• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Загальних методичних рекомендацій щодо проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обовязків і завдань

Головне управління державної служби України  | Наказ, Форма, Рекомендації від 31.05.2002 № 39 | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Головне управління державної служби України
  • Тип: Наказ, Форма, Рекомендації
  • Дата: 31.05.2002
  • Номер: 39
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Головне управління державної служби України
  • Тип: Наказ, Форма, Рекомендації
  • Дата: 31.05.2002
  • Номер: 39
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 39 від 31.05.2002
м. Київ
( Наказ скасовано на підставі Наказу Головного управління Державної служби N 122 від 31.10.2003 )
Про затвердження Загальних методичних рекомендацій щодо проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2000 року N 1922 "Про затвердження Положення про проведення атестації державних службовців"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Загальні методичні рекомендації щодо проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань (додається).
2. Управлінню справами (Кузьменко М.М.), управлінню організаційної роботи (Лещенко М.М.), управлінню центральних державних органів (Гапон І.І.), управлінню територіальних державних органів (Галіна Т.В.) забезпечити розсилку Загальних методичних рекомендацій центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям, іншим державним органам, керівні працівники і спеціалісти яких віднесені до категорій посад державних службовців.
4. Науково-аналітичному управлінню (Сороко В.М.) забезпечити опублікування цих Загальних методичних рекомендацій у "Віснику державної служби України" та розміщення на Web-сторінці Головдержслужби.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Головдержслужби Борсука М.О.
Начальник Головдержслужби Г.Леліков
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Головдержслужби
31.05.2002 N 39
Загальні методичні рекомендації щодо проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань
Загальна частина
Запровадження системи оцінок під час підбиття підсумків виконання державними службовцями своїх обов'язків і завдань з метою здійснення регулярного контролю за проходженням державної служби та професійними досягненнями державних службовців передбачено Стратегією реформування системи державної служби, затвердженою Указом Президента України від 14 квітня 2000 р. N 599.
На виконання Заходів з реалізації зазначеної Стратегії Кабінет Міністрів України постановою від 28 грудня 2000 р. N 1922 затвердив нову редакцію Положення про проведення атестації державних службовців. Цим Положенням визначено, що у період між атестаціями проводиться щорічна оцінка виконання державними службовцями покладених на них завдань та обов'язків (далі - щорічна оцінка). Така оцінка проводиться безпосередніми керівниками (керівниками структурних підрозділів).
Положенням передбачено також, що порядок проведення щорічної оцінки затверджується керівником, який призначає на посади та звільняє з посад державних службовців з урахуванням особливостей відповідного державного органу. Зазначений порядок має затверджуватися наказом (розпорядженням) керівника державного органу і, за наявності у ньому правових норм, розрахованих на невизначене коло осіб та організацій, реєструватися у Мін'юсті та відповідних територіальних органах юстиції.
У порядку має бути визначено:
- конкретний термін оцінювання;
- ким може проводитися щорічна оцінка у випадках відсутності (хвороба, довготривале відрядження тощо) безпосереднього керівника або якщо безпосередній керівник працює неповний звітний рік. У зазначених випадках щорічну оцінку можуть проводити заступник керівника структурного підрозділу, у разі відсутності такої посади - керівник вищого рівня;
- категорії державних службовців, які не підлягають щорічному оцінюванню. Наприклад, вагітні жінки, державні службовці патронатної служби та державні службовці, призначені на посаду у звітному періоді, або працівники (військовослужбовці Збройних Сил, інших військових формувань, особи начальницького складу органів внутрішніх справ, органів і установ виконання покарань), відряджені до державних органів.
Оскільки відповідно до вищезазначеної постанови Кабінету Міністрів України упродовж 2001 року була проведена атестація державних службовців щорічна оцінка виконання державними службовцями покладених на них завдань та обов'язків запроваджується за підсумками роботи у 2002 році.
Щорічна оцінка має стати одним з важливих компонентів управління персоналом, сприяти покращенню добору і розстановки кадрів, розвитку ініціативи і творчої активності державних службовців, визначенню їх потенціалу, потреб у підвищенні кваліфікації та особистому розвитку; плануванню кар'єри, вдосконаленню процесу планування та організації діяльності як державного службовця, так і державного органу в цілому, виявленню організаційних проблем та оперативному реагуванню на них, аналізу посадових інструкцій.
При оцінюванні виконання державними службовцями обов'язків (згідно з посадовими інструкціями) та покладених на них планових і позапланових завдань (відповідно до плану діяльності державного органу, доручень, які отримані в оперативному порядку певним структурним підрозділом) необхідно використовувати особисті плани державних службовців. Цей план є робочим документом, який формується державним службовцем за дорученнями (резолюціями) безпосереднього керівника. Протягом року до особистого плану можуть вноситися зміни і доповнення на підставі документів, за якими органу, підрозділу спрямовуються позапланові завдання (доручення органу вищого рівня, накази (розпорядження) керівника органу, рішення колегії тощо).
Отже, оцінювання виконання державними службовцями покладених на них завдань і обов'язків є процедурою перевірки діяльності державних службовців відповідно до посадових інструкцій, особистих планів роботи та порівняння якості їх роботи із визначеними критеріями і показниками, що здійснюється безпосереднім керівником шляхом спостереження та контролю.
Критерії та показники якості роботи державних службовців поділяються на загальні (характерні для усіх державних службовців) та спеціальні (залежать від особливостей роботи кожного державного органу). Зазначені критерії та показники пов'язуються з конкретною діяльністю та очікуваними результатами. Наприклад, якість, кількість, своєчасність результатів роботи; продемонстровані державним службовцем поведінка, вміння, навички та компетентність, рівень знань, етичні стандарти або інтегровані показники діяльності.
Процедура щорічної оцінки, критерії та показники якості роботи мають постійно удосконалюватися, а тому повинні підлягати систематичному перегляду.
Щорічна оцінка повинна здійснюватися в атмосфері довіри і справедливості, на засадах законності, прозорості, гласності, об'єктивності, неупередженості, рівноправності.
Доцільно, щоб працівники кадрових служб та безпосередні керівники (керівники структурних підрозділів) мали відповідну підготовку з питань проведення щорічної оцінки.
Організація і проведення щорічної оцінки
Відповідно до Типового положення про кадрову службу органу виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 1996 року N 912 (із змінами і доповненнями), організаційне забезпечення проведення щорічної оцінки покладається на кадрові служби. До початку проведення оцінювання кадрові служби мають ознайомити усіх державних службовців із Порядком проведення щорічної оцінки та критеріями і показниками якості роботи, а також разом з відповідними підрозділами забезпечити Формою бланку щорічної оцінки виконання державним службовцем посадових обов'язків і завдань (далі - Форма бланку щорічної оцінки), зразок якої додається (додаток). Зазначена Форма може доводитися до державних службовців в паперовому або комп'ютерному варіантах.
Процедура проведення щорічної оцінки складається з етапів:
- підготовчий. До проведення щорічної оцінки мають попередньо готуватися як державний службовець, так і його безпосередній керівник. У цей період аналізується виконання завдань та обов'язків, визначених у посадових інструкціях, положеннях про структурні підрозділи, особистих планах, а також наданих окремими дорученнями у звітний період; встановлюється дата проведення співбесіди. Державні службовці ознайомлюються з планом роботи підрозділу (органу) на наступний рік, у відповідності з яким готують пропозиції до особистого плану;
- оцінювання здійснюється державним службовцем (через самооцінювання) і безпосереднім керівником, результати якого заносяться до Форми бланку щорічної оцінки та додатку до неї. При цьому розділи 1, 2, 3 Форми і додаток 1 до неї заповнюються державним службовцем, який має її передати безпосередньому керівнику у встановлений Порядком проведення щорічної оцінки термін (наприклад, 2 дні).
Самооцінка забезпечує активну, конструктивну участь державного службовця в процедурі щорічної оцінки. У державних службовців є можливість висловити свою точку зору і самим визначити проблемні області, а також встановити для себе конкретні цілі для удосконалення професіоналізму.
Безпосередній керівник оцінює виконання державним службовцем посадової інструкції, особистого плану, визначеного на початку звітного періоду (виконання усіх завдань, своєчасність, якість, результативність, а також чи були: переноси термінів та їх причини, зміни до плану, додаткові завдання), заповнюючи розділ 4 Форми бланку щорічної оцінки, додатки 1, 2 до неї. Оцінка має бути обгрунтованою, базуватися на конкретних прикладах. Безпосередній керівник має відмітити хороші показники роботи державного службовця, рівень знань, вмінь, професійні та ділові якості державного службовця, які він використав при виконанні службових обов'язків, тобто його сильні сторони. Одночасно у своїх коментарях безпосередній керівник недвозначно вказує на недоліки в роботі державного службовця та шляхи їх подолання.
Заповнену Форму бланку щорічної оцінки безпосередній керівник передає у встановлений Порядком проведення щорічної оцінки термін, державному службовцю для ознайомлення з оцінкою;
- співбесіда та підписання результатів обговорення проводиться безпосереднім керівником з державним службовцем з метою обговорення результатів оцінки роботи державного службовця за минулий рік та досягнення домовленостей на наступний рік щодо виконання завдань, визначення необхідності підвищення кваліфікації.
У ході співбесіди, як правило, обговорюються результативність у контексті посадових обов'язків та запланованих завдань, успіхи і причини невдач, заходи щодо подолання перешкод, які виникають у роботі, прагнення і потреби розвитку, особисті плани на майбутній період у світлі пріоритетів структурного підрозділу або органу.
Обговорення досягає мети, якщо воно структуроване і відносно неформальне, а також, коли воно є рекомендацією і наставництвом. Необхідно стимулювати державних службовців висловлювати власні думки. Проблеми виносяться на обговорення для того, щоб спільними зусиллями знайти їх вирішення, а не для взаємних докорів і звинувачень. При обговоренні коментарі безпосереднього керівника щодо результатів роботи повинні враховувати самооцінку державного службовця. Необхідно дотримуватися балансу між позитивною оцінкою роботи і критикою окремих напрямів (усьому має бути підтвердження). Доцільно підбиття підсумків виконання державним службовцем обов'язків та завдань завершувати на позитивній і конструктивній ноті.
Співбесіда має закінчуватися підписанням безпосереднім керівником і державним службовцем Форми бланку щорічної оцінки (розділ 5);
- затвердження керівником вищого рівня результатів щорічної оцінки здійснюється після ознайомлення із результатами оцінювання. Керівник вищого рівня при цьому може висловити свої зауваження та пропозиції (розділ 6 Форми бланку щорічної оцінки), а також провести, у разі необхідності, відповідні співбесіди;
- заключний етап. Повноту заповнення Форми бланку щорічної оцінки перевіряє кадрова служба органу, і долучає її до особової справи державного службовця. Кадровою службою також аналізуються та узагальнюються результати щорічної оцінки і готуються проекти відповідних рішень з питань кадрового менеджменту. Вказані висновки враховуються при складанні річних планів роботи з кадрами, визначення щорічної та перспективної потреби в кадрах, формуванні державного замовлення на підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації державних службовців, плануванні їх кар'єри.
Результати щорічної оцінки
Результати щорічної оцінки враховуються при атестації державних службовців, а також при розгляді питань просування по службі, присвоєння чергового рангу, встановлення передбачених законодавством надбавок, премій або зміни їх розміру, при вирішенні питання щодо продовження терміну перебування на державній службі, формування кадрового резерву та інших питань проходження державної служби.
У випадках, коли державні службовці отримують "низьку" оцінку виконання покладених обов'язків і завдань, до них можуть застосовуватися заходи впливу. Наприклад, встановлення певного терміну для покращення показників роботи, проведення додаткових співбесід з безпосереднім керівником, виключення з кадрового резерву. У разі необхідності можуть застосовуватися заходи дисциплінарного впливу, передбачені чинним законодавством, у порядку, визначеному статтями 148, 149 Кодексу законів про працю України.
Оскарження державними службовцями результатів щорічної оцінки
У разі незгоди з оцінкою, отриманою від безпосереднього керівника, державний службовець у встановлений Порядком проведення щорічної оцінки термін (наприклад, десятиденний) оформлює свої зауваження та обгрунтування, з якими звертається до керівника вищого рівня. Якщо державний службовець залишився невдоволений рішенням керівників, він може оскаржити ці рішення керівникові органу або керівникові органу вищого рівня у такий же термін.
Начальник управління
центральних державних органів

І.Гапон
Додаток
Зразок
Стор. 1
------------------------------------------------------------------
| Форма бланку |
| щорічної оцінки виконання державним службовцем |
| посадових обов'язків і завдань |
| |
| 1. Відомості про особу |
| |
| ------------------------------------------- |
| |Прізвище | | |
| |Ім'я | | |
| |По батькові | | |
| |Дата народження | | |
| |Назва підрозділу | | |
| |Назва посади | | |
| |Дата зайняття посади| | |
| |Звітний період | | |
| ------------------------------------------- |
| |
| 2. Стислий зміст посадових обов'язків |
| |
|----------------------------------------------------------------|
||Заповнюється державним службовцем: стисло зазначається зміст||
||посадових обов'язків, визначених у посадових інструкціях||
||(положеннях про структурні підрозділи), а також зміни, якщо||
||такі сталися протягом року. ||
|----------------------------------------------------------------|
| |
| |
| |
| |
------------------------------------------------------------------
Стор. 2
------------------------------------------------------------------
| 3. Самооцінка |
|----------------------------------------------------------------|
|| ||
|| Заповнюється державним службовцем: ||
|| ||
||1) Наскільки успішно, на Ваш погляд, Ви виконуєте свої||
||посадові обов'язки? ||
||Навести окремі приклади, які підтверджують Вашу професійну||
||компетентність. ||
|| ||
||2) Вказати кількість планових завдань, які Вами виконано і які||
||не виконано (поясніть, чому). ||
||Зазначити кількість позапланових завдань (перевірок,||
||відряджень, організація семінарів, інше), які Ви виконували. ||
|| ||
||3) Які окремі доручення (завдання), які мали ключове значення||
||для роботи органу (крім оперативних завдань) доручалися Вам?||
||Чи були Ви залучені до роботи в групах щодо розробки||
||відповідних програм, актів законодавства? ||
|| ||
||4) Навести приклади щодо публікації у фахових виданнях, якщо||
||такі були протягом року. Надати інформацію про навчання||
||(підвищення кваліфікації та отримання||
||освітньо-кваліфікаційного рівня). ||
|----------------------------------------------------------------|
| |
| |
| |
| |
------------------------------------------------------------------
Стор. 3
------------------------------------------------------------------
| 4. Оцінка безпосереднім керівником |
|----------------------------------------------------------------|
||1) Дається оцінка виконання державним службовцем посадових||
||обов'язків, визначених у посадових інструкціях, та завдань,||
||викладених у особистому плані роботи, а також ступінь участі||
||та якості виконання окремих доручень. ||
|| ||
||2) Керівник коментує рівень знань, вмінь, професійні якості,||
||здібності (звертаючи увагу на сильні і слабкі сторони)||
||державного службовця в контексті покладених на нього завдань і||
||обов'язків. ||
||3) Інші коментарі ||
|----------------------------------------------------------------|
| |
| |
| |
| |
| |
------------------------------------------------------------------
Стор. 4
5. Висновки, пропозиції та рекомендації як наслідок обговорення результатів щорічної оцінки виконання державними службовцями посадових обов'язків і завдань
ПІДСУМКОВА ОЦІНКА
-----------------------------------------------------------------
|---------------------------------------------------------------|
|| Низька |Задовільна | Добра |Висока ||
||-----------------+--------------+----------------+-----------||
||Спостерігається |Досягає |Цілковите |Перевищує ||
||відставання, |певних |досягнення |очікувані ||
||потребує |результатів, |результатів, |результати,||
||покращення |володіє |володіння |виявляє ||
||роботи |необхідним |навичками і |грунтовні ||
|| |обсягом |вміннями |знання і ||
|| |навичок | |навички ||
|---------------------------------------------------------------|
| |
| Державний службовець і безпосередній керівник мають поставити|
| свої підписи на підтвердження того, що результати оцінювання|
| обговорені, та складений особистий план на наступний рік. |
| Безпосередній керівник підбиває підсумки за результатами|
| співбесіди, надавши пропозиції та рекомендації державному|
| службовцю, якого оцінює. |
| |
| Підпис Підпис керівника, |
| державного який проводив |
| службовця __________________ щорічну оцінку ____________|
| Дата __________________ Дата ____________|
| |
| 6. Затвердження керівником вищого рівня |
| результатів щорічної оцінки виконання державним службовцем |
| посадових обов'язків і завдань |
| |
| Чи погоджується керівник вищого рівня з оцінкою, даною|
| безпосереднім керівником у розділі 5? |
| Навести будь-які інші приклади щодо потенційних можливостей|
| державного службовця. |
| Підпис ________________________ |
| Прізвище, ім'я, по батькові ________________________ |
| (повністю) |
| Дата ________________________ |
| |
| |
| |
| |
| |
-----------------------------------------------------------------
Додаток 1
до Форми бланку
щорічної оцінки
Стор. 1
------------------------------------------------------------
| Особистий план на ____ рік |
|----------------------------------------------------------|
||N з/п|Назва завдання| Термін | Результат виконання ||
|| | |виконання|-------------------------||
|| | | |державним |безпосереднім ||
|| | | |службовцем|керівником * ||
|----------------------------------------------------------|
| |
| |
| |
------------------------------------------------------------
Стор. 2
------------------------------------------------------------
| Доповнення до плану |
|----------------------------------------------------------|
||N з/п|Назва завдання| Термін | Результат виконання ||
|| | |виконання|-------------------------||
|| | | |державним |безпосереднім ||
|| | | |службовцем|керівником * ||
|----------------------------------------------------------|
| |
| |
| |
------------------------------------------------------------
* Коментар безпосереднього керівника.
Додаток 2
до Форми бланку
щорічної оцінки
Примірний перелік загальних критеріїв та показників якості роботи державного службовця
N з/пКРИТЕРІЇРІВНІ ЯКОСТІ ВИКОНАННЯ ОБОВ'ЯЗКІВ ТА ЗАВДАНЬ
НизькийЗадовільнийДобрийВисокий
123456
1. Виконання обов'язків і завдань
1.Обсяг роботи, що виконуєтьсяне відповідає очікуваному, витрачає значний часвідповідає сподіваннямповністю відповідає сподіваннямперевищує сподівання, витрачає набагато менше часу
необхідне позначити:
2.Якість роботирезультати потрібно постійно принципово виправлятирезультати роботи майже не потребують виправленьрезультатами роботи можна користуватисярезультати вищої якості
необхідне позначити:
3.Планування роботинизький рівень планування повсякденної роботи; в роботі допускає прояви метушні, дії часто непродумані; робота виконується нераціонально із постійним порушенням термініввміє організовувати свою роботу, робота виконується із додержанням термінів, складніші завдання виконуються із незначним порушенням термініввміє організовувати свою роботу, постійно підвищує власну культуру планування; робота виконується раціонально, з постійним додержанням термініворганізованість і зібраність висока; робота організовується цілеспрямовано, використовуються допоміжні засоби
необхідне позначити:
2. Професійна компетентність
4.Професійні знаннязнання поверхові, не системні, професійні завдання самостійно вирішувати складноволодіє спеціальними знаннями, достатніми для задовільного вирішення завдань професійного характеруволодіє системними знаннями, здатний до вирішення творчих завдань професійного характеруволодіє глибокими, міцними і всебічними знаннями, має цілісне уявлення про системність; гнучкість мислення дозволяє вирішувати складні завдання теоретичного характеру у професійній сфері
необхідне позначити:
5.Професійні вміння і навикирозвинені недостатньо, потребує постійної сторонньої допомогирозвинені посередньо, забезпечують необхідний рівень виконання професійних завдань при сторонній допомозірозвинені та забезпечують необхідний рівень виконання професійних завданьвисокорозвинені та забезпечують виконання практичних завдань професійного характеру на високому рівні
необхідне позначити:
6.Уміння формулювати точку зору (усно, письмово)важко зрозуміти, обмежений словниковий запас, документи потрібно докорінно переробляти, незадовільно володіє державною мовоювзагалі легко зрозуміти, достатньо володіє державною мовою, має належний вибір формулювань, у документи вносяться незначні зміничітко і переконливо викладає думки, вільно володіє державною мовою, документи не потребують виправленьлогічно побудовані висловлення, влучний вибір належної лексики та формулювань, у документах завжди впорядковані, вільно викладені думки
необхідне позначити:
7.Готовність до дій, ініціативздебільшого пасивний, безініціативний, елементи творчого підходу до справи не проявляються; потребує постійного спонукання до роботипрацює з власної волі, проявляє ініціативу, за необхідністю, активністю і творчим відношенням до справи не виділяєтьсяпроявляє ініціативу, активний, не позбавлений творчого відношення до справи; наполегливийініціативний, творчо відноситься до вирішення практичних завдань, здатний генерувати обгрунтовані ідеї та пропозиції, які заслуговують на увагу і сприяє їх реалізації
необхідне позначити:
8.Оперативність мисленняповільно сприймає нові завдання, виявляє незадоволення у разі зміни завдання або звичайних обставинпристосовується до нових завдань і ситуацій на роботісприймає нові завдання охоче, розуміє їх суть та пов'язані з ними проблеми, орієнтується у нових ситуаціяхшвидко приймає нові завдання і ситуації, визначає значущі фактори та суть справи
необхідне позначити:
9.Працездатність та витривалістьпрацездатність низька, збільшення навантаження погіршує якість роботи, втрачає впевненістьпрацездатність задовільна, збільшення навантаження, як правило, не впливає на якість роботипрацездатний, збільшення навантаження не впливає на якість роботипрацездатність висока, витримує тривале навантаження, відповідає активністю на підвищення вимог
необхідне позначити:
10.Відповідальністьвиявляє байдужість, безвідповідальність, схильність до невиконаннявиявляє почуття відповідальності нестабільно, потребує постійного контролю за виконаннямпочуття відповідальності виявляє постійновисоко розвинене почуття обов'язку; виконавча дисципліна відмінна, надійний у вирішенні завдань повсякденної діяльності
необхідне позначити:
11.Самостійністьдо прийняття самостійних рішень підготовлений недостатньо; у разі виникнення найменших проблем потребує стороннього втручанняздатний до прийняття самостійних рішень, але вони не завжди бувають обгрунтованими; у критичних ситуаціях допускає прояви нерішучостіу прийнятті рішень, як правило, самостійний; здатний аналізувати і прогнозувати події; у критичних ситуаціях здатний до рішучих дій; виконує завдання без сторонньої допомогивисоко розвинена здібність до обгрунтованого прийняття самостійних рішень; володіє навичками передбачення; в критичних ситуаціях здатний до продуманих і рішучих дій; самостійно вирішує складні проблеми
необхідне позначити:
12.Здатність до лідерстваякостей лідера не має і не намагається мати; у колективі непомітнийздатний позитивно впливати на людей, але у практичній діяльності цим користується рідкоздатний позитивно впливати на людей, має якості лідераволодіє високорозвиненими здібностями позитивного впливу на людей, якості лідера виявлені яскраво
необхідне позначити:
13.Здатність до накопичення, поновлення і творчого застосування професійного досвідупрофесійний досвід накопичує повільно, професійні завдання вирішує лише традиційними методами, професійне новаторство не сприймає або заперечуєпрофесійний досвід накопичує і оновлює по мірі необхідності, результати діяльності не виділяються із-за консервативного підходу до нового, працює за шаблономпрацює над підвищенням і оновленням професійного досвіду, сумлінно, результативно; має новаторські підходи у професійній діяльностіактивно, цілеспрямовано, систематично і результативно працює над підвищенням професійних знань, вмінь і навичок; здатний реалізувати і підтримати нове у професійній сфері
необхідне позначити:
3. Етика поведінки
14.Етика поведінки, стиль спілкуваннярівень культури поведінки і спілкування з людьми низький, допускає елементи нетактовного, грубого відношення до оточуючих; поведінка не відповідає конкретній ситуації (невпевнена, неввічлива, зухвала)рівень культури поведінки і спілкування з людьми задовільний, але не завжди адекватний відповідній ситуаціїкультурний у поведінці з людьми, у спілкуванні тактовний, доброзичливийволодіє високим рівнем культури поведінки і спілкування з людьми; властива гнучкість у використанні стилів спілкування і поведінки, у критичних ситуаціях завжди поводиться коректно і водночас з розумінням
необхідне позначити:
15.Співробітництворідко надає допомогу, часто не інформує іншихспівпрацює з іншими, пропонує допомогу, регулярно інформуєплідно співпрацює з іншими, пропонує допомогу, регулярно інформуєвиявляє здібності до роботи у колективі, надає цінні імпульси для досягнення спільної мети
необхідне позначити:
16.Дисциплінованістьсистематично порушує правила внутрішнього трудового розпорядку та етики поведінкидотримується правил внутрішнього трудового розпорядку та правил етики поведінки, але час від часу потребує контролюдисциплінований, правила внутрішнього трудового розпорядку і етики поведінки виконує без порушеньвисокодисциплінований, суворо і точно дотримується правил внутрішнього трудового розпорядку та правил етики
необхідне позначити:
Критерії за пунктами 17 - 21 заповнюються тільки для керівних працівників
17.Здатність до переговорівнеспроможний репрезентувати точку зору, аргументація невпевнена, непереконливарепрезентує точку зору професійно, конкретнорепрезентує точку зору професійно, конкретно, може переконливо аргументуватицілеспрямовано репрезентує точку зору, не ігноруючи належних контраргументів
необхідне позначити:
18.Уміння організовувати роботу підлеглихне сприяє впорядкуванню робочого процесу, розподіляє завдання з затримкою і недоцільноретельно вивчає мету і пріоритети; доцільно розподіляє робочі завданнявизначає мету і пріоритети; забезпечує регулярне інформування підлеглих; раціонально розподіляє робочі завданнячітко визначає мету і пріоритети, оптимально організовує робочий процес, розподіляючи завдання, досягає максимальної ефективності
необхідне позначити:
19.Професіоналізм у керівництві роботою підрозділунечітке, незрозуміле формулювання завданьпояснює завдання; не завжди надає потрібну інформацію та професійні порадичітко пояснює поставлені завдання; надає потрібну інформацію та професійні порадироз'яснює завдання доступно, докладно; вчасно консультує
необхідне позначити:
20.Контрольконтроль відсутній взагалі або неефективний чи надмірнийепізодично контролює виконання поставлених завданьсистематично контролює виконання поставлених завданьконтроль здійснює вміло та не нав'язливо, результати якого ефективні
необхідне позначити:
21.Оцінка та заохочення співробітниківне усвідомлює досягнення та можливості працівників, не знає їх здібностей та інтересів, не підтримує заходів з підвищення кваліфікації, заважає самостійності співробітниківознайомлений з досягненнями та можливостями працівників; намагається оцінювати здібності та поважати їх інтереси; підтримує заходи з підвищення кваліфікаціїознайомлений з досягненнями та можливостями працівників, вірно оцінює здібності та поважає їх інтереси, підтримує заходи з підвищення кваліфікації, стимулює самостійність мислення та дійретельно та детально вивчає досягнення та можливості працівників, цілеспрямовано стимулює їх інтереси та здібності, ефективно спонукає до самостійності мислення та дій
необхідне позначити: