується покласти наступні функції:
- вносити пропозиції щодо відведення земельних ділянок для організації кладовищ, крематоріїв і колумбаріїв;
- здійснювати координацію заходів щодо будівництва, утримання в належному стані та охорону кладовищ, крематоріїв та колумбаріїв;
- вносити пропозиції щодо створення ритуальних служб;
- координувати роботу по наданню за рахунок коштів місцевих бюджетів ритуальних послуг у зв'язку з похованням самотніх громадян, ветеранів війни та праці, а також інших категорій малозабезпечених громадян; по наданню допомоги на поховання померлих громадян в інших випадках, передбачених законодавством;
- вживати заходи щодо забезпечення контролю за дотриманням законодавства стосовно захисту прав споживачів у частині надання суб'єктами господарювання ритуальних послуг та реалізацією ними предметів ритуальної належності;
- вносити пропозиції щодо створення спеціалізованих комунальних підприємств для організації (утворення), будівництва, утримання в належному стані та охорони місць поховання;
- вносити пропозиції щодо створення госпрозрахункової інформаційної служби та визначення порядку діяльності таких служб;
- брати участь в межах компетенції у контролі за виконанням волевиявлення громадян;
- координувати роботу щодо встановлення тарифів на оплату ритуальних послуг та предметів ритуальної належності в межах, визначених законодавством;
- здійснювати моніторинг та проводити аналіз цін і тарифів на ритуальні послуги та предмети ритуальної належності відповідно до законодавства;
- координувати роботу щодо перепоховання останків померлих;
- вживати заходів щодо забезпечення контролю за дотриманням умов праці протягом усього терміну ведення робіт під час перепоховання останків;
- вносити пропозиції із забезпечення планування та впорядкування території кладовищ, крематорію та колумбаріїв згідно з генеральними планами забудови відповідних населених пунктів та іншої містобудівної документації з дотриманням обов'язкових містобудівних, екологічних та санітарно-гігієнічних вимог;
- координувати відведення у місцях поховання секторів для почесних поховань, поховання померлих (загиблих) військовослужбовців (сектори військових поховань), а також секторів для поховання померлих за національною чи релігійною ознакою;
- сприяти у проведенні почесних поховань;
- вносити пропозиції щодо відведення земельних ділянок поза територією місць поховання для почесних поховань, на яких створювати меморіальні бульвари, сквери, парки і кургани Слави;
- вносити пропозиції щодо розвитку та поліпшення стану благоустрою кладовищ, крематорію та колумбаріїв на відповідній території;
- сприяти виявленню місць невідомих поховань;
- брати участь у обстеженні, вивченню та обліку місць невідомих поховань та їх охорони;
- вносити пропозиції щодо надання місцям невідомих поховань статусу кладовища з подальшим упорядкуванням його території згідно із Законом;
- організовувати у разі відсутності спеціалізованого комунального підприємства реєстрацію встановлених намогильних споруд, склепів у книзі обліку намогильних споруд;
- організовувати у разі відсутності спеціалізованого комунального підприємства реєстрацію кожного поховання та перепоховання померлих у книзі реєстрації поховань;
- координувати питання передачі на зберігання до архіву органу місцевого самоврядування кладовища книги реєстрації поховань померлих у разі ліквідації кладовища, колумбарію;
- координувати роботу із утримання кладовищ, військових кладовищ, військових ділянок на кладовищах, військових братських та одиночних могил, земельних ділянок для почесних поховань, братських могил, а також могил померлих одиноких громадян, померлих осіб без певного місця проживання, померлих, від поховання яких відмовилися рідні, місць поховань знайдених невпізнаних трупів;
- здійснювати моніторинг та проводить аналіз функціонування та охорони кладовищ, крематорію та колумбаріїв, а також здійснення пов'язаних з цим витрат;
- здійснювати координацію роботи ритуальних служб;
- вносити пропозиції щодо встановлення зручного для населення режиму роботи ритуальних служб;
- вносити пропозиції щодо Порядку функціонування та охорони кладовищ, крематорію та колумбаріїв та порядку здійснення із цим витрат;
- розглядати в установленому законодавством порядку звернення громадян та юридичних осіб і готувати на них проекти відповідей;
- готувати матеріали та пропозиції органу місцевого самоврядування та його виконавчому органу з інших питань у галузі поховання тощо.
4. Права структурного підрозділу у галузі поховання органу місцевого самоврядування або його виконавчого органу
Структурному підрозділу у галузі поховання у Положенні рекомендується надавати наступні права:
- одержувати від інших структурних підрозділів виконавчого органу місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, що здійснюють свою діяльність у галузі поховання на відповідній території, інформацію, документи, довідки, розрахунки, інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
- залучати в установленому порядку спеціалістів органів виконавчої влади, інших структурних підрозділів виконавчого органі місцевого самоврядування підприємств, установ та організацій, що здійснюють свою діяльність у галузі поховання (за погодженням з їх керівниками), представників громадських організацій (за згодою) для розгляду питань, що належать до його компетенції;
- брати участь у засіданнях органу місцевого самоврядування та його виконавчого органу при розгляді питань, що відносяться до його компетенції;
- скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до компетенції структурного підрозділу;
- направляти на розгляд, погодження та для одержання пропозицій відповідним структурним підрозділам виконавчого органу місцевого самоврядування проекти документів, розробником яких є структурний підрозділ;
- представляти орган місцевого самоврядування або його виконавчий орган, за дорученням його керівництва, у органах виконавчої влади, підприємствах, установах та організаціях у разі розгляду питань, що відносяться до компетенції структурного підрозділу;
- інформувати керівництво органу місцевого самоврядування та його виконавчого органу у разі покладання на структурний підрозділ виконання роботи, що не належить до функцій структурного підрозділу чи виходить за його межі, а також у випадках, коли відповідні структурні підрозділи виконавчого органу місцевого самоврядування не надають документи, матеріали, необхідні для вирішення порушених питань, тощо.
Начальник Управління благоустрою, комунального обслуговування та інженерного захисту територій | О.П.Ігнатенко |