• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про катастрофу теплоходу "Память Меркурія" та заходи щодо забезпечення безпеки судноплавства

Міністерство транспорту України  | Наказ від 22.02.2001 № 110
Реквізити
  • Видавник: Міністерство транспорту України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 22.02.2001
  • Номер: 110
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство транспорту України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 22.02.2001
  • Номер: 110
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 110 від 22.02.2001
Про катастрофу теплоходу "Пам'ять Меркурія" та заходи щодо забезпечення безпеки судноплавства
26.01.2001 р. в 00 год. теплохід "Пам'ять Меркурія" малого спільного підприємства (МСП) "Сата", що здійснював щотижневий пасажирський рейс за маршрутом Євпаторія - Стамбул - Євпаторія, вийшов з Стамбулу.
Встановлено, що на момент виходу судна з порту на його борту знаходилось 27 членів екіпажу, 25 пасажирів та 324 т вантажу.
Загальний дедвейт судна замість допустимих 270 т складав 487 т. Внаслідок перевантаження та неправильного розміщення вантажу судно було неостійним, вантажна марка була втоплена на 50 см. Незважаючи на це, капітан за наполяганням судновласника прийняв рішення про вихід в море.
Після виходу судна з протоки Босфор в Чорне море, його крен досягав від 4 до 8 градусів. Капітан доповів представнику компанії, що за своєю остійністю судно знаходиться у немореплавному стані, проте той на це ніяк не прореагував.
Намагання екіпажу вирівняти і стабілізувати крен судна шляхом перекачування баласту позитивних наслідків не дали.
Одночасно теплохід "Пам'ять Меркурія", незважаючи на обмеження щодо районів плавання, здійснював перехід до п. Євпаторія за межами 20-мильної прибережної зони.
Приблизно о 18 год. 40 хв. 26.01.2001 р., внаслідок зміщення частини вантажу судно вкінець втратило остійність і нахилилося до 18 градусів на правий борт.
Через те, що окремі ілюмінатори не були зачинені та загерметизовані, забортна вода стала поступати в каюти. Крен судна продовжував збільшуватися і воно затонуло приблизно о 19 год. 10 хв. 26.01.2001 р.
У результаті катастрофи теплоходу загинуло 3 члени команди і 5 пасажирів, пропали безвісті 4 члени команди і 8 пасажирів, втрачено теплохід та вантаж.
З метою попередження аварійних морських подій та враховуючи пропозиції комісії з розслідування причин загибелі теплоходу "Пам'ять Меркурія",
НАКАЗУЮ:
1. Державному департаменту морського і річкового транспорту (Зубков В.О.):
1.1. В тижневий термін припинити дію ліцензії на надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів морським транспортом, видану МСП "Сата", як такому, що не забезпечило належний рівень безпеки судноплавства.
1.2. До 01.03.2001 р. передбачити в Ліцензійних умовах провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів річковим, морським транспортом вимоги щодо забезпечення безпеки судноплавства.
1.3. Розробити та подати на затвердження Мінтрансу України проекти:
1.3.1. До 01.09.2001 р. - Правил контролю суден з метою забезпечення безпеки мореплавства.
1.3.2. До 01.06.2001 р. - Порядку надання дозволу капітаном порту на вихід судна з порту.
1.3.3. До 01.06.2001 р. - Порядку оформлення Інспекцією державного портового нагляду прибуття суден у порт і виходу з порту.
1.3.4. До 01.04.2001 р. - Порядку проведення пошуково-рятувальних робіт (розробленого з врахуванням вимог Міжнародної конвенції про пошук та рятування 1979 р. (SAR-79).
1.3.5. До 01.04.2001 р. - Положення про перевірку знань посадових осіб, що здійснюють державний нагляд за забезпеченням безпеки судноплавства на морському та річковому транспорті.
1.3.6. До 15.04.2001 р. - Положення про облік та порядок розслідування аварійних морських подій (передбачивши в Положенні облік події "Неприбуття судна в пункт призначення або втрата з ним зв'язку").
1.3.7. До 01.04.2001 р. - Порядку інформування Укрморрічфлоту та Держфлотінспекції України з боку Чорноморсько-Азовського управління буксирно-рятувального та спеціалізованого флоту (ЧАУБРСФ) і морських портів про стан суден і обладнання, що використовуються для аварійно-рятувальних робіт.
1.4. До 15.04.2001 р. вивчити питання і надати пропозиції щодо доцільності обладнання морських суден резервним аварійним буєм типу АРБ-406.
1.5. В місячний термін опрацювати та подати Мінтрансу пропозиції щодо доцільності створення та впровадження системи суднових сповіщень відповідно до вимог Міжнародної морської організації (IMO).
1.6. До 01.03.2001 р. разом з Держфлотінспекцією України представити на затвердження Мінтрансу план заходів на 2001 р. щодо розвитку системи Глобальної морської системи зв'язку під час лих і для забезпечення безпеки (ГМЗЛБ) та аварійного зв'язку на внутрішніх водних шляхах України, у тому числі на морських та річкових суднах, що плавають під Прапором України.
1.7. До 01.05.2001 р. вивчити питання та внести пропозиції щодо внесення до складу аптечок колективних рятувальних плавзасобів суден ефективних лікарських препаратів для збереження життя та здоров'я людей в надзвичайних ситуаціях.
1.8. У другому півріччі 2001 р. доповісти на колегії Мінтрансу про стан виконання заходів комісії з розслідування причин катастрофи теплоходу "Пам'ять Меркурія", цього наказу та доручень Президента України від 07.02.2001 р. та Кабінету Міністрів України від 14.02.2001 р. N 1847/2 щодо підвищення безпеки судноплавства.
1.9. За самоусунення від виконання робіт з пошуку та рятування теплоходу "Пам'ять Меркурія" розірвати в установленому порядку контракт з начальником Чорноморсько-Азовського управління буксирно-рятувального та спеціалізованого флоту Березовським Б.П. і доповісти Мінтрансу до 20.03.2001 р.
1.10. За несвоєчасне виконання завдань комісії з розслідування причин катастрофи теплоходу "Пам'ять Меркурія" оголосити догану директору державного підприємства "Морком" Московці О.В. і доповісти Мінтрансу до 20.03.2001 р.
2. Держфлотінспекції України (Чайковський Л.П.):
2.1. Провести суцільну перевірку судноплавних компаній України, незалежно від форм власності, судна яких здійснюють плавання в Чорному морі, щодо відповідності їх вимогам Міжнародного кодексу управління безпечною експлуатацією суден і запобігання забрудненню (Резолюція IMO A.741(18), Міжнародної конвенції щодо охорони людського життя в морі (SOLAS-74), Міжнародної конвенції по запобіганню забруднення з суден (MARPOL 73/78), Кодексу торговельного мореплавства України.
Про результати перевірки доповісти Мінтрансу до 01.07.2001 р. та до 01.01.2002 р.
2.2. До 01.09.2001 р. розробити та подати на затвердження до Мінтрансу форми статистичної звітності про здійснення нагляду за безпекою судноплавства.
2.3. До 01.09.2001 р. розробити орієнтовний перелік та план на 2001 - 2005 рр. підготовки нормативних актів, спрямованих на виконання в Україні вимог міжнародних конвенцій з питань безпеки судноплавства та подати на узгодження Мінтрансу.
2.4. У місячний термін підготувати проект постанови Кабінету Міністрів України щодо забезпечення безпеки судноплавства на підприємствах усіх форм власності, що виконують функції портів.
2.5. Розглянути питання щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності згідно з чинним законодавством осіб, відповідальних за здійснення державного нагляду у судноплавних компаніях та контроль за роботою капітанів портів і інспекцій державного портового нагляду, які неналежним чином виконували свої функціональні обов'язки і проінформувати Мінтранс до 15.03.2001 р.
2.6. За неналежне виконання своїх посадових обов'язків з питань пошуку та рятування під час ліквідації наслідків катастрофи теплоходу "Пам'ять Меркурія" звільнити з займаної посади начальника Державного морського рятувально-координаційного центру Данильченка Б.Д. в установленому порядку.
2.7. В місячний термін подати до Міністерства транспорту кандидатуру для призначення на посаду капітана Євпаторійського морського торговельного порту.
3. Капітанам морських торговельних та річкових портів України:
3.1. Встановити ефективний контроль за дотриманням правил навантаження суден, наявністю та дотриманням встановленого порядку радіозв'язку між судном та судновласником, наявністю та справністю суднових аварійних засобів зв'язку.
3.2. Здійснювати постійний контроль за дотриманням маршрутів плавання суден, що мають обмеження відносно морських районів плавання (з перевіркою записів у судновому журналі, прокладання маршруту на картах та іншої достовірної інформації) та перевіряти наявність і достовірність планів переходу на рейс.
У разі виявлення порушень суднами вживати щодо них заходи, передбачені законодавством, інформувати Держфлотінспекцію України та надавати необхідні матеріали перевірок.
4. Департаменту безпеки транспорту та технічної політики (Петрашевський О.Л.) у першому півріччі 2001 р. перевірити організацію роботи та здійснення контролю і нагляду за безпекою судноплавства.
5. Департаменту безпеки транспорту та технічної політики (Петрашевський О.Л.), Департаменту нормативно-правового забезпечення (Логінова Л.М.) у березні 2001 р. розглянути звіт Російського морського регістру судноплавства щодо виконання Угоди про конвенційний нагляд суден.
6. Звернути увагу директора Департаменту морського і річкового транспорту Зубкова В.О. та керівника Держфлотінспекції України Чайковського Л.П. на незадовільне виконання вимог нормативних актів з безпеки судноплавства підпорядкованими їм структурними підрозділами.
7. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Севрюкова В.В.
Надруковано: "Транспорт України", N 5, 15 березня 2001 р.