• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо визнання операцій контрольованими, що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом за звітний період 2018 рік

Державна податкова служба України | Наказ, Форма типового документа, Акт, Журнал, Довідка, Перелік, Запит, Рекомендації від 29.01.2020 № 47
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Наказ, Форма типового документа, Акт, Журнал, Довідка, Перелік, Запит, Рекомендації
  • Дата: 29.01.2020
  • Номер: 47
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Наказ, Форма типового документа, Акт, Журнал, Довідка, Перелік, Запит, Рекомендації
  • Дата: 29.01.2020
  • Номер: 47
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
29.01.2020 № 47
Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації та проведення контролюючими органами зустрічних звірок, обміну податковою інформацією при здійсненні податкового контролю
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної податкової служби № 145 від 27.01.2021 )
Відповідно до підпункту 5.5 пункту 5 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 227 , та з метою впровадження єдиного порядку організації роботи з обміну та опрацювання податкової інформації при здійсненні податкового контролю, направлення запитів на надання інформації для проведення зустрічних звірок, а також оформлення, передачі та накопичення матеріалів зустрічних звірок органами ДПС (далі - контролюючі органи), згідно з пунктом 73.5 статті 73 Податкового кодексу України
НАКАЗУЮ:
( Констатуюча частина із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної податкової служби № 145 від 27.01.2021 )
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо організації та проведення контролюючими органами зустрічних звірок, обміну податковою інформацією при здійсненні податкового контролю, що додаються.
2. Керівникам головних управлінь ДПС в областях, м. Києві, Офісу великих платників податків ДПС забезпечити доведення цього наказу до підпорядкованих структурних підрозділів та його врахування при організації і проведенні зустрічних звірок та обміну податковою інформацією відповідно до вимог законодавства.
Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
ГоловаС. Верланов
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної податкової
служби України
29.01.2020 № 47
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо організації та проведення контролюючими органами зустрічних звірок, обміну податковою інформацією при здійсненні податкового контролю
( У назві і тексті Методичних рекомендацій слова "запитів про проведення", "запитів щодо проведення", "запитів на проведення" в усіх відмінках замінено словами "запитів на надання інформації для проведення" у відповідних відмінках згідно з Наказом Державної податкової служби № 145 від 27.01.2021 )
1. Загальні положення
1.1. Методичні рекомендації щодо організації та проведення контролюючими органами зустрічних звірок, обміну податковою інформацією при здійсненні податкового контролю (далі - Методичні рекомендації) рекомендуються для застосування з метою впровадження єдиного порядку організації роботи з обміну та опрацювання податкової інформації при здійсненні податкового контролю, направлення запитів на надання інформації для проведення зустрічних звірок, а також оформлення, передачі та накопичення матеріалів зустрічних звірок контролюючими органами під час вжиття ними заходів податкового контролю.
При організації та здійсненні обміну документально оформленими результатами опрацювання зібраної податкової інформації щодо платників податків ризикових категорій - учасників схем ухилення від оподаткування ПДВ, які відпрацьовуються в межах виконання наказів ДПС щодо комплексного відпрацювання податкових ризиків з ПДВ, доцільно використовувати інші методичні рекомендації та роз'яснення з цього питання.
1.2. При організації і проведенні зустрічних звірок та обміні контролюючими органами податковою інформацією при здійсненні податкового контролю необхідно керуватись вимогами статті 72, пункту 73.5 статті 73 розділу II Податкового кодексу України (далі - Кодекс), постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1232 "Про затвердження Порядку проведення контролюючими органами зустрічних звірок", зі змінами, та іншими нормативно-правовими актами.
2. Відбір суб'єктів господарювання для здійснення зустрічних звірок та обміну податковою інформацією
2.1. Для проведення зустрічних звірок відбираються суб'єкти господарювання (у т. ч. суб'єкти підприємницької діяльності - фізичні особи) у випадках, визначених пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1232 "Про затвердження Порядку проведення контролюючими органами зустрічних звірок", зі змінами.
2.2. Відбір суб'єктів господарювання для здійснення зустрічних звірок відповідно до абзацу третього пункту 73.5 статті 73 Кодексу доцільно проводити шляхом ґрунтовного аналізу наявної в контролюючих органах податкової інформації, зібраної у встановленому законом порядку (у т. ч. яка відповідно до статті 74 Кодексу зберігається та опрацьовується засобами інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів, виявлена у процесі податкового контролю та при виконанні інших покладених на контролюючі органи функцій та завдань).
Зокрема, доцільно проводити аналіз:
реєстраційних даних суб'єкта господарювання, даних фінансової звітності та податкових декларацій і додатків до них, інформації про попередні перевірки (звірки), даних митних декларацій, інформації про здійснені контрольовані операції (засобами інформаційно-телекомунікаційних систем);
наявності розбіжностей між податковими зобов'язаннями та податковим кредитом з ПДВ (засобами Системи автоматизованого співставлення податкового зобов'язання та податкового кредиту у розрізі контрагентів);
відомостей, що містяться у податкових та акцизних накладних та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до них, а також доданих до реєстру документів, наявність або відсутність факту їх реєстрації (з використанням Єдиного реєстру податкових накладних та Єдиного реєстру акцизних накладних);
інформації щодо провадження у справах про адміністративне та судове оскарження податкових повідомлень-рішень (з використанням АІС "Скарга" та АІС "Суди");
наявності та стану діяльності господарських одиниць, через які платник податків здійснює роздрібну торгівлю, даних про реєстрацію та зняття з обліку реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО), а також обсягів здійснених розрахункових операцій;
інформації про кількість та динаміку працівників, які працюють за трудовими договорами (контрактами) або цивільно-правовими договорами у звітному періоді, нарахування та виплату доходів на користь фізичних осіб, сум утриманого з них податку з використанням Державного реєстру фізичних осіб;
наявності інформації щодо порушень суб'єктом господарювання податкового, валютного, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;
наявності інформації про проведення фінансових операцій, які можуть бути пов'язані з легалізацією доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванням тероризму та фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення;
іншої інформації, отриманої у передбачений законом спосіб.
При проведенні аналізу доцільно дослідити схему діяльності платника податків щодо регулярності взаємовідносин з контрагентами, проаналізувати наявність причинно-наслідкового зв'язку між фактом придбання товарів (послуг), інших (супутніх) витрат з основною господарською діяльністю платника податків, обґрунтованість використання товарів (послуг) у господарській діяльності, особливості предмета господарсько-правових взаємовідносин.
Необхідність проведення зустрічних звірок суб'єктів господарювання посадовим (службовим) особам контролюючих органів доцільно визначати також за результатами аналізу документів, отриманих із внутрішніх або зовнішніх джерел (у т. ч. від платників податків), які свідчать про порушення такими платниками податків податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
2.3. Відбір суб'єктів господарювання, у тому числі які є сторонами контрольованої операції або були задіяні в ланцюгу постачання товарів (робіт, послуг, інших об'єктів цивільних прав), що є об'єктом контрольованої операції, для здійснення зустрічних звірок відповідно до абзацу четвертого пункту 73.5 статті 73 Кодексу (у випадках, передбачених підпунктом 39.5.2.13 підпункту 39.5.2 пункту 39.5 статті 39 Кодексу) доцільно проводити шляхом ґрунтовного аналізу наявної в контролюючих органах податкової інформації, зібраної у встановленому законом порядку (у т. ч. яка відповідно до статті 74 Кодексу зберігається та опрацьовується засобами інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів, виявлена у процесі проведення перевірки платника податків, або інших заходів податкового контролю, виконанні інших покладених на контролюючі органи функцій та завдань).
2.4. За результатами аналізу з урахуванням вимог підпунктів 2.1 - 2.3 цього пункту Методичних рекомендацій, розглядається питання доцільності направлення запиту на надання інформації для проведення зустрічної звірки до контролюючого органу, до компетенції якого належить реалізація повноважень щодо здійснення податкового контролю стосовно суб'єкта господарювання.
При цьому слід врахувати, що запит на надання інформації для проведення зустрічної звірки суб'єктів господарювання, відібраних відповідно до підпункту 2.2 цього пункту, доцільно направляти при виявленні за результатами аналізу податкової інформації фактів, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, та є підставою для направлення суб'єкту господарювання запиту відповідно до вимог пункту 73.3 статті 73 Кодексу.
У разі встановлення за результатами аналізу відсутності необхідності проведення зустрічних звірок до матеріалів перевірки можуть долучатися дані, які це підтверджують, із фіксацією на них дати та часу роздрукування засобами інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів.
2.5. При встановленні за результатами аналізу факту відсутності передбачених пунктом 73.3 статті 73 Кодексу підстав для направлення запиту суб'єкту господарювання про проведення зустрічної звірки або якщо суб'єкта господарювання, взаємовідносини з яким необхідно дослідити, неможливо віднести до платників податків реального сектору економіки, які проводять фінансово-господарську діяльність, сплачують податки та взяті на облік в контролюючих органах як платники податків за основним місцем обліку, або щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, або які знаходяться у стані зміни свого місцезнаходження, що при цьому унеможливлює проведення зустрічної звірки, з метою отримання податкової інформації до відповідного контролюючого органу доцільно направляти запит щодо обміну податковою інформацією, наявною в такому органі.
Такий запит направляється виключно для отримання належним чином оформленої податкової інформації, яка відсутня в даних інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів або перегляд якої обмежений (зокрема, результати проведених перевірок, стан адміністративного та судового оскарження результатів перевірок, інформація про наявність ознак фіктивного підприємництва (банкрутства), інформація щодо місцезнаходження (місця проживання) платника податків або відсутності його за місцезнаходженням (місцем проживання) тощо).
3. Направлення запитів на надання інформації для проведення зустрічних звірок та запитів щодо обміну податковою інформацією
3.1. З метою проведення зустрічної звірки контролюючий орган, що ініціює проведення такої звірки (далі - контролюючий орган - ініціатор), надсилає контролюючому органу, до компетенції якого належить реалізація повноважень щодо здійснення податкового контролю стосовно суб'єкта господарювання (далі - контролюючий орган - виконавець), Запит на надання інформації для проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (рекомендований зразок форми запиту на надання інформації для проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання наведено в додатку 1 до Методичних рекомендацій) засобами інформаційно-телекомунікаційної системи для підтвердження даних, отриманих від платника податків та інших суб'єктів інформаційних відносин.
Зустрічна звірка може бути проведена контролюючим органом - ініціатором самостійно, якщо здійснення податкового контролю щодо цього суб'єкта господарювання належить до його компетенції.
З метою отримання податкової інформації, яка відсутня в даних інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів або перегляд якої обмежений відповідно до рівня контролюючого органу - ініціатора, останній надсилає до контролюючого органу - виконавця запит щодо обміну податковою інформацією (рекомендований зразок форми запиту щодо обміну податковою інформацією наведено в додатку 3 до Методичних рекомендацій) засобами інформаційно-телекомунікаційної системи.
Запити на надання інформації для проведення зустрічних звірок та запити щодо отримання податкової інформації, надіслані іншими засобами (транзитними файлами тощо), відпрацюванню не підлягають.
3.2. У Запиті на надання інформації для проведення зустрічної звірки контролюючому органу - ініціатору доцільно чітко та повно вказати інформацію щодо здійснених господарських операцій платника податків із суб'єктом господарювання, інформацію, що може бути підставою для направлення запиту суб'єкту господарювання, та вказати повний і чіткий перелік питань, які потребують дослідження при проведенні зустрічної звірки для зіставлення даних, отриманих від платників податків, та інших суб'єктів інформаційних відносин (для проведення зустрічної звірки відповідно до абзацу четвертого пункту 73.5 статті 73 Кодексу наводиться також інформація щодо обґрунтування відбору платників податків, які були задіяні в ланцюгу постачання/придбання товарів (робіт, послуг, інших об'єктів цивільних прав), що є предметом контрольованих операцій), з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, повноти їх відображення в обліку платника податків (а також інших питань, які виникли у процесі здійснення заходів податкового контролю за трансфертним ціноутворенням, передбачених статтею 39 Кодексу, тощо).
З метою забезпечення результативності та оперативності проведення зустрічної звірки у Запиті на надання інформації для проведення зустрічної звірки доцільно наводити інформацію, відповідно до якої виникли сумніви та/або необхідність дослідження факту та обставин здійснення операцій, щодо наявних або можливих порушень податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, з дотриманням вимог, визначених у пункті 73.3 статті 73 Кодексу.
3.3. Примірний перелік питань для відображення у Запиті на надання інформації для проведення зустрічної звірки наведено у додатку 2 до Методичних рекомендацій.
Наведений перелік питань не є обов'язковим та/або вичерпним і формується працівником підрозділу - ініціатором проведення зустрічної звірки платника податків, індивідуально по кожному суб'єкту господарювання, з яким мав господарські відносини платник податків, та по кожній операції в ланцюгу постачання/придбання товарів (робіт, послуг, інших об'єктів цивільних прав), що є предметом контрольованих операцій або використовувався при їх проведенні (при проведенні зустрічної звірки суб'єкта господарювання, який був задіяний у такому ланцюгу), залежно від наявних даних про платника податків та суб'єкта господарювання, а також встановлених фактів, що викликають сумнів стосовно здійснених господарських операцій та їх документального підтвердження або потребують дослідження тощо.
При цьому з метою забезпечення результативності та оперативності проведення зустрічної звірки працівник підрозділу - ініціатор проведення зустрічної звірки повинен максимально чітко та повно навести у запиті інформацію стосовно здійснених господарських операцій платника податків із суб'єктом господарювання та повний і чіткий перелік питань, дослідити, які необхідно при проведенні зустрічної звірки для з'ясування факту здійснення операцій та повноти їх відображення в обліку платника податків, або визначення відповідності умов контрольованої операції принципу "витягнутої руки".
3.4. У запиті щодо обміну податковою інформацією зазначаються обґрунтування необхідності його направлення за результатами опрацювання податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, обсяг та зміст інформації, яка необхідна для здійснення податкового контролю.
3.5. Не рекомендовано надсилати запити до контролюючого органу:
3.5.1. щодо надання інформації для зустрічних звірок:
до завершення граничного терміну виконання первинного запиту на надання інформації для проведення зустрічної звірки;
без належного обґрунтування підстав для направлення запиту суб'єкту господарювання про надання інформації та її документального підтвердження для проведення зустрічної звірки (з урахуванням вимог, передбачених пунктом 73.3 статті 73 Кодексу, та підпунктів 3.1 - 3.3 пункту 3 цих Методичних рекомендацій);
з метою отримання лише інформації щодо загальних відомостей про суб'єкта господарювання та показників його податкової звітності, наявної в інформаційно-телекомунікаційних системах контролюючих органів, у т. ч. що є достатньою для підтвердження відносин між платниками податків;
щодо контрагентів, яких неможливо віднести до платників податків реального сектору економіки, які проводять фінансово-господарську діяльність, сплачують податки та взяті на облік в контролюючих органах як платники податків за основним місцем обліку, або щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, або які знаходяться у стані зміни свого місцезнаходження, що при цьому унеможливлює проведення зустрічної звірки, з урахуванням пункту 2.5 Методичних рекомендацій;
повторно з одного і того ж самого питання;
( Підпункт 3.5.1 підпункту 3.5 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної податкової служби № 145 від 27.01.2021 )
3.5.2. щодо обміну податковою інформацією:
до завершення граничного терміну виконання первинного запиту щодо обміну податковою інформацією;
з метою отримання лише інформації щодо загальних відомостей про суб'єкта господарювання та показників його податкової звітності, наявної в інформаційно-телекомунікаційних системах контролюючих органів.
3.6. Обов'язок здійснення відповідних заходів (направлення запитів, повторних запитів, здійснення моніторингу відповідей, що надходять, тощо) з метою забезпечення отримання податкової інформації та своєчасного й у повному обсязі проведення зустрічних звірок, у т. ч. і по ланцюгу проходження ТМЦ (робіт, цінних паперів, нематеріальних активів тощо), покладається на контролюючий орган - ініціатор. При цьому обов'язок направлення запиту на адресу суб'єкта господарювання та забезпечення проведення зустрічної звірки покладається на контролюючий орган - виконавця (крім випадків, визначених в абзаці другому пункту 3.1 Методичних рекомендацій).
3.7. Керівник структурного підрозділу контролюючого органу - ініціатора забезпечує належний контроль за своєчасністю отримання інформації та моніторинг виконання направлених запитів засобами інформаційно-телекомунікаційної системи.
За результатами моніторингу розглядається питання доцільності вжиття додаткових заходів з метою забезпечення проведення таких звірок надалі та обміну податковою інформацією.
4. Проведення зустрічних звірок суб'єктів господарювання та оформлення їх результатів
4.1. Зустрічні звірки проводяться контролюючим органом - виконавцем або контролюючим органом - ініціатором - у випадках, встановлених абзацом другим пункту 3.1 Методичних рекомендацій.
Відповідно до пункту 73.5 статті 73 Кодексу контролюючим органам заборонено повторно здійснювати зустрічні звірки з одного і того самого питання.
4.2. У разі необхідності до проведення зустрічних звірок контролюючим органом - виконавцем можуть залучатися працівники інших контролюючих органів (у тому числі контролюючого органу - ініціатора) за погодженням з керівником (його заступником або уповноваженою особою) цього органу.
4.3. При отриманні запиту на надання інформації для проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання структурний підрозділ контролюючого органу, визначений керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу відповідальним за її проведення (далі - відповідальний підрозділ), у той же день проводить аналіз інформації та документального її підтвердження, які містяться в інформаційно-телекомунікаційних системах контролюючого органу та справі суб'єкта господарювання.
У разі встановлення, що запит сформовано у передбачених у підпункті 3.5.1 пункту 3.5 Методичних рекомендацій випадках, коли його направлення не рекомендується, та/або наявності обставин, визначених пунктом 4.11 Методичних рекомендацій, відповідальний підрозділ в день отримання опрацьовує такий запит, визначає причину відмови від надання відповіді та вносить відповідні дані до інформаційно-телекомунікаційної системи.
4.4. З метою спрощення процедури проведення зустрічних звірок суб'єктів господарювання (насамперед тих, які належать до категорії великих платників податків) за наявності в контролюючому органі інформації, зазначеної у запиті контролюючого органу - ініціатора, та її документального підтвердження, контролюючий орган - виконавець протягом трьох робочих днів проводить на їх підставі зустрічну звірку та складає Довідку про результати проведення зустрічної звірки за рекомендованим зразком відповідно до підпункту 4.6 пункту 4 Методичних рекомендацій.
При цьому інформація на запит та її документальне підтвердження можуть бути наявними в контролюючому органі - виконавця у зв'язку з направленням суб'єктом господарювання відповідно до вимог статей 72 та 73 глави 7 розділу II та інших норм Кодексу, за результатами попередньо проведених перевірок, отриманих відповідних документів суб'єкта господарювання, у т. ч. документації з трансфертного ціноутворення, виконання контролюючим органом функцій та завдань тощо.
У разі відсутності у контролюючого органу - виконавця запитуваної інформації та її документального підтвердження такий орган протягом двох робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту, надсилає суб'єкту господарювання скріплений печаткою запит контролюючого органу на проведення зустрічної звірки за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 28.02.2017 № 299 "Про затвердження форми запиту контролюючого органу на проведення зустрічної звірки", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.03.2017 за № 370/30238, у порядку, визначеному статтею 42 Кодексу. Такий запит реєструється як вихідна кореспонденція контролюючого органу у загальному порядку.
4.5. При отриманні від суб'єкта господарювання (у встановлений статтею 73 Кодексу термін) інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження відповідальний підрозділ контролюючого органу - виконавця проводить зустрічну звірку суб'єкта господарювання протягом трьох робочих днів з дня, наступного за днем отримання такої інформації та її документального підтвердження.
Якщо суб'єктом господарювання протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту, не надано для проведення зустрічної звірки інформацію, визначену у запиті контролюючого органу, то відповідно до підпункту 78.1.19 пункту 78.1 статті 78 Кодексу це може бути підставою для проведення позапланової документальної перевірки такого суб'єкта господарювання.
Зазначена перевірка проводиться виключно з питань, наведених у запиті контролюючого органу. Матеріали такої перевірки оформлюються у порядку, передбаченому статтею 86 Кодексу.
4.6. За результатами проведення зустрічної звірки складається довідка про результати проведення зустрічної звірки (далі - Довідка) (рекомендований зразок форми довідки про результати проведення зустрічної звірки наведено у додатку 4 до Методичних рекомендацій) у двох примірниках.
Довідка реєструється в Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, актів неявки для підписання, відмови від писання довідки про результати проведення зустрічної звірки) (зразок форми Журналу реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, актів неявки для підписання, відмови від писання довідки про результати проведення зустрічної звірки) наведено в додатку 5 до Методичних рекомендацій) не пізніше останнього робочого дня терміну, відведеного для проведення зустрічної звірки відповідно до пунктів 4.4 або 4.5 Методичних рекомендацій.
Після реалізації змін до відповідного програмного забезпечення реєстрація довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, актів неявки для підписання, відмови від писання довідки про результати проведення зустрічної звірки) здійснюється структурним підрозділом, відповідальним за реєстрацію вхідної та вихідної кореспонденції контролюючого органу та/або структурним підрозділом, що здійснює (очолює) перевірку (у разі делегування йому функцій реєстрації вихідної кореспонденції контролюючого органу) у відповідному електронному журналі засобами Інформаційно-телекомунікаційних систем органів ДПС.
У разі встановлення фактів, що свідчать про непідтвердження господарських відносин платника податків із суб'єктом господарювання або про можливі порушення платником податків норм податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також надання інформації щодо платників податків, які були задіяні в ланцюгу постачання/придбання товарів (робіт, послуг, інших об'єктів цивільних прав), що були предметом контрольованих операцій, Довідка про результати зустрічної звірки одночасно з направленням електронних копій надсилається контролюючому органу - ініціатору поштою з повідомленням про вручення, при цьому отримана від суб'єкта господарювання інформація та її документальне підтвердження залишаються контролюючому органу - виконавцю.
Отримана від суб'єкта господарювання інформація та її документальне підтвердження надалі використовуються для проведення заходів податкового контролю та повинні бути відпрацьовані в комплексі з іншими документами суб'єкта господарювання при проведенні документальної планової або позапланової перевірки суб'єкта господарювання, у тому числі при проведенні документальної позапланової перевірки суб'єкта господарювання з метою підтвердження відповідності контрольованих операцій принципу "витягнутої руки", передбачених статтею 39 Кодексу, з метою підтвердження повноти відображення результатів здійснених господарських операцій у податковому та бухгалтерському обліках.
4.7. Довідка підписується та вручається або надсилається суб'єкту господарювання у порядку, передбаченому пунктом 7 Порядку проведення контролюючими органами зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1232, не пізніше наступного робочого дня від дати її складання.
4.8. У разі відмови суб'єкта господарювання (його законного чи уповноваженого представника) від підписання Довідки (неявки для підписання) посадовими особами контролюючого органу складається відповідний акт в довільній формі, що засвідчує факт такої відмови (неявки).
Акт відмови від підписання Довідки (неявки для підписання) реєструється у день його складання у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, актів неявки для підписання, відмови від писання довідки про результати проведення зустрічної звірки) (у відповідному електронному журналі засобами Інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів) у порядку, встановленому пунктом 4.6 Методичних рекомендацій.
4.9. У разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання у зв'язку зі зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових (уповноважених) осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), ненаданням інформації та документів для проведення зустрічної звірки, контролюючий орган (виконавець) у той же день складає акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (рекомендований зразок форми акта про неможливість проведення зустрічної звірки наведено в додатку 6 до Методичних рекомендацій).
В акті про неможливість проведення зустрічної звірки доцільно відображати інформацію, наведену у запиті контролюючого органу - ініціатора, фактичні обставини, які унеможливлюють проведення зустрічної звірки, та інформацію про вжиті заходи для забезпечення її проведення надалі.
Не рекомендується зазначати в акті про неможливість проведення зустрічної звірки будь-яку іншу інформацію, зокрема щодо діяльності платника податків, показників податкової звітності тощо, крім інформації, наведеної в абзаці другому цього пункту.
Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання підписується посадовими особами контролюючого органу - виконавця та не пізніше наступного робочого дня реєструється в Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, актів неявки для підписання, відмови від писання довідки про результати проведення зустрічної звірки).
Контролюючий орган - виконавець протягом трьох робочих днів з дня реєстрації акта про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання направляє контролюючому органу - ініціатору у порядку, визначеному пунктом 6.4 Методичних рекомендацій, копію такого акта та належним чином оформлений супровідний лист.
У супровідному листі наводиться податкова інформація, що відсутня в інформаційно-телекомунікаційних системах контролюючих органів або перегляд якої обмежений (зокрема, результати проведених перевірок, стан адміністративного та судового оскарження результатів перевірок, інформація щодо місцезнаходження (місця проживання) платника податків або відсутності його за місцезнаходженням (місцем проживання) тощо), з надсиланням належним чином засвідчених копій наявних матеріалів, що підтверджують цей факт, матеріалів щодо вжитих заходів з метою проведення зустрічної звірки, а також інших наявних у контролюючому органі матеріалів, що мають або можуть мати відношення до питань запиту і підтверджують або не підтверджують дані платника податків, наведені у такому запиті.
У разі встановлення фактів неможливості (відповідно до пункту 73.5 статті 73 Кодексу) провести зустрічну звірку у зв'язку з її повторністю контролюючий орган - виконавець протягом трьох днів з дня отримання запиту направляє контролюючому органу - ініціатору в порядку, визначеному пунктом 6.4 Методичних рекомендацій, копію довідки зустрічної звірки суб'єкта господарювання, яка була проведена раніше, з належно оформленим супровідним листом.
4.10. При відпрацюванні отриманих запитів на надання інформації для проведення зустрічних звірок контрагентів не рекомендовано надсилати:
проміжні відповіді;
довідки (листи), які містять лише інформацію щодо загальних відомостей про суб'єкта господарювання та показників його податкової звітності, наявної в інформаційно-телекомунікаційних системах контролюючого органу.
4.11. Відмова від проведення зустрічної звірки може здійснюватись у разі:
невідповідності у запиті даних контрагента (назва суб'єкта господарювання, код за ЄДРПОУ або реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється контролюючими органами / реєстраційний номер облікової картки платника податків - фізичної особи або серія (за наявності) та номер паспорта (далі - податковий номер платника податків), адреси направлення запиту);
перевищення запитуваного періоду 1095 днів (для цілей трансфертного ціноутворення - 2555 днів) з урахуванням особливостей та можливостей визначення іншого терміну, визначених статтею 102 Кодексу;
відсутності належного обґрунтування підстав для направлення запиту суб'єкту господарювання про надання інформації та її документального підтвердження для проведення зустрічної звірки (з урахуванням вимог, передбачених пунктом 73.3 статті 73 Кодексу).
Недотримання контролюючим органом - ініціатором рекомендованої форми запиту не є підставою для відмови контролюючим органом - виконавцем у здійсненні зустрічної звірки.
5. Оформлення результатів обміну податковою інформацією
5.1. При отриманні контролюючим органом - виконавцем запиту щодо обміну податковою інформацією керівником (його заступником або уповноваженою особою) цього органу в той же день визначаються підрозділи, відповідальні за підготовку податкової інформації, та підрозділ, який є відповідальним за її узагальнення та направлення до контролюючого органу - ініціатора.
5.2. За результатами аналізу відповідальним підрозділом проводиться аналіз отриманого запиту та у разі встановлення, що запит сформовано у передбачених у підпункті 3.5.2 пункту 3.5 Методичних рекомендацій випадках (коли його направлення не рекомендується), та/або наявні обставини, визначені пунктом 5.5 Методичних рекомендацій, то відповідальний підрозділ в день отримання опрацьовує такий запит, визначає причину відмови від надання відповіді та вносить відповідні дані до інформаційно-телекомунікаційної системи.
У разі відповідності такого запиту встановленим вимогам забезпечується отримання якісної та повної податкової інформації, визначеної у запиті, від інших структурних підрозділів контролюючого органу (відповідно до їх компетенції) протягом трьох робочих днів з дня отримання такого запиту.
Відповідальність за повноту, якість, достовірність та своєчасність надання податкової інформації відповідальному підрозділу несе керівник (заступники керівника) структурного підрозділу контролюючого органу, визначеного співвиконавцем такого запиту.
5.3. Після отримання податкової інформації, визначеної у запиті, у т. ч. від структурних підрозділів контролюючого органу, відповідальний підрозділ здійснює її узагальнення, перевіряє повноту, якість та забезпечує направлення податкової інформації супровідним листом щодо обміну податковою інформацією контролюючому органу - ініціатору.
Такий лист направляється контролюючому органу - ініціатору протягом п'яти робочих днів з дня отримання такого запиту з обов'язковим зазначенням дати та номера запиту щодо обміну податковою інформацією, назви (П. І. Б.) та податкового номера платника податків або серії та/або номера паспорта суб'єкта господарювання, щодо якого надається інформація, періоду діяльності, за який надається інформація, джерел отримання, наведенням документів та даних, що її підтверджують, а також іншої інформації, передбаченої у запиті контролюючого органу - ініціатора.
Відповідальність за повноту, якість, достовірність та своєчасність направлення податкової інформації контролюючому органу - ініціатору несе керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу - виконавця.
5.4. При відпрацюванні отриманих запитів щодо отримання податкової інформації необхідно враховувати обмеження, визначені у пункті 5.5 Методичних рекомендацій.
5.5. Відмова від надання відповіді на запит щодо отримання податкової інформації може здійснюватись лише у разі, якщо:
запитувана інформація в повному обсязі наявна в інформаційно-телекомунікаційних системах контролюючого органу - ініціатора та перегляд якої не обмежений рівнем контролюючих органів;
невідповідності у запиті даних контрагента (назва суб'єкта господарювання, податковий номер платника податків або серія та/або номер паспорта, адреси направлення запиту);
перевищення запитуваного періоду 1095 днів (для цілей трансфертного ціноутворення - 2555 днів), з урахуванням особливостей та можливостей визначення іншого терміну, визначених статтею 102 Кодексу.
Недотримання контролюючим органом - ініціатором рекомендованої форми запиту не є підставою для відмови контролюючим органом - виконавцем у наданні податкової інформації.
6. Алгоритм направлення запитів на надання інформації для проведення зустрічних звірок та обміну податковою інформацією, їх обліку та опрацювання, внесення даних та передачі результатів проведених зустрічних звірок та обміну податковою інформацією засобами інформаційно-телекомунікаційної системи
6.1. Направлення запитів на надання інформації для проведення зустрічних звірок, запитів щодо обміну податковою інформацією, їх автоматизований облік, зберігання та опрацювання, а також направлення відповідей на такі запити здійснюються засобами інформаційно-телекомунікаційної системи.
6.2. Доступ до інформаційно-телекомунікаційної системи надається працівникам у межах повноважень, які за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу визначені відповідальними за роботу з інформаційно-телекомунікаційною системою та за дорученням керівника структурного підрозділу безпосередньо направляють запити щодо обміну податковою інформацією, запити на надання інформації для проведення зустрічних звірок, проводять такі зустрічні звірки або здійснюють контроль за виконанням запитів.
Доступ до інформаційно-телекомунікаційної системи за відповідними напрямами працівникам інших структурних підрозділів надається у межах наданих повноважень на певний період часу за погодженням з керівником структурного підрозділу, що здійснює зустрічні звірки за таким напрямом та готує відповіді на запити щодо обміну податковою інформацією, за наявності дозволу керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що відповідає за роботу такого структурного підрозділу.
6.2.1. Керівник (його заступник або уповноважена особа) територіального контролюючого органу визначає посадових осіб, відповідальних за роботу з інформаційно-телекомунікаційною системою (далі - відповідальні працівники):
6.2.1.1. щодо стану надання запитів та отримання результатів за відповідними напрямами:
планові та позапланові документальні перевірки юридичних осіб;
перевірки юридичних осіб з питань відшкодування ПДВ (від'ємного значення з ПДВ);
перевірки сумнівного податкового кредиту юридичних осіб;
планові документальні перевірки самозайнятих осіб;
позапланові документальні перевірки самозайнятих осіб;
перевірка сумнівного податкового кредиту самозайнятих осіб;
перевірки фізичних осіб - підприємців з питань відшкодування ПДВ / від'ємного значення з ПДВ;
перевірки фізичних осіб;
перевірка фінансових установ та операцій у сфері ЗЕД;
перевірки з питань виявлених недостовірностей даних, що містяться у податкових деклараціях;
заходи податкового контролю з питань трансфертного ціноутворення;
перевірки з питань дотримання законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму;
6.2.1.2. щодо стану отримання запитів та надання відповідей за ознакою платників податків:
проведення зустрічних звірок юридичних осіб;
проведення зустрічних звірок фізичних осіб;
обмін податковою інформацією щодо юридичних осіб;
обмін податковою інформацією щодо фізичних осіб.
6.2.2. Відповідальні за вказаними напрямами працівники мають право переглядати всі запити, які надійшли від контролюючих органів - ініціаторів, та надані на них відповіді.
Інформаційно-телекомунікаційна система передбачає можливість пошуку:
за податковим номером платника податків або серією та/або номером паспорта;
за податковим номером платника податків та за номером супровідного листа отриманого запиту на надання інформації для проведення зустрічної звірки, запиту щодо обміну податковою інформацією та відповіді на них.
Працівник контролюючого органу - ініціатора (безпосередній ініціатор запиту, що направив запит, або працівник структурного підрозділу - ініціатора) має право будь-коли переглядати всі направлені запити та отримані на них відповіді.
Працівник контролюючого органу - виконавця (безпосередній виконавець зустрічної звірки або працівник структурного підрозділу - виконавця зустрічної звірки або запиту щодо обміну податковою інформацією) має доступ до перегляду наданих на виконання запитів та наданих на них відповідей.
6.2.3. Відповідальні працівники мають доступ до формування будь-яких контрольних звітних форм за відповідними напрямами.
При цьому вихідні контрольні звітні форми можуть формуватись відповідно до напрямів роботи, визначених підпунктом 6.2.1.1 пункту 6.2 Методичних рекомендацій.
6.2.4. Керівники структурних підрозділів ДПС України (які відповідають за напрями, визначені у підпункті 6.2.1.1 пункту 6.2 Методичних рекомендацій) визначають перелік осіб, які мають доступ до інформаційно-телекомунікаційної системи та можуть здійснювати контроль за направленням та виконанням запитів на надання інформації для проведення зустрічної звірки та запитів щодо обміну податковою інформацією підпорядкованими структурними підрозділами територіальних контролюючих органів за відповідними напрямами.
6.3. Направлення та отримання запиту на надання інформації для проведення зустрічної звірки та запиту щодо обміну податковою інформацією здійснюються таким чином.
У день направлення контролюючий орган - ініціатор реєструє запит на надання інформації для проведення зустрічної звірки (запит щодо обміну податковою інформацією) засобами автоматизованої інформаційної системи "Управління документами" (або іншими засобами, які застосовуються в контролюючому органі) як вихідну кореспонденцію. Така реєстрація здійснюється структурним підрозділом, відповідальним за реєстрацію вхідної та вихідної кореспонденції контролюючого органу та/або структурним підрозділом, що сформував запит (у разі делегування йому функцій реєстрації вихідної кореспонденції органу ДПС).
Призначений керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу - виконавця працівник підрозділу, відповідального за реєстрацію вхідної та вихідної кореспонденції контролюючого органу, та/або іншого структурного підрозділу, до функціональних обов'язків якого внесено відповідну функцію, щодня за кодом контролюючого органу отримує засобами інформаційно-телекомунікаційної системи нові запити на надання інформації для проведення зустрічних звірок та запити щодо обміну податковою інформацією, які адресовані вказаному контролюючому органу, друкує їх, вносить до інформаційно-телекомунікаційної системи відмітку про друк, реєструє отримані запити як вхідну кореспонденцію засобами автоматизованої інформаційної системи "Управління документами" та передає їх в той же день на розгляд керівництву контролюючого органу.
Дані такого працівника - отримувача запиту (П. І. Б., посада), дата та час перегляду ним запитів фіксуються засобами інформаційно-телекомунікаційної системи автоматично.
Відповідно до отриманих запитів керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу визначає відповідального за своєчасність та якість проведення зустрічної звірки та надання податкової інформації керівника структурного підрозділу (управління, відділу, сектору), який зі свого боку визначає працівників, що безпосередньо виконують запити на надання інформації для проведення зустрічної звірки суб'єктів господарювання та запити щодо обміну податковою інформацією (далі - виконавець запиту).
Керівник структурного підрозділу (управління, відділу, сектору) має право передати виконання запиту іншому працівнику у разі необхідності (відрядження, відпустка, лікарняний, звільнення тощо).
Особа, яка виконує запит на надання інформації для проведення зустрічної звірки та запит щодо обміну податковою інформацією, опрацьовує відповідний запит засобами інформаційно-телекомунікаційної системи.
6.4. Формування та направлення відповіді на запит на надання інформації для проведення зустрічної звірки / запит щодо обміну податковою інформацією здійснюються таким чином.
Виконавець запиту у день направлення відповіді на запит реєструє супровідний лист як вихідну кореспонденцію засобами автоматизованої інформаційної системи "Управління документами" та самостійно приєднує відповідь засобами інформаційно-телекомунікаційної системи. Така реєстрація здійснюється структурним підрозділом, відповідальним за реєстрацію вхідної та вихідної кореспонденції контролюючого органу, та/або структурним підрозділом, що сформував відповідь (у разі делегування йому функцій реєстрації вихідної кореспонденції контролюючого органу).
Відповідь, що вноситься до інформаційно-телекомунікаційної системи, повинна містити перевірені дані і складатись із належним чином оформленого супровідного листа та приєднаних файлів, а саме: довідки про результати проведення зустрічної звірки, акта про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, листа щодо обміну податковою інформацією та інших необхідних матеріалів (електронних копій наданих суб'єктом господарювання матеріалів, пояснень, судових рішень, документів, що підтверджують зібрану податкову інформацію, тощо).
У разі якщо проведення зустрічної звірки є неможливим у зв'язку з її повторністю, запит вважається виконаним за умови приєднання копії довідки зустрічної звірки, яка була проведена раніше, з належно оформленим супровідним листом.
У разі відмови від проведення зустрічної звірки / надання відповіді на запит щодо обміну податковою інформацією до інформаційно-телекомунікаційної системи вносяться відповідні дані щодо підстав такої відмови. При цьому окремий лист контролюючому органу - ініціатору не надсилається.
Не рекомендується безпідставно вносити до інформаційно-телекомунікаційної системи дані щодо відмови від проведення зустрічної звірки / надання відповіді на запит щодо обміну податковою інформацією.
6.5. Отримання відповіді на запит на надання інформації для проведення зустрічної звірки та запит щодо обміну податковою інформацією здійснюється таким чином.
Призначений керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу - ініціатора відповідальний працівник підрозділу, відповідального за реєстрацію вхідної та вихідної кореспонденції контролюючого органу та/або іншого структурного підрозділу, до функціональних обов'язків якого внесено відповідну функцію, щодня за кодом контролюючого органу отримує нові відповіді, що надійшли від контролюючого органу - виконавця засобами інформаційно-телекомунікаційної системи, друкує їх, реєструє як вхідну кореспонденцію засобами автоматизованої інформаційної системи "Управління документами", передає їх на розгляд керівництву контролюючого органу та за результатами розгляду направляє засобами автоматизованої інформаційної системи "Управління документами" працівнику (структурному підрозділу) контролюючого органу - ініціатора запиту.
Дані такого працівника - отримувача відповіді (П. І. Б., посада), дата та час перегляду ним відповідей фіксуються в інформаційно-телекомунікаційній системі автоматично.
6.6. Оцінка виконання отриманої відповіді на запит на надання інформації для проведення зустрічної звірки здійснюється таким чином.
Працівник контролюючого органу - ініціатора (безпосередній ініціатор запиту або працівник структурного підрозділу - ініціатора) після отримання відповіді протягом трьох робочих днів зобов'язаний оцінити якість (повноту) виконання запиту та внести до інформаційно-телекомунікаційної системи відповідну оцінку виконання.
Оцінка виконання відповіді здійснюється з використанням відповідного довідника і може бути такою:
1 - завдання виконано (така оцінка результату проведеної зустрічної звірки може бути надана, якщо у довідці відображені обґрунтовані відповіді на всі поставлені у запиті питання, а у разі якщо проведення зустрічної звірки є неможливим у зв'язку з її повторністю - за умови приєднання копії довідки зустрічної звірки, яка була проведена раніше, з належно оформленим супровідним листом). Якщо в запиті наведено встановлені при перевірці платника податків відомості, які потребували підтвердження, за результатами розгляду отриманої відповіді ініціатором додатково до оцінки виконання "1" (завдання виконано) зазначається така інформація (значення):
1.1 - відомості підтверджено повністю;
1.2 - відомості підтверджено частково;
1.3 - відомості не підтверджено;
2 - завдання не виконано:
2.1 - неможливо виконати у зв'язку із встановленням відсутності суб'єкта господарювання (його посадових або уповноважених осіб) за місцезнаходженням (за умови приєднання акта про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, копії запиту на встановлення місцезнаходження платника податків, запиту на адресу ліквідатора, а також належним чином оформленої податкової інформації, яка відсутня в даних інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів або перегляд якої обмежений);
2.2 - не виконано повною мірою у зв'язку з тим, що суб'єкт господарювання не надав усі необхідні пояснення та документальні підтвердження (за умови приєднання акта про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання та належним чином оформленої податкової інформації, яка відсутня в даних інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів або перегляд якої обмежений);
2.3 - не виконано повною мірою без об'єктивних причин.
Завдання не вважається виконаним, якщо у довідці відображено лише загальні відомості щодо суб'єкта господарювання та показники фінансової і податкової звітності, наявні в даних інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів.
Запит на надання інформації для проведення зустрічної звірки з оцінкою контролюючого органу - ініціатора 2.3 "не виконано повною мірою без об'єктивних причин" вважається невиконаним. При отриманні контролюючим органом - ініціатором повторної відповіді на один і той же запит контролюючий орган - ініціатор зобов'язаний повторно оцінити виконання відповіді, а оцінка 2.3 автоматично анулюється.
6.7. Оцінка виконання отриманої відповіді на запит щодо обміну податковою інформацією здійснюється таким чином.
Працівник контролюючого органу - ініціатора після отримання листа щодо обміну податковою інформацією протягом трьох робочих днів зобов'язаний оцінити якість (повноту) виконання запиту та внести засобами інформаційно-телекомунікаційної системи відповідну оцінку виконання.
Оцінка виконання здійснюється з використанням відповідного довідника і може бути такою:
1 - завдання виконано (така оцінка результату отриманої податкової інформації може бути надана, якщо в листі щодо обміну податковою інформацією відображені обґрунтовані відповіді на всі порушені у запиті питання);
2 - завдання не виконано:
2.1- неможливо виконати у зв'язку з перевищенням запитуваного періоду 1095 днів (для цілей трансфертного ціноутворення - 2555 днів), з врахуванням особливостей, визначених ст. 102 Кодексу;
2.2 - неможливо виконати у зв'язку з відсутністю запитуваної інформації;
2.3 - не виконано повною мірою без об'єктивних причин.
Завдання не вважається виконаним, якщо у листі щодо обміну податковою інформацією відображено лише загальні відомості щодо суб'єкта господарювання, показники фінансової і податкової звітності та інша інформація, наявна в даних інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів.
Запит щодо обміну податковою інформацією із оцінкою контролюючого органу - ініціатора 2.3 "не виконано повною мірою без об'єктивних причин" вважається невиконаним. При отриманні контролюючим органом - ініціатором повторної відповіді на один і той же запит контролюючий орган - ініціатор зобов'язаний повторно оцінити виконання відповіді, а оцінка 2.3 автоматично анулюється.
7. Реалізація матеріалів проведеної зустрічної звірки та отриманої податкової інформації
7.1. Результати проведеної зустрічної звірки суб'єкта господарювання та отримана податкова інформація опрацьовуються засобами інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів, використовуються для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів і підлягають врахуванню, відповідно до статті 83 Кодексу, в матеріалах перевірки платника податків контролюючим органом - ініціатором.
7.2. При отриманні матеріалів зустрічної звірки, податкової інформації після закінчення перевірки платника податків контролюючий орган - ініціатор:
у разі підтвердження здійснення господарських відносин із суб'єктом господарювання (їх виду, обсягу, якості, розрахунків тощо) - долучає матеріали зустрічної звірки, податкову інформацію до матеріалів перевірки;
у разі непідтвердження здійснення господарських відносин із суб'єктом господарювання (їх виду, обсягу, якості, розрахунків тощо) - здійснює заходи щодо проведення документальної позапланової перевірки такого платника податків з урахуванням встановленого законом порядку та обмежень щодо їх проведення (за наявності).
В. о. директора Департаменту
податкових перевірок,
трансфертного ціноутворення
та міжнародного
оподаткування




В. Варгіч
Додаток 1
до Методичних рекомендацій щодо
організації та проведення контролюючими
органами зустрічних звірок, обміну
податковою інформацією при здійсненні
податкового контролю (пункт 3.1)
ЗАПИТ
на надання інформації для проведення зустрічної звірки
( Див. текст )( Додаток 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної податкової служби № 145 від 27.01.2021 )
Додаток 2
до Методичних рекомендацій щодо
організації та проведення контролюючими
органами зустрічних звірок, обміну
податковою інформацією при здійсненні
податкового контролю (пункт 3.3)
ПРИМІРНИЙ ПЕРЕЛІК
питань для відображення у запиті на надання інформації для проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання
( Див. текст )( Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної податкової служби № 145 від 27.01.2021 )
Додаток 3
до Методичних рекомендацій щодо
організації та проведення контролюючими
органами зустрічних звірок, обміну
податковою інформацією при здійсненні
податкового контролю (пункт 3.1)
ЗАПИТ
Додаток 4
до Методичних рекомендацій щодо
організації та проведення контролюючими
органами зустрічних звірок, обміну
податковою інформацією при здійсненні
податкового контролю (пункт 4.6)
ДОВІДКА
( Див. текст )( Додаток 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної податкової служби № 145 від 27.01.2021 )
Додаток 5
до Методичних рекомендацій щодо
організації та проведення контролюючими
органами зустрічних звірок, обміну
податковою інформацією при здійсненні
податкового контролю (пункти 4.6, 4.8)
ЖУРНАЛ РЕЄСТРАЦІЇ
довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, актів неявки для підписання, відмови від писання довідки про результати проведення зустрічної звірки)
Додаток 6
до Методичних рекомендацій щодо
організації та проведення контролюючими
органами зустрічних звірок, обміну
податковою інформацією при здійсненні
податкового контролю (пункт 4.9)
АКТ
( Текст взято з сайту ДПС України http://www.tax.gov.ua )