МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Статуту Державного закладу "Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров'я України" (нова редакція)
1. Затвердити Статут Державного закладу "Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров'я України" (нова редакція), що додається.
2. Ректору Державного закладу "Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров'я України" Дзяку Г.В.:
1) у триденний строк з дня видання цього наказу вжити заходів щодо реєстрації Статуту Державного закладу "Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров'я України" (нова редакція);
2) у тижневий строк з дня державної реєстрації Статуту Державного закладу "Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров'я України" (нова редакція) отримати у державного реєстратора оригінал Статуту Державного закладу "Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров'я України" (нова редакція) з відміткою державного реєстратора та виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
3) подати до Управління роботи з персоналом та внутрішньої безпеки у тижневий строк з дня державної реєстрації:
оригінал Статуту Державного закладу "Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров'я України" (нова редакція), зареєстрованого в установленому порядку, з відміткою державного реєстратора;
належним чином завірену копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров'я України
18.01.2016 № 22
Міністр ______О. Квіташвілі
СТАТУТ
Державного закладу "Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров'я України"
(нова редакція)
Ідентифікаційний код 02010681
Погоджено за поданням
Вченої ради Конференцією
трудового колективу Державного
закладу "Дніпропетровська
медична академія Міністерства
охорони здоров'я України"
"21" жовтня 2015 р., протокол № 1
Дніпропетровськ - 2016
1. Загальна частина
1.1. Статут ДЕРЖАВНОГО ЗАКЛАДУ "ДНІПРОПЕТРОВСЬКА МЕДИЧНА АКАДЕМІЯ МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ" розроблений відповідно до законодавства України і є документом, який регламентує діяльність ДЕРЖАВНОГО ЗАКЛАДУ "ДНІПРОПЕТРОВСЬКА МЕДИЧНА АКАДЕМІЯ МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ" (далі - Академія).
Академія заснована у 1916 році в якості вищих жіночих медичних курсів при Гірничому інституті. З 1920 по 1930 роки функціонувала як Катеринославська медична академія, після цього - як Дніпропетровський державний медичний інститут. Постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.1994
№ 244 "Про вдосконалення мережі вищих навчальних закладів" на базі Дніпропетровського медичного інституту було створено Дніпропетровську державну медичну академію. З 12.09.2011, у відповідності до наказу МОЗ України № 156-о, Дніпропетровська державна медична академія була переіменована у Державний заклад "Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров'я України".
ДЕРЖАВНИЙ ЗАКЛАД "ДНІПРОПЕТРОВСЬКА МЕДИЧНА АКАДЕМІЯ МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ" є правонаступником Дніпропетровського медичного інституту відповідно до наказу МОЗ України від 09.06.1994
№ 96 "Про реорганізацію вищих медичних навчальних закладів"; Дніпропетровської басейнової лікарні Міністерства охорони здоров'я України, відповідно до наказу МОЗ України від 15.04.2008 № 80-о "Про реорганізацію Дніпропетровської басейнової лікарні"; державного вищого навчального закладу "Дніпропетровське медичне училище" Міністерства охорони здоров' я України, відповідно до наказу МОЗ України від 16.04.2009 № 101-о "Про реорганізацію державного вищого навчального закладу "Дніпропетровське медичне училище" шляхом приєднання до Дніпропетровської державної медичної академії".
Академія у своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, указами Президента України, постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства освіти і науки України, цим Статутом та іншими нормативно-правовими актами.
Повна назва Академії: ДЕРЖАВНИЙ ЗАКЛАД "ДНІПРОПЕТРОВСЬКА МЕДИЧНА АКАДЕМІЯ МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ".
Скорочена назва Академії: ДЗ "ДМА"
Повна назва російською:
- ГОСУДАРСТВЕННОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ "ДНЕПРОПЕТРОВСКАЯ МЕДИЦИНСКАЯ АКАДЕМИЯ МИНИСТЕРСТВА ЗДРАВООХРАНЕНИЯ УКРАИНЬІ".
Скорочена назва російською:
- ГУ "ДМА".
Повна назва англійською:
- STATE ESTEBLISHMENT "DNIPROPETROVSK MEDICAL AKADEMY OF HEALH MINISTRY OF UKRAINE".
Скорочена назва англійською:
- SE "DMA".
1.2. Місце знаходження Академії:
49044, Україна, м. Дніпропетровськ, вулиця Дзержинського, 9,
тел.: (0562) 31-22-51; (056) 713-52-37,
тел. факс (0362) 713-52-57;
е-mail: dsma@dsma.dp.ua
веб-сторінка: www.dsma.dp.ua
1.3. Академія утворена у формі державної установи, яка знаходиться в управлінні Міністерства охорони здоров'я України (далі - МОЗ України) та працює на засадах неприбутковості.
Академія має рівні права з вищими навчальними закладами державної, комунальної та приватної форми власності у провадженні освітньої, наукової та інших видів діяльності.
Академія може проводити освітню діяльність спільно з іноземними навчальними закладами за узгодженими освітніми програмами.
1.4. Основними напрямами діяльності Академії згідно з державним замовленням і договірними зобов'язаннями є:
- підготовка висококваліфікованих фахівців за ступенями вищої освіти "спеціаліст", "магістр", "доктор філософії", "доктор наук" за галузями знань та спеціальностями визначених у Ліцензії на здійснення освітньої діяльності;
- підготовка іноземних громадян за галузями знань та спеціальностями визначених у Ліцензії на здійснення освітньої діяльності;
- підготовка іноземних громадян до вступу до вищих навчальних закладів;
- підготовка в інтернатурі, лікарській резидентурі та клінічній ординатурі вітчизняних та іноземних громадян;
- спеціалізація, перепідготовка, підвищення кваліфікації та стажування лікарських кадрів;
- науково-дослідна робота;
- медична практика відповідно до спеціалізації та згідно з отриманою ліцензією;
- здійснення міжнародної діяльності у сфері освіти та науки.
1.5. Діяльність Академії здійснюється на основі принципів:
- автономії та самоврядування;
- розмежування прав, повноважень та відповідальності МОЗ України, державних органів та органів місцевого самоврядування, органів управління Академії та його структурних підрозділів;
- поєднання колегіальних та єдиноначальних засад;
- незалежності від політичних партій, громадських та релігійних організацій.
1.6. Академія має рівні з іншими вищими навчальними закладами права, що становлять зміст його автономії та самоврядування, у тому числі має право:
- розробляти та реалізовувати освітні (наукові) програми в межах ліцензованих спеціальностей;
- самостійно визначати форми навчання та форми організації освітнього процесу;
- обирати типи програм підготовки спеціалістів, магістрів, докторів філософії та докторів наук, що передбачені Міжнародною стандартною класифікацією освіти;
- приймати на роботу науково-педагогічних та інших працівників за конкурсом та на умовах контракту, строкового трудового договору відповідно до законодавства;
- формувати власний штатний розпис;
- приймати остаточне рішення щодо визнання, у тому числі встановлення еквівалентності, здобутих в іноземних вищих навчальних закладах ступенів бакалавра, магістра, доктора філософії, доктора наук і вчених звань доцента, професора під час зарахування на навчання або на посаду науково-педагогічного працівника;
- запроваджувати рейтингове оцінювання освітніх, науково-дослідницьких та інноваційних досягнень учасників освітнього процесу;
- надавати додаткові освітні та інші послуги відповідно до законодавства;
- самостійно розробляти та запроваджувати власні програми освітньої, наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності;
- самостійно запроваджувати спеціалізації, визначати їх зміст і програми навчальних дисциплін;
- присуджувати ступені вищої освіти здобувачам вищої освіти, які відповідно до законодавства успішно пройшли процедуру атестації після завершення навчання на відповідному рівні вищої освіти;
- приймати остаточне рішення щодо присудження наукових ступенів акредитованими спеціалізованими вченими радами;
- утворювати, реорганізовувати та ліквідовувати свої структурні підрозділи;
- провадити видавничу діяльність, зокрема видавати підручники, навчальні посібники і наукові праці, а також розвивати власну поліграфічну базу;
- провадити на підставі відповідних договорів спільну діяльність з навчальними закладами, науковими установами та іншими юридичними особами;
- розміщувати свої навчальні, науково-дослідні та навчально-науково-виробничі підрозділи на підприємствах, в установах та організаціях;
- брати участь у роботі міжнародних організацій;
- запроваджувати власну символіку та атрибутику;
- встановлювати власні форми морального та матеріального заохочення учасників освітнього процесу;
- звертатися з ініціативою до органів, що здійснюють управління у сфері вищої освіти, про внесення змін до чинних або розроблення нових нормативно-правових актів у сфері вищої освіти, а також брати участь у роботі над проектами;
- провадити фінансово-господарську та іншу діяльність відповідно до чинного законодавства та цього Статуту;
- розпоряджатися власними надходженнями, зокрема від надання платних послуг;
- відкривати поточні та депозитні рахунки в банках;
- впроваджувати підготовку за новими спеціальностями;
- здійснювати навчання іноземних громадян англійською, російською та іншими мовами;
- надавати послуги, пов'язанні з підготовкою до вступу до вищих навчальних закладів громадянам України та іноземцям;
- проводити науково-дослідні роботи, спрямовані на вирішення актуальних проблем медицини та охорони здоров'я, проблем вищої освіти;
- залучати науково-педагогічні кадри з інших медичних та фармацевтичних установ для поліпшення якості підготовки фахівців;
- проводити діяльність разом з вищими та іншими навчальними закладами, підприємствами, установами, організаціями, лікувальними закладами та аптеками відповідно до законодавства;
- виступати засновником (співзасновником) інших об'єднань у вигляді наукових парків, консорціумів, комплексів тощо, що здійснюють свою діяльність відповідно до напрямів навчально-науково-виробничої діяльності;
- брати участь у програмах двостороннього та багатостороннього міждержавного обміну студентами, аспірантами, педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками, у міжнародних освітніх та наукових програмах;
- здійснювати заочне (дистанційне) навчання вітчизняних та іноземних громадян відповідно до законодавства України;
- користуватися пільгами, установленими законодавством;
- здійснювати проведення капітальних та поточних ремонтів в приміщеннях клінічних кафедр розташованих в клінічних лікувально-профілактичних закладах охорони здоров'я, а також закупівлю обладнання для проведення навчальної і наукової роботи, лікувального та лікувально-діагностичного процесів відповідно до законодавства;
- здійснювати в межах повноважень медичну практику;
- здійснювати наукову і науково-дослідну діяльність та залучатися до проведення доклінічних, клінічних, біофармацевтичних та фармацевтичних досліджень;
- здійснювати міжнародне співробітництво, укладати договори про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з вищими навчальними закладами іноземних держав, міжнародними організаціями, фондами відповідно до законодавства;
- створювати навчально-практичні центри, університетські клініки, лікарні тощо;
- надавати послуги, пов'язані із здобуттям вищої та післядипломної освіти іноземним громадянам в Україні, а також підготовку наукових кадрів для іноземних держав;
- організовувати конференції, симпозіуми, конгреси та інші заходи;
- створювати за погодженням з Міністерством освіти і науки України (далі - МОН України) спеціалізовані Вчені ради для захисту дисертацій з присудженням наукових ступенів доктора філософії і доктора наук;
- отримувати кошти і матеріальні цінності (будинки, споруди, обладнання, транспортні засоби тощо) безоплатно від органів державної влади, підприємств, установ, організацій (в тому числі благодійних) та фізичних осіб;
- розвивати власну соціальну базу, мережу спортивно-оздоровчих, навчально-практичних центрів, лікувально-профілактичних і культурно-побутових закладів та закладів харчування;
- спрямовувати кошти на соціальну підтримку педагогічних, науково-педагогічних та інших категорій працівників та студентів Академії;
- проводити роботи з діагностики, стандартизації і сертифікації технологічних процесів, обладнання та матеріалів, метрологічного забезпечення, технічного захисту інформації;
- проводити лабораторні дослідження, діагностику інфекційних та інших захворювань з метою наукових досліджень;
- здійснювати розробку та впроваджувати, реалізовувати та супроводжувати програмне забезпечення з навчальною, виробничою та науково-дослідницькою метою;
- здійснювати в межах повноважень будівництво, реконструкцію, ремонт та облаштування приміщень;
- забезпечувати оформлення документів про освіту державного зразка в установленому законодавством порядку;
- забезпечувати виготовлення та видання власних документів про вищу освіту за неакредитованими освітніми програмами за зразком, що визначається Вченою радою Академії;
- виготовляти та видавати спільні дипломи та додатки до них за зразком, визначеним спільним рішенням Вчених рад Академії та іншого навчального закладу;
- у разі здобуття особою вищої освіти одночасно за двома спеціальностями (спеціалізаціями) виготовляти та видавати подвійний диплом за зразком, визначеним Вченою радою Академії;
- здійснювати ремонт основних фондів;
- збирати, обробляти та використовувати персональні дані суб'єктів персональних даних з обмеженим доступом у картотеках з метою ведення кадрового діловодства, підготовки відповідно до вимог законодавства статистичної, адміністративної та іншої інформації з питань персоналу, а також внутрішніх документів Академії з питань реалізації, визначених законодавством і трудовим договором, прав та обов'язків, сфер і трудових відносин та соціального захисту, а також з метою виготовлення, обліку та видачі студентського квитка, документів про освіту та вчені звання державного зразка і забезпечення роботи ІВС "ОСВІТА" в межах, необхідних для досягнення вказаної мети;
- персональні дані суб'єктів персональних даних Академія може надавати третім особам, безпосередньо задіяним в замовленні, виготовленні, обліку та видачі студентських квитків, документів про освіту та вчені звання державного зразка і в забезпеченні роботи ІВС "ОСВІТА", інших організацій та в інших випадках прямо передбачених законодавством. Відповідно до пункту 10 частини другої статті
8 Закону України
"Про захист персональних даних" суб'єкт персональних даних має право вносити застереження стосовно обмеження права на обробку своїх персональних даних під час надання згоди;
- здійснювати іншу діяльність, що не суперечить законодавству.
1.7. Академія зобов'язана забезпечити:
- дотримання вимог законодавства України;
- дотримання безпечних умов проведення освітньої діяльності;
- соціальний захист членів трудового колективу та інших учасників навчально-виховного процесу;
- умови для отримання особами вищої освіти;
- здійснення підготовки кадрів з вищою освітою;
- дотримання вимог антикорупційного законодавства України та положень антикорупційної програми Академії;
- організацію освітнього процесу в Академії відповідно до законів України про освітню та наукову діяльність, Правил внутрішнього розпорядку Академії, цього Статуту, наказів та розпоряджень ректора і рішень Вченої ради;
- умови для оволодіння системою знань про людину, природу і суспільство, формування зрілої творчої особистості, виховання морально, психічно і фізично здорового покоління громадян, формування громадянської позиції, почуття патріотизму, власної гідності, готовності до трудової діяльності, відповідальності за свою долю, долю суспільства, держави і людства;
- дотримання високих етичних норм, атмосфери доброзичливості й взаємної поваги у стосунках між працівниками, викладачами та студентами;
- виконання умов державного контракту та інших угод на підготовку фахівців з вищою освітою;
- проведення наукових досліджень як основи підготовки майбутніх фахівців;
- підготовку молоді до викладацької, самостійної наукової діяльності;
- інформування абітурієнтів і студентів щодо ситуації, що склалася на ринку зайнятості.
Крім вищезазначених зобов'язань Академія також забезпечує:
- вжиття заходів, у тому числі шляхом запровадження відповідних новітніх технологій, щодо запобігання та виявлення академічного плагіату в наукових роботах наукових, науково-педагогічних, педагогічних, інших працівників і здобувачів вищої освіти та притягнення їх до дисциплінарної відповідальності;
- внутрішню систему забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти;
- створення необхідних умов для здобуття вищої освіти особами з особливими освітніми потребами;
- оприлюднення на офіційному веб-сайті, на інформаційних стендах та в будь-який інший спосіб інформації про реалізацію своїх прав і виконання зобов'язань.
1.8. Головними завданнями Академії є:
- провадження на високому рівні освітньої діяльності, яка забезпечує здобуття особами вищої освіти відповідного ступеня за обраними ними спеціальностями;
- провадження наукової діяльності шляхом проведення наукових досліджень і забезпечення творчої діяльності учасників освітнього процесу, підготовки наукових кадрів вищої кваліфікації і використання отриманих результатів в освітньому процесі;
- участь у забезпеченні суспільного та економічного розвитку держави через формування людського капіталу;
- формування особистості шляхом патріотичного, правового, екологічного виховання, утвердження в учасників освітнього процесу моральних цінностей, соціальної активності, громадянської позиції та відповідальності, здорового способу життя, вміння вільно мислити та самоорганізовуватися в сучасних умовах;
- забезпечення органічного поєднання в освітньому процесі освітньої, наукової та інноваційної діяльності;
- створення необхідних умов для реалізації учасниками освітнього процесу їхніх здібностей і талантів;
- збереження та примноження моральних, культурних, наукових цінностей і досягнень суспільства;
- поширення знань серед населення, підвищення освітнього і культурного рівня громадян;
- налагодження міжнародних зв'язків та провадження міжнародної діяльності у галузі освіти, науки, медицини, спорту, мистецтва і культури;
- вивчення потреб ринку праці щодо впровадження нових спеціальностей та напрямів підготовки;
- проведення наукових досліджень як основи підготовки майбутніх фахівців;
- забезпечення набуття студентами практичних знань, підготовка їх до професійної діяльності на клінічних базах закладів охорони здоров'я, навчально-практичних центрах;
- постійний розвиток та вдосконалення матеріально-технічної бази Академії.
1.9. Академія є юридичною особою, має відокремлене майно, може від свого імені набувати майнових і особистих немайнових прав і мати обов'язки, бути позивачем і відповідачем у суді. Академія веде самостійний баланс, має спеціальні реєстраційні рахунки, відкриті в територіальному органі центрального органу виконавчої влади у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, вкладні (депозитні) рахунки в установах державних банків в національній та іноземній валютах, печатку із зображенням Державного герба України та своєю назвою, штампи. Може мати інші необхідні реквізити та атрибути, які затверджуються Вченою радою Академії.
1.10. Права Академії, що визначають зміст його автономії, визначаються Законом України
"Про вищу освіту" і не можуть бути обмежені іншими законами та нормативно-правовими актами.
1.11. Академія здійснює свою діяльність відповідно до законодавства України та цього Статуту.
1.12. Структурні підрозділи
Структура Академії затверджується наказом ректора відповідно до цього Статуту та штатного розкладу Академії, затвердженого Міністерством охорони здоров'я України. Статус і функції його структурних підрозділів визначаються цим Статутом та Положеннями про відповідні структурні підрозділи.
Структурні підрозділи утворюються рішенням Вченої ради Академії у порядку, визначеному Законом України
"Про вищу освіту" і цим Статутом.
Основними структурними підрозділами Академії є факультети, кафедри, бібліотека.
В Академії функціонують факультети:
- І медичний;
- ІІ медичний;
- ІІІ медичний;
- стоматологічний;
- І міжнародний;
- ІІ міжнародний;
- післядипломної освіти.
Структурними підрозділами є:
- навчальний відділ;
- міжнародний відділ;
- навчально-науковий відділ незалежного тестування знань студентів, моніторингу якості освіти;
- міжкафедральний навчально-тренінговий центр;
- спорткомплекс;
- лабораторія психофізіологічних досліджень;
- підготовче відділення для іноземних студентів.
Науково-дослідними та лікувальними підрозділами є:
- науковий відділ;
- сектор аспірантури та докторантури;
- науково-дослідний інститут медико-біологічних проблем;
- патентно-інформаційний відділ;
- науково-дослідний сектор;
- відділ з організації лікувальної роботи;
- клініка медичної академії;
- діагностичний центр;
- відділ лабораторних досліджень;
- віварій;
- метрологічна служба.
Інші підрозділи Академії:
- відділ кадрів;
- бухгалтерія;
- планово-економічний відділ;
- канцелярія;
- архів;
- адміністративно-господарська частина;
- юридичний відділ;
- відділ впровадження обчислювальної техніки;
- техноцентр;
- студентські гуртожитки;
- студентське містечко;
- спортивно-оздоровчий табір "Здоров'я";
- музей історії Академії;
- господарські служби та групи;
- комплекс студентського харчування;
- ремонтно-будівельна дільниця.
В Академії також можуть створюватися і інші підрозділи, діяльність яких не заборонена законодавством України.
Факультет - це структурний підрозділ Академії, що об'єднує не менш як три кафедри, які у сукупності забезпечують підготовку не менше 200 здобувачів вищої освіти денної форми навчання.
Керівництво факультетом здійснює декан. Декан факультету повинен мати науковий ступінь та/або вчене звання відповідно до профілю факультету.
Декан факультету може делегувати частину своїх повноважень своїм заступникам. Повноваження декана факультету визначаються Положенням про факультет, яке затверджується Вченою радою Академії.
Декан факультету видає розпорядження щодо діяльності відповідного факультету, які є обов'язковими для виконання всіма учасниками освітнього процесу факультету і можуть бути скасовані ректором Академії, якщо вони суперечать законодавству, цьому Статуту чи завдають шкоди інтересам Академії.
Декан факультету обирається Вченою радою Академії строком на п'ять років з урахуванням пропозицій факультету. Ректор Академії укладає з деканом факультету контракт. Декан факультету здійснює свої повноваження на постійній основі.
Якщо в Академії утворюється новий факультет, ректор Академії призначає виконувача обов'язків декана цього факультету на строк до проведення виборів декана факультету, але не більш як на три місяці. Одна і та сама особа не може бути деканом факультету Академії більше ніж два строки.
В Академії функціонують деканати:
- І медичного факультету;
- ІІ медичного факультету;
- ІІІ медичного факультету
- стоматологічного факультету;
- І міжнародного факультету;
- ІІ міжнародного факультету;
- факультету післядипломної освіти.
Науково-дослідний інститут медико-біологічних проблем - структурний підрозділ Академії, що об'єднує лабораторії, науково-дослідні центри та експериментальні лабораторії, які проводять освітню діяльність і проводять наукові дослідження.
Керівництво науково-дослідним інститутом медико-біологічних проблем здійснює директор, який не може перебувати на цій посаді більш як два строки. Директор науково-дослідного інституту повинен мати науковий ступінь та/або вчене звання відповідно до профілю науково-дослідного інституту. Повноваження директора науково-дослідного інституту медико-біологічних проблем визначаються Положенням про науково-дослідний інститут медико-біологічних проблем, яке затверджується Вченою радою Академії. Директор науково-дослідного інституту підпорядковується безпосередньо проректору з наукової та лікувальної роботи.
Директор науково-дослідного інституту видає розпорядження щодо діяльності відповідного науково-дослідного інституту, які є обов'язковими для виконання всіма працівниками науково-дослідного інституту і можуть бути скасовані ректором Академії, якщо вони суперечать законодавству, цьому Статуту чи завдають шкоди інтересам Академії.
Директор науково-дослідного інституту обирається Вченою радою Академії строком на п'ять років з урахуванням пропозицій трудового колективу науково-дослідного інституту. Ректор Академії укладає з директором науково-дослідного інституту контракт. Директор науково-дослідного інституту здійснює свої повноваження на постійній основі.
Якщо в Академії утворюється новий науково-дослідний інститут, ректор Академії призначає виконувача обов'язків директора цього навчально-наукового інституту на строк до проведення виборів директора навчально-наукового інституту, але не більш як на три місяці.
Підстави дострокового розірвання контракту з деканом, директором науково-дослідного інституту.
Декан факультету (директор науково-дослідного інституту) може бути звільнений з посади ректором Академії за поданням Вченої ради Академії або органу громадського самоврядування факультету з підстав, визначених законодавством про працю, за порушення Статуту Академії, умов контракту. Пропозиція про звільнення декана факультету (директора науково-дослідного інституту) вноситься до органу громадського самоврядування факультету не менш як половиною голосів статутного складу Вченої ради факультету (науково-дослідного інституту). Пропозиція про звільнення декана факультету (директора науково-дослідного інституту) приймається не менш як двома третинами голосів статутного складу органу громадського самоврядування факультету.
Кафедр - це базовий структурний підрозділ Академії, що провадить освітню, виховну, лікувальну, методичну та/або наукову діяльність за певною спеціальністю (спеціалізацією) чи міжгалузевою групою спеціальностей, до складу якого входить не менше п'яти науково-педагогічних працівників, для яких кафедра є основним місцем роботи, і не менш як три з них мають науковий ступінь або вчене звання.
Керівництво кафедрою здійснює завідувач кафедри, який не може перебувати на посаді більш як два строки.
Завідувач кафедри повинен мати науковий ступінь та/або вчене звання відповідно до профілю кафедри. Завідувач кафедри обирається за конкурсом таємним голосуванням Вченою радою Академії строком на п'ять років з урахуванням пропозицій трудового колективу факультету та кафедри. Ректор Академії укладає з завідувачем кафедри контракт. Трудовий колектив факультету має право делегувати свої повноваження Вченій раді факультету з приводу урахування пропозицій щодо обрання на посади керівників кафедр, науково-педагогічних працівників.
Завідувач кафедри забезпечує організацію освітнього процесу, виконання навчальних планів і програм навчальних дисциплін, здійснює контроль за якістю викладання навчальних дисциплін, навчально-методично, науковою та лікувальною діяльністю викладачів.
2. Концепція освітньої діяльності Академії
2.1. Мета, принципи та програми освітньої, наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності Академії відповідають вимогам Законів України
"Про освіту",
"Про вищу освіту" та інших законодавчих актів.
2.2. Мета освітньої діяльності:
- відтворення інтелектуального потенціалу держави;
- забезпечення медичної галузі кваліфікованими фахівцями;
- формування моральних принципів та норм поводження особистості.
2.3. Освітня діяльність базується на принципах:
- багатопрофільності;
- якості освітніх послуг, якості змісту освіти, якості результатів освіти, якості технологій навчання;
- ступеневості підготовки фахівців;
- становлення демократичної системи навчання;
- задоволення освітніх потреб студентів відповідно до їх інтересів, здібностей та потреб суспільства;
- використання державних стандартів вищої освіти як обов'язкового мінімуму змісту освіти і змісту навчання;
- відповідності рівня освіти та освітньо-кваліфікаційного рівня підготовки випускників вимогам суспільного поділу праці;
- випереджального інноваційного розвитку освіти;
- мобільності підготовки фахівців щодо задоволення вимог ринку праці;
- особистісній орієнтації освіти;
- інтеграції до європейського та світового освітніх просторів;
- формування національних і загальнолюдських цінностей;
- моніторингу якості освіти, забезпечення його прозорості, сприяння розвитку громадського контролю;
- інших принципах, які передбачені концепцією освітньої діяльності Академії.
2.4. Цільові програми освітньої діяльності та засоби реалізації.
2.4.1. Кадрове забезпечення медичної галузі здійснюється через:
- формування якісного контингенту студентів;
- адекватність змісту освіти вимогам системи праці;
- формування змісту освіти та змісту навчання на основі суб'єктно-діяльнісного підходу за принципами цілеспрямованості, прогностичності та діагностичності;
- формування вузівських компонентів державних стандартів вищої освіти з урахуванням традицій наукових шкіл Академії, потреб галузі та запитів студентів;
- вивчення попиту на окремі спеціальності на ринку праці і сприяння працевлаштуванню випускників;
- конкурентоспроможність випускників на ринку праці;
- оновлення змісту освіти та організації навчально-виховного процесу відповідно до демократичних цінностей, сучасних науково-технічних досягнень;
- підвищення якості освіти, оновлення форм організації навчально-виховного процесу;
- науково-методичне забезпечення навчального процесу як інформаційної моделі педагогічної системи;
- спеціалізацію, перепідготовку, підвищення кваліфікації та стажування;
- розробку ефективних освітніх технологій;
- створення умов для розвитку обдарованої молоді;
- виконання державного замовлення та угод на підготовку фахівців відповідної кваліфікації.
2.4.2. Національне виховання здійснюється через:
- забезпечення культурного і духовного розвитку особистості, виховання в дусі патріотизму і поваги до
Конституції України;
- прищеплення студентам демократичного світогляду, дотримання громадянських прав і свобод;
- поваги до традицій, культури, віросповідання та мов спілкування народів світу;
- формування у молоді сучасного світогляду, розвиток творчих здібностей та навичок самостійного наукового пізнання, самоосвіти і самореалізації особистості;
- стимулювання у молоді прагнення до здорового способу життя;
- розвиток гуманістичної освіти, що ґрунтується на культурно-історичних цінностях народу, його традиціях і духовності;
- ствердження національної ідеї, що сприяє національній самоідентифікації, розвитку культури, оволодінню цінностями світової культури, загальнолюдськими надбаннями;
- формування у молоді потреби і уміння жити в громадянському суспільстві, духовності та фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної, трудової, екологічної культури;
- формування національних світоглядних позицій, ідей, поглядів і переконань на основі цінностей української та світової культури;
- прищеплення здатності до самостійного мислення, суспільного вибору і діяльності, спрямованої на процвітання України;
- створення системи безперервної мовної освіти, що забезпечує обов'язкове оволодіння громадянами України державною мовою і можливість опановувати українську мову і практично володіти хоча б однією іноземною мовою;
- сприяння розвитку високої мовної культури громадян, вихованню поваги до державної мови та мов національних меншин України, толерантності у ставленні до носіїв різних мов і культур;
- реалізацію мовної стратегії шляхом комплексного і послідовного впровадження просвітницьких, науково-методичних, роз'яснювальних заходів;
- формування нових життєвих орієнтирів особистості;
- сприяння формуванню нової ціннісної системи суспільства - відкритої, варіативної, духовно та культурно наповненої, толерантної, здатної забезпечити становлення громадянина і патріота, консолідувати суспільство на засадах пріоритету прав особистості, зменшення соціальної нерівності;
- формування відповідальності за власний добробут та стан добробуту суспільства.
2.4.3. Забезпечення рівного доступу до здобуття освіти здійснюється через:
- запровадження ефективної системи інформування громадськості про можливості здобуття вищої освіти;
- створення умов для здобуття безоплатної вищої освіти на конкурсних засадах;
- удосконалення правових шляхів здобуття освіти за рахунок бюджетів усіх рівнів та коштів юридичних і фізичних осіб;
- розширення можливостей здобуття вищої освіти за рахунок індивідуального кредитування;
- створення умов для здобуття вищої освіти дітьми-сиротами, дітьми, позбавленими батьківського піклування, та дітьми-інвалідами;
- інтеграцію з іншими вищими навчальними закладами різних рівнів акредитації;
- запровадження гнучких освітніх програм та інформаційних технологій навчання;
- додержання засад демократичності, прозорості та гласності у формуванні контингенту студентів, у тому числі шляхом об'єктивного тестування.
2.4.4. Створення системи безперервної освіти через:
- забезпечення послідовності змісту та координації навчально-виховної діяльності на різних ступенях освіти;
- формування потреби та здатності особистості до самоосвіти;
- оптимізацію системи післядипломної освіти на основі відповідних державних стандартів;
- створення інтегрованих навчальних планів і програм післядипломної освіти;
- формування та розвиток навчальних науково-виробничих комплексів ступеневої підготовки фахівців;
- розроблення індивідуальних модульних навчальних програм різних рівнів складності залежно від конкретних потреб.
2.4.5. Підготовка студентства до життєдіяльності в інформаційному суспільстві через:
- інформатизацію системи освіти, спрямованої на задоволення освітніх інформаційних і комунікаційних потреб учасників навчально-виховного процесу;
- запровадження нових форм навчання із застосуванням у навчальному процесі та бібліотечній справі інформаційно-комунікаційних технологій поряд з традиційними засобами;
- створення електронних підручників;
- застосування сучасних засобів навчання;
- використання комунікаційно-інформаційних засобів та глобальних інформаційно-освітніх мереж.
2.4.6. Поєднання освіти і науки через:
- фундаменталізацію освіти, інтенсифікацію наукових досліджень;
- розвиток освіти на основі новітніх наукових і технологічних досягнень;
- випереджальний розвиток освіти;
- інноваційну освітню діяльність;
- правовий захист освітніх інновацій та результатів науково-педагогічної діяльності як інтелектуальної власності;
- запровадження наукової експертизи варіативних компонентів державних стандартів освіти, підручників, інноваційних систем навчання та виховання;
- залучення до наукової діяльності обдарованої студентської молоді, педагогічних працівників;
- проведення спільної роботи з аптечними і хіміко-фармацевтичними підприємствами щодо пошуку, створення, виробництва, стандартизації і реалізації лікарських засобів і виробів медичного призначення;
- залучення до навчально-виховного процесу провідних вчених інших навчальних закладів;
- запровадження цільових програм, що сприяють інтеграції освіти і науки;
- забезпечення якості освіти відповідно до новітніх досягнень науки, культури і соціальної практики;
- взаємозв'язок освіти і науки, педагогічної теорії та практики;
- поглиблення співпраці та кооперації з іншими навчальними закладами і науковими установами.
2.4.7. Кадрове забезпечення навчального процесу здійснюється через:
- відповідність кадрового забезпечення вимогам акредитації спеціальностей;
- створення умов для ефективної професійної діяльності педагогічних та науково-педагогічних працівників;
- забезпечення економічних і соціальних гарантій для професійної самореалізації педагогічних та науково-педагогічних працівників, підвищення соціального статусу відповідно до їх ролі в суспільстві.
2.5. Наукова, науково-технічна та інноваційна діяльність в Академії.
2.5.1. Мета і завдання наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності Академії.
Наукова, науково-технічна та інноваційна діяльність в Академії є невід'ємною складовою освітньої діяльності і провадиться з метою інтеграції наукової, освітньої і виробничої діяльності в системі вищої освіти.
Суб'єктами наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності є наукові, науково-педагогічні працівники, особи, які навчаються в Академії, інші працівники Академії, а також працівники підприємств, які спільно з Академією провадять наукову, науково-технічну та інноваційну діяльність.
Основною метою наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності є здобуття нових наукових знань шляхом проведення наукових досліджень і розробок та їх спрямування на створення і впровадження нових конкурентоспроможних технологій, видів техніки, матеріалів, тощо для забезпечення інноваційного розвитку суспільства, підготовки фахівців інноваційного типу.
Основними завданнями наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності Академії є:
- одержання конкурентоспроможних наукових і науково-прикладних результатів;
- застосування нових наукових, науково-технічних знань під час підготовки фахівців з вищою освітою;
- формування сучасного наукового кадрового потенціалу, здатного забезпечити розробку та впровадження інноваційних наукових розробок.
2.5.2. Інтеграція наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності Академії і наукових установ Національної академії наук України, Національної академії медичних наук України
Інтеграція наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності Академії і наукових установ Національної академії наук України, Національної академії медичних наук України здійснюється з метою розроблення та виконання пріоритетних наукових програм, проведення наукових досліджень, експериментальних розробок, тощо на засадах поєднання кадрових, фінансових, технічних та організаційних ресурсів відповідно до законодавства.
Основними напрямами інтеграції наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності Академії і наукових установ Національної академії наук України, Національної академії медичних наук України є:
- участь у розробленні та виконання державних цільових програм медичного і соціального розвитку;
- проведення спільних наукових досліджень, експериментальних та інноваційних розробок, тощо, у тому числі за рахунок державного бюджету та власних надходжень;
- участь у створенні науково-навчальних, науково-дослідних об'єднань, інноваційних структур та інших організаційних форм кооперації;
- впровадження спільно створених інноваційних продуктів у виробництво, практичну сферу охорони здоров'я тощо;
- забезпечення набуття, охорони та захисту прав інтелектуальної власності на результати наукової та науково-технічної діяльності;
- провадження спільної видавничої та інформаційно-ресурсної діяльності;
- залучення Академією наукових працівників з наукових установ і організацій Національної академії наук України, Національної академії медичних наук України для провадження освітньої і наукової діяльності, зокрема до підготовки аспірантів і докторантів, підготовки та експертизи підручників, навчальних посібників, освітніх програм та стандартів вищої освіти для забезпечення навчального процесу у вищій школі;
- організація на базі Академії наукових досліджень молодих вчених, докторантів та аспірантів, забезпечення безпосередньої участі студентів Академії у проведенні наукових досліджень.
2.5.3. Організація наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності в Академії
Наукова, науково-технічна та інноваційна діяльність в Академії провадиться відповідно до законодавства про освітню, наукову, науково-технічну та інноваційну діяльність та здійснюється безпосередньо на засадах автономії.
Наукові дослідження, що проводяться в Академії за рахунок коштів державного бюджету, фінансуються державним органом, до сфери управління якого належить Академія. У першочерговому порядку фінансуються фундаментальні дослідження, а також прикладні науково-дослідні роботи, що виконуються у межах основних напрямів розвитку науки і техніки. Академія на конкурсних засадах формує тематику науково-дослідних робіт і подає на затвердження до МОЗ тематичні плани наукової діяльності.
2.5.4. Організаційні форми провадження наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності Академією.
Наукова, науково-технічна та інноваційна діяльність може провадитись Академією, у тому числі через створені ним юридичні особи, предметом діяльності яких є доведення результатів наукової і науково-технічної діяльності Академії до стану інноваційного продукту та його подальша комерціалізація.
До виконання наукових і науково-технічних робіт в Академії можуть залучатися науково-педагогічні, наукові працівники, інші працівники Академії, особи, які навчаються в Академії, а також працівники інших організацій.
2.5.5. Права інтелектуальної власності та їх захист
Набуття, охорона та захист прав Академії та учасників освітнього процесу щодо результатів наукової, науково-технічної та інших видів діяльності забезпечуються відповідно до законодавства України.
Усі права на створені у ході виконання наукових досліджень об'єкти інтелектуальної власності за кошти державного бюджету належать Замовнику. Зазначені об'єкти права інтелектуальної власності (патенти, ліцензії тощо) знаходяться на балансі Академії на правах оперативного управління з дати введення в експлуатацію.
Об'єкти права інтелектуальної власності підлягають оцінці. За результатом оцінки їх вартість відображається у бухгалтерському обліку Академії у порядку, передбаченому законодавством України.
Академія здійснює заходи з впровадження результатів наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності, включаючи трансфер технологій, об'єктів права інтелектуальної власності, майнові права на які вони набули.
Академія здійснює заходи із запобігання академічному плагіату -оприлюдненню (частково або повністю) наукових результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження та/або відтворенню опублікованих текстів інших авторів без відповідного посилання.
Договір про створення об'єкта права інтелектуальної власності за замовленням має визначати способи, умови та порядок здійснення відповідних майнових прав інтелектуальної власності.
2.6. Міжнародне співробітництво.
2.6.1. Основні напрями міжнародного співробітництва у сфері вищої освіти.
Академія здійснює міжнародне співробітництво, укладає договори про співробітництво, встановлює прямі зв'язки з вищими навчальними закладами, науковими установами та підприємствами іноземних держав, міжнародними організаціями, фондами тощо відповідно до законодавства.
Основними напрямами міжнародного співробітництва Академії є:
- участь у програмах двостороннього та багатостороннього міждержавного і міжуніверситетського обміну студентами, аспірантами, докторантами, науково-педагогічними та науковими працівниками;