• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Положення про Департамент роботи з персоналом Міністерства аграрної політики та продовольства України

Міністерство аграрної політики та продовольства України | Наказ, Положення від 10.02.2017 № 51
Реквізити
  • Видавник: Міністерство аграрної політики та продовольства України
  • Тип: Наказ, Положення
  • Дата: 10.02.2017
  • Номер: 51
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство аграрної політики та продовольства України
  • Тип: Наказ, Положення
  • Дата: 10.02.2017
  • Номер: 51
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
10.02.2017 № 51
Про затвердження Положення про Департамент роботи з персоналом Міністерства аграрної політики та продовольства України
Відповідно до пункту 6 частини другої статті 8 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" , пункту 8, підпункту 18 пункту 10 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119, та Типового положення про службу управління персоналом державного органу, затвердженого наказом Національного агентства України з питань державної служби від 03 березня 2016 року № 47, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 березня 2016 року за № 438/28568, та у зв'язку з уведенням в дію штатного розпису на 2017 рік Міністерства аграрної політики та продовольства України,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про Департамент роботи з персоналом Міністерства аграрної політики та продовольства України, що додається.
2. Наказ Мінагрополітики від 16 серпня 2016 року № 275 "Про затвердження Положення про Департамент роботи з персоналом Міністерства аграрної політики та продовольства України" визнати таким, що втратив чинність.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишити за керівником державної служби.
МіністрТ. Кутовий
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ
Міністерства аграрної політики
та продовольства України
10.02.2017 № 51
ПОЛОЖЕННЯ
про Департамент роботи з персоналом Міністерства аграрної політики та продовольства України
1. Загальні положення:
1.1. Департамент роботи з персоналом (далі - Департамент) є самостійним структурним підрозділом Міністерства аграрної політики та продовольства України (далі - Міністерство).
1.2. Департамент підпорядкований Державному секретарю Міністерства аграрної політики та продовольства України, а до його призначення в установленому законом порядку - особі, що виконує його функції відповідно до вимог законодавства (далі - керівник державної служби).
1.3. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією України, Кодексом законів про працю України, Законом України "Про державну службу" та іншими законами України, міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Положенням про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119, наказами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.
1.4. Департамент має свою печатку.
1.5. До складу Департаменту входять такі структурні підрозділи:
відділ роботи з персоналом апарату Міністерства;
відділ добору та розвитку персоналу;
відділ організаційного розвитку;
відділ роботи з ДП та розвитку соціально-трудових відносин.
2. Основними завданнями Департаменту є:
2.1. Реалізація державної політики з питань управління персоналом, соціально-трудових відносин в апараті Міністерства.
2.2. Забезпечення здійснення керівником державної служби своїх повноважень з питань управління персоналом.
2.3. Забезпечення організаційного розвитку Міністерства.
2.4. Добір персоналу в апарат Міністерства, керівників суб'єктів господарювання державного сектору економіки, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства (далі - підпорядковані структури) в установленому законодавством порядку.
2.5. Прогнозування розвитку персоналу, заохочення працівників Міністерства до службової кар'єри, підвищення рівня їх професійної компетентності.
2.6. Здійснення аналітичної та організаційної роботи з кадрового менеджменту.
2.7. Організаційно-методичне керівництво та контроль за роботою з персоналом у центральних органах виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України (далі - ЦОВВ), та забезпечення проведення соціального діалогу на галузевому рівні.
2.8. Документальне оформлення вступу на державну службу її проходження в апараті Міністерства та припинення, оформлення трудових відносин з керівниками підпорядкованих структур.
3. Департамент відповідно до покладених на нього завдань:
3.1. Організовує роботу щодо розробки структури Міністерства.
3.2. Розробляє та бере участь у розробленні проектів нормативно-правових актів, що стосуються питань управління персоналом, трудових відносин та державної служби.
3.3. Вносить пропозиції керівнику державної служби з питань удосконалення управління персоналом та кадрового менеджменту.
3.4. Здійснює аналітично-консультативне забезпечення роботи керівника державної служби.
3.5. Контролює розроблення положень про структурні підрозділи та посадових інструкцій державних службовців Міністерства, які затверджує керівник державної служби, а також переглядає їх на відповідність встановленим законодавством вимогам.
3.6. Проводить роботу щодо створення сприятливого організаційного та психологічного клімату, формування корпоративної культури у колективі, розв'язання конфліктних ситуацій.
3.7. Вивчає потребу в персоналі на вакантні посади в апараті Міністерства та вносить відповідні пропозиції керівнику державної служби.
3.8. Приймає документи від кандидатів на зайняття вакантних посад державної служби категорій "Б" та "В", проводить перевірку документів, поданих кандидатами, на відповідність встановленим законом вимогам, повідомляє кандидатів про результати такої перевірки та подає їх на розгляд конкурсної комісії, здійснює інші заходи щодо організації конкурсного відбору.
3.9. Забезпечує реалізацію державної політики щодо регулювання відносин, пов'язаних із захистом персональних даних під час їх обробки в рамках діяльності Міністерства з метою ведення кадрового діловодства, підготовки статистичної, адміністративної та іншої інформації з питань персоналу, а також внутрішніх документів з питань реалізації трудового законодавства.
3.10. Розробляє спеціальні вимоги до осіб, які претендують на зайняття посад державної служби категорій "Б" і "В".
3.11. Надсилає кандидатам на зайняття вакантних посад державної служби категорій "Б" та "В" письмові повідомлення про результати конкурсу.
3.12. За дорученням керівника державної служби перевіряє дотримання вимог законодавства про працю та державну службу, правил внутрішнього службового розпорядку в Міністерстві.
3.13. Здійснює заходи щодо формування умов для якісного розвитку персоналу апарату Міністерства відповідно до існуючих стандартів державного управління.
3.14. Разом з іншими структурними підрозділами Міністерства:
організовує роботу щодо розробки положень про структурні підрозділи;
опрацьовує штатний розпис Міністерства;
спільно з бухгалтерською службою організовує роботу щодо мотивації персоналу державного органу;
забезпечує планування службової кар'єри, планомірне заміщення посад державної служби підготовленими фахівцями згідно з вимогами до професійної компетентності та стимулює просування по службі з урахуванням професійної компетентності та сумлінного виконання своїх посадових обов'язків;
організовує роботу щодо стажування державних службовців та молоді.
3.15. Забезпечує підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації державних службовців апарату Міністерства, організовує їх навчання.
3.16. Бере участь в опрацюванні проектів статутів, положень підпорядкованих Міністерству підприємств і установ та внесенні змін до них.
3.17. Здійснює планування професійного навчання державних службовців Міністерства.
3.18. Узагальнює потреби державних службовців у підготовці, спеціалізації та підвищенні кваліфікації і вносить відповідні пропозиції керівнику державної служби.
3.19. Разом із державним службовцем складає індивідуальну програму підвищення рівня професійної компетентності за результатами оцінювання його службової діяльності.
3.20. Веде встановлену звітно-облікову документацію, готує державну статистичну звітність з кадрових питань.
3.21. Аналізує кількісний та якісний склад державних службовців.
3.22. Надає консультативну допомогу з питань управління персоналом керівникам структурних підрозділів Міністерства.
3.23. Обчислює стаж роботи та державної служби.
3.24. Здійснює контроль за додержанням законодавства про державну службу, про працю та станом управління персоналом у ЦОВВ, на підприємствах, в установах і організаціях, що належать до сфери управління Міністерства.
3.25. Розглядає пропозиції та готує документи щодо заохочення та нагородження персоналу апарату Міністерства, підпорядкованих структур відомчими заохочувальними відзнаками, веде відповідний облік.
3.26. Розглядає матеріали з питань, пов'язаних із відзначенням державними та урядовими нагородами України працівників агропромислового комплексу та працівників апарату Міністерства.
3.27. Здійснює організаційні заходи щодо проведення конкурсного відбору керівників підпорядкованих структур Міністерства.
3.28. Організовує складення Присяги державного службовця особою, яка вперше вступає на державну службу, оформляє документи про присвоєння відповідних рангів державним службовцям.
3.29. Ознайомлює державних службовців з правилами внутрішнього службового розпорядку Міністерства, посадовими інструкціями та іншими документами з проставленням ними підписів та дати ознайомлення.
3.30. Оформляє і видає службові посвідчення працівникам апарату Міністерства, керівникам підпорядкованих структур.
3.31. Забезпечує підготовку матеріалів щодо призначення, переведення та звільнення з посади працівників апарату Міністерства.
3.32. Здійснює контроль за встановленням надбавок за вислугу років.
3.33. Формує графік відпусток персоналу Міністерства, готує проекти наказів щодо надання відпусток персоналу, контролює їх подання та веде облік.
3.34. Здійснює роботу, пов'язану із заповненням, обліком і зберіганням трудових книжок та особових справ працівників апарату Міністерства, особових справ керівників та заступників керівників ЦОВВ, керівників підпорядкованих структур.
3.35. Оформляє та видає працюючим і колишнім працівникам апарату Міністерства довідки з місця роботи.
3.36. Опрацьовує листки тимчасової непрацездатності працівників апарату Міністерства.
3.37. У межах компетенції готує розпорядчі документи про відрядження персоналу Міністерства.
3.38. Готує у межах компетенції документи щодо призначення пенсій персоналу Міністерства.
3.39. Забезпечує видачу у встановленому порядку звільненій особі копії наказу про звільнення, належно оформленої трудової книжки.
3.40. У межах компетенції проводить разом з іншими структурними підрозділами роботу щодо укладання, продовження строку дії, розірвання контрактів з керівниками державних підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Міністерства, а також бере участь у здійсненні заходів з перевірки виконання умов контрактів у порядку, встановленому законодавством.
3.41. Забезпечує організацію проведення спеціальної перевірки щодо осіб, які претендують на зайняття посад державної служби у Міністерстві та керівників підпорядкованих структур Міністерства.
3.42. Забезпечує організацію проведення перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 Закону України "Про очищення влади" працівників апарату Міністерства та керівників підпорядкованих структур Міністерства, готує довідки про її результати.
3.43. Забезпечує у межах компетенції Департаменту рівні права та можливості жінок і чоловіків - працівників Міністерства.
3.44. Взаємодіє у межах компетенції з профспілковим комітетом Міністерства.
3.45. Здійснює облік військовозобов'язаних і призовників апарату Міністерства:
3.45.1. Оформлення відстрочки військовозобов'язаних і призовників від призову під час мобілізації та у воєнний час апарату Міністерства.
3.45.2. Підготовку звіту про чисельність працюючих та військовозобов'язаних, які заброньовані згідно з переліком посад і професій апарату Міністерства.
3.46. Розглядає звернення громадян, підприємств, установ та організацій, посадових осіб, запити та звернення народних депутатів, запити на інформацію з питань управління персоналом.
3.47. Розробляє і готує до затвердження в установленому порядку умови, критерії, диференційовані показники та розміри посадового окладу, преміювання і матеріальної винагороди за ефективне управління державним майном керівникам підпорядкованих структур Міністерства та в установленому порядку погоджує їх з Міністерством соціальної політики України та Міністерством економічного розвитку і торгівлі України.
3.48. Забезпечує у межах компетенції опрацювання штатних розписів підпорядкованих структур Міністерства, та спільно із структурними підрозділами Міністерства готує пропозиції керівництву Міністерства щодо їх затвердження.
3.49. Розглядає у межах компетенції матеріали на преміювання керівників підпорядкованих структур та спільно із структурними підрозділами Міністерства готує пропозиції керівництву Міністерства щодо їх погодження.
3.50. Бере участь у розробленні заходів, спрямованих на поліпшення стану нормування праці в галузях АПК.
3.51. Бере участь у межах компетенції у розробленні галузевих і міжгалузевих норм і нормативів з праці.
3.52. Готує пропозиції щодо розвитку договірного регулювання соціально-трудових відносин на галузевому (міжгалузевому), територіальному та виробничому рівнях, соціального партнерства з метою досягнення збалансованості інтересів сторін і зменшення соціальної напруги в суспільстві.
3.53. Готує у встановленому порядку пропозиції щодо визначення міжгалузевих, міжпосадових (міжкваліфікаційних) співвідношень розмірів тарифних ставок і посадових окладів для працівників галузей АПК.
3.54. Бере участь у межах компетенції щодо застосування Класифікатора професій, Довідників кваліфікаційних характеристик професій працівників, списків виробництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, пільг і компенсацій за роботу з важкими і шкідливими умовами праці.
3.55. Бере участь у межах компетенції у затвердженні статутів (положень), підпорядкованих структур та погодженні контрактів з керівниками.
3.56. Здійснює організаційні заходи щодо проведення переговорів із сторонами соціального діалогу з укладення галузевих (міжгалузевих) угод та внесення змін і доповнень до них.
3.57. Спільно із сторонами соціального діалогу розробляє проекти галузевих (міжгалузевих) угод, змін і доповнень до них, вносить їх на затвердження керівництву Міністерства та повідомну реєстрацію Міністерству соціальної політики України, організовує і контролює їх виконання.
3.58. Здійснює, за даними Державної служби статистики України, щомісячний моніторинг погашення заборгованості із заробітної плати працівникам АПК.
3.59. Аналізує штатну та фактичну чисельність працівників бюджетних установ та організацій та готує відповідну інформацію Міністерству фінансів України із зазначених питань.
3.60. Розглядає проекти структури ЦОВВ на предмет їх відповідності вимогам законодавства та вносить пропозиції щодо їх погодження керівництвом Міністерства.
3.61. Готує пропозиції щодо погодження призначення та звільнення з посади керівників та заступників керівників самостійних структурних підрозділів апарату ЦОВВ та призначення та звільнення з посади керівників та заступників керівників територіальних органів ЦОВВ.
3.62. Бере участь у підготовці довідок для визначення і перерахунку розміру пенсій пенсіонерам державної служби.
3.63. Розробляє положення про преміювання працівників Міністерства.
3.64. Спільно з іншими структурними підрозділами Міністерства аналізує використання фонду оплати праці та вносить пропозиції керівництву Міністерства щодо ефективного використання коштів.
3.65. Готує пропозиції щодо формування фонду оплати праці працівників апарату Міністерства та подає їх для розгляду та включення в проект Державного бюджету України на відповідний рік.
3.66. Бере участь в межах компетенції у розробці основних положень Генеральної угоди, яка укладається відповідно до чинного законодавства на національному рівні, та здійснює моніторинг заходів з її виконання.
3.67. Бере участь в розробці та уточненні окремих показників мобілізаційного плану Міністерства на особливий період у частині організації оповіщення, зв'язку, управління переведенням галузей агропромислового комплексу на роботу в особливий період, організаційно-штатної структури Міністерства на особливий період та оперативно-мобілізаційних документів з питань управління переведенням галузей агропромислового комплексу національної економіки на роботу в умовах особливого періоду.
3.68. Оформляє у встановленому порядку матеріали щодо прикріплення для медичного обслуговування працівників апарату Міністерства.
3.69. У межах компетенції бере участь у розробці державних програм економічного і соціального розвитку галузей АПК.
3.70. Бере участь у розробці стратегії та методології реформування управління АПК.
3.71. Аналізує структуру і чисельність структурних підрозділів агропромислового розвитку обласних та районних державних адміністрацій і у разі необхідності вносить пропозиції щодо їх удосконалення.
3.72. Вносить пропозиції щодо розміщення та оновлення інформації у відповідних рубриках офіційного веб-сайту Міністерства в межах компетенції Департаменту.
3.73. Готує пропозиції щодо погодження призначення та звільнення з посади керівників відповідних структурних підрозділів обласних, Севастопольської та Київської міської держадміністрацій.
3.74. Проводить іншу роботу, пов'язану із застосуванням законодавства про працю та державну службу.
4. Департамент має право:
4.1. Спільно з іншими структурними підрозділами перевіряти і контролювати дотримання Правил внутрішнього службового розпорядку, вимог законодавства про працю та державну службу в апараті Міністерства, підпорядкованих структурах спільно з іншими структурними підрозділами.
4.2. Взаємодіяти зі структурними підрозділами державного органу, підпорядкованими організаціями, державними органами та органами місцевого самоврядування з питань, що належать до його компетенції.
4.3. Одержувати у встановленому порядку від структурних підрозділів апарату Міністерства, ЦОВВ, державних органів та органів місцевого самоврядування, підпорядкованих структур інформацію, необхідну для виконання покладених на Департамент функцій.
4.4. За погодженням з керівником державної служби брати участь у конференціях, семінарах, нарадах та інших заходах з питань управління персоналом та організаційного розвитку.
4.5. На обробку персональних даних фізичних осіб відповідно до законодавства з питань захисту персональних даних для виконання покладених на нього повноважень.
4.6. За дорученням керівника державної служби представляти державний орган в інших органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях з питань, що належать до його компетенції.
4.7. Брати участь у нарадах та інших заходах з питань кадрової роботи, навчаннях, що проводяться в Міністерстві, ЦОВВ, підпорядкованих структурах, скликати наради з питань, що належать до компетенції Департаменту за погодженням з керівником державної служби.
4.8. Вносити керівництву Міністерства пропозиції з питань удосконалення роботи Департаменту, підвищення ефективності державної служби, залучати працівників структурних підрозділів Міністерства, за погодженням з їх керівниками, до виконання окремих завдань і заходів щодо дотримання трудового законодавства та законодавства про державну службу тощо.
Покладення на Департамент завдань, не передбачених цим Положенням і таких, що не стосуються питань управління персоналом, організаційного розвитку та державної служби, не допускається.
5. Директор Департаменту:
5.1. Департамент очолює директор, який призначається на посаду і звільняється з посади керівником державної служби за наявності висновку центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби.
5.2. На посаду директора Департаменту призначається особа, яка має вищу юридичну або вищу економічну освіту відповідно професійного спрямування, або вищу освіту в галузі знань "Управління та адміністрування" за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра. Досвід роботи на посадах державної служби категорій "Б" чи "В" або досвід служби в органах місцевого самоврядування, або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності повинен складати не менше двох років.
5.3. Директор Департаменту підпорядковується керівнику державної служби.
5.4. Директор Департаменту має двох заступників, заступника директора Департаменту - начальника відділу роботи з ДП та розвитку соціально-трудових відносин та заступника директора Департаменту - начальника відділу організаційного розвитку, які призначаються на посаду та звільняються з посади керівником державної служби.
5.5. У разі відсутності директора Департаменту його функції покладаються на одного із заступників директора Департаменту - начальника відділу.
5.6. Директор Департаменту:
5.6.1. Здійснює керівництво діяльністю Департаментом.
5.6.2. Організовує планування роботи Департаменту та забезпечує виконання покладених на нього завдань і функцій.
5.6.3. Забезпечує планування службової кар'єри державних службовців.
5.6.4. Забезпечує планування навчання персоналу державного органу.
5.6.5. Вносить керівнику державної служби пропозиції щодо штатної чисельності, структури та штатного розпису Міністерства, призначення, звільнення з посади та переміщення працівників Департаменту, заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників Міністерства.
5.6.6. Організовує та скликає наради з питань, що належать до компетенції Департаменту.
5.6.7. Підписує акт передачі справ і майна, у разі звільнення державного службовця з посади чи переведення на іншу посаду, разом з уповноваженою особою та державним службовцем, який звільняється.
5.6.8. Розподіляє обов'язки між керівниками структурних підрозділів, що входять до складу Департаменту, визначає ступінь відповідальності кожного, контролює їх роботу.
5.6.9. У межах компетенції розробляє проекти нормативно-правових актів з питань, що стосуються діяльності Міністерства.
5.6.10. Аналізує стан та тенденції розвитку кадрового забезпечення апарату Міністерства, підпорядкованих структур, виконання проектів та програм, що стосуються діяльності Департаменту.
5.6.11. Вживає заходи щодо усунення недоліків та закріплення позитивних тенденцій розвитку персоналу в апараті Міністерства.
5.6.12. У межах компетенції надає письмові та усні розпорядження, що є обов'язковими для виконання працівниками Департаменту.
5.6.13. Забезпечує роботу Департаменту згідно з планом роботи Міністерства, організовує належне ведення діловодства.
5.6.14. Погоджує у межах компетенції проекти наказів.
5.6.15. Особисто бере участь в розробці та уточненні окремих показників мобілізаційного плану на особливий період у частині організації оповіщення, зв'язку, управління переведенням на функціонування в особливий період.
5.6.16. Здійснює заходи щодо забезпечення дотримання працівниками Департаменту вимог трудового законодавства, законодавства про державну службу та державну таємницю, правил етичної поведінки, законодавства з питань запобігання корупції, законодавства про захист персональних даних, правил внутрішнього службового розпорядку, правил з техніки безпеки, виробничої санітарії, гігієни праці та протипожежної безпеки.
5.6.17. Здійснює інші функції, передбачені законодавством.
Директор Департаменту
роботи з персоналом

С. Гнатюк
( Текст взято з сайту Мінагрополітики України http://www.minagro.gov.ua )