• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про Довідник типових професійно-кваліфікаційних характеристик посад державних службовців

Національне агентство України з питань державної служби | Наказ, Рекомендації, Довідник від 13.09.2011 № 11 | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Національне агентство України з питань державної служби
  • Тип: Наказ, Рекомендації, Довідник
  • Дата: 13.09.2011
  • Номер: 11
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Національне агентство України з питань державної служби
  • Тип: Наказ, Рекомендації, Довідник
  • Дата: 13.09.2011
  • Номер: 11
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ
НАКАЗ
13.09.2011 № 11
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Національного агентства України з питань державної служби № 147 від 11.07.2017 )
Про Довідник типових професійно-кваліфікаційних характеристик посад державних службовців
Відповідно до статті 11 Закону України "Про державну службу" та Положення про Національне агентство України з питань державної служби, затвердженого Указом Президента України від 18 липня 2011 року № 769/2011,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Довідник типових професійно-кваліфікаційних характеристик посад державних службовців (далі - Довідник), що додається.
2. Рекомендувати центральним органам виконавчої влади, місцевим державним адміністраціям, іншим державним органам, керівні працівники та спеціалісти яких на підставі нормативно-правових актів віднесені до відповідних категорій посад державних службовців, використовувати Довідник при розробці конкретних професійно-кваліфікаційних характеристик посад державних службовців.
3. Адміністративно-фінансовому департаменту, департаменту персоналу державних органів та органів місцевого самоврядування, департаменту модернізації державної служби забезпечити доведення цього наказу до відома центральних органів виконавчої влади, інших державних органів, територіальних органів Нацдержслужби України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
4. Визнати такими, що втратили чинність, накази Головного управління державної служби України:
від 17 березня 2006 року № 81 "Про внесення змін до наказів Головдержслужби від 01.09.99 р. № 65 та від 21.05.2004 р. № 74";
від 9 листопада 2007 року № 295 "Про внесення змін до Довідника типових професійно-кваліфікаційних характеристик посад державних службовців".
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Нацдержслужби УкраїниВ. Толкованов
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Нацдержслужби України
13.09.2011 № 11
ДОВІДНИК
типових професійно-кваліфікаційних характеристик посад державних службовців
1. ПЕРЕДМОВА
Довідник типових професійно-кваліфікаційних характеристик посад державних службовців (далі - Довідник) містить рекомендовані матеріали щодо типових професійно-кваліфікаційних характеристик посад державних службовців, які мають бути використані при розробці конкретних професійно-кваліфікаційних характеристик посад державних службовців. Довідник розроблено на виконання Закону України "Про державну службу" та Положення про Національне агентство України з питань державної служби, затвердженого Указом Президента України від 18 липня 2011 року № 769/2011, з урахуванням вимог постанов Кабінету Міністрів України:
Згідно з чинним законодавством конкретні обов'язки та права державних службовців визначаються на основі Довідника і відображаються у посадових інструкціях, що затверджуються заступниками керівників відповідних державних органів у межах закону та їх компетенції. Довідник забезпечує єдність у визначенні посадових обов'язків державних службовців і кваліфікаційних вимог щодо певних категорій і посад.
2. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
2.1. Довідник має сприяти правильному вирішенню питань перерозподілу праці поміж державними службовцями, забезпечувати єдність при визначенні їх посадових обов'язків, повноважень та кваліфікаційних вимог, що до них ставляться.
Довідник служить основою при:
розробці посадових інструкцій головних спеціалістів, провідних спеціалістів, спеціалістів тощо, які закріплюють їх обов'язки, права і відповідальність;
розробці положень про структурні підрозділи у частині, що стосується прав та обов'язків їх керівників;
підборі та розстановці кадрів, здійсненні контролю за правильністю їх використання у відповідності зі спеціальністю та кваліфікацією;
конкурсному підборі та атестації державних службовців;
формуванні дієвого кадрового резерву;
організації стажування в державних органах влади;
розробці та вдосконаленні програм підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців відповідно до змісту їх професійної діяльності.
2.2. У Довіднику визначено перелік основних робіт, які притаманні тій або іншій посаді у даному органі виконавчої влади. Конкретний перелік посадових обов'язків визначається посадовими інструкціями державних службовців, які розроблюються і затверджуються на основі Довідника та штатного розпису, затвердженого у встановленому порядку.
При розробці посадових інструкцій, якщо виникає необхідність, завдання та обов'язки, які включені до типової професійно-кваліфікаційної характеристики тієї або іншої посади, можуть бути розподілені між окремими виконавцями. Завдання та обов'язки окремих державних службовців можуть бути розширені у зв'язку з дорученням їм робіт, передбачених для різних груп посад. Усі посадові інструкції, що розроблюються у відповідному державному органі, повинні бути взаємопов'язаними, щоб не допустити дублювання у роботі державних службовців. У додатку 1 наведено Рекомендації щодо підготовки посадових інструкцій державних службовців.
2.3. До Довідника не включені професійно-кваліфікаційні характеристики посад державних службовців, правовий статус яких регулюється Конституцією України та спеціальними законами України, державних службовців - керівників, які згідно із законодавством призначаються Президентом України, Кабінетом Міністрів України, обираються або затверджуються колегіальним органом.
2.4. Кожна професійно-кваліфікаційна характеристика складається з таких розділів: "Завдання, обов'язки та повноваження", "Має право", "Повинен знати", "Кваліфікаційні вимоги".
У розділі "Завдання, обов'язки та повноваження" наведено типові професійні завдання, обов'язки та повноваження для певної посади або для групи посад, подібних за професійними ознаками.
У розділі "Має право" окреслене коло прав та повноважень державного службовця, необхідних для виконання покладених на нього завдань та обов'язків. У розділі "Повинен знати" наводяться основні вимоги до спеціальних знань, необхідних державним службовцям для виконання відповідних типових завдань та обов'язків, а також знань законодавчих актів, положень, інструкцій та інших нормативних документів, методів і засобів, які працівник повинен вміти застосовувати під час виконання посадових обов'язків.
У розділі "Кваліфікаційні вимоги" визначено відповідно до певної посади або групи посад вимоги до освітнього та освітньо-кваліфікаційного рівня державного службовця та вимоги до післядипломної підготовки, необхідні для виконання покладених на нього завдань та обов'язків, мінімальні вимоги до стажу державної служби або загального стажу роботи, або стажу наукової (науково-педагогічної) роботи.
Наведені у цьому розділі вимоги носять узагальнюючий характер. У разі необхідності, з урахуванням специфіки роботи, складу кадрового резерву, можливостей системи підготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і конкурсу, що проводиться при підборі державних службовців, кваліфікаційні вимоги можуть бути підвищені з метою призначення на відповідні посади найбільш кваліфікованих і досвідчених кандидатів, оновлення та поліпшення якісного складу державних службовців відповідно до потреб державного управління.
Особи, що не мають відповідної освіти або стажу, встановлених кваліфікаційними вимогами, але мають достатній практичний досвід та успішно виконують у повному обсязі покладені на них завдання та обов'язки, можуть бути, як виняток, залишені на займаній посаді або допущені до її зайняття, крім керівних посад, за умови, якщо за результатами оголошеного на заміщення цих посад конкурсу неможливо підібрати кандидатуру, яка відповідає встановленим вимогам до освітнього та освітньо-кваліфікаційного рівня державного службовця.
2.5. Державний службовець повинен мати, як правило, повну вищу освіту (освітньо-кваліфікаційний рівень - спеціаліст, магістр за спеціальностями галузі "Державне управління" або іншими, професійно орієнтованими для державної служби, з додатковим підвищенням кваліфікації за професійними програмами вказаної галузі), а на посадах керівників структурних підрозділів та їх заступників - обов'язково повну вищу освіту.
Безперервний характер навчання має сприяти постійному поєднанню теоретичних знань з практичними навичками, оволодінню передовими методами та засобами роботи, створювати умови для інноваційної управлінської діяльності.
Необхідна спеціальність (спеціалізація) магістрів державного управління, які можуть заміщати посади державних службовців четвертої категорії і вище, визначається відповідно до певних груп функцій державного управління, з якими пов'язана їх майбутня діяльність.
При заміщенні посад державних службовців четвертої категорії і вище кандидатами (докторами) наук ураховується відповідність спеціальності, за якою захищено дисертацію, функціям державного управління, з якими переважно пов'язана діяльність державного службовця.
2.6. Державний службовець повинен володіти:
• знаннями з Конституції України, законів України "Про державну службу" та "Про засади запобігання і протидії корупції", а також законодавства з урахуванням специфіки функціональних повноважень відповідного державного органу та структурного підрозділу;
• вмінням вільно орієнтуватися в соціально-політичному просторі, відбирати, аналізувати та узагальнювати інформацію;
• аналітичним мисленням, розумінням сучасних проблем менеджменту, технологією адміністративної роботи, здатністю продукувати нові ідеї, управлінські рішення, соціальні технології.
Державні службовці повинні досконало володіти державною мовою. Крім того, державні службовці, які за характером своєї роботи вирішують питання, пов'язані з формуванням та здійсненням міждержавних зв'язків, повинні володіти на рівні побутового і професійного спілкування однією з іноземних мов.
При цьому обов'язковими для державних службовців різних категорій є такі загальні вимоги.
Для керівників органів державної влади знання питань економіки та вміння застосовувати їх на практиці.
Для керівників структурних підрозділів органів державної влади:
• вміння реалізувати плани роботи свого підрозділу, аналізувати та узагальнювати інформацію з напряму його діяльності з метою визначення досягнень цього підрозділу та заходів щодо усунення недоліків в його роботі;
• здатність визначати терміни, порядок і послідовність виконання робіт.
Для спеціалістів різних категорій вміння реалізовувати плани діяльності свого функціонального напряму, систематизувати, обробляти, аналізувати та узагальнювати інформацію щодо своєї діяльності з метою визначення досягнень та заходів, спрямованих на усунення недоліків у цій діяльності.
2.7. Особистими вимогами для всіх державних службовців є принциповість, рішучість і вимогливість у дотриманні чинного законодавства щодо вирішення питань розбудови незалежної України; ініціативність, особиста ввічливість, тактовність та витримка.
2.8. Відповідність обов'язків і кваліфікації державних службовців вимогам посадових професійно-кваліфікаційних характеристик визначається атестаційною комісією згідно з чинним положенням про порядок проведення атестації державних службовців.
2.9. При заміщенні посад державних службовців на конкурсних засадах за рівних професійно-кваліфікаційних вимог та умов до кандидатів на заміщення перевага може надаватися фахівцям, які:
• мають науковий ступінь за профілем майбутньої роботи;
• отримали другу повну вищу освіту за фахом або мають фаховий стаж роботи за кордоном;
• працювали (працюють) на керівних посадах в державних підприємствах;
• володіють однією або декількома іноземними мовами.
3. ТИПОВІ ПРОФЕСІЙНО-КВАЛІФІКАЦІЙНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПОСАД ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБОВЦІВ МІНІСТЕРСТВ, ІНШИХ ЦЕНТРАЛЬНИХ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ
ДИРЕКТОР ДЕПАРТАМЕНТУ
Завдання, обов'язки та повноваження. Здійснює керівництво координацією роботи, пов'язаної з виконанням основних завдань високого ступеня складності (багатогалузевість, багатофункціональність, програмно-цільовий напрям діяльності). Здійснює керівництво діяльністю департаменту, визначає ступінь відповідальності керівників підпорядкованих структурних підрозділів (управлінь, самостійних відділів, відділів, секторів), своїх заступників. Розподіляє обов'язки між керівниками структурних підрозділів, очолює та контролює їх роботу. Організує розроблення та впровадження, в межах компетенції департаменту, державних науково-технічних та соціальних програм, планів розвитку відповідної сфери управління, сприяє вдосконаленню структури управління у цій сфері. Здійснює державний нагляд за дотриманням підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності вимог законодавства України та міжнародних договорів України з питань, що належать до його компетенції. Здійснює аналіз стану та тенденцій розвитку відповідної сфери управління, хід виконання проектів, програм, які стосуються діяльності департаменту, вживає заходів щодо усунення недоліків та закріплення позитивних тенденцій. Забезпечує розроблення проектів нормативно-правових актів з питань, що стосуються діяльності департаменту. Організує виконання наукових програм, проектно-конструкторських розробок, сприяє практичному впровадженню у відповідній сфері управління досягнень науки та техніки, нових технологій та передового досвіду. Визначає потреби і пріоритетні напрями підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації відповідних працівників, у тому числі за рахунок міжнародної технічної допомоги та інших форм міжнародного співробітництва, вносить пропозиції щодо проведення цієї роботи. Вивчає та ефективно використовує міжнародний досвід. Організовує, забезпечує і контролює надання державних послуг в межах закріпленої за департаментом компетенції. Здійснює організаційну роботу, спрямовану на реалізацію державної політики у відповідній сфері управління, зокрема з урахуванням міжнародних договорів з питань, що належать до компетенції департаменту. Разом з відповідними органами державної влади вживає заходів, спрямованих на дотримання вимог щодо стандартів, метрологічних норм та правил. Вносить пропозиції щодо призначення та звільнення з посад працівників департаменту. Забезпечує захист державної таємниці за напрямами діяльності департаменту. Забезпечує дотримання законодавства України з питань, що належать до компетенції департаменту.
Має право. За дорученням вищого керівництва представляти центральний орган виконавчої влади в інших органах державної влади з питань, що належать до компетенції департаменту. Залучати фахівців органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) до розгляду питань, що належать до його повноважень. Проводити перевірки, інспекції та контроль з питань, що належать до його компетенції у відповідній сфері управління. Одержувати в установленому порядку від органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань. У процесі виконання покладених на структурний підрозділ завдань, у межах наданих повноважень забезпечувати ділове листування з органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями з питань, що належать до його компетенції. Здійснювати особистий прийом громадян з питань, що стосуються його компетенції.
Повинен знати. Конституцію України; закони України "Про державну службу" та "Про засади запобігання і протидії корупції", інші акти законодавства, що стосуються діяльності відповідного органу виконавчої влади та питань державної служби; укази та розпорядження Президента України, постанови Верховної Ради України, постанови та розпорядження Кабінету Міністрів України, інші підзаконні нормативно-правові акти, що регулюють розвиток відповідної сфери (галузі) управління, конвенції, стандарти та рекомендації міжнародних організацій, що стосуються розвитку відповідного органу виконавчої влади; порядок підготовки та внесення проектів нормативно-правових актів; сучасні методи управління персоналом; основи економіки, фінансів, ринку праці, трудового законодавства, психології праці; правила ділового етикету; правила охорони праці та протипожежного захисту; основні принципи роботи на комп'ютері та відповідні програмні засоби; ділову мову; володіти державною мовою.
Кваліфікаційні вимоги. Вища освіта відповідного професійного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста.
Стаж роботи за фахом у державній службі на керівних посадах чи на керівних посадах в інших сферах управління не менше 5 років при необхідності, виходячи із виконання структурним підрозділом основних завдань та функцій.
Післядипломна освіта у сфері управління: магістр державного управління за відповідною спеціалізацією.
ЗАСТУПНИК ДИРЕКТОРА ДЕПАРТАМЕНТУ
Завдання, обов'язки та повноваження. Здійснює керівництво діяльністю департаменту у межах делегованих повноважень. У разі відсутності директора департаменту виконує його обов'язки. Забезпечує координацію та регулювання окремого напрямку діяльності, який характеризується комплексністю їх вирішення у відповідній сфері управління та з урахуванням визначених показників. Організує розроблення та впровадження, в межах компетенції департаменту, державних науково-технічних та соціальних програм, планів розвитку відповідної сфери управління, сприяє вдосконаленню структури управління у цій сфері. Здійснює державний нагляд (якщо входить до завдань департаменту) за дотриманням підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності вимог законодавства України та міжнародних договорів України з питань, що належать до його компетенції. Аналізує, у межах наданих повноважень, стан та тенденції розвитку відповідної сфери управління, хід виконання проектів, програм, які стосуються діяльності департаменту, вживає заходів щодо усунення недоліків та закріплення позитивних тенденцій. Бере участь у розробці проектів нормативно-правових актів з питань, що стосуються діяльності департаменту. Організує виконання наукових програм, проектно-конструкторських розробок, сприяє практичному впровадженню у відповідній сфері управління досягнень науки та техніки, нових технологій та передового досвіду. Визначає, у межах своєї компетенції, потреби і пріоритетні напрями підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації відповідних працівників, у тому числі за рахунок міжнародної технічної допомоги та інших форм міжнародного співробітництва та вносить відповідні пропозиції директору департаменту щодо проведення цієї роботи. Вивчає та ефективно використовує міжнародний досвід. Організовує, забезпечує і контролює надання державних послуг в межах закріпленої за департаментом компетенції. Здійснює, у межах наданих повноважень, організаційну роботу, спрямовану на реалізацію державної політики у відповідній сфері управління, зокрема з урахуванням міжнародних договорів з питань, що належать до компетенції департаменту. Разом з відповідними органами державної влади вживає заходів, спрямованих на дотримання вимог щодо стандартів, метрологічних норм та правил. Забезпечує захист державної таємниці за напрямами діяльності департаменту. Забезпечує дотримання законодавства України з питань, що належать до компетенції департаменту. Виконує інші доручення директора департаменту, керівництва центрального органу виконавчої влади.
Має право. За дорученням вищого керівництва представляти центральний орган виконавчої влади в інших органах державної влади з питань, що належать до компетенції департаменту. Залучати фахівців органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) до розгляду питань, що належать до його повноважень. Здійснювати перевірки, інспекції та контроль згідно з чинним законодавством з питань, що належать до його компетенції у відповідній сфері управління у межах наданих повноважень. Одержувати в установленому порядку від органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань. У процесі виконання покладених на департамент завдань забезпечувати ділове листування з органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями з питань, що належать до його компетенції. За дорученням вищого керівництва здійснювати особистий прийом громадян з питань, що стосуються його компетенції.
Повинен знати. Конституцію України; закони України "Про державну службу" та "Про засади запобігання і протидії корупції", інші акти законодавства, що стосуються діяльності відповідного органу виконавчої влади та питань державної служби; постанови Верховної Ради України, укази та розпорядження Президента України, постанови та розпорядження Кабінету Міністрів України, конвенції, стандарти та рекомендації міжнародних організацій, що стосуються розвитку відповідного органу виконавчої влади; порядок підготовки та внесення проектів нормативно-правових актів; сучасні методи управління персоналом; основи економіки, фінансів, ринку праці, трудового законодавства, психології праці; правила ділового етикету; правила охорони праці та протипожежного захисту; основні принципи роботи на комп'ютері та відповідні програмні засоби; ділову мову; володіти державною мовою.
Кваліфікаційні вимоги. Повна вища освіта відповідного професійного спрямування.
Стаж роботи за фахом у державній службі на керівних посадах чи на керівних посадах не менше 3 років або стаж роботи в інших сферах управління не менше 5 років.
Післядипломна освіта у сфері управління: магістр державного управління за відповідною спеціалізацією (при необхідності, виходячи із виконання структурним підрозділом основних завдань та функцій).
ЗАСТУПНИК ДИРЕКТОРА ДЕПАРТАМЕНТУ - НАЧАЛЬНИК ВІДДІЛУ
Завдання, обов'язки та повноваження. Здійснює керівництво діяльністю департаменту у межах делегованих повноважень та відділу у складі департаменту, визначає ступінь відповідальності працівників відділу; розподіляє обов'язки між працівниками відділу, очолює та контролює їх роботу. У разі відсутності директора департаменту (якщо не має заступника директора департаменту) виконує його обов'язки. Забезпечує виконання покладених на відділ у складі департаменту завдань щодо участі у реалізації державної політики у сфері (галузі) управління та закріплених відділом у складі департаменту показників. Бере участь у розробці проектів нормативно-правових актів, окремих положень комплексних державних програм з питань, що належать до компетенції відділу у складі департаменту. Готує проекти рішень за напрямами діяльності департаменту у межах наданих відділу у складі департаменту повноважень. Регулює роботу відділу у складі департаменту щодо його ефективної взаємодії з іншими підрозділами, суміжними сферами, науковими організаціями, провідними експертами з питань, що стосуються діяльності відділу у складі департаменту. Аналізує стан і тенденції розвитку за напрямом, який знаходиться в межах компетенції відділу у складі департаменту, вносить пропозиції щодо усунення негативних та закріплення позитивних тенденцій. Узагальнює матеріали інших відділів для вироблення єдиного документа чи проекту рішення від департаменту. Організовує, регулює та контролює своєчасний та якісний розгляд працівниками відділу у складі департаменту звернень від органів виконавчої влади, громадських об'єднань, підприємств, установ та організацій, громадян з напряму діяльності відділу у складі департаменту, а також готує за ними проекти відповідних рішень. Вживає необхідних заходів щодо вдосконалення організації роботи відділу у складі департаменту. Подає пропозиції керівництву департаменту про призначення на посади, звільнення з посад та переміщення працівників відділу у складі департаменту, своєчасне заміщення вакансій, заохочення та накладення стягнень, сприяє підвищенню кваліфікації працівників. Здійснює контроль за веденням діловодства, збереженням документів. Організовує роботу з документами у відповідності з чинним законодавством. Забезпечує захист державної таємниці за напрямами діяльності відділу у складі департаменту, дотримання законодавства України з питань, що належать до компетенції департаменту, та дотримання працівниками підрозділу законодавства України з питань державної служби та запобігання та протидії корупції, правил внутрішнього трудового розпорядку. Виконує інші доручення директора департаменту, керівництва центрального органу виконавчої влади.
Має право. За дорученням вищого керівництва представляти центральний орган виконавчої влади в інших органах державної влади та департамент, в межах повноважень, у структурних підрозділах міністерства, інших органах виконавчої влади з питань, що належать до компетенції департаменту. Здійснювати перевірку діяльності органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій згідно з чинним законодавством у межах наданих повноважень. Одержувати в установленому порядку від органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань. В процесі виконання покладених на відділ у складі департаменту завдань забезпечувати та організовувати ділове листування з органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями у межах наданих повноважень. У встановленому порядку готувати проекти запитів на безкоштовне отримання від органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, громадських об'єднань необхідних статистичних та оперативних даних, звітів з питань, що стосуються діяльності відділу у складі департаменту. Вносити пропозиції щодо вдосконалення роботи відділу у складі департаменту міністерства та іншого органу виконавчої влади, в якому працює державний службовець, з питань, що стосуються його повноважень.
Повинен знати. Конституцію України; закони України "Про державну службу" та "Про засади запобігання і протидії корупції", інші акти законодавства, що стосуються державної служби та діяльності відповідного органу виконавчої влади; постанови Верховної Ради України, укази та розпорядження Президента України, постанови та розпорядження Кабінету Міністрів України, інші нормативно-правові акти, що регулюють розвиток відповідної сфери (галузі) економіки держави; порядок підготовки та внесення до відповідних органів проектів нормативно-правових актів; сучасні методи управління персоналом, державну політику з напряму діяльності відділу у складі департаменту; основи державного управління, економіки, фінансів, кредиту, трудового законодавства, ринку праці та права; форми та методи роботи із засобами масової інформації; правила ділового етикету; правила та норми охорони праці та протипожежного захисту; основні принципи роботи на комп'ютері та відповідні програмні засоби; ділову мову; володіти державною мовою.
Кваліфікаційні вимоги. Повна вища освіта відповідного професійного спрямування.
Стаж роботи за фахом у державній службі на керівних посадах чи на керівних посадах не менше 3 років або стаж роботи в інших сферах управління не менше 5 років.
Післядипломна освіта у сфері управління: магістр державного управління за відповідною спеціалізацією (при необхідності, виходячи із виконання структурним підрозділом основних завдань та функцій).
НАЧАЛЬНИК САМОСТІЙНОГО УПРАВЛІННЯ (САМОСТІЙНОГО ВІДДІЛУ)
Завдання, обов'язки та повноваження. Здійснює керівництво діяльністю управління (самостійного відділу), розподіляє обов'язки між працівниками, очолює та контролює їх роботу. Забезпечує ефективне виконання покладених на управління (самостійний відділ) завдань щодо реалізації державної політики у підвідомчій сфері (галузі) управління та в межах компетенції управління закріплених за управлінням (самостійним відділом) показників. Визначає ступінь відповідальності заступників начальника управління, керівників підрозділів у складі управління (самостійного відділу), формує та погоджує положення про структурні підрозділи, посадові інструкції працівників управління (самостійного відділу). Організовує розробку проектів нормативно-правових актів, державних програм, що належать до компетенції управління (самостійного відділу). У межах наданих повноважень визначає політику та стратегію діяльності самостійного управління (самостійного відділу). Контролює процеси реалізації державної політики у відповідній сфері (галузі) управління, виконання нормативно-правових актів, розпоряджень і наказів по міністерству, іншому центральному органу виконавчої влади у межах затверджених посадових обов'язків. Здійснює аналіз стану і тенденції розвитку відповідної сфери (галузі) економіки, хід виконання державних програм, діяльності управління (самостійного відділу) та приймає відповідні рішення щодо усунення недоліків і закріплення позитивних тенденцій. Організовує, регулює та контролює своєчасний та якісний розгляд працівниками управління (самостійного відділу) звернень громадян, громадських об'єднань, державних і недержавних підприємств, установ та організацій, органів місцевого самоврядування з питань, які стосуються діяльності управління (самостійного відділу), а також розробляє за результатами їх аналізу відповідні рішення згідно з чинним законодавством, які вносить на розгляд керівництва органу. Планує, регулює та контролює ефективну взаємодію управління (самостійного відділу) з іншими зацікавленими підрозділами органів виконавчої влади, громадськими об'єднаннями та науковими організаціями при розв'язанні питань, що стосуються діяльності управління (самостійного відділу). Виконує за дорученням керівництва завдання, отримані від органів виконавчої влади вищого рівня, готує керівництву доповідні записки, проекти наказів та розпоряджень. Подає відповідно до законодавства пропозиції керівництву міністерства, іншого центрального виконавчого органу про призначення на посади, звільнення з посад та переміщення працівників управління (самостійного відділу), своєчасне заміщення вакансій, заохочення, накладання стягнень та вирішує інші питання службової діяльності. Вживає необхідних заходів щодо підвищення кваліфікації працівників. Забезпечує захист державних таємниць у напрямах діяльності управління (самостійного відділу) у відповідності з чинним законодавством. Забезпечує дотримання працівниками підрозділу законодавства України з питань державної служби та запобігання і протидії корупції.
Має право. За дорученням вищого керівництва представляти центральний орган виконавчої влади в інших органах державної влади з питань, що належать до компетенції управління (самостійного відділу). Вносити керівництву у встановленому порядку запити на безкоштовне отримання від органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, громадських об'єднань необхідних статистичних та оперативних даних, звітів з питань, що стосуються діяльності управління (самостійного відділу); вносити пропозиції щодо вдосконалення роботи управління (самостійного відділу), міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади та державної служби в цілому. У процесі виконання покладених на структурний підрозділ завдань, у межах наданих повноважень, забезпечувати ділове листування з органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями з питань, що стосуються діяльності управління (самостійного відділу), вести особистий прийом громадян з питань, що належать до його компетенції. Здійснювати перевірку органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій згідно з чинним законодавством у межах наданих повноважень відповідно до затвердженої програми та планів проведення названого заходу або за дорученням керівництва.
Повинен знати. Конституцію України; закони України "Про державну службу" та "Про засади запобігання і протидії корупції", інші акти законодавства, що стосуються державної служби та діяльності відповідного органу виконавчої влади; укази та розпорядження Президента України, постанови Верховної Ради України, постанови та розпорядження Кабінету Міністрів України, інші підзаконні нормативно-правові акти, що регулюють розвиток відповідних, інші нормативно-правові акти, що регулюють розвиток відповідної сфери (галузі) управління; порядок підготовки та внесення проектів нормативно-правових актів; основи державного управління, економіки, фінансів, ринку праці, права та політології; форми та методи роботи із засобами масової інформації; правила ділового етикету; ділову мову; правила та норми охорони праці та протипожежного захисту; основні принципи роботи на комп'ютері та відповідні програмні засоби; ділову мову; володіти державною мовою.
Кваліфікаційні вимоги. Вища освіта відповідного професійного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста.
Стаж роботи за фахом в державній службі на керівних посадах чи на керівних посадах в інших сферах управління не менше 5 років при необхідності, виходячи із виконання структурним підрозділом основних завдань та функцій. Досвід роботи щодо управлінням персоналом.
Післядипломна освіта у сфері управління: магістр державного управління за відповідною спеціалізацією.
ЗАСТУПНИК НАЧАЛЬНИКА САМОСТІЙНОГО УПРАВЛІННЯ - НАЧАЛЬНИК ВІДДІЛУ
Завдання, обов'язки та повноваження. Здійснює керівництво діяльністю самостійного управління у межах делегованих йому начальником самостійного управління повноважень та відділу у складі самостійного управління, визначає ступінь відповідальності працівників відділу; розподіляє обов'язки між працівниками відділу, очолює та контролює їх роботу. У разі відсутності начальника самостійного управління виконує його обов'язки. Забезпечує виконання покладених на відділ у складі самостійного управління завдань щодо участі у реалізації державної політики у сфері (галузі) управління та закріплених за відділом у складі самостійного управління показників. Бере участь у розробці окремих положень комплексних програм (розділів програм), аналітичних матеріалів, балансових розрахунків, планових показників, комплексних заходів, пропозицій, прогнозів розвитку сфери (галузі) управління, проектів нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції відділу у складі самостійного управління. Готує проекти рішень за напрямами діяльності самостійного управління у межах наданих відділу у складі самостійного управління повноважень. Узагальнює матеріали інших відділів для вироблення єдиного документа чи проекту рішення від управління. Організовує та регулює роботу відділу у складі самостійного управління щодо його ефективної взаємодії з іншими підрозділами, суміжними сферами, науковими організаціями, провідними експертами з питань, що стосуються діяльності відділу у складі управління. Аналізує стан і тенденції розвитку за напрямом, який знаходиться в межах компетенції відділу у складі самостійного управління, вносить пропозиції щодо усунення негативних та закріплення позитивних тенденцій. Організовує, регулює та контролює своєчасний та якісний розгляд працівниками відділу у складі самостійного управління звернень від органів виконавчої влади, громадських об'єднань, підприємств, установ та організацій, громадян з напряму діяльності відділу у складі самостійного управління, а також готує за ними проекти відповідних рішень. Вживає необхідних заходів щодо вдосконалення організації роботи відділу у складі самостійного управління. Подає пропозиції керівництву самостійного управління про призначення на посади, звільнення з посад та переміщення працівників відділу у складі самостійного управління, своєчасне заміщення вакансій, заохочення та накладення стягнень, сприяє підвищенню кваліфікації працівників. Забезпечує дотримання працівниками відділу у складі самостійного управління законодавства України з питань державної служби та боротьби з корупцією, правил внутрішнього трудового розпорядку. Здійснює контроль за веденням діловодства, збереженням документів. Організовує роботу з документами у відповідності з чинним законодавством. Виконує інші доручення керівництва центрального органу виконавчої влади.
Має право. За дорученням вищого керівництва представляти центральний орган виконавчої влади в інших управлінських структурах з питань, що належать до його компетенції та наданих повноважень, та відділ у складі самостійного управління у структурних підрозділах міністерства, в інших органах виконавчої влади з питань, що належать до його компетенції. В процесі виконання покладених на відділ у складі самостійного управління завдань вести та організовувати ділове листування з органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями у межах наданих повноважень. У встановленому порядку готувати проекти запитів на безкоштовне отримання від органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, громадських об'єднань необхідних статистичних та оперативних даних, звітів з питань, що стосуються діяльності відділу у складі самостійного управління і належать до його повноважень. Здійснювати перевірку діяльності органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій згідно з чинним законодавством у межах наданих повноважень. Вносити пропозиції щодо вдосконалення роботи відділу у складі самостійного управління міністерства та іншого органу виконавчої влади, в якому працює державний службовець, з питань, що стосуються його повноважень.
Повинен знати. Конституцію України; закони України "Про державну службу" та "Про засади запобігання і протидії корупції", інші акти законодавства, що стосуються державної служби та діяльності відповідного органу виконавчої влади; постанови Верховної Ради України, укази та розпорядження Президента України, постанови та розпорядження Кабінету Міністрів України, інші нормативно-правові акти, що регулюють розвиток відповідної сфери (галузі) управління; порядок підготовки та внесення проектів нормативно-правових актів; державну політику з напряму діяльності відділу у складі самостійного управління; основи державного управління, економіки, фінансів, кредиту, ринку праці, права та політології; форми та методи роботи із засобами масової інформації; правила ділового етикету; правила та норми охорони праці та протипожежного захисту; основні принципи роботи на комп'ютері та відповідні програмні засоби; ділову мову; володіти державною мовою.
Кваліфікаційні вимоги. Повна вища освіта відповідного професійного спрямування.
Стаж роботи за фахом у державній службі на керівних посадах чи на керівних посадах не менше 3 років або стаж роботи в інших сферах управління не менше 5 років.
Післядипломна освіта у сфері управління: магістр державного управління за відповідною спеціалізацією (при необхідності, виходячи із виконання структурним підрозділом основних завдань та функцій).
ЗАСТУПНИК НАЧАЛЬНИКА УПРАВЛІННЯ (САМОСТІЙНОГО ВІДДІЛУ)
Завдання, обов'язки та повноваження. Здійснює керівництво діяльністю управління (самостійного відділу) у межах делегованих йому начальником управління (самостійного відділу) повноважень. У разі відсутності начальника управління (самостійного відділу) виконує його обов'язки. Забезпечує ефективне виконання закріплених за ним напрямів роботи управління (самостійного відділу) щодо реалізації державної політики у сфері (галузі) управління. Визначає ступінь відповідальності працівників управління (самостійного відділу), його структурних підрозділів у межах наданих повноважень. Готує або узгоджує пропозиції щодо призначення на посади та звільнення з посад керівників підвідомчих установ, підприємств, організацій згідно з чинним законодавством з питань, що належать до його компетенції. У межах своєї компетенції організовує та контролює виконання наказів. Керує розробкою проектів комплексних програм (розділів програм), аналітичних матеріалів, балансових розрахунків, планових показників, комплексних заходів, пропозицій, прогнозів розвитку сфери (галузі) управління у межах наданих повноважень. Забезпечує здійснення у межах своєї компетенції та наданих повноважень контролю за станом справ у сфері діяльності управління (самостійного відділу), вживає необхідних заходів щодо його поліпшення. Сприяє впровадженню організаційно-економічного механізму ринкових перетворень, раціональному використанню бюджетних коштів, державного та комунального майна тощо з питань, що належать до його компетенції. У межах наданих повноважень організовує ефективну взаємодію управління (самостійного відділу) з іншими структурними підрозділами, а також іншими органами виконавчої влади, представницькими органами, органами державного нагляду та контролю, об'єднаннями громадян, підвідомчими підприємствами, установами, організаціями. Забезпечує дотримання працівниками підрозділу законодавства України з питань державної служби та запобігання і протидії корупції. Виконує інші доручення керівництва центрального органу виконавчої влади.
Має право. За дорученням вищого керівництва представляти орган виконавчої влади в інших управлінських структурах з питань, що належать до його компетенції та наданих повноважень. У процесі виконання покладених на структурний підрозділ завдань, у межах наданих повноважень вести ділове листування з іншими центральними органами виконавчої влади, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями у межах своєї компетенції. У встановленому порядку готувати проекти запитів на безкоштовне отримання від органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, громадських об'єднань необхідних статистичних та оперативних даних, звітів з питань, що стосуються діяльності управління (самостійного відділу) і належать до його повноважень. Здійснювати у межах наданих повноважень особистий прийом громадян з питань, що належать до діяльності управління (самостійного відділу), центрального органу виконавчої влади.
Повинен знати. Конституцію України; закони України "Про державну службу" та "Про засади запобігання і протидії корупції", інші акти законодавства, що стосуються державної служби та діяльності відповідного органу виконавчої влади; укази та розпорядження Президента України, постанови Верховної Ради України, постанови та розпорядження Кабінету Міністрів України, інші нормативно-правові акти, що регулюють розвиток відповідної сфери (галузі) управління; порядок підготовки та внесення проектів нормативно-правових актів; основи державного управління, економіки, фінансів, ринку праці, права та політології; форми та методи роботи із засобами масової інформації; правила ділового етикету; правила та норми охорони праці та протипожежного захисту; основні принципи роботи на комп'ютері та відповідні програмні засоби; ділову мову; володіти державною мовою.
Кваліфікаційні вимоги. Вища освіта відповідного професійного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста.
Стаж роботи за фахом в державній службі на керівних посадах чи на керівних посадах в інших сферах управління не менше 5 років при необхідності, виходячи із виконання структурним підрозділом основних завдань та функцій. Досвід роботи щодо управління персоналом.
Післядипломна освіта у сфері управління: магістр державного управління за відповідною спеціалізацією.
НАЧАЛЬНИК ТЕРИТОРІАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ
Завдання, обов'язки та повноваження. Здійснює керівництво діяльністю територіального управління. Забезпечує виконання покладених на територіальне управління завдань щодо реалізації державної соціально-економічної політики та звітність перед центральним органом виконавчої влади. Аналізує використання трудових ресурсів на відповідній території та виконання актів законодавства з питань, що належать до компетенції територіального управління. Призначає та звільняє з посад відповідно до законодавства працівників територіального управління. Визначає ступінь відповідальності заступників начальника територіального управління, керівників підрозділів у складі територіального управління. Затверджує положення про структурні підрозділи, посадові інструкції працівників територіального управління. Розпоряджається коштами у межах затвердженого кошторису витрат на утримання територіального управління. Керує розробкою комплексних заходів, програм, аналітичних матеріалів, прогнозів, пропозицій тощо. Контролює та оцінює стан справ у сфері діяльності територіального управління. Координує свою діяльність у процесі виконання наданих повноважень з відповідними міністерствами, місцевою державною адміністрацією та організовує ефективну співпрацю з ними, керуючись чинним законодавством. Забезпечує систематичне підвищення кваліфікації працівників територіального управління. Контролює стан трудової та виконавської дисципліни в територіальному управлінні, несе персональну відповідальність перед відповідним керівництвом органу виконавчої влади за виконання покладених на територіальне управління завдань. Забезпечує дотримання працівниками підрозділу законодавства України з питань державної служби та запобігання і протидії корупції.
Має право. За дорученням вищого керівництва представляти територіальне управління в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування, державних підприємствах, установах та організаціях з питань, що належать до компетенції управління. Видавати накази, розпорядження у межах компетенції, визначеної центральним органом виконавчої влади, організовувати та контролювати їх виконання. Здійснювати контроль (перевірку) органів виконавчої влади, що належать до сфери управління цього органу влади згідно з чинним законодавством і повноваженнями, наданими територіальному управлінню. У встановленому порядку отримувати відповідну статистичну інформацію та інші дані від органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, політичних партій, громадських та релігійних організацій, підприємств, установ, організацій, їх філій та відділень незалежно від форм власності, необхідні для виконання завдань, покладених на територіальне управління.
Повинен знати. Конституцію України; закони України "Про державну службу" та "Про засади запобігання і протидії корупції", нормативні документи, що стосуються державної служби та місцевого органу виконавчої влади; укази та розпорядження Президента України, постанови Верховної Ради України, постанови та розпорядження Кабінету Міністрів України, інші нормативно-правові акти, що регулюють розвиток відповідної сфери (галузі) управління, органів виконавчої влади вищого рівня, а також рішення та постанови Верховної Ради Автономної Республіки Крим, рішення Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийняті у межах їх повноважень, що регулюють розвиток відповідних сфер (галузей) управління; практику застосування законодавства з питань, що належать до компетенції територіального управління; державну політику у відповідній сфері (галузі) управління; основи державного управління, економіки, фінансів, ринку праці, права та політології; правила ділового етикету; правила та норми охорони праці та протипожежного захисту; основні принципи роботи на комп'ютері та відповідні програмні засоби; ділову мову; володіти державною мовою.
Кваліфікаційні вимоги. Вища освіта відповідного професійного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста.
Стаж роботи за фахом в державній службі на керівних посадах чи на керівних посадах в інших сферах управління не менше 5 років при необхідності, виходячи із виконання структурним підрозділом основних завдань та функцій. Досвід роботи щодо управління персоналом.
Післядипломна освіта у сфері управління: магістр державного управління за відповідною спеціалізацією.
НАЧАЛЬНИК УПРАВЛІННЯ У СКЛАДІ ДЕПАРТАМЕНТУ, ВІДДІЛУ У СКЛАДІ УПРАВЛІННЯ (ЗАВІДУВАЧ СЕКТОРУ У СКЛАДІ САМОСТІЙНОГО ВІДДІЛУ)
Завдання, обов'язки та повноваження. Здійснює керівництво діяльністю управління у складі департаменту, відділу у складі управління (сектору у складі самостійного відділу), розподіляє обов'язки між працівниками, очолює та контролює їх роботу. Забезпечує виконання покладених на управління у складі департаменту, відділ у складі управління (сектор у складі самостійного відділу) завдань щодо участі у реалізації державної політики у сфері (галузі) управління та закріплених управлінням у складі департаменту, відділом у складі управління (сектору у складі самостійного відділу) показників. Бере участь у розробці проектів нормативно-правових актів, окремих положень комплексних державних програм з питань, що належать до компетенції управління у складі департаменту, відділу у складі управління (сектору у складі самостійного відділу). Готує проект рішення за напрямами діяльності департаменту, управління (самостійного відділу) у межах наданих управлінню у складі департаменту, відділу у складі управління (сектору у складі самостійного відділу) повноважень. Регулює роботу управління у складі департаменту, відділу у складі управління (сектору у складі самостійного відділу) щодо його ефективної взаємодії з іншими підрозділами, суміжними сферами, науковими організаціями, провідними експертами з питань, що стосуються діяльності управління у складі департаменту, відділу у складі управління (сектору у складі самостійного відділу). Аналізує стан і тенденції розвитку за напрямом, який знаходиться в межах компетенції управління у складі департаменту, відділу у складі управління (сектору у складі самостійного відділу), вносить пропозиції щодо усунення негативних та закріплення позитивних тенденцій. Організовує, регулює та контролює своєчасний та якісний розгляд працівниками управління у складі департаменту, відділу у складі управління (сектору у складі самостійного відділу) звернень від органів виконавчої влади, громадських об'єднань, підприємств, установ та організацій, громадян з напряму діяльності управління у складі департаменту, відділу у складі управління (сектору у складі самостійного відділу), а також готує за ними проекти відповідних рішень. Вживає необхідних заходів щодо вдосконалення організації роботи управління у складі департаменту, відділу у складі управління (сектору у складі самостійного відділу). Подає пропозиції керівництву департаменту, управління (самостійного відділу) про призначення на посади, звільнення з посад та переміщення працівників управління у складі департаменту, відділу у складі управління (сектору у складі самостійного відділу), своєчасне заміщення вакансій, заохочення та накладення стягнень, сприяє підвищенню кваліфікації працівників. Забезпечує дотримання працівниками управління у складі департаменту, відділу у складі управління (сектору у складі самостійного відділу) правил внутрішнього трудового розпорядку. Здійснює контроль за веденням діловодства, збереженням документів. Організовує роботу з документами у відповідності з чинним законодавством. Забезпечує дотримання працівниками підрозділу законодавства України з питань державної служби та запобігання і протидії корупції.