• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про проведення державної підсумкової атестації з математики у 9 та 11 (12) класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2003/2004 навчальному році

Міністерство освіти і науки України | Лист, Форма типового документа від 13.02.2004 № 1/11-615
Реквізити
  • Видавник: Міністерство освіти і науки України
  • Тип: Лист, Форма типового документа
  • Дата: 13.02.2004
  • Номер: 1/11-615
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство освіти і науки України
  • Тип: Лист, Форма типового документа
  • Дата: 13.02.2004
  • Номер: 1/11-615
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
13.02.2004 N 1/11-615
Про проведення державної підсумкової атестації з математики у 9 та 11 (12) класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2003/2004 навчальному році
Міністерство освіти і науки України повідомляє, що згідно з Положенням про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України 14.12.2000 р. N 588 та зареєстрованим у Мін'юсті України 19.12.2000 р. N 925/5146, листом Міністерства освіти і науки України "Про порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації учнів загальноосвітніх навчальних закладів у 2003/2004 навчальному році" від 29.01.2004 р. N 1/9-39 визначено порядок проведення атестації з математики:
у 9 класах - з алгебри (письмово) за посібником "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з алгебри. 9 клас" за ред. Слєпкань З. І. - Харків: Гімназія, 2004;
у 11 (12) класах - з алгебри та початків аналізу й з геометрії, окремо з кожного предмета, за одним із двох варіантів (за вибором навчального закладу):
усно за білетами, затвердженими Міністерством освіти і науки України;
письмово за "Збірником завдань для державної підсумкової атестації з математики. Алгебра та початки аналізу. 11 клас" та "Збірником завдань для державної підсумкової атестації з математики. Геометрія. 11 клас" за ред. Слєпкань З.І. - Харків: Гімназія, 2002, 2003, 2004.
Державна підсумкова атестація з алгебри в 9 класах проводиться протягом двох астрономічних годин за вказаним посібником.
Посібник "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з алгебри. 9 клас" складається з двох частин.
Перша частина містить 150 варіантів по 12 завдань у кожному варіанті, сформульованих у тестовій формі. Усі завдання першої частини є "закритими" завданнями з вибором відповіді. Для кожного із завдань запропоновано чотири варіанти відповіді, з яких тільки один варіант відповіді правильний. Задачі першої частини відповідають початковому і середньому рівням навчальних досягнень учнів.
Друга частина посібника містить 150 варіантів по 7 завдань у кожному варіанті, які розподілено за трьома рівнями складності:
N 1 - 3 - достатнього;
N 4 - 5 - високого;
N 6 - 7 - поглибленого.
Учні загальноосвітніх класів виконують завдання за такою схемою.
Перша частина атестаційної роботи:
дванадцять завдань у тестовій формі.
Друга частина атестаційної роботи:
одне завдання на вибір (1 або 2);
тестова задача (3);
одне завдання на вибір (4 або 5).
Дванадцять завдань у тестовій формі (перша частина атестаційної роботи) мають алгоритмічний характер. Їх розв'язання потребує від учня уміння розпізнавати основні математичні об'єкти та виконувати завдання за відомими алгоритмами в стандартних ситуаціях.
Завдання з вибором відповіді вважається виконаним правильно, якщо в таблиці відповідей записана тільки одна буква, якою позначена правильна відповідь. При цьому учень не повинен наводити будь-які міркування, що пояснюють його вибір. Йому слід тільки заповнити перший і другий рядки таблиці в атестаційному бланку:
--------------------------------------------------------------------
| N завдання |1 |2 |3 |4 |5 |6 |7 |8 |9 |10 |11 |12|
|-------------------+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+--|
|Правильна відповідь| | | | | | | | | | | | |
|-------------------+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+--|
|Позначка вчителя | | | | | | | | | | | | |
--------------------------------------------------------------------
Перший рядок таблиці - це номер задачі. У другому рядку учень записує букву обраної відповіді відповідної задачі. Наприклад, стовпчик
----------
| 7 |
|--------|
| Б |
|--------|
| + |
----------
означає, що учень у сьомій задачі обрав відповідь Б. У третьому рядку вчитель позначає правильність виконаного завдання: знаком "+", якщо завдання виконано правильно, і знаком "-", якщо відповідь неправильна, відсутня або виправлена.
Кількість балів, які учень отримує за виконання першої частини атестаційної роботи, обчислюється за формулою
- n + 1-
k = |------|,
- 2 -
де k - бали;
n - кількість правильно розв'язаних задач;
- n + 1 - ціла частина n + 1
| ----- | - числа -----.
- 2 - 2
Тобто якщо учень правильно розв'язав одну або дві задачі з дванадцяти запропонованих, він отримує 1 бал, три або чотири задачі - 2 бали, п'ять або шість задач - 3 бали, сім або вісім задач - 4 бали, дев'ять або десять задач - 5 балів, одинадцять або дванадцять задач - 6 балів.
Отже, максимальна кількість балів, яку може отримати учень, розв'язавши завдання першої частини атестаційної роботи, дорівнює шести.
Достатньому рівню навчальних досягнень відповідають завдання 1-3 (їх позначено символом n.). Розв'язання цих завдань супроводжується необхідним обгрунтуванням. Із двох завдань (1 і 2) учневі достатньо розв'язати одне на його вибір. Безумовно, учень може розв'язати кожне з них, але зараховано буде тільки одне, з яким він впорався краще. Завдання 3 (задача на складання рівняння або системи рівнянь) є обов'язковим для виконання.
Правильне розв'язання кожного завдання цього блоку оцінюється двома балами. Отже, максимальна кількість балів, яку учень може отримати за правильно виконані завдання цього блоку (1 і 3 або 2 і 3), дорівнює чотирьом.
Високому рівню навчальних досягнень учнів загальноосвітніх класів відповідають завдання 4 та 5 (їх позначено символом (n..)). При розв'язуванні цих завдань учень має виявити варіативність мислення і вміння обирати раціональний шлях розв'язання. У цьому блоці учень обирає одне із завдань: 4 або 5. Його правильне розв'язання оцінюється двома балами. Екзаменатор оцінює тільки одне із запропонованих завдань.
Отже, максимальна кількість балів, яку може отримати учень, розв'язавши завдання другої частини атестаційної роботи, дорівнює шести.
Слід зауважити, що розв'язання учнем обох завдань (1 і 2 або 4 і 5) не може компенсувати помилок, які він зробив при виконанні інших завдань, і не дає додаткових балів.
При оцінюванні завдань 1 - 5 другої частини атестаційної роботи треба керуватись таким: якщо учень знайшов правильний шлях розв'язання, але зробив арифметичну (технічну) помилку, то це не повинно призвести до втрати більш ніж одного бала.
Учні класів з поглибленим вивченням математики виконують тільки завдання 1 - 7 другої частини атестаційної роботи за такою схемою:
усі завдання 1 - 3 достатнього рівня;
усі завдання 4 - 5 високого рівня;
одне завдання на вибір (6 або 7) із двох завдань поглибленого рівня.
Кожне правильно розв'язане завдання оцінюється двома балами.
Отже, правильне розв'язання трьох завдань першого блоку, двох завдань другого блоку, одного завдання третього блоку дає можливість учневі класу з поглибленим вивченням математики отримати максимальну оцінку 12 балів.
Слід зауважити, що розв'язання учнем обох завдань (6 і 7) не може компенсувати помилок, які він зробив при виконанні інших завдань, і не дає додаткових балів.
Варіанти завдань першої частини атестаційної роботи добирають загальноосвітні навчальні заклади, варіанти другої частини атестаційної роботи визначають Міністерство освіти Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій за вказаним посібником.
При доборі завдань слід керуватися таким: кількість варіантів першої частини атестаційної роботи добирається загальноосвітніми навчальними закладами за чисельністю учнів у класах. Міністерство освіти Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій визначають чотири варіанти другої частини атестаційної роботи.
З огляду на це кожен учень у класі має виконувати окремий варіант першої частини атестаційної роботи та один із чотирьох варіантів, запропонованих класу, другої частини атестаційної роботи.
Перед початком атестації учні почергово вибирають атестаційні бланки (як білети) для виконання першої частини атестаційної роботи. Номери варіантів завдань у тестовій формі заносяться до протоколу встановленого зразка.
На виконання завдань першої частини атестаційної роботи відводиться не більше як 40 хвилин. Відлік часу починається з моменту початку роботи учнів над завданнями. Після закінчення часу, відведеного для виконання першої частини роботи, екзаменатор збирає атестаційні бланки із вказаними учнем відповідями. Учні ж продовжують виконувати другу частину атестаційної роботи на листках зі штампом відповідного загальноосвітнього навчального закладу. Атестаційні бланки адміністрацій загальноосвітнього навчального закладу готує заздалегідь (додаток N 1).
У 11 (12) класах пропонується дві форми проведення державної підсумкової атестації з математики окремо з кожного предмета - з алгебри та початків аналізу і з геометрії - усна та письмова.
Форму проведення державної підсумкової атестації обирає навчальний заклад з урахуванням побажань учнів.
Завдання для проведення письмової атестації з математики визначатимуться із "Збірника завдань для державної підсумкової атестації з математики. Алгебра та початки аналізу. 11 клас", "Збірника завдань для державної підсумкової атестації з математики. Геометрія. 11 клас" за ред. Слєпкань З.І. - Харків: Гімназія, 2002, 2003, 2004.
Варіанти завдань із алгебри та початків аналізу й з геометрії визначають загальноосвітні навчальні заклади за вказаним посібником.
На виконання завдання з алгебри та початків аналізу відводиться 2 астрономічні години, з геометрії - 2,5 астрономічні години.
Методичні рекомендації щодо проведення державної підсумкової атестації з математики в 11 (12) класах загальноосвітніх навчальних закладів викладені у листі Міністерства освіти і науки України від 13.02.2002 р. N 1/9-65 (Інформаційний збірник МОН, N 5-6, 2002, науково-методичний журнал "Математика в школі", N 2, 2002, N 3, 2004).
Заступник Міністра В.О.Огнев'юк
Додаток N 1
до листа Міносвіти України
від 13 лютого 2004 р.
N 1/11-615
ОРІЄНТОВНА ФОРМА АТЕСТАЦІЙНОГО БЛАНКА
Кутовий штамп
навчального закладу
АТЕСТАЦІЙНИЙ БЛАНК
для державної підсумкової атестації з алгебри
учня (учениці) 9 "__" класу
_________________________________________________________
Прізвище, ім'я, по батькові учня
Варіант першої частини атестаційної роботи ___
---------------------------------------------------------------------
| N |1 |2 |3 |4 |5 |6 |7 |8 |9 |10 |11 |12 |
| завдання | | | | | | | | | | | | |
|-------------------+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---|
|Правильна відповідь| | | | | | | | | | | | |
|-------------------+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---+---|
|Позначка вчителя | | | | | | | | | | | | |
---------------------------------------------------------------------
Загальна кількість правильно Загальна кількість балів ________
розв'язаних завдань _________
Підписи:
Голова комісії _______________ Члени комісії _______________
Завдання в тестовій формі N ___
8 16
1. Спростіть вираз (b4) : b .
4 2 20 16
А) b ; Б) b ; В) b ; Г) b .
2. Яке з чисел є коренем рівняння 4x = -3x - 21?
А) 3; Б) -3; В) -5; Г) 5.
m - 2
3. Скоротіть дріб, ---------- .
2
m - 4m +4
1 1
А) m + 2; Б) m - 2; В) -----; Г) -----.
m - 2 m + 2
4. Перший член арифметичної прогресії a = -5, а різниця d = 2.
1
Знайдіть шостий член цієї прогресії.
А) 10; Б) 5; В) -23; Г) -5.
5. Графік якої функції зображено на рисунку?
1
А) y = - 4x В) y = - ---- x; ----------------
4 | Графік |
| не наводиться|
1 | |
Б) y = --- x; Г) y = 4x. ----------------
4
6. Якому многочлену дорівнює вираз (2x + 1)(x - 3)?
2 2 2 2
А) 2x + 7x - 3; Б) 2x - 7х - 3; В) 2x + 5x - 3; Г) 2x - 5x - 3.
_______
7. Знайдіть область визначення функції y = V x + 6.
А) (-6; сігма); Б) [6; сігма); В) [-6; сігма); Г) (6; сігма).
2 2
8. Розв'яжіть рівняння x - 3x = 0.x - 3x = 0.
А) 0; Б) -3; В) 0; 3; Г) 0; -3.
9. Чому дорівнює значення виразу 1 ___
(___ V 27 )2
3
А) 9; Б) 3; В) 18; Г) 1.
-
10. Яка з пар чисел є розв'язком системи рівнянь | х - y = 5,
| 2x + y = 4?
-
А) (3; 2); Б) (3; - 2); В) (-3; 2). Г) (-3; - 2).
11. Виконайте віднімання: 4m + 3 4n + 3
------ - -------
2 2 2 2
m - n m - n
4 4 4m - 4n + 6 m + n
А) -----; Б) -----; В) -----------; Г) -------.
m + n m - n 2 2 m - n
m - n
12. Скільки кілограмів солі міститься в 20 кг 8-відсоткового розчину?
А) 2 кг; Б) 1,5 кг; В) 1,6 кг; Г) 4 кг.