• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Тимчасового регламенту Головного управління державної служби України та його територіальних органів

Головне управління державної служби України  | Наказ, Регламент від 13.03.2006 № 72 | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Головне управління державної служби України
  • Тип: Наказ, Регламент
  • Дата: 13.03.2006
  • Номер: 72
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Головне управління державної служби України
  • Тип: Наказ, Регламент
  • Дата: 13.03.2006
  • Номер: 72
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
Н А К А З
13.03.2006 N 72
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Головного управління державної служби N 54 від 16.02.2007 )
Про затвердження Тимчасового регламенту Головного управління державної служби України та його територіальних органів
Відповідно до постанови колегії Головдержслужби України від 27 грудня 2005 року, з метою подальшого удосконалення роботи центрального апарату Головдержслужби України та організації роботи територіальних органів Головдержслужби України, забезпечення ефективного функціонування системи управління якістю Головдержслужби України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Тимчасовий регламент Головного управління державної служби України та його територіальних органів (далі - Тимчасовий регламент).
2. Керівникам структурних підрозділів центрального апарату Головдержслужби України та керівникам її територіальних органів забезпечити неухильне виконання вимог Тимчасового регламенту.
3. Керівникам структурних підрозділів центрального апарату Головдержслужби України привести методики процесів у відповідність з вимогами Тимчасового регламенту.
4. Юридичному управлінню здійснити експертизу наказів Головдержслужби України з метою приведення у відповідність з вимогами Тимчасового регламенту.
5. Начальнику загального відділу ознайомити з цим наказом першого заступника Начальника Головдержслужби України, заступників Начальника Головдержслужби України, керівників структурних підрозділів центрального апарату Головдержслужби України та керівників територіальних органів Головдержслужби України.
6. Наказ Головдержслужби України від 15 квітня 2004 року N 59 вважати таким, що втратив чинність.
7. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Начальника Головдержслужби України Борсука М.О.
Начальник Головдержслужби Т.Мотренко
СХВАЛЕНО
на засіданні колегії
Головдержслужби України
27.12.2005 протокол N 4.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Головдержслужби
України
13.03.2006 N 72
ТИМЧАСОВИЙ РЕГЛАМЕНТ
Головного управління державної служби України та його територіальних органів
I. Організаційна частина
1. Загальні положення
1.1. Тимчасовий регламент (далі - Регламент) Головного управління державної служби України (далі - Головдержслужба України) є відомчим нормативним актом, який визначає організаційні засади діяльності Головдержслужби України та її територіальних органів відповідно до покладених повноважень.
1.2. Головдержслужба України є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, підконтрольним і підзвітним Президентові України, що забезпечує проведення єдиної державної політики у сфері державної служби та функціональне управління державною службою.
1.3. Головдержслужба України у своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України "Про державну службу", іншими законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України та Положенням про Головне управління державної служби України.
1.4. Головдержслужба України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
1.5. Територіальні органи підзвітні та підконтрольні Головдержслужбі України.
1.6. Територіальні органи у своїй діяльності керуються Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, Положенням про Головне управління державної служби України та його наказами, а також положеннями про територіальні органи.
1.7. Головдержслужба України забезпечує процес управлінської діяльності відповідно до вимог системи управління якістю Головдержслужби України ДСТУ ISO 9001:2001 шляхом планування своєї роботи, її організації та контролю за виконанням завдань, визначених Положенням про Головне управління державної служби України, затвердженим Указом Президента України від 2 жовтня 1999 року N 1272/99.
1.8. Діяльність територіальних органів визначена положеннями, розробленими відповідно до Типового положення про управління державної служби Головного управління державної служби в Автономній Республіці Крим, області, мм. Києві та Севастополі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5 липня 2004 року N 842.
1.9. Головдержслужба України в межах визначених повноважень видає накази, організовує та контролює їх виконання.
1.10. Головдержслужбу України очолює Начальник Головдержслужби України, призначення та звільнення якого здійснюється в установленому законодавством порядку.
1.11. Начальник Головдержслужби України має першого заступника та заступників, які призначаються на посаду та звільняються з посади відповідно до законодавства.
1.12. Розподіл обов'язків між Начальником Головдержслужби України, першим заступником та заступниками Начальника Головдержслужби України затверджується наказом Головдержслужби України.
1.13. Призначення та звільнення з посад працівників центрального апарату Головдержслужби України здійснюється відповідно до наказу Головдержслужби України.
1.14. Структуру центрального апарату Головдержслужби України затверджує Начальник Головдержслужби України відповідно до Положення про Головне управління державної служби України, затвердженого Указом Президента України від 02 жовтня 1999 року N 1272/99, та чинного законодавства.
1.15. Гранична чисельність працівників Головдержслужби України затверджується Кабінетом Міністрів України.
1.16. Штатний розпис центрального апарату, кошторис видатків Головдержслужби України затверджує Начальник Головдержслужби України за погодженням з Міністерством фінансів України.
1.17. Положення про структурні підрозділи центрального апарату Головдержслужби України розробляються їх керівниками, погоджуються із першим заступником чи заступником Начальника Головдержслужби України (відповідно до розподілу обов'язків), юридичним управлінням, управлінням організаційної роботи, стратегічного планування та контролю і затверджуються Начальником Головдержслужби України.
1.18. Посадові обов'язки керівників структурних підрозділів центрального апарату Головдержслужби України визначаються в їх положеннях, а працівників - у посадових інструкціях, що розробляються згідно із Довідником типових професійно-кваліфікаційних характеристик посад державних службовців та Положень про структурні підрозділи центрального апарату Головдержслужби України.
1.19. Посадові інструкції працівників структурних підрозділів центрального апарату Головдержслужби України затверджуються Начальником Головдержслужби України.
1.20. Для погодженого вирішення питань в Головдержслужбі України утворені дорадчі органи: колегія Головдержслужби України, Громадська колегія при Начальнику Головного управління державної служби України, Наукова рада Головдержслужби України, Комісія з питань системи управління якістю Головдержслужби України, Комісія з питань погодження продовження терміну перебування на державній службі.
1.21. Головдержслужба України виконує функції робочого органу Координаційної ради з питань державної служби при Президентові України.
1.22. Територіальні органи у межах своїх повноважень видають накази, організовують і контролюють їх виконання.
1.23. Начальник територіального органу в Автономній Республіці Крим, області, мм. Києві та Севастополі призначається на посаду та звільняється з посади Начальником Головдержслужби України за погодженням відповідно з Головою Ради міністрів Автономної Республіки Крим, головою обласної державної адміністрації, Київської, Севастопольської міської держадміністрації.
1.24. Начальник територіального органу має одного заступника, якого за його поданням призначає на посаду та звільняє з посади Начальник Головдержслужби України.
1.25. Розподіл обов'язків між начальником територіального органу, його заступником та керівниками структурних підрозділів затверджується наказом територіального органу.
1.26. Працівники територіальних органів призначаються на посади та звільняються з посад відповідно до наказів територіальних органів.
1.27. Положення, структуру, штатні розписи, чисельність працівників і кошториси видатків територіальних органів Головдержслужби України затверджує Начальник Головдержслужби України.
1.28. У територіальних органах Головдержслужби України положення про їх структурні підрозділи розробляються керівниками їх структурних підрозділів відповідно до положення про територіальний орган, погоджуються із заступником начальника територіального органу, юрисконсультом і затверджуються начальником територіального органу.
1.29. Посадові обов'язки начальників територіальних органів визначаються у положеннях про територіальні органи.
1.30. Посадові інструкції працівників територіальних органів затверджуються начальниками територіальних органів.
1.31. Робота Головдержслужби України та її територіальних органів є відкритою і гласною за винятком питань, які становлять державну і службову таємницю.
1.32. Інформація про діяльність Головдержслужби України та її територіальних органів надається громадянам, представникам засобів масової інформації тощо, виходячи з положень законів України "Про звернення громадян", "Про інформацію", "Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні", "Про телебачення і радіомовлення", "Про видавничу справу" та інших актів законодавства.
1.33. Питання, що стосуються режимно-секретної діяльності, вирішуються відповідно до вимог Закону України "Про державну таємницю", Порядку організації режиму секретності в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 жовтня 2003 року N 1561-12, та інших нормативно-правових актів з питань забезпечення режиму секретності.
1.34. Відповідно до законів України "Про державну службу", "Про боротьбу з корупцією" та Загальних правил поведінки державного службовця кожен працівник Головдержслужби України та її територіальних органів має дотримуватися основних принципів державної служби та етики поведінки державного службовця, не припускатися дій і вчинків, які можуть зашкодити інтересам держави чи негативно вплинути на репутацію державного службовця.
2. Робота колегіальних органів
2.1. Координаційна рада з питань державної служби при Президентові України
Координаційна рада з питань державної служби при Президентові України (далі - Рада) є постійно діючим консультативно-дорадчим органом.
Діяльність Ради регламентується Положенням про Координаційну раду з питань державної служби при Президентові України, затвердженим Указом Президента України.
Організаційною формою роботи Ради є засідання, які проводяться в міру потреби, але не рідше ніж один раз на півріччя.
Засідання є правомочним, якщо на ньому присутні не менше половини членів Ради.
Головує на засіданнях голова Ради або за його дорученням один із заступників голови.
Питання, що потребують оперативного вирішення, можуть розглядатися шляхом опитування членів Ради та оформлятися у встановленому порядку.
Рішення Ради оформляються у вигляді протоколів, рекомендацій, які підписує головуючий на засіданні.
Рішення та рекомендації Ради є обов'язковими для розгляду центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, державними підприємствами, установами і організаціями.
Персональний склад Ради затверджує Президент України за поданням голови Ради.
Організаційне забезпечення діяльності Ради здійснюється Головною службою регіональної та кадрової політики Секретаріату Президента України, а також Головдержслужбою України, яка виконує і функції робочого органу Ради.
Рада систематично інформує громадськість про свою діяльність і прийняті рішення.
Опрацювання та підготовка матеріалів до засідання Ради в Головдержслужбі України здійснюється під керівництвом першого заступника та заступників Начальника Головдержслужби України, за розподілом обов'язків, управлінням організаційної роботи стратегічного планування та контролю та іншими структурними підрозділами Головдержслужби України відповідно до компетенції та питань, що розглядаються.
2.2. Колегія Головдержслужби України
Колегія Головдержслужби України (далі - Колегія) є постійним дорадчим органом, створеним для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції Головдержслужби України та її територіальних органів, обговорення найважливіших напрямів їх поточної та перспективної діяльності.
У своїй роботі Колегія керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, Загальним положенням про колегію центрального органу виконавчої влади і місцевої державної адміністрації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України, Положенням про колегію Головдержслужби України, затвердженим наказом Головдержслужби України, та іншими нормативно-правовими актами.
Рішення про утворення Колегії приймається Начальником Головдержслужби України.
До складу Колегії входять:
Начальник Головдержслужби України (Голова Колегії), перший заступник та заступники Начальника Головдержслужби України (за посадою), директор Центру сприяння інституційному розвитку державної служби, а також за згодою представники відповідних комітетів Верховної Ради України, органів державної влади, установ, громадських організацій, науковці та інші особи;
у разі потреби - інші керівні працівники Головдержслужби України, начальники територіальних органів Головдержслужби України.
Персональний склад Колегії затверджується Начальником Головдержслужби України.
Організаційне забезпечення роботи Колегії покладається на управління організаційної роботи, стратегічного планування та контролю.
Центр сприяння інституційному розвитку державної служби та територіальні органи Головдержслужби України надають пропозиції Головдержслужбі України щодо розгляду проблемних питань на засіданнях Колегії.
Організаційною формою роботи Колегії є засідання, які проводяться в міру потреби, але не рідше одного разу на місяць.
За ініціативою Голови Колегії можуть проводитись позапланові (позачергові) засідання Колегії.
Засідання Колегії проводить Голова Колегії, а у разі його відсутності - особа, на яку покладено виконання його обов'язків.
Члени Колегії беруть участь у засіданнях без права заміни.
Засідання Колегії проводяться у разі, коли в ньому беруть участь не менше ніж дві третини загальної кількості її членів.
Рішення Колегії приймаються відкритим голосуванням і вважаються прийнятими, якщо за них проголосувало більше половини присутніх на засіданні членів Колегії.
За рішенням головуючого може застосовуватись процедура таємного голосування.
Контроль за виконанням рішень Колегії здійснює управління організаційної роботи, стратегічного планування та контролю.
Головдержслужба України з метою ефективного забезпечення реалізації своїх повноважень, координації дій територіальних органів під час виконання доручень органів державної влади, запитів і звернень народних депутатів України, а також для вирішення оперативних питань може утворювати дорадчі та консультативні органи (комітети, комісії, робочі групи тощо).
2.3. Громадська колегія при Начальнику Головного управління державної служби України
Громадська колегія при Начальнику Головного управління державної служби України (далі - Громадська колегія) - це постійно діючий дорадчий орган Головдержслужби України, головним завданням якого є сприяння реформуванню та розвитку державної служби.
Громадська колегія утворена відповідно до наказу Головдержслужби України від 10 червня 2005 року N 146 "Про створення Громадської колегії при Начальнику Головного управління державної служби України" з метою участі громадськості у процесах підготовки рішень у сфері державної служби, врахування громадської думки у процесі підготовки та організації виконання рішень Головдержслужби України.
У своїй діяльності Громадська колегія керується Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Порядком проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15 жовтня 2004 року N 1378, рішеннями Головдержслужби України з питань формування та реалізації державної політики в сфері державної служби, а також відповідним Положенням.
Громадська колегія здійснює свою діяльність на основі добровільності, рівноправності та відкритості.
Громадську колегію очолює Голова, який обирається членами Колегії з її складу строком на два роки.
Голова Громадської колегії обирається на її засіданні відкритим голосуванням, яке проводиться у порядку надходження пропозицій.
Кандидат вважається обраним на посаду Голови Громадської колегії, якщо за нього проголосувало не менше двох третин присутніх на засіданні членів Громадської колегії, але не менше половини її складу.
Голова Громадської колегії має заступників, які обираються на засіданні Громадської колегії за поданням Голови Колегії відкритим голосуванням простою більшістю голосів.
Кількість заступників Голови Громадської колегії встановлюється її рішенням за поданням Голови.
Загальне керівництво Громадською колегією здійснюється головою, а в разі його відсутності - заступником Голови.
Організаційною формою роботи Громадської колегії є засідання, що проводяться за необхідності, але не рідше, ніж один раз на півріччя.
Засідання Громадської колегії проводиться відповідно до річного плану роботи.
Рішення Громадської колегії, прийняті у межах її компетенції, мають рекомендаційний характер.
За результатами кожного засідання Громадської колегії складається протокол, який підписує голова Громадської колегії.
Координація діяльності Громадської колегії та змістовне наповнення її засідань здійснюється відділом організаційно-аналітичного забезпечення роботи керівника та кадрової роботи Головдержслужби України.
Організаційні заходи щодо проведення засідань здійснюються управлінням організаційної роботи, стратегічного планування та контролю.
Матеріально-технічне забезпечення засідання здійснюється управлінням справами Головдержслужби України.
Громадська колегія припиняє діяльність у разі письмової відмови брати участь у засіданнях Громадської колегії двох третин від кількості її членів, саморозпуску або згідно з наказом Головдержслужби України.
2.4. Наукова рада Головдержслужби України
Наукова рада Головдержслужби України (далі - Рада) є консультативно-дорадчим органом, що утворюється при Головному управлінні державної служби України для обговорення наукових, методичних та інших проблем розвитку державної служби та служби в органах місцевого самоврядування з числа провідних учених і фахівців.
Діяльність Ради здійснюється відповідно до Положення про Наукову раду при Головному управлінні державної служби України та її персональний склад, затвердженого наказом Головдержслужби України від 6 грудня 2005 року N 311.
До складу Ради входять:
Голова, заступник голови, відповідальний секретар, члени ради, які затверджуються наказом Головдержслужби України.
Рада сприяє координації дій центральних і місцевих органів виконавчої влади, наукових установ та навчальних закладів з питань проведення наукових досліджень, розроблення концептуальних положень розвитку системи державної служби та її кадрового забезпечення.
Рада погоджує перспективні напрями розроблення концептуальних положень розвитку системи державної служби та її кадрового забезпечення, науково-дослідних робіт із проблем державної служби.
До участі в засіданнях Рада може запрошувати провідних фахівців наукової галузі "Державне управління" та сфери державної служби України, Національної академії державного управління при Президентові України, Національної академії наук України, органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Засідання Ради проводяться не рідше двох разів на рік.
У разі необхідності за рішенням голови Ради та його заступників можуть бути скликані позачергові засідання.
Рішення Ради доводяться до відома та рекомендуються для розгляду і врахування в роботі центральним і місцевим органам державної влади, органам місцевого самоврядування, державним підприємствам, установам, організаціям, навчальним закладам, науковим установам, управлінням державної служби Головного управління державної служби в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
2.5. Комісія з питань системи управління якістю Головдержслужби України
Комісія з питань системи управління якістю Головдержслужби (далі - Комісія) є постійно діючим робочим органом Головдержслужби України.
Комісія у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, Положенням про Головне управління державної служби України, наказами Головдержслужби України, а також Положенням про Комісію з питань системи управління якістю Головдержслужби України, затвердженим наказом Головдержслужби України.
Основним завданням Комісії є організація розроблення, впровадження та постійного удосконалення системи управління якістю Головдержслужби України.
Комісія утворюється у складі голови, двох заступників голови та членів Комісії.
Персональний склад Комісії затверджує Начальник Головдержслужби України.
Голова Комісії має право вносити у разі потреби зміни до її складу.
Організаційною формою роботи Комісії є засідання, які проводяться в міру потреби, але не рідше одного разу на квартал.
Засідання Комісії є правомочним, якщо на ньому присутні не менше половини її членів.
Головує на засіданнях голова Комісії або за його дорученням один із заступників голови.
Рішення Комісії приймаються простою більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні.
У разі рівного розподілу голосів голос головуючого на засіданні є вирішальним.
Питання, що потребують оперативного вирішення, розглядаються шляхом опитування членів Комісії та оформляються в установленому порядку.
Рішення Комісії оформляються у вигляді протоколів, які підписує головуючий на засіданні та секретар Комісії.
Рішення Комісії обов'язково подаються на розгляд Начальнику Головдержслужби України.
Матеріально-технічне забезпечення діяльності Комісії здійснює управління справами Головдержслужби України.
2.6. Комісія з питань погодження продовження терміну перебування на державній службі
З метою забезпечення гласності та прозорості, підвищення об'єктивності при розгляді подань щодо погодження продовження терміну перебування на державній службі державних службовців наказом Головдержслужби України утворено відповідну Комісію.
До складу Комісії входять представники Секретаріату Президента України, Секретаріату Кабінету Міністрів України та Головдержслужби України.
Очолює Комісію Начальник Головдержслужби України.
Комісія здійснює свою роботу відповідно до Порядку розгляду зазначених подань, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України, та цього Регламенту.
Висновки Комісії оформляються протоколом.
Організаційне забезпечення роботи Комісії покладається на департамент персоналу державних органів та місцевого самоврядування (далі - департамент) і відділ організаційно - аналітичного забезпечення роботи керівника та кадрової роботи.
Аналіз розгляду подань щодо погодження продовження терміну перебування на державній службі державним службовцям центральних та місцевих органів виконавчої влади здійснюється щорічно до 10 січня департаментом.
Про результати проведеного аналізу департамент інформує Кабінет Міністрів України та Секретаріат Президента України.
3. Планування роботи
3.1. Загальні положення щодо планування
Планування роботи здійснюється з метою створення умов для послідовних і узгоджених дій структурних підрозділів центрального апарату Головдержслужби України та територіальних органів для спрямування їх на ефективне виконання завдань та реалізацію покладених функцій і завдань.
Головдержслужба України здійснює свою роботу відповідно до Стратегічного та поточних планів (на рік та квартал).
Територіальні органи планують свою діяльність на рік та квартал відповідно до Стратегічного плану діяльності Головдержслужби України.
Під час розроблення Стратегічного плану діяльності Головдержслужби України та поточних планів за наказом Головдержслужби України може бути утворена робоча група з представників структурних підрозділів центрального апарату Головдержслужби України.
Організаційне забезпечення розроблення стратегічного та поточних планів Головдержслужби України, а також діяльності робочої групи здійснює управління організаційної роботи, стратегічного планування та контролю.
3.2. Стратегічне планування
Стратегічне планування - це системний процес, за допомогою якого Головдержслужба України прогнозує і планує свою діяльність на майбутнє.
Стратегічний план розробляється за такою орієнтовною структурою:
концепція стратегічного плану як загальна технологічна ідея організації функціонування та діяльності Головдержслужби України, з урахуванням наявних можливостей і прогнозованих результатів виконання покладених на неї завдань;
бачення майбутнього та місія Головдержслужби України;
стратегічні цілі діяльності Головдержслужби України та критерії їх досягнення;
завдання та програми, які детально розкриватимуть, що буде зроблено для досягнення стратегічних цілей в кожному плановому році;
етапи та ресурсне забезпечення виконання стратегічного плану:
а) план фінансового забезпечення (прогноз основних показників бюджету на виконання програм розвитку, заходів щодо виконання завдань у визначеній сфері діяльності тощо);
б) план кадрового забезпечення (добір і комплектування кадрів, систематичне підвищення їх кваліфікації);
в) план матеріально-технічного забезпечення (планування заходів щодо зміцнення матеріально-технічної бази структурних підрозділів, з урахуванням обсягів їх повноважень з реалізації стратегічного плану);
г) організаційно-технологічне забезпечення (розподіл функцій між структурними підрозділами, формування плану заходів, графіків роботи, організація та координація виконання плану і періодичне підведення підсумків з метою визначення результативності цієї роботи).
Стратегічний план розбивається на етапи терміном до року, що обумовлено бюджетним процесом.
Стратегічний план розробляється на підставі основних пріоритетних напрямів роботи Головдержслужби України, визначених Начальником Головдержслужби України, першим заступником та заступниками Начальника Головдержслужби України (відповідно до специфіки діяльності).
Проект Стратегічного плану виноситься на розгляд керівництву не пізніше ніж за квартал до закінчення трирічного терміну дії чинного стратегічного плану.
Стратегічний план затверджується наказом Головдержслужби України.
3.3. Поточне планування
Робота структурних підрозділів центрального апарату Головдержслужби України здійснюється за квартальними планами, які затверджуються першим заступником (заступником) Начальника Головдержслужби України (відповідно до розподілу обов'язків).
Планування роботи територіальних органів здійснюється за річними та квартальними планами, що затверджуються Начальником Головдержслужби України за погодженням з директором департаменту персоналу державних органів та місцевого самоврядування (далі - директор департаменту).
Поточні плани є типовими одиницями Стратегічного плану і основними документами планування робіт на поточний рік.
Поточні плани складаються з метою забезпечення:
- визначення переліку основних заходів щодо виконання завдань стратегічного плану;
- розподілу робіт в часі;
- розподілу робіт серед виконавців;
- розподілу ресурсів;
- контролю за виконанням поточного плану.
Поточний план роботи Головдержслужби України складається управлінням організаційної роботи, стратегічного планування та контролю під час складання проекту бюджету на наступний рік, на підставі пропозицій структурних підрозділів, погоджених із першим заступником та заступниками Начальника Головдержслужби України (відповідно до розподілу обов'язків).
Заходи поточних планів повинні відповідати напрямам роботи, зазначеним у паспортах бюджетних програм, відповідальним виконавцем яких є Головдержслужба України, а результативні показники поточних планів - результативним показникам відповідних бюджетних програм.
Процес поточного планування повинен бути узгоджений у часі з квартальними планами.
У плані на наступний рік визначаються:
- перелік завдань (робіт) на наступний рік, а також перелік продуктів, що мають бути виготовлені у наступному році;
- відповідальні за виконання робіт;
- терміни виконання робіт, проведення оцінки та звітності;
- результативні показники виконання плану;
- необхідне фінансування та етапи фінансування.
Перелік завдань (робіт) та продуктів на наступний рік визначається відповідно до функціональних обов'язків Головдержслужби України та її територіальних органів і включає, зокрема, але не виключно:
- перелік проектів нормативно-правових актів, які розроблятимуться наступного року;
- перелік нарад, семінарів, інших організаційних заходів;
- заходи з відбору та професійного навчання персоналу;
- заходи щодо організації контрольної роботи;
- міжнародні зв'язки.
Після прийняття Закону України про Державний бюджет України на відповідний рік стратегічний план у двотижневий термін коригується, затверджується наказом Головдержслужби України, доводиться до усіх працівників та розміщується на офіційному веб-сайті.
4. Звітування про діяльність
За результатами виконання Головдержслужбою України та її територіальними органами заходів, передбачених актами і дорученнями Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, Стратегічним планом діяльності, та на основі аналізу запланованих результативних показників щороку Головдержслужбою України та її територіальними органами готується Звіт про підсумки діяльності Головного управління державної служби України.
Щорічно до 20 березня управлінням організаційної роботи, стратегічного планування і контролю узагальнюються матеріали, подані до 10 березня структурними підрозділами центрального апарату Головдержслужби України та департаментом.
Інформаційно-аналітичне управління подає статистичні дані до 10 березня.
Складений проект Звіту погоджується з Начальником Головдержслужби України та передається до управління справами для видання.
Звіт друкується у засобах масової інформації та розміщується на веб-сайті Головдержслужби України.
Центр сприяння інституційному розвитку державної служби щорічно до 20 січня готує публічну доповідь про діяльність Головдержслужби України.
Головдержслужба України та її територіальні органи складають звіти про виконання квартальних планів роботи та оприлюднюють їх у засобах масової інформації.
5. Управління персоналом та проходження державної служби в центральному апараті Головдержслужби України та її територіальних органах
5.1. Загальні положення
Організацію роботи з кадрами в центральному апараті Головдержслужби України та її територіальних органах здійснює сектор кадрової роботи відділу організаційно-аналітичного забезпечення роботи керівника та кадрової роботи відповідно до Положення про сектор кадрової роботи, затвердженого Начальником Головдержслужби України та розробленого згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 1996 року N 912 "Про затвердження Типового положення по кадрову службу органу виконавчої влади".
В територіальних органах роботу з кадрами здійснює працівник, на якого покладено виконання цих обов'язків.
Сектор кадрової роботи складає річні і перспективні плани роботи з кадрами, в яких визначаються заходи щодо їх добору, розстановки, підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації.
Право на державну службу в Головдержслужбі України та її територіальних органах мають громадяни України незалежно від походження, соціального і майнового стану, расової і національної приналежності, статі, політичних поглядів, релігійних переконань, місця проживання, які одержали відповідну освіту і професійну підготовку та пройшли у встановленому порядку конкурсний відбір або іншу процедуру, передбачену чинним законодавством.
Особи, які призначаються на посади, віднесені до номенклатури посад працівників, що повинні мати допуск до роботи з таємними документами, можуть бути призначені на ці посади тільки після отримання ними такого допуску.
Прийняття на роботу технічних працівників здійснюється відповідно до законодавства про працю.
На кожного працівника, прийнятого на роботу, оформляється особова справа.
Відповідальність за ведення кадрової роботи покладається на сектор кадрової роботи відділу організаційно-аналітичного забезпечення роботи керівника та кадрової роботи.
5.2. Прийняття на державну службу
Прийняття осіб на роботу до Головдержслужби України та її територіальних органів і їх звільнення здійснюється відповідно до Кодексу законів про працю України та Закону України "Про державну службу".
Начальники територіальних органів та їх заступники призначаються та звільняються з посад відповідно до Положення про Головне управління державної служби України, затвердженого Указом Президента України від 2 жовтня 1999 року N 1272/99.
Прийняття кандидатів на державну службу до центрального апарату Головдержслужби України та її територіальних органів здійснюється відповідно до Закону України "Про державну службу" на конкурсній основі, крім випадків, коли інше встановлено чинним законодавством України.
Проведення конкурсу на заміщення вакантних посад в центральному апараті Головдержслужби України та територіальних органах регулюється Порядком проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року N 169.
Для проведення відбору кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців в центральному апараті Головдержслужби України та її територіальних органах наказом Головдержслужби України та відповідно наказом територіального органу утворюється конкурсна комісія у складі голови, секретаря і членів комісії.
Очолює конкурсну комісію в центральному апараті Головдержслужби України перший заступник Начальника Головдержслужби України, в територіальних органах - заступник начальника територіального органу.
Засідання конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписується всіма присутніми на засіданні членами комісії і подається керівнику.
Кожний член комісії може додати до протоколу свою окрему думку.
Рішення про призначення на посаду державного службовця та зарахування до кадрового резерву приймає керівник на підставі пропозицій конкурсної комісії протягом місяця з дня прийняття рішення конкурсною комісією.
При прийнятті осіб на державну службу рішенням конкурсної комісії може встановлюватись випробувальний термін до шести місяців.
При негативному результаті випробування особа звільняється з роботи відповідно до законодавства про працю.
З метою набуття практичного досвіду, перевірки професійного рівня і ділових якостей осіб, які претендують на посади державних службовців, може проводитись в установленому порядку стажування терміном до двох місяців із збереженням заробітної плати за основним місцем роботи.
Особи, які вперше приймаються на державну службу, урочисто на зібранні колективу приймають Присягу державного службовця.
5.3. Присвоєння рангів
Присвоєння рангів працівникам центрального апарату Головдержслужби України та її територіальних органів здійснюється відповідно до статті 26 Закону України "Про державну службу" та Положення про ранги державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 1996 р. N 658.
Начальнику Головдержслужби України, посада якого відноситься до першої категорії, ранги присвоюються Президентом України, першому заступнику та заступникам Начальника Головдержслужби України, директору департаменту, посади яких відносяться до другої категорії, - Кабінетом Міністрів України.
Ранги працівникам центрального апарату Головдержслужби України та її територіальних органів присвоюються одночасно з прийняттям їх на державну службу або з призначенням на вищу посаду.
Особам, які вперше зараховані на державну службу, присвоюється, як правило, найнижчий ранг, в межах відповідної категорії посад.
Черговий ранг працівникам центрального апарату Головдержслужби України присвоюється через два роки після присвоєння відповідного рангу Начальником Головдержслужби України за поданням безпосередніх керівників структурних підрозділів центрального апарату Головдержслужби України, погодженим із першим заступником або заступниками Начальника Головдержслужби України відповідно до розподілу обов'язків.
Черговий ранг працівникам територіальних органів присвоюється через два роки начальником територіального органу.
Черговий ранг начальникам територіальних органів та їх заступникам присвоюється Начальником Головдержслужби України.
Подання на присвоєння рангу начальникам територіальних органів готується директором департаменту, заступникам начальників територіальних органів - начальниками територіальних органів за погодженням з директором департаменту.
За виконання особливо відповідальних завдань працівникам може бути присвоєно черговий ранг достроково у межах відповідної категорії посад.
Черговий ранг не може бути присвоєно працівнику, до якого протягом року застосовувалися дисциплінарні стягнення, а також у період проведення службового розслідування.
Затримка у присвоєнні чергового рангу до одного року може застосовуватися до працівника як захід дисциплінарного впливу.
Особам, які призначені на посади державних службовців з випробувальним терміном, ранг державного службовця присвоюється після успішного проходження випробувального терміну.
5.4. Формування кадрового резерву
Кадровий резерв в центральному апараті Головдержслужби України та її територіальних органах формується відповідно до Положення про формування кадрового резерву для державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2001 року N 199.
Пропозиції щодо кандидатур для зарахування до кадрового резерву на керівні посади Начальника Головдержслужби України, першого заступника та заступників Начальника Головдержслужби України, посади яких відносяться відповідно до першої - другої категорій, призначення на які здійснює Президент України та Кабінет Міністрів України, вносяться сектором кадрової роботи до 1 лютого кожного року на розгляд Комісії з питань формування кадрового резерву на керівні посади державних службовців.
До кадрового резерву Головдержслужби України та її територіальних органів зараховуються професійно підготовлені працівники, які успішно справляються з виконанням службових обов'язків, виявляють ініціативу, володіють навичками роботи на комп'ютері, мають організаторські здібності, необхідні для виконання посадових обов'язків.
Зарахування до кадрового резерву в центральному апараті Головдержслужби України затверджується наказом Головдержслужби України.
У територіальних органах кадровий резерв затверджується начальником територіального органу за погодженням з директором департаменту.
5.5. Порядок надання відпусток
Порядок надання відпусток працівникам регламентується законами України "Про відпустки" та "Про державну службу".
Черговість надання відпусток визначається графіками, які затверджуються в центральному апараті Головдержслужби України Начальником Головдержслужби України, в територіальних органах - начальниками цих органів за погодженням з профспілковою групою територіального органу (при її відсутності - Радою трудового колективу), не пізніше 1 січня нового року і доводиться до відома всіх працівників.
Згідно з наказом Головдержслужби України, відповідно - територіального органу, у разі службової необхідності, за рішенням керівника або особи, яка виконує його обов'язки, працівники за їх письмовою згодою можуть бути відкликані із щорічної або додаткової відпустки (відповідно до статті 20 Закону України "Про державну службу").
Частина невикористаної відпустки, що залишилась, надається працівнику у будь-який інший час поточного року або приєднується до щорічної відпустки в наступному році на підставі відповідного наказу.
Контроль за дотриманням графіка відпусток та оформленням документів, пов'язаних з відпустками, здійснює сектор кадрової роботи.
5.6. Оцінка діяльності персоналу
З метою підвищення ефективності діяльності державних службовців та відповідальності за доручену справу відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2000 року N 1922 "Про затвердження Положення про проведення атестації державних службовців" один раз на три роки в центральному апараті та територіальних органах Головдержслужби України проводиться атестація державних службовців.
Особливості проведення атестації Начальника, першого заступника та заступників Начальника Головдержслужби України, посади яких віднесені до першої та другої категорії, визначаються органами, що призначають їх на посаду.
Під час атестації оцінюються результати роботи, ділові та професійні якості, виявлені працівниками при виконанні службових обов'язків, визначених у посадових інструкціях.
У період між атестаціями в центральному апараті та територіальних органах Головдержслужби України проводиться щорічна оцінка виконання державними службовцями покладених на них завдань та обов'язків, відповідно до Загального порядку проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань, затвердженого наказом Головдержслужби України від 31 жовтня 2003 року N 122.
Результати атестації та щорічної оцінки беруться до уваги керівниками під час проведення планомірної ротації кадрів на окремих посадах.
5.7. Професійне навчання персоналу
Порядок підготовки та підвищення кваліфікації персоналу в центральному апараті та територіальних органах Головдержслужби України регламентується Указом Президента України від 30 травня 1995 року N 398/95 "Про систему підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців", постановами Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1997 року N 167 "Про затвердження Положення про систему підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і Положення про єдиний порядок підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації керівників державних підприємств, установ і організацій" та іншими нормативно-правовими актами.
Організацію та координацію процесу перепідготовки та підвищення кваліфікації персоналу здійснює сектор кадрової роботи.
Основними видами підвищення кваліфікації є:
навчання за професійними програмами підвищення кваліфікації державних службовців;
систематичне самостійне навчання (самоосвіта);
тематичні постійно діючі семінари;
тематичні короткотермінові семінари;
стажування в органах, на які поширюється чинність Закону України "Про державну службу", а також за кордоном.
6. Оформлення відряджень
Залежно від місця призначення відрядження поділяються на відрядження в межах України та відрядження за кордон і здійснюються, як правило, відповідно до плану роботи Головдержслужби України, її територіальних органів та доручень вищих органів в межах передбачених на це асигнувань.
Оформлення відряджень працівників здійснюється згідно з чинним законодавством.
У разі направлення працівника у відрядження поза планом керівник структурного підрозділу центрального апарату Головдержслужби України (територіального органу) в службовій записці Начальнику Головдержслужби України або його першому заступнику чи заступнику (начальнику територіального органу) обґрунтовує необхідність такого відрядження.
Службова записка разом з проектом наказу та посвідченням про відрядження в межах України подається Начальнику Головдержслужби України (начальнику територіального органу) завідувачем сектору кадрової роботи (відповідальним за ведення кадрової роботи в територіальному органі), як правило, не пізніше ніж за три доби до початку відрядження.
Для реєстрації посвідчень про відрядження та обліку працівників, які прибувають та вибувають у відрядження, в секторі кадрової роботи ведеться журнал.
Після повернення з відрядження працівник у триденний термін доповідає про виконання завдань і подає звіт про використання коштів, наданих на відрядження або у підзвіт, який здається до бухгалтерії Головдержслужби України (територіального органу).
7. Розпорядок та внутрішній режим роботи
Відповідно до статті 50 КЗпП України тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень.
Режим роботи встановлюється такий:
початок робочого дня о 9-00;
закінчення робочого дня о 18-00, у п'ятницю - о 16-45;
обідня перерва - 45 хвилин (з 13-00 до 13-45).
Напередодні святкових і неробочих днів (стаття 73 КЗпП України тривалість роботи працівників (крім працівників, зазначених у статті 51 КЗпП України), скорочується на одну годину.