ЛІЦЕНЗІЙНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
Н А К А З
N 67 від 23.06.98 м.Київ |
( Наказ скасовано на підставі Розпорядження КМ N 1143-р від 23.09.2020 )
Про затвердження "Практичного коментарю (тимчасового) для органів державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності щодо порядку проведення державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.05.98 N 740 "Про порядок державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності"
На виконання пункту 5 постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 1998 року N 740 "Про порядок державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності" з метою забезпечення єдності методичних підходів в практичній діяльності органів державної реєстрації
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити "Практичний коментар (тимчасовий) для органів державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності щодо порядку проведення державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.05.98 N 740 "Про порядок державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності".
2. Управлінню регіональної політики (Ткаченко О.П.) забезпечити доведення тексту Практичного коментарю до діючих органів державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності.
3. Управлінню Державної реєстрації суб'єктів підприємництва Радченко В.В.) проаналізувати практику впровадження Практичного коментарю та підготувати остаточну редакцію документу в терміни, визначені п.10 постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 1998 року N 740 "Про порядок державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності".
4. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Голови Ю.І.Дворського.
Голова | С.І.Третьяков |
Затверджено
наказом Ліцензійної палати
України від 23.06.98 р.
N 67
Практичний коментар
(тимчасовий) для органів державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності щодо порядку проведення державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.05.98 N 740 "Про порядок державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності"
1. Загальні положення
"Практичний коментар (тимчасовий) для органів державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності щодо порядку проведення державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.05.98 N 740 "Про порядок державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності" (далі по тексту - Коментар) розроблено на основі аналізу численних звернень та поданих пропозицій до Ліцензійної палати України від органів державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності, господарюючих суб'єктів, громадських об'єднань підприємців, фахівців Держкомстату, ДПА України, Головархіву України, Мін'юсту України, Мінфіну України, Мінекономіки України.
Коментар, як методичний посібник, призначений для використання працівниками органів державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності з метою забезпечення єдності підходів при практичному здійсненні процедур державної реєстрації, ведення Реєстру суб'єктів підприємницької діяльності та документообороту в органах реєстрації, а також єдності в застосуванні норм Положення про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності.
Коментар може бути також використаний в якості довідкового посібника організаціями різних форм власності, окремими громадянами та їх об'єднаннями.
Коментар викладено в тимчасовій редакції. В остаточній редакції Коментар буде викладено після введення в дію нормативно-правових актів, що врегулюють функціонування Реєстру суб'єктів підприємницької діяльності та системи органів державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності.
2. Практичний коментар по п.п.Положення
Загальна частина
1. Це Положення визначає порядок державної реєстрації та перереєстрації суб'єктів підприємницької діяльності незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, за винятком окремих видів суб'єктів підприємницької діяльності, для яких законами України встановлено спеціальні правила державної реєстрації, а також порядок скасування державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності.
До п.1 Положення
Особливості спеціальних правил державної реєстрації установ банків, фондових бірж, засобів масової інформації, промислово-фінансових груп тощо - визначені законодавством України окремо.
2. Державна реєстрація суб'єктів підприємницької діяльності проводиться у виконавчому комітеті міської, районної у місті ради або в районній, районній міст Києва і Севастополя державній адміністрації (далі - органи державної реєстрації) за місцезнаходженням або місцем проживання суб'єкта, якщо інше не передбачено законом.
До п.2 Положення
Вичерпний перелік державних органів, яким законодавчо надано право здійснення процедур державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності, визначається Законом України "Про підприємництво" (Закон від 07.02.91 N 698-12, редакція з 12.02.98 та Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" (Закон від 21.05.97 N 280/97-ВР).
Державна реєстрація суб'єктів підприємницької діяльності
3. Для державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи власник (власники), уповноважений ним (ними) орган чи особа (заявник) особисто або поштою (рекомендованим листом) подають до органу державної реєстрації:
а) установчі документи в повному обсязі для створюваної організаційно-правової форми суб'єкта підприємницької діяльності відповідно до вимог законодавства:
рішення власника (власників) майна або уповноваженого ним (ними) органу про створення юридичної особи (крім приватного підприємства). Якщо власників або уповноважених ними органів два і більше, таким рішенням є установчий договір, а також протокол установчих зборів (конференції) у випадках, передбачених законом;
статут, якщо відповідно до законодавства це необхідно для створюваної організаційно-правової форми суб'єкта підприємницької діяльності;
б) реєстраційну картку встановленого зразка, яка є одночасно заявою про державну реєстрацію (додаток 1 до цього Положення);
в) документ, що засвідчує внесення плати за державну реєстрацію;
г) документ, що засвідчує сплату власником (власниками) внеску до статутного фонду суб'єкта підприємницької діяльності в розмірі, передбаченому законом.
Органи чи фізичні особи, уповноважені власником (власниками), засвідчують свої повноваження документально.
До п.3 Положення
до підпункту:
а) У випадку надсилання поштою документів, що подаються на реєстрацію, підпис заявника, який заповнив реєстраційну картку, повинен бути засвідчений в установленому порядку (якщо співзасновник: фізична особа - нотаріальним посвідченням підпису на установчих документах; якщо уповноважена особа - відповідно оформленою довіреністю). При надсиланні документів іншими видами поштових відправлень (не рекомендованим листом) вони також підлягають державній реєстрації при умові комплектності та відповідності викладеним вимогам.
У випадку порушення хоча б однієї з викладених умов (за умови направлення документів не рекомендованим листом) документи не реєструються і не розглядаються органом державної реєстрації.
Рішенням власника є накази, постанови, розпорядження, рішення, протоколи зборів (конференцій) та інші розпорядчі акти, якими, відповідно до своїх повноважень, засновник (власник майна) може утворювати суб'єкт підприємницької діяльності (далі - СПД) - юридичну особу.
Протокол установчих зборів передбачається для наступних СПД: колективні підприємства, кооперативи, споживчі товариства (у т.ч. житлово-будівельні, гаражно-будівельні, садово-городні кооперативи), що діють тільки на підставі статуту.
У випадку перереєстрації чи внесення змін до установчих документів до реєструючого органу також додається протокол зборів засновників, учасників, тобто вищого органу управління, до компетенції якого відноситься прийняття таких рішень.
б) Заявником подається один примірник реєстраційної картки із заповненими відповідними полями, а орган реєстрації робить дві її ксерокопії або, за бажання підприємця, він може самостійно подати три примірники заповнених реєстраційних карток та відповідно два примірники повідомлень (додаток 5 або 6 до цього Положення).
в) Надається копія платіжного доручення з банківською відміткою у випадку сплати реєстраційного збору юридичною особою, якщо ж оплата проводиться через установи Ощадного банку України, то можна брати як оригінал квитанції, так і її ксерокопію.
г) Таким документом для товариств з обмеженою та додатковою відповідальністю є довідка, видана банківською установою про внесення коштів до статутного фонду у розмірі, передбаченому законом (Закон України "Про господарські товариства" від 19.09.91 N 1576-12, редакція з 23.12.97).
Документами, що засвідчують повноваження уповноважених осіб, можуть бути:
- довіреність, засвідчена нотаріально або, якщо довіреність видає юридична особа, підписом посадової особи, що засвідчується відповідною печаткою);
- наказ, рішення, розпорядження, протокол та інше.
4. Місцезнаходженням суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи на дату державної реєстрації може бути місцезнаходження (місце проживання) одного із засновників або місцезнаходження за іншою адресою, яка підтверджується договором, що передбачає передачу засновнику у власність або користування приміщення, частини приміщення (договір купівлі-продажу, міни, дарування, оренди, лізингу, безоплатного користування майна, про спільну діяльність, установчий договір тощо).
До п.4 Положення
Якщо місцезнаходження СПД на дату реєстрації є місцезнаходження (місце проживання) одного із співзасновників, то підтвердження місцезнаходження не потрібне.
Договір від імені майбутньої юридичної особи укладає один із співзасновників або укладається угода під умовою згідно з Цивільним кодексом України (Кодекс від 18.07.63 N 1540-06, редакція з 03.12.96).
Місцезнаходженням суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи є місцезнаходження (розміщення) його постійно діючого керівного органу (правління, дирекції тощо).
Місцем проживання суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи (підприємця-громадянина) є зареєстроване в установленому порядку постійне або тимчасове місце його проживання.
5. Якщо засновником (одним із засновників) суб'єкта підприємницької діяльності є юридична особа, державна реєстрація її підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію.
Іноземна юридична особа відповідним документом засвідчує свою реєстрацію у країні місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського або судового реєстру тощо). Цей документ повинен бути засвідчений згідно із законодавством країни його видачі, перекладений українською мовою та легалізований у консульській установі України, якщо міжнародними договорами, у яких бере участь Україна, не передбачено інше. Зазначений документ може бути також засвідчено у посольстві відповідної держави в Україні та легалізовано в МЗС.
У разі, коли власником (власниками) суб'єкта підприємницької діяльності є фізична особа (фізичні особи), її (їх) підпис на установчих документах засвідчується нотаріусом.
До п.5 Положення
до частини першої:
Пред'являється оригінал свідоцтва і подається його нотаріально посвідчена копія.
До частини другої:
Можуть надаватись оригінали документів або їх нотаріально посвідчені копії.
Ліцензійною палатою України разом з Міністерством закордонних справ України готується інформаційний збірник щодо переліку країн, з якими Україною врегульовано порядок легалізації юридичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності та переліку нормативних документів, якими це регулюється по кожній країні окремо. Термін підготовки збірника - 01.09.98.
6. Установчі документи складаються державною чи іншою мовою відповідно до статті 11 Закону УРСР "Про мови в Українській РСР", підписуються засновником, прошиваються і пронумеровуються.
До п.6 Положення
"В Українській РСР мовою роботи, діловодства і документації, а також взаємовідносин державних, партійних, громадських органів, підприємств, установ і організацій є українська мова.
У випадках, передбачених у частині другій статті 3 цього Закону, мовою роботи, діловодства і документації поряд з українською мовою може бути і національна мова більшості населення тієї чи іншої місцевості, а у випадках, передбачених у частині третій цієї ж статті, - мова, прийнятна для населення даної місцевості" - стаття 11. Мова роботи, діловодства і документації Закону України "Про мови в Українській РСР" (Закон від 28.10.89 N 8312-11).
7. Установчі документи не повинні містити положень, що суперечать законодавству.
Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несе власник (власники) або уповноважені ним (ними) органи, які подають документи для державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
До п.7 Положення
Без коментарію
8. Установчі документи подаються до органу державної реєстрації у трьох примірниках (з них два оригінали), оформлених в установленому порядку.
До п.8 Положення
Подається нотаріально засвідчена копія установчих документів. За бажанням заявника орган реєстрації може прийняти ще додатково дві-три копії установчих документів для проставлення відміток про реєстрацію відповідно до п. 12 Положення, які повертаються разом з видачею свідоцтва про державну реєстрацію.
9. Фізична особа (заявник), яка має намір провадити підприємницьку діяльність без створення юридичної особи, подає до органу державної реєстрації реєстраційну картку за зразком згідно з додатком 2 до цього Положення, яка є одночасно заявою про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності, дві фотокартки, довідку (чи її копію) про включення до Державного реєстру фізичних осіб-платників податків та інших обов'язкових платежів і документ, що підтверджує внесення плати за державну реєстрацію, а також пред'являє документ, що посвідчує особу.
До п.9 Положення
Надаються дві ідентичні фотокартки розміром, прийнятним для службових документів, одна з яких наклеюється на відповідному полі оригіналу СВІДОЦТВА про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи, а друга - на вільному полі в правому верхньому куті РЕЄСТРАЦІЙНОЇ КАРТКИ суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи, яка залишається в реєстраційній справі суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи.
10. Реєстраційна картка суб'єкта підприємницької діяльності заповнюється особисто заявником. Орган державної реєстрації надає заявникові у разі потреби безоплатну допомогу в заповненні реєстраційної картки, перевіряє відповідність наведених у ній відомостей поданим документам. Оформлений оригінал реєстраційної картки зберігається в органі державної реєстрації.
Орган державної реєстрації після перевірки наведених у реєстраційній картці відомостей та комплектності пакета документів формує реєстраційну справу суб'єкта підприємницької діяльності і фіксує дату надходження документів у журналі обліку реєстраційних справ та письмово повідомляє про це заявника шляхом видачі (надіслання) довідки, яка підписується представником органу державної реєстрації, відповідальним за прийняття документів, і засвідчується штампом цього органу.
Орган державної реєстрації несе відповідальність за комплектність та зберігання реєстраційної справи.
За наявності всіх документів, зазначених у цьому Положенні, орган державної реєстрації зобов'язаний протягом не більше п'яти робочих днів з дня їх надходження внести дані реєстраційної картки до Реєстру суб'єктів підприємницької діяльності (автоматизованої системи збирання, накопичення, обробки та оперативного надання інформації про суб'єкти підприємницької діяльності) та видати свідоцтво про державну реєстрацію встановленого зразка з проставленим ідентифікаційним кодом юридичної особи (додаток 3 до цього Положення), який надається органу державної реєстрації органом державної статистики, або з ідентифікаційним номером фізичної особи - платника податків та інших обов'язкових платежів (додаток 4 до цього Положення.
До п.10 Положення
Реєстраційна справа суб'єкта підприємницької діяльності - документ суворої звітності постійного зберігання організаційно-облікового типу, що є складовою Національного архівного фонду, створюється і ведеться в органах державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності з метою обліку, накопичення, контролю та зберігання установчих і реєстраційних документів за весь період існування суб'єкта підприємницької діяльності.
Реєстраційна справа суб'єкта підприємницької діяльності перебуває в фонді оперативного зберігання органу державної реєстрації на протязі всього періоду перебування суб'єкта підприємницької діяльності на обліку в цьому органі реєстрації, передається, як документ суворої звітності та обліку, для подальшого ведення та зберігання в інший орган реєстрації при зміні місцезнаходження (місця проживання) суб'єкта підприємницької діяльності. Документи, внесені до реєстраційної справи суб'єкта підприємницької діяльності, не підлягають вилученню, або розукомплектуванню. Реєстраційна справа суб'єкта підприємницької діяльності, державну реєстрацію якого скасовано, закривається та передається для подальшого зберігання на протязі трьох років у архівний підрозділ установи з подальшою передачею на зберігання терміном до 75 років у місцевій державній архівній установі.
Реєстраційна справа суб'єкта підприємницької діяльності має реєстраційний номер у Реєстрі суб'єктів підприємницької діяльності, що є одночасно реєстраційним номером свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності, який надається органом державної реєстрації і є єдиним для всього інформаційного простору України.
Первинною ланкою формування реєстраційних та ідентифікаційних блоків даних у структурі інформаційного фонду Реєстру суб'єктів підприємницької діяльності по кожному суб'єкту підприємницької діяльності є журнали обліку реєстраційних справ (стор.14, 15 цього Коментарю), журнали обліку внесення змін до реєстраційних справ (стор.16, 17 цього Коментарю), журнали обліку реєстраційних справ скасованих суб'єктів підприємницької діяльності (стор.18, 19 цього Коментарю), що ведуться органами державної реєстрації окремо по суб'єктах підприємницької діяльності - юридичних особах і суб'єктах підприємницької діяльності - фізичних особах.
Порядок ведення і обліку цих журналів, встановлення на основі записів у них реєстраційних номерів свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, реєстраційних номерів та індексів реєстраційних справ установлюються Ліцензійною палатою України.
Довідка про прийом документів для державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності складається за зразком (стор.12 цього Коментарю) на бланках формату A5 з дотриманням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 17.10.97 N 1153.
Рекомендувати органам державної реєстрації для виконання процедур державної реєстрації виготовити типи штампів, наведених на стор. 13 цього Коментарю.
Вмотивована письмова відмова в державній реєстрації надається заявнику у випадках:
- подання заявником (заявниками) неправдивих відомостей;
- з причин, зазначених у п. 7 цього Коментарю.
Зразок
Довідка
про прийняття документів для державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності
Видана ___________________________________________________________
(найменування суб'єкта підприємницької діяльності)
__________________________________________________________________
про те, що подані ним для державної реєстрації документи
відповідають встановленим вимогам і прийняті в повному комплекті
"___" ________ ____ року
Представник органу державної реєстрації,
відповідальний за прийняття документів
__________ _____________ (штамп) _________________________
(посада) (підпис) (ініціали, прізвище)
__________________________________________________________________
Формат А5 (210 x 149)
Зразки рекомендованих типів штампів
для забезпечення діловодства реєструючого органу
--------------- ПРИЙНЯТО
| | найменування органу державної реєстрації
| 57 x 21 мм | та його ідентифікаційний код ЄДРПОУ
| | Посадова особа органу реєстрації
--------------- ________ _______________________
(підпис) (ініціали, прізвище)
________
(дата)
---------------
| 46 x 17 мм | Найменування органу державної реєстрації
| | та його ідентифікаційний код ЄДРПОУ
---------------
---------------
| 25 x 9 мм | КОПІЯ
---------------
--------------- ЗГІДНО
| | Найменування органу державної реєстрації
| 57 x 21 мм | та його ідентифікаційний код ЄДРПОУ
| |
---------------_____________________ ________ ____________________
(найменування посади) (підпис) (ініціали, прізвище)
________ М.П.
(дата)
--------------- ЗАРЕЄСТРОВАНО
| | реєстраційний номер N __________
| 69 x 24 мм | в Реєстрі суб'єктів підприємницької діяльності
| | "___" ________ року.
| | Посадова особа
--------------- органу реєстрації ________ ____________________
(підпис) (ініціали, прізвище)
М.П.
--------------- ЗМІНИ ТА ДОПОВНЕННЯ
| | N _________
| 46 x 17 мм | від "___" ________ року
| | є невід'ємною частиною
| | установчих документів
---------------
---------------
| |
| 25 x 9 мм | НОВА РЕДАКЦІЯ
---------------
__________________________________________________________________
(найменування органу державної реєстрації та його
________________________________________________ -----------------
ідентифікаційний код ЄДРПОУ) -----------------
Журнал
обліку реєстраційних справ суб'єктів підприємницької діяльності - юридичних осіб
-------
ЖОЮ N -------
аркуш -------
-------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
| N |Дата |Найменування суб'єкта|Місцезнаходження| Ідентифікаційний код | Дата | Реєстраційний номер |Підпис, ініціали|
| запису |запису | підприємницької | | ЄДРПОУ об'єкта |реєстрації|суб'єкта в Реєстрі суб'єктів|та прізвище |
| (1-1000) |(надход- | діяльності | | | | підприємницької діяльності |службової особи,|
| |ження | | | | |(номер реєстраційної справи)|що здійснила |
| |документів)| | | | | |запис |
|-----------+-----------+---------------------+----------------+-----------------------+----------+----------------------------+----------------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
|-----------+-----------+---------------------+----------------+-----------------------+----------+----------------------------+----------------|
|--+--+--+--+-----------+---------------------+----------------+--+--+--+--+--+--+--+--+----------+----------------------------+----------------|
|--+--+--+--+-----------+---------------------+----------------+--+--+--+--+--+--+--+--+----------+----------------------------+----------------|
|--+--+--+--+-----------+---------------------+----------------+--+--+--+--+--+--+--+--+----------+----------------------------+----------------|
|--+--+--+--+-----------+---------------------+----------------+--+--+--+--+--+--+--+--+----------+----------------------------+----------------|
|--+--+--+--+-----------+---------------------+----------------+--+--+--+--+--+--+--+--+----------+----------------------------+----------------|
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
__________________________________________________________________
(найменування органу державної реєстрації та його
________________________________________________ -----------------
ідентифікаційний код ЄДРПОУ) -----------------
Журнал
обліку реєстраційних справ суб'єктів підприємницької діяльності - фізичних осіб
-------
ЖОФ N -------
аркуш -------
-------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
| N |Дата запису|Прізвище, ім'я|Місцезнаход-| Ідентифікаційний номер | Дата | Реєстраційний номер |Підпис, ініціали|
| запису |(надходжен-|та по батькові|ження | в Державному реєстрі |реєстрації|суб'єкта в Реєстрі суб'єктів|та прізвище |
| (1-1000) |ня докумен-| | | фізичних осіб-платників | | підприємницької діяльності |службової особи,|
| |тів) | | | податків та інших | |(номер реєстраційної справи)|що здійснила |
| | | | | обов'язкових платежів | | |запис |
|-----------+-----------+--------------+------------+-----------------------------+----------+----------------------------+----------------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
|-----------+-----------+--------------+------------+-----------------------------+----------+----------------------------+----------------|
|--+--+--+--+-----------+--------------+------------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+----------+----------------------------+----------------|
|--+--+--+--+-----------+--------------+------------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+----------+----------------------------+----------------|
|--+--+--+--+-----------+--------------+------------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+----------+----------------------------+----------------|
|--+--+--+--+-----------+--------------+------------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+----------+----------------------------+----------------|
|--+--+--+--+-----------+--------------+------------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+----------+----------------------------+----------------|
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
__________________________________________________________________
(найменування органу державної реєстрації та його
________________________________________________ -----------------
ідентифікаційний код ЄДРПОУ) -----------------
Журнал
обліку внесення змін до реєстраційних справ суб'єктів підприємницької діяльності - юридичних осіб
-------
ЖЗЮ N -------
аркуш -------
-------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
| N |Реєстраційний індекс |Найменування суб'єктів| Ідентифікаційний | Дата |Підстава | Реєстраційний номер |Підпис, ініціали|
| запису |реєстраційної справи | підприємницької | код ЄДРПОУ суб'єкта |внесення|та причина|суб'єкта в Реєстрі суб'єктів|та прізвище |
| (1-1000) |у Реєстрі суб'єктів | діяльності | | змін |внесення | підприємницької діяльності |службової особи,|
| |підприємницької діяль-| | | |змін |(номер реєстраційної справи)|що здійснила |
| |ності | | | | | |запис |
|-----------+----------------------+----------------------+-----------------------+--------+----------+----------------------------+----------------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
|-----------+----------------------+----------------------+-----------------------+--------+----------+----------------------------+----------------|
|--+--+--+--+----------------------+----------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+--------+----------+----------------------------+----------------|
|--+--+--+--+----------------------+----------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+--------+----------+----------------------------+----------------|
|--+--+--+--+----------------------+----------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+--------+----------+----------------------------+----------------|
|--+--+--+--+----------------------+----------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+--------+----------+----------------------------+----------------|
|--+--+--+--+----------------------+----------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+--------+----------+----------------------------+----------------|
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
__________________________________________________________________
(найменування органу державної реєстрації та його
________________________________________________ -----------------
ідентифікаційний код ЄДРПОУ) -----------------
Журнал
обліку внесення змін до реєстраційних справ суб'єктів підприємницької діяльності - фізичних осіб
-------
ЖЗФ N -------
аркуш -------
-------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
| N запису |Реєстраційний індекс | Прізвище, |Ідентифікаційний номер | Дата |Причина | Реєстраційний номер |Підпис, ініціали|
| (1-1000) |реєстраційної справи | ім'я та |в Державному реєстрі |внесення|внесення|суб'єкта в Реєстрі суб'єктів|та прізвище |
| |у Реєстрі суб'єктів |по батькові|фізичних осіб платників| змін | змін | підприємницької діяльності |службової особи,|
| |підприємницької діяль-| |податків та інших | | |(номер реєстраційної справи)|що здійснила |
| |ності | |обов'язкових платежів | | | |запис |
|-----------+----------------------+-----------+-----------------------+--------+--------+----------------------------+----------------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
|-----------+----------------------+-----------+-----------------------+--------+--------+----------------------------+----------------|
|--+--+--+--+----------------------+-----------+--+--+--+--+--+--+--+--+--------+--------+----------------------------+----------------|
|--+--+--+--+----------------------+-----------+--+--+--+--+--+--+--+--+--------+--------+----------------------------+----------------|
|--+--+--+--+----------------------+-----------+--+--+--+--+--+--+--+--+--------+--------+----------------------------+----------------|
|--+--+--+--+----------------------+-----------+--+--+--+--+--+--+--+--+--------+--------+----------------------------+----------------|
|--+--+--+--+----------------------+-----------+--+--+--+--+--+--+--+--+--------+--------+----------------------------+----------------|
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
__________________________________________________________________
(найменування органу державної реєстрації та його
________________________________________________ -----------------
ідентифікаційний код ЄДРПОУ) -----------------
Журнал
обліку реєстраційних справ скасованих суб'єктів підприємницької діяльності - фізичних осіб
-------
ЖСЮ N -------
аркуш -------
-------
----------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------
| N |Найменування суб'єкта| Ідентифікаційний код | Реєстраційний номер |Підстава| |Реєстраційний індекс|Підпис, ініціали|
| запису | підприємницької | ЄДРПОУ |суб'єкта в Реєстрі суб'єктів|скасува-| Дата |реєстраційної справи|та прізвище |
| (1-1000) | діяльності | суб'єкта | підприємницької діяльності |ння та |скасуван-|скасованого суб'єкта|службової особи,|
| | | |(номер реєстраційної справи)|причина | ня | |що здійснила |
| | | | |скасув. | | |запис |
|-----------+---------------------+-----------------------+----------------------------+--------+---------+--------------------+----------------|
| 1 | 2 | 4 | 5 | 5 | 6 | 7 | 8 |
|-----------+---------------------+-----------------------+----------------------------+--------+---------+--------------------+----------------|
|--+--+--+--+---------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+----------------------------+--------+---------+--------------------+----------------|
|--+--+--+--+---------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+----------------------------+--------+---------+--------------------+----------------|
|--+--+--+--+---------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+----------------------------+--------+---------+--------------------+----------------|
|--+--+--+--+---------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+----------------------------+--------+---------+--------------------+----------------|
|--+--+--+--+---------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+----------------------------+--------+---------+--------------------+----------------|
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
__________________________________________________________________
(найменування органу державної реєстрації та його
________________________________________________ -----------------
ідентифікаційний код ЄДРПОУ) -----------------
Журнал
обліку реєстраційних справ скасованих суб'єктів підприємницької діяльності - фізичних осіб
-------
ЖСФ N -------
аркуш -------
-------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
| N |Прізвище, ім'я та| Ідентифікаційний номер | Реєстраційний номер | Підстава для | Дата |Реєстраційний індекс|Підпис, ініціали|
| запису |по батькові суб'-| в Державному реєстрі |суб'єкта в Реєстрі суб'єктів| скасування |скасування|реєстраційної справи|та прізвище слу-|
| (1-1000) |єкта підприємни- | фізичних осіб - платників | підприємницької діяльності | та причина | |скасованого суб'єкта|жбової особи, що|
| |цької діяльності | податків та інших |(номер реєстраційної справи)| скасування | | |здійснила запис |
| |- фізичної особи | обов'язкових платежів | | | | | |
|-----------+-----------------+-----------------------------+----------------------------+--------------+----------+--------------------+----------------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
|-----------+-----------------+-----------------------------+----------------------------+--------------+----------+--------------------+----------------|
|--+--+--+--+-----------------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+----------------------------+--------------+----------+--------------------+----------------|
|--+--+--+--+-----------------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+----------------------------+--------------+----------+--------------------+----------------|
|--+--+--+--+-----------------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+----------------------------+--------------+----------+--------------------+----------------|
|--+--+--+--+-----------------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+----------------------------+--------------+----------+--------------------+----------------|
|--+--+--+--+-----------------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+----------------------------+--------------+----------+--------------------+----------------|
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
11. Порядок надання органами державної статистики органам державної реєстрації ідентифікаційних кодів регулюється Держкомстатом за погодженням з Ліцензійною палатою.
До п.11 Положення
Порядок надання органами державної статистики органам державної реєстрації ідентифікаційних кодів регулюється Інструкцією про порядок передачі і застосування органами державної реєстрації ідентифікаційних кодів Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, затвердженою наказом Держкомстату України від 17.06.98 N 218.
12. Заявнику видається оригінал свідоцтва про державну реєстрацію з трьома його копіями, а також оригінал та копія поданих ним установчих документів з відміткою органу державної реєстрації.
До п.12 Положення
Орган реєстрації може готувати на бланках 4 примірники свідоцтв, підписувати їх, завіряти гербовою печаткою підпис уповноваженої посадової особи та на 3 примірниках проставляти у правій верхній частині лицьового боку бланка свідоцтва штампи "Копія", або з оригіналу оформленого свідоцтва знімати 3 копії і посвідчувати їх, як копії, печаткою органу реєстрації.
Відмітки в установчих документах рекомендується робити відповідними штампами, зразки яких наведені в (див.п.10).
13. Орган державної реєстрації подає:
у п'ятиденний термін з дня державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності до органу державної статистики та органу державної податкової служби - копії реєстраційної картки з відміткою про державну реєстрацію, до органів Пенсійного фонду, Фонду соціального страхування - інформаційне повідомлення (додаток 5 чи додаток 6 до цього Положення);
у п'ятиденний термін по закінченні календарного місяця до органу державної статистики - відомості про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності- юридичних осіб (додаток 7 до цього Положення).
До п.13 Положення
Рекомендувати органам державної реєстрації готувати відомості про державну реєстрацію СПД за формою додатка N 7 кожні п'ять днів у 4-х примірниках, прикладати до них копії реєстраційних карток (для податкової інспекції та органів статистики) або інформаційне повідомлення для Пенсійного фонду та Фонду соціального страхування). Сума цих повідомлень і буде складати повідомлення за місяць.
14. Підставою для взяття суб'єкта підприємницької діяльності на облік у органах державної податкової служби є копія реєстраційної картки, свідоцтво про державну реєстрацію та копія установчих документів (для юридичної особи).
Термін взяття на облік суб'єкта підприємницької діяльності органами державної податкової служби, за наявності цих документів, не повинен перевищувати двох днів.
До п.14 Положення
Копія реєстраційної картки видається СПД разом зі свідоцтвом про державну реєстрацію СПД. Свідоцтво про державну реєстрацію подається СПД - фізичною особою особисто, копії установчих документів юридичної особи подаються засновниками або уповноваженим органом. Реєстрація СПД у органах ДПА провадиться протягом 2 днів з дня звернення СПД.
15. Для одержання дозволу на виготовлення печаток і штампів суб'єкт підприємницької діяльності (уповноважена ним особа) подає відповідному органу внутрішніх справ копію свідоцтва про державну реєстрацію, два примірники зразків печаток і штампів, які затверджуються власником і додаткового погодження не потребують, а також документ, що підтверджує внесення плати за видачу дозволу на виготовлення печаток і штампів.
Протягом п'яти робочих днів з дня одержання документів орган внутрішніх справ зобов'язаний видати дозвіл на виготовлення печаток і штампів або письмову відмову із зазначенням причин, які обумовлюються законодавством України.
На печатках і штампах повинен зазначатись ідентифікаційний код суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи або ідентифікаційний номер фізичної особи.
До п.15 Положення
Для одержання дозволу на виготовлення печаток і штампів суб'єкт підприємницької діяльності до органу внутрішніх справ за місцем реєстрації подає нотаріально завірену копію свідоцтва та затверджені підписом власника зразки печаток і штампів. Документом, який підтверджує внесення плати за видачу дозволу, є платіжне доручення або квитанція про внесення коштів до установи Ощадбанку.
16. Свідоцтво про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності та копія документа, що підтверджує взяття його на облік в органі державної податкової служби, є підставою для відкриття рахунків у будь-яких банках в установленому порядку.
До п.16 Положення
Без коментарію
17. Органу державної реєстрації (для проведення державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності), органу державної податкової служби (для взяття суб'єкта підприємницької діяльності на облік), органу внутрішніх справ (для видачі дозволу на виготовлення печаток і штампів) забороняється вимагати від суб'єкта підприємницької діяльності документи, не передбачені цим Положенням.
До п.17 Положення
Без коментарію
18. Підрозділи суб'єкта підприємницької діяльності - філії (відділення), представництва без створення юридичної особи не потребують державної реєстрації.
Суб'єкт підприємницької діяльності зобов'язаний повідомити про створення та ліквідацію зазначених підрозділів за місцем своєї державної реєстрації шляхом внесення відповідних додаткових відомостей до реєстраційної картки суб'єкта підприємницької діяльності.
Орган державної реєстрації зобов'язаний у 10-денний термін подати відомості щодо створення та ліквідації зазначених підрозділів відповідному органу державної статистики та органу державної податкової служби за місцезнаходженням цих підрозділів (додаток 8 до цього Положення).
До п.18 Положення
Ліцензійною палатою України готується збірник з поштовими реквізитами, назвами та підпорядкованістю обласних органів статистики, місцевих органів державної податкової служби, місцевих органів Пенсійного фонду та Фонду соціального страхування, що діють в Україні. Термін підготовки - 01.09.98 р.