• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Положення про формування планів НДДКР, порядок укладення, здійснення контролю за виконанням, припинення договорів та впровадження завершених НДДКР

Державний комітет України з енергозбереження  | Наказ, Форма типового документа, Положення від 25.06.2004 № 89
Реквізити
  • Видавник: Державний комітет України з енергозбереження
  • Тип: Наказ, Форма типового документа, Положення
  • Дата: 25.06.2004
  • Номер: 89
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державний комітет України з енергозбереження
  • Тип: Наказ, Форма типового документа, Положення
  • Дата: 25.06.2004
  • Номер: 89
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ
Н А К А З
25.06.2004 N 89
Про затвердження Положення про формування планів НДДКР, порядок укладення, здійснення контролю за виконанням, припинення договорів та впровадження завершених НДДКР
З метою удосконалення порядку формування планів НДДКР, укладення договорів, здійснення контролю за виконанням, припинення договорів та впровадження завершених НДДКР
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про підготовку та формування планів НДДКР, укладення договорів, контроль за їх виконанням та впровадженням завершених НДДКР, що додається.
2. Скасувати наказ Держкоменергозбереження від 10.01.2003 р. N 1 "Про затвердження нової редакції Положення про підготовку та формування планів НДДКР, укладення договорів, контроль за їх виконанням та впровадженням завершених НДДКР".
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Комітету Ю.Шульга
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ
Держкоменергозбереження
25.06.2004 N 89
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок формування планів науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт (НДДКР), укладення, здійснення контролю за виконанням, припинення договорів та впровадження завершених НДДКР
1. Загальні положення
1.1. Положення про формування планів НДДКР, порядок укладення, здійснення контролю за виконанням, припинення договорів та впровадженням завершених НДДКР (далі - Положення) визначає загальні засади організації робіт щодо створення та впровадження наукової (науково-технічної) продукції (далі - продукція) на замовлення Державного комітету України з енергозбереження. Положення регламентує порядок формування планів, укладення договорів на створення (передачу) продукції (далі - договорів), фінансування та супровід виконання робіт, звітність та впровадження (використання) продукції.
1.2. Положення розроблено відповідно до Закону України від 13.12.91 р. "Про наукову і науково-технічну діяльність", Закону України від 22.02.2000 р. "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", постанови Кабінету Міністрів України від 20.07.96 р. N 830 "Про затвердження Типового положення з планування, обліку і калькулювання собівартості науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт", ДСТУ 3973-2000 "Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Правила виконання науково-дослідних робіт. Загальні положення" та ДСТУ 3974-2000 "Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Правила виконання дослідно-конструкторських робіт. Загальні положення".
1.3. Суб'єктами правового регулювання за цим Положенням є Державний комітет України з енергозбереження (далі - Замовник), підприємства, установи та організації усіх форм власності, що беруть участь у створенні (передачі) продукції на замовлення Замовника (далі - Виконавці), а також підприємства, установи та організації, на яких планується впровадження чи використання створеної продукції (далі - Користувачі).
1.4. Об'єктом правового регулювання за цим Положенням є продукція.
1.5. Положення є обов'язковим для виконання всіма вказаними суб'єктами на весь час дії договору.
2. Організація розгляду тем НДДКР та порядок їх відбору
2.1. З метою формування плану НДДКР на наступний календарний рік управління Замовника з урахуванням положень доручень Президента України, Кабінету Міністрів України, державних, регіональних, місцевих та інших програм енергозбереження та пропозицій органів державної влади, установ і організацій формують попередній план НДДКР за напрямками, відповідно до розподілу функціональних обов'язків з метою їх винесення на розгляд на секціях Науково-технічної ради (далі - НТР) Замовника:
- стратегії та економічної політики енергозбереження;
- науки, використання нетрадиційних та відновлюваних джерел енергії та нормативно-правового забезпечення;
- енергоефективних технологій та регіональної політики.
2.2. Подані Замовнику пропозиції органів державної влади, установ та організацій на виконання тем НДДКР реєструються в Управлінні науки та нетрадиційних і відновлюваних джерел енергії (далі - Управління науки), у якому вони в подальшому зберігаються. Кожній темі НДДКР присвоюється порядковий номер, під яким ця робота проходить всю процедуру розгляду. З метою попереднього відбору робіт Управління науки здійснює попередній розподіл робіт за тематикою між управліннями Замовника (далі - профільне управління).
2.3. Критеріями відбору НДДКР для включення до проекту Плану НДДКР є:
- актуальність теми НДДКР на період її розгляду;
- відповідність вимогам Закону України від 11.07.2001 р. "Про пріоритетні напрями розвитку науки і техніки";
- наявність техніко-економічного обґрунтування досягнення економії паливно-енергетичних ресурсів в результаті реалізації НДДКР;
- термін окупності НДДКР (не більше 5 років);
- наявність документів, що підтверджують сучасний науково-технічний рівень розробки;
- наявність документів щодо перспектив впровадження результатів НДДКР;
- наявність гарантійного листа щодо фінансової підтримки Користувачем практичного впровадження результатів розробки;
- наявність обґрунтування цінової пропозиції на проведення розробки;
- наявність гарантії щодо пріоритетного використання в ході виконання НДДКР національного виробничого та науково-технічного потенціалу;
- відповідність обсягу фінансування обсягам та змісту робіт;
- можливість продажу результатів НДДКР в Україні та на експорт.
2.4. Секціями НТР проводиться попередній відбір тематики відповідно до критеріїв відбору за поданими від управлінь пропозиціями, що відповідають пріоритетним напрямкам діяльності Замовника.
За результатами засідання кожної секції НТР складається протокол, у якому зазначаються очікувана вартість закупівлі кожної НДДКР.
2.5. Президія НТР Замовника розглядає матеріали засідань секцій, заслуховує і узагальнює їх пропозиції, приймає рішення щодо формування переліку розробок, які будуть винесені на розгляд НТР Замовника з метою їх затвердження.
Результати засідання президії НТР Замовника оформляються протоколом за підписом Голови та секретаря президії НТР.
2.6. НТР розглядає перелік відібраних секціями тем, який затверджений рішенням президії НТР, відбирає найперспективніші розробки та ухвалює рішення про включення їх до переліку тем НДДКР для внесення в проект Плану науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт на наступний рік. Засідання президії НТР та НТР можуть бути проведені одночасно.
Результати засідання НТР оформляються протоколом за підписом Голови та секретаря НТР.
2.7. На основі рішення НТР Управління науки формує проект плану НДДКР на фінансовий рік.
2.8. Після надходження Замовнику інформації з Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України про обсяги асигнувань, передбачених на поточний рік у Державному бюджеті України на виконання науково-технічних програм у сфері енергозбереження, Колегія Замовника на своєму засіданні визначає остаточну редакцію плану НДДКР і затверджує його.
2.9. Тендерний комітет на своєму засіданні приймає рішення щодо застосування процедур закупівлі послуг з виконання затверджених Колегією Замовника нових тем плану НДДКР, керуючись при цьому положеннями Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" і відповідного наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, яким регулюється порядок погодження Міністерством застосування окремих процедур державних закупівель.
2.10. У разі здійснення закупівлі за процедурами відкритих та двоступеневих торгів Управління науки протягом місяця з дати прийняття Тендерним комітетом рішення щодо процедури закупівель та відповідно до нього подає оголошення до інформаційно-аналітичного бюлетеня "Вісник державних закупівель" та, у разі потреби, в інші друковані засоби масової інформації, а також забезпечує організацію закупівлі послуг на виконання НДДКР.
2.11. У разі застосування процедури закупівлі в одного учасника без погодження з Міністерством економіки та з питань європейської інтеграції України профільне управління протягом місяця з дати прийняття Тендерним комітетом рішення щодо процедури закупівель та відповідно до нього забезпечує підготовку пакету документів для підписання договору.
2.12. У разі здійснення процедури закупівлі в одного учасника з погодженням процедури з Міністерством економіки та з питань європейської інтеграції України профільне управління разом з секретарем Тендерного комітету протягом місяця з дати прийняття Тендерним комітетом рішення щодо процедури закупівель та відповідно до нього забезпечує підготовку та подання до Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України пакету документів для погодження процедури закупівлі.
2.13. У двомісячний термін після набрання чинності закону України про державний бюджет на відповідний рік Управління науки, за погодженням з головою Тендерного комітету, інформує Міністерство економіки та з питань європейської інтеграції України про проведення запланованих торгів із закупівлі послуг на виконання НДДКР у поточному календарному році за рахунок коштів Держбюджету України на відповідний фінансовий рік.
2.14. Тендерний комітет на своїх засіданнях визначає виконавців тем НДДКР у порядку, визначеному Законом України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти". Рішення Тендерного комітету оформляються протоколами.
2.15. Відповідно до рішень Тендерного комітету Управління науки коригує відповідні показники Плану НДДКР на поточний календарний рік.
2.16. Будь-які зміни в плані НДДКР за поданням профільного управління розглядаються на Колегії Замовника і затверджуються її рішенням.
3. Організація виконання відібраних робіт
3.1. Порядок укладення договорів
3.1.1. Підставою для укладення договору є:
- набрання чинності закону України про державний бюджет на відповідний фінансовий рік;
- наявність наказу Замовника про затвердження плану НДДКР;
- наявність рішення Тендерного комітету про закупівлю послуг на виконання НДДКР у одного учасника без погодження з Міністерством економіки та з питань європейської інтеграції України (в разі застосування такої процедури);
- наявність відповідного листа-погодження Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України (в разі застосування такої процедури);
- в інших випадках - наявність рішення Тендерного комітету про визначення переможця відкритих (двоступеневих, з обмеженою участю) торгів.
3.1.2. Замовник укладає договір з Виконавцем НДДКР:
- за результатами відкритих (двоступеневих, з обмеженою участю) торгів;
- за результатами визначення Тендерним комітетом Виконавця НДДКР при застосуванні процедури закупівлі у одного учасника без погодження з Міністерством економіки та з питань європейської інтеграції;
- за наявності відповідного листа-погодження Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України (в разі застосування такої процедури).
3.1.3. Залежно від характеру, складності та обсягу робіт у Виконавця можуть бути співвиконавці.
3.1.4. Пакет договірних документів на створення продукції оформляється Виконавцем за формами згідно з додатками А-Є до цього Положення.
Пакет договірних документів включає:
- договір на виконання НДДКР (додаток А);
- протокол угоди про договірну ціну за розробку наукової (науково-технічної) продукції (додаток Б);
- календарний план виконання роботи за договором (додаток В);
- технічне завдання (технічні вимоги) на створення наукової (науково-технічної) продукції (додаток Г), яке розробляється Виконавцем згідно з ДСТУ 3973-2000 за власні кошти і затверджується Замовником;
- кошторис з розшифровками статей витрат (додатки Д, Е), який розробляється Виконавцем згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 20.07.96 р. N 830 "Про затвердження Типового положення з планування, обліку і калькулювання собівартості науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт";
- пояснювальну записку до калькуляції кошторисної вартості робіт (додаток Є).
3.1.5. Виконавець разом з профільним управлінням проводить підготовчу роботу з формування проекту договору, узгодження технічного завдання, календарного плану, кошторису та інших умов виконання роботи.
3.1.6. Договір з боку Замовника підписує перший заступник голови або за його відсутності особа, яка виконує його обов'язки, за наявності віз начальника профільного управління, начальника юридичного управління (у разі його відсутності - начальника відділу законодавчого та нормативного забезпечення), начальника Управління науки та нетрадиційних і відновлюваних джерел енергії, начальника відділу бухгалтерського обліку та звітності - головного бухгалтера; заступника голови за напрямком.
3.1.7. Протокол угоди про договірну ціну за розробку (наукової) науково-технічної продукції з боку Замовника підписує перший заступник Голови або за його відсутності особа, яка виконує його обов'язки.
Підписи першого заступника голови Комітету або за його відсутності особи, яка виконує його обов'язки, на договорі та протоколі угоди про договірну ціну на наукову (науково-технічну) продукцію завіряються гербовою печаткою.
3.1.8. Календарний план з боку Замовника підписується начальником профільного управління.
3.1.9. Кошторис підписується з боку Замовника начальником профільного управління та начальником відділу бухгалтерського обліку та звітності - головним бухгалтером Замовника.
Нормативи до статей витрат кошторису не повинні перевищувати показників, наведених у таблиці:
Витрати на оплату праці, включаючи співвиконавців:
для платників усіх видів податків (крім єдиного)до 57,5% від загальної вартості робіт
для платників єдиного податкудо 70% від загальної вартості робіт
Відрахування на соціальні заходи37,5% від фонду заробітної плати
Витрати на роботи:
що виконуються сторонніми організаціямидо 40% від загальної вартості робіт
Накладні видаткидо 50% від фонду заробітної плати
Згідно наказу МОН від 06.04.2004 N 278/250/128
(з 29.07.2004)
3.1.10. Технічне завдання (технічні вимоги) на виконання робіт за договором з боку Замовника підписується начальником профільного управління, затверджується заступником голови за напрямком, а його підпис завіряється гербовою печаткою.
Технічне завдання (технічні вимоги) на виконання робіт за договором на розробку проектів нормативно-правових актів (проектів законів України, указів Президента України, постанов Кабінету Міністрів України та актів, що будуть затверджені наказами Комітету) з боку Замовника підписується начальником профільного управління, візується начальником юридичного управління (у разі його відсутності - відповідальним працівником відділу законодавчого та нормативного забезпечення), затверджується заступником голови Комітету за напрямком, а його підпис завіряється гербовою печаткою.
3.1.11. У разі розробки проектів стандартів Виконавець у межах коштів договору передбачає проведення науково-технічної експертизи проекту Державним підприємством "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" (ДП "УкрНДНЦ").
3.1.12. У разі виконання дослідно-конструкторської роботи і якщо Виконавець або об'єкт впровадження розташований поза межами м. Києва, за ініціативою Замовника передбачаються кошти на відрядження 1-2 представників Замовника з метою перевірки фактичного стану виконання договору. Кошти на відрядження представників Замовника включаються до відповідної статті кошторису.
3.1.13. У виконанні робіт за договором не можуть брати участь члени Тендерного комітету, приймальної комісії та особи, що підписують (візують) будь-які договірні документи чи зміни до них.
3.1.14. Планування закордонних відряджень в межах договору, що виконується за бюджетні кошти, не дозволяється.
3.1.15. Будь-які зміни до пакету договірних документів оформляються додатковою угодою, яка є невід'ємною частиною договору.
3.1.16. Загальні вимоги до оформлення договірних документів:
- наявність звітної документації, складеної згідно з ДСТУ 3008-95 "Документація. Звіти у сфері науки і техніки";
- оформлюються державною мовою;
- повинні бути представлені Замовнику в окремій папці у чотирьох примірниках; після підписання договору три примірники залишаються у Замовника і один передається Виконавцю;
- мають бути подані в електронному вигляді на окремій дискеті у форматі *.rtf.
До розгляду не приймаються договірні документи, в тексті яких є помилки, які впливають на зміст договірних зобов'язань, або які виконані неохайно.
3.2. Контроль за виконанням умов договору та якістю виконання НДДКР
3.2.1. Виконання робіт за договором розпочинається з моменту його підписання та реєстрації Замовником. Супровід виконання договору здійснюється профільним управлінням на всіх етапах їх виконання.
3.2.2. Замовник в ході здійснення контролю:
- організує супровід і контроль за виконанням НДДКР;
- приймає:
- окремі етапи робіт та завершену роботу в цілому;
- рішення щодо подальшого використання результатів НДДКР, обладнання, залишків матеріалів та інших матеріальних цінностей, що придбані згідно з договором за кошти Замовника;
- визначає порядок використання об'єктів інтелектуальної власності, створених в процесі виконання договорів;
- "перевіряє згідно з первинними документами бухгалтерського обліку фактичні витрати Виконавця, а також відповідність використання отриманих коштів кошторису" (вилучено з 29.07.2004);
- не несе відповідальності перед Виконавцем за несвоєчасне виконання фінансових зобов'язань у разі затримки фінансування з державного бюджету;
- може (за рішенням приймальної комісії профільного управління або Управління науки) направляти проміжні та заключні звітні матеріали за результатами виконання НДДКР до заінтересованих органів виконавчої влади, установ та організацій для їх рецензування, визначення актуальності розробки, доцільності розширення або продовження робіт за даною тематикою, підготовки пропозицій щодо подальшого використання результатів НДДКР або направляти зазначені вище матеріали на науково-технічну експертизу (згідно зі статтею 5 Закону України від 10.02.95 р. "Про наукову і науково-технічну експертизу";
- здійснює контроль за укладанням договорів на виконання складових частин НДДКР. При цьому зміна співвиконавців без погодження з Замовником забороняється.
3.2.3. Невиконання хоча б одного етапу роботи вважається невиконанням роботи в цілому.
3.3. Вимоги до Виконавця
Виконавець в ході виконання НДДКР:
- виконує НДДКР відповідно до завдань та термінів, що встановлені договором, технічним завданням (технічними вимогами) і календарним планом, та згідно з вимогами ДСТУ 3973-2000 та ДСТУ 3974-2000;
- оформляє, у разі необхідності, за попереднім погодженням з Замовником, патент, сертифікат, ліцензію або інші документи, що мають юридичну силу для захисту об'єктів авторського права, що створені в ході виконання НДДКР;
- зобов'язаний за 15 днів до закінчення терміну етапу (договору) надати Замовнику повний комплект звітної документації з супровідним листом зареєстрованим у Відділі кадрів та ділового забезпечення Замовника;
- разом із заключним звітом за договором надає Замовнику Акт впровадження розробки або витяг з протоколу засідання вченої (науково-технічної) ради Виконавця або здійснює погодження результатів НДДКР в двох і більше заінтересованих органах виконавчої влади, підприємствах, установах та організаціях;
- несе відповідальність перед Замовником за терміни та якість виконаних робіт;
- надає Замовнику документи, що підтверджують сучасний науковий рівень розробки;
- готує та подає до органу державної реєстрації облікову (реєстраційну) картку НДДКР та заключний звіт для реєстрації;
- не має права змінювати розподіл коштів між статтями витрат планової калькуляції кошторисної вартості робіт в межах узгодженої планової калькуляції без попередньої письмової згоди Замовника;
- до 20 січня року, наступного за звітнім, надає Замовнику затверджений звітний кошторис про фактичні витрати за минулий рік відповідно до даних бухгалтерського обліку;
- у разі істотної зміни обставин, що унеможливлюють подальше виконання НДДКР, зобов'язаний не пізніше 15 днів з моменту їх виникнення надіслати письмове повідомлення Замовнику;
- несе відповідальність за цільове використання бюджетних коштів та фактичні витрати відповідно до бухгалтерського обліку згідно з законодавством;
- надає аванс та оплачує виконані роботи співвиконавцям протягом 5 днів з моменту надходження коштів на його рахунок від Замовника;
- під час виконання робіт несе відповідальність за організацію та виконання правил техніки безпеки та охорони праці;
- після виконання роботи у 10-денний термін Виконавець повинен передати Замовнику заповнену облікову (реєстраційну) картку.
3.4. Порядок приймання виконаних робіт
3.4.1. З боку Замовника відповідальність за своєчасність та повноту прийняття виконаних робіт несуть профільні управління.
3.4.2. Виконавцем має бути представлена Замовнику виконана згідно з календарним планом та технічним завданням (технічними вимогами) наукова (науково-технічна) продукція: науковий (науково-технічний) звіт, нормативно-правова документація, дослідні чи дослідно-промислові зразки обладнання, конструкторська, технологічна, а також, за необхідності, програмна документація, які розроблені згідно з чинними стандартами ЄСКД, ЄСТД, ЄСПД і належним чином оформлені.
3.4.3. Звітні матеріали повинні бути представлені Замовнику в окремій папці. Акти здачі-приймання наукової (науково-технічної) продукції (за формою згідно ДСТУ 3973-2000 або ДСТУ 3974-2000) представляються в п'яти примірниках, а звітні матеріали - у двох примірниках. До розгляду не приймаються акти здачі-приймання, в тексті яких є помилки, які впливають на зміст договірних зобов'язань, або які виконані неохайно.
3.4.4. Проміжні звітні матеріали розглядаються в профільному управлінні комісією у складі начальника профільного управління, начальника профільного відділу та фахівців, які супроводжують виконання робіт за договором. При позитивній оцінці зазначена комісія надає свої висновки на зворотній стороні одного примірника акту здачі-приймання наукової (науково-технічної) продукції. Цей примірник візується заступником голови за напрямком, начальником управління науки (в разі його відсутності заступником начальника Управління науки), у разі розробки проектів нормативно-правових актів, начальником юридичного управління (у разі його відсутності - відповідальним працівником відділу законодавчого та нормативного забезпечення).
В разі виникнення зауважень до звітних матеріалів з боку Замовника, профільне управління складає протокол розбіжностей з їх переліком та строками усунення. З боку Замовника протокол розбіжностей підписує начальник профільного управління, а з боку Виконавця - відповідальний виконавець розробки.
Акт здачі-приймання наукової (науково-технічної) продукції підписується першим заступником голови або в разі його відсутності особою, яка виконує його обов'язки.
3.4.5. Замовник після отримання від Виконавця звітної документації створює приймальну комісію, до складу якої входять представники Замовника (заступник голови за напрямком, представники профільного управління, інші посадові особи Замовника), Виконавця, співвиконавців, заінтересованих організацій. Головою приймальної комісії є перший заступник голови.
3.4.6. Приймальна комісія здійснює свою роботу згідно з вимогами ДСТУ 3973-2000 і 3974-2000.
3.4.7. За результатами роботи приймальної комісії складається акт приймання наукової (науково-технічної) продукції з висновками та рекомендаціями. Акт підписується головою приймальної комісії та її членами.
3.4.8. Право власності на створену за договором продукцію належить Замовнику.
3.4.9. Юридичне оформлення об'єктів інтелектуальної власності (патентування, одержання свідоцтв, сертифікатів, ліцензій або інших документів, що мають юридичну силу і відображають специфіку того або іншого об'єкта) здійснюється за власні кошти Виконавця за попереднім погодженням з Замовником.
3.4.9. Використання Виконавцем створеної продукції може здійснюватись лише за погодженням із Замовником.
3.4.10. При здаванні заключного звіту до нього додається один з документів:
- акт впровадження розробки;
- витяг з протоколу засідання вченої (Науково-технічної) ради Виконавця;
- лист погодження результатів НДДКР в двох і більше заінтересованих органах виконавчої влади (підприємствах, установах та організаціях).
4. Фінансування НДДКР
4.1. Фінансування науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт здійснюється за рахунок коштів державного бюджету.
4.2. Кошти, виділені з державного бюджету на створення продукції, є цільовими асигнуваннями і не можуть бути використані з будь-якою іншою метою; роботи проводяться лише в межах фактичних надходжень бюджетних коштів до Замовника.
4.3. Управління науки на основі отриманих від профільних управлінь підписаних актів здачі-приймання наукової (науково-технічної) продукції готує матеріали на оплату, які затверджуються першим заступником голови або особою, яка виконує його обов'язки.
4.4. У зв'язку з відсутністю (затримкою) фінансування НДДКР з державного бюджету можливі зміни за погодженням між Замовником і Виконавцем терміну дії договору чи етапів календарного плану. Усі зміни оформляються додатковою угодою до договору.
4.5. Розрахунки за окремі етапи та за повний обсяг виконаних робіт проводяться на основі підписаних актів здачі-приймання наукової (науково-технічної) продукції відділом бухгалтерського обліку та звітності Комітету.
4.6. Оплата здійснюється Замовником на умовах поетапного підписання актів фактично виконаних і прийнятих згідно з календарним планом робіт, що відповідають договірній ціні виконаного етапу.
4.7. Перерахування авансових платежів здійснюється Замовником у розмірах, що не перевищують 50% вартості етапу робіт за договором. Повторне авансування частини одного етапу не допускається.
4.8. Визначення обсягів (етапів) робіт, що підлягають поточному авансуванню, та відповідної суми авансового платежу проводиться Замовником в залежності від надходження централізованих коштів з держбюджету (постанова Кабінету Міністрів України від 15.09.99 р. N 1715.
4.9. Ціни на закуплені матеріали, комплектуюче обладнання, енергоресурси тощо не повинні перевищувати середні ціни, які сформувалися на ринку (за прайс-листами) на момент закупівлі.
5. Організація впровадження виконаних розробок
5.1. Впровадження завершених НДДКР у суспільне виробництво України здійснює Виконавець розробок при сприянні Замовника відповідно до попередніх домовленостей з підприємствами, які надали згоду (листи підтримки) щодо використання результатів виконаної розробки в технологічному процесі підприємства. У цьому випадку укладається окремо угода між сторонами. Виконавець надає Управлінню науки акт впровадження з зазначенням економічної ефективності впровадження розробки в кількісному виразі (т.у.п. або грн.).
5.2. Профільні управління відслідковують впровадження (використання) створеної за договором продукції.
5.3. Передачу результатів НДДКР для їх застосування здійснює Замовник залежно від її призначення з урахуванням рекомендацій приймальної комісії та відповідно до чинних нормативно-правових актів щодо охорони прав на інтелектуальну власність.
5.4. Результати впровадження НДДКР розглядаються на засіданнях Колегії Замовника, а її рішення передається до Управління науки для аналізу та подальшого врахування в роботі.
5.5. Впровадження НДДКР підтверджується актами впровадження, які подаються профільними управліннями до Управління науки. Термін зберігання матеріалів - 10 років.
Якщо робота впроваджена, профільні управління надають в Управління науки інформацію про досягнутий економічний ефект.
6. Порядок припинення виконання незавершених НДДКР та дії договорів
6.1. Під час виконання НДДКР можуть виникнути такі обставини:
- розробка перестала відповідати державним інтересам (втратила актуальність);
- подальше виконання розробки неминуче призведе до отримання негативного результату;
- організацію-виконавця у встановленому порядку ліквідовано, визнано банкрутом чи стосовно нього порушено справу про банкрутство і подальше виконання НДДКР стало неможливим;
- подальше виконання НДДКР стало неможливим внаслідок зміни істотних обставин, пов'язаних з договірними відносинами, що підтверджується відповідними документами.
У таких випадках за взаємною згодою Замовник і Виконавець мають право припинити виконання НДДКР та дію договору. Ініціатива щодо припинення виконання НДДКР та дії договору може виходити як від Виконавця, так і від Замовника, якщо останній володіє відповідною інформацією.
6.2. З виникненням обставин, перерахованих у пункті 6.1 цього Положення, Виконавець повинен призупинити роботу і протягом 10 днів повідомити про це Замовника та надати йому обґрунтований висновок про причини призупинення виконання НДДКР.
Організаційні питання стосовно припинення дії договорів вирішує профільне управління.
6.3. У випадку виникнення обставин, викладених у пункті 6.1, та відсутності повідомлення від Виконавця щодо виникнення таких обставин Замовник (якщо володіє відповідною інформацією) інформує Виконавця про припинення робіт за договором і у разі ненадання Виконавцем відповіді протягом 30 днів з моменту відправлення Замовником повідомлення розпочинає процедуру припинення дії договору в односторонньому порядку.
6.4. Після отримання Замовником повідомлення про призупинення Виконавцем роботи, сторони зобов'язані протягом 15 днів розглянути питання про доцільність та можливість продовження договору або про внесення змін до нього.
6.5. При необхідності припинення дії договору Замовник в місячний термін після отримання від Виконавця повідомлення про призупинення робіт за договором створює приймальну комісію з прийняття незавершеної НДДКР. Склад приймальної комісії при прийманні незавершеної НДДКР відрізняється від складу приймальної комісії щодо приймання завершеної НДДКР тим, що до складу приймальної комісії з приймання незавершеної НДДКР обов'язково повинні входити лише представники Замовника, а всі інші - за необхідності.
6.6. Комісія з приймання незавершеної НДДКР здійснює свою роботу згідно з вимогами ДСТУ 3973-2000 і ДСТУ 3974-2000 та за наявності оформленої в установленому порядку звітної документації до фактично виконаного обсягу робіт а, за необхідності, також висновків НТР, наукової або науково-технічної експертизи, відповідних довідок.
6.7. Незавершена НДДКР вважається припиненою від дня затвердження акта її прийняття за станом фактично виконаного обсягу робіт, а дія договору припиняється після виконання Замовником фінансових зобов'язань та затвердження звітних фінансових документів Виконавця.
Відповідно до пункту 48 постанови Кабінету Міністрів України від 20.07.96 р. N 830 при припиненні дії договору Замовник зобов'язаний оплатити фактично виконану Виконавцем і прийняту Замовником в установленому порядку частину договору. Аванс повертається Замовникові.
6.8. Рішення про виключення теми незавершеної НДДКР з плану НДДКР приймається на засіданні Колегії Замовника.
6.9. Кошти, невикористані Замовником у поточному році на фінансування припинених розробок, в установленому порядку можуть бути використані на фінансування інших розробок після виключення перших з плану НДДКР.
6.10. У випадку припинення НДДКР, що пройшла державну реєстрацію, Виконавець надсилає до органу державної реєстрації відповідну інформацію із зазначенням реєстраційного номера НДДКР, яку припиняють.
7. Заключні положення
7.1. Усі пропозиції щодо зміни цього Положення подаються до управління науки для розгляду та узгодження і вводяться в дію наказом Замовника.
Начальник Управління науки
та нетрадиційних і відновлюваних
джерел енергії


А.Щокін
Додаток А
ДОГОВІР N ____ на виконання науково-дослідної (дослідно-конструкторської) роботи на замовлення Державного комітету України з енергозбереження
м. Київ "___" ____________ 200_ р.
Держкоменергозбереження в особі першого заступника Голови
Григоровського Віталія Володимировича, який діє на підставі
Положення про Державний комітет України з енергозбереження , далі
- Замовник, з одного боку, і
__________________________________________________________________
(найменування організації, установи, підприємства)
__________________________________________________________________
в особі _________________________________________________________,
(посада, прізвище, ім'я та по батькові)
який діє на підставі _______________________, далі - Виконавець, з
(положення, статуту)
іншого боку, уклали цей Договір про наступне:
1. Предмет договору
1.1. Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов'язання виконати наукову-дослідну (дослідно-конструкторську) роботу за темою:
___________________________________________________________
__________________________________________________________________
_________________________________________________________________.
(назва роботи)
1.2. Наукові, технічні, економічні та інші вимоги до науково-дослідної (дослідно-конструкторської) роботи, яка є предметом цього договору, визначаються Технічним завданням (технічними вимогами), яке становить невід'ємну частину цього договору (додаток 1).
1.3. Термін здавання робіт за договором ____________ 200_ р.
1.4. Зміст, терміни виконання етапів роботи визначаються Календарним планом (додаток 2), що є невід'ємною частиною цього договору.
1.5. Впровадження (використання) та авторське супроводження наукової (науково-технічної) продукції, створеної в результаті робіт за договором, буде здійснюватись Виконавцем при сприянні Замовника на підприємствах, установах та організаціях через
__________________________________________________________________
(зазначити підприємство, організацію, листи підтримки)
шляхом ___________________________________________________________
(зазначити, яким чином буде використано)
1.6. Усі роботи за договором виконуються та приймаються згідно з Положенням про формування планів науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт (НДДКР), порядок укладення, здійснення контролю за виконанням, припинення договорів та впровадження завершених НДДКР, затвердженим наказом Комітету від 25.06.2004 N 89.
2. Вартість робіт та порядок розрахунків
2.1. За виконану роботу щодо створення наукової (науково-технічної) продукції Замовник перераховує Виконавцю відповідно до Протоколу угоди про договірну ціну кошти
в сумі _________________________________________________________ гривень.
сума в гривнях прописом
2.2. Оплата здійснюється Замовником на умовах поетапного підписання актів фактично виконаних і прийнятих робіт згідно з Календарним планом, що відповідають договірній ціні виконаного етапу. Перерахування авансових платежів здійснюється Замовником у розмірах, що не перевищують 50 % вартості етапу робіт за договором. Повторне авансування частини одного етапу не допускається. Визначення обсягів (етапів) робіт, що підлягають поточному авансуванню, та відповідної суми авансового платежу проводиться Замовником в залежності від надходження коштів з держбюджету (постанова Кабінету Міністрів України від 15.09.99 р. N 1715).
3. Порядок здавання та приймання робіт
3.1. Перелік наукової, науково-технічної та іншої документації, що підлягає оформленню і здаванню Виконавцем Замовнику на окремих етапах виконання та після закінчення робіт в цілому, порядок проведення приймальних випробувань дослідних зразків (партій) нової техніки, що виготовляються згідно з договором, визначається Технічним завданням (технічними вимогами).
Передача Виконавцем Замовнику оформленої у встановленому порядку документації, розробленої на окремих етапах робіт за договором та роботи в цілому, супроводжується листом Виконавця, зареєстрованим у Відділі кадрів Замовника, не пізніше ніж за 15 днів до завершення роботи (етапу). Виконавець надає Замовнику акт здачі-приймання наукової (науково-технічної) продукції разом з:
- комплектом наукової, науково-технічної та іншої документації, розробленої відповідно до Технічного завдання (технічних умов), календарного плану робіт в трьох примірниках, у тому числі звітом (проміжним або заключним);
- копіями платіжних доручень та рахунків-фактур на придбане спецобладнання (в разі наявності);
- копіями договорів, калькуляцій кошторисної вартості та актів здачі-приймання наукової (науково-технічної) продукції співвиконавців (в разі наявності);
- заповненою обліковою (реєстраційною) карткою у 3 примірниках.
При здаванні заключного звіту до нього додається один з документів:
- акт впровадження розробки;
- витяг з протоколу засідання вченої (науково-технічної) ради Виконавця;
- лист погодження результатів НДДКР в двох і більше заінтересованих органах виконавчої влади (підприємствах, установах та організаціях).
Кошторис фактичних витрат за рік надається не пізніше 20 січня року наступного за звітнім та по закінченню роботи в цілому за фактично перераховані Замовником Виконавцю гроші (в редакції від 29.07.2004).
3.2. Замовник протягом 15 днів з дня отримання акту здачі-приймання та звітних документів надсилає Виконавцю підписаний акт здачі-приймання наукової (науково-технічної) продукції або мотивовану відмову від приймання робіт. Після підписання акту здачі-приймання наукової (науково-технічної) продукції останній передається на оплату (за наявності коштів на рахунку Замовника). У випадку дострокового виконання робіт Замовник вправі достроково прийняти і оплатити роботи за договірною ціною.
3.3. Завершення НДДКР здійснюється згідно з вимогами ДСТУ 3973-2000 та ДСТУ 3974-2000.
3.4. НДДКР вважається завершеною з дня затвердження акта її приймання, а дія договору припиняється після надання Виконавцем повного комплекту звітних документів та виконання Замовником фінансових зобов'язань.
3.5. Придбане в ході виконання етапів робіт за договором обладнання ______________________________________________________.
(вказати про подальше його використання)
4. Відповідальність сторін
4.1. Виконавець несе відповідальність за дотримання термінів виконання договору та за відповідність розробленої продукції Технічному завданню.
4.2. У разі встановлення факту невиконання або неналежного виконання робіт за договором з вини Виконавця, останній повертає Замовнику всі раніше отримані кошти.
4.3. У зв'язку з відсутністю (затримкою) фінансування НДДКР з державного бюджету можлива зміна за погодженням між Замовником і Виконавцем терміну дії договору чи етапів календарного плану. Усі зміни оформляються додатковою угодою до договору.
4.4. Сторони звільняються від відповідальності за часткове або повне невиконання своїх зобов'язань за договором, якщо воно стало наслідком істотної зміни обставин, передбачити які було неможливо на момент підписання договору, які унеможливлюють подальше повне або часткове виконання договору. Строк виконання зобов'язань за договором подовжується на термін дії зазначених вище обставин з оформленням відповідної додаткової угоди.
4.5. У випадку недотримання Виконавцем терміну подання звітних документів Замовником може бути порушено питання щодо розірвання договору з даним Виконавцем.
4.6. За умов невідповідності виконаних робіт Технічному завданню (технічним вимогам) їх доопрацювання на вимогу Замовника здійснюється за власні кошти Виконавця.
4.7. Невиконання хоча б одного етапу роботи вважається невиконанням роботи в цілому.
4.8. При виникненні обставин, які унеможливлюють подальше виконання договору, обладнання, закуплене Виконавцем на виконання попередніх етапів робіт за договором, передається по акту і приймається Замовником на баланс відповідно до законодавства України.
5. Інші умови договору
5.1. У випадку дострокового припинення дії договору:
а) з боку Виконавця - до завершення етапу аванс повертається Замовнику;
б) з боку Замовника - Виконавцю сплачується вартість фактично виконаного та прийнятого Замовником етапу роботи.
5.2. Результати виконаної за договором роботи є власністю Замовника. Використання створеної продукції Виконавцем може здійснюватись лише за погодженням із Замовником. Юридичне оформлення об'єктів інтелектуальної власності (патентування, одержання свідоцтв, сертифікатів, ліцензій або інших документів, що мають юридичну силу і відображають специфіку того або іншого об'єкта) здійснюється за власні кошти Виконавця за попереднім погодженням з Замовником.
5.3. Замовник і Виконавець зобов'язуються дотримуватись вимог законодавства щодо захисту конфіденційної інформації (зокрема, постанови Кабінету Міністрів України від 27.11.98 р. N 1893), якщо в ході виконання НДДКР створюється така інформація.
5.4. Виконавець в ході виконання договору не має права використовувати інформацію яка складає державну таємницю.
5.5. Матеріали, які залишаються не використаними на момент припинення дії даного договору передаються Виконавцем Замовнику.
6. Термін дії договору та юридичні адреси сторін початок
6.1. Термін дії договору ----------
закінчення
6.2. Адреса та банківські реквізити сторін:
Виконавця: ______________________________________________________
(поштовий індекс і адреса виконавця, телефон, факс)
__________________________________________________________________
(рахунок)
Замовника: Держкоменергозбереження, 04112, м. Київ-112, вул. Гонти, 1
код ЗКПО - 00013184 Банк платника - ОПЕРУ Державного казначейства України, МФО 820172
рах. 35211003000087 КПК 1205020 (Державні науково-технічні програми)
рах. 35210004000087 КПК 1205030 (Розробка найважливіших новітніх технологій (Держзамовлення)
рах. 35219005000087 КПК 1205040 (Міжгалузеві енергозберігаючі заходи)
6.3. До цього договору додаються:
1. Технічне завдання (технічні вимоги).
2. Календарний план виконання роботи.
2. Протокол угоди про договірну ціну.
3. Кошторис.
Від Виконавця Від Замовника
_____________ (ініціали та прізвище) Перший заступник Голови
Держкоменергозбереження
_______ В.В.Григоровський
М.П. М.П.
Додаток Б
Додаток 3
до Договору
від "___"_____ 200_ р. N ___
ПРОТОКОЛ
угоди про договірну ціну за розробку (наукової) науково-технічної продукції
__________________________________________________________________
(найменування наукової (науково-технічної) продукції)
до договору N ________ від "___" ____________ 200_ р.
Ми, що нижче підписалися, від Виконавця
_________________________________________________________________,
(посада, прізвище, ім'я, по батькові)
від Замовника - перший заступник Голови Держкоменергозбереження
_________________________________________________________________,
(прізвище, ім'я, по батькові)
підтверджуємо, що сторони досягли домовленості про розмір
договірної ціни за розробку наукової (науково-технічної) продукції
в сумі ______________________________________________________.
Цей протокол є підставою для виконання розрахунків та платежів між Замовником та Виконавцем.
Виконавець: Замовник:
(посада) Перший заступник Голови
Держкоменергозбереження
______________________ ______________________
(ініціали та прізвище) (ініціали та прізвище)
М.П. М.П.
Додаток В
Додаток 2
до Договору
від "__"_______ 200_ р. N __
КАЛЕНДАРНИЙ ПЛАН
виконання роботи за договором N __ від "__"______ 200_ р.
_____________________________________________
(назва розробки)
N
з/п
Назва
етапу
Термін
виконання
(початок -
закінчення)
Виконавець
(співвиконавці)
Обсяг
фінансування
(грн.)
Форма
надання
результату
123 45
Всього: